القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حكايات من الناس البارت الاول بقلم سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



#الحكاية_الأولي_من_سلسلة_حكايات_من_الناس 

   

           💥💥 سلطان زماني  💥💥


انت عرفت ياعز  اني أسامة خطب 


_أسامة خطب أمتي الكلام ده 


.. ده انت لو عرفت خطب مين هنتصدم


عز ..واتصدم ليه يعني مايولع بجاز هو  بالي خطبها


.. ياسطا خطب هدي بنت عمك صابر بتاع الفحم


عز ..ياجدع وحد الله ..انت ايه الي بتقوله ده ..استحالة 


..اقسم بالله زاي ما بقولك كده 


عز ..أسامة خطب هدي احا ..دي شمال الشمال دي بتروح 


افراح البلاد الي جنبنا توقع ليها عريس يجي يخطب ويجيب 


دهب ب 7000 أو 10000 وبعد شهرين خناقة وفضائح 


وتاخد الدهب منه 


..والله أسامة صحبك ده خروف وشكله هيحاسب ع 


المشاريب كلها 


عز ...احترم نفسك ياعلق انت ومتقولش عليه خروف 


أسامة طيب وعلي نياته ومش لافف وداير زينا 


والتانيه بنت وسخه ممثلة راهيبة ما أنا عارفها 


..مش قصدي والله اغلط فيه بس تشوف فرحته بيها ولا 


اكنها خضره الشريفة 


عز ..بقا اغيب اسبوعين ارجع الاقيه خطبها المشكلة اني 


متخانق مع أخوه الكبير وضربته ومن ساعتها زعلان مني 


..ياعم ما تفكك واحنا مالنا مايولعو بجاز زاي ما قولت 


عز ..مالنا ازاي يا محمود ..يعني لو انت مكانه كنت هقول  أنا 


مالي  .ولا لو أنا الي مكانه كنت هتكبر دماغك وتسبني 


اتسروح التسويحه دي 


محمود.. يابني ده خطبها خلاص وجيبلها دهب بعشرين ألف 


وادخل شوف صفحة الفيس عنده  الواد غرقان 


لشوشته ..والنبي لو قولتله ايه انسي 


عز .. انسي اي ياعم ..لازم اقوله انها شمال وأنها مدورها واني نمت معها وأنها مش بنت 


محمود ..وانا والله يا عز يا اخويا 😂😂😂😂


عز ..ياعم مش وقت هزار دلوقتي اقسم بالله قفلتني قفله سوده بالحوار ده 


محمود ..انت ياعم سايبني ورايح فين ما تقعد 


عز ..هروح ياعم قرفت والله... هعدي عليك بكره سلام


روحت البيت علشان يجيني نوم مفيش ..


حاسس اني بنت الكلب دي اشتغلتني أنا مش صحبي..


وانتي ياهدي ضاقت  بيكي الدنيا ملقتيش الا أسامة الغلبان تشتغليه وتنصبي عليه 


يتبع


تعليقات

التنقل السريع