#معادله_حب
#البارت٤
في كافيه
أسر. ناويه على ايه هتشتغلي مع عز ولا هتخلعي
شجن. اشتغل عند مين يا ابني بقولك كان هيمو"تني دا مجنون انا هروح أقدم استقالتي منك لله منك لله يا بعيد
أسر. حرام عليكي يا شيخه انا ذنب امي ايه
شجن بردح. ذنبك ايه مش انت وفقا على شغلي وليتني أمضى العقد منك لله يا بعيد ربنا ياخدك
أسر بضحك. عندك حق دا عز الشناوي مفيش واحده بترضا تشتغل معه بيخافوا منه
شجن بغيظ. واد انت امشي من خلقتي جاتك الارف
أسر. على فكره انا اللي عزمك يعني لو قمت انتي اللي هتحسبي
شجن. حبيب قلبي كنت قول كدا من الصبح
أسر. وا"طيه اوي
شجن بصوت عالي. واد انت احترم نفسك انا اصلا مش عرفه اعمل ايه في النصيبه دي استر عليا يستر عليك ربنا
وبتلف عينيها لقيت الكل متنح معها
أسر يهمس. منك لله يا جا"موسه دي صداقه تع"ر
شجن. ايه يا ختي انتي وهي متركزوا في نفسكم دا ايه الارف دا
اسر بيمسح على وشه بغ"ضب . الحمد لله اتفض"حت
شجن. اطلب اكل يا ابني عشان اعرف افكر هعمل ايه الا انا هلقيها من أحمد ولا من عز
أسر. أحمد مين
شجن بحزن بتحاول تدرايه وراء كلمها. أحمد هههههه أحمد دا كان بالنسبه ليا عشق العمر لكن مفيش حاجه بأفضل على حالها
أسر. كان زميلك
شجن. كان ومازال جوزي
أسر. متجوزه
شجن. وعلى وشك الطلاق
أسر. طالما بتحبيه ليه عايزه تنفصلي عنه
شجن. مش دايما بيقي لازم نفضل مع الحاجات اللي بنحبها وخصوصا لو هما محبوناش وحبوا غيرنا
أسر. اااامممم تروحي ملاهي
شجن بضحك. انت متأكد انك اخو هولاكو دا
أسر. ياله بينا
شجن. ياله بس استنى
أسر. ايه
شجن بحركه سريعه فكت شعرها اللي هي لمه فوق رأسه وكانت قمر
أسر بصلها وضحك وحس بحاجه غريبه
شجن. ياله بينا
راحو الملاهي وانبسطوا جدا وشجن حسه أن أسر مجنون على طيب لكنه ذكي عارف ازاي ينبسط
بالليل
شجن. مع السلامه يا كبير وصلت
أسر. انتي قعده في فندق
شجن. مؤقتا يعني
أسر. تمام ياله بكرا عندك شغل
شجن بلا مبلاه. هقدم استقالتي سلام
أسر. سلام يا مجنونه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في اسكندريه
مريم. أحمد انت بتحب شجن ولا لاء
أحمد. لا هي بالنسبه ليا صحبت عمر
مريم. تاب طلقها لو عايزين هي كمان سيبتلك كل حاجه لو سمحت طلقها
أحمد. شجن ااااهههه
مريم. يا انا يا شجن يا احمد لو سمحت اختار
أحمد. انا بحبك بس
مريم. مبسش لو بتحبني طلقها بعد اذنك
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
الصبح
شجن صحيت متاخر
شجن. اااااههههه الجو تلج كدا ليه ما كان حلو امبارح وانا بقول بحب الشتا عشان ار"قص تحت المطر انا عايزه أفضل نايمه بس لازم اروح الزفت الشركه
قامت لابست هدومها بنطلون اسود واسع بلوزه لونها ابيض وبالطو ازرق و لمت شعرها ديل حصان وجهزت استقالتها
وصلت الشركه وهي مرعوبه من عز
شجن. لو سمحتي أقدم استقالتي فين
موظفه الاستقبال. مش انتي البنت بتاع امبارح
شجن. اه لا اصدي أقدم استقالتي
الموظفه. استاذ عز قالب عليكي الدنيا اتفضلي
شجن. احيه احيه منك لله يا أسر
شجن ماشيه وراء الموظفه وهي نفسها تجري على برا
خبطت على مكتب عز وكان قاعد مركز في تصميم ادامه
عز ببرود. الهانم شرفت
الموظفه. ايوه يا فندم
شجن لنفسها. يلهوي يلهوي ياكش تو"لع يا أسر
الموظفه بهمس. ربنا معاكي
شجن. امشي ياختي امشي بلا وكسه
دخلت بهدوء وعلى وشها ابتسامه اللي هو انا رايحه في داهيه
عز. اهلا بالهانم منوره ثم تابع بحده. ساعتك كم
شجن لنفسها. ابو شكلك الساعه احداشر
عز. حلو وهو حد قالك اننا شركه خيريه تفتح الضهر معادك الساعه سابعه ونص تكوني على مكتبك ومجهزهلي القهوه بتاعي
شجن بردح. ليه ياعينيا هو حد قالك عني خدامه لا فوق ياخويا انا اصل جاي أقدم زفت استقاله
عز بضحكه سخريه. وكمان فاشله في أول مباد السكرتارية انك تقرى العقود اللي بتمضي عليها
شجن. عقد ايه
عز. عقد شغلك في الشركه انك لو حبيتي تقدمي استقالتك لازم تقدمها وتنتظري شهر في الشهر دا نجيب سكرتيره بديله ولا انتي فاكره شركه ابوكي
شجن. يا ابن 🐶يا أسر بتمضيني على العقد من غير ما اقره
شجن. يعني دلوقتي لازم أفضل شهر كامل عشان اخلع من خلقه اللي جابوك
عز في لحظه بقى ادمها ومسك شعرها بقوه
عز بغ"ضب. بت انتي احترمي نفسك احسن اد"فنك مكانك
شجن بخوف. اهدي يا وحش متبقاش قفوش كدا انا اتفه من كدا بكتير تحت امرك وماله نشتغل شهر وماله يعني
عز كان عايز يضحك على شكلها ومناخيرها حمرا ومدفوسه في البالطو
عز. شهرين مش شهر
شجن بزهق. متقرفناش بقى ليه أن شاء الله
عز. شهر شغل وشهر قبل الاستقاله على مكتبك وخالي في علمك هتفضلي أوفر تايم عشان التاخير
شجن بصت من الازاز لقيت الدنيا بتمطر
شجن. وماله يا باشا دا حتى السما بتلع"ن اللي جابني وبتمطر يعني هفضل في ارزبيك
عز. انتي متأكده انك معاكي خمس لغات
شجن بفخر وبتعدل شكلها. اوف كورس
عز بصلها بقرف. خدي الملفات دي ظبطيها واعرف مواعيدي عايز كل حاجه تبقى زي الف لو لقيت لطه قولي على نفسك يا رحمن يا رحيم
شجن لنفسها. جاتك الارف القيها منك ولا من حياتي المركركبه
عز بحده. انجزي
راحت اخدت الملفات اللي على المكتب وخرجت
يتبع
تكملة الروايه من هنا هنا
تعليقات
إرسال تعليق