القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية مجنون ساره من البارت 11_15بقلمSara Mazen في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


البارت ١١ من مجنون ساره بقلم Sara Mazen 


نادر : حمدالله علي السلامه.ي حبيبتي 


محمد : حبيبتك مين ي عثل 


حماده و صفاء فضلو يضحكو 


 ساره غمزت لي نادر : تسلملي ي روحي 


نادر : قلبي ي ناس وبعتلها بوسه علي الهوا 


محمد بقي بيطلع نار من كل حته بس سكت و مبينش انه غااار عليها 


نادر جه علي ساره علشان يوشوشها: ساره انا شامم ريحه شياط هوا دا من محمد 


ساره ونادر فضلو يضحكو 


محمد بعصبيه : انا هروح اشوف شغلي بعد ازنكم عوز حاجه ي عمي  عوزه حاجه ي طنط 


صفاء : تسلم ي حبيبي شكرا ليك جدا 


حماده : لا ي ابني ربنا يخليك 


محمد : ربنا يخليكو ليا يارب  


حماده : اعمل حسابك تيجي تفطر عندنا بكرااا 


محمد : ان شاء الله ي عمي 


محمد : بعد ازنكم بقي علشان وريا  شغل ومشي 


حماده خد ساره و صفاء و اتجهو الي البيت 


بعد فتره وصلو 


ساره : بابا انت ليه عزمت محمد انه يجي يفطر عندنا 


حماده : ساره محمد بيحبك وهوا اتفق معايا ان شاء الله بعد رمضان هيكون جوازكم وتكوني فكيتي الجبس 


ساره وشها احمررر : اااممم ماشي ي بابا 


حماده : كبرتي و بقيتي عروسه ي قلب بابا 


صفاء: تعالي فحضني ي حبيبتي ربنا يصلح حالك يارب 


ساره : حبايبي ربنا يخليكو ليا يارب 


نادر : طب يلااا كدا علشان نعلق الزينه رمضان 


ساره بزعل : مش هعرف بسبب ايدي 


نادر : متزعليش ي حبيبتي هتتفرجي علينا واحنا بنعلقها 


ساره : لا خلاص انا هدخل انام 


دخلت ساره و مسكت تلفونها 


ساره دخلت علي الوتس و ملقتش رساله من محمد 


ساره في نفسها هوا زعلان مني ولا اي وفضلت تفكر يتراااا ابعتله رساله ولا لا 


بعد فتره بعتت رساله 

" ازيك عامل اي " 


بعدها ب٣ دقايق  رد 

" تمام الحمد الله كويس وانتي "


رديت " ديما يارب انا كويسه الحمد لله " 


رد " يارب ديما بخير " 


رديت " انت زعلان مني " 


رد " ايوه زعلان " 


رديت " انا عارفه انت زعلان من اي بس دا اخويا ي ميدو "

رد " لو ابوكي حتي ميقولكيش حبيبتي و روحي  انتي فاهمه " 


رديت بأبتسامه 

" انتي غيرانه ي بطه "


در : " بطه 🫥 ماشي ي ساره بس اما اشوفك " 


رديت " هتعمل اي يعني 😒"


رد " بكرا تشوفي " 


رديت" طيب انا هروح انام بقي  علشان اقدر اقوم علي الصحور تصبح علي خير "


رد " وانتي من اهلي ي روحي "


رديت " سلام "


رد " عارف انك بقيتي زي الطماطمايه دلوقتي " 


فضلت اضحك و مردتش عليه 


بس افتكرت ان بكرا اليوم الي كل اما يجي افضل اعيط و عملي عقده في حياتي بقالي خمس سنين علي هذا الحال 

وفضلت اعيط لحد ما نمت 


يتراااا اليوم دا حصل فيه اي علشان ساره تفضل تعيط 


اتفعلو ي حلوين 🤍🫶🏻✨



البارت ١٢ من مجنون ساره بقلم Sara Mazen


رديت" طيب انا هروح انام بقي  علشان اقدر اقوم علي الصحور تصبح علي خير "


رد " وانتي من اهلي ي روحي "


رديت " سلام "


رد " عارف انك بقيتي زي الطماطمايه دلوقتي " 


فضلت اضحك و مردتش عليه 


بس افتكرت ان بكرا اليوم الي كل اما يجي افضل اعيط و عملي عقده في حياتي بقالي خمس سنين علي هذا الحال 

وفضلت اعيط لحد ما نمت 


صحيت علي الصحور عيني وارمه 


نادر : مالك ي سوسو فيكي اي 


صفاء : عنيكي وارمه اوي ليه كدا 


حماده : هوا انتي كنتي بتعيطي 


ساره : في اي ي جماعه انا كويسه اهو بس يلااا نتصحررر فاضل شويه علي الفجر


و اتصحرووو و تلفون ساره رن 


محمد : الووو اي ي حبيبتي اتصحرتي 


ساره ؛ ايوه ي حبيبي وانت 


محمد : يالهوي دا كانه حبيبي دي هي الي صحرتني انا كدا شبعت اوي ( محن في رمضان في رمضان 🙂😂)


ساره ؛ احم طب يلا سلام بقي 


محمد : سلام ي تاج راسي 


ساره قفلت و هي مبتسمه

نادر : الله يسهلو ي عم 


ساره : مهوا عندك امنيه ي عم في اي 


نادر : اسكتي لان هي مخصماني 


ساره : ليه كدا 


نادر : بسببك ياختي كانت بترن عليا علي طول واحنا في المستشفي و مكنتش برد عليها وجيت ارن عليها مردتش 


ساره : عندها حق الصراحه 


نادر : وحشتني اوي ما تخدي تكلميها و تعرفيها اني كنت مسحول وزعلان علشانك 


ساره : خلاص اوكي يلاااا هات اما اكلمها 


بعد فتره 🌝


ساره : الوووووو اي ي ي بنتي ٨ مرات علشان تردي 


امنيه : حبيبتي ي سوسو بحسب اخوكي والله معلش 


 ساره : اسكتي ي امنيه اخويا تعبان خالص و مش عارفه اعمل اي عمال يقولي رني علي امنيه علشان عوز اكملها 


امنيه بخوف : اي دا نادر ماله طمنيني عليه في اي 


ساره : خوديه معاكي اهو 


نادر : الوووو 


امنيه : مالك ي حبيبي في اي 


نادر : قلبي وجعني اوي ي امنيتي 


امنيه : من اي بس 


نادر . علشان وحشتيه اوي 


امنيه : تصدق انك رخم استغفر الله العظيم اما اروح اشرب شويه مايه قبل ما الفجر يأزن 


نادر بضحك : خوفتي  عليا ي كوكو


امنيه : فصلت السكه في وشه 


نادر فضل يضحك 


والفجر ازن و صلوه و كلهم نامو 


في صباح يوم جديد والي هوا احلي يوم واسوء يوم بنسبه لي ساره 


صفاء قامت تروق الشقه و تعلق علي الاكل 


وساره فضلت نايمه وحماده في الشغل و نادر كمان في المستشفي 


صفاء دخلت علشان تصحي ساره 


صفاء : حبيبتي يلا قومي بقينا ١ الضهر 


ساره : حاضر ي ماما


صفاء : مالك ي ساره 


ساره بعياط: تعبانه ي ماما و كل اما افتكر اليوم دا قلبي بيقف من الخوف 


صفاء : اهدي ي حبيبتي خير ان شاء الله و بعدين اليوم دا عندي عليه خمس سنين انسي بقي


ساره : مش عارفه ي ماما 


صفاء : طب يلا علشان تصلي 


ساره : حاضر قايمه اهو


عدي النهار و جاء حماده قبل الفطار بساعه و بعد فتره صغيره جاء محمد و نادر 


حماده : اتفضل ي ابني نورت البيت 


محمد : حبيبي ي عمي كل سنه وحضرتك بخير يارب 


صفاء ؛ حبيبي ليه تاعب نفسك و جايب حلويات مانا عمله حلويات اهو 


محمد : دي اقل حاجه ي ماما امال فين ساره عوز ادلها البوكس دا 


ساره : طلعت من غرفتها  ااممم انا جيت 


نادر: نورتي  البيت 


ساره : ونبي انتو الي منورين 


محمد : اتفضلي ي ساره البوكس دا 


ساره : الله بوكس اي دا وفتحته 

ينهار ابيض علي الجمال فانوس و شكولاتات و تلفون ايفون الڤن برووو ( عقبالنا 🙂)


محمد : كل سنه وانتي طيبه ي حبيبتي 


ساره وشها احمررررر اوي و مبسوطه و السعاده هتنط من عنيها 


حماده : يلا ي جناته الاذان اذن 


فطرو و ساره و محمد كانو قاعدين في االبلكونه 


وساره كان باين علي وشها و معملتها انها حزينه 


محمد : بصي بقي انا امبارح و انا بكلمك كنت حاسس انك فيكي حاجه مدايقكي و دلوقتي بردو باين اوي ممكن تقوليلي مالك 


ساره بعياط : ……..


محمد بعصبيه  : نعم 


بارت طويل اهو 

اجمدو شويه ي جماعه عوزين تفاعل حلو  زيكم 🤍🫶🏻✨



البارت ١٣ من مجنون ساره بقلم Sara Mazen 


محمد : بصي بقي انا امبارح و انا بكلمك كنت حاسس انك فيكي حاجه مدايقكي و دلوقتي بردو باين اوي ممكن تقوليلي مالك 


ساره بعياط : انا مخنوقه اوي 


محمد بخوف : مالك بس ي نن عيني 


ساره : انهاردا بيفكرني بحاجات مش بحب افتكرها 


محمد : حاجات اي 


و في الوقت دا دخل حماده عليهم وساره مسحت دموعها بسرعه 


محمد : اتفضل ي عمي 


حماده : حبيبي ي محمد اتفضل خد الكنافه و القطايف دي 


محمد : تسلم ي عمي انا عوز اكلمك بقي في موضوع الخطوبه و الجواز 


حماده : اتفضل ي ابني.  كانت ساره هتقوم  بس حماده مسك اديها رايحه فين 


ساره بأحراج : احم هدخل جوا 


حماده : لا خليكي علشان نعرف رايك 


ساره : حاضر 


محمد : هااا اي رايكم نلبس دبل علي الديق كدا و الفرح بعد العيد 


حماده : اي رايك ي ساره 


ساره بكسوف : الي تشوفو ي بابا 


حماده : يبقي علي بركه الله تلبيس الشبكه و كتب كتاب علي الخميس الي جاي 


محمد بضحك: يعني فاضل ٣ ايام الحق اروح بقي احضر نفسي 


ساره و حماده فضلو يضحكوووو 


نادر و صفاء دخلو اي ضحكونا معاكم 


ساره بفرحه : فاضل علي كتب الكتاب و الشبكه ٣ ايام بس 


صفاء زغرطت مبروك ي روح قلب ماما 


ساره : الله يبارك فيكي ي ماما يارب 


محمد : ممكن بعد ازنكم اخد ساره وتمشي شويه علي الكورنيش 


حماده :  انا واثق فيك ي حبيبي ومعنديش مشكله قومي ي ساره يلا البسي 


ساره : حاضر ي بابا 


بعد فتره ساره و محمد راحو علي الكورنيش 


محمد ماسك ايد ساره انا مش هسيبك الي اما تقوليلي مالك 


ساره قاعدت اوكي انا هحكيلك 

من خمس سنين في نفس اليوم دا 


كنا انا و رودينا صحبتي دي كانت اكتر من اختي كنا كل الي يشوفونا يقول علينا تؤام من كتر ما شبه بعض و كنا  رايحين الدرس بس كان في مكان بعيد اوي كنا بنركب مواصله و احيانا كنا بناخد نص الطريق مشي 

اليوم دا كنت انا و هي ماشين و كان يوم عيد ميلادها المهم قبلتنا واحده كبيره معاها بنتين و قالت انها عوزه اعرف مكان اجيب منه حاجات وكدا المهم اننا كنا عرفين المكان دا و قولنالها اننا نعرف المكان دا و روحنا علشان نعرفها المكان الي هي عوزاه 

المهم بعد فتره لقينا واحد جاي علينا و خدنا في مكان مهجور منعرفش هوا فين 

و كنا لبسين دهب حلق و خواتم و كدا المهم قلعونا الحاجات دي بس هي مكنتش عوزه تقلع حاجه خالص و كانت بتص*وت جامد  فالراجل جاب ال*سكينه و قتل*ها و انا اغمي عليا و بعد ما صحيت لقتني في المستشفي و اهلي كلهم جنبي و الي عرفتو بعدين ان في حد شفنا و بلغ الشرطه و لحقوني و جالي اكتيأب و كانت بيجيلي حالات صرع و كل اما ايجي اليوم دا حالتي بتبقي وحشه جدا 

وفضلت تعيط 


محمد :…………


بارت اهو علشان مهنش عليا ازعلكم بتمني تتفعلو 🤍✨🫶🏻



البارت ١٤ من مجنون ساره بقلم Sara Mazen 


كنا انا و رودينا صحبتي دي كانت اكتر من اختي كنا كل الي يشوفونا يقول علينا تؤام من كتر ما شبه بعض و كنا  رايحين الدرس بس كان في مكان بعيد اوي كنا بنركب مواصله و احيانا كنا بناخد نص الطريق مشي 

اليوم دا كنت انا و هي ماشين و كان يوم عيد ميلادها المهم قبلتنا واحده كبيره معاها بنتين و قالت انها عوزه اعرف مكان اجيب منه حاجات وكدا المهم اننا كنا عرفين المكان دا و قولنالها اننا نعرف المكان دا و روحنا علشان نعرفها المكان الي هي عوزاه 

المهم بعد فتره لقينا واحد جاي علينا و خدنا في مكان مهجور منعرفش هوا فين 

و كنا لبسين دهب حلق و خواتم و كدا المهم قلعونا الحاجات دي بس هي مكنتش عوزه تقلع حاجه خالص و كانت بتص*وت جامد  فالراجل جاب ال*سكينه و قتل*ها و انا اغمي عليا و بعد ما صحيت لقتني في المستشفي و اهلي كلهم جنبي و الي عرفتو بعدين ان في حد شفنا و بلغ الشرطه و لحقوني و جالي اكتيأب و كانت بيجيلي حالات صرع و كل اما ايجي اليوم دا خالتي بتبقي وحشه جدا 

وفضلت تعيط 


محمد بدموع : طب بالله ما تعيطي علشان خاطري 

ربنا يرحمها ي حبيبتي هي في مكان احسن من هنا صدقيني 


ساره بدموع : انا تعبانه اوي من غيرها ي محمد كل شويه بحلم بها و بحلم بي اليوم دا 


محمد و هوا بيحاول انه يخفف عنها : بقولك اي بلاش تعيطي تاني علشان بيبقي شكلك حلو اوي وانا بغير 


ساره بأبتسامه: محمد 


محمد بحب : قلب محمد. نن عين محمد.  حيات محمد 


ساره : ربنا يديمك في حياتي 


محمد : يعين اقوم اخدك ب الحضن ي عني ولا اعمل اي 


ساره : انت خت عليها ولا اي ب شبح اما ابقي مراتك بقي 


محمد بغمزه : كلها يومين ي جميل وتبقي حلالي بلالي 


ساره بخوف و توتر : اي دا بجاااد يعني انت هتجوزني 


محمد بضحك : ايوه هجوزك و اخطفك علي حصاني ي سوسو 


ساره  ب كسوف : ااممم طيب ما تشوف كدا الساعه بقت كام 


محمد :  الساعه ٩/٣٠ 


ساره : يالهوي يلااا دا احنا اتأخرتا خالص 


محمد : طب يلاااا


بعد ربع ساعه روحو البيت 


محمد : يلا عوزه حاجه انا هروح بقي و بكرا هاجي علشان نجيب فستان كتب الكتاب و نصور الشهايد بتعنا و نجهز الورق 


ساره بسعاده : اوكي ي حبيبي 


محمد : قرب منها اي قولتي اي


ساره بوش احمررر : بقولك عوز حاجه انا هطلع 


محمد قرب اكتر : قولي كنتي بتقولي اي دلوقتي 


ساره  اتوترررت : محمد ابعد 


محمد بيعد ماشي ي ست ساره سلام بس كلها يومين وبس وبعدها مش هحلك 


ساره : يلا سلام ي ميدو 


ساره طلعت بيتها و محمد مشي 


ساره دخلت ازيكم ي جماعه اي اخباركم 


صفاء و حماده : حبيبتي حمدلله علي السلامه 


نادر ب لويه بوز  :  لسه بااادري ياختي كل دا مع حبيب القلب 


ساره بضحك : انت زعلان ليه ي خويا انا مع زوجي المستقبلي 


نادر مسك الشبشب و بيحدفه عليها امشي ي بت انتي من هنا 


صفاء و حماده فضلو يضحكو 


ساره بطلع لسانها مجتش فيا مجتش فيا  😜ودخلت القوضه جري 


وبعد فتره ساره فضلت تفكررر في محمد و نامت 


الساعه ٣ صباحا الفون بتاع ساره رن كان رقم غريب 


ساره بنوم : الوووو 


بنت : انتي بقي ساره 


ساره : ايون انتي مين 


هي : بصي بقي ي قطه انتي لو مبعتيش عن محمد انا هموتك انتي و عيلتك و قفلت في وشها 


ساره استغربت جدا و فضلت تفكرورررر  وقامت جررري علشان الصحوررر 


 افعلو ي حلوين 🤍✨🫶🏻



البارت ١٥ من مجنون ساره بقلم Sara Mazen 


الساعه ٣ صباحا الفون بتاع ساره رن كان رقم غريب 


ساره بنوم : الوووو 


بنت : انتي بقي ساره 


ساره : ايون انتي مين 


هي : بصي بقي ي قطه انتي لو مبعتيش عن محمد انا هموتك انتي و عيلتك و قفلت في وشها 


ساره استغربت جدا و فضلت تفكرررر   وقامت جررري علشان الصحوررر 


صفاء : مال وشك اصفر كدا ليه ي ساره 


ساره : مفيش ي ماما اصل قومت علي رنه من رقم غريب و قالتلي  ابعدي عن محمد علشان مموتكيش 


صفاء: سيبك منها ي حبيبتي هتلقيها غيرانه منك وبس متحطيش في دماغك ويلا علشان فاضل شويه علي الفجررر 


ساره حضنت صفاء : ربنا يخليكي ليا ي مامتي يارب 


( احلي حاجه في الحياه هي الام واالاحلي اما تكون امك صحبتك و تكون فهماكي و تعرفي تكلمي معاها علي كل حاجه مديقاكي و اتاكدي ان امك عمرها ما هتأزيكي دا احلي نعمه هي الام ربنا يحفظ كل الامهات ويرحم كل الامهات يارب )


ساره و صفاء حضرو الصحور و اكلو و راحو يصلو 

وحماد قام بيهم الصلاه 


و كل واحد راح ينام 


جاء الصباح من تاني يوم رمضان 

( امسكو في رمضان ي جدعان دا بيجري مننا )


صفاء : بت ي ساره قومي يلاااا علشان محمد نص ساعه وهيجي 


ساره بنوم : محمد مين 


صفاء بصوت عالي : قومي ي بنت الهبله يلاااا 


ساره بفزع  : اي ي ماما في اي 


صفاء : بقولك محمد كمان نص ساعه جاي علشان تحضرو الورق و تجيبو فستان كتب الكتاب 


ساره : حاضر ي ماما قايمه اهو 


ساره قامت لبست دريس موڤ وصلت الظهر و استنت محمد 


بعد فتره محمد جه ورن عليها علشان تنزل لانه تحت البيت 


ساره: ماما انا هنزل بقي علشان محمد تحت و رني علي بابا قوليلو اني روحت 


صفاء : اوكي ي حبيبتي و شويه كدا و نادر هيجي علشان 

كان تعبان و قالي انه هيروح نص يوم وخلاص 


ساره : خلاص ماشي ي ماما 


صفاء : خلي بالك من نفسك 


ساره : حاضر ي ماما 


ساره نزلت لي محمد 


ساره بأستغراب : انتي 


محمد بتوتر :………


يتراااا مين الي كانت بتكلم ساره 

و مين الي ساره شافتها 

اتفعلو ي قمرات ✨🤍🫶🏻


تكملة الروايه من هناااااااا



 

تعليقات

التنقل السريع