القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية مجنون ساره من البارت 6_10بقلم Sara Mazen في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


البارت ٦ من مجنون ساره بقلم  Sara Mazen


نادر قام جري هاااا ساره عامله اي طمني 


محمد بدموع :للأسف الخبطه جات في دماغها و في كسر في ايدها  بس الحمد الله اننا لحقنها بس هتفضل في العنايه لحد ما تفوق و تبقي حلتها كويسه و الله اعلم هتتحسن علي امتي ولو ما فقتش علي ٢٤ ساعه هتدخل في غيبوبه للاسف 


نادر بعياط : يارب انت الي عالم بيناااا اشفيها يارب 


محمد نقل ساره في العنايه و قاعد جنبها 


محمد و هوا ماسك ايد ساره : حبيبت قلبي فوقي علشان خاطر قلبي الي بيتقطع عليكي مليش غيرك لو كل الناس جنبي و حوليا ببقي وحيد من غيرك وفضل يعيط 


( حبك لي الشخص مش بيطلع الي لما بتشوفه تعبان او بيتألم  الحب ابدا مكنش كلمه بحبك الحب افعال و ليس اقوال 🤍✨)


بارا العنايه 


صفاء بعياط : بنتي عامله اي ي نادر طمني 


حماده بقلق : عرفني ي ابني احنا علي اعصبنا 


نادر بدموع : والله الدكتور لسه طالع و قال ان الخبطه في دماغها و كسر في اديها و هيا لسه ما فقتش وفي العنايه دلوقتي 


صفاء : لا حولا ولا قوه الا بالله انا عوزه اشوف بنتي 


حماده بدموع: يارب انت الشافي هوا ممكن ندخلها 


نادر : المفروض يبقي وقت الزياره


صفاء بصوت عالي ؛ مليش دعوه انا عوزه اشوفها 


محمد طلع علي الصوت 


صفاء : لو سمحت ي دكتور بنتي عامله اي 


محمد : والله ساره العلمات الحيويه بتاعها كويسه جدا بس هي الخبطه هي الي مأثره عليها 


صفاء و حماده : هوا ممكن ندخلها ي دكتور 


محمد : والله هوا ما ينفعش بس اسمحلكو تشوفوها من بعيد و بس 


صفاء :ربنا يحميك ل شبابك ي ابني 


محمد بدموع : ربنا يقومها لنا بسلامه 


صفاء بأستغراب و بصت لي نادر وكأنها بتقولي هوا في دكتور بيعيط علي الحالات بتاعته 


نادر مسك ايديها و ايد حماده و دخلو لي ساره الي ملفوف علي دماغها شاش كتير و متكبسه من ايديها 

وحالها مش كويس خالص 


بعد فتره صغيره من وجود صفاء و نادر و حماده داخل العنايه المركزه 


محمد : لو سمحت ي جماعه ممكن تطلعو بقي علشان النفس غلط علي الناس الي في العنايه بعد ازنكم 


طلعو برا و محمد فضل معاها 


محمد بعياط  : ساره انا عارف انك سمعاني انتي اقوي من اي حاجه وعارف انك هتقومي منها ب السلامه بس علشان خاطري متستسلميش لي التعب يارب يشفيكي ي امرتي 😔


و فضل جنبها ماسك ايديها و حاطط دماغه علي اديها و فجأه لقي ساره بتحرك اديها قام مفزوع 


محمد بفرح : حبيبتي فتحي عيونك عيونك وحشتني 


ساره بتعب : ماما 


محمد : روح قلبي 


ساره : انت مين 



البارت ٧ من مجنون ساره بقلم Sara Mazen 


و فضل جنبها ماسك ايديها و حاطط دماغه علي اديها و فجأه لقي ساره بتحرك اديها قام مفزوع 


محمد بفرح : حبيبتي فتحي عيونك عيونك وحشتني 


ساره بتعب : ماما 


محمد : روح قلبي 


ساره : انت مين 


محمد بأستغراب : انتي مش فكراني 


ساره : لا حضرتك مين و ليه كنت بتقولي روح قلبي 


محمد : سواني ي ساره و جاي 


محمد طلع برااا العنايه 


محمد بصوت : ناااادرر 


نادر بخضه و جري علي محمد . في اي ساره حصلها حاجه 


محمد :تعالا كدا 

ودخلو العنايه 


محمد بغموض: ساره فاقت بس تعالا كدا معايا 


نادر : في اي 


محمد  خده لي ساره 


نادر : حبيبتي عامله اي طمنيني عليكي 


ساره بتعب : انا اي الي حصلي ي نادر انا اي الي جبني هنا و شكلك اتغير كدا ليه 


نادر بأستغراب : لا انا زي منا اهو انتي حاسه ب اي 


ساره : انا دماغي وجعاني اوي ي نادر فين ماما و بابا و انا اي الي حصلي و الساعه كام علشان الدرس هتاخر و انا مش عوزه حاجه تفوتني علشان اطلع ممرضه 


محمد تعالا ي نادر معايا شويه … بعدو شويه عن ساره 


محمد : طبعا انت فهمت هي حصلها اي 


نادر : ايوه فهمت ان عندها فقدان ذاكره مؤقت


محمد : ممكن اسال سوال 


نادر : اتفضل 


محمد : هوا انا عارف انه مش واقته بس انت و ساره مخطوبين 


نادر : بص ي محمد انا و ساره اخوات يعني راضعين علي بعض زي ما بيقولو بس اكمن ساره بتحبك قولنا كدا علشان نعرف انت بتحبها ولا لا و بس كدا 


محمد حضن نادر : انا بدمن ساره محبتش حد قدها ب عيونها و ضحكتها و حركتها التلقائيه دا انا بقيت اقلدها في حركتها تصور ان انا دكتور محمد صاحب اكبر مستشفي و ليه هبتي و مكاني و اجي قدام عيونها و اكون طفل مستني امه تضحكله علشان الدنيا تضحكله كان نفسي انها تحس بيا و بحبي ليها بس الي حصل بقي و عوز اتقدم لها واتجوزها 


نادر : انا عارف كل دا ي محمد و فهمت علي طول من غيرتك عليها و ساره كانت قايلالي كل حاجه و هي حبتك علشان شافت انك شبها و شبه تفكرها و كنت بتسعدها حتي ب رساله انا عن نفسي موافق علي جوازكم بس القرار في ايد عمي حماده 


محمد : طب اي رايك اتجوزها و ابدء في علاجها بعد ما نتجوز 


نادر : هي فكرا حلوه بس انا مش عارف هي و عمي حماده هيقبلو ولا لا 


محمد : ان شاء الله هيقبلو 


وطلعو لي صفاء و حماده 


محمد ازيك ي عمي ازيك ي امي 


صفاء بطبطب عليه الحمد الله ي ابني هي ساره عامله اي دلوقتي 


حماده اهلا بيك ي ابني 


محمد ساره الحمد الله تمام بس هي عندها فقدان زاكره مؤقت بس منعرفش هيقعد لحد امتي 


صفاء بعياط : يعني هي مش فكراني ولا انا ولا ابوها 


حماده : لا حولا ولا قوه الي بالله يارب اشفهالي يارب 


محمد : هي فكره كل  حاجه الا اخر  تلات سنين و هي مفكرا انها لسه في الدراسه 


و عمي حماده ممكن اتكلم معاك حضرتك شويه 


حماده . اكيد ي ابني 


محمد : بصراحه كدا انا بحب بنت حضرتك جدا وكنت جاي اتقدم بس الي حصلها بقي وكدا و انا لسه عوز تجوزها وعالجها في بيتي 


حماده:………..


البارت ٨ من مجنون ساره بقلم Sara Mazen 


و عمي حماده ممكن اتكلم معاك حضرتك شويه 


حماده . اكيد ي ابني 


محمد : بصراحه كدا انا بحب بنت حضرتك جدا وكنت جاي اتقدم بس الي حصلها بقي وكدا ولسه عوز اتجوزها و عالجها في بيتي 


حماده : انا اتشرف بيك ي ابني بس بنتي زي ما انت شايف انها تعبانه و مينفعش تتجوز دلوقتي 


محمد : متقلقش ي عمي انا دكتور و ان شاء الله هقدر اعالجها 


صفاء : لا ي ابني اما تخف الاول ابقي اتجوزو 


حماده : خلاص ي ابني لو هي وافقت دلوقتي علي جوازكم انا موافق لو موفقتش خلاص 


محمد : تمام ي عمي متخافيش علي ساره ي طنط انا معاها و ان شاء الله خير 

ودخل عند ساره 


ساره بعصبيه : هوا انا هنا اليه و انتم حبسيني ليه انا عوزه ماما و بابا و دماغي و جعلني اوي 


محمد بحنيه : اهدي ي روح قلبي اهدي مامتك و باباكي برا بس اما يجي وقت الزياره هيدخلولك 


ساره هدت : ممكن افهم انت بتقولي روح قلبي ليه دي تاني مرا علي فكرا 


محمد : بصي ي حبيبتي انتي عملتي حادثه و جالك فقدان ذاكره مؤقت متقلقيش ان شاء الله فتره و هتتعافي 


ساره بدموع : انا بجد حصلي كدا انا مش فاكره اي حاجه خالص 


محمد بحنيه : مدمعيش ي نور عيوني اجمدي كدا و خليكي قويه انا مليش غيرك 


ساره : هوا انا وانت كنا بنحب بعض 


محمد بحب و ابتسامه : انا هحكيلك بس اما اجي هروح اخلص شغلي واجيلك مش هروح و هقعد معاكي هنا 


ساره بابتسامه : شكرا ي محمد 


محمد : يالهوي ي ناس هوا انا اسمي حلو اوي كدا بعشقك ي بت انتي 


ساره قاعده بخجل :  امممم طب امشي يلا بس متتاخرش 


محمد : اوكي ي روحي هروح اهو و اهلك هيدخلو علشان 

معاد الزياره جه 


ساره بفرح : اوكي 


بعد فتره دخل علي ساره نادر و صفاء و حماده 


صفاء : قلب ماما عامله اي طمنيني عليكي 


حماده بيبوس ايد ساره : حبيبت بابا الف مليون سلامه عليكي ي عيوني 


ساره: حبايبي الله يسلمكم انا تمام الحمد لله بس دماغي وجعاني و ايدي الجبس دا مديقني 


نادر : معلش ي روحي ربنا يتم شفاكي علي خير يارب 


ساره : يارب ي نادر ي حبيبي 


و بعد فتره الزياره خلصت و طلعو برا العنايه و محمد كان مشغول علشان كان عنده عمليات كتير 


جاء الليل و دخل محمد عند ساره 


محمد : سوسو حبيبتي عامله اي انهاردا 


ساره بزعل و طفوله : متكلمنيش انا زعلانه منك 


محمد : يالهوي زعلانه مني انا ليه كدا عملت اي 


ساره : قولتلي انك هتيجي علي طول و اتاخرت عليا و انا قاعده لوحدي من زمان 


محمد مسك اديها : متزعليش مني ي روحي والله غصب عني بسبب الشغل 


ساره : هوا انا هطلع امتي من المستشفي 


محمد : شويه ايام كدا و هنروح علي بيتنا بقي 


ساره : بيت مين 


محمد : بيتنا انا وانتي 


ساره : ………

يتبع 


البارت ٩ من مجنون ساره بقلم Sara Mazen 


ساره : هوا انا هطلع امتي من المستشفي 


محمد : شويه ايام كدا و هنروح علي بيتنا بقي 


ساره : بيت مين 


محمد : بيتنا انا وانتي 


ساره : هوا انا وانت عندنا بيت و متجوزين ولا اي 


محمد بابتسامه : ان شاء الله قريب ي نن عيني 


ساره : طب مش هتحكيلي بقي 


محمد : حاضر ي بيبي احكيلك بس خوديني جنبك كدا علشان اعرف اكلك الاكل دا لان انتي مكلتيش خالص انهاردا 


ساره : بس انا مش جعانه خالص 


محمد : لا لازم تاكلي علشان تجمدي كدا و تقومي بسلامه 


ساره : حاضر 


وبداء محمد ياكل ساره و يحكلها………..


و بس ي سيتي انا بقي كنت هموت من غرتي عليكي من نادر و كنت مفكر انكم مخطوبين و انتي مكنتيش طايقه لي لي و كنتي عماله تقولي مشيها من قدامي علشان مرتكبش جنايا  و انتي مفكرا اني مش سامع حاجه بس كنت سامع كل حاجه لان صوتك كان عالي 😂


ساره فضلت تضحك و من طريقه كلام محمد و رأكشناته 


ساره : ياه انا عملت كل دا 


محمد : انتي جننتيني انا كنت مش بعرف انام الي اما اتخيلك جنبي و افضل اكلم معاكي انا بدمنك ي ساره و ان شاء الله هتكوني ليا و ملكي انا لوحدي واخطفك علي حصاني و نفضل في مكان لوحدنا وبس 


ساره قلبها فضل يدق جامد ووشها احمر خالص 

محمد بالله بلاش تكسفني كدا 


محمد فضل يضحك عليها وكأنه اول مره يضحك من قلبه 


محمد : لا انا مليش دعوه انا عوز اتجوز لو سمحتي اعطفي عليا و اتجوزيني 


ساره : ااممممم افكررر 


محمد بأبتسامه: يبقي موافقه 


ساره بضحك : موافقه 


محمد : معتش مصدق نفسه واخدها في حضنه وتاه في حضنها وفضلو كام دقيقه وساره مبسوطه اوي 


ساره : ميدو ايدي وجعتني 


محمد : بعد عنها و باس اديها ربنا يديمك في حياتي ي ساره 


ساره : عوزه اقولك علي حاجه 


محمد : قولي ي حبيبتي 


ساره  بأبتسامه و توتر : بصراحه كدا انا مفقتش الذاكره ولا حاجه انا فاكره كل حاجه بس عملت فيك مقلب علشان اعرف انت بتحبني ولا لا 


محمد بعصبيه : …………


يتراااا محمد هيكون رد فعله اي 



البارت ١٠ من مجنون ساره بقلم Sara Mazen 


ساره : عوزه اقولك علي حاجه 


محمد : قولي ي حبيبتي 


ساره  بأبتسامه و توتر : بصراحه كدا انا مفقتش الذاكره ولا حاجه انا فاكره كل حاجه بس عملت فيك مقلب علشان اعرف انت بتحبني ولا لا 


محمد بعصبيه : بقي كدا يعني تكدبي عليا و تخليني بموت علشان بشوفك كدا و في الاخر تقوليلي مقلب  علشان حضرتك عوزه تعرفي اني بحبك ولا لا 


ساره مسكت ايده : خلاص ي جدع بقي متزعلش اعتبرني رامز جلال و قول رمضان كريم يلاااا متقول ي عم يلااا رمضان كريم 


محمد : هوا انتي عندك خال اهبل ي بت انتي 


ساره : معنديش اصلا ي شق 


محمد : شق مين ي روح ماما انا جوزك المستقبلي 


ساره : اااممم ماشي 


محمد  : بقي انتي ي مفعوصه تضحكي عليا و تعملي مقلب فيا طب واهلك الي زعلانين عليكي زنبهم اي ي رخمه ينعل ابو حلوتك ي شيخه  


ساره ببراءه : لا مهوا انا عرفتهم اني كويسه و قولتلهم ان ايدي بس مجبسه وخلاص 


محمد : وانا هكسرلك الايد التانيه


ساره بمياصه : اهون عليك ي محميحوووو ي حبيبي 


محمد مبرق و فتح بوءقه : انتي قولتي اي هي دي ساره ملاك الرحمه يخساره ي جدعان 😂


ساره هموت من كتر الضحك : طب بقولك اي 


محمد وتاه في عيونها : هاااا 


ساره : بتبصلي كدا ليه ي شبح 


محمد بضحك : في ي بت هوا العلاج قسر علي مخك ولا اي 


ساره : خد القلم دا و وقعلي علي الجبس 


محمد بكبرياء : لا مش بوقع لحد انا 


ساره : براحه علي نفسك ياعم تامر حسني انت 


محمد : انا هكتبلك علي خروج بقي و اتغذي شويه علشان تملي الفستان بتاع فرحنا 


ساره : ياعم دا رمضان بكرا و انا اصلا بخس في رمضان اكتر منا خاسه 


محمد : لا ربربي كدا علشان مبصش برااا 


ساره اتعصبت من الفكرا بس : وحيات امك ابقي اعملها كدا و انا اوريك ازاي تبص برا 


محمد : اهدي ي بنتي في اي و بعدين انتي ختي عليا اوي وانا الكلام دا مينفعنيش 


ساره : امشي ياض من هنا هنرش مايه


محمد : قرب منها يعني انتي عوزاني امشي 


ساره بصت في عيونه بتوتر وتوهان : هااااا 


محمد بخبث : هاا اي رايك في عيوني بيوترو من كتر جمالهم صح 


ساره بتلقائية: ايوه حلوين اوي 


محمد ومعتش قادر يمسك نفسه من كتر الضحك 

وساره فاقت من الي هيا كانت فيه و خجلت جدا و حطت  اديها علي وشها وبقت شبه الطماطمايه 


محمد : يلاااا قومي كدا علشان هنمشي 


ساره : حاضر 


محمد : احبك و انت مطيع ي جميل 


ساره : يلااا ي محمد علشان عوزه اروح 


محمد . حاضر ي  ملكه قلبي 


محمد مسك ايد ساره و طلعو لي نادر و صفاء و حماده 


حماده : قلب بابا حمدالله علي سلامتك ي روحي 


ساره : الله يسلمك ي حبيبي.  مالك ي ماما بتعيطي ليه 


صفاء : مبسوطه ي حبيبتي علشان عديتي منها بسلامه 


نادر : حمدالله علي السلامه.ي حبيبتي 


محمد : حبيبتك مين ي عثل 


حماده و صفاء فضلو يضحكو 


 ساره :….


بارت طويل اهو عوزه تفاعل حلو بقي 🤍✨


تكملة الروايه بعد الفطار ان شاء الله 




 

تعليقات

التنقل السريع