البارت 33
#سيقان_في_الوحل
عند مريم الغايبه عن الوعي ومربوطه ايد ورجل وكذالك هشام مريم بدئت تفوق ووزعت نظراتها بتوهان وعيون زايغه في كل مكان لقت نفسها جوه اوضه غريبه جدا لفت شمال ويمين لقت هشام متربط زيها ومغمي عليه
مريم :هشام هشام
فضلت تسحف بجسمها لحد ما وصلت له وفضلت تهز فيه بدماغها وهو بدء يفوق وبصلها: مريم انتي بخير
مريم :ايوه بخير وانت كويس
هشام: انا تمام
مريم : كويس انك جيت وساعدتني
هشام بمرح: لو اعرف مكنتش جيت
مريم كشرت:جبان
هشام :لاء بجد كنت جاي محتاج اشوفك ولقيتك بتتخانقي ازاي مساعدكيش وانتي يما ساعدتيني
مريم : ومخفتش
هشام بنبره مليانه مراره: حتي لو جرالي حاجه محدش هيسأل ولا يهتم (نزلت دمعه من عيونه)
مريم: مالك يا هشام ليه قلبتها دراما فجأه
هشام: ولاحاجه قوليلي ليه دول بيتخانقوا معاكي وليه خطفوكي
مريم رفعت كتافها:ولا اعرف استني معاياموبيلي
هشام: انا تقريبا موبيلي في العربيه
مريم: انا موبيلي معايا في جيب البنطلون بس مش هقدر اوصله
هشام: قربي مني هحاول اخده
مريم قلبت جسمها ناحيته وفضلت تقرب منه اوي
هشام: قربي اكتر عشان اطول الجيب
مريم :ها مسكته
هشام :ساعديني وميلي بجسمك ناحيتي شويه كمان
مريم: حاضر( ميلت عليه خالص
هشام قدر بمعجزه يسحب الموبيل الي وقع بعيد عنهم شويه عن ايديهم
هشام سحف: استني هجيبه
وفضلوا الاتنين يسحفوا عشان يقدره يوصلوله
راجل دخل عليهم: بتعملوا ايه انتي وهو؟؟!!
مريم وهشام حاولوا يخبوا بأجسدهم الموبيل لكن فشلوا والراجل لمح الموبيل خطفه منهم: ايه ده تلفون
هشام بشجاعه: اه
الراجل ضربه بالبوكس كومه علارض صرخت مريم بفزع بسبب اللكمه الي اخدها هشام الراجل رجع ضرب مريم كومها جنبه
مريم صرخت فيه: عايزين ايه
الراجل بابتسامه مخيفه : فيه شخص عايز يتكلم معاكي
مريم: مين ده؟؟
الراجل: هتعرفي حالا (حرك ايده علي خدها بوقاحه) بس تتصوري انتي بت حلوه ونوعي المفضل
هشام حس بنار انفجرت في كل جسمه : اياك تلمسها وابعد عنها ابعددددددد
الراجل من غيظه رفع رجله وضربها في جنب هشام الي صرخ ورجع شد مريم ويسحب فيها بكل قوته
هشام قام وحط رجله عليها وبيصرخ فيه :سيبها يا مجرم يا قذر
الراجل بوقاحه: لاء هاكلها كدا هي كلها
هشام صرخ بغضب :مستحيل ولو على جثتي
الراجل:والله يعني انت عايز تموت بقي
هشام :ايوة في سبيل اني احميها من مجرم زيك
الراجل التاني لف بسرعه وسحب هشام بعيد
الراجل الاول بدء يبوس مريم من رقبتها ويلحس صدرها ويحسس علي انحاء جسمها بطريقه مقززه
هشام صرخ بجنون:سيبها يا حيوان ياكلب
مريم بصريخ: سيبنييييي
هشام بيصرخ بهستريا: لاء مريم
مريم بتعافر :سبني ااااه
هشام بيضرب فيه برجله: سيبها سيبها يا كلب
دخل عشيق منال وصرخ فيه: بتعمل ايه
الراجل بعد عنها والتاني ساب هشام ووقفوا قدامه زي الالف
العشيق: قولتلكم هاتوها عشان اتكلم مش عشان تعملوا فيها كدا ولطشهم كل واحد قلم بقوه
مريم: ادمن
ادمن قرفس قصادها وبصلها بشر : دلوقت نقدر نتكلم
مريم بحده: اتكلم معاك في ايه؟؟!!
ادمن مسكها من فكها بقسوه: تقدري تقوليلي مين الي طلب منك تروحي لمراتي بالفيديو وليد مشترك معاكي
مريم شدت فكها: محدش طلب مني اعمل ده عملت ده بنفسي وبسبب عمايلك القذره
ادمن بنظرة حادة: اعمالي القذره وضربها بالبوكس
هشام صرخ فيه بجنون: انت جبان تضرب البنات ياحيوان يا غبي
ادمن بعزم قوته ضربه بالقلم: اخرس مكنش المفروض تتورط معاها وتشاركها الليله
هشام بتهكم: امال اشارك شخص قذر زيك
ادمن: هو ابوك مقلكش يبقي اتفقتوا سوي عشان تدمروني بس ده مش هيحصل وعشان كدا وليد راح لفهمي انتم عصابه بقي
مريم بحتقار: طبعا عشان انت شمال لازم يبقي ده تفكيرك شمال بس استمر في غبائك
ادمن ضربها بالقلم :اظاهر صعب تفهميني
هشام بيحاول يفك نفسه وينقض عليهم
ادمن بص لرجالته: خليهم يتكلموا
الراجل: تمام يبشا
................
عند نيره ووليد قدروا يوصلوا للمكان الي مريم فيه من خلال تفعيل التطبيق ودخلوا الاربعه بخطوات هاديه
نيره موزعه نظرات اشمئزاز:هو ده المكان مريم بتعمل ايه هنا
وليد: اظن انها اتخطفت
ابو مريم :هشش اهدوا ليسمعونا
الحارس: يبه استني
ابو مريم: فيه ايه
الحارس بصوت واطي : استني البوليس
ابو مريم زعق بصوت عالي: استني لحد ما بنتي يحصلها حاجه
الثلاثه:هش ليسمعوا
ابو مريم:نسيت اسكتوا خلاص
وداخل لمح ادمن خارج بيشمر كمامه صرخ فيه: انت اقف عندك انت الي خطفت بنتي
الحارس: مش قولنا بصوت هادي
ابو مريم: ازاي ابقي هادي
ادمن خلاهم ملخومين في انفعالهم وجري بسرعه وابو مريم جري وراه هو الحارس
وليد بيتحرك نيره مسكته من ضهره: انت رايح فين؟؟!!
وليد :استني انتي البوليس هنا
نيره: لاء هروح معاك دي صديقتي
وليد بهدوء بثقة : نيره انتي حامل ثقي فيا واسمعي الكلام ماشي
نيره: ماشي
وليد مسك ايدها بحنان واخدها لمكان آمن : تعالي استني هنا
نيره: اوعدني تاخد بالك من نفسك
وليد مسح بأيده علي شعرها :حاضر اوعدك
سابها ونخ اخد خشبه غليظه من علارض وهي وقفت وقلبها خايف ومرعوب علي حبيبها!!
................
عند مريم الي كأنها في غرفه تحقيق
المجرم: قوليلي مين الي طلب تعملي كدا
مريم: اظن قولت محدش طلب مني انت حمار مش بتفهم
الراجل اتعصب وقرب منها وزقها في الجدار وشدها من شعرها بقسوه وعنف: انا حمار يا حيوانه
هشام قدر يحرر ربطه ايده وضربه برجله في صدره الراجل التاني هجم عليه ونزل ضرب فيه بفتراه وبدون رحمه وهشام يلهث من شدة الضرب الي اتعرض له و وشه كله بقي يشلب دم ومريم تصرخ عليه ووليد دخل وماسك الخشبه وطاح فيهم ضرب ونخ يفك وثاق هشام كان قام واحد منهم يهجم علي وليد
مريم صرخت بروعه: وليد خد بالك
وليد ساب هشام وقام ضربه بالروسيه ولوي دراعه كسره وهبده في الحيطه لحد ما وقع قاعد
هشام فك رجله وقام فك وثاق مريم ابو مريم دخل يستقبلها جوه حضنه ويحاوطها بايده ويمسح ع شعرها : بنتي اتأذيتي
مريم: انا زي الفل
ابو مريم: لاء شكلك متبهدل انا هعين 20 حارس عليكي يفضلوا فوق دماغك يحموكي
مريم شهقت: مش كتير دول
ابو مريم :انتي بخير وريني وفضل يلف فيها
في نفس الوقت دخل البوليس للمكان
ابو مريم: خد البهايم دول معاك
الظابط: وانتم كمان لازم تيجوا عشان تقولوا شهادتكم
ابو مريم: اكيد
نيره دخلت تجري بلهفه: مريم حد أذاكي وايه الي حصل طيب انتي كويسه طمنيني
مريم ببتسامه: نيرو انا بخير زي الفل ومجوبتش ع ادمن الجحش ولا ريحته وهحكيلك بعدين
نيره: طيب انتي بخير بجد انا قلقانه عليكي جدا
وليد قربها منه: نيره هي بخير اطمني
مريم هزت لها دماغها ولفت بصت لهشام بنظرات كلها امتنان ابو مريم لاحظ نظراتهم وبصله وعوج وشه وبصله من فوق لتحت هشام اخد باله وبصله وابو مريم بصله بنظرات قرفانه لانه بيغير جدا ع بنته وهشام اتحرك بقهر وخارج
وليد: هشام
هشام: متشكر انك انقذتني وخرج
مريم رايحه وراه: هشام
ابوها شدها من ضهرها: استني عندك تقدري تروحي وراه في وقت تاني دلوقت تروحي مستشفي
مريم ضربت علارض برجليها: قولتلك انا كويسه يا بابا
ابوها: انتي عنديه مش كويسه
نيره بقلق:مريم لازم تروحي ونطمن
ابو مريم: كلام مظبوط نروح المستشفي ونطلع منها ع القسم
مريم نفخت بملل:خلاص نروح وامري لله
نيره باست خدها بلطف:شطوره مريومه
ابو مريم: يله بينا واخدها وخرج بسرعه
نيره بنظرات اطمئنان: وليد انت مفكش حاجه مش كدا
وليد: لاء يا قلبي انا بخير طول ما انتي بخير (وبألش) هي حبيتي قلقت عليا
نيره حبت تنرفزه فـ كشمتله:ده وقت هزار يابرودك
وليد مثل انه زعل وكشر
نيره دغدغته في جنبه بشقاوة لحد ما ضحك بسعاده خطفها في حضنه وشالها ولف بيها
..............
تاني يوم من الاحداث اخدت التؤام هي وحنان والتؤام جريوا عليه: بابا وحشتنا اوي
وليد ضمهم بدفء الغياب ضمهم بـ لهيب الوحدة والفراغ: وانتم كمان وحشته بابا
نيره: ازيك يا ماما صابرين
صابرين ببتسامه: اهلا يا روحي
نيره: يله يا ولاد قولوا لجدتكم ازيك
وليد قام ووقف جنب صابرين
نيره ببتسامه جميله:يله سلموا عليها
وليد نخ قدامهم: صابرين امي وتبقي جدتكم
ملك: ازيك يا تيته
صابرين: اهلا يا عيون تيته ممكن ابوسكم لان انا سعيده بيكم (وحضنتهم وباستهم وهما بادلوها)
مالك :بابا ممكن نلعب
ملك: انا كمان عايزه اللعب يا بابا
وليد:تمام بس براحه مش تجروا بسرعه
التؤام: ماما حنان ممكن تلعبي معانا
حنان بترحاب: وماله نلعب سوي يله بينا
جلال واقف من بعيد مراقب الجو العائلي الحميمي وابتسم وقرر يلم الشمل اتصل بصابرين وطلب منها تخرج تقابله وهي راحتله بحجه هتروح التولت
جلال: شكرا انك جيتي
صابرين قعدت مضيقه: فيه ايه عايز ايه تاني
جلال: ابني عامل ايه؟!!
صابرين بتريقه: اي ابن فيهم وليد
جلال بشبح ابتسامه: احفادنا حلوين اوي اسمهم ايه
صابرين بطيبه اتكلمت:ملك ومالك بس لو لسه اب بلاش تدمر حياه ابنك انت الشخص الي ممكن يساعده
...............
في فيلا فهمي نزل يتفقد الاوضاع
فهمي: ثريا ليه البيت هادي فين الاولاد
ثريا: راحوا مع نيره لدرس الموسيقي وهيرجعوا قريب اصلهم حاسين بالملل من غير وجود ابوهم
فهي بصلها ولف وشه الناحيه التانيه سمعوا صفيه بتزعق لحد
صفيه: ممنوع تدخل
فهمي مد بخطواته: انت هنا ليه؟؟!!
جلال :فكرت اني لما افوز عليك ده هيسعدني عشان كدا عملت كل حاجه واي حاجه عشان اكون افضل منك (عيونه راحت ع ثريا) عشان اثبت لناس اني احسن منك
فهمي: وحققت ده عملت الي نفسك فيه
جلال بلهجه تصرخ بالندم : بس السعاده مكنتش اخفي ابني ومحدش يعرف بيه خفتهم ولا كانهم بني ادمين وعمري ما كنت اب ولو لمره واحده
فهمي :وانا مش عايز اطلع علي كتاب حياتك امشي
جلال: انا بعتذرلك
فهمي لفله بدهشه: قلت ايه؟؟!!
جلال بصله بعيون دامعه مكسوره مذلوله : اعتذرت وكل حاجه عملها ابني بعتذر عنها وبعتذرلك لاني كنت غبي لما فكرت ان الفوز عليك هيسعدني ويرضي غروري لكن دلوقت عرفت ان افكاري الغبيه عن السعاده أذت كل الي حبتهم
فهمي بحزم: عايز ايه؟!!
جلال: ارجوك بلاش تكره وليد لان شاب كويس وانا طول السنين مكنتش اب له رفضت اسمح له يقولي كلمه بابا يمكن دي اول مره اعمل حاجه لـ ابني
فهمي بصله بدون اي اهتمام جلال قعد علارض تحت رجله في نفس اللحظه الي حضر وليد مع نيره وشاف ابوه بيتذلل عشانه
جلال بكا بندم: لو ذلي هيخليك تقبل وليد لان انا عايزه يعيش سعيد لو لمره واحده في حياته
جلال مد ايده لفهمي وهو لسه قاعد علي ركبه علارض
ثريا بهمس: فهمي خلاص
فهمي بجمود: قوم امشي اعتذارك مش هيفيده بحاجه
جلال بكا بنحيب وجسمه اهتز ووليد قلب اتحصر علي منظره وضعفه ونيره قربت ومسكت ايده كدعم انها جنبه وجلال قام وبصلهم ومشي بضعفه
وليد قرب من فهمي: هخليك تثق فيا وعمري ما هأذي نيره هحبها واحترمها واهتم بولادي
فهمي: امشي انا عند رآي
التؤام جم يجروا: جدو احنا بنحبك اوي
فهمي: قولته ايه
التؤام: بابا قلنا حبه جدكم والعبوا معاه
وليد بقلب بيصرخ : لو مكنتش ابن جلال وكنت ابن راجل تاني مستعد اغير هويتي واحذف اسمه من جنب اسمي قلت ايه
نيره ضغطت علي ايده: وليد
ثريا: فهمي فكر في سعاده بنتك الوحيده
فهمي قام وسابهم ومشي وحنان بصت لثريا ان مفيش فايده ونيره عيطت وقامت تجري ع برا ودخلت بنوبة بكاء شديده
وليد خرج وراها: ليه بتعيطي
نيره بصوت ضايع ومدبوح:من الحزن والقهر الي حساه لان بابا رافض يسامح ابوك ورافضك في حياتي ومش عارفه اعمل ايه
وليد مسك ايدها بحنيه:متعمليش حاجه غير تمسكي ايدي
نيره مسكت ايده بتملك بصوت عياط مخنوق: اياك تستسلم انا ماسكه ايدك ولا يمكن اسيبها
وليد :هنحارب سوي ومستحيل استسلم
.................
في القسم
ادمن بغرور: انت عارف انا مين انا لا ليا علاقه بقتل ولا خطف ولو عندك دليل اتصل بيا وبلاش تجبني وتضيع وقتي
الظابط: بس احنا مش جيبينك عشان كدا
ادمن: امال ايه بقي
الظابط: لان فيه بلاغ بيتهمك بالتزوير والرشوه ولازم نحقق معاك
العشيق بعصبيه مفرطه: انت بتخرف تقول ايه
الظابط: أهدي عشان نبدء بالتحقيق
العشيق بصوت جهوري: اجري اندهالي رئسيك حالا
الظابط :حاضر
ادمن: الاغبياء مفكرين يقدره يهوبوا ناحيه شخص زي
خرج في وشه من الغرفه جلال وبصله بنظرات انتقاميه ناريه
ادمن مسكه من مقدمه قميصه: جلال انت خونتني
جلال سحب ايده: انت الي خنتني الاول ملكش دعوه بأبني انا مستعد اسيب كل حاجه الا ده سامع واحنا في القسم انتبهه للي هتعمله
ادمن زقه وبتهديد: انتبه انت للي انا هعمله فيك مش هسيبك تفلت بعملتك
جلال: اوعي تفكر اني هسيبك تخرج عشان تأذي حد تاني
ادمن ضربه في كتفه : انت متعرفنيش ياجلال هستني واشوف الي هتقدر تعمله عشان ابنك
ابو مريم دخل وبصله: اعتقد انك لازم تقلق ع نفسك مش كدا ولا ايه
ادمن بصله بغضب: بقي انت المحامي بتاعه
ابو مريم عيونه بتشع غضب : اه انا ,,انا دايما جنب الناس المحترمه والي عملته لبنتي مستحيل اسيبه يمر كدا يا ادمن
ادمن: ايه دليلك
ابو مريم: لاء عندي دليل صغير وسهل القيه واظن انت عارفني فعشان كدا خليني اقولك ابدء جهز نفسك يا ادمن
........منه محمد.........
في الشركه وصلت العربيه و نزلت نيره وبعدين مسكت ايد ابوها للمساعده ظهر وليد قصادهم وقدم التحيه
فهمي بنرفزه: انت هنا ليه انتهي عقدك ليه جاي تاني ومتحاولش تقنعني
وليد بحزن: انا هنا بخصوص ادمن
فهمي :ماله
وليد :خرج من غير اي تهمه
فهمي :ايه ازاي ده حصل وكلنا عارفين الي بيعمله
وليد: التحريات قالت ان فيه شخص شاهد وشهادته هتنهي القضيه
فهمي بصوت عالي مقهور: نهي القضيه
.................
صابرين قربت وأأعدت جنبه: وليد مالك فيه حاجه جدت
وليد اتنهد بصوت عالي: لاء يا امي مفيش احنا زي ما احنا
صابرين: عليك تتحمل وتصبر عشان تنول
اثناء كلامهم جرس الباب رن وليد راح وفتحه لقاه جلال
وليد بحده: انت هنا ليه
جلال: انا ابوك وجيت اقولك حاجه عن ادمن بيحققوه معاه دلوقت ويمكن يخرج من القضيه ويحاول يقتلك فاخد بالك واحترس اما بالنسبه لقضيه الفساد الي عملناها سوي مستحيل يخرج منها قدمت الدليل وقولت كل الحقيقه وادمن متهم في القضيه هو كمان
وليد: ده معناه
جلال هز دماغه: اني هتحاكم انا كمان ووقتها هيتحدد موقفي في القضيه وفاهم كويس ان محدش يقدر يفر بجرائم عملها وربنا بينتقم مني بسبب الي عملته فيك وفي امك وبسبب شغلي الغير قانوني وبسبب طمعي وجشعي
وليد بصله وحس ان خنقته الدموع وقله الحيله مهما كان ابوه حتي لو بالاسم!!
جلال اتكلم بكل المه ووجعه:حاولت اعوضك انت ووالدتك قدر ما اقدر طالما لسه حي سواء كنت في السجن او براه ده الي جيت اقلهولك فخد بالك من نفسك ومن والدتك واهتم بأمك وبمراتك وولادك
.................
واقف قدام الشركه منتظرها تخلص وتنزله طلعت قرب عليها ببطئ وبصلها بنظره تحكي عن قصة الشوق والعذاب بأسلوب عجز اللسان أنه ينطق بيه!!
نيره:قريب هنسي السواقه وهيكون بسببك
وليد ابتسم : احسن عشان متتعبش حبيبه قلبي وبعدين انا عاطل فتقبل روحي وعقلي اشتغل عندها شوفير
نيره: امممم انت مرجعتش شغلك ما يمكن جلال تاب فعلا
وليد: يله بينا
نيره ابتسمت وعرفت انه بيقفل علي الكلام مسكت ايده واخدها ونزلوا الجراش
وليد: انتي اكيد جعانه
نيره بتهز ايده وكأنها طفله رايحه محل للحلويات:كنت شبعانه بس طالما هاكل مع نصي التاني جعت خالص
وليد ابتسم علي حماسها البريء الفطري الرائع : تحبي تاكلي ايه
نيره ابتسمت ابتسامه واسعه : اي حاجه تكون ع ذوق حبيبي
وليد حاوط وسطها وغمزلها بشقاوه :حياتي انتي
لقوا اتنين طلعوا عليهم من العدم وثبتوهم وحطوا مسدس في جنب وليد ومسدس فوق دماغ نيره لحد ما وقفت عربيه احدث موديل ونزل منها ادمن ووزع نظرة عليهم تحمل كل انواع الشر وابتسامة لا تليق الابشيطان رجيم لحد ما ؟؟؟؟؟؟
منتظره توقعاتكم وانتظروني في بارت جديد
تعليقات
إرسال تعليق