الفصل التاسع....
بعد مرور اسبوع
ادم: تعبت... ولله تعبت يا نور مش قادر اكمل
اتنهد وهو في حضن نور وكمل
من يوم ما يوسف عمل الحدثه وكل حاجه عليا المستشفى وشركه جاسر مش بيفهم في البيزنس ورافض يدير الشركه وانا الي لازم اهتم بيوسف وخده عند الدكتور. وحضر معاه الجلسات
محدش جرب يسالني انا مبسوطه مرتاح الي كان بيسال عليا مش لقيه دلوقتي. وابويا بيهتم بيوسف علشان نفس مجاله وشبه بعض وجاسر علشان الصغير ومشاكله كتير وانا... سكت شويه... ودخل في حضن نور اكتر
تعبت عارفه بقيتي انتي الحاجه الوحيده الي بهرب من الكل وجيلك بحس كان في اصوات كتير حوليا مطر استحمله اليوم كله بس انت السكون بتاع اخر اليوم
نور بدموع: قوم يا ادم انا عرفاك بتستغل الموقف علشان تعمل قلت ادب
ادم بعد عنها وبتسم وهو بيمسح دموعه
: حرام عليكي يا نور قلت ادب اي في دلوقتي دا انا يدوب قدرت افضي نص ساعه البعافيه عشان اهرب من الكل ليكي. وبعدين انا هموت من الجوع مفيش حاجه اكله
نور: لا انا لمه عرفت انك هتيجي النهارده قضيت اليوم كله في المضبخ اعملك اكل
... قربت منها لاول مره بكسوف وباست'ه وجريت علي المطبخ
نور: ودي تصبيره لحد مجهز لاكل
ادم حط ايده علي بقه بصدمه
: احييييه نور الي عملت كد... وقام، دخل المطبخ وراه
ادم: استني يا بت دي قصيره انا عايز وحده طويله
ادم دخل المطبخ وحضنه من ضهرها وحرك وشه علي رقبته
ادم : ينفع الي عملتيه كد انا احب لمه اخد حاجه اخدها علي بعضه
نور غمضت عنيها بضعف
: هو مش تقريباً انت كنت بتعيط من شويه علشان اخواتك ضيعين.
ادم بدا يبو'سها علي رقبتها وبصوت كله رغبه
: مش هيحصل حاجه يعني لو فصلت نص ساعه عن الكل معاكي
نور بصوت واطي:.. ا.. دم.. تلفونك
ادم بعد عنها بصعوبه ورد علي الفون وكان عمه
ادم: في حاجه يا عمي
محمد: تعاله بسرعه يوسف وجاسر رجعو وفي مفاجأة كمان
ادم: اي دا بجد عشر دقيق وكون عندك
ادم باس راس نور
: معلش يا روحي مطر ارجع عارف ان مقصر معاكي السبوع الي فاتت بس يوسف
وجاسر رجعو وهخد اسبوع اجازه لينا انا ونت بس
نور ابتسمت ليه: اتفقنا
ادم: كلي ونامي ماتستننيش انا هروح البيت وعندي مشور كد تاني
************
يوسف: يعمي خلاص ولله هو اسبوع مش حوار يعني
شاهين: المشكله مش في السبوع يا حيوان المشكله في البهدله دا ادم مكنش بينام يا عيني
يوسف: اه صحيح هو فين
محمد: اتصلت بيه دلوقتي وجاي.. بس اشمعنا يعني تعمل العمليه في الوقت دا وبطريقه دي مع انا احنا اتحايلنا كتير علشان تعملها ونت كنت بتفضل تعيط وتقول لا مش هروح عند الدكتور ومحدش كان بيقدر يهديك غير اسراء
يوسف ابتسم: احم مش عارفه ولله بس هي تقط في دماغي مره وحده كدا
شاهين: طاب اشمعنا جاسر مختش ليا ادم مع انها دكتور
يوسف وهو قائيم
: لا السؤال دا تسالو لجاسر انا مراتي وحشتني وطالع
محمد: اه صحيح دا كانت هتموت لمه مشيت واول مدخلت فرت علي فوق
يوسف: احسن برضو علشان اعرف اصلحه براحتي
محمد: متحترم نفسك ياد
شاهين: طب مش تقعد مع ابوك شويه يا ز'بله موحشتكش
يوسف باس راسه: ولله وحشتني يا حج وكل حاجه بس هي وحشتني اكتر
شاهين: اطلع يا ابن ال...... شتيمه +18😂👍🏼
شاهين بص علي جاسر
:قوم وصل بنت خالك هي من امبارح وهنا
جاسر: هتصل بخالي عماد يجي يخده ولا ابعت اي سواق
شاهين: مش هقول تاني.
******
يوسف رفع حاجبه في استغراب
: اي دا ان شاءلله
اسراء: اي عادي بلم هدومي علشان ارجع وضتي
يوسف: دا الي هو ازي ملقيش جوز
اسراء: اتفقنا كان اني اتجوزك لحد متخف وخلاص الحمدلله بقيت زي القرد اهو
يوسف ببرود: طاب تالع سعديني اق'لع هدومي
اسراء بصدمه: نعم
يوسف: اي مش اي وحده لما جوزه يجي من مشوار تعبان تقله سلامتك يا حبيبتي تقلعه الجاكت تجهز ليه الحمام مش تلم هدومه وتمشي
اسراء: بيحبو بعض
يوسف: خمسه بس لو مكنتش قدم هيبقا ليه كلام تاني
اسراء بضيك في سره: يوسف المغرور المتحكم الي دمه يطلش مرحبآ بك
يوسف: يلا يا اسراء
اسراء اتقدمت منه هي بس عايز اليله دي تعدي علي خير شالت جاكت البدله
اسراء: اهو
يوسف: الكرفته
اسراء: اووووف اهو
يوسف: يلا بقا روحي غير هدومك علشان ننام
اسراء: انا عايزه امشي يا يوسف
يوسف: حاضر بكره ادخلي غير انتي بس البسي حاجه حلوه كدا علشان وربنا اضيع منك انا لسه جاي من بلد كل بت قنبله عن الي قبله
اسراء: يا سلام ونت كانت رايح تتعالج ولا تبصبص
يوسف: عادي خلصت علاج وتدلعت شويه
اسراء: يووووسف انت بجد نم'ت مع بنات هناك
يوسف: ادخلي غير بس وفكك حاجه دلع كدا هااااا
اسراء دخلت الحمام بضيق: ماشي يا يوسف
اسراء وقفه قدم المريه بتفرد شعرها بعد ما لبست بجامه بنفسجيّ لايقه مع لون بشرتها
: ماشي يا يوسف نشوف انا وال هما
اسراء طلعت ويوسف كان قاعد علي السرير بشرط بس
يوسف وهو بيصفر: اي دا كله هو الجمال دا هينام جنبي كد
اسراء راحت عند الكنبه: لا مش هينام جنبك
وعتطو ضهرها ونامت
يوسف رفع حاجبه في اعتراض: نعم احنا هنهرج ولاي
قام من مكانه وشالها
اسراء: يوسف نزلني
يوسف: اهدي بقا مش هعمل حاجه انا تصلا تعبان بكره نعمل حاجات كتير
اسراء: انا اصلا مش هقعد معاك لبكره انا هخلي بابا يطلقني منك
يوسف: ماشي يا حبيبتي بكره اجبلك الي عايزه
*********
ادم: كل دا حصل
شاهين: حضرتك الي مختفي وعلطول في شقتك لدرجه بقيت بشك انك متجوز واحنا منعرفش
ادم: اي الكلام دا بس يا حج دا انت الخير والبركه
شاهين: تصرفاتك بتقول كدا
ادم: مفيش الكلام. بس هو جاسر فين
شاهين: راح يوصل ميسره
ادم: بابا هو انت لسه مصر علي موضوع جوازهم
شاهين: اه
ادم: بابا انت عارف كويس ان مفيش حاجه حصلت بينهم
شاهين: عارف بس ميسره بتحب جاسر و انا كدا كدا عايز المه.. عبالك بقا لمه تتلم. بس انت مش تعبني اوي زيهم الصراحه ربنا يتممك بعقلك
ادم: ربنا يخليك يا حج. بس هو جاسر مقلش لحد ليه او كان قلي انا علي القيله
شاهين: يوسف مرضيش وحب يعمله مفجاء للكل
ادم: انا طلعله لي ابن ال... بعد الي عمله فيا
شاهين بضحك: اقعد اقعد هو قال لو ادم جه خليه ميطلعش هو تعبان وهينام استنا لبكره زمانه نام
ادم: طاب خلاص هروح شقتي واجي بكره
شاهين: انا كنت عايز اتكلم معاك في الموضوع دا يا ادم
انت بقالك فتره علطول في شقتك يا المستشفى
عارف اني مش قريب منك زي ما قريب من جاسر ويوسف بس انا ابوك لو في حاجه قلي
ادم: لا مفيش حاجه يا حج
شاهين: ماشي يا ادم بس انا ديما موجود
ادم: همشي انا دلوقتي
شاهين: متاكد دا الصبح قاعد ليه اربع سعات بس
ادم: معلش يا بابا
********
جاسر وهو بيبص قدمه
: مش ناويه تلبسي الحجاب برضو
ميسره: ونت مالك
جاسر وقف العربيه علي جنب وشد ميسره ليه
: كلك مالي فاهمه
ميسره بتحاول تبعد
: بصفتك اي ان شاءلله
جاسر: تقريباً كد بكره هبقا جوزك
ميسره: اي دا هو محدش قلك اني هكلم عمي وخليه يلغي الموضوع دا لو مكنش نسي أصلا
جاسر حرك ايده علي وشها
: لا محدش قلي وبكره كتب كتابنا ولي ابعتو ليكي تلبسبها علشان متبقاش نموسيتك كحلي
وبا'سه علي خدها
ميسره: ابعد يا بابا وبقك ليوحشك
جاسر بضحك: بحب النوع الصعب انا
*******
ادم ركن العربيه تحت كبري من احد كباري القاهر وكان في وحد مربوط وعر'يان
ادم قعد قدمه: اهلا اي ريك في عقابي حلو صح
اسر: فكني لو راجل
ادم: ما انا فكيتك قبل كد وعرفنا مين الراجل ومن المراء
ولا انت عايز تاكل نفس العلقه
اسر: عايز مني اي يا ادم يا شاهين
ادم: مراتي لو شفتها تعمل اعما لو لقيتها في شارع تلف وترجع مرات ادم شاهين خط احمر.
واديك شفت مربوط تحت قبري ملط محدش فكر يت'ف في وشك
******
ادم دخل الشقه لقي نور نايمه علي الكنبة قدم التلفزيون
قرب وطفا التلفون وقعد تحت منها يحرك ايده علي وشها ويتامله
: جمالك وبساطك روحك حلوه حتا الطفة الي جوكي بعشقگهم
نور اتحركت وزي مهي مغمضه عنيها بصوت ناعس
نور: ادم انت جيت
ادم حتط راسه علي راسها
: اه
نور: اخواتك رجعو
ادم: ايوه
نور حتط اديها علي راس ادم
: ومش هتسيبني تاني
ادم: لا يا روحي
نور: طاب يلا تعاله نام جنبي
ادم: هنا تعالي ندخل ننام جوه
نور: لا انا تعبان مش قاره اقوم
ادم: حاضر
ادم رفع نور ونيمه علي صدره وضمها ليه
نور: بحبك اوي يا ادم
ادم غمض عنيه: وانا مجنون بيكي
********
ساميه: اهو رجع يا عماد واقوه من لاول ولي كان ممكن بقا مستحيل
عماد: متخفيش هنلاقي حل
ساميه: امتا يا عماد امتا لمه كل حاجه تضيع من ايدي
وزفت الي قلت عليه بقال اسبوع مش باين
عماد: حولت اتصل بيه بس رد النهارده وقال انها هينفز بكره متخفيش
ساميه: انا خايفه يكون بيضحك علينا
عماد: انا ضامنه برقبتي متقلاقيش بس محتاج 200الف
ساميه: مش مشكله عايز فيزه ول كاش
عماد: كاش
ساميه: تمام
صباح يوم جديد
ادم صحي من النوم بسب جرس الباب بعد نور عنه وراح يفتح
ادم بنعاس: مين المتخلف الي جاي علي الصبح كدا
طيب طيب جاي اهو
ادم فتح الباب
: سبرايز
ادم بصدمه: يوسف..... يتبع
منار همام
المزاج
ه
العاشر
يوسف: مفاااااااجأة
ادم بصدمه: يوووسف
يوسف: اي يا ابني مالك كدا مفيش ادخل اتفضل اي حاجه
ادم:لا لا استني هنا دقيقه بس
ادم ساب يوسف ودخل جوه لي نور
ادم: نور نور اصحي يا بنتي
نور بنعس: سيبني شويه بالله
ادم: يا روحي اصحي يوسف أخويا واقف برا
نور صحيت وكانت اثر النوم عليها وشعرها المنكوش وخدودها الحمر
: وأي يعني يا آدم دخله
آدم في سره
: دا انا لو كنت هدخله مش هدخله علشان منظرك دا وانتي حمره كدا وتتاكلي اكل
كمل بصوت عالي
: نور صحصحي كدا وركزي معايا قومي ادخلي جوه واوعي تطلعي فاهمه ابدا
نور قامت وهي مش حاسه بحاجه
: حاضر
آدم لبس التيشرت بتاعه وزال اي اثر لنور وراح يفتح ليوسف
آدم: احم اتفضل
يوسف رفع حاجبه في سخريه
: لا والله
آدم بتوتر: احم انا بس كنت برتب حاجه جوه ولبست التيشرت بتاعي
يوسف دخل: هعديها بمزاجي
آدم دخل وراه: اعملك حاجه تشربها
يوسف: اقعد يهبل دي انا لو عايز حاجه هقوم اعملها لنفسي
آدم قعد: ماشي يعم تشكر... المهم انا زعلان منك تقول لي جاسر وانا لا
يوسف: معلش بس جاسر اللي كان قدامي وقتها
آدم: مش مهم المهم انك رجعت لينا تاني
آدم سكت شويه وهو عمال يبص علي باب لاوضه
يوسف: قوم نديها
آدم باستغراب: مين دي
يوسف: مراتك
ادم: لأ انا...
يوسف: آدم انا عارف انك مش بتحب تقول حاجه لحد وبتحب الخصوصيه. بس انت عارف انا مين دا انا اللي مربيك.
آدم اتنهد: عارف والله وكنت هقولك بس مش دلوقتي
يوسف: هو انت مش عايز تخدها معانا في البيت ليه
ادم: مش عايز في مرا ارجع من الشغل والاقيها مشغوله اوي قعده مع العيله ومقدرش احضنها قدمهم دا انا اول حاجه بدور عليها اول مدخل
الشقه هي انا مبسوط وهي بتاعتي لوحدي معندهاش حاجه في يومها كله غيري انا
يوسف: للدرجه دي حبيتها
آدم: مش عارف لما انت تعبت كل حاجه كانت عليا كنت محتاج حد يشيل عني شويه وانت عارف إني مش قريب من حد غيرك وهي طلعت قدامي انجذبت ليها مع الوقت لقيت نفسي بحكي ليها علي كل حاجه وهي كانت بتسمعني عارف فيها الحنيه إللي مشفوتهاش في امي
يوسف: اتشوقت أشوفها
ادم ابتسم: دقيقه
آدم دخل لقي نور نايمه قرب منها بحنيه
ادم: نوري
نور: ااخوك مشي
ادم: لا وعايز يشوفك
نور قامت من علي السرير
: ازاي وانت قولت إنك مش عايز حد من اهلك يشوفني
ادم: متتعبيش دماغك الحلوه دي بي الاساله قومي اعملي اتنين قهوه وتعالي.
آدم رجع قعد مع يوسف
آدم: هتسيب جاسر يتحوز ميسره
يوسف: اه عادي
ادم: بس هو مش بيحبها
يوسف: هيحبها مع الوقت
نور خرجت وهي شايله الصينيه حتطها علي التربيزه وجريت تقعد جنب آدم هي مش بتعرف تتعامل مع الناس الغريبه. آدم اخدها في حضنه
ادم ابتسم: هي مش بتتعود علي حد بسرعه
يوسف ضحك : دلوقتي عرفت مش عايز تجيبها البيت ليه بس عرفت تنقي
بقولك اي ماتجيبها تحضر كتب كتاب جاسر
آدم: واقولهم اي في البيت ان شاءلله
يوسف: عليا دي
************
محمد: اسراء تعالي عايزك
اسراء: نعم يا بابا
محمد: فين جوزك
اسراء باستغراب: طلع بدري تقريباً راح عند آدم في حاجه
محمد: بصي يا بنتي انا لما قولتلك انك تتجوزي يوسف كان علشان وضعو طبعاً شفتي كان متعلق بيكي ازي وهو دلوقتي خف الحمدلله
مش هجبرك تكملي معاه بس يوسف ابن عمك مش وحش وانا لو لفيت الدنيا كلها مش هلاقي زيه
وانا يا بنتي خايف عليكي وعايز اطمن
اسراء: قول يا بابا علطول اللي عايزه
محمد: ادي فرصه ليوسف
اسراء: بس يا بابا يوس
محمد: يا بنتي والله يوسف اتغير وبيحبك
اسراء كتمت دموعها: حاضر يا بابا
محمد: اوعي تضيعيه من ايدك
**********
في مكان ضلمه صور لي جاسر ويوسف متعلقه علي حيطه
ماك: لقد اقترب الوقت يوسف شاهين انت واخاك
اسر: وماذا عن ادم
ماك: ادم لا يهمني او ابنت عمي فقط اريد التخلص من من يوسف
اسر: لاكني اريد نور
ماك: اهدا اخي ساحضرها لك
اسر: لما لا تقتله ونخلص انت. لديك القدره علي ذلك
ماك: انا لا اريد قتل احد فقط اريد ان يعيشوا في رعب
اسر: وماذا ستفعل
ماك: الليله ستعرف
**********
يوسف دخل الاوضه وحط المفاتيح علي التربيزه
اسراء كانت نايمه علي السرير وعطياه ضهرها
يوسف قعد جنبها علي السرير وبا'سها علي كتفها
بعد عنها لما حس بارتعاش جسمها وصوت شهقاتها يوسف لفها ليه وحضنها
: اسراء مالك اهدي بتعيطي ليه
اسراء بدموع : تعبت ومش عارفه اعمل اي انا تايهه وبابا مش فاهمني محتاجه ماما اوي
يوسف بعدها عنه وباس راسها
: اهدي واحكيلي في اي اعتبريني امك
اسراء بصت ليه بمعني طاب لو الموضوع عنك
يوسف رجع شعرها لورا
: هقول الحق حتي لو عليا
اسراء قالتله كل اللي قاله ابوها
: طاب مش يمكن انا اتغيرت فعلا ومبقتش يوسف المغرور اللي بتقولي عليه
اسراء: مش موضع تتغير موضوع قبول
يوسف: اديني فرصه. ونشوف
*********
آدم قعد علي الكنبه سرحان ونور قعده علي رجله في حضنه بيلعب في شعرها
نور رفعت وشها: هنروح عند اهلك بجد
ادم وهو سرحان: ايوه
نور: آدم هو إنت مش عايز اهلك يعرفوا انك متجوز ليه
ادم اتعدل: علشان بحبك ❤
نور: لا يادم اللي بيحب حد يبقا عايز الناس كلها تعرف مش يخبيه
ادم: نوري انا غيار اوي ومتملك اوي طاب بصي انتي يرضيكي ابقا جاي من الشغل تعبان وهموت وانام في حضنك وتبقي مشغوله وقعده مع اهلي او مع امي في المطبخ لو انتي يرضيكي فا انا مقدرش
نور: خلاص ياادم انا مش زعلانه منك. ومبسوطه اوي علشان هطلع ونروح مشوار
ادم عدلها علي رجله: يلا بقا فين المقابل
نور: امممم ودي تبقا قلت ادب
آدم: بالظبط يا روحي
***********
الكل متجمع في بيت عماد و ادم عماله يبص علي نور اللي واقفه جنب اسراء
يوسف قرب من ادم
: متخفش والله مش هتطير كلها نص ساعه وتمشي
آدم: اووووف مش عارف مش مطمن خالص
يوسف: اهدا كد وكل حاجه هتبقي تمام افرح يا عم
اسراء: امممم شكلكم بتحبوا بعض
نور: مش فاهمه قصدك
اسراء: انتي وادم نظراتكم بتقول كدا
نور باحرج: لا خالص
اسراء: امممم تمام
المأذون خلص كتب كتاب ميسره وجاسر
عماد: خد مراتك واطلع اتكلم معاها
جاسر: يلا يا ميسره
ميسره طلعت معاه
جاسر قفل الباب
جاسر بجديه: زعلانه ليه
ميسره الدموع في عينيها بس بتكابر علشان متنزلش
: مفيش حاجه
جاسر: ميييسره بلاش عناد
ميسره بدموع: بابا اتخانق معايا الصبح لما قولتله اني مش عايزه اتجوزك وضربني
جاسر بجديه: انا نازل امسحي دموعك وتعالي
اسراء كانت راحه المطبخ بس فجأة حد سحبها وكان يووسف و تحت السلم
اسراء: يوسف
يوسف: قلبه وحشتيني
اسراء: عديني يا يوسف عيب اخنا في بيت ناس
يوسف: بقولك وحشتيني مفيش بوسه كدا ولا كدا وكلمه وأنت كمان يا بيبي
اسراء: بيبي اي يا يوسف اوعي
يوسف: طاب وربنا ما هوعي وهاخدها يعني هاخدها حتي لو هتمسك بفعل فاضح
فجأة الكل سمع صوت ضرب نار برا
#الفصل الحادي عشر:-
ادم وجاسر و يوسف طلعو يجرو علي بره بس ماشفوش غير اثر عربيه
جاسر كان لسه رايح يركب عربيته علشان يلحق بيهم بس يوسف ماسكه
: خلاص مش هتلحقهم يلا... تجه لي البيت مره تاني
..
ادم: بس مين ليه مصلحه يعمل كدا يعني هو باين عليه مش عايز يأذي حد
يوسف بتفكير: اممم مش وقته دلوقتي نشوف الموضوع دا بعدين
شاهين: في اي يا يوسف
يوسف: مفيش حاجه يا بابا يلا الوقت اتاخر
شاهين: تمام
ادم بيبص علي نور هيموت ويخدها في حضنه كانت واقفه جنب اسراء يوسف لاحظ نظرته اليها
يوسف: وانت يا ادم روح وصل زميلتك وتعالي علشان عايزك(كان يقصد بزميلته نور)
*****************
اسراء ويوسف ركبوا في عربيه ونور وادم في عربيه اخري
وجاسر وامه وباباه وعمه في عربيه
اسراء بشك: هو في اي يا يوسف
يوسف: في اني مختش البوسه بتاعتي ولو مختهاش في المعاد احتمال تحصل ليا حاجه
اسراء: يوسف
يوسف: قلبك قاسي علي فكره يا اسراء
اسراء: يوسف مش بهزر ضرب النار دا كان ليه
يوسف: اظهر ان حد مضايق مننا وحابب يعمل شوشره
اسراء اتنهدت: يوسف متخدش الموضوع ببساطه كدا
يوسف رفع وجهها وباسها: حاضر يا حبيبتي
اسراء بعدت وجهها: متعملش كدا تاني
يوسف بيعض علي شفايفه: ايوه يا حبيبتي الايام الجايه هنعمل اكتر من كدا
اسراء: يوووووسف
**********
نور كانت تجلس علي رجل ادم في العربيه
: خلاص يا ادم ولله انا كويسه ومش خايفه
ادم: مش خايفه اي بس انتي مش شايفه وشك اصفر ازي ياريتنى ما سمعت كلام الزفت يوسف
نور بتحرك ايدها علي دقن ادم
: طاب هو حصل اي
ادم: مفيش تقريباً حد بيهددنا
نور: علي فكره انا حبيت الي اسمها اسراء اوي
آدم: ولسه هتحبي ميسره اكتر هي مكنش عندها وقت تقعد معاكي بس هخدك مره تاني بما انك انبسطي اوي كدا
نور قبلته من خده: بحبك اوي يا ادم
ادم: اووووف هدي دلع يا هانم علشان احنا في الشارع
نور نزلت من علي رجله
: طاب يلا سوق
ادم بدا يسوق شويه ولاحظ ان في عربيه بتمشي وراه
ادم: بصي يا حبيبتي حطي السماعه دي انا مشغل اغنيه حلوه اسمعيها وقوليلى اي رايك
نور: حاضر
وفعلآ زي متوقع ادم فجاء طلع ضرب نار من العربيه الي وراه
وكان نفس الكلام عن اجاسر ويوسف
يوسف: اسراء نزلى راسك لتحت وطى بسرررعه
اسراء: ليه هو في اي
يوسف بصوت عالي: زي ماقولتلك وطي راسك بسرعه
الاخوات فضلوا يسوقوا بسرعه بس العربيه مكملتش الطريق وراهم للاخر واتعطلت في مسار تاني فجاء
اسراء بخوف: هو في اي يا يوسف انا بدات اخاف
يوسف وقف علي جنب: اطلعي يا روحي متخفيش
اسراء طلعت وهي خايفه يوسف أخدها في حضنه وباس راسها
: متخفيش يا روحي مفيش حاجه
ورجع حرك العربيه تاني
شاهين: لا الموضوع كدا زاد عن حده
جاسر بهدؤ: نوصل بس البيت وبعدين نتصرف
محمد: اتحرك يا ابني ربنا يسترها علينا
نور شالت السماعه من علي راسه
: جميله دي اسباني
ادم وهو بينهج: لا انجلش
نور: في حاجه يا ادم مالك بتنهج كدا
آدم: لا يا روحي شويه ارهاق بس
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ماك: ما رايك يا اخي فيما حدث
اسر بضيق: جيدا لكنك لم تصب احد منهم باي ازي
ماك: اقسم لك يا اخي سوفا اجعلهم جميعاً تحت التراب ولكن الصبر فليذوقوه العذاب ولاخوف اولا لان اجعلهم يموتو هكذا
اسر: حسنا ولكن ابتعد عن اي شي يؤذي نور
ماك: انا لا اعرف لما تحب تلك الفتاه انها ساذجه وغبيه
اسر: لما احبها انها تمتلك جمال جبار برغم صغر سنها تمتلك جسد يجعلك تموت شوقا لها
ماك: اووو يا اخي تشعرني انك لم تتذوق اي امراه فرنسي اضعاف الجمال من تلك الحمقاء الصغيره
اسر: اخي ان لم تجرب فتيات بلدك الخام اوووو انها شعور رائع سيعجبك
ماك: حسناً حسناً سأجربه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اسراء نايمه ويوسف جنبها ماسكه فيه جامد
يوسف: يا روحي والله ما هروح في اي مكان هرد علي التلفون بس
اسراء مسكت فيه اكتر: لا متبعدش انا خايفه
يوسف حضنها: خلاص يا روحي نامي وانا مش هقوم
جاسر كان بيغير هدومه رن علي ميسره وشغل مكبر الصوت
ميسره ساكته ومش راضيه تتكلم
جاسر ببرود: ارغي سامعك
ميسره: انت اللى رنيت مش انا علي فكره
جاسر: بس انتي الي عندك كلام عايزه تقوليه
ميسره: ومين قالك كدا
جاسر: ميسررره اتكلمي وبلاش صداع
ميسره اتنهدت:وصلت البيت انت كويس
جاسر: بعيد طبعا عن ان كان في طلق نار عليا وانا مروح وكنت هموت بس انا كويس برضو
ميسره: جاااسر متهزرش
جاسر اخد التلفون ونام علي السرير: لا مش بهزر ولله
ميسره بدموع: طيب انت كويس حصلك حاجه
********
ادم قفل الفون لما يوسف مردش عليه
ودخل وهو يظهر عليه علامات التعب لقي نور بتحط الاطباق علي السفره
نور قربت منه بحنان
: ادم انت كويس
ادم بتعب بيحاول يخبيه
: اه يلا علشان ناكل
ادم ونور قاعدين ياكلو وادم بيحاول ياكل غصب عنه ونور ملاحظه كدا
ادم حاطط ايده علي بقه لاحظ اثار دم حاول يبعد من غير منور تاخد بالها.
ادم: هدخل الحمام
نور حست ان في حاجه غلط دخلت الحمام لقيت ادم موطي راسه في الحوض وكان يوجد فيه دم
نور بصدمه وخوف: ا... ادم د.. دا دم....
يتبع اللي عاوز باقي الروايه بسرعه يعمل متابعه من هنا اااااا
تكملة الروايه من هنا اااااا
احبكم في الله 🥺♥
Manar hmam
تعليقات
إرسال تعليق