نور الادم 5_6_7
وصلنا في الفصل اللي فات، لغايه ما نور كانت بتحكي اللي حصل....
.......
آدم: قولي بسرعة.
نور: امبارح لما نزلت وكنت جايه اطلع، لقيت أستاذ كامل داخل مكتب حضرتك، بس قولت يمكن يكون هيعمل حاجه في مكتب حضرتك، بس مجاش في بالي أنو هيسرق ملف الصفقة، هو ده اللي حصل، وأنا مستحيل اخون ثقة حد، ويعلم ربنا إني حبيتكم واسراء دخلت قلبي، وعمري ما أعمل حاجه زي كده.
آدم بهدوء: احم، عمر هاتلي كاميرات المراقبة، نشوف الأستاذ كامل عمل اي في المكتب.
عمر: تمام.
إسراء: أنا آسفه يا نور، بسبب اللي عمله آدم.
نور: ولا يهمك يا إسراء، أنا عارفه أنو لولا صفقة مهمة مكنش هيعمل كده.
....
#بقلم_إسراء_علي
.......
في مكالمة تيلفون...
أسوة: مالك يا نور صوتك مالو.
نور: مفيش، ها عاملة اي في أول يوم شغل.
أسوة: الحمد لله تمام.
نور: طيب كويس اسيبك بقا.
.....
عمر: آدم تعالى أنا شغلت الكاميرا على اللاب.
آدم: ماشي....
......
قدام اللاب..
آدم: أنا كنت حاسس إن اللي هيعمل كده شخص واطي.
عمر: هتعمل اي.
آدم: هتشووف.
إسراء: ناوي على ايه.
آدم: كل خير.
......
#بقلم_إسراء_علي
في مكتب آدم....
آدم: ها يا كامل وأخبار الشغل ايه.
كامل: الش..الشغل تمام..
آدم: وأخبار شركة.....
كامل بتوتر: دي...دي.. دي الشركة المنافسة لشركتنا يا افندم.
آدم بضحكة صفرا: ما أنا عارف إنها الشركة المنافسة، أنا بقول ايه اخبارك مع مديرها، ها العلاقة كويسة كده.
كامل بتوتر: أنا مش عارف حضرتك عايز توصل لايه يا افندم.
عمر: عايزين نوصل، للملف اللي اتسرق.
آدم: ألا قولي يا كامل، ايه رأيك في الملف اللي اتسرق، تفتكر مين يكون اللي سرقه.
كامل: اكيد اللي سرقه الشخص الجديد اللي دخل الشركة.
آدم: فكرة برضو، طيب قولنا حل طيب للملف، خلاص الاجتماع آخر الأسبوع.
كامل: معرفش يا افندم.
آدم: طيب تعالى شوف الفيديو ده كده يا كامل.
كامل: احم...
آدم: أعمل فيك ايه كده.
كامل: أنا... أنا معملتش كده.
آدم: اومال أمي...
...
عمر: رايح فين....
كامل: سيبووني...
أنا: ده أنت هتاكل ضرب ياض يا كامل.
إسراء: مش هنسيبك غير لما تقولنا عملت ليه كد.. لسه هتكمل...
وفجأة طلع صوت ضر**ب نا**ر..
آدم: لااااااا.
.......
يا ترى أي اللي حصل.....
....
وصلنا في البارت اللي فات لغاية ما إسراء اتكلمت مع كامل، وحصل حاجه خلت آدم يعلى صووته....
.......
في الشركة، وبالتحديد في مكتب آدم...
....
إسراء: مش هنسيبك غير لما تقولنا عملت ليه كد.. لسه هتكمل...
وفجأة طلع صوت ضر***ب نا***ر
آدم: لاااااا.....
عمر بصدمة: إسراء.
نور بعياط: إسراء.
آدم: عملت كده ليه، قوولي، إحنا لسه نازلين البلد تعرفنا منين علشان تحقد علينا.
كامل: لأنك في سني وعندك كل حاجه، فلوس وبيت وعربيات وشركات، وأنا مش عندي ولا حاجه، اشمعنا أنت.
عمر: وأختِ مالها بتعمل كده ليه فيها.
آدم: عمر مش وقته، خد إسراء على المستشفى بسرعة دي نزفت كتير وأنا هشوف شغلي مع الواطي ده وهحصلكم.
عمر: ماشي، نور تعالي معايا.
.......
في المستشفى...
عمر: دكتور، دكتور.
نور: لو سمحتي عايزين دكتور بسرعه، حالتها صعبة.
ممرضة: تعالو معايا، بس الاول لازم تملي الاستمارة دي الأول.
عمر: يعني اسيبها تموت لحد ما املي الاستمارة يعني، اشوف دكتور وبعدين اعمل اللي انتو عايزينو.
...
عند آدم...
آدم: زي الشاطر كده، وقولي مين اللي خلاك تسرق ملف الصفقة ومن غير لف ودوران.
كامل: ده مدير الشركة المنافسة هو اللي عرض عليا المبلغ وأنا وافقت.
آدم: تمام، أنا هخليك معاايا بس اليومين دول، وبعدين هبقى أشوف هعمل فيك ايه.
كامل: هتعمل ايه تاني يا باشا.
أنا: ما أنت مسمعتش كلامي قلتلك هتأكل ضرب.
آدم: ملكش فيه، " وبعدين بص لاتنين معاه...
آدم: تخلوا عينكم عليه، والا هتشوفوا مني وش تاني.
...: تمام يا افندم...
.......
في المستشفى..
نور: هي هتكون كويسة يا أستاذ عمر، متقلقش.
عمر: يا رب يا رب.
...
أسوة: ايه دا نور، بتعملي ايه هنا، ومين ده.
نور: أسوة أنتِ بتشتغلي هنا.
أسوة: ايوه، مردتيش عليا بتعملي اي هنا.
نور: ده موضوع طويل اوي، إسراء أخت أستاذ عمر في أوضة العمليات جوا وده أستاذ عمر.
أسوة: ألف سلامه عليها، طيب أنا هدخلهم جوا، واطمنكم.
عمر: شكرا جدا ليكِ.
"بعد فترة"...
آدم: ها يا عمر عملت اي.
عمر بزعل: لسه جوا.
آدم: هتكون كويسة يا عمر متزعلش.
عمر: يا رب عمر، دي بنتي مش أختِ بس.
نور: هتكون كويسة بإذن الله، وأسوة جوا معاهم إن شاء الله هتطلع وتطمنا.
آدم: ومين أسوة دي.
عمر: دي أخت نور وهي دكتورة هنا.
آدم: آه.
" بعد فترة"...
عمر: ها يا دكتورة في أي.
أسوة: للأسف...
أنا: يا شيخه نفس الأفلام بتاع الهندين، بتوقفي قلب الناس معاكم، حرام عليكي.
آدم: في أي.
......
يا ترى حصل ايه لإسراء...
.......
طبعا في ناس ممكن متنكش عارفه مين،. أنا اللي داخل الرواية دي، ببساطه من وأنا صغيرة ببقى عايزه ادخل جوا المسلسل واكشف الحقيقة للناس، وبما أني كنت طفلة هبلة شوي، ف حققت حلم الطفولة في روايتي😂😂😂.
عمر: ها يا دكتورة في أي.
أسوة: للأسف...
أنا: يا شيخه نفس الأفلام بتاع الهندين، بتوقفي قلب الناس معاكم، حرام عليكي.
آدم: في أي، إسراء حصلها حاجه.
..
أسوة: نزفت د*م كتير، ولازمها نقل د*م، وفصيلة دم**ها نادرة.
عمر: طيب شوفي مين ينفع فينا.
أسوة: ماشي، يللا.
بعد شويه....
أسوة: نور، أنتِ فصيلتك زيها.
نور: طيب يلا خدي مني.
..
عند نور...
نور: خدي مني تاني، أنتِ مالك أنتِ بيا.
الممرضة: يا آنسة مينفعش كده، خطر عليكِ.
نور بعصبية: أنتِ مالك، خدي مني.
........
برا عند عمر وآدم...
عمر: نور دي طلعت جادعه اوي.
آدم..."ساكت"
عمر: ساكت ليه.
وفجأة....
الممرضة: يا أستاذ أنت وهو، الآنسة اللي جوا دي، هتموت ومش راضية تسمع كلامنا.
عمر: مين.
الممرضة: نور، اخدنا منها كيس، وخطر عليها ناخد تاني، وهي مصممة ناخد منها.
عمر: لا متاخديش.
آدم: أنا هدخلها.
...
آدم: يا آنسة نور، كفايا كده.
نور بعياط: لا أنا هديها، انتوا مالكو.
آدم: ولما تموتي.
نور: اموت اموت.
آدم: يا آنسة نور مينفعش كده.
نور: لما اموت متسألش فيا.
...
#بقلم_إسراء_علي
......
عند أسوة...
الدكتور: هاتي جهاز الصدمات بسرعه يا دكتورة.
أسوة: ماشي يا دكتور.
الدكتور: علي الجهاز شوي بسرعه، قلبها هيقف.
أسوة بعياط: إسراء اصحي، اصحي علشان اخواتك، وعلشان نور صحبتك.
.....
عند نور..
الممرضة: خلصنا، بس لو حصلك حاجه إحنا مش مسؤولين.
نور: ماشي.
.....
نور: أستاذ عمر، عرفتو حاجه عن إسراء.
عمر: لا يا نور ادعيلها.
نور بتعب: ربنا معاها، إن شاء الله هتقوم.
عمر: طيب تعالي استريحي، علشان أنتِ تعبانه.
....
#بقلم_إسراء_علي
......
بعد فترة...
طلع الدكتور وأسوة من أوضة العمليات..
...
آدم: ها يا دكتور.
الدكتور: العملية كانت صعبة جدا، وقلبها وقف لكن بفضل الله رجع اشتغل تاني؛ بس هتفضل تحت المراقبة انهارده وبعدين هننقلها أوضة عادية، لكن لو مصحتش إحتمال تدخل في غيبوبة
أنا: يعني أنت لازم تحور كل ده علشان تقول إنها بقت كويسة، ياخي وقفت قلبنا😂😂.
آدم: يعني هي كويسة ولا لا.
الدكتور: الحمد لله العميلة نجحت.
عمر: الحمد لله.
أسوة: متقلقوش يا جماعة، هي بخير، وهي بإذن الله هتفوق.
عمر: يا رب.
نور: أسوة، طمنيني هي هتفوق.
أسوة: متقلق..نوورر." ولسه هتكمل"..
عمر: حصل أي...
.....
يا ترى أي اللي حصل....
.....
#الفصل_السابع
#نور_الآدم
#إسراء_علي
تكملة الروايه بعد عمل متابعه من هنا هنا
البارت 8_9_10من هناااااا
تعليقات
إرسال تعليق