القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

البارت_5_6_7__من_سلسلة_حكايات_من_الناس بقلم سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



#البارت_الخامس_من_سلسلة_حكايات_من_الناس

                      

            👑👑 سلطان زماني 👑👑

هدي روحت وانا بعدها بيومين نزلت الشغل عند عمي ولما 


كلمتني قولتلها ابعدي عن أسامة 


هدي ..ودي غيره بقا ولا ايه 


_ غيرة ايه يا هطلة وانا يوم ما اغير اغير عليكي انتي 


هدي ..ليه ياعني ياخويا مشبهش ولا مشبهش 


_ انتي تشبهي بلد بحالها بصراحة 


هدي. .انت مالك فيك ايه ياعز بتكلمني كده ليه 


_ ابعدي عن أسامة من غير كلام كتير وهري 


هدي..عمال تقولي ابعدي ابعدي هو في ايه أنا مش فاهمة حاجة 


_ انتي مفيش حاجه مش فهماها ياهدهد بس صدقيني انتي 


مش هتتجوزي أسامة شيلي الحوار ده من دماغك لانه مش 


هيحصل ابدا


هدي ..طب ولو حصل 


_ ليكي عليا لو حصل البس فستان وأحط ميكب وارقصلك في فرحك كمان


هدي ..هتقوله يعني اني كنت يخونه معاك 


_ لا اقوله اي ده هقول ل اخوكي وابوكي وافرجهم 


كمان ..مش انتي أسامة بنسبالك اهبل وعرفتي تشتغليه انتي 


بقا بنسبالي زاي أسامة بنسبالك كده 


هدي ..شكلك لسه متعرفنيش كويس ياعز 


_ فعلا عرفيني بقا عليكي ياشمال معاكي اسبوع اهو عقبال 


ما اجي البلد وليكي عليا اول ما اجي اعرفك بقا مين عز 


هدي ..والله ياعز أنا يوم ما تخرب هخربها فوق دماغك الاول 


وانا كده كده مبيهمنيش وانت عارف 


_ أنا محبش اسبق الأحداث ابعت الفيديو بكام حد كده منهم 


أسامة واخوكي ونشوف بقا انتي بيهمك حد ولا 


هدي ..انت بتعمل معايا  كده ليه 


_ قولتلك ابعدي عنه ووفري علي نفسك وعليا هري كتير انتي 


الي عايزة فضائح وقلة ادب اعملك اي 


هدي..اعتبرني اختك هتكرهلي اني اتستر واعيش مع جوزي في الحلال 


_ أنا اختي مش رخيصة ذيك ..وانا يابنت الناس لا كاره ليكي 


انك تتجوزي ولا تتستري بس بعيد عن أسامة 


هدي ..ليه كده ده انا ربنا بعتهولي علشان يخلصني من كل 


القرف الي انا فيه حرام عليك ياعز 


_ وانا ربنا بعتني ليه علشان اخلصه منك ...


.أنا كلمتك في الاول قبل ما اعمل كده ولما لاقيت نيتك 


وسخة ذيك وانك لسه مكملة في العك بتاعك فكرت في كده 


علشان كنت عارف اني الذوق مع الشمال الي ذيك مش هينفع


هدي ..ياعز حرام عليك انا لو سبت بيت اهلي وطفشت هيبقا بسببك 


_ لو بنت ابوكي بجد اعملي كده ..انتي يابت فكراني اهطل 


ولا برياله انتي لو كنتي تقدري تطفشي كنتي طفشتي من 


زمان بطلي حورات علشان مبتكلش ولا تشرب معايا 


هدي ..انت عايز يا عز وتسبني في حالي 


_ابعددددددددددي عن اسااااااامة ياهدي وترجعيله الدهب الي جابو 


هدي ..😭😭 والله الدهب أنا بعت منه  السلسلة وقولتله أنها ضاعت وهو صدقني وقالي فداكي


_ عادي في داهية رجعي الباقي واتحججي ب اي اعذار 


هدي ..ما أنا مقولتلكش أنه هو فاكر اني هو الي غلط معايا 


_لا قصدك انك ضحكتي عليه واستغليتي أنه ع نياتو وطيب 


ومتربي وابن اصول ..ومقولتيش كمان انك كنتي بتقابليه في شقة سته 


هدي ..هو الي حكالك ياعز صح 


_ بقولك أي انا شغل لت وعجن النسوان ده مليش فيه ابعدي 


عنه وخلاص ازاي بقا مش شغلي ..وانا علشان مش عايزاك 


الفضيحة بقولك حلي الموضوع انتي ..إنما أنا بفضل الله 


عندي استعداد اخلصه بمكالمة تليفون ..وانتي عارفه اني مش بغلب 


هدي ..منك لله ياظالم وحسبي الله ونعم الوكيل فيك


_ ماشي ياطاهرة مستني منك تقوليلي اني الحوار خلص 


وبعدها ياشمامه مش عايز ألمح وشك اهلك تاني سلام



#البارت_السادس_من_سلسلة_حكايات_من_الناس


                 👑👑 سلطان زماني  👑👑


كلمتني تاني يوم وقالتلي


هدي..أنا كلمته وكان المفروض هيجي النهارده عندنا بس 


قولتله اني احنا مش فاضيين ..بس هو مش عايز يبعد وقالي 


أنه الكلام كان مع ابويا وهو هيعدي عليه بكره ويشوف الموضوع ده 


_ اي الي بتقوليه ده فكك ياختي من شغل الاونطة ده 


هدي ..والله حاولت معه وهو الي مش عايز يبعد 


_ لا قوليله وعرفيه الحقيقة انك مكنتيش بنت اصلا وانك خربها من قبل ما تعرفيه


هدي ..نهار اسوح عايزني افضح نفسي واقول ع نفسي كده 


_ هي مش دي الحقيقة ولا انا برمي بلايا عليكي 


هدي ..حرم عليك والله الي بتعمله فيا 


كل ده علشان وثقت فيك بتستغل الفيديو الي معاك


_ زاي ما انتي استغليتي الواد ده بالظبط ..وبعدين يابنت 


الشمامه مش أنا قولتلك متكلمنيش تاني غير لما تخلصي 


الحوار ده خالص مش فاضي أنا ياروح امك لشغل الصبعنيات والمسكنه دي انجزي 


قعدت تصوت وتبكي وتقولي ابوس ايدك ورجلك وتتكلم  


وتتحايل كتير سبتها لما خلصت خالص وقولتلها 


_ اقسم بالله ياهدي لو حورتي تاني عليه أو لعبتي بدماغه 


لهفشخك انتي واهلك واخلي فضحتكم بجلاجل 


هدي ..وانا اعمل ايه يعني ما حولت وهو الي مش عايز يبعد 


_ بطلي بس انتي شغل السهوكة بتاعك ده والمحن وطفشيه 


ياختي زاي ما كنتي بتطفشي الي قبله دي شغلتك ياهدي 


يابت ده انا الي مشتري منك الدهب بتاع العريس الي قبل أسامة 


هدي ..انت بس شكلك مش واخد بالك انك متصور معايا في 


الفيديو وانك هتتفضح معايا ..يلا ع البركة خليها تخرب ع الكل 


_😂😂😂😂هو في راجل بيتفضح ياروح امك 


غلبانه انتي ..ده انا نفسي الفيديو ينزل ويبقي تريند 


خلي حريم البلد كلها تشوف وتعرف اني راجل مفيش منه اتنين 


ده انا بعد الفيديو ده النسوان هتقطع نفسها عليا يابت


هدي ..اتقي الله يا اخي وارحمني ..انت ماصدقت انك تمسك عليا زله عمال تدوس عليا بيها اوي 


_ لا يافاجرة انتي الي ما صدقتي انك تلاقي عيل غلبان ومن 


عيلة ومحترم وابن ناس عايزاه يحاسب ع كل وساختك 


وتشيليه شيلة مش بتاعته متقدريش يافاجرة تعملي حوراتك 


دي علي واحد زاي ولا ع الي خطبوكي قبل كده والله يهدي 


أنا خايف عليكي مني من الي هعمله فيكي لو فضلتي تحوري 


وتلفي وتدوري كده


 هتجبريني اني اءذيكي واعمل حاجات أنا مش عايز اعملها 


هدي .انت مش مصدقني ليه ياعز والله أنا مش بكدب ربنا يعلم


_ مش بصدقك لاني عارف حوراتك واشتغلاتك وانك مش سالكة 


هدي ..أنا عمري حورت عليك ولا اشتغلتك ياعز 


_ لا ما انتي متعرفيش اصلا تعملي معايا كده علشان انتي عارفه انك مش هتسلكي معايا 


هدي..طب اصبر أنا هكلمه من موبيلي التاني واعمل كتم من عندك واسمع تمام 


_تمام 


هدي ..أسامة أنا فكرت ولو سمحت ابعد عني وبلله عليكي 


انسي كل الي حصل بنا ده وانا الي ضعفت وغلطت وانا 


استحمل غلطي 


أسامة ..معلشي اسمعها من ابوكي واخوكي لاني الكلام في الاول كان معاهم 


هدي ..علشان خاطري يا اسامة خلينا نبعد بالادب احسن ومتشوهش سمعتي انت عندك اخوات بنات 


أسامة ..مالك يا هدي ده انا من ساعة ما قولتيلي كده وانا 


مش عارف اتلم علي نفسي بقا بعد ما تخليني تتعلق بيكي 


وأحبك عايزة تبعديني عنك لييييييه😭 ده انا بحبك 


هدي ..اصلي بصراحة أنا في واحد تاني في حياتي وبجد 


مش قادره ولا عارفه أنساه 


أسامة ..انتي كدابه والله لاني لو كده كنتي قولتيلي ده من الاول 


هدي..ما أنا كنت فاكره اني هنساه بس مقدرتش


أسامة ..مين ده ياهدي


هدي ..الي كنت مخطوبة ليه قبل منك 


أسامة ..لا يهدي انتي كدابه انتي بتحبيني أنا ..خلينا طب نتقابل علشان خاطري 


هدي..علشان خاطري يا اسامة ابعد عني وسبني بالله عليك😭


أسامة ...مش هبعد أنا بحبك ومحتجلك اوي ياهدي ده انا 


كنت بكلمك علشان كنتي وحشاني اوي وكنت هتجنن 


واشوفك ..تقومي تقوليلي ابعد 


هدي .أنا هقفل دلوقتي وهكلمك تاني 


......

هدي ...شوفت ياعم بنفسك علشان متقولش اني بكدب عليك 


_ اه ياوسخة يا بنت الكلب 😡😡

يتبع


#البارت_السابع_من_سلسلة_حكايات_من_الناس


            👑👑 سلطان زماني 👑👑


هدي ..انت بتغلط وبتشتمني ليه ياعز 


_ ماقولتلك قوليله الي قولتهولك بتحوري وتلفي ليه في الكلام 


هدي ..ما أنا خايفة يقول ل ابويا وابقي فضحت نفسي بنفسي وهموتوني لو عرفوا 


_ خلاص يابنت الجزمة أنا لما هاجي هوريله أنا برحتك 


هدي ..بالله عليك متعملش كده أنا خائفة اعلي صوتي ابويا 


يسمعني علشان خاطر ربنا سبني في حالي وشلني من دماغك 


_ غوري يابت في داهية ومتتصليش بيا تاني 


هدي ..طب خلاص والله هقوله هقوله ..بكرة هقابله وتبقي 


معايا ع التليفون وتسمع الكلام بنفسك بس توعدني انك 


هتخليه يسكت بعدها وميعرفش حد من اهلي 


_ ماشي 


كلمتني تاني يوم وفضلت معها لحد ما دخلت شقة ست 


أسامة والتاني اول ما شفها قالها وحشتيني وكنت هتجنن 


عليكي وحضنها وهي بعدته وقالتله ابعد عني وانا مش جاية 


هنا علشان الي في دماغك ده


 قالها يعني انا مش وحشك زاي ما انتي وحشاني ياهدي ..ده 


انتي هتموتي عليا بطلي رخامة بقا


 قالتله اسكت بقا انت ايه ابعد ايدك دي عني أنا جايه اتكلم 


معاك بس بص يا اسامة احنا مش هينفع نكمل مع بعض 


أنا بصراحة ضحكت عليك وانت مش اول حد أنا اغلط معاه 


قالها اي الي بتقوليه ده 


قالتله والله زاي ما بقولك كده انا خطيبي الي كنت مخطوبة 


ليه قبلك استغل اني مفيش حد عندي في البيت واتهجم عليا 


وحاولت امنعه واحوش عن نفسي بس معرفتش وعمل كده 


معايا وبعد فترة لقيته بني ادم غبي وطبعه زبالة وبقا يستغل 


الي عمله فيا ده وطلب مني أنه يعمله تاني وانا رفضت 


وقولت لو هموت مش نخليه يقربلي ولا يلمسني تاني 


وفركشت الخطوبة وكنت صرفه نظر عن الارتباط لحد ما 


قبلتك معرفش اي الي خلاني أوفق وكنت خايفه اقولك 


تفضحني 


قالها معقول أنا افضحك ياهدي بس ليه كدبتي عليا وقالتلي امبارح في التليفون انك بتحبيه 


قالتله أنا قولتلك اني بحبه أنا قولت اني هرجع علشان حرام عليا اني اخدعك وتشيل ذنب غيرك 


قالها وانا لا يمكن اسيبك ولا اتخلي عنك واحترمتك لما 


صرحتيني بالحقيقة وارتحت الصراحة لما اتأكدت اني مفيش في قلبك غيري 


قالتله احنا الحياة بينا هتبقي مستحيلة انت مش هتسامحني 


ومع اول مشكلة بنا هتعايرني وهافصل شاكك فيا طول عمرك


قالها يبقا انتي لسه متعرفيش أسامة ولا تعرفي انتي ايه عندي أنا بحبك ياهدي بحبك 


يتبع التفاعل بيقل وانا صبري كمان بيقل وكده هقلب وهنكد عليكم 🥳



تعليقات

التنقل السريع