القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

#البارت_الثالث_والرابع من_سلسلة_حكايات_من_الناس بقلم سلطان زماني في #موسوعة_القصص_والروايات جميع الفصول كامله


#البارت_الثالث_والرابع

 #من_سلسلة_حكايات_من_الناس
             
#موسوعة_القصص_والروايات      

رحت قعدت مع محمود شوية ولما شفني متعكنن قالي مالك يا ابو الصحاب 

_بقولك اي هي هدي رقمها مقفول ليه 

محمود ..انت لسه بتفكر في الحوار ده ياعز 

_ ما تنهي ياعم رقمها مقفول ليه 

محمود.  ما انت عارف انها بتغير الخط كل شوية بس سهلة اجبهولك 

_النهارده رحت ل أسامة اتكلمت معه في الحوار ده 

محمود ..مختنيش معاك ليه كنت عايز اضحك شوية ياعم 

_ تضحك ع ايه ياخرا انت ..الواد مغيب خالص بنت المره 

عرفت تلعبها صح واستغلت أنه ع نياته وملوش في حاجه

محمود ..بص ياصاحبي من الاخر كده هدي مش هتحل 

ال20 الف وهتفضل تقرف في أمه لحد ما يسبها

_ ياريت ياعم تيجي ع ال20 ..دي رسمه ع جواز كمان 

واقنعته أنه هو الي غلط معها

محمود ..وهو صدق الهبل ده 

_ما ده الي هيشلني أنا لو كنت قعدت معه اكتر من كده كان جالي ذبحة صدرية وحياة امها ل افشخها

محمود ..ياعم ما كل واحد بيشيل شيلته وانت عملت الي 

عليك وكلمته ..هو حر بقي 

_انا مكلمتوش لسه ومقدرتش اقوله اصلا 

محمود ..امال عرفت منين كل ده 

_ هو الي حكالي لوحده عنها وعن الي بينهم 

محمود ..خلاص ياسطا هتهاله وش وقوله وهو يتعامل 

بقا .بس انا من رايي متجبلوش سيرة علشان في الاخر انت 

الي هتطلع وحش وممكن التانيه تفهمه انك بتوقع بينهم 

علشان عايزها وهتموت عليها والجو ده

_ أنا مجبتلوش سيرة مش علشان خايف اطلع وحش والكلام  

العبيط  ده ..أنا بس اتحرجت ليه اتكسفتله ..خوفت علي 

شكلة قدامي وخوفت اخسره أو يزعل مني انا .

وهو بكلامه ده صعبها عليا اكتر 

محمود.  طب وهتعمل اي 

_ مش قدامي غيرها هخليها تخلع منه بالطريقة

محمود..والله يابني لو اي حد غيرك كان كبر دماغه ومدخلش 

نفسه في الحوارات دي 

_ وانا لو اي حد غير أسامة كنت كبرت دماغي ع فكرة

الواد صعب عليا بيتكلم ياض بسلامة نيه لا وايه كمان هو 

الي حاسس بالذنب وأنه هو الي جرجرها لكده 

محمود..طب ما انت ياسطا متضحكنيش وانا مش هضحك 

وربنا 😂😂😂😂😂😂😂

_ انت بتضحك 😂😂😂😂😂

محمود.  هو انت مش شايف انت بتقول اي😂😂

 دي مسخرة السنين ياعم 

_ تعالي طب وصلني ومتنساش الصبح تجبلي الرقم 

محمود ..يلا بينا وقبل ما تنام الرقم هبعتهولك 

يتبع

البارت الرابع 


محمود بعتلي رقمها اتصلت عرفتني من صوتي وقالتلي أني 

ابوها هينام وأخوها نازل وهتتصل هي فضلت قاعد مستنيها 

وافكرلها في حوار لحد ما اتصلت بيا 

هدي ..عامل ايه ياعز والله وحشني اوي 

_ وانتي كمان ياهدهد ايه فينك تاني مره انزل البلد واكلمك موبايلك مقفول 

هدي ..أنا شريحتي ضاعت وجبت وحده جديدة والأرقام كلها راحت من عندي 

_.عايز اشوفك قبل ما انزل ياقطتي 

هدي .. انت هتنزل امتي 

_ الخميس يمكن وهرجع بعد اسبوعين 

هدي ..هشوف الدنيا وهقولك طب بقولك أي خطيبي عمال 

يتصل هنا وشايفيني ويت هرن عليك دلوقتي من رقمي 

التاني وهقفل ده 

_ اي ياسطا كل الأرقام دي كلها 

هدي ..اسكت ده قرفني كل شوية يتصل لما تعب دماغي والله

_ الف مبروك ياهدهد مجبتليش سيرة عن عريسك الجديد 

هدي ..لما هقابلك هبقا احكيلك 

_ احا...ما تحكي يابت واخلصي 

هدي ...عايز تعرف ايه ياحبيبي طيب 

_ امتي اتخطبتي يابت ولمين وده زاي الي قبلهم ولا اي نظامه

هدي ...لا ده جواز جواز بقا وبيعشق التراب الي بمشي عليه ..أسامة ابن عم نوح العطار ما انت عارفو 

_ أسامة اااه ..وعرفتيه ازاي ده يا هدهد 

هدي ..كنت بشتري من المحل عندهم وشافني وفضل مبحلق ومتنح فيا وانا مش عارفه ماله ده

 واخد من خالتي صباح رقمي وكلمني واتخطبنا 

_ وعرف انك مش بنت ولا لسه معرفش 

هدي .. لا طبعا ميعرفش حاجه بس هو ابيض ياورد وده الي عاجبني فيه 

_ يعني ضاقت بيكي الدنيا ملقتيش الا ده ..ده غلبان خالص 

هدي ..ماهو ده الي عاجبني فيه . حتي لو معجبنيش الوضع 

بعد الجواز أنا هعرف اطفش أهله واعيش حياتي بقا 

_وانتي يعني كده مش عايشة حياتك ياهدهد

هدي..لا طبعا والعين عليا وكل خطوه بحساب وأصغر واحد 

في العيلة عندنا بيعمل عليا راجل ومتخرجيش ومتروحيش 

ويشتكو ل اخويا وابويا 

_ يعني أسامة بنسبالك سلمة هتخلصك من الحوار بتاعك ده 

هدي ..انت شغلك اوي الحوار ده ليه ..ده انا الي في الموضوع نفسه ومش شاغلني كده 

_ مش شاغلني ولا حاجه انتي بس كنتي وحشاني المهم هشوفك امتي يابطل 

هدي ..اول مره يا اخويا تطلب تشوفني ده انا كنت يتحايل عليك وانت بتتحجج

( بقول في سري واخر مره يابنت ال...... )

_ المهم أنا شقتنا القديمة فاضية والدنيا رايقة 

هدي ..أنا مش بعرف اطلع غير الصبح بدري بس 

_ماشي شوفي دنيتك وقوليلي ياهدهد

قبلتها بعد يومين وصورتها فيديو وهي بترقص واخدت بالها 

وقالتلي اوعي حد يشوفه قولتلها عيب عليكي يابت هي أول 

مره يعني 

قالتلي  أنا بحبك وواثقة فيك بس هتعمل بيه ايه 

قولتله هو اي الي هعمل بيه اي هتفرج عليه لما انزل وبعدين همسحه زاي الي قابلهم

وصورتها وهي بتقلعني البنطلون وهي ..... وصوتها طالع في 

الفيديو والدنيا عنب ع الآخر 

يتبع


تعليقات

التنقل السريع