القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

روايه طفله الفهد البارت الثامن بقلمى:دعآآء حجآآج 🥀🥀في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



اقتباس من الروايه والبارت الثامن 

_زينه جابت كرسي ووقفت عليا وبحركه لا اراديه وقعت من على الكرسي  ٠٠

_اعاااااا٠٠٠٠

زينه فتحت عينها ولقت فهد ٠٠وخدت نفس عميق وقالت:الحمدلله !!

فهد نزلها بكل هدوء ومع تحرك زينه الدقيق فجاه وقع عليهم ٠٠٠

_اعااا٠٠٠

فهد كان متعصب اوى لانه اتاخر على الاجتماع !!

زينه مكنتش شايفه حاجه خالص وفهد مرداش يتعصب عليها وطلع على اوضته 

زينه غسلت وشها عالطول ومالقتش فهد وقالت:لا يا مخيف مش هتهرب المره ده ولازم اعرف عملت اي امبارح !!

زينه طلعت عالطول وفتحت الباب وفهد كان قالع القميص 

زينه اديرت عالطول وكانت في حاله كسوف 

_ارغي!!

_طب البس الاول عشان اتكلم !!

_ببرود:مش لابس ولو مش عجبك اطلعى ٠٠

_زينه خدت نفس عميق وقالت:اي اللى حصل امبارح ؟؟

_انتى مش سالتى السوال ده من ساعتين 

_بس انت ماشيت من غير ما ترد عليا 

_طالما مشيت من غير ما ارد على حضرتك يبقا مفيش حاجه حصلت تمام اطلعى برا بقا ٠٠

زينه بكسوف:بس انا كنت ***اتكسفت ومقدرتش تقولها 

_لما هناء تيجى اساليها واطلعى عشان اتاخرت اوى على الشغل 

_زينه اطمنت شويه وكانت طالعه ولكن صوت فهد قاطعها !!

_مين اللى عمل كده ؟؟

زينه اديرت وقالت :والله المره ده ما عملت حاجه !!

_تعالى هنا فورا 

_بقولك والله ما عملت حاجه انت ليه مش مصدق 

_بعصبيه:قولتلك تعالى هنا !!

زينه راحت وكانت خايفه اوى وفجاه فهد مسكها من وشها جامد اوى 

_اعاااا٠٠٠٠

_انتى لسه شفتي حاجه ٠٠٠٠٠٠مش تاخدي بالك يا روح امك من القميص أنه اتقطع٠٠٠

زينه زقت فهد بكل جراه وقالت:انت مجنون ولا انت اللى كده كل ده عشان قميص 

فهد قرب منها وهي ترجع لورا لحد ما بقت في الحيطه ومحاصره ٠٠٠

_انا بحب النظام اوى وبكر"ه المبذ"رين حتى لو كان حته قميص ٠٠٠٠٠انا بكر"ه اللى بيقرب على حاجاتى اوى 

زينه بدأت تعياط خصوصا انها صغيره 

_بقولك اي شويه الدموع دول مش عليا انا عارفك كويس أوعك تعملى دور البريئة وتضحكى عليا زي ما ضحكتى على ماما ٠٠٠٠انتى صحيح صغيره بس اي حر"بايه ٠٠٠

زينه مسكت أعصابه بالعافيه وزقت فهد وطلعت عالطول 

فهد خد الهدوم من الدولاب ودخل الحمام وزينه نزلت تحت وكانت زعلانه اوى لان فهد أها"ن كرامتها ٠٠٠

بعد مرور عشر دقائق

فهد نزل ولقها واقفه في المطبخ ووشها كلوا دقيق 

فهد ابتسم وده اول مره يبستم فيها !!

زينه بصت على فهد وفهد خد بعضه ومشي عالطول 

_مغرور !!

زينه بدأت تعمل الكيك وقربت تخلص بالفعل 

_اخيراااا خلصت٠٠٠٠زينه حطت الكيكه في الفرن وحست بارهاق وقعدت على الكرسي وفي ثانيه ناامت 

بعد مرور ربع ساعه الفرن بدأ يعمل صوت انذار يعنى الكيكه استوت ولكن زينه مكنتش هنا خالص كانت غرقانه في عالم أحلامها 

بتول رجعت من الجامعه ولقت زينه نايمه والانذار بتاع الفرن شغال 

_يااا فرصه جت لحد عندي ٠٠٠٠بتول طلعت تليفونها ورنت على امها ٠٠٠

_ايوه يا بتول !!

_ماما تعالى فورا في حر"يق في المطبخ الظاهر البنت الجديده و"لعت في المطبخ ٠٠٠

_😳😳٠٠٠٠انا جايه حالا رني على فهد فورا ٠٠

بتول دخلت المطبخ عالطول وقالت:نوم العافيه يا حلوه  ٠٠٠٠وقفلت الشباك بتاع المطبخ والباب وقالت:الوداع يا حلوه !!

زينه بدأت تفوق وشمت رايحه الدخا"ن وبصدمه ٠٠

يتبع ٠٠٠٠

روايه طفله الفهد 

بقلمى:دعآآء حجآآج 


البارت كله بتاع النهارده 

_زينه جابت كرسي ووقفت عليا وبحركه لا اراديه وقعت من على الكرسي  ٠٠

_اعاااااا٠٠٠٠

زينه فتحت عينها ولقت فهد ٠٠وخدت نفس عميق وقالت:الحمدلله !!

فهد نزلها بكل هدوء ومع تحرك زينه الدقيق فجاه وقع عليهم ٠٠٠

_اعااا٠٠٠

فهد كان متعصب اوى لانه اتاخر على الاجتماع !!

زينه مكنتش شايفه حاجه خالص وفهد مرداش يتعصب عليها وطلع على اوضته 

زينه غسلت وشها عالطول ومالقتش فهد وقالت:لا يا مخيف مش هتهرب المره ده ولازم اعرف عملت اي امبارح !!

زينه طلعت عالطول وفتحت الباب وفهد كان قالع القميص 

زينه اديرت عالطول وكانت في حاله كسوف 

_ارغي!!

_طب البس الاول عشان اتكلم !!

_ببرود:مش لابس ولو مش عجبك اطلعى ٠٠

_زينه خدت نفس عميق وقالت:اي اللى حصل امبارح ؟؟

_انتى مش سالتى السوال ده من ساعتين 

_بس انت ماشيت من غير ما ترد عليا 

_طالما مشيت من غير ما ارد على حضرتك يبقا مفيش حاجه حصلت تمام اطلعى برا بقا ٠٠

زينه بكسوف:بس انا كنت ***اتكسفت ومقدرتش تقولها 

_لما هناء تيجى اساليها واطلعى عشان اتاخرت اوى على الشغل 

_زينه اطمنت شويه وكانت طالعه ولكن صوت فهد قاطعها !!

_مين اللى عمل كده ؟؟

زينه اديرت وقالت :والله المره ده ما عملت حاجه !!

_تعالى هنا فورا 

_بقولك والله ما عملت حاجه انت ليه مش مصدق 

_بعصبيه:قولتلك تعالى هنا !!

زينه راحت وكانت خايفه اوى وفجاه فهد مسكها من وشها جامد اوى 

_اعاااا٠٠٠٠

_انتى لسه شفتي حاجه ٠٠٠٠٠٠مش تاخدي بالك يا روح امك من القميص أنه اتقطع٠٠٠

زينه زقت فهد بكل جراه وقالت:انت مجنون ولا انت اللى كده كل ده عشان قميص 

فهد قرب منها وهي ترجع لورا لحد ما بقت في الحيطه ومحاصره ٠٠٠

_انا بحب النظام اوى وبكر"ه المبذ"رين حتى لو كان حته قميص ٠٠٠٠٠انا بكر"ه اللى بيقرب على حاجاتى اوى 

زينه بدأت تعياط خصوصا انها صغيره 

_بقولك اي شويه الدموع دول مش عليا انا عارفك كويس أوعك تعملى دور البريئة وتضحكى عليا زي ما ضحكتى على ماما ٠٠٠٠انتى صحيح صغيره بس اي حر"بايه ٠٠٠

زينه مسكت أعصابه بالعافيه وزقت فهد وطلعت عالطول 

فهد خد الهدوم من الدولاب ودخل الحمام وزينه نزلت تحت وكانت زعلانه اوى لان فهد أها"ن كرامتها ٠٠٠

بعد مرور عشر دقائق

فهد نزل ولقها واقفه في المطبخ ووشها كلوا دقيق 

فهد ابتسم وده اول مره يبستم فيها !!

زينه بصت على فهد وفهد خد بعضه ومشي عالطول 

_مغرور !!

زينه بدأت تعمل الكيك وقربت تخلص بالفعل 

_اخيراااا خلصت٠٠٠٠زينه حطت الكيكه في الفرن وحست بارهاق وقعدت على الكرسي وفي ثانيه ناامت 

بعد مرور ربع ساعه الفرن بدأ يعمل صوت انذار يعنى الكيكه استوت ولكن زينه مكنتش هنا خالص كانت غرقانه في عالم أحلامها 

بتول رجعت من الجامعه ولقت زينه نايمه والانذار بتاع الفرن شغال 

_يااا فرصه جت لحد عندي ٠٠٠٠بتول طلعت تليفونها ورنت على امها ٠٠٠

_ايوه يا بتول !!

_ماما تعالى فورا في حر"يق في المطبخ الظاهر البنت الجديده و"لعت في المطبخ ٠٠٠

_😳😳٠٠٠٠انا جايه حالا رني على فهد فورا ٠٠

بتول دخلت المطبخ عالطول وقالت:نوم العافيه يا حلوه  ٠٠٠٠وقفلت الشباك بتاع المطبخ والباب وقالت:الوداع يا حلوه !!

_زينه فاقت ولقت دخا"ن كتير اوى ومكنتش قادره تتنفس ٠٠٠

_اعاااا٠٠٠٠٠زينه قعدت تنادي بصوت عالى طالبه المساعده 

_الوداع يا زينه ده اقل عقاب منى ليكى !!

زينب وصلت عالطول وقالت:اي الدخا"ن ده كله 

_بتول بتمثيل:ماما زينه يا ماما في المطبخ جوا وشكلوا الباب علق معها ٠٠٠

_رنيتى على فهد ؟؟

_فهد ؟؟ لا يا ماما نسيت والله خفت على زينه عشان كده نسيت ارن ٠٠٠

زينب طلعت التليفون عالطول ورنت على فهد اللى كان في الاجتماع ٠٠٠

_فهد طلع التليفون وكان رايح يفتح ولكن أحد الشركاء قال:فهد بيه عايزين نخلص لو سمحت الصفقه اتاجلت كتير اوى٠٠٠

فهد قفل التليفون وزينب قالت:لا يا فهد لازم ترد عليا 

_زينه مكنتش قادره تتنفس ووقعت على الأرض وحطت منديل على فمها وعينها احمرت اوى ٠٠

مالك:في اي هنا ؟؟

_مالك تعالى يا ابنى زينه في المطبخ والباب علق عليها ٠٠٠

_اعمل اي يا ماما ؟؟

_بعصبيه:مالك انا مش بهزر البنت جوا بين الحياه والمو"ت ٠٠٠

_طب اعمل اي ادخل أنقذها ازاى وانتى بتقولى الباب علق ؟؟

_امشي يا مالك دايما طايش وهتفضل طول عمرك كده 

_الووو٠٠٠

_ابراهيم فهد فين انا برن عليا مش بيرد ٠٠٠

_فهد في الاجتماع دلوقتى ليه في حاجه ٠٠

_ارجوك يا ابنى وصل التليفون لفهد فورا 

_مش هينفع فهد حاليا في الاجتماع وبيكر"ه الازعاج اوى خصوصا في العمل 

_عشان خاطري يا ابراهيم ارجوك 

_احاول !!

ابراهيم خبط على الباب وفهد قال:ابراهيم قولتلك ممنوع الازعاج وقت الشغل ٠٠٠

_انا اسف يا بيه بس والده حضرتك عايزك وبتقول موضوع مهم اوى 

فهد قام عالطول ومسك التليفون من ابراهيم وقال:في اي يا ماما ؟؟

_اخيراا ٠٠٠تعالى فورا ٠٠٠زينه بين الحياه والمو"ت يا ابنى !!

التليفون وقع من فهد وخد الجاكيت عالطول وطلع وساب الشركاء من غير ما يقول حاجه ٠٠٠

احد الشركاء:ده قله ذوق ده مش اول مره يعمل كده 

_وانا اتفق معااا الصفقه انتهت خلاص 

وبالفعل قاموا الشركاء وإبراهيم حاول يوقفهم ولكن ماشوا ٠٠

_اي الكار"ثه ده بس !!

فهد ركب العربيه عالطول وساق باقصي سرعه ٠٠

_زينه حبيبتي انتى كويسه ٠٠

زينه مكنتش قادره وفجاه اغمى عليها ٠٠٠

بعد مرور خمس دقائق وصل فهد وزينب طلعت تجري عليا عالطول وقالت:زينه زينه ٠٠٠

_فين يا ماما ؟؟

_جوا في المطبخ الباب علق والمطبخ بقا عباره عن دخا"ن وفجاه الفرن انف"جر لحسن حظ زينه أنها كانت ورا الرخام 

_😳😳٠٠٠

زينب:زييييينه ٠٠٠٠فهد طلع يجري عالطول وبكل قوه زق الباب برجله ودخل عالطول 

_خد بالك يا ابنى !!

فهد لقي زينه اغمى عليها شالها عالطول وقال:جاسر فين يا ماما ؟؟

_جاسر روح يا ابنى بنته تعبانه !!

_فين مالك ؟؟

_طلع على اوضته 

فهد قال بعصبية:انتوا اي ؟؟

_خلاص يا ابنى طلعها فوق وهرن على الدكتوره ٠٠٠

_لا يا ماما لازم اخدها المستشفي عالطول ٠٠٠

فهد طلع بالفعل وركبوا العربيه ومشوا ٠٠٠

بتول بكل شر:اتمنى اسمع خبرك يا زينه ٠٠٠

بعد مرور ربع ساااعه

✨في المستشفي ✨

_استرها يا رب انا خايفه اوى على البنت!!

فهد بعصبية:ده واحده غبيه وتستاهل اللى يحصل فيها 

_متقولش كده يا ابنى ده طفله ومتعرفش حاجه بردو 

_طالما طفله يا ماما قولتى ليها تدخل المطبخ ليه 

_والله ندمانه يا ابنى بندم نفسي انى قولت ليها تدخل المطبخ 

الدكتوره:فهد وأمه هنااا ٠٠٠٠تعالى هنا لو سمحتى !!

_نعم يا دكتوره 

الدكتوره:فهد وأمه بيعملوا اي هنا ؟؟

_جابوا بنت مش عارفه مالها 

الدكتوره:😳😳٠٠٠ينهار اسو"د خلاص انتهيت ٠٠٠مشت عالطول متجها لغرفه زينه 

_دكتوره المريضه بخير صح ؟؟

الدكتوره بارتباك:لسه يا مدام هدخل افحصها واطلع 

الدكتوره دخلت عالطول وقالت:روحى انتى وانا هفحصها !!

_انا ممكن افحصها روحى انتى ارتاحى !!

الدكتوره بعصبيه:قولتلك انا هفحصها !!

_تمام عن اذنك ٠٠٠وطلعت بالفعل 

الدكتوره خدت نفس عميق وقالت:الحمدلله لو كانت فحصتها كانوا هيسالوا عن اللى في بطنها وكانت هتقول البنت مش حامل ٠٠٠٠

الدكتوره لبست الكمامه وفحصت زينه بالفعل وطلعت وقالت :المريضه بخيراا بس في شويه ا"لم على صدرها بسبب الدخا"ن هكتب ليكم على علاج تجيبوا٠٠٠

_اللى في بطنها يا دكتوره كويس صح ؟؟

الدكتوره بارتباك:اه كويس الحمدلله !!

فهد لاحظ رعشه أيدها وقال:انتى خايفه كده ليه ؟؟

الدكتوره بارتباك:لا مفيش بس الحاله كانت صعبه شويه عن اذنكم 

_مش عارف حاسس ان الدكتوره ده وراها حاجه !!

_فكك من الدكتوره تعالى ندخل نشوف زينه 

_اشوف مين انا ماشي !!

_عشان خاطري يا فهد امال مين اللى هيروحنا !!

_ماما انا هكون في انتظاركم برا 

_طب ليه مش عايز تدخل !!

فهد بعصبية:بكر"ه البنت ده اوى يا ماما ارتاحتى ؟؟

_مااشي يا فهد عن اذنك ٠٠٠٠دخلت لزينه اللى كانت خايفه اوى 

_اخبارك اي دلوقتى يا زينه ؟؟

_الحمدلله بخير يا خالتى ٠٠٠انا اسفه اوى !!

حضنتها وقالت:ولا يهمك يا قلبي اهم حاجه انك بخير !!

الدكتوره:الروشته اها يا مدام زينب وتقدري تاخدي زينه ٠٠

_خدت منها الروشته وسندت زينه ٠٠لحد ما طلعوا برا ٠٠٠

_فهد خد بالك من زينه وانا هروح اجيب الروشته ده 

_خلى بالك انتى منها وانا هروح اجيب الروشته !!

_مسمعتش كلام فهد ومشت عالطول 

_ماما استنى !!

زينه كانت رايحه تركب العربيه فهد ضغط على زرار وقفل الباب 

_زينه بتحاول تفتح الباب بس مش راضي يفتح معها !!

_بخوف:فهد ممكن تيجى تفتح الباب ٠٠٠

فهد حط السماعه في ودنه قصداا 

_انا بكلمك على فكره !!

فهد:____________

بعد مرور عشر دقائق فهد بيبص وراء مالقاش زينه وكان في حاله صدمه 

_😳😳٠٠٠٠٠

يتبع ٠٠٠٠

روايه طفله الفهد 

بقلمى:دعآآء حجآآج 🥀🥀

تكملة الروايه من هنا 


تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع