القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشق الرعد البارت 7_8_9_بقلم ♥✨ #نورهان_نشات♥في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


بارت 7

#عشق_الرعد


عشق بصدمه وتعب:حتى وانا تعبانه

رعد ببرود:اه فيها اي يعني

عشق بدموع محبوسه:لا مفيش خالص

رعد ببرود:امم ماشي اجهزي بقا عشان هتروحي انهارده

الممرضه:بس مدام عشق مش هينفع تخرج انهارده

رعد بزعيق وصوت عالي:انا الي اقولو هنا يتنفذ فاهمه ولا تحبي يكون آخر يوم ليكي هنا

الممرضه بخوف:لا فاهمه

رعد:يلا جهزيها عشان هتروح

وبدأت الممرضه ب تجهيز عشق 

الممرضه:معلش يبنتي مش عارفه اساعدك

عشق:لا ولا يهمك انا هروح معاه 

الممرضه:ماشي ي بنتي


ف سيارة رعد

رعد:يلا اركبي

عشق بتعب:حاضر

و ركبت عشق العربيه ووصلوا القصر


ميرا ب ابتسامه حقد:حمدالله ع سلامتك ي عشق

عشق:الله يسلمك ي ميرا

ميرا بتكبر وغرور:ميرا حااف كده 

رعد:انا مش فايق ل كلامك ده ي ميرا يلا ي عشق اطلعي الأوضه غيري هدومك وانزلي

عشق:تمام

ميرا:بتدافع عنها ليه يعني 

رعد ببرود:وانتي مالك

ميرا بغضب:لا مليش وطلعت ميرا أوضتها


رعد:نضفيلي المكتب بقا كده زي الشاطره

عشق بتعب:حاضر

رعد:وبسرعه ها

عشق بدأت تنضف ف المكتب

 

عشق:نضفتو اهو حاجه تانيه

رعد:اعمليلي قهوه 

عشق:تمام


ودخلت عشق المطبخ وبتعمل القهوه وفجأة القهوه تقع ع أيدها

عشق:ااااااهه

رعد:في اي وشاف ايديها محروقه من القهوه

رعد:انتي هبله مش تخلي بالك

عشق:وقعت غصب عني

رعد:طيب تعالي

رعد حط ل عشق مرهم ولف ع أيدها شاش

عشق:ممكن أسألك سؤال 

رعد: اسألي

عشق:هو انتا ليه ساعات تبقا حنين وساعات تقلب عليا واكملت ب عياط هو انا عملتلك حاجه طب انا مكنش ذنبي ف حاجه من الي اخوك عملها

رعد:معملتيش حاجه بس دي طبيعتي مع الناس الرخ"يصه ي عشق 

عشق ب دموع:صدقني انا مليش ذنب

رعد:انا طالع فوق ومش عايز ز"فت قهوه

عشق قعدت ع الأرض وفضلت تعيط 

ميرا:بقولك ي حبي

رعد:عايزه اي

ميرا:م تطلق عشق ونتجوز انا وانتا

رعد:واطلقها ليه مش هطلق عشق انا ي ميرا

ميرا بغيظ:بس انا بحبك

رعد:امشي اطلعي بره ي ميرا

ميرا طلعت وهي هتم"وت من الغيظ

رعد:بقا عايزاني اتجوزك عشان تاخدي كل حاجه ماشي ي ميرا انا هوريكي


رعد:تعالي ي عشق

عشق:نعم في حاجه

رعد:انا هتجوز ميرا

ميرا:ايوه هيتجوزني

رعد بص ل ميرا بصت غضب وكرهه

عشق:.

يتبع

الايام دي تعبانه اوي والله ف معلش لو مش بنزل

#عشق_الرعد

#بقلمي_نورهان_نشأت♥️


اسفه على التأخير

بارت 8

#عشق_الرعد


رعد:انا هتجوز ميرا

ميرا:ايوه هيتجوزني

عشق:وجي تقولي ليه ؟

رعد:انا بعرفك بس مش باخد رايك

عشق:تمام الف مبروك

ميرا طلعت اوضتها وهي مبسوطه اما عشق طلعت وهي حزينه على حالها


ميرا بفرحه:ايوه ي ماما 

ميرفت:عملت اي ي بت

ميرا:خلاص كل حاجه هتبقا ملكي

ميرفت:جدعه ي قلب امك عرفتي توقعيه

ميرا:انا موقعتش حد هو الي وقع لوحدو  جهزي نفسك بقا وتعالي عشان فرح بنتك على اغنى واحد ف مصر

ميرفت ب ابتسامه شر:عيوني


اليوم التالي

رعد:علي انا فرحي بكره

علي:فرح اي يعم منتا متجوز

رعد:منا هتجوز عليها

علي:نعمم

رعد:اي في اي دي واحده اخويا وابويا هما الي اجبروني عليها وانا مبحباش هتجوز الي بحبها

علي:ومين دي بقا الي بتحبها ي عنيا

رعد بتوتر:م ميرا

علي:احييييييييه

رعد:في اي

علي:ميرا الحربايه الي سم"مت عشق

رعد:وانتا عرفت منين ان هي الي سم"مت عشق

علي:م اكيد هي يعني هو كان في حد مع عشق ف البيت 

رعد:لا اكيد مش هي

علي:ع العموم ي صحبي خلي بالك ومتتسرعش ف حاجه عشان متندمش

رعد:طيب انا همشي بقا شوف انتا لو في شغل خلصو

علي:ماشي


عند عشق

ميرا:انتي يابت

عشق:..

ميرا:متردي

عشق:عايزه اي مني

ميرا:الي عوزتو خدتو ي رووحي خلاص

عشق:وانا متكلمتش ها عايزه اي

ميرا:اطلبي الطلاق منا مش هدخل وابقى ضره ليكي انتي

عشق بصدمه:ي شيخه م تسيبيني ف حالي واقولك حاجه رعد لو كان عايز يطلقني كان طلقني

ميرا ومسكت عشق من شعر"ها:منتي الي هتطلبيه وهتقولي انك مش عايزه يبقى ليكي ضره فاهمه

عشق بوجع ودموع:لا مش هطلب الطلاق ي ميرا 

ميرا:يبقا انتي الي هتجيبيه لنفسك

ميرا قعدت تض"رب ف عشق لحد ب بوقها ن"زف د"م

رعد:انتي بتعملييييي اييييي ي ميرا

ميرا بتوتر:انا اا انا

رعد بغضب:انتيي اي 

ميرا بتوتر:م مفيش

رعد:مفيش اي بتض"ربيها ليه انتي هبله وبص لقى عشق بتن"زف من كتر الضرب

رعد:علي تعالي وهات معاك دكتوره بسرعه

علي:حاضر جي بسرعه

رعد:وانتي اطلعي مش عايز اشوف وشك ده

ميرا طلعت وهي كلها غيظ

رعد شال عشق وطلع بيها ع الاوضه

الدكتوره:بعد اذنك اطلع برا دلوقتي

رعد:اطلع برراا اي دي مراتي وانا مش هتحرك من هنا 

علي:يلا ي رعد خليها تشوف شغلها


الدكتوره:هي اتعرضت ل ضرب كتير وده هيخليها تتعب لان هي بردو كان بيحصلها كده وهي صغيره اتمنى تخلو بالكو منها 

رعد:تمام شكرا وصل الدكتوره ي علي

علي:تمام اتفضلي


الدكتوره:خليه يخلي بالو منها وانا هبقا اجي واتطمن عليها كل يوم

علي ب ابتسامه:تمام ي جميل الا اسمك اي صح

مليكه:اسمي مليكه

علي:ماشي ي مليكه

مليكه:بعد اذنك

علي:اتفضلي


رعد:انا اسف ع الي ميرا عملتو فيكي

عشق بعياط:لا انا واخده علي كده من وانا صغيره ف متتأسفش

رعد:هسيبك ترتاحي


رعد:ميرا

ميرا بخوف:ن نعم

رعد:ممكن اعرف عملتي ليه كده وياريت بلاش كدب عشان لو كدبتي ف حرف هخلي ايامك سوده

ميرا:بصراحه انا مش عايزه اكون ليا ضره

رعد:انا مش هطلق عشق فاهمه

ميرا بخوف من صوته:فاهمه


اليوم التالي

بتصحى عشق على صوت عالي ف بتقوم عشان تشوف مصدر الصوت

ميرا:مفيش مبروك

عشق:على اي

ميرا بضحك:علي فرحي انا و رعد

عشق:مبروك


ميرفت:هي دي مراتو ي ميرا

ميرا:اه

ميرفت:اممم تحبي نعمل فيها اي

ميرا ب شر:الي يعجبك

ميرفت:عيوني

ف الفرح

ميرفت:بقولك ي عشق

عشق:نعم

ميرفت:ممكن تناديلي الولد الي هناك ده

عشق:بس

ميرفت:بس اي ي بنتي معلش ناديه هو مش هيسمعني 

عشق:حاضر


عشق:لو سمحت كلم ميرفت هانم

الشاب:وانتي مين ي حلوه انتي وبيمسك ايدها


ميرا:شوف مراتك واقفه مع واحد هناك


رعد بغضب:عششششق

عشق بخوف:اييه

رعد:مين ده

عشق:دي مير

وفجأة قلم ينزل على وشها

رعد:انتي طاالق

ميرا ابتسمت ب شر

عشق بدموع:.........

توقعو اي الي هيحصل البارت الجي؟

يتبع

#عشق_الرعد

#نورهان_نشات☺️


بارت 9

#عشق_الرعد


رعد:انتي طاالق

ميرا ابتسمت ب شر

عشق بدموع:انا بكر"هك

عشق طلعت على اوضتها اخدت هدومها ومشيت

مشيت وهي بتبص ل ميرا ب غل و عيونها بتقول انها مش هتسيبها


ميرا:انا قولتلك من الاول ي بيبي انتا الي مسمعتش مني

رعد:امشي من وشي دلوقتي

ميرا راحت عند مامتها

ميرفت:ها اي رايك فيا

ميرا ب ضحك:عسل بس ده لسه هخلي ايامها سوده

ميرفت:هتعملي اي

ميرا:هقولك بعدين


عند عشق

ف منزل والديها

الاب ب نوم:اااه مين

عشق:ا انا ي بابا

الاب ب غضب:اي الي جابك هنا ي بت انتتي

عشق بخوف:ء انا اتطلقت

الاب:عملتي اي ي بنت ال*** عملتي اي عشان تطلقي

عشق بعياط:معملتش حاجه والله

الاب:اه وجيالي انا عشان اصرف عليكي صح هو انا ملاحق على امك دي لما هلاحق اني اصرف عليكي امشي غو"ري من وشي وزقها برا

عائشه:معلش ي عشق ي بنتي كان نفسي اقولك بس والله عندي شباب مش هينفع

عشق:ولا يهمك

وهنا عشق افتكرت ان معاها رقم مليكه

عشق:ايوه ي مليكه

مليكه:خير ي عشق في حاجه

عشق:انا هجيلك المستشفي

مليكه:طيب مستنياكي


وصلت عشق المستشفي لمليكه وهي عيونها مليانه دموع

مليكه:مالك ي عشق في اي

عشق:رعد طلقني

مليكه:اي ده ازاي

عشق:هحكيلك


وحكت لها عشق كل الي حصل

مليكه:كل ده تخطيط منهم اكيد

عشق:ايوه اكيد

مليكه:طب انتي هتباتي فين

عشق:مش عارفه

مليكه:اهلك فين

عشق بحزن:بابا طردني

مليكه:خلاص تعالي باتي معايا انا وامي واختي

عشق:شكرا اوي ي مليكه

مليكه حضنتها وقالت

:انتي زي اختي ي عشق


عند رعد

ميرا وبتقرب منو

رعد:ابعدي عني  ي ميرا

ميرا:ابعد عنك ازاي يعني

رعد:يعني ابعدي عني وسابها ودخل نام

ميرا:ماااشي ي رعد

في الجانب الاخر ف منزل مليكه

مليكه:انا جيييت ي نااس

حنين:لووكا وحشتيني 

مليكه:انتي اكتر ي نينو خدي يلا الحاجه حلوه بتاعتك

حنين ب فرحه:هييييي

نور الام:اهلا ي بنتي

مليكه:ماما دي عشق زميلتي

نور:منوره ي بنتي

عشق:بنورك ي طنط

حنين ب طفوله:اسمك اي

عشق ب ابتسامه:اسمي عشق

حنين:اسمك جميل زيك

نور:هحضرلكو حاجه تاكلوها

مليكه:لا احنا كلنا واحنا جايين هندخل نرتاح

نور:طيب ي بنتي تصبحو على خير

مليكه:وانتي من اهله ودخلت الاوضه هي وعشق

عشق:مامتك قمر اوي واختك لطيفه جدا ربنا يخليهم ليكي

مليكه:يارب خد بقا البسي البيجامه دي

عشق:طيب

وعشق ومليكه غيرو هدومهم 

مليكه:بتفكري ف اي ي عشق

عشق:هنتقم منهم واحد واحد 

مليكه:ايوه جدعه بس ازاي بقا اقولك اي رأيك عن طريق صاحبو الي اسمو علي ده

عشق ب غمز:واشمعنا صاحبو

مليكه ب توتر:اصل يعني هو اقرب حد ليهه وكده

عشق:اه فكره بردو وكده كده انا معايا رقمو

مليكه:بجد طب مستنيه اي

عشق:مهو انتي الي هتكلميه انا عندي خطه هعرف ادخلك بيها العيله دي تاني 

مليكه:مش فاهمه

عشق:هفهمك


مليكه:بس ازاي وانا شغاله

عشق:هتقوليلو محتاجه شغل تاني

مليكه:تمام هتصل

عشق:رد؟

مليكه:لسه::الوو ايوه مين اه

علي:اي ده في اي مين معايا

مليكه:انا انا مليكه

علي:اه اهلا ي مليكه في حاجه

مليكه:اه في انا عاوزه شغل معاك

علي:هو مش انتي دكتوره وبتشتغلي ازاي هتشتغلي معايا

مليكه ب توتر:مهو انا محتاجه شغل تاني

علي:تمام هستناكي بكره نتقابل 

مليكه:تمام يلا سلام

قفلت من غير م تسمع رد

علي ب ضحك:شكلي هقع


عشق:ها عملتي اي

مليكه:هقابلو بكره

عشق:حلو اوي انا هوريك ي رعد انتا وميرا

ستوووووب

يتببع

تكملة الروايه من هنا هنا  


 

تعليقات

التنقل السريع