القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

روايه طفله الفهد البارت 26 بقلم دعآآء حجآآج في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

_انتوا بتعملوا اي هنا ٠٠٠٠ساره وبتول بصوا لبعض وكانوا في حاله صدمه:😳😳

_ساكتين ليه بتعملوا اي هناا 

ساره بارتباك:احنا احنااا ٠٠٠٠٠

_والله يا محمود ده ساره اللى جبتنا هناا قولتلها بلاش بس هي إللى أصرت ٠٠٠

ساره بصت لبتول وقالت:بتول انتى بتقولى اي انا قولتلك كده ؟؟

_ايوه قولتى وانا قولتلك بلاش بس انتى اصريتى وقولتى محدش هيشوفنا 

_تعالوا هناا ٠٠٠٠خدوا الحلوين دول على البوكس 

ساره وبتول:😳😳

عند فهد وزينه ✨

فهد قال بعد فهم:انتى تقصدي اي بكلامك ده 

_مقصدش حاجه ويا ريت تستعجل عشان عايزه انام 

_طب اي رايك نتعشاا سوااا في مطعم على ذوقك

_مش جعانه واسكت بقاا 

في المساء ✨✨

زينه نزلت من العربيه عالطول وفهد نزل وراها ولكن هي طلعت تجري ٠٠٠٠

_زينه استنى زينه !!

_في اي يا فهد مالها زينه 

_مفيش يا ماما ٠٠٠٠وفجاه تليفون فهد رن

_الووو٠٠٠

_ساره وبتول كانوا موجودين في البا"ر

_😳😳٠٠٠٠

_في اي يا ابنى 

_مفيش يا ماما عن اذنك 

_رايح فين الوقت اتاخر اوى

_مش هتأخر يا ماما ربع ساعه وراجع

_خد بالك من نفسك ٠٠٠٠زينب قعدت على الكرسي وقالت:مالك فين لحد دلوقتي انا هرن عليا اشوفه فين 

بالفعل زينب رنت على مالك 

_اي يا ماما 

_فينك يا حبيبي 

_عند *****مالك بتفكير:لو قولت لماما انى عند أهل سمر وهنام هناك هتزعل اوى

_مالك روحت فين 

_ماما انا هنام مع واحد صاحبي متخافيش عليا سلام 

_الووو٠٠٠مالك 

_العيال دول هيجننونى 

بعد مرور عشر دقائق ٠٠٠٠

عند مالك وسمر وخصوصا في اوضه سمر ✨✨

مالك وسمر دخلوا الاوضه والاتنين بصوا لبعض وطلعوا يجروا على السرير 

مالك نام على السرير وسمر قالت بعصبية:مالك ده سريري

_بقولك اي يا منال انا تعبان وعايز انااام 

_قولتلك مسميش منال اسمى سمر مبتسمعش 

_لا ٠٠٠٠٠سمر قعدت على السرير وقالت:لو مقمتش من على سريري هروح اقول لبابا يجى يقومك 

مالك قام وقال بتريقه:وهتقولى لابوكى أن انا وانتى مش بنحب بعض والجواز ده كذب اي رايك بقاا 

سمر ضغطت على سنانها وقالت:بس ده سريري ومن حقي انام عليا 

_ما تنامى هو انا ماسكك 

_انام زي بقا وحضرتك نايم ؟

مالك غمز لسمر وقال:عادي ما انا زوجك

_واحد سا"اافل ٠٠٠٠٠سمر قامت ومالك شدهاا عالطول

_ عيب كده يا لولو 

سمر زقت مالك وقالت:انا هنام على سريري وانت هتنام 

مالك بتريقه:مع ابوكى 

_هههه هتنام على الأرض يا خفيف 

مالك قام من على السرير وقال:انا مالك الكيلانى انام على الأرض 

_ايوه وبعدين انت مش في قصرك انت في بيتى اناااا 

_خلاص ماشي انا هطلع انام براا 

سمر مسكت ايد مالك عالطول وقالت:انت مجنون ازاى عايز تنام برا ممكن بابا وماما يشكوا في حاجه

_خلاص ننام سوا على السرير 

سمر كانت رايحها تضر"ب مالك بالقلم ولكن المره ده مالك مسك ايدهاا 

_تؤ تؤ انا منستش القلم الاول عشان اخد التانى !!

سمر بتحاول تفلت أيدها ولكن معرفتش 

مالك شدها ليا وحط ايدو على ظهرها ونبضات سمر ازدادت 

_محدش اتجرا يمد ايدو عليا الا انتى بس صدقينى هدفعك تمن القلم ده غالى اوى 

سمر زقت مالك وراحت نامت على السرير والخوف كان ممتلكها ٠٠٠٠

في الطايره✨

شيري كانت قاعده على الكرسي في الطائره وكانت فرحانه اوى وبتقول:اخيراا هشوفك بقاا يا فهد انت متعرفش انا اتعذ"بت قد اي في غيابك وفجاه تليفونها رن 

_الووو

_بقا كده يا شيري ارن عليكى ومترديش عليا 

_اوبس انا اسفه اوى يا ماما اظهار أن الشبكه كانت و'حشه اوى 

_المهم وصلتى ولا لا ؟؟

_اه يا ماما وصلت وراكبه الطايره بقالى ثلاث ساعات وقربت اوصل مصر وأشوف روحى بقا

_طب بقولك اي يا شيري 

_قولى يا ماما

_حاولى تتقربي من فهد وتعرفي إذا كان في بنت في حياته ولا لا 

شيري بغضب:بنت ده انا اقت'لها ماما فهد ليا انا وبس 

_مش عارفه يا شيري كلمت خالتك زينب امبارح وحاسه انها مخبيه حاجه 

_ده اوهام يا ماما 

_يا رب يا شيري المهم لما توصلى مصر رني عليا 

_حاااضر في حاجه كماان 

_لا مفيش اه صحيح خدي بالك من نفسك 

_حااضر ٠٠٠٠سلام 

_سلام ٠٠٠

ام شيري قفلت التليفون وكانت خايفه اوى على بنتها 

_خايفه من اي يا اميره 

_مش عارفه حاسه ان قلب بنتك هيتكسر 

_يتكسر تقصدي اي بكلامك ده 

_حاسه أن في بنت في حياه فهد مش عارفه ليه 

_ما انا قولتلك بلاش نبعت بنتنا مصر انتى اللى اصريتى

_كنت عايزنى اعمل اي شيري كانت زعلانه اوى وانا مقدرش على زعلها ٠٠٠اخدها في حضنوا وقال:طب اهدي أن شاء الله خير ٠٠٠٠٠قالت ام شيري بخوف:ربنا يستر 

في السجن ✨✨

_محمود انا اختك ازاى تعمل كده ؟؟

_مش عاايز اسمع منكم ولا كلمه انا مش مصدق لحد دلوقتى انكم كنتوا في البا"ر 

_انا اسفه يا حوده والله ما هعمل كده تانى 

محمود بعصبيه :اسكتى ٠٠

محمود خد بعضه وطلع وساره قعدت تعياط وتقول:ماما لو عرفت ممكن تزعل منى اوى ومش بعيد تخا'صمنى 

_وانا خايفه اوى فهد لو عرف ممكن يقت'لنى 

_اكيداا محمود رن عليا 

_ينهااار اسو'د يبقا انتهيت 

بعد شويه فهد وصل بالفعل ✨

_فين بتول يا محمود 

_فهد اهداا 

_اهدا ازاى يا محمود ده كانت في البا'ر عارف يعنى اي بنت تروح البا'ر 

_طب اهدا مينفعش كده 

_هما فين 

_طب اقعد يا عم ٠٠٠٠اقعد ٠٠٠٠٠بالفعل فهد قعد وكان متعصب اوى 

_حمدي !!

_نعم يا بيه ٠٠

_هات البنات من جوا

_حااضر يا بيه بالفعل حمدي راح وفتح الزنزانه وقال:البيه عايزكم براا 

بتول مسكت ايد حمدي وقالت:فهد اخوي معا

_ايوه معااا اتفضلوا قدامى 

بتول كاد أن يغمى عليها 

_ساامعه يا ساره كلوا منك هقول لفهد اي دلوقتى ؟

_هو انتى لوحدك ما انا كمان محمود عمره ما هيسبنى وهيقول لماما ومستحيل اطلع من البيت تانى ٠٠٠

_انتوا بتتكلموا في اي يلا امشوا قدامى 

_فهد اهدا العصبيه مش هتفيد في حاجه انا عارف انك مصدوم بس صدقنى العصبيه مش هتزود ولا هتنقص حاجه 

بتول وساره طلعوا وكانوا حاطين وشهم في الأرض ٠٠٠

فهد قام وراح عند بتول اللى كانت بترتعش من الخوف 

_انتى يا بتول بقا انا بقول انا عندي اخت محترمه اوى تطلعى زي مالك كده يا بتول 

_انا اسفه يا فهد والله ما هعمل كده تانى 

_محمود انا اقدر اخدها صح

_اه طبعااا 

فهد مسك ايد بتول جامد وطلعوا برا السجن وركبوا العربيه وماشوا 

_وانتى ؟؟

ساره حضنت محمود وقالت:والنبي ما تقول حاجه لماما ومش هعمل كده تانى 

_عليه افضل الصلاه والسلام مستحيل تعملى كده تانى 

_والله ما هعمل كده تانى بوعدك 

محمود مسح ليها دموعها وقال:يلا نروح اكيداا ماما قلقانه عليكى دلوقتى  

_مااشي يا حوده يا عسل 

محمود وقف وبص ليها بنظره تخوف 

_انا اسفه ٠٠٠

في الطريق✨

_فهد انا اسفه والله ما هعمل كده تانى 

_بت يا بتول انتوا البنات لما تبقوا زعلانين اي اللى بيصالحكم ؟؟

_😳😳٠٠٠٠٠بتول كانت في حاله صدمه ومفكره أن فهد مضايق منها اوى وكانت متخيله انه ممكن يضر"بها 

_مالك مصدومه كده ليه هي الاجابه صعبه ولا اي 

_فهد حبيبي انت كويس 

_بتول جوبي على قد السوال بلاش مقدمات رجاء 

_ما انا عايزه افهم الاول انت زعلت مين 

_انا وزينه متخانقين ومش عارف اعمل اي 

_ومين الغلطان 

_انا يا بتول اخلصي بقااا 

_احنا يا بنات اي حاجه بتصالحنا بالاخص التافهين اللى زي وزي زينه 

_اممم كملى 

_يعنى ممكن هدايا أو شوكولا بتبقا احلى هدايه

_تفتكري الشوكولا تصالح زينه ؟؟

_معرفش إذا كانت بتحب الشوكولا ولا لا بس اعتقد ممكن تصالحك مش عارفه 

_بتعتقدي يعنى مش تأكيدا 

_انت مش هتجيب شوكولا بس انت هتجيب شويه حاجات كده من اللى زينو بتحبهم

_واي هما دول 

_هو انت مش عارف اي حاجه خالص عن زينه 

_لا مش عارف واخلصي يا لمضه

_ممكن تجيب ليها روايه 

_روايه 

_اه طبعاا زينه بتحب الروايات اوى 

_زينه ده فاشله 

_واي يعنى فاشله بس بتعرف تقرا المهم اي رايك 

فهد وقف العربيه وقال:تعالى ننزل وهاتى اللى على بالك 

_بجد 

_مش ليكى لزينه 

بتول بصت لفهد وقالت:وانا والنبي 

_طب أمشي يا بتاعت البا"ر أمشي لسه بنا حساب مخلصش 

_حاااضر٠٠٠

بعد مرور نصف ساعه تقريبا

في قصر الكيلانى ✨

زينه نزلت تحت ودخلت المطبخ وكانت جعانه اوى 

_انا جعانه اوى ٠٠٠٠زينه فتحت الثلاجه وطلعت اكل وقعدت على الأرض وبدأت تاكل ٠٠٠٠

_يعنى زعلنى وفي الاخر خد بعضه ومشي وانا كنت مفكره أنه هيصالحنى بس لا طلع ****

وفجاه زينه سمعت صوت اقدام متجها إلى المطبخ 

زينه قامت عالطول وقالت:اعمل اي اعمل اي ؟؟

زينه حطت الاكل عالطول في الثلاجه واستخبت وراء الرخام 

زينب شغلت النور ودخلت فتحت الثلاجه وقالت:مين اللى اكل اكل القطط؟؟

زينه:😳😳٠٠٠٠٠٠٠زينه كانت عايزه ترجع ولكن حطت أيدها على بوقها ومسكت نفسها بالعافيه ٠٠٠٠

زينب كانت طالعه ولكن سمعت صوت 

_لا لا خليكى يا ماما زينب مكانك والنبي 

زينب كانت خلاص هتشوف زينه ولكن صوت قاطعها 

_مامااا 

_بتول !!

_تعالى اوريكى فهد جاب ليا اي 

_استنى يا بتول هشوف حاجه 

بتول مسكت ايد امها وقالت:بعدين يا ماما شوفي الحاجه ده 

وبالفعل بتول خدت امها وطلعوا على فوق 

زينه طلعت فوق عالطول ودخلت الحمام وقعدت ترجع وتقول 

_قطط لما اكون جعانه اكل اكل القطط ٠٠٠اعاااااااااا٠٠٠

فهد دخل الاوضه ومالقاش زينه وقال:راحت فين ده ؟؟

زينه غسلت وشها وطلعت لقت فهد في وشها

زينه راحت قعدت على السرير عالطول ٠٠٠

فهد قلع الجاكيت وراح قعد جنبها وقال: انا اسف 

زينه:_____________

_انتى عارفه انا جبتلك اي 

_مش عايزه اعرف 

_طب استنى !!

_قولتلك مش عايزه اعرف 

فهد راح جاب بوكس كبير اوى وزينه بصت الناحيه التانيه 

_عارفه البوكس ده فيا اي ؟؟

زينه اتنرفزت وراحت نامت على السرير 

صبر فهد نفذ وقال:انا عمري ما اعتذرت من حد ولا عمري جبت هدايا لحد انتى حرا يا زينه 

فهد خد مخده ونام على الكنبه وزينه قعدت تضحك تحت البطانيه ٠٠٠

عند مالك وسمر✨ 

_منال انا عندي اقتراح 

سمر قامت وحطت أيدها على خدها وقالت:خير !!

_بصي هنام سوا على السرير ٠٠٠٠سمر رفعت حاجبها

_اهدي يا منال بس هنحط مخدات بنا اي رايك 

_اممم ٠٠٠٠٠تماام 

مالك حط مخدات بنهم وكل واحد نام على جنب ٠٠٠

سمر شدت البطانيه ومالك قعد يشدها بردو 

_اعااااااا٠٠٠٠٠٠مالك انت معاك بطانيه 

_سقعان يا منال يرضيكى جوزك يبقا سقعان 

سمر شدت البطانيه وقالت:احترم نفسك 

مالك شد منها البطانيه وقال:بت انا عايز انام زي الشاطره كده تنامى من غير ازعاج 

_انام زي من غير بطانيه الجو بارد اوى 

مالك غمز ليها وقال:تعالى في حضنك 

سمر مسكت المخده ورمتها في وش مالك ٠٠٠

مالك اتعصب ومسكت المخده ورمها على سمر 

_يعنى كده ماشي يا مالك ٠٠٠٠سمر قامت ومسكت المخده ونزلت على مالك 

_اعااا٠٠٠يا بت المجنونه ٠٠٠٠مالك شد سمر من وسطها وبقت تحتو وهو فوقها 

مالك حد ايدو على خدها وشال الشعر اللى على وشهاا 

مالك قرب من سمر التى كاد قلبها أن يخرج من مكانو

وفجاه شد البطانيه ونام عالطول 

_مالك هات البطانيه 

_بس يا بت ٠٠٠٠٠سمر نامت وكانت زعلانه اوى ٠٠٠

سمر كانت سقعانه اوى ومالك بص عليها من تحت لتحت وكان مبسوط اوى ٠٠٠٠

بعد شويه سمر راحت في أعماق أحلامها ٠٠٠٠مالك قام وغطها وقال:اسف اوى بس حبيت انرفزك ٠٠٠٠

سمر قعدت تتكلم وهي نايمه:انا بكر"هك يا مالك بكر"هك 

مالك اتعصب وشد البطانيه وقال:مو"تى من الساقعه بقااا

في تمام الساعه ٢:٣٠ صباحا✨

زينه قامت وفتحت البوكس عالطول ولقت شوكولاته كتير وروايات من النوع اللى هي بتحبها 

زينه فتحت الشوكلاته وقعدت تاكل 

فهد حس بصوت وفتح عين واحده وقال:كنت متاكد انك هتعملي كده ٠٠٠٠٠

زينه بقا وشها عباره عن شوكولاته ومنظرها مضحك جداا 

_احم ٠٠٠

زينه اتخضت عالطول وقالت:هو ٠٠٠هو 

_خلاص يا زينه قولى انك مش زعلانه 

_بعد كل ده مش زعلانه 

فهد ابتسم وقال:اخيرا يا طفلتى ارهقتينى

زينه جرت على فهد عالطول وحضنتوا وهو كان في حاله صدمه 

زينه بفرحه:انت احلى صديق ٠٠

فهد ابتسم وقال:تعرفي انك تعبتينى اوى 

_انا اسفه !!

فهد بص لزينه وزينه كذلك وكانوا مبتسمين ٠٠٠٠

في صباح اليوم التالى ✨✨

في مطار القاهره 

شيري نزلت من الطايره وكانت فرحانه اوى وقالت:اخيراا بعد طول انتظار هشوفك يا نصفي الاخر 

_الشنطه يا انسه 

شيري خدت الشنطه وطلعت برا المطار واتفاجات أن مفيش حد جاي خدها 

_فين فهد ؟؟

شيري طلعت تليفونها وكانت رايحه ترن على فهد ولكن حد حط ايدو على كتفها 

شيري اديرت عالطول وقالت:فهودتى !!

_خالتى زينب 

_اي ده انتى زعلانه انى جيت اخدك ولا اي 

_لا مش زعلانه بس فين فهد ؟؟

_الحقيقه فهد ميعرفش انك جايه 

_يعنى انتى مقولتيش لفهد يا خالتى ؟؟

_قولت تعمليلوا مفاجاه احسن اي رايك 

شيري حضنت زينب وقالت:فكره حلوه اوى 

_جاسر !!

_نعم يا مدام زينب 

_خد الشنطه حطها في العربيه ٠٠٠٠بالفعل جاسر خد الشنطه وشيري وزينب ركبوا العربيه 

_انتى عارفه يا خالتى انا همو"ت وأشوف فهد 

_شيري انا هقولك على حاجه 

_قولى يا خالتى 

زينب بارتباك:فهد ٠٠٠فهد 

_مالو يا خالتى اتكلمى 

_فهد متجوز 

_😳😳٠٠٠٠٠٠

يتبع ٠٠٠

روايه طفله الفهد 

بقلمى:دعآآء حجآآج

✨✨✨✨✨✨

_شيري انا عايزه اقولك على حاجه 

_قولى يا خالتى 

_فهد ٠٠٠فهد 

_مالو يا خالتى اتكلمى 

_فهد متجوز 

_😳😳٠٠٠٠٠شيري كانت في حاله صدمه وفجاه دموعها نزلت وقالت:اتجوز 

_بنتى اهدي انا هقولك على كل حاجه 

شيري بعصبية:تقولى اي ؟؟ الشخص اللى بحبو ورجعت عشانو ألقي متجوز ٠٠٠٠٠شيري مسحت دموعها وقالت:انتى بتهزري صح واكيدا ده مقلب ؟

_لا يا بنتى فهد فعلا اتجوز 

_اتجوز مين يا خالتى ؟

_انا هقولك على كل حاجه بس نقعد في حته بس 

شيري هزت راسها وكانت حاسه بو"جع بداخلها 

_جاسر روح على اقرب مطعم لو سمحت 

_حااضر يا مدااام ٠٠٠

عند فهد وزينه ✨✨

زينه قامت من النوم وقالت:مش عارفه حاسه بحاجه غريبه حاسه ان في حد هياخد فهد منى 

زينه بتردد:لا لا فهد بيحبنى انااا ومستحيل يكون لواحده تانيه اكيدا ده اوهام !!

فهد فاق أيضا وقال: صباح الخير

_صباح النور ٠٠٠٠

فهد قام وزينه مسكت أيدوا ٠٠٠٠٠فهد بص على ايدو وقال:زينه انتى كويسه 

_اوعك تسبنى 

فهد باستغراب:زينه انتى كويسه ؟؟

_مش عارفه بس في شعور بيقولى انك هتسبنى 

_زينه انا مستحيل اسيبك الا لما تتمى ال ١٨ ٠٠٠٠٠الكلام وقع على زينه كالصاعقة وقالت:انت بتقول اي ؟؟

_ساعتها هتقدري تعتمدي على نفسك 

_وانت هتعمل اي ؟

_زينه انا لازم اشوف حياتى انا ضيعت كتير عشانك 

الدموع نزلت من عين زينه وقالت:يعنى انت مش بتحبنى 

_اه بحبك مش صديقتى انا داخل الحمام عشان كده هتاخر على الشغل ٠٠٠٠٠زينه كانت في حاله صدمه ومش قادره تستوعب كلام فهد 

زينه قعدت على السرير وقالت:يعنى انا مش فارقه معا وانا مفكره أنه بيحبنى يعنى بعد مرور سنتين هيتخلى عنى ٠٠٠

في المطعم ✨

شيري وزينب قعدوا وشيري قالت:اي بقاا اللى حصل يا خالتى 

_جمال اتجوز بنت صغيره عرفي وضحك عليها 

_واي دخل البنت الصغيره ده في حياه فهد 

_هقولك على كل حاجه ٠٠٠٠جمال لما اتجوز زينه عرفي اتجوزها عشان يبنى المصنع وخلى البنت توقع على أوراق بيع 

_بس البنت ده قاصر ازاى خلها توقع على ورق 

_جمال كان عايز ينص'ب ويز'ور اوراق ويقول أن البنت عندها ١٨ سنه وانتى عارفه الزمن ده كلوا بيمشي بالفلوس 

_امممم 

_لما كشفت جمال وفض'حتوا اعتقد انه قال للدكتوره عايزك تقولى لعائله البنت انها حامل ومش عارفه ليه عمل كده 

_خالتى المهم انا عايزه افهم فهد ليه اتجوز البنت ده

_في الاول فهد مثل أنه متجوز زينه عشان اللى في بطنها خصوصا أنه ابن جمال ولما عرفنا أن زينه مش حامل ولا حاجه فهد قرر يرجع زينه لأهلها تانى وللاسف أهلها ما"توا في حادث سير وفهد المره ده اتجوزها حق وحقيقي 

شيري قامت وكانت متعصبه اوى وقالت:اكيدااا بيحبها صح ؟

_لا يا شيري فهد وزينه مش بيحبوا بعض 

_وانا اعمل اي ؟؟

_فهد قبل ما يتجوز زينه المره ده قالى أنه هيطلق زينه لما يكون عندها ١٨ عشان ساعتها هتقدر تعتمد على نفسها 

شيري قعدت وقالت:متاكده يا خالتى أن فهد قال كده 

_اه طبعاا 

شيري بفرحه:انا كده اطمنت وممكن استنى سنتين كمان انتى مش عارفه انا بحب فهد قد اي ؟؟

زينب ابتسمت وملامح الخوف كانت على وشها

_شيري الكلام ده أوعك تقولى لحد حتى فهد نفسه 

_حااضر يا خالتى نقدر نرجع بقاا 

_طبعاا٠٠٠بالفعل طلعوا من المطعم وركبوا العربيه ومشوا متجهين إلى القصر 

عند مالك وسمر ✨

سمر بدات تفوق من النوم ولقت نفسها في حضن مالك قامت عالطول مفزوعه 

وفجاه الباب خبط 

سمر قامت وفتحت الباب 

_صباح الخير

_صباح النور 

_مالك لسه نايم

_اه يا ماما 

_طب قومى عشان نفطر سوا 

_حاااضر ٠٠٠٠

سمر راحت عند مالك وبصوت هادي جدااا:مالك ٠٠٠٠٠مالك 

_منال ابعدي عنى 

سمر اتعصبت اوى ولقت كوبايه مياه جنبها وقالت بخبث:منال انا هوريك منال هتعمل اي ؟؟

سمر مسكت كوبايه المياه وكبتها على مالك اللى قام مفزوع 

_اعاااااااا٠٠٠٠٠٠٠انتي مجنونه 

_الفطار جاااهز 

مالك قام ودخل الحمام وسمر قعدت تضحك أنها هزمتوا المره ده وفجاه 

_😳😳٠٠٠٠

_صباح الخير !!

{مالك كب عليها جردل مياه }

سمر بصت على هدومها وقالت:ينهااار اسو"د 

_بلاش اللعب مع مالك الكيلانى 

سمر حضنت مالك جامد اوى 

_اي رايك بقاا هدومك انت كمان بقت عباره عن مياه 

_مش مهم المهم انك حضنتينى

سمر بعدت عن مالك عالطول وقالت:حيو"ااان 

مالك قرب من سمر اللى كانت بترجع لورا وقالت:انت بتعمل اي 

_انا لسه معملتش !!

نبضات قلب سمر ازدادت وقالت:الفطار جااهز 

مالك قرب من سمر خالص لحد ما دخلت في الحيطه 

سمر بلعت ريقها وقالت:مالك ابعد لو سمحت 

_ولو مبعدتش هتعملي اي ؟؟

سمر بارتباك:هعمل هعمل ٠٠٠٠٠وفجاه مالك قاطع سمر بقبله من شفايفها وده اول مره تتلاقي شفايفهم مع بعض وسمر كانت في حاله صدمه 

سمر مكنتش قادره تتنفس وزقت مالك وضر"بتوا بالقلم وفتحت الباب وطلعت عالطول 

مالك كان في حاله صدمه ومكنش عارف ازاى عمل كده ؟

في قصر الكيلانى ✨✨

فهد نزل تحت وزينه كانت مضايقه اوى 

_مامااا ٠٠٠٠٠٠بتول 

_صباح الخير 

_صباح النور امال فين ماما 

_ماما راحت ٠٠٠٠٠

_فهد !!

ليلتفت الجميع إلى مصدر الصوت 

_شيري ٠٠٠٠٠٠شيري جرت عالطول وحضنت فهد وقالت: وحشتني اوى 

_انتى وصلتى امتى 

_حالا يخر'ب عقلك الناس بتكبر وانت بتصغر اي الحلاوه ده يااض 

زينه كانت واقفه والغيره هتاكلها وقالت:مين ده يا فهد 

شيري بصت لزينه وقالت في سرها:هي ده الطفله اللى خالتى بتتكلم عنهااا ؟؟

_زينه تعالى ده شيري بنت خالتى ورفيقه عمري 

زينه نزلت من على السلم وراحت عندهم 

شيري مدت أيدها لزينه وقالت:هااي شيري 

زينه ابتسمت :زينه !!

شيري مسكت ايد زينه جامد أوى وقالت في سرها:انتى بقا اللى اخدتى روحى منى بس مش مشكله انا هعلمك الادب وهخلى ايامك الجايه كلها سو"ده 

_ممكن اعرف حضرتك قاعده هنا بصفتك اي 

زينه بصت لفهد ٠٠٠

زينب ادخلت عالطول وقالت:ده زوجه فهد يا شيري 

شيري بصت على زينه ونفسها تق'بض روحها في ايدهااا 

_فهد بقولك انا رجعت من السفر ومصر وحشانى اوى اي رايك نطلع سوا 

_طبعااا 

زينه كانت متنرفزه اوى ٠٠٠٠٠٠شيري مسكت ايد فهد وقالت:اي رايك دلوقتى 

_شيري انتى لسه راجعه من السفر واكيدا تعبانه ناجلها بكره وخلاص 

_خلاص ماشي !!

_يلا عن اذنكم ٠٠٠

_رايح فين ؟

_الشركه !!

_طب اجى معاك صدقنى مش تعبانه ولا حاجه رجاااء 

_خلاص ماشي ٠٠٠٠٠شيري حضنت فهد عالطول 

زينه اتعصب وطلعت عالطول فوق 

شيري بصت عليها وقالت بكل غل:ده البدايه يا زينه فهد ليا انا بس ممنوع اي حد يقرب منه إلا انا 

زينه دخلت الاوضه وقعدت على السرير وكانت غيرانه اوى وقالت:معقول يكونوا بيحبوا بعض ؟؟

زينه قامت وبتردد:فهد مش بيحب ولا يعرف الحب واكيدا مش بيحبها

قلب زينه:مستحيل يحبها اكيدا بيحبك انتى 

عقل زينه:لا بيحبها ومش بيحبك واكبر دليل أنه هيتخلى عنك لما يكون عندك ١٨

_فعلااا 

قلب زينه:انتى ازاى تسمعى للكلام ده فهد مش بيحبها يمكن هي اللى مدلوقه عليا بس فهد بيحبك انتى 

عقل زينه:متصدقيش الكلام ده فهد بيحبها وانتى بالنسبالى صديقه مش اكتر 

زينه قعدت على السرير ومسكت دماغها وقالت:لاول مره احس ان عقلى صح عالطول كنت بمشي ورا قلبي بس المره ده انا حاسه ان عقلي صح 

عند مالك وسمر ✨✨

مالك دخل الحمام وبص للمرايه وقال:انا مش عارف ازاى عملت كده بس انا مستحيل احبها مستحيل اسمح لقلبي يحب واحده متعر"ضلها اربع شباب مستحيل 

مالك غسل وشه وطلع ٠٠٠٠٠٠

_تعالى يا ابنى 

سمر بصت لمالك وكانت مضايقه اوى ٠٠٠٠٠مالك بص لتحت عالطول ومكنش عارف يقول ليها اي او يبرر ليها اللى حصل 

_تعالى يا ابنى واقف كده ليه ؟؟

مالك قعد وقال:احنا لازم نمشي يا سمر 

_طب افطروا الاول 

_ ماما رنت عليا وقالت إنها مريضه 

_الف سلامه عليها يا ابنى خلاص قومى يا سمر غيري هدومك ٠٠٠٠بالفعل سمر قامت ودخلت الأوضه

_ اي رايك يا حج لو رنيت على مدام زينب وبالمره نطمن عليها 

مالك بارتباك:لا مينفعش 

_ليه ؟؟

_اقصد ماما لسه واخده علاج ونايمه بتول قالتلى كده 

_خلاص وقت تانى 

بعد شويه سمر طلعت 

_خدي بالك من نفسك يا سمر 

_وتاخد بالها من اي ما زوجها معها يا ام سمر 

سمر ابتسمت ابتسامه صفره ٠٠٠٠

_يلا عن اذنكم

ام سمر حضنتها وقالت:يبقا رني عليا 

_حااضر 

وبالفعل مالك وسمر طلعوا وركبوا العربيه ومشوااا 

_اللى حصل ده كان غلط ومش عارف ازاى حصل كده بس اللى عايزك تفهمى انى مستحيل احبك

_انا سالتك على اللى حصل ؟؟

مالك رفع حاجب وقال:لا 

_تبقا تسكت ووصلنى على المدرسه لو سمحت 

_النهارده اجازه 

_بس النهارده مش الجمعه 

_القرار نزل متأخر والوزير قال في اجازه 

سمر طلعت التليفون ورنت على واحده من صحابها 

_حضرتك انا هكدب يعنى 

_الووو 

_اخبارك اي  يا سمر ؟؟

_تمام يا سما بقولك في دراسه النهارده 

_لا مفيش القرار نزل النهارده الساعه ١٢ أن مفيش النهارده 

_امم خلاص تمام 

_سلام ٠٠٠٠٠سمر قفلت التليفون ومالك بغرور:انا مش عارف ليه مش واثقه فيا 

_انا مستحيل اثق في واحد زيك 

_على اساس انا بثق فيكى 

سمر بصت الناحيه التانيه وكانت متنرفزه اوى 

في شركه الكيلانى ✨✨

فهد وشيري وصلوا والكل كان بيبص على شيري بسبب لبسها الغير لائق خالص بالشركه 

_يااا الشركه كانت وحشانى اوى 

_اوبااا الحته ده جامده اوى انا اول مره اشوفها هنا 

_اول مره ده تاني مره اشوفها 

_ليه شوفتها فين ؟؟

_يا عم ده كانت بتيجى مع فهد عالطول من اربع سنين كده 

_بس جامده ياااض هي متجوزه 

_لا بس اعتقد انها بتحب فهد بيه 

_تحب فهد ازاى وهو متجوز

_عندك حق

_ بس مرات فهد جامده اوى بردو صغيره كده وتتا"كل 

_اشتغل يا حلو الا شكلك هتترفض النهارده 

_يا عم بلاش اتكلم يعنى !!

_اتكلم يا حلو ومع كلامك القذ"ر ده هتاخد رفض عالطول ومش بعيد تاخد قلم من البيه يقعدك في بيتك مدي الحياه 

_قلم ويقعدنى في البيت مدي الحياه 

_انت جديد هنا وشكلك مش عارف حاجه فأحسن ليك تسكت ده نصيحه لو حابب تكمل 

_يا عم خلاص مش هتكلم 

فهد وشيري دخلوا المكتب 

شيري قعدت على الكرسي وقالت:بقولك اي يا فهودتى 

_امممم

_انت بتحب زينه ؟؟ احم اقصد مفيش مشاعر اتجاها اي الكلام ده ازاى مش هتحبها وهي مراتك 

_انا وزينه اصدقاء بس يا شيري 

_يعنى اي ؟؟

_بعدين يا شيري انا حاليا ورايا شغل كتير 

شيري في سرها:انا كده اتأكدت أن كلام خالتى زينب حقيقي ومش تأليف بس اللى متاكده منه اكتر أن زينه بتعتبرك زوج مش صديق ٠٠٠٠٠

_فهد ده الملفات ؟؟

شيري قامت وقالت:حسام اخبارك اي 

حسام باستغراب:حضرتك تعرفنى ؟؟

_ده شيري يا حسام انت مش فاكرها ولا اي 

_شيري مين ٠٠٠٠٠اووو انت تغيرتي اوى 

_للاحسن ولا للأ"سوا ؟؟

_مش عارف في الحالتين كنتى حلوه اوى 

_سامع يا فهودتى 

_لو قعدنا نتكلم مش هنخلص النهارده هات الملفات يا حسام واحجز تذكرتين لدبي {الامارات}

_تذكرتين ليه رايح فين ؟؟

_عندي عرض برا ولازم احضر لانى المسئول عن كل التصميمات 

_طب التذكرتين دول عرفنا واحده منهم اللى هو انت ممكن بقا اعرف التانيه لمين ؟؟

_لحسام 

_بقولك اي يا فهودتى انا عايزه اروح بليززز 

_ده مش فسحه يا شيري ده شغل 

_بليززززز  بوعدك مش هعصبك خالص 

فهد خد نفس عميق وقال:خلاص ماشي 

شيري جرت وحضنت فهد عالطول وقالت:كنت عارفه انك هتوافق 

_شيري والله انا عايز اشتغل 

شيري بعدت عن فهد وقالت:خالص انا هنزل الكافتريا تحت واسيبك تشتغل براحتك 

_اوعك تروحى هنا ولا هنا 

_حاااضر ٠٠٠٠٠٠شيري خدت الشنطه وطلعت 

فهد بتفكير:انا مقدرش اكون بعيد عن زينه لمده اسبوع  خلاص هرن عليها واخد رأيها أنها تيجى معانا

فهد بتردد:لا لا ده مش فسحه ده شغل وبعدين لو اخدت زينه مش هعرف اشتغل 

_اي الكلام اللى بقولوا ده ؟؟

في قصر الكيلانى ✨✨

_زينه ٠٠٠٠زينه 

زينه طلعت من الحمام وقالت:تعالى يا بتول واقفه برا ليه 

_بقولك اي ما تيجى نخرج برا 

_انا اسفه يا بتول مش هقدر أخرج اخرجى انتى 

_انا لو طلعت لوحدي ماما مش هتوافق انما لو انتى معايا هتوافق خصوصا اخويا فهد 

_يبقا عملتى حاجه ؟؟

_الصراحه كنت في البا"ر امبارح وفهد عرف واضايق اوى ولحسن الحظ أنه كان زعلان اوى عشان انتى زعلانه منه 

زينه بانتهاد:بجد يا بتول فهد كان زعلان عشان انا زعلانه منه 

_تعرفي انا اول مره اشوف فهد زعلان كده 

زينه فرحت اوى وبتول قالت:اي رايك ؟؟

_اوعك تكونى عايزنا نروح البا"ر يا بت 

_لا طبعاا هنتمشي شويه ونروح الملاهي بتحبي الملاهي؟

_هههه ده بتاع العيال الصغيره 

_مين قال كده انا من عشاق الملاهي اي رايك 

_اممم تمام 

بتول حضنت زينه عالطول وقالت:خلاص ادخلى اجهزي ورني على فهد 

_ارن على فهد ليه 

_مينفعش حد يطلع والا مستئذن فهد 

_طب ما ترنى عليا انتى 

_زينه بقولك فهد مضايق منى لانى روحت البا"ر امبارح واكيدا عمرو ما هيوافق انى اطلع برا إنما انتى لما تقولى هيوافق

_طب لو رفض 

_لا مش هيرفض يلا انا رايحه اغير هدومى تمام

_بتول استنى 

_بااااي 

زينه مسكت التليفون وكانت خايفه ترن على فهد وبعد شويه زينه رنت على فهد 

فهد فتح التليفون من غير ما يشوف الاسم وقال:الووو

_فهد 

فهد بفرحه:زينه والله كنت بفكر فيكى

_بتفكر فياا ؟؟

_احم متخديش في بالك في حاجه ولا اي 

زينه بتوتر: انااا٠٠٠٠ انااا ٠٠٠٠

_زينه انتى اي ؟؟

زينه خدت نفس عميق وقالت: انا وبتول عايزين نخرج برا 

_لا 

_لا ليه ؟؟

_كده وخلاص 

_ما انا عايزه اعرف 

_عشان مستحيل اسيبكم تطلعوا لوحدكم برا 

_انا كنت عارفه انك هترفض سلام 

_زينه استنى ٠٠٠

_امممم 

فهد خد نفس عميق وقال:موافق بس بشرط 

_شرط اي ؟

_انى اجى اخدكم٠٠٠٠

_ماااشي 

_سلام 

_سلام٠٠٠٠زينه قفلت التليفون وقالت:بس يا رب ميجبش شيري معاا 

_اي يا زينه 

_وافق !!

بتول جرت على زينه وقالت:كنت عارفه أنه هيوافق يلا ادخلى غيري هدومك 

_طب تعالى اخترلى البس اي 

بتول فتحت الدولاب وقالت:انتى كل فساتينك طويله كده 

_ما انتى بردو لبسه طويل 

_انا لو لبست قصير فهد يقت'لنى

_وانا عادي صح ؟؟

_اممم ٠٠٠٠انسي ده هيبقا حلو اوى عليكى 

_تماام ٠٠٠٠

زينه خدت الفستان ودخلت الحمام وبتول كانت فرحانه اوى 

في الطريق ✨✨

_منال 

سمر بعصبيه:قولتلك مسميش منال انت شخص تافه اوى 

_انا تافه طب منال ٠٠٠منال 

سمر حطت أيدها على فم مالك وقالت:اسكت بقااا 

مالك فضل بصص ليها وهي كمااان مع نبضات قلب سريعه جدااا 

سمر بصت على الطريق وقالت:مالك حاسب 

مالك حاول يغير اتجاه العربيه ولكن معرفش وفجااااه 

_اعاااااااا

يتبع٠٠٠٠

روايه طفله الفهد 

بقلمى:دعآآء حجآآج

بارتين يا قمرات تعويضاً لبارت امبارح ودمتوا في رعايه الله عزوجل 💙💙


تكملة الروايه من هنا 
 

تعليقات

التنقل السريع