القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية البريئة والذئاب البارت 29بقلم سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله مع البرنس محمد السبكي قصص وروايات كامله يسعدني تواجدكم معنا في المدونه قصص وروايات حصريه فقط عندنا وبس تابعنا ليصلك كل جديد



البارت (29) قبل الأخير بقلم ✍️ سلطان زماني 


الاول كنت بقرف منهم وبستحقرهم 

 علاء وحمايا وعمرو 


دلوقتي بيقيت بقرف منهم وبستحقرهم وبستحقر نفسي 


ويمكن اكتر منهم كمان 


معرفش فيا ايه زيادة علشان يطمعو فيا كده ويستحلوني 


كمان لما اندمجت اكتر في موضوع بيع الملابس ده واتعرفت 


علي كام وحده وبقينا صحاب عرفت وشوفت حاجات 


مكنتش متخيلة أنها موجوده اصلا في الدنيا 


كان في وحده الي هي بتجهز بنتها دي الست دي جوزها 


متجوز عليها وعايش حياته بعيد عنها وبيجي يمكن في 


الشهر مرتين او تلاته وهي الي حكتلي من نفسها 


انها محدش بيصدق أنها 47 سنة وأنها لما بتكون ماشية مع 


بنتها بيفكروهم اخوات وأنها عارفه واحد دكتور صيدلي 


هيموت عليها وبتسافر ليه القاهرة كل يوم جمعه يخرجو 


ويعملو علاقة كاملة واني بناتها عارفين وبيدارو عليها 


 وكتير قالها أنه هيطلقها من جوزها ويتجوزها بعد ما بنتها تتجوز 


وفي اقل من شهر رجعت تاني قالتلي أنه بتاع حريم وأنه 


طلع مش مطلق مراته وعايش معها  ومخبي عليها


أنا كنت فاكره أنه معرفه قديمة صاحب جوزها أو كان ساكن 


في البلد زمان وسافر ...وضحتلي وقالتلي أنها عارفه من 


الفيس بوك  وأنها متعرفه عليه من كام شهر بس  وفتحت موبيلها ورتني رجالة كتير هيموت عليها وبيحبوها وبيهتمو بيها وهي مش بتعبرهم 


ووحده تانيه كانت متجوزة وجوزها في السعودية وبتشتري 


مني قمصان نوم كتير وتليفونها مش مبطل رن واخدت بالي 


اني الاسماء مسجلها حروف بس من أسلوبها وطريقتها 


وشكلها بتوحي انها بتعمل حاجات غلط 


المهم كل ده ماثرش فيا ولا خلاني اقول اني الدنيا بقت كلها 


كده واتقبل ده عادي لاني في نفس الوقت كنت بشوف امي 


اول ما أطلقت من ابويا زمان أتعرض عليها حاجات كتير 


ورجالة كتير حاولو بس هي كانت مش بتسمح لحد أنه يعدي 


حدوده وكمان عندي مرات خالي محترمه جدا وبنتها كلهم 


ماشاء الله محترمين زيها واكتر كمان 


وعندي كام زبونه برضو قمة في الأخلاق ..أنا عمري ما كنت 


اتخيل للحظة وانا صغيرة اني اعمل حاجه غلط ولما قبلت 


اتجوز علاء كنت حبه استقل بنفسي واكون ع زمة راجل 


ووفقت علشان اقفل اي سكة لعمرو ويفقد الأمل فيا ويرجع 


زاي ما كان معرفش اني رميت نفسي بالنار ب أيدي 


كل احلامي اتبخرت اول ما بقيت مرات البارد ده 


انا عمري ما حسيت اني زوجة واني معايا راجل 


مجرد وجوده معايا في مكان واحد ..أنا بتغم بتقفل بتعكنن 


كل مره بياكدلي أنه بني ادم زبالة وناقص ومش راجل بينام 


معايا بطريقة غريبة متشبعش رغبة اي ست مش بيلحق اصلا 


حاولت كتير في الاول اغيره أو اخليه يصبر يعمل حاجه 


معينه بحبها بس هو معندوش صبر ولا وقت


 دماغه مستستمه أنه يدخل ع وضع الاستعداد ع طول ..


لما خلاني آلة..جهاز ..كل ما بيعوزه بيشغله ولما يخلص 


يفصلو ..بدون احساس جماد يعني .


.اول مره يمكن اخد بالي اني في متعه واحسها كانت مع 


حمايا رغم انه سنه كبير ومش نضيف بس حسيت بنفسي 


اني في حاجات جوايا بتتحرك واني ست ومع ذالك مفيش 


ولا مره عمل كده معايا كانت بمزاجي وبرغبتي وسبت البيت 


ونقلت علشان أنا مش بحب الغلط ولا الحرام ولا عمري 


هكون كده ..أنا نفسي اكون زاي مرات خالي وبناتي يطلعو 


محترمين ومؤدبين زيهم كده بس ازاي والبارد النطع ده 


ابوهم وكمان المعفن التاني ده جدهم 


حمايا ده مقاطع ابنه مش بسبب أنه ساب البيت وأنه بعد عنه 


وخرج عن طوعه لا بسبب أنه مش هيطولني تاني 


وجودي في بيتهم كان مسهلو حاجات كتير ميقدرش يتجرأ 


ويجيلي هنا الشقة وكلمني كذا مره يحاول ويفتح معايا 


مواضيع ويعرض عليا فلوس وانا كنت بخرب الدنيا ولما كان 


صوتي يعلي كان هو يقفل ولما عرفته اني هسجل المكالمات 


واسمعها ل اهلي بطل يحكي إنما وانا عنده مكنتش بعرف 


امنعه ولو منعته مره مرتين الثالثة مش بقدر 


وعلاء مش شايف كده لا بالعكس هو عايزني ارجع علشان 


يعرف يستلف منهم فلوس ويساعدوه زاي الاول واني من بعد 


ما نقلنا هنا محدش بيعبره وأبوه منبه ع أمه لو خد جنيه 


هيقطع أيدها وحالف عليها طلاق وأنها تكون محرمه عليه 


زاي امه واخته لو دخلته البيت 


الفرق بقا بينهم وبين عمرو أنه ذوق اوي ونضيف ومش 


همجي زيهم وييحبني فعلا بجد مش بيشتغلني ..وانا رفضه 


ده وعمري ما هانت عليا اختي وديما شيفاها وعارفه ومتاكده 


أنها لو كانت مكاني كانت عملت زاي واكتر واستحالة كانت 


تخوني أو أهون عليها بس عمرو مش سايبني في حالي كل 


حاجه اتحرمت منها وكان نفسي فيها لقتها معه هيبة مركز شخصية ذوق ادب احترام حنيه كل ده فيه 


وقفته جنبي كتير نظرة الحب الي في عيونه دي بتموتني 


 ولا لما ازعله أو يحس مني اني مش عايزاه أو رفضه وجوده 


في حياتي نظرته بتكون  صعبة جدا بتقطع قلبي .


.بقيت اقول لنفسي ازاي ياكلبة تعملي كده 


فرقتي أي كده انتي عنهم المره دي بمزاجك ياوعد لو كنتي 


مسكتي نفسك وزقتيه استحالة كان زودها كده وبقيت بفكر 


اني أطلق واعيش لبناتي ولو قبلت راجل بجد ومناسب ليا 


هتجوز مفيش خلاص هبعد أن شاء الله لو وصلت اني اخد 


بناتي واسافر لبلد تانيه ومعرفش حد مكاني واغير رقمي 


اوديه ل امي واختي بس ..أنا طول ما أنا مراته هبقا ضعيفه 


ومطمع لاي حد بسبب أنه معندوش شخصية والكل مستهيفه 


يتبع ..بصو أنا هسرع الأحداث شوية علشان نخلص من القصة الجملي  الي مش عايزة تخلص دي 😂😂😂😂

تكملة الروايه من هنا 

تعليقات

التنقل السريع