القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت اللغز البارت الاول بقلمى:دعآآء حجاج🥀🥀في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


الأول


1

_سهي انا حامل بس مش عارفه ازاى 

_قعدت تضحك عليها بسخريه وقالت:لا حلوه النكته ده !!

_سهي انا مش بهزر انا فعلا حامل بس ازاى مش عارفه 

_انتى بتتكلمى بجد يا بت !!

_امال بهزر انا روحت عند الدكتوره عشان كنت تعبانه اوى ولقيتها بتقولى مبروك انتى حامل 

_قعدت تضحك تانى وتقول:تصدقي مزاجى كان و•حش اوى فصلتينى الله يخربيتك 

_بعصبيه:سهي انا مش بهزر انا فعلا حامل 

_سهي حطت أيدها على بوقها وقالت:معلش بس ازاى حامل ومحدش لمسك 

_مش عارفه يا سهي مش عارفه ازاى حامل ؟؟

_بت أوعك الا يكون حد خد•رك واغت•صبك 

_ياشيخه اسكتى وبعدين انا في ور•طه وانتى مستهزيه اوى بالموضوع 

_يعنى اعمل اي مش شايفه كلامك ميدخلش على المجنون نفسه!!

_انا غلطانه انى جيت اتكلم معاكى عن اذنك 

سهي مسكت أيدها وقالت:بت يا امل انتى بتتكلمى جد يا بت !!

امل بعياط:امال بهزر يا سهي انا مش عارفه هعمل اي ؟؟

_غريبه اوى الحكايه ده ازاى مش متجوزه ولا حد لمسك وتبقي حامل أوعك يا بت الا تكونى انتى وزين عملتوها بالغلط

_ اسكتى يا سهي انا وزين محترمين بعض اوى ومستحيل نعمل كده  وبعدين انا خايفه اوى وحاسه ان الدنيا بتلف بياا !!

_يمكن في حاجه غلط يا بت أو تحليل واحده اتغيرت مع تحاليلك

_تحليل اي بس الجهاز وضح يا سهي أني حامل في طفل وعارفه انا حامل في الكام 

_اوعك تقولى قربتى تولدي 

_مش بقولك انا غلطانه انى جيت اتكلم مع واحده زيك !!

_انا اسفه انا اسفه في الكام يا ستى 

_حامل بقالى شهر ونص 

_😂😂 قعدت تضحك عليها تانى !!

امل قامت وقالت:انا استاهل اللى بيحصل فيا عن اذنك 

امل مشت وسهي مش قادره وبتقول :البنت اتجنت خلاص ازاى حامل ومحدش لمسها وقال اي حامل في شهر ونص 

✨في الطريق✨

امل كانت ماشيه وحاسه أن الدنيا بتلف بيها 

_اي اللى بيحصل بس انا اول مره اسمع أن واحده تحمل من غير ما حد يلمسها

وفجاه جايه شخص من وراها وحضنها 

_صباح الخير 

_صباح الز•فت 

_اي ده ؟؟ في واحده كيوته زيك كده ترد على شاب كيوت زي كده بالطريقه ده 

_زين انا مش طايقه نفسي !!

برفع حاجب:ليه ؟؟

_مش عارفه كده وخلاص 

_طب تعالى وانا هروقك 

_اه يا قليل الادب يا سا•فل !!

_انتى فهمتى اي يا معفنه انا كنت هاخدك مطعم نتغدا سوا !!

_بقا انا معفنه يا زين ماشي خلصانه !!

زين حضنها وقال:ما هو انتى غريبه بردو يا قلب زين تفكيرك ده هيوديكى في دا•هيه 

_عندك حق انا تعبانه اوى يا زين حاسه انى واقعه في ور•طه !!

_😳😳٠٠٠ور•طه اي ؟؟

_مش عارفه بقولك اي انا مروحه سلام !!

_اي ده بقا انا سايب شغلى عشان اجى اشوفك وفي الاخر تقولى سلام !!

_يا عم قولتلك تعبانه مش قادره !!

_خلاص تعالى اروح اكشف عليكى عند الدكتور ويعرف مالك

_بخضه:دكتور لا الا الدكتور  

_باستغراب:امل انتى كويسه؟؟

_ايوه انا كويسه بس انت عارف انا مش بحب موضوع الدكاتره ده 

_امال اعمل معاكى اي ؟؟

_سبنى اروح الله يخليك !!

_اخد نفس عميق وقال:تمام بس انا اللى هوصلك 

_ماشي !!

ركبوا العربيه ومشي بالفعل 

زين في سره:مش مطمن حاسس ان امل مخبيه حاجه 

_في سرها:مش عارفه هعمل اي كده كده الحمل هيبان يا ربي اقف معى والنبي انا خايفه اوى !!

_امل انتى كويسه 

امل بلا مبالاة:لا مش كويسه انا تعبانه اوى !! امل فاقت عالطول وقالت:انا كويسه ليه السوال 

_مش عارف حاسس انك متغيره كده !!

_معلش بس دايخه شويه !!

_مقولتلك هاخدك عند الدكتور بس حضرتك مش موافقه 

_زين انت عارف انا مش بحب الدكاتره ولا بحب العلاج لما اروح هشرب كوبايه ليمون وهرتاح !!

_مااشي ٠٠٠٠٠على فكره بقاا انا قررت اتجوزك ومفيش اعذار تعليمك وخلاص قربتى تخلصي 

_زين الله يخليك انا مش مستعده اتجوز دلوقتى 

_امل احنا بقالنا سنتين مخطوبين لحد امتى ؟؟

_بص يا زين لو انت مش مستحمل ممكن كل واحد يروح لحاله 

_😳😳٠٠٠٠٠انتى بتقوليها عادي كده ؟؟

_يعنى اقول اي؟؟ قولتلك الف مره مش عايزه اتجوز دلوقتى وحضرتك مصر 

_مصر عشان بحبك يا امل💖

_امل نزلت من العربيه وقالت:انا مش مستعده اتجوز دلوقتى يا زين عن اذنك 

زين نزل وراها عالطول ومسك أيدها جامد اوى وقال:مش كل حاجه على كيفك يا امل زي ما ليكى راي انا كمان ليا راي !!

امل قلعت الدبله وقالت:وانا كمان ليا رايى الله يسهلك الحال 

امل مسكت ايد زين وحطت الدبله في أيده ومشت 

الدموع نزلت من عين زين عالطول وبصوت عالى:ماشي يا امل ماشي لما اروح أخطب واحده تانيه أوعك تزعلى ماشي 

_امل كانت ماشيه والدموع نازله من عينيها وقالت:مينفعش اتجوزك وانا حامل ومش عارفه حامل ازاى ؟؟

زين ضر•ب الأرض برجلوا ورمي الدبله على الأرض وركب العربيه ومشي !!

امل روحت البيت وكانت زعلانه اوى ودخلت الاوضه من غير ما تكلم حد ٠٠٠

_دخلت ام امل وقالت:مالك يا روحى ؟؟

_مفيش يا ماما !!

_امال فين دبلتك ؟؟

_انا وزين سبنا بعض 

_😳😳٠٠٠

رائيكم بقااا ويا تري امل حامل من مين وازاى ده لغز الاسكريبت ومع الحلقات القادمه هنعرف تفاااعل جامد يا شباب

يتبع ٠٠٠٠٠

البارت الثاني من هنا 

 

تعليقات

التنقل السريع