القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية زوجة زوجي البارت 7_8_9بقلم باسنت اشرف في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


زوجة زوجي 7_8_9


حور: عشان هتطلقني يا يوسف.... 


يوسف بصدمة:  أي اللي انتِ بتقولية ده يا حور انتِ اتجننتي.... 


حور:  لا متجننتش يا يوسف هو ده اللي لازم يحصل من الأول...... 


يوسف:  حبيبتي أنتِ شكلك تعبانة دلوقت روحي ارتاحي وبعدين ابقى نشوف الموضوع ده.......... 


حور:  لأ يا يوسف مش تعبانة و مُصِرة على رأيي كمان هتطلقني يعني هتطلقني...... 


يوسف:  وانا قولت مفيش طلاق يا حور...... 


حور:  مش هطلقني يا يوسف.... 


يوسف:  أيوا يا حور قولتلك مفيش طلاق....... 


حور:  خلاص يا يوسف وانا هرفع عليك قضية خلع..... 


يوسف بصدمة:  انتِ واعية للي بتقولية ده يا حور؟!....... 


حور:  أيوا يا يوسف واعية جدًا كمان..... 


يوسف:  انتِ عارفة أنتِ بتقولي اي؟!.. 


حور:  ايوا يا يوسف انا اول مرة في حياتي اصلًا افكر صح وده لازم يحصل... 


يوسف:  أنا بحبك يا حور متعمليش معايا كده متخربيش حياتنا...... 


حور:  انتَ اللي خربتها يا يوسف لما قررت تتجوز عليا انتَ اللي دمرت كل الحب اللي بينا....... 


يوسف:  انتِ عارفة و متأكدة يا حور أني هعمل كده عشان ماما و بس اوعدك اني مش هلمسها وبعد كده هطلقهاا....... 


حور:  وهي ذنبهاا أي تتجوز واحدة تخرب حياتها يا يوسف خليك عاقل شوية........ 


يوسف:  مقدرش اسيب ماما تتعب يا حور انتِ عارفة امي غالية عليا قد اي؟...... 


حور:  عارفة يا يوسف وعارفة كمان ان راحة طنط هتكون في طلاقي منك.......... 


يوسف:  انتِ بتقولي كده لي؟؟... 


حور:  عشان دي الحقيقة يا يوسف طنط من ساعة ما اتجوزنا وهي مش طيقاني اصلًا........  


يوسف:  في البداية بس لكن بعد كده اعتبرتك بنتهاا....... 


حور:  لا يا يوسف مش هنكدب علىٰ بعض هي كانت ومازالت....... 


يوسف:  عايزة تسيبيني يا حور ههون عليكي طب مفكرتيش انا هعيش ازاي لو انتِ سبتيني........ 


حور:  لو عليا يا يوسف اعيش معاك العمر كلة لكن والله غصب عني حاول تحط نفسك مكاني وتشوف وجعي وكسرتي....... 


يوسف:  لا عاش ولا كان اللي يوجعك ويكسرك يا حوريتي....... 


حور:  طلقنييي يا يوسف ارجوك وسيبني اعيش حياتي....... 


يوسف: عايزة تعيشي حياتك من غيري يا حور هتقدري تعيشي من غيري...... 


حور:  انا بعشقك يا يوسف بس غصب عني صدقني والله........... 


يوسف:  وانا مش هتنازل عنك ابدًا مهما يكون........... 


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


وتين:  بس يا ستي وبصراحة كده صعبت عليا جامد....... 


سما:  الله يكون في عونكم انتوا الاتنين.... 


وتين:  لو شوفتي يا سما دي بتحبوا جامد لدرجة انها مش راضية تقولة يطلقها عشان ميبقاش ضعيف 


سما:  شكلها هبلة اووي انتِ وشطارتك بقىٰ بعد الجواز طيريها وعيشي حياتك بقىٰ  


وتين:  إخص عليكي أي اللي بتقولية ده يا سما عايزاني اكون خرابة بيوت؟ 


سما:  مش قصدي بس انا عايزاكي تعيشي حياتك..... 


وتين:  عايزاني اعيش حياتي علىٰ حساب الناس.... 


سما:  خلااص خلاص كنت بهزر يا وتين خلاص 


وتين:  ماشي يا سما ويارست مسمعش الكلام ده تاني..... 


سما:  حاضر أي اوامر تانية.... 


وتين:  لا إلا صحيح مش ناويين تتجوزوا ولا رجعتوا في كلامكم...... 


سما:  لا مش هنتجوز ده اتجنن اصلًا مش عارفة مالة مبقاش مازن بقي حد غريب لما يرجع زي زمان ابقىٰ نتجوز........ 


وتين:  انتوا حرين كل واحد حر في حياتة اللي يريحكم اعملوه........ 


سما:  ماشي يا وتين مااشي يا جزمة 


وتين:  يلا ياختي من غير مطرود قومي روحي عشان خالتو هتبهدلك...... 


سما:  دي جيبالي عريس ومُصِرة تجوزني


مازن:  نعم يا روح امك 


سما:  وانتَ مالك انتَ وبعدين واقف تسمعنا احنا بنقول أي لي مش كده عيب...... 


مازن:  سما متجننيش والعريس ده مرفوض....... 


سما:  وانتَ مالك كنت ولي أمري وانا معرفش...... 


مازن:  سمااااا الكلام انتهىٰ خلاص العريس ده يترفض...... 


سما:  مش هيترفض يا مازن وانا موافقة علية...... 


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


ليلىٰ:  اخوك ومراتة وابنة جايين النهاردة يا يوسف لما عرف أنك هتتجوز ....... 


يوسف:  اها تمام....... 


ليلىٰ:  مرات اخوك حامل....   


يوسف: الف مبروك يا ماما.... 


ليلىٰ:  عقبال ما اشوف عيالك انتَ كمان 


يوسف:  بأذن الله لما ربنا يريد........ 


ليلىٰ:  ما انا هجوزك اهو عشان تجبلنا عيال كتير...... 


يوسف:  تمام يا ماما ان شاء الله 


يتبع......................

#زوجة_زوجي

#البارت_السابع

#الكاتبة_باسنت_اشرف 



"بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير" 


"جملة نطق بها المأذون بعد أن أتم زواج يوسف و وتين وبعدها انطلقت الزعاريط" 


ليلىٰ بفرحة:  الف الف مليون مبروك يا يوسف الف مبروك يا مرات ابني.... 


يوسف:  الله يبارك فيكي يا ماما...... 


وتين:  الله يبارك فيكي يا طنط..... 


ليلىٰ:  لا طنط أي ما انتِ خلاص بقيتي بنتي........ 


وتين:  تسلمي يا طنط 


أحمد:  مبروك يا باشا ربنا يرزقكم بالذرية الصالحة.... 


يوسف:  الله يبارك فيك يا ابو حميد 


أحمد:  مبروك يا عروسة انا أخو يوسف.... 


وتين:  اتشرفت بحضرتك.... 


أحمد:  لا حضرتك أي انا اسمي احمد والله وبعدين انتِ مرات اخويا يعني زي اختي..... 


الاء: مبروك يا جو مبروك يا قمر...... 


وتين:  وتين اسمي وتين... 


الاء:  فل عليكي يا وتين...... 


سما:  هتوحشيني اووي يا وتين 


وتين:  الله البيت مش بعيد عنك تعالي نطي كل شوية مشحوار..... 


سما: عاااا امي مش هترضىٰ...... 


وتين:  لا متخافيش خالتو هتسيبك تيجي عندي يا سمسم..... 


سما:  ربنا يسعدك يارب يا بنت خالتي واختي 


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 


ــ انتِ ازاي توافقي علىٰ حاجة زي كده...... 


حور:  كنتِ عايزاني اعمل أي يا مرام اخسر يوسف....... 


مرام:  يا شيخة ملعون ابو يوسف هو مفكرش فيكي لما راح يتجوز...... 


حور:  لا يوسف بيحبني وانا بحبة ومقدرش اعيش من غيرة...... 


مرام:  ملعون ابو الحب يا حور اللي يخليكي ضعيفة كده انتِ عمرك ما كنتِ كده.....  


حور:  واللهِ بحبة يا مرام مش هقدر اعيش من غيرة...... 


مرام: مفيش حاجة اسمها متقدريش تعيشي من غيرة يا حور ما انا كنت بعشق مالك الله يرحمة مكنتش اقدر اعيش من غيرة بس جة الموت خده مني ماشي انا عايشة على ذكرياتة بس مموتش...... 


حور:  هعيش جسد من غير روح... 


مرام:  انتِ تستاهلي حد غير يوسف يحافظ عليكي.... 


حور:  وانا مش عايزة غيرة ومش بحب غيرة و مش هحب غيرة...... 


مرام:  خلاص يا حور ربنا يكتبلك الأحسن يارب.... 


حور:  بأذن الله يا مرام.... 


مرام:  اسيبك انا يلا باي عشان مودة في البيت لوحدها..... 


حور:  ماشي يا مرام سلميلي عليها وعلىٰ طنط برضوا..... 


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


ــ اتفضلي يا حبيبتي بيتك و مطرحك...... 


وتين:  تسلمي يا طنط 


ليلىٰ:  يلا  يا يوسف خد عروستك واطلعوا شقتكم 


يوسف:  عن اذنكم يلا يا وتين 


وتين: تمام 


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 


يوسف:  بصي يا وتين عشان تكون الأمور واضحة قدامك دي شقتك وانتِ حرة تقدري تعملي فيها اللي يريحك وبراحتك جدًا لأن انا بحب حور مراتي ومقدرش اقرب من واحدة غيرها فياريت تعذريني وانا كلها كام شهر و نطلق......... 


وتين:  ريحتني واللهِ لأني كنت هقول نفس الكلام...... 


يوسف:  طب الحمدلله وياريت قدام الناس منبينش اللي بينا...... 


وتين:  من غير ما تقول حاضر..... 


يوسف:  خلاص هسيبك انا والشقة اللي قبالك دي شقتي انا و حور لو احتجتي حاجة تعالي....... 


وتين:  حاضر أي اوامر تانية....... 


يوسف:  لا وانا هجيلك بكرا بأذن الله 


وتين:  ماشي يا يوسف 


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 


يوسف:  حبيبة قلبي قاعد لوحدها بتعيط لي........ 


حور:  يوسف!  


يوسف:  ايوا يوسف يا قلبة..... 


حور:  انتَ بتعمل أي هنا؟! و كمان فين وتين؟! انتَ متجوزتهاش؟؟؟... 


يوسف:  للأسف اتجوزنا يا قلبي بس احنا الأتنين مش بنحب بعض واتفقنا اننا هنتطلق..... 


حور:  حرام يا يوسف انتَ كده بتظلمهاا معاك وانا مش هوافق علىٰ كده.... 


يوسف:  يااريت الكل عندة طيبة قلب زيك يا حوريتي بس يا ستي متقلقيش عليها واللهِ هي مش بتحبني اصلًا 


حور:  بس دي مراتك وليها حقوق وواجبات عليك.......


يوسف:  وهي مش عايزاهم يا حوريتي هنقضي اليوم كلة كلام ده انتِ وحشتيني اوووي........ 


حور:  خلاص يا يوسف اعمل اللي يريحك بس انا بريئة منك مليش دعوىٰ باللي بينكم....... 


يوسف:  والله بحبك يا أجمل حورية في حياتي........ 


حور:  وانا بعشقك يا يوسف بس...... 


يوسف:  مفيش بس يا حورية انتهىٰ النقاش لأن يوسف مستحيل يبص لحد غير حوريتة....... 


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 


ــ الهانم اللي فاتحة نت ليلة دخلتهاا..... 


وتين:  سيبك مني يا سما هي مش ناقصة...... 


سما:  حد يفتح نت يوم فرحة يا وتين اتجننتي؟! وجوزك فين؟؟؟؟؟ 


وتين:  جوزي عند مراتة التانية يعني هيكون فين...... 


سما:  هتجننيني يا وتين....... 


وتين:  سما حلي عن دماغي احنا كده كده فترة و هنطلق خلاص بقىٰ...... 


سما:  يا متخلفة ازاي تسمحيلة يروح لمراتة التانية انتِ مجنونة يابت..... 


وتين:  لا عاقلة جدًا يا سما وده الأفضل لينا....... 


سما:  براحتك ياختي طالما شايفة كده...... 


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 


الاء:  أحمد هو انتَ ممكن تتجوز عليا؟؟؟..


أحمد:  انتِ اتجننتي علىٰ الليل ولا أي 

اي هو اتجوز عليكي ده... 


الاء:  عادي يا أحمد زي ما يوسف اتجوز علىٰ حور........ 


أحمد:  واحنا مالنا بيوسف وحور كل واحد حر في حياتة يا لولا 


* أحمد الاخ الاكبر ليوسف و الاء زوجتة ولديهم أبن صغير يدعىٰ أيهم "*


يتبع.................. 

#زوجة_زوجي

#البارت_الثامن

#الكاتبة_باسنت_أشرف


_____________________________


" في اليوم التالي "


حور:  يوسف يا يوسف قوم بقىٰ كفاية نوم... 


يوسف:  سيبيني شوية يا حوريتي الله في أي..... 


حور: يوسف قوم بقىٰ يلا عشان تروح عند مراتك التانية.. 


يوسف:  مراتي التانية مين انتِ هتلبسيني مصيبة ولا أي... 


حور:  هووف يا يوسف قوم بقىٰ واخلص.. 


يوسف:  اديني قومت يا ست حورية عايزة أي بقىٰ.... 


حور:  مش عايزة حاجة بس قوم عشان تروح لمراتك التانية.... 


يوسف:  أروح اعمل عندها أي ها؟.. 


حور:  يوه يا يوسف انهاردة المفروض تكون الصباحية بتاعتكم واكيد اهلها هيجوا و طنط أكيد هتطلع فمش هينفع تفضل انتَ هنا وهي هناك عيب اووي... 


يوسف:  ماشي يا حورية لما نشوف اخرتها أي... 


حور:  يلا يا جو قوم بقىٰ وبطل غلاسة.... 


يوسف:  حاضر واللهِ هقوم اهو عشان اريحك انتِ بس... 


حور:  حبيب قلبي يا ناااس.... 


يوسف:  بعشقك يا نااس.... 


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


الاء:  مش هينفع يا طنط تطلعي عندهم فين انتظري شوية دول يا حبة عيني أكيد نايمين.... 


ليلىٰ:  عايزة اطلع يا بنتي اطمن عليهم..... 


أحمد:  في أي يا ماما هتطلعي تطمني علىٰ أي دلوقت دول لسة كانت دخلتهم امبارح انتظري حتىٰ اخر النهار وبعد كده ابقىٰ اطلعي.... 


ليلىٰ: انا خايفة من حور لتكون عملت حاجة.... 


الاء:  هتعمل أي يعني يا طنط ما الكل عارف حور.... 


ليلىٰ:  لا اسكتي انتِ متعرفيش حاجة... 


أحمد:  مش هنضحك علىٰ بعض يا ماما الكل عارف حور غلبانة ومش هتعمل حاجة.... 


الاء: ايوا يا طنط حور لولا إنها بنت ناس وكويسة ومش هتلاقي في طيبتها مكنتش وافقت أن يوسف يتجوز ابدًا 


ليلىٰ: هي موافقتش أنه يتجوز طيبة منها لا هي عشان أرض بور مش أكتر ومفيش منها منفعة لولا كده كان عمرها ما توافق ابدًا....   


أحمد:  ماما لو سمحت مفيش داعي لكلام حضرتك ده 

عشان كلامك ده غلط جدًا والمفروض متقوليهوش من الأساس.... 


ليلىٰ:  نفسي اعرف كلكم واقفين معاها لي؟؟ 


الاء:  عشان يا طنط كل الكلام اللي بتقولية غلط وبصراحة كده يوسف لو لف الدنيا كلها علىٰ طراطيف صوابعة مش هيلاقي زي حور ابدًا..... 


ليلىٰ: براحتكم طالما شايفين أن حور ملاك خلاص هعملكم أي..... 


الاء:  واللهِ يا طنط دي الحقيقة حور أنسانة كويسة...... 


قاطعتها ليلىٰ قائلة:  خلاص بقىٰ مش هنخلص من المدح في الاستاذة حور خلاص يا الاء هنعمل أي حور كويسة فهي كويسة لنفسها وحشة برضوا لنفسها.... 


الاء:  صح يا طنط... 


أحمد: خلاص بقىٰ مش هنقضي اليوم كلة عن حور فكوا يا جماعة.... 


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 


يوسف:  شوية صغننين وهكون عندك.. 


حور:  لا روح يا يوسف مش عايزة أشوف وشك تاني بس هاا.... 


يوسف:  ممكن أعرف مقموصة لي دلوقت مش انتِ اللي عمالة بتصحي فيا عشان اقوم اروح عند وتين..... 


حور:  أنا المبدأ نفسة مش عاجبني والله يا يوسف أنتَ المفروض مكنتش تتجوز من الأول اصلًا..... 

أنا حاسة ان احنا كده ظالمينها هي ليها حقوق وواجبات انتَ ملزم تقدمهالها... 


يوسف:  خلاص بقىٰ يا حوريتي دماغك القمر دي خليها ترتاح شوية... 


حور:  مش هترتاح ابدًا يا يوسف.. 


يوسف:  لي يا حورية؟؟! 


حور:  عشان أنا حاسة إنك ظالم وتين بسببي....


يوسف:  انتِ ملكيش دعوة يا حورية انتِ مش ظالمة حد صدقيني..... 


حور:  خلاص يا يوسف روح يلا.... 


يوسف:  سلام يا روح قلب يوسف.. 


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 


" في بيت بسيط أول مرة نذهب إلية 

بيت مكون من طابقين يطغي علية البساطة والجمال "


سما: واللهِ يا ماما خلاص مفيش حاجة عادي مش انتِ علطول بتزني عليا انا موافقة اقابل العريس عادي.. 


سعاد:  ماشي يا سما لما نشوف يلا نضفي وخلصي عشان تجهزي نفسك عشان هنروح عند بنت خالتك النهاردة.. 


سما: ماشي يا ماما انا قرفت من أم التنضيف أي القرف ده.... 


سعاد:  نضفي يا سما ومتعصبنيش يلا اخلصي عشان نخلص.... 


سما:  حاضر يا ماما حااااضر.. 


سعاد:  بت انتِ هتعلي صوتك عليا ولا أي.. 


سما:  لا يا ماما مش بزعق والله... 


سعاد:  طب خلصي يلا وانا هروح احضر الأكل علشان ابوكِ قرب ييجي.... 


سما:  فل عليكي يا سعاد يا قمر انتِ.. 


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


وتين:  أفندم في حاجة.. 


يوسف:  اظن أني جاي شقتي واللهِ... 


وتين:  ايوا عايز أي بقىٰ... 


يوسف:  اتعدلي وانتِ بتتكلمي.. 


وتين:  ما أنا معدولة اهو شايفني معووجة ولا أي... 


يوسف:  بصي أنا مش طايق نفسي ولا طايقك فغوري من وشي أحسن... 


وتين: والله حضرتك ملكش حق تتأمر عليا يا استاذ يوسف... 


يوسف:  أظن أني جوزك وليا حق اتأمر عليكي براحتي.... 


وتين:  جوزي علىٰ الورق متنساش ده.. 


يوسف:  دي حاجة أنا فاكرها كويس اوي ومستحيل انساها بس انتِ قدام الناس كلها مراتي... 


وتين:  يوسف ادخل بالله عشان انا عندي صداع.... 


يوسف:  أكيد اهلك جايين بعد شوية ياريت تباني قدامهم إنك عادي.... 


وتين:  ماشي يا يوسف أي اوامر تانية.. 


يوسف: لا مفيش اوامر تانية... 


وتين:  أحسن برضوا...... 


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


ليلىٰ:  صباحية مباركة يا عرايس... 


وتين:  الله يبارك فيكي يا طنط... 


ليلىٰ:  أي الاخبار يا حبيبتي يوسف كويس معاكِ... 


وتين:  كويس جدًا يا طنط كويس فوق ما تتصوري.. 


ليلىٰ: أنا عارفة ابني ربنا يخليكم لبعض و يرزقكم بالذرية الصالحة..... 


يتبع.......... اللي عاوز باقي الروايه يعمل متابعه من هنا هنا 

تكملة الروايه من هناااااا

ولأن البارت علية تفاعل حلو وبجد الكومنتات بتاعتكم شجعتني جامد فهنزل البارت بدري ربنا يديم وجودكم ودايمًا بتشجعوني بحبكم اووي






 

تعليقات

التنقل السريع