القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية اسدي البارت الخامس كامل بقلم سيرلا محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

أسدي 

part 5

جوليا بتقول بدموع في عيونها :عمرو ماحدا عم معي كده ماما وبابا اتو'فوو وقت كان عندي 10 سنين بقيت عند عمي ومرات عمي عمي كان حنون بس عصبي ومرات عمي ست طيبة اوي .


اسد :هعمل المستحيل عشان ابتسامتك دي ماتفارق وشك وكمان حاجة عندك بكرة مدرسة سجلتك .


جوليا بفرح :بجد .


اسد :ااه ياحببتي يلا نامي عندك بكرة دوام .


جوليا :ااه يلا .

ونامو بفرح .

~~~~~~~~~~~~~

عند احمد .

احمد سهران قاعد قدام قمر بالمستشفى وقمر نايمة بص ليها ولملامحها زي الملاك الصغير بريئة وشكلها ناعم اوي .

~~~~~~~~~~

حل الصبح على ابطالنا عند اسد وتحيدا جوليا .

اسد بصوت عالي :اصحي ياجولي يلا هتتأخري .

جوليا بتأفئف :قمت اهو .

اسد :صباحك ورد .

ابتسمت جوليا ودخلت غيرت هدومها ولبست قميص ابيض وبنطلون اسود وكوتشي ابيض وشنطة المدرية ونزلة لأسد .


أسد بحب :ايه الجلاوة دي وتابع بجدية :مش عايز اسمع انك كلمتي ولاد ولا شباب فاهمة .


جوليا :ماشي يلا لح نتاخر 

تسريع الاحداث وصلت جوليا واسد عالمدرسة تحت نظرات اعجاب جميع شباب المدرسة بدوليا ونظرات بنات منها حق'د ومنها اعجاب بأسد .


اسد كش"ر ودخل مكتب الادارة .

المدير بترحيب :اهلا استاذ اسد نورت المدرسة .

اسد :منورة بأهلها دي مراتي هتدرس عندكم تالت ثانوي عايز تهتم اوي بيها فاهم والحرس هيبقو معاها .


المدير :تمام تقدر تدخل الفصل هيبدا .

اخدو جوليا عالفصل ودخلت وابتدا الدرس .

قعدت وكان جنبها بنت شكلها طيبة اوي .

جوليا باحترام للمستر :من بعد اذنك يامستر ممكن تعيد الفكرة دي صعبة شوية .

المستر :تمام وعاد شرح الفكرة وجوليا بتدون كل حاجة حرفياً .

وكانت بتتفاعل بالحصة واعجب المستر بتفوقها واثبتت نفسها خلال اول جلسة .

رن جرس الحصة وخرجو الطلاب .

المستر (زياد):جوليا .

جوليا بأحترام :نعم يامستر زياد .

زياد :جوليا شفتك بنت مشتهدة في بنت جنبك اسمها لارا اتواصلي معاها عايز منكم بحث حول**** .

جوليا :تمام يامستر هكلمها ونتفق  

زياد :بالتوفيق ان شاء الله ومشي .

وجت تمشي جوليا سمعت صوت حد بيقول .

.../طب طالبة جديدة ومشتهدة وعجبت المستر زياد لا دانتي وراكي قصة .


لفت وشها لقت شاب طويل وشكل ملامحو هادية وقالت :عفواً عايز ايه .


جود باحترام :انا جود في المشروع البحث اللي هنعملو انا وانتي ولارا .


جوليا :هلا جود وانا جوليا .


اسد من وراها بغضب :....

stop


اسدي 

part 5'

أسد بغضب من وراها :مين ده ياجوليا .

والجامعة كلها بصت عليهم وبيتهامسو 

جوليا بصت لاسد وقالت بصوت عالي شوية :زميلي في المدرسة يامن دا اسد جوزي .

يامن :اهلا استاذ اسد انا يامن .

اسد خف غضبو شوية :اهلا تعالي جوليا وخرجو من الجامعة .

جوليا بصوت عالي وغضب بعد ما خرجو :انت ازي تزعقلي قداام الجاامعة كلها .

اسد :صوتك مايعلاش فاهمة .

جوليا بغضب :لااا مش فااهمة وجت تمشي مسكها من ايدها جامد وقال بغضب :اسمعي يابت ماتصدقيش نفسك متحمل بالعافية  


جوليا نترت ايدها ومشيت بغضب اسد هيلحقها شاورت لتكسي وطلعت  


اسد بغضب :ماشي ياجوليا .


وركب عربيتو واتجه للبيت .


وصلت جوليا عالبيت وبعدها وصل أسد  


جوليا اتجاهلت اسد وقالت للخدم :يا دادة سعاد ممكن تيجي معاية شوية عايزاكي .


سعاد :يلا يابنتي وجوليه اخدت سعاد على غرفتها وقفلت الباب وارتمت بحضنها وقالت بدموع :هزقني وزعقلي قدام كل اللي بالجامعة يادادة  


سعاد :اهجي يابنتي وكلو هينحل باذن الله  


هدئت انفاس جوليا العاليه معلنة انها قد غفت  

خرجت سعاد بهدوء واغلقت الباب وراها  


اسد طلع لفوق كانت جوليا نايمة فوق اللحاف بتاع السرير ورموشها مبتله بدموعها وبهدوم الخروج بعدها .


اسد بنفسو:اسف على كل اللي هيحصل ولبس وخرج .


جوليا صحيت بعد فترة وكانت مصدعة اخدت شاور ولبست بجامة ستان بنطلون وتيشرت وفوقهم جاكيت طويل ستان وعملت شعرها كعكة فوضوية وخرجت كان اسد مش واصل .


جوليا للخدم :اسد بقالو نازل من امتى .


احدى الخدم : نزل الساعة 2 بعد الضهر .


جوليا :ماشي اعملولي نسكافيه لو سمحتو .


قعدت جوليا بالصالة وفاتحة فونها فجاة بتسمع ضحكة فتات رنانة رنت في القصر .


اسد :مسا الخير .


جوليا :مين دي  


أسد :هههه دي مراتي زيك زيها بالظبط .


جوري :بس انا مش عايزة يكون عندي ضرة يبيبي .


أسد :تمام ياقلبي استني شوية وهتكوني لوحدك وانتي ووجه كلامو لجوليا :معتش في خروج للجامعة هتدرسي هنا فالبيت فاهمة .


جوليا واقفة مصدومة ومش مصدقة اي حاجة من اللي بيحصل معقول حبها اتخلى عنها بالبساطة دي .


دوليا بتماسك عشان ما تض'عف قدامه :تمام 


اسد :بالمناسبة تشيلي هدومك من الغرفة عشان دي ليا انا وجوري  


جوليا :اصلا غرفة وس'خة زي صاحبينها وجت تطلع عالدرج مسكها أسد من شعرها وقال بصوت عالي مملوء بالغضب :بتقولي ايه يرو'ح ام'ك .


جوليا ....

stop

ليه اسد عمل كده 

اتطمنو هي البنت جوري مو من العصابة وبدو ياخد منها معلومات 🥺😂🖤

تكملة الروايه من هنا 



 

تعليقات

التنقل السريع