القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت اللغز البارت الثاني بقلمى:دعآآء حجآآج في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


سكريبت اللغز ٢


_امل روحت البيت من غير ما تكلم حد ودخلت الاوضه وأمها دخلت وراها 

_مالك 

_مفيش يا ماما بس عايزه ارتاح شويه !!

_امال فين دبلتك

_انا وزين سبنا بعض ويا ريت متساليش ليه عشان مش قادره !!

_فاقت من الصدمه وقالت:مسالش اي انا لازم اعرف اي اللى حصل !!

_وانا قولتلك متساليش وعايزه ارتاح !!

_قعدت جنبها وقالت:انتى كويسه يا امل انا حاسه انك من الصبح كده مش على بعضك 

_انا كويسه يا ماما اطلعى من هنا بقا عشان عايزه ارتاح 

_استغفر الله العظيم مالها بس يا رب ٠٠٠طلعت بالفعل وامل قامت وقفلت الباب وقعدت تعياط ٠٠

والده امل رنت على زين يمكن تفهم منه اي اللى حصل 

_ايوه يا خالتى 

_هو اي اللى حصل بينك وبين امل يا ابنى 

_والله ما عارف يا خالتى اكتر ما قولتلها عايز اتجوزك بقا اكتر من كده مقولتش 

_انا مش عارفه مالها يا ابنى من ساعه ما قامت من النوم وهي على الحال ده !!

_سيبها يا خالتى كانت بتقول انها تعبانه يمكن ترتاح وتقول مالها !!

_ماشي يا ابنى وانا اسفه اوى نيابه عنها !!

_لا يا خالتى انتى ملكيش ذ"نب وبعدين اكيدا في حاجه امل مخبيها !

_ربنا يستر !!

زين قفل التليفون ووصل البيت ٠٠٠

_اخيراا وصلت والدك رجع من السفر حالا وسأل عليك ٠٠

_ماما انا تعبان مش قادر بعدين بعدين 

_مسكت أيده وقالت:انت مجنون انا بقولك والدك رجع من السفر تقولى بعدين ٠٠٠٠وبعدين تعالى هنا فين دبلتك؟؟

_انا وامل سبنا بعض يا ماما اطلعى من دماغي بقا عايز ارتاح ومشي وسابها وهي كانت فرحانه اوى لأنها عايز تزوج ابنها بنت اختها وعارفين مين ""سهي""

طلعت التليفون عالطول ورنت على اختها 

_اي يا حنان في حاجه ؟؟

_زين ساب امل اخيراا 

_انتى بتقولى اي ؟؟

_بقول اللى سمعتى يا نورا زين خلاص ساب امل وفي اي وقت ممكن يجى يطلب ايد سهي 

_يا رب يا حنان !!

_بقولك اي تعالى النهارده انتى وسهي اهو فرصه أن سهي وزين يقعدوا مع بعض 

_ماشي يا اختى !!

_هكون في انتظارك أوعك تتاخري !!

زين كان قاعد على السرير وكان مرتبك اوى ومش عارف ليه امل عملت كده ٠٠٠٠٠خد التليفون من على الكومدينو وفتح الواتساب ولقي امل عمله بلوك ٠٠٠

_ انا مش عارف ليه بتعمل كده ؟؟

امل كانت قاعده أيضا على السرير وبتقول :انا حاسه ان الدنيا بتلف بيا مش عارفه اي اللى بيحصل بس وفجاه تليفونها رن من رقم غريب ٠٠٠

_الوو٠٠٠

_اوعك تقفلى التليفون عايز اتكلم معاكى 

_عايز اي يا زين ؟؟

_عايز افهم انتى بتعملى كده ليه ؟؟

_راحه يا عم !!

_خلاص يا امل انا موافق على كل قراراتك حتى لو قعدنا الف سنه مخطوبين موافق بس متعمليش كده !!

_خلاص يا زين كل اللى بنا انتهى !!

_هو اي اللى انتهى يا امل انتى لحقتى تنهي كل حاجه !!

_سلام بقااا ٠٠٠٠قفلت التليفون وهو مكنش مصدق ليه عملت كده ؟؟

امل قامت ودخلت الحمام وغسلت وشها وطلعت وفجاه الباب خبط 

_ماما انا مش عايزه اتكلم مع حد !!

_ده انا يا امل سهي٠٠٠٠امل قامت وفتحت الباب وسهي دخلت وقالت:من حق انتى سبتى زين ؟؟

_انا حاسه ان العالم كله مصدوم اروح اكتب في جريده الاهرام يعنى امل تعلن انفصالها من زين المنصوري 

_طب اي اللى حصل طيب ؟؟

_سهي الصراحه مش عايزه اتكلم معاكى في حاجه عشان لما حكيت معاكى قعدتى تضحكى !!

مسكت أيدها وقالت:والله المره ده مش هضحك بس قولى اي اللى حصل ؟؟

_سهي ما انتى عارفه انى حامل !! وانا بقا مقدرش اظلم زين معايا وانا حامل !!

_يا بنتى انتى مجنونه حامل ازاى ومش فاكره اي حاجه !!

_معرفش يا سهي اطلعى من دماغي بقاا !!

_لا مش هطلع ولازم اعرف ليه سبتى زين ؟؟

_ينهار اسو"د انا لسه قايله ليها السبب وتقولى سبتى ليه؟؟

_بس زين بيحبك يا امل !!

_وانا كمان بحبه يا سهى بس مقدرش اظلم الشاب معايا بقولك اي انا تعبانه اوى وعايزه ارتاح !!

_ماشي يا امل بس حديثنا مخلصش انا ماشيه عن اذنك 

امل قفلت الباب وقعدت على السرير وحطت أيدها على دماغها وبتقول :افتكري اي اللى حصل افتكري ٠٠٠المص"يبه انى متاكده أن مفيش حاجه حصلت !!

$$في المساء $$

_امل امل ٠٠٠

امل فاقت عالطول مفزوعه وقالت :في اي ؟؟

_زين هينخطب بكره وعارفه مين اللى هيخطبها سهي !!

امل :😳😳

يتبع ٠٠٠٠

تكملة الروايه من هنا 

تعليقات

التنقل السريع