القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حبها خارج ارادتي البارت 1_2_3_4بقلم رحمه محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


-يارب تكوني ارتاحتي كدا يا بنتي حرام عليكي العريس الكام ده تقدري تقوليلي ده عيبه اي ده كمان

رحمه :امي بالله عليكي ده انتي عارفه شرطي عشان اتجوز أن الشخص يكون بيصلي وميقبلش حاجه حر؛ ام عليا او على نفسه اي كتير

ناديه :يا بنتي مش كتير بس مفيش حد كامل انتي عارفه ان الكمال لله وحده يبقى لازم تتنزلي عن حاجه والا مش هتتجوزي ابدا

رحمه :مستعده اتنازل عن أي حاجه مكنتش بأيده

ناديه باستغراب :ازاي يعني

رحمه :يعني زي شكله أهله طالما هو كويس ظروفه الماديه كل ده حاجات هو مخترهاش يبقى عادي اتنازل عنهم واقبل بصدر رحب كمان إنما أخلاقه فلا يا أمي وبعد إذنك انا هنزل الشغل عشان اتأخرت////////////////////////////////////

رحمه فتاه في الحادي والعشرين من العمر متوسطه الطول والجمال مختمره لكن عنيده لدرجه بعيده تسامح في أي شئ إلا الإنسان س؛ ئ الخل؛ ق ////////////////////////////////////

حكمت المحكمة حضوريا ببرائ ه المتهم *****  

-الله اكبر يحيا العدل 

سليم :هههههه هم؛ وت واعرف عملتها ازاي يا ابن الذينه ده الراجل كان هياخد فيها مش اقل من ١٥ سنه تتطلعه منها خالص 

أدهم :هه ما انت عارف مش أدهم مدكور إلى يخسر قضيه ويلا عشان منتأخرش على المكتب 

سليم :يا أخي حرام عليك اتقي الله طيب تعال نحتفل نفرفش ده الواحد قلبه اشتكى من قله الهشتكه 

أدهم :سليم اتظبط احسنلك وقدامي 

سليم بصوت واطي :إلهي يا بعيد تقع في واحده  تخليك ما تشوف النوم افرح فيك 

أدهم :لا متخافش أدهم مدكور برضو مفيش بنت تحرك فيه ساكن وانت عارف اركب واخلص ///////////////////////

أدهم شاب في ٢٨ من عمره محامي شاطر جدا في شغله بس مش بيهمه حد طالما هو على حق في قضيه بس ده ميمنعش انه بيستخدم أساليب كتير بس شايف ان كل الست؛ آت خا يني ؛ ين وأنهم لو قربوا من الواحد يبقى بس عشان الفلوس وان إلى مزودنه؛ ا دول في الافو؛ ره أكبر كد؛ ابين (قصده المخترات والمنتقبات)

سليم صديقه المقرب بس عكسه تماما فهو بيحب اي حاجه آخرها ته مربوطه بس وفي لادهم جدا وبيعتبره نصه التاني وابوه مع انهم من نفس العمر لكن أدهم دايما بيشيل مسؤوليه سليم ويدافع عنه


البارت التاني /رحمه محمد محمد

سليم :أدهم بقولك ما تيجي نخرج يا عم انت ونحتفل شويه وبعدين مش خلاص الراجل وعدك انه هيبعت واحده عشان تساعدك في شغل المكتب اي بئا لزمتها نروح دلوقتي

أدهم :مهو عشان اتصرف مع الواحده دي انت عارف اني مش بحب اتعامل مع ستا؛ ت فعشان كدا لازم تمشي

سليم :يا ختتتتي منك يا بني هتفضل عايش كدا لوحدك كتير مفيش اي بنت حوا عارفه تدخل حياتك مش كل الناس وحش؛ ه وفي ناس كويسه كتير زي مامتك مثلا و

أدهم :الكلام هنا انتهى مفيش واحده زي امي تمام وانت اتناقشت معايا كتير في الموضوع ده فلو مش عايز تخس؛ رني يبقى الحوار ده ميتفتحش تاني يا سليم؛؛ بس هوب وقف العربيه فجأة

سليم :يا دي النيله انزل يا خويا شكله قت؛ يل منك لله يا بعيد؛؛ بس الحق يا أدهم دي بنت

أدهم :اووف هتفرق يعني يا غب؛ ي بعدها نزل ولقي البنت مرم؛ يه على الأرض ومغ؛ مي عليها؛؛ انتي يا مدام ولا انسه بس مكنش فيه رد؛ هات ازاازه الميه من عندك يا سليم

سليم :الله يهديك هتعمل اي سبها افوقها انا

أدهم بحزم :سليم

سليم :يبي طيب؛ بعدها ادهاله وهو بدل ما يرش كام نقطه فضا؛ ها كلها عليها

رحمه :هييي بغرق، بس لقيت نفسها بين ايدين شاب قمر؛؛ يخرب بيت حلاوتك هو في عنين كدا، بس فاقت وقامت بسرعه

وقبل ما تتكلم

أدهم :يلا يا سليم اهي كويسه وركب العربيه وسابها ومشى وسط زهولها منه

رحمه 😲😲ده سابني ومشى عادي كدا؛ بس فوقها صوت تليفونها، احم السلام عليكم اديني عشر دقايق يا استاذ منعم واكون عندك بس اصل حصل معاي حاجه كدا وعطلتني اسفه

منعم :ماشي يا استاذه بس يلا بسرعه عشان مديرك الجديد قرب يوصل؛ بس أدهم وصل

أدهم :خير يا استاذ منعم سليم قالي انك جاي من طرف هاني بيه عشان تجيب حد يساعدني مش كدا اتصل بيها وخليها ترجع انا مش محتاج حد يساعدني انا وسليم كفايه اوي 

منعم :مينفعش حضرتك البنت خلاص قربت توصل شوفها على الأقل وبعدها ابقى أرفض؛؛ أدهم كان هيعترض بس سليم سبقه :خلاص تمام خليها تيجي؛؛ اهي وصلت اهي 

رحمه :السلام عليكم 😲😲😲انت تاني 

أدهم بق؛ رف :شوفتي برا مكتبي حالا انا مش بشغل الاشك؛ ال دي عندي 

رحمه : اشكا؛ ل ليه يعني وبعدين انا سكتلك المره إلى فاتت عشان سبتني مع انك كنت هتمو؛ تني بس قلت معلش مبيعرفش في ألذ؛ وق  وكمان دلوقتي بتطر؛ دني احب اقولك بئا أن الوالده معرفتش تر؛ بي اساسا و انك انسان تن؛ ح ويا؛ رد وانا الي مقبلش اني اشتغل معاك



البارت التالت /رحمه محمد

أدهم ابتسم :حلو وبتتحداني جديده عليا دي؛ عايز كل حاجه عن البنت دي يا سليم

منعم :مفيش داعي يا أدهم باشا دي بنت غلبانه والله وفي حالها علطول سامحها الله يكرمك

أدهم :مش أدهم مدكور إلى بنت زي دي تهز؛ قه قدام حد لأ وتسيبه وتمشي موضوعها منتهى ////////////////////////

رحمه :احم احم يا أهل الدار انا جيت نورت البيت يا بشر

ناديه :نفسي افهم هتكبري امتى وتبطلي حركات العيال الصغيره دي

رحمه :أكبر ليه يعني طب بالذمه البيت ده يبقى بيت من غيري اصلا

اسامه (اخوها) :اه طبعا هيبقى أجمل بيت في العالم والمهم اني هاخد اوضتك إلى فيها بلكونه دي

رحمه :شايفه ابنك لا متخافش اوضتي هتفضل اوضتي حتى بعد ما اتجوز مش صح يا ماما

ناديه :لا غلط يا ماما؛ اقصد يعني اكيد يا حببتي انتي بس اتوكلي على الله الأول

اسامه :ماما بتحبك اوي

رحمه 🤪اكيد اطلع انت منها؛؛ انا داخله اوضتي الحلوه اللي فيها بلكونه؛؛؛؛ بس وصلتها رساله؛ يا ترى مين عبرني

-إلى عملتيه في مكتبي مش هيعدي وده وعد أدهم مدكور

رحمه :أعوذ بالله ده بني آدم فظي؛ ع فاكر نفسه مين ده وقال يعني انا كدا خوفت

اسامه :رحمه البسي بسرعه في ضيوف برا

رحمه :ضيوف مين ليا يعني ولا لماما ولا اي

اسامه :شكلها للعيله بس يلا؛

رحمه :طيب تمام؛؛ بعدها لبست وخرجت لقيت أدهم قاعد برا مع ولدتها واخوها

ادهم :والمأذون بكرا ان شاء الله هيكون هنا وهيتتم الجواز علطول

رحمه باستغراب :جواز مين  وانت بتعمل اي في بيتي اصلا

أدهم متجاهلا كلامها :عن إذن حضرتك عشان تلحقوا تجهزوا؛؛

رحمه :اي ده كان بيعمل اي هنا ده وازاي كان بيتكلم كدا وجواز مين اللي بكرا

ناديه بحزن :كان نفسي اخرجك برا الدايره دي بس مش بأيدي يا بنتي والله ما بأيدي

رحمه بذهول :صدقيني انا مش فاهمه حاجه

ناديه :بكرا كتب كتابك على أدهم مدكور يا رحمه وانا واخوكي بعدها هنسافر علطول

رحمه :-//////////////////////////////////////////////

سليم :برضو صممت وعملت إلى فى دماغك يا أدهم مش كدا

أدهم :انت عارف ان كلمتي عهد ودي مش حاجه جديده عليا

سليم :بس دي مصي؛ به أي إلى يخليك تست؛ حملها اصلآ وبعدين هتقبلها ازاي كزوجه

أدهم :مش هتقبلها ولا هتتقبلني الموضوع كله هيبقى بس لحمايتها كام شهر لحد ما المشكل؛ ه تتحل وكل حاجه هترجع زي ما كانت

سليم :طيب ما تسبها تسافر معاهم ده هيكون أفضل للكل

أدهم؛؛ مش هينفع لازم حد يفضل هنا



البارت الرابع /رحمه محمد

-بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير

ناديه :مبروك يا رحمه مبروك يا بنتي

رحمه بحزن :مبروك على أي بس يا ماما بالله عليكي انتي مصدقه

اسامه :انا مش فاهم اي لازمه الجوازه كلها يعني انا مش هقدر احميها وبعدين انا مش صغير انا عندي ١٧ سنه يعني اقدر اشيل مسؤوليه كويس

ناديه :مش عايزه جدال تاني في الموضوع ده وانت يا أدهم خد مراتك وروح كفايه كدا

رحمه بصتلها بحزن وسكتت ومشيت من غير ولا كلمه مع أدهم إلى كان واقف ساكت وبيراقب وبس ////////////////

أدهم :ادخلي

رحمه :شكرا لحضرتك بس هو انا كنت عايزه اقول حاجه

أدهم بضيق :طيب بسرعه عشان عندي معاد

رحمه :معاد اي وبعدين في حد بينزل ليله فرحه

أدهم بخبث :طيب حلو انك عارفه انها ليله فرحي

رحمه :-

أدهم :اقدر اعتبر سكوتك موافقه منك عليا

رحمه :انت فهمت اي يا بتاع انت انا مقصدتش إلى جه في دماغك الزب؛اله دي خالص

أدهم :بت انتي اتل؛ مي ها مش كل مره هسكت على طول؛ ه  لسانك دي

رحمه :انت بتتكلم معايا كدا ليه طالما مش طاي؛ قني يبقى طلقني وريح نفسك وريحني

أدهم :انا اتكلم زي ما انا عايز انتي فاهمه ومش عيله زيك هتعلمني اتكلم ازاي والطلاق كدا كدا هيحصل. مش من حبي فيكي هو؛؛؛؛؛؛ وسابها ومشى؛؛ وهي فضلت مكانها تبكي ومش مصدقه كل الي بيحصل حواليها وحاسه انها بتحلم //////////

أدهم :انت فين يا سليم

سليم :اي يا عم انت في حد يكلم صاحبه ليله فرحه اي مزن؛ وق وعايز تخ؛ لع ولا اي

أدهم :سليييم

سليم وحس أن أدهم على آخره :طيب خلآص اهدي انا في البيت تعال

أدهم :تمام  جاي؛؛؛؛؛؛؛؛

سليم :في أي انت عمل؛ ت حاجه في البت ولا اي

أدهم :لا عملت ولا نيل؛ ه  ولا حتى هفكر دي بت نك؛ ديه ولسانها عايز قط؛ عه اووف

سليم هههههههه هههههه اسف هههههه عشت وشوفت أدهم مدكور بنت عرفت تعص؛ به هههههه


يتبع 


تكملة الروايه من هنا 



 

تعليقات

التنقل السريع