القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حورية الرعد البارت 11_12_13_14_15بقلم شيماء رمضان في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


حوريه الرعد 

الحادي عشر

حوريه ظهرت فاجئه ورا رعد وخت طلقه مكانه جت في كتفها بس وقعت ع حجر ع دماغها ورعد مختش باله غير لما صرخت من الطلقه ملحقش يمسكها واتخبطت في دماغها مع الطلقه 

رعد. فهد فهد اطلب اسعاف بسرعه مش هستنا اسعاف والتعامل انت والقوه وشال حوريه ع العربيه جرري وراح المستشفي واتصل بامه عرفها وجت مي وامه وابوه وجده وولاد عمه وعماد مجاش طبعا لسه في ضرب نار ورعد بيدعي ربنا ينجيها الدكتور خرج من العمليات

رعد جري عليه خير يادكتور طمني عليها والنبي 

الدكتور اطمن هيا اصابتها في دراعها وشيلنا الرصاصه والجنين بخير الحمدلله بس الخبطه الي في دماغها عملت لها نزيف ووقفناه وتعدي 24ساعه ع خير ونشوف بعد اذنك 

رعد يارب تبقي بخير ياحوريتي يارب 

امه. هتبقا بخير ياابني مش سامع الدكتور قال اي انها بخير اجمد يارعد كده عمري ماشوفتك ضعيف كده ياابني 

رعد. هيا سبب قوتي وضعفي في نفس الوقت روحي ياامي انتي والكل وانا هفضل هنا 

لا ياابني هقعد معاها 

رعد امي اسمعي الكلام لو سمحتي يلا روحو الكل روح وفضل هوا يدعي فونه رن ايوه يافهد  هرب برضو معلش هجيبه وهعرفه والله ماهرحمه لا متجيش روح انت ارتاح هيا كويسه تمام سلام 

عدا 24ساعه ورعد مكانه والممرضه دخلت جري وبعدين خرجت ولقي حركه غريبه والدكاتره دخلو 

رعد فيه اي هيا مالها حصل اي 

الدكتور المريضه فاقت 

جري عليها وحضنها حبيبتي الحمدلله انك بخير الحمدلله 

زقته جامد وسرخت انت مين وازاي تحضني ياقليل الادب 

رعد. نعم دكتور مالها 

الدكتور فقدان ذاكره مؤقت ممكن اي وقت يرجع لها الذاكره 

رعد. ده الي ناقصه انا يادي النيله 

دخل فهد والعيله وهيا متعرفش حد  منهم ولا فاكره حد منهم 

حوريه. انتو مين طيب انا مين 

عماد مستني في البيت ع نار وخايف تكشفه انا لازم اسافر بره فشلت اموتها وهوا لازق جنبها ولا عرفت اعمل حاجه 

عند حوريه انتو مين 

الام. اهدي يابنتي انتي مرات رعد

حوريه. رعد مين ده رعد علي فهد شكله حلو 

رعد كور ايده بغيظ انا ر عد واهدي عشان الي في بطنك 

حوريه. الي في بطني انا في بطني نونو 😭

رعد سبونا شويه ياجماعه  الكل خرج وقعد جنبها بيمسك ايديها شده ايدها 

حوريه كده عيب ع فكره ابعد حبه الله قلت ادب 

عند عماد بيتصل باخوه يطمن حوريه ماتت ولا عايشه ولا ايه فقدت الذاكره يعني مش فاكره حاجه خالص حلو هه لا قصدي ربنا يشفيها سلام حلو اووي اخلص منها بقا براحتي   

عند حوريه. انت قليل الادب ليه 

رعد يضحك عشان جوزك 😹

حوريه مهو مش معني كده تحضني وتمسك ايدي عيب كده 

رعد بيقرب منها وهيا بترجع بخوف 

حوريه. انت هتعمل اي هصوت والم عليك الدنيا والنعمه 

رعد. فاجئه عمل.. 

البارت خلص تشجيع وارفعو البوست عشان تشجعوني اكمل 

شيماء رمضان



حوريه الرعد 

الثاني عشر

رعد. قرب منها وخدها في حضنه وطبع بوسه ع خدها نامي شويه 

حوريه بس اا

رعد. هوش مفيش بس نامي وانا هفضل هنا جنبك 

حوريه. ليه بقا هتخطف بقا ولا ايه 

رعد بطلي لاماضه ماانتي اتنيلتي كنتي مخطوفه 

حوريه بفزع طفولي يانهار ابيض طيب احكيلي 

رعد. تؤتؤ انتي مش عايزه تدي جوزك بوسه احكي ليه 

حوريه مدت بوز احكيلي والنبي 

رعد بوسه الاول واحكيلك من اول ماعرفتك 

حوريه. ادته بوسه في خده يلا بقا احكي 

رعد. مع انها مش هنا البوسه الي عايزها بس ماشي بصي ياستي الي حصل............ بس الوقت الي اخطفوكي فيه معرفش حصل ايه انتي بس الي تعرفي 

حوريه. مهو انا مش فاكره حاجه خالص بس انا ع كلامك بحبك اووي كده 

رعد يعني مفيش حاجه حساها دلوقتي 

حوريه وشها احمر حسه بصراحه حسه اني مبسوطه بقربك كده ولما خرجت تجيب الدكتور خفت اووي 

رعد حضنها طول منا جنبك متخفيش ومش هسمح لحاجه ابدا تاخدك مني تاني ابدا وشدد ع الحضن 

حوريه. انت ياكابتن انت ماصدقت تحضن سيب ياسطا كده عيب قولنا مره 

رعد ياهبله انا جوزك يافصيله 

حوريه طيب اتكل ع الله اخرج بقا 

رعد انا هنا مش خارج نامي مكنا من شويه خوفت لما خرجت لدكتور فين بقا الكلام ده 

حوريه ماليش دعوه اخرج 

رعد حاضر هخرج باي 

وخرج 

حوريه بصت ع الباب بخوف اي ده انا خفت ليه لما خرج يارب يرجع 

رعد فتح الباب انا اخو ياخوافه 

حوريه ضحكه بكسوف قرب منها وخدها في حضنه ونامو 

عماد. انتي الممرضه الي مشرفه ع حاله حرم الرئد رعد 

الممرضه ايوه يافندم 

عماد. حلو خدي 💵 دول 

الممرضه. اي ده كله 

عماد تنفذي المهمه الي هقولك عليها وتاخدي قدهم هتفشلي هتموتي هترفضي هتموتي برضو 

الممرضه بخوف حاضر بس المريضه هتروح بكرا 

عماد. هتروحي معاها ع اساس تخدي بالك منها وتديها الادويه 

الممرضه. طيب عايز مني اي 

عماد هتعملي................... 

حوريه فاقت قبل رعد  وبتتامل فيه وفيه احداث مشوشه في دماغها صحي رعد. صباح الخير ياحوريتي 

حوريه بكسوف صباح النور مش هخرج من هنا بقا 

رعد هتخرجي يلا قومي هجهزك 

حوريه نعم تجهزني ليه انا صغيره 

رعد انتي واخده طلقه في دراعك ودماغك متعوره وحامل 

حوريه. ماليش دعوه انا هجهز نفسي 

رعد جز ع سنانه هنادي الممرضه تجهزك 

حوريه بخوف تشكر ياذووق

رعد تشكر ياذووق هيا فقدت الذاكره ولا اتحولت لبلطجيه صبرني يارب 

ناده الممرضه ودخلت معاها تجهزها ورعد بره مستني فاجئه حوريه صرخت 😳😳

البارت خلص تشجيع يااجمل فانز في الدنيا 

شيماء رمضان



حوريه الرعد

الجزء 13

حوريه صرخت دخل جري رعد يشوف فيها اي وهوا مرعوب 

لقي الممرضه واقفه ع جنب بتضحك وحوريه فوق التربيزه وخايفه من الصرصار 

حوريه. رعد اقتله يارعد اقتله ودموع نازله زي الي حد مات عندها (اجمدي يابت كده صرصار بنات مايعه ياختشي) 

رعد. موت الصرصال وحوريه مغمضه عيونها خدها في حضنه خلاص ياحوريتي موته بس حرام عليكي تخوفيني عشان صرصار 

حوريه. بزعل طفولي اسفه مهو انا بخاف منه 

رعد. ضحك خلاص ياقلبي يلا بينا 

حوريه. يلا 

روحو الفيلا بتاعت العيله عشان الي هناك ياخدو بالهم من حوريه والممرضه  معاها 

عماد. تنفذي بكرا 

الممرضه بس يعني 

عماد بكرا 

الممرضه حاضر

عماد موراش حوريه وشه خاف تفتكر حاجه وتقولها لرعد 

رعد. حوريتي حوريه 

حوريه انا هنا نعم 

رعد جبتلك هديه

حوريه. بجد هيا اي 

رعد. عايز بوسه الاول 

حوريه. قليل الادب اووي 

رعد مفيش حاجه غير مااخد بوسه 

حوريه. طيب قول هيا اي وانا اديك 

رعد وعد 

حوريه وعد 

رعد. طلع سلسله ع شكل قلب وعليها صورته وصوره حوريه 

حوريه الله جميل اوووي وحضنت رعد 

ورعد ماصدق وخدها في عالمهم بس كانت طول ماهيا معاه بتفتكر حاجات بتشويش طلع النهار والممرضه جت عشان تنفذ الخطه 

عماد.  عارفه لو فشلتي هموتك 

الممرضه متقلقش 

راحت ع حوريه وحطتلها سم في الدوا الدوا عباره عن حبايه بتاخدها بمياه هيا حطت السم  في المياه 

تحت عند رعد وفهد بيتكلمو مع بعض 

فهد. وبعدين يارعد كده اكيد حوريه شافت حد منهم نخليها تفتكر ازاي 

رعد. مش عارف نفسي تفتكر دي مطلعه عيني امبارح كنا زي الفل وحسيت انها بدئت تفتكر لقتها بتعيط وتقول انت قليل الادب طلقني 

فهد فضل يضحك عليه وفاجئه سمعو صوت حاجه اتكسرت 

ياترا اي هيا البارت خلص تعبانه كتبته بلعافيه عشانكم والله 

شيماء رمضان



حوريه الرعد 

14

طلعو جري يشوفو اي اتكسر لقو كوب المياه واقع مكسور وحوريه خايفه 

رعد مالك ياحوريتي حصلك حاجه 

حوريه بخوف جيت امسك المياه وقعت مني 

رعد حصلك حاجه 

حوريه لا 

رعد ايدك بتنزف هاتي وعقملها الجرح والممرضه خرجت بخوف 

الو عماد بيه كسرت الكوبايه طيب اعمل اي انا هلغي كل حاجه 

عماد يبقا ع موتك فهمه 

الممرضه فاهمه قفلت وبعدين اعمل اي دلوقتي بس ياربي اعمل اي 

رعد من وراها تعملي اي في اي مالك 

الممرضه. رعد باشا ممفيش حاجه بس مشكله عندي بسيطه 

رعد..... 

عدا ايام والممرضه قررت تكرر المحاوله وتقتل حوريه وحطت السم في العصير وطلعته لها وقبل ماتفتح الباب لقت الي بيشدها 

الممرضه رعد بيه اناانا 

رعد اي مالك هاتي العصير ده حوريه مبتحبوش روحي هاتي لها عصير مانجا 

الممرضه طيب والعصير ده 

رعد اشربيه 

الممرضه. لا اصل مبحبوش وعندي حساسيه منه 

رعد بغموض تمام روحي اعملي الي بقولك عليه وهاتيه ليا الاول انا هدخله 

الممرضه حاضر عملت العصير وطلعته لرعد ودخله لحوريه 

رعد حوريتي فينك 

حوريه انا في الحمام باخد شاور 


رعد طيب يلا علشان تشربي العصير

حوريه طيب هخرج اهووو ااااااه 

رعد حوريه مالك 

حوريه لا رد 

رعد حوريه حوريه 

وكسر الباب لقي... 

البارت خلص تشجيع وكلامكم بيفرحني جدا والله وعارفه انه صغير اوعدكم الجاي اكبر 

شيماء رمضان



حوريه الرعد 

15

رعد كسر الباب لقي حوريه ع الارض والارض غرقانه د. م ومخبوطه في حرف البانيو شالها وطلب لها الدكتور 

رعد طمني يادكتور حصلها حاجه البيبي ساليم هيا كويسه

الدكتور. هيا كويسه متقلقش كده بس هيا نايمه تاثير الحقنه وشويه هتفوق وتطمن براحتك 

فضل قاعد جنبها لحد مافاقت 

حوريه اااه رعد 

رعد حبيبتي انتي بخير 

حوريه بخير متقلقش رعد....... 

عند عماد لا كده كتير كل مره تنفد من الموت لاانا هنفذ بنفسي 

الممرضه طيب هساعدك يعني احنا الاثنين مش هنفشل صح 

عماد صح يبقا هنعمل الاتي... 

اوضه حوريه ضلمه دخل عماد والممرضه الممرضه مسكتها وعماد بسكينه وهيضرب لقي الي مسك ايده 

عماد. رعد انا انا 

رعد انت ايه وناوله بوكس 👊دي عشان بتكرهني وده 👊 عشان خطفت مراتي وده 👊 عشان بتحاول تقتل مراتي وده 👊 عشان دخلت في الخليه الارهابيه لمجرد انك بتكرهني 

عماد رعد. مين قالك كل ده محصلش 

حوريه قامت وقالت انا ياعماد الي قولت له 

فلاش باااك 

حوريه ااه رعد 

رعد نعم ياقلب رعد 

حوريه رعد انا افتكرت كل حاجه 

رعد باهتمام طيب احكي ياحوريه احكي 

حوريه الي خطفني عماد ابن عمك وحصل....... 

رعد بعد ماالممرضه اعترفت ان عماد عايزاها تقتلك كنت شبه متاكد انه الي خطفك بس مكنتش اتخيل ابن عمي يطلع ارها. بي  

باااك 

عماد. مش هتفوز يارعد مش هتفوز وطلع مسدس عشان يضربه اتصدر فهد الي كان بره مستني اشاره رعد عشان يقبض علي عماد وجت فيه

رعد فهد فهد اطلبو الاسعاف 

فهد مش هنلحق ياصحبي هموت خلاص اااه 

رعد ولا بطل تمثيل دي في كتفك 

فهد الله بتوجع يارعد 

رعد سلامتك ياصحبي 

رعد عماد جري 

فهد متقلقش رجالتنا بره هيمسكوه 

رعد ذنبه اي ابنه ومراته بس وقال ايه كان عايز يتجوز حوريه كمان 

فهد شيطان ياصحبي معلش وبعدينهنفضل نرغي ودمي هيتصفي  

رعد لا وهوا كتير بصراحه ههههههه

نقلوه المستشفي وعماد اتمسك ودخل السجن مستني المحاكمه وهوا في السجن واحد من المساجين انت عماد 

عماد اه انا حل عني 

المسجون اصل الجماعه بعتو ليك دي 🔪 

خلص البارت  

اظن كده متزعلوش جزء كمان اهو تشجيع بقا 

شيماء رمضان


تكملة الروايه من هناااااا



 

تعليقات

التنقل السريع