القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية تزوجت مجنون البارت 1_2_3_4بقلم ملك حمدي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


تزوجت_مجنون

#البارت_الاول


-ماما انتي بتقولي اي انا مستحيل ات وز مجنون انتي عاوزاني اعيش معاه ازاي 

-بعصبيه: هتتجوزيه ورجلك فوق رقبتك مش عاجبك فيه اي ده واحد غني وهيشيلك فوق راسه 

-انتي اهم حاجه عندك الفلوس مش بتفكرى فيا انا لي حرام عليكي انتي عاوزاني اعيش مع مجنون

-ضربتها بالقلم: لما تتكلمي مع امك تتكلمي باحترام وبعدين انا عاوزه مصلحتك ويلا قومي اجهزي علشان هما جايين دلوقتي اهو 

-بعياط: حاضر 

............. 

............. 

نسيت اعرفكوا انا مريم بنت جميله عندي 23سنه متعلمه وشعرى ناعم وجميل كنت هدخا كليه بس ماما منعتني انا عمرى مشفتش ام مش بتحب بنتها كده وعندي اخواتي تؤام بنت وولد 

امي اسمها سماح بتحب اخواتي عني كانهم من بطنها وانا من بطن تانيه بس انا بحبهم وعمرى ما غيرت منهم ابدا 

.............. 

.............. 

*بليل*

جهزت علشان ادخل علي مصيري وقدرى 

دخلت فيالاوضه لاقيت راجل عجوز قولت اكيد هو مجاش  اكيد 

-مشاء الله زي القمر 

-بغرور: اكيد طبعا مش بنتي المهم انا عاوزه 2مليون جنيه 

-بصدمه: ماما هو انا بتباع ولا اي 

-انتي تخرسي 

-بصلي وصعبت عليه وبعدين بص لماما بقرف

-تمام خودي الغلوي اهم ورمهالها وهي خادتهم 

-خدها دلوقتي لو عاوزها 

-انا هاجي بكره علشان اخدها بشنطه هدمها شكلها طيبه جدا مش زيك 

-تمام تمام 

انا دخلت بسرعه وفضلت اعيط

-هو انا بيحصلي كده لي انا تعبت واللهي حرام يعني اتمنع من اني ادخل كليه انا بحبها وكمان اتعزب في البيت وكمان اتجوز غصب عني لي بيحصل معايا كده انا عمرى ما اذيت حد اهئ اهئ اهئ

-ماتعيطيش يا ختي هتروحي هناك وتاكلي المحمر والمشمر 

-حرام عليكي هو انا مش بنتك بتعمليني كده لي 

-لوت بوزها وقالت: بنتي هههههه

وخرجت وانا فضلت اعيط تاني 

............ 

............ 

تاني يوم 

صحيت الصبح بدرى خضرت شنطتي والراجل جه خدني وهو برا مستنيني عت اخواتي 

-خلي بالكوا من نفسكوا هتوحشوني اووي 

-ريم: ميم انتي رايحه فيم (مريم انتي رايحه فين) 

-انا راحه مشوار وهاجي كل شويه اطمن عليكوا 

-بطلي سهوكه شويه ويلا روحي مع حماكي

بصتلها بقرف ومشيت 

طلعت برا لاقيته مستنيني ركبت معاه ومشينا روحنا فيلا كبيره 

-واو الفيلا حلوه اوووي 

-ده عيونك هي الي حلوه 

بصي انا ابني اسمه عاصي طبعا هو مش مجنون اووي زي مانتي عارفه  بس عنده ظروف

-طب هو فين 

: انا اهو 

بصيت لاقيت... #يتبع

#بقلم ملك حمدي


#تزوجت_مجنون

#البارت_التاني


-طب طب هو فين 

: انا اهو 

بصت ورايا شوفت قمر نازل من علي السلم بس شكلو كانه عادي مفيهوش حاجه خالص 

-بستغراب: بس ده، شكلو عادى نفهوش حاجه 

-ايوه مهو مش مجنون زي مانتي فاكره هو بس عقله عقل طفل 

_طفل ازاي 

_كل حاجه هتعرفيها بعدين المهم هديكي مواعيد العلاج بتاعه 

-هي بتشبه عليه في سراها: بس انا حاسه اني شفتو قبل كده 

: تمام اديني مواعيد العلاج 

اداني مواعيد العلاج وكنت خايفه اني اتعامل معاه اوووي 

-يلا خد الدوا ده علشان تنام 

-بصوت طفولي: حاضر 

-ببتسامه: انت اسمك اي 

-ببتسامه وصوت طفولي: اسمي عاصى

-طب يلا يا عاصي علشان تنام 

-ممكن تحكيلي حدوته علشان اعرف انام 

-بس كده من عيوني

ادتله العلاج ورحت علشان احكيله القصه 

خلصت حكايه القصه ولاقيتوا نايم بس كان نايم في حضني ابتسمت تلقائي وجيت علشان ابعد عنو لاقيتوا بيشد علي حضني قمت حضناه وفضلت العب في شعروا لحد ما نمت انا كمان 

............ 

............ 

-ريم: ماما هي ميم فيم هي وحشتني اووي 

(ماما هي مريم فين هي وحشتني اووي) 

-ادم: ايوه يماما 

-بعصبيه: غارت في ستين داهيه تاخدها المهم انها سابتلكوا فلوس اهي ويلا كل واحد علي اوضته 

الاتنين اتفزعوا ودخلو جوا علي الاوضه 

: واللهي لندمك

........... 

........... 

صحيت الصبح لاقيت نفسي علي السرير وهو مش موجود قمت وبعدين بصيت لقيت الي خارج من الحمام عارى الصدر ولابس بنطلون اسود 

داريت وشي وقولت: البس حاجه يا عاصي 

-قرب: لي 

-بتوتر: عععلشان هتعيه 

حط ليده عليا وقال: اهدي في اي.....  هو انتي اسمك اي 

-سرحانه: هها

-بضحك: انتي اسمك اي 

_اسمي مريم........  ممكن بقا تدخل تلبس علشان هتعيا 

-بصوت حنين وحلو: حاضر 

_اانا هروح اجيب فطار 

-ماشي

نزلت دخلت المطبخ  جابت كام سندوتش وحطتهم علي صنيه وطلعت وهي طالعه لقت حد في وشها 

-مين المزه 

-انت الي مين 

-انا اخو عاصي انتي مراته صح 

-ايوه وعن ازنك علشان احلق افطرو واديلوا العلاج 

بعد ما مشيت 

-يلاهووي بقا دي مرات اخويا المجنون ده لا واللهي فرتيكه 

........... 

........... 

-عاصي عاصي 

-انا هنا في البلكونه

رحت له لاقيته بيقرا في كتاب 

-اتفضل الاكل علشان تاخد العلاج 

خد مني سندوتش وفضل ياكله وانا قاعده بصاله  وبكل تلقائيه قلت

-ببتسامه: اانت جميل اووي 

-بصلي بعيونه الي تسرح وضحك وغمزاته بان: شكرا☺️❤

 وبعدين خلص اكل 

ستووو ب



بجد واللهي فرحتوني بالتفاعل القمر الي زيكوا ده وهديتكوا اني هكبر البارت زي مانتوا طلبتوا ❤❤



  #تزوجت_مجنون

 #البارت_الثالث

  بليل

بعد ما نيمت عاصي نزلت تحت عملت فشار وقولت اقعد علي التلفزيون وانا قاعده بتفرج لاقيت عاصي نزل  _اي الي نزلت يا عاصي

 -بصوت حنين: مش لاقيتك جمبي ومش كملتيلي القصه


 _انا قولت انك نمت هو انت مكنتش نمت

 -لا 

-طب تعالي اتفرج معايا علي الكرتون ده ونخلصه ونقوم ننام 

 -ماشي 

 وجه جنبي وفضلنا ناكل فشار كنا بنسمع فيلك كرتون سندريلا الجزء التاني   _انا بحب بحب الكرتون ده وانت كمان

 -ايوه Cinderella  او The princess and the shoe

   _ايوه طب منتا شطور اهو 

 -ايوه 

 الفيلم خلص وانا عاوزه انام 

_هتنام  

-ايوه

 _طب يلا روح علي اوضتك وانا كمان هروح علي اوضتي المهم خدت العلاج الي قبل النوم 

 _لا 

-طب يلا اديهولك

 _رحت ادهوله وبعدين نيمته ورحت انام في اوضتي

  ..................

  ..................  

-مجهول1:ايوه اتجوز

 -مجهول 2:انت تعرف البت دي  

-مجهول 1:صراحه لا  بس شوفتها دي بت جا*مده

 (طبعا دلوقتي انتوا عارفين مين ده ده عمر اخو عاصي الصغير واد قمر اه بس شرا*ني جدا وبي*كره عاصي علشان احسن منه)

  -مجهول 2:تمام خليك وراه ووراها تمام

  ................ 

 بقلمي ملك حمدي

  ................ 

  -ريم: ماما انا جعانه 

 -خودي يحببتي عملتلك ساندوتش انتي وادم 

 خلصوا اكل وبعدين جه ريم وادم جمب بعض وقالو  

-ماما ميم وحشتنا هي فيم مش ناويه تقوللنا (ماما مريم وحشتنا هي فين)  -بعصبيه: بصوا انا مش عاوزه اسمع سيره الز*فته دي هنا وعاوزين تعرفوا هي فين راحت في ستين دا*هيه اتجوزت ومش هتيجي هنا تاني

  _ريم: ببس انا عاوزه اروحلها يماما 

_متخلينيش اتعصب عليكي يا ريم انتوا اي قولنا ز*فته مش هتيجي مش عارفه بتحبوها علي اي 

 _يعني احنا مش هنكلمها حتي 

 -ايوه 

 -بعياط: يوووو بقا ودخلو

 .............. 

 .............. 

في بار قاعد عمر اخو عاصي بيستمتع بما حرمه الله وماسك بنت من وسطها لابسه فستان بيفضح اكتر ما بيخبي

 -سكران: ماشي يا عاصي بقا انت تاخد كا الحب والاهتمام وانا لا 

 -البنت بمياعه: فكها بقا يعموري هييييي

 -اموت انا  طب بقولك اي تعالي اقولك كلمتين في شقه الزمالك

 -يواد يشقي هيييي

 وذهبوا لما حرمه الله فهو ده عمر 

 ............  

بقلم ملك حمدي

 ...........

   في اليوم التاني 

 صحيت من النوم قومت خدت شاور وبعدين لبست وخرجت علشان اروح لعاصي دخلت اوضته لقيته نايم 

_عاصي

  _اامممممم 

_قوم يلا النهارده الجمعه مش هتصلي في الجامع

  -ايوه هروح اصلي 

-ماشي هروح اعملك فطار علشان العلاج 

-ماشي

 روحت عملت فطار وطلعتله فوق لاقيته خرج من الحمام عارى الصدر وديت وشي الناحيه التانيه بكسوف 

-قولتلك يا عاصي البس علشان مش تعيه 

 قرب مني ورفع راسي ولاقيت عنيه الزيتونيه بتبصلي 

-خلاص هلبس

  _طب طب روح 

 -حاضر

  دخل يلبس وانا خدت نفس طويل انا لما بشوفه كده بتوتر اصله قمر اووي  وبعدين خرج لابس الجلبيه 

 _ااي يا شخنا

  ضحك وبانت غمزاته: شكرا 

 -بسرحان: ها 

-ضحك وقال: ها اي

  _لا مفيش  يلا خد كل علشان العلاج  خد مني الساندوتش

 خلص اكل وانا جبت الدوا وادتهوله 

-بالشفا 

-ببصلي ببتسامه ومتكلمش 

-ممكن مش تضحك بصراحه بيبقي شكلك قمر اووي زياده عن اللزوم -ببتسامه: شكرا

 -هو انت معلق علي كلمه شكرا لي  

_ عادي  بس هو في سره: اسكتي انتي مش عارفه بتعمليلي اي   

سمعت صوت الاذان: يلا يا عاصي الاذان بأذن يلا روح صلي وتعالي علي طول

  _حاضر

 ................. 

 ................. 

نزلت تحت قولت هتفرج علي التلفزيون قعت وبسمع فيلم سحر العيون  لاقيت عمر داخل شكله سكران 

 -ازيك يا مزه  بصتله بقرف وبعدين ركزت مع الفيلم  لاقيته جاي عليا بيقولي: ماتيجي واللهي ما هتندمي

  هوبا نزلت علي وشه بالقلم

  -اانت قلبل الادب وبعدين اعمل اعتبار لاخوك

 -مين اخويا المجنون 

قلم نزل تاني

  -ده احسن منك مليون مره 

_ببعصبيه: انتي زودتيها  طب تعالي بقا  

ستووووووب  

يترى اي الي هيحصل  هنعرف في البارت التاني.......... #يتبع 

يلا ادعموني ب لايك وعشرين كومنت 

 #بقلمي_malak_hamdy



#تزوجت_مجنون

 #البارت_الرابع 

  _ببعصبيه: انتي زودتيها  طب تعالي بقا 

_كان بيشدني علشان يا خدني

  -انت بتعمل اي يحيوان انت سيبني  وجه علشان يطلعني السلم ضربته بالقلم تاني وكعبلت رجله وفجاه لقيت عاصي داخل جريت اترميت في حضنه  _الحقني المجنون ده كان بيتحرش بيا 

 فجاه رأكشنات وشه ادبتدلت كانه مش طفل وراح ضرب عمر لحد ما عمر ما كانش قادر يقوم وكان شبه فاقد الوعي

  _خلاص اهدي  

انا من كتر الصدمه انو بتكلم عادي ولا كانه طفل

  _ انت.. انت ازاي بتتكلم كده م. مش انت طفل

 _بصوت حنين وطفولي: انا معملتش حاجه انا دخلت لاقيتك باقوليلي اضربي ده علشان زعقلي فا انا ضربته علشان انتي قوليتلي كده وكمان هو مينفعش يضربك

  -طب خلاص يلا نطلع

  طلعنا فوق وانا مش قادره اصدق كلامو دي تاني مره

  ................

  ................ 

 عدي 3شهور ومفيش احداث انا وهو اتعودنا علي بعض  وبرضوا كل شويه يتقلب حد تاني انا بقيت هتتجن بس هو قمر 

وعمر ده مشي من البيت بس مش مكملين خطط هو ومجهول 2 وده هنعرفه بعدين 

 ...... 

 بقلمي ملك حمدي

  .....  

 -عاصي يلا علشان تاكل

  _حاضر يمريم

 -في نفسها: واللهي بسمعها حلو اووي منك

  _سرحانه في اي

  -ها لا يلا كل علشان تاخد العلاج  

وقمت نزلت علشان اجبله مايه وانا رايحه شوفت باباه وهو جاي

  _ازيك يا بنتي 

 -الحمد لله يعمو  

_عامله اي مع عاصي

 -واللهي عاصي ده زي العسل وقمر 

_بغمزه: شكلك وقعت يجميل 

 -بكسوف: طب طب هروح اديله العلاج وجريه علي السلم 

 ..................  

.................. 

 عمر: لا ده كدا جاب اخرى اووي لازم ننفذ الخطه بقا 

-مجهول 2:اتقل شويه كمان شويه وننفزها 

 _اما نشوف

  ................. 

 ................. 

 تسرع الاحداث الي يوم الجمعه

 _عاصي عاصي

  -ااي يا مريم -يلا علشان تصلي 

 _طب ماشي

   وعمل حركه محترفه خلاها تيجي جمبه

  -نامي شويه 

_يعاصي الجمعه هتفوتك 

 _ببصوت طفولي: حاضر

 لبس عاصي جلبيه وراح الجامع 

  وهو بيعدي الطريق لاقه عربيه في وشه  و.........  #يتبع 

يترا اي الي هيحصل لي عاصي

  اللي عاوز البارت الخامس يعمل متابعه من هنا 

البارت الخامس هنا 




 

تعليقات

التنقل السريع