الفصل الحادي عشر ❤
#نهاد #محمد 🌺
وصلت سهيله عند بيت فهد ورنت الجرس....
نهاد. بغضب وصوت عالي.... الحلوف اللي بيررن الجرس شيل ايدك ياللي تنشل
رحمه وهيا متجهه ناحية الباب عشان تفتح.... يخربيتك اسكتي ليكون حد مهم
نهاد وهيا تحرك شفايفها بحركه شعبيه... مهم ويعمل زعبرينه علي الجرس الغلبان
رحمه فتحت الباب واتفاجات.... سهيله
سهيله بابتسامة واحتضنتها.... رحوما حبيبتي
رحمه... وحشني هبلك
سهيله... توشكرات يا جميل
زهره وهيا خارجه من اوضتهااا...... نهااااد حطيتي المسك بتاعيييي فينن
نهاد... عندك في الجزامهه قدام الباب
زهرة بصدمه...... حطالي المسك في الجزمه
سهيله....ريلاكس يا جماعه
زهرة.... سهيلة الهبلة
زينه بلعت ريقهااا... يا مراحب
سهيله بضحك.... وحشتوني يا كلاب
زهرة وهيا بتحضنها..... وحشتيني يا سوو
سهيله... وانتي يا قلب السوو
زينة وهيا بتزق زهرة.... ابعتي كده اسلم علي الهبلة
سهيله بحنق.... والله انتوا بتقولوا هبله اكتر من سهيله والله مكتوب سهيله بالبطاقه احترموني شويه
نهاد بضحك... من امتااا بنحترمك
سهيلة وهيا بتهز رأسها بيأس..... اه صحيح بقول كده لمين
زينه احتضنت سهيله.... والله واحشني هبلك يا سو
سهيله.... وانتي واحشني نكدي اوووي
ضحكت زينه...... طب غوري يختيي قفلتيني
سهيله... توشكرات
نهاد وهيا قاعدة مكانهاا... ونبي بعد ما تخلصوا لحظه المحن دي تعملولي فشار عشان الفيلم
سهيله.... مش هتحضنيني وترحبي بيااا
نهاد... ليي كنتي مسافره
سهيله... طب اسالي ده حتي خساره الاكل اللي جبته ليكي
نهاد قامت من مكانهاا بسرعه وحضنت سهيله..... سو حبيبتي حبييه قلبي والله وحشتيني يا عمري بسالي عليكي ع طول حتي اسالي زهره هيا اللي هطبلي
سهيله برفع حاجب.... لا والله
نهاد وهيا بتاخد اكياس الاكل من ايدها..... اه واللهى شامه ريحه حلو امااا نشوف جايبهه ايي
سهيله هزت رأسها بيأس..... نهاد هيا نهاد
جرس الباب رن تانى....
قامت زهرة فتحت الباب...
زهرة بصدمه وصراخ..... نيونوووو
نيار.... اي يا بت خضتيني
زهرة.... بقا كده
نيار.... اه يختي ووسعي كدة
نهاد... مين تاني يختي
نيار.... انا يا نونا
زينه.... احيييي كملتت
سهيلة سمعت زينة وضحكت.... اه قولت الم الشله الفاسده كلها انهارده عشان نطمن علي فهد
زينه بتصحيح..... عشان تقضوا علي فهد وتخربوا بيت فهد قصدك كده صح
سهيله بضحك.... ده احنا ملايكه يا شيخه
زينه... فعلاً انا ظلماكم
رحمه اقتربت من نيار وحضتنها... نيونو وحشتيني
نيار... وانتي وحشتيني يا عثليه الفهد
ضحكت رحمه علي نيار فهيا دائماً تنديها بهذا الاسم فقد اطلقته عليها عندما علمت بقصه عشقهم لبعض... والله وحشني الاسم ده
نيار..... اديني جيت تاني فين زوزو
زينه وهيا تتجه ناحيتهاا.... هنا ي نيونو
نيار... وحشتيني يا ام البنات
زينه.... مش واخدين منك غير اسامي
نهاد وهيا بترمش...... مفيش حضن لطنط نهاد
نيار وهيا بتحط ايدها علي قفاها وتفتكر اخر موقف بينهاا هيا ونهاد بسبي اختلاف بسيط... لا مفيش انا زعلانه
نهاد... زحلانه من نونا يا صغننه
نيار... بت احترمي اني اكبر منك
نهاد... دول سنتين مش قصه يعني
نيار.... خمس سنين يختي خمسسهههه.
نهاد بضحك.... خمسه في عين الحسود
فهد خرج من اوضه بتعب...... في اي
سهيلة بصريخ.... عااااا فهوديييي حبيبي مالك يا قلبي الف سلامه عليك مين اللي علم عليكك كده
فهد بثلها بقرف.... مين جاب البت دي هنا
سهيله.... انت عبيط يابني طلاق تلاته احنا جيرانك الشقه اللي قدامك هنا بس حالي مازن خد شقهه تبع الشغل عشان هناك امان اكتر معرفش لي بس كنت مرتاحه هنا
فهد ابتسم... خلاص هقوله يجيبك هنا تاني مفيش مشاكل بس هو عشان يبقا مطمن عليكي مش اكتر
سهيلة وهيا تحضتنه..... مطمنه بوجود اخواتي
زهرة قربت منهم وانضمت للحضن..... احنا معاكي يا سو
فهد قبل خد سهيله وزهره.... ربنا يسعدكم يا بنويتي
زينة.... الله الله حضن من غيرى يا خاين
رحمة ببعض الغيرة..... بيحضن قدام خطيبته عيني عينك كده
فهد ضحك علي رحمه وشدها لحضنه... خلاص يا رحومه دول عيال صغيره
سهيله ضربته في كتفه.... عيال في عينك
نيار.... والله بتفكروني بالماضي واشارت علي رحمه ودي بتفكرني بسيلاا اووي
زهرة..... الله يرحمها
زينه بحزن.... كانت اعز صديقه ليااا ربنا يرحمها
نيار...... اممممم
زينة بصتلها... في حاجه
نيار.... لا ي حبيبتي
فهد.... ازيك يا نيار
نيار ببسمه... ميت فل الف سلامه عليك ي فهد الفهود
فهد ببسمه.... الحمدلله بخير
نيار... طب ادخل ارتاح جووز عشان القاعده هطوال اوووي وانت عارف هيحصل اي
فهد. وهو يسحب مفاتيحه.... لا يختي انا هسبلوا الشقهه خالص واروح انام في شقه مازن اللي هنا
سهيله... مفيش مشاكل بس متبهدلش الدنيا
فهد ضربها علي قفاها.... شكلك وحشك انك تتعلقي زاي الدبيحه
سهيلة ببسمه غبيه.... لا والله أبداً اسفين يا ريس اللي انت عاوزه اعمله في الشقهه دي بتاعت مازن اصلاا
فهد ضحك عليها...طيب يختي هروح انا مش عايز ازعاج
زهرة بغمزه.... عيوني ليك يابا
نهاد ببسمه خبث..... ده احنا هنريحووك اوووي
فهد بصلها وبلع ريقه...... بعد البصه دي انا خوفت بس تمام يباشاا
وقبل جبين رحمه وخرج.. يلا سمعليكوا
سهيله.. وعلبركاتو.
زهرة... عبركاتو
نيار.... هااا بقا يا جماعه هنعمل ايه
زينه.... فكروا لغايه ما اعمل فشار
زهرة..... وانا هعمل كيك
رحمه.... وانا هزبن الكيك معاكي
زهرة... اشطا
سهيله..... انا جايبهه اكل معايا ناكل هدخل افضيه باطباق
جرس الباب رن مره تانيه...
نهاد قامت تفتح وهيا تتمت في سرهاا... اياكش نخلص انهارده من الجرس اللي كل شويه يرن.. وبصت
تقي بإبتسامة..... السلام عليكم و.... ولم تكمل كلامها بسبب صراخ نهاد
نهاد بصراخ وهيا تنظر لسهيله وزهره بقرف.. سامعيننن يا مقرفين السلام عليكم بتتقال ازاي مش علبركاتوووو ولا بركاتوا بركااات مين يا ام بركات انتي وهيا تعالوا شوفوا الرقه
زهرة وهيا تتجه ناحية نهاد.... في اي بس يا نونو
تقي وهيا بتبصلهم باستغراب.... احم شكلي غلط بالعنوان
ومشت خطوتين نهاد مسكت ذراعهاااا.... استنيي يا حلوه انتي جايه لمين هنا
تقي بهدؤء... جايه لسهيله هيا قالتلي ع العنوان ده بس مش عارفه هسال تاني ع العموم
شهقه طلعت من نهاد..... نعم جايه لمين لسهيله
سهيله خرجت من المطبخ.... اي مالكم صوتكم عالي
تقي بصت لسهيله.... سهيله
سهيله... توته حبيبتي ادخلي دخليها يا نهاد
نهاد وهيا تتفحصهاا بعيونهاا... اتفضلي اتفضلي
تقي استغربت نهاد جدا.. شكرا
نهاد قربت من سهيله وشدتها من شعرها..... انتي يا بت من امتااا بتصاحبيي حد موحترم لا وكمان متدينه من امتاااا يختيي وبتقول السلام عليكم برقههه من امتااا ده احنا بنجعرر في كلمه علبركاتو تجبيلنا الكلام لييي عملت فيكي اي عشان تدخلي حد موحترم وسطيناا هتضي تعب سنيني ع الفاضي
سهيله وهيا تسلك شعرها من تحت يد. نهاد.... يخربيتك سيبي شعري عاااا دي تقي وبعدين هياا عشان اول مره ومكسوفه
نهاد تركت شعر سهيله وبصت لتقي... ااه مكسوفه بصس هعديهاا المره دي اسمك اي يا موزه
تقي ببسمه واستغراب... اسمي تقي
نهاد وهيا تعدل من لايقه ملابسها.... وانا يستي نهاد رئيسه العصابه دي
زهرة اقتربت منها... وانا يا ستي زهرة البيت ده
تقي... اسمك زهرة
زهرة هزت رأسها بنعم... اه يا موزه زهرة
زينه وهيا تقترب من بكوب عصير.... وانا يا ستي زينه زينه البيت وزينه الفهد كمان
تقي ببسمه... زينه اسمك جميل
زينه بغمزه... انتي اجمل
تقي باحراج... هاا شكرا
رحمه وهيا تحضتنها.... وانا رحمه
تقي.... وانا تقي
رحمه... عاشت الاسامي
زهرة بضحك... دي رحمه رحمه قلبنا كلنا وزاي ما نيار بتقول عثليه الفهد
تقي ببسمه.... ربنا يسعدكم اسماكم جميله اوزوي
نيار وهيا بركن بعيد عنهم تحاول ان تتحكم بدموعها واقنع نفسها انه تقي ملهاش ذنب بشئ وانها مش هتاخد مكان سيلاا انها مجرد وقت بحياتهم فلا يجب ان تعاملها وحش بل تعاملها كاختا لها فهيا لا تستحق سوا الخير اتملكت نقسها وقربت من تقي وببسمه اردفت.... تقي وحشتيني
تقي بصتلها... نيار
نيار.... اه يا ستي
تقي باستغراب من وجودها... هو انتي هنا ازاي
سهيله بضحك... اصل يا ستي نيار تبقا صاحبتي من اربع سنين
تقي ببسمه... ربنا يسعدكم ويخليكم لبعض
نيار... يارب
سهيله وهيا تحضن تقي... وحشتيني يا تقتي اتاخرتي
تقي... المواصلات والله
سهيله.... ماشي ماشي هعديها عشانك
نهاد.... طب يا جماعه تعالوا علي اوضهه زهرة.
تقي بصتلهم باستغراب وتحدث نفسها الكل يتعامل معاها بشكل عادي ولم يعلق شخص علي تشوهها كانوا كويسين ولطفين معاها هل يعقل سيكون لها اصدقا اخرين غير سهيله
سهيله... اشطا بس بعد الاكل لاني جعانه موت
نهاد... اه صحيح نسيت الاكل حطوا يلاا
زينه... طب يختي يا سو نحط الاكل
قامت تقي... هاجي اساعدكم
نهاد شدت ايدها.... اقعدي يا حبيبتي انتي ضفتنا ومش هسمح بكد انتي اللي هتعملي الشاي بعد الاكل
تقي بصدمه.... وانا اللي فكرتك هضيفيني
رحمه بضحك.... ضيافه يحبيبتي انتي وقعت مع النااس الغلط هنا كلنا واحد وكل واحد ليه مهمته
تقي... خلاص اشطا هعمل الشاي.
جم زينه وسهيله بالاكل...
نهاد وهيا تشمر كمها.... يلا بسم الله هوزع انا بقاا بما يرضي الله
زينه بحنق.... بما يرضي الله اه ييقااا كل اتنين جناح من الفرخه يقسموها سوا
نهاد بصت لزينه باعجاب.... بداتي تفهميني بس انا مبسوطه ومش بالبخل ده كل واحد هياخد جناح كامل عشان بحبكم
زينه.... اهوا شوفتوا
سهيله.... انا اللي جبت الاكل يبقا انا اللي اوزع
نهاد... لا وابعدي ايدك
رحمه.... خلاص هاتوا انا
زهرة بصراخ.... لا رحمه لا دي مفجوعه
نيار... هوزع انا خلاص انا ظبوطه وافهم بالحق
نهاد... بس يا بت ظبوطه نص كم بلا وكسه
نيار ببسمه غبيه... اجمل ما فيكي احترامك لغيرك
نهاد... شكرا يا حبيبتي
زينه.... خلاص حطوا كده وناكل سوا
نهاد... لا انتوا هتظلموني
سهيله بصوت عالي.... خلاص خلاص تقي تقسم بالحق علينا
كلهم بصوا لتقي..
تقي بصتلهم باحراج وكسوف... احمم
نهاد بصتلها شويه... ماشي اتفضلي وزعي بالعدل كل واحد جناح وانا وانتي الباقي
ضحكت تقي عليها...
نهاد... ونبي ضحكتها قمر
تقي... شكرا
وبدات تقي توزع الاكل بالمساؤاة..
تقي... تمام كده ولا في زعله
نهاد بمضض... تمام تمام بالسم
زهرة بغيظ.... تسلمي وانتي بالسم معانا
نهاد... نيينيني
سهيله بغمزه... ايوا بقا صاحبي الحقاني
نهاد... مينفعش الموضوع ده الاول موحترم والتاني بتقسم بالعدل ا
تقي.... انتي عاوزاني ازاي
نهاد وهيا تترك الاكل وتنظر لها وتردف بجديه مضحكه.... عاوزاكي زاي دول وشاورت ناحيه زهرة وسهيله
تقي.... مالهم دول
نهاد وخيا بتتنهد كانها هتحكي قصه.... يا بنتي دول اللي انا ربيتهم وتعبت فيهم عشان يطلعوا كده دول اكبر سرسجيه وفاشلين فمصر دول اللي التربيه متعرفش عنهم حاجه دول اللى ايدهم معلمه علي قفاه كل شخص ضايقهم ولو بنظره شايفة شكلهم العره ده يتضرب ييه المثل.
تقي فضلت بصلها جامد
وسهيله تحاول ان تكتم ضحاتها..
تقي وهيا بتسال هل اللي سمعته صح... انتي قولتي حاجه صح
نهاد... هو انتي مسمعتيش
تقي وقد انفجرت بالضحك بكل ما اوتي لها من قوة.. ههههه اااه 😂😂😂🤣🤣🤣🤣
نهاد بصتلها بحب..
تقي.... اااه يا بطني انتي فظيعه
نهاد... توشكرات يا قمر
سهيله قرب من نهاد... عرفتي طالعه لمين يختي
نهاد. ... تربيه بسم الله ماشاء
زهرة.... مشرفنا دايما يا نونو
نهاد... حبايب قلبي مفيش داعي للكلام ده عشان باوحرج
زينه.... كويس انك مربتنيش معاهم كان هيضرب بيااا المثل بالسرسجيه
نهاد.... اوومااال.
وبعد وقت ..... تقي عملت شااي بعد الاكل كما اخبرتهاا نهاد وزهرة جهزت كيك هيا ورحمة وزينه عملت فشار ونهاد جابت بييسي وعصائر وتقي جابت تسالي...
نيار بملل.... هااا يا ستي هنعمل اي
نهاد... هنلعب
رحمه.... هنلعب ايش
نهاد بخبث.. الشايب
زينه بلعت ريقها ولسا بتتسحب ناحية اوضتهاا
نهاد... تعالي يا زوز
زينه ببسمه غباء... سوسو ماتت
نهاد... هتبقي في فريقي
رجعت زينه مكانهااا... مدام كده فالحمد الله
زهرة... طب قسمي الفريق
نهاد.... انا وزينه وتقي ورحمة بفريق بما اننا الهادين وكده
زهرة وهيا تحرك شفايفها بحنق... اه هادين اوووي
نهاد مكمله.... وبما انوا الطيور علي اشكالها تقع فزهره وسهيله ونيار سوا لانهم مشاغين
نيار.. وربنا اطلع المسدس افرغوا في دماغك واخلص
نهاد... انتي هبله يا بنتي منا اضربت بالرصاص بدماغي
نيار ... مموتيش غيرك كان مات
نهاد بحزن... نصيبي يا نيار
تقي وقد احست بحزنها... متزعليش ده اختبار من ربنا ليكي
نهاد... عارفة وبعدين سيبكم يلا نلعب
زهرة بصت لنهاد بدموع..
نهاد بصوت واطي وقربت منها... امسحي دموعك ده قدري وانا راضيه
ابتسمت زهرة وبداوا يلعبوا..
بعد وقت انتهت اللعبه بخساره فريق سهيله ..
نهاد بخبث... هحكم عليكم بايي
زهرة... اه يا بطنيي هدخل انام
نهاد... استني يا شبهه ده احنا هنروقوكي
زهرة بلعت ريقها بخوف... هااا
نهاد بابتسامة خبث... تعالي بس عشان افكر بحكم ليكم.
نيار.... روحنا علي فشوش
سهيله.... ربنا يستر
نهاد ضحكت جامد عليهم واردفت.....
وصلت ريهام لبيت وليد...
ريهام... وليد حبيبي
وليد رفع راسه.... ريهام
ريهام بفزع..... اي ده مين اللي ضربك كده
وليد... مفيش يا حبيبتي وقرب منها وحشتيني
ريهام بدلع.... وانت كمان وحشتني
وليد بخبث.... طب اي
ريهام.... لا انا مينفعش اتاخر انهارده يا حبيبي يوم تاني
وليد بزعل مصتنع.... انتي واحشني اوووي
ريهام وهيا تقبله بطريقة قذره.... وانت كمان بس اعمل ايه غصب عني عادل قالي متتاخريش
وليد بحنق... اخوكي ده مقفالها خالص عليكي
ريهام بحزن...... لو انا تقي كان قالي براحتك لكن تقي الاهم
وليد... فعلاً مهتمين بيهاا اكتر وبيحبهاا اكتر ظلمينك معاهم اوي بس انا معاكي يا قلبي
ريهام وهيا تحضنه.... بحبك اوى يا وليد
وليد بخبث... وانا يا قلب وليد الا صحيح
ريهام.... اي
وليد... هيا اختك المشوهة تعرف واحده اسمها سهيله
ريهام هزت رأسها بنعم.... اه البت سهيله بت كده تحسها شوارعكيه
وليد... تعرفها من امتا
ريهام... من فتره صغيره بس ليي
وليد... اصل البت سهيله دي بت مش كويسه مشيها مش هو
ريهام... الطيور علي اشكالها تقع هيا وتقي شكل واحد ازبال من بعض
وليد في نفسه.... والله ما في غيرك زبالة
وليد قرب اكتر منها... وحشتيني
ريهام وهيا تبعده... مش انهارده عشان متاخرش هجيلك تاني
وليد بغضب... براحتك يلا عشان هنام
ريهام... استنا بس
خرجهاا وليد من الشقهه وقفل الباب....
ريهام... اووووف يا ربي كان لازم ازعله هصالحه المره الجايه هرجع البيت بقا قبل ما عادل يجي..
سهيله بصراخ...... نعمممم يا روح امككك اعمل ايه انتي عاوزه فهد. يموتني والله يموتني بدم بارد
نيار.... انا مش لاعبه اصلا مش لاقيه ليا غير الحكم ده
زهرة ببكاء.... ده انا فعلاً والناس هيضربوني بالطوب والله
نهاد ببرود... خلصتوا
سهيله.... مش هعمل كده يا نهاد
نهاد باستفزاز... هتعملي
زهرة.... طب اختاري حاجه تانيه لياا
نهاد ببرود.... لا وخلصوا
تقي بضحك..... خففي الحكم عليهم شويه
نهاد.... ونبي اسكتي دول ملهمش غير كده
سهيله.... حسبي الله ونعم الوكيل فيكي
نهاد... توشكرات يلا نفذوا وبصت لتقي يلااا هاتي اللي قولتلك عليه
تقي بضحك قامت واتجهت للمطبخ واخرجت اللي طلبته نهاد منها.. اهوا يا ستي اتفضلي.
نهاد..... يلاا يا زهرة خدي بلونات المايه الملونه دي وانزالي للناس
زهرة وهيا بتبلع ريقها... حاضر يا شيخه منكك لله.
نهاد بصت لسهيله.... يلا ادخلي لفهد وفرقعي البلونه دي عليه وهو نايم دي مايه ملونه بس متلجهه كده عشان الدنيا شتاء وكده فقولنا نتوصا شويه
سهيله ببكاءمصتنع....... فهد مش هيرحمني
نهاد... معلش ضربه تفوت ولا حد يموت
خدت سهيله البلونه الكبيره وفتحت باب شقتهااا..
نهاد بصت لنيار... يلا يا نيونو
نيار وهيا تعدل ملابسهااا.... يا شيخه منكك لله عاوزاني انزال اقول لاول واحد اشوفه بحبك واحضنهه احضنهه يا قادره
نهاد بضحك... والله هتبقي مسخره يلا بقاا مهمتك يا ناري
نيار.... نار في عينك
نهاد لتقي.... انتي بقاا عليكي التصوير فونك كاميرته حلوه
تقي بضحك.... حاضر
سهيله دخلت الشقه وهيا بتشاهد.... ياربي احيي فهد هيموتني والله هيعلقني منكك لله يا نهاد وعلي احكامك اصلي انا جزمه قديمه اني لعبت معاهم احي نهادملقتش غير هولاكو ولطمت يختي يختي هموووت اه يانيي احييي ودخبت اوضه فهد وبصت عليه بسم الله ماشاء ملاك نايم اسفهه يا خويا هصحيك من النوم بسبب الست نهاد علقهاا معايا بقاا وبصت للمرايه اللي قدامهااا... الله شكلي حلو اوووي هيوحشني شكلي ده مش هشوفخ تاني بعد اللي فهد هيعملوا في خلقتي دلوقتي ورفعت ايدهت وبالايد التانيه الدبوس وفوق راس فهد بالظبط ووفرقعت البلون وقعت المايه كلها علي فهد..
فهد بخضه..... عااااا بص لقاء سهيله
سهيله بضحك.... صباح الخير يا فهد
فهد بغضب وبدات عيونه تحمر.......
سهيله بلعت ريقها وطلعت تجري..... عاااااااااا الحقووووونيي
وفهد طلع يجريي وراءهااا
نهاد بالشقه وبصت لتقي وزينه..... البت سهيله صوتهااا مسمع مشرفاتي وزهره تحت عامله حس مع العيال..
تقي بضحك.... ربناا يسترها عليهم
زهرة خرجت من العماره معاها بلالين المايه..
زهرة بصت لقت طفل صغير نادت عليه..
الطفل زياد... نعم يا ابله زهرة
زهرة.... عاوز تلعب يا حبيبي
زياد... اه يا ابله
زهرة... طب هاتلي صحابك وهنلعب لعيه حلوه
زياد جري نادم صحابه وجم وزهره شرحت ليهم اللعبه وبدات هيا والاطفال يقذفوت بلالين المايه علي النااس..
الست زينب جيرانهم... اي يا بت يا زهرة انتي اتهبلتي
زهرة بضحك... قدري
النااس بدات تجري واللي يضحك عليهم واللي يغضبه ويشتم والاطفال اتجمعت كلها وبدوا يقذفوا البلالين زهرة ضحكت بصوت عالي ومسكت بلوته كبير وهترميها جات في فارس...
زهرة بصدمه... احييييييييي
فارس بصدمه بص لنفسه وهدومه...
زهرة بضحك علي شكله... هههه اهه شكلك تحفهه ههه
فارس بصلها وسكت...
مازن بصدمه.... يخربيتك بتعملي اي
زهرة وهيا مش قادره تسيطر علي ضحكها.... ههههه بلعب ههنه اتت جيت الحق اختكك بقاا ههه زمانهاا بتتحمص ههنه
مازن بأستغراب.... في اي وليي
زهرة وهيا تمسك بطنها من كتر الضحك.... اههه ههههه الحقها فهد هيعملها كفتهه ههههههه
مازن متعجبا من كلامها وهرواله علي العماره.
نيار نزالت قدام العماره ولسا هتخطو خطوه تانيه لقت مازن بوجهاا..
نيار... احييي مازن يا حظي المهبب
مازن بصلها بأستغراب... نيار
نيار ببسمه... اهلا
مازن... فيت سهيله
نيار.... بتتعمل حمص شام
مازن بعدم فهم.... ايي
نيار وهيا تشجع نفسها واقتربت من مازن.
مازن بأستغراب... اي مالك في ايه
نيار ببسمه وهيا تحضنه.... بحبك بحبك اوووي
اتصدم مازن بفعلتها هذه ومن قربهاا له فاصبح مازن لا يستكيع التحرك ويشعر بقلبه يكاد يخرج من مكانه من كتر ما بيدق جامد واصبحت درجة حرارته عاليه وابتلعت ريقه
نيار بعدت عنه وهمست... اسفه
مازن بصلها ومش فاهم وكل ما يتذكره... هو اعترافها له واحضتنها له أيضا
نيار بعدت بخجل... مازن مازن
عاصم من وراءه بصفير..... اوووبااااا الصغيره بتحضن وتعترف بحبها كده بس كعاصم عجبني يلا هخليه يصلح غلطته ويتجوزك
نيار بخجل لمازن وبصت لعاصم بحده..
بنفس الوقت سهيله نزلت من علي السلم جرري بتزعق... الحقوونييي هولاكووووو. الحقونييي
مازن انتبه لصراخ سهيله....
وفهد كالع وراءه سهيله وعيونه حمرا وعلي وشه علامات الغضب..
سهيله نطت علي مازن واستغابت وراءه.... الحقنيييي يا مازن فهد هيعلقني.
فهد وهت يخرج سهيله من خلف مازن... وانتي مفكره مازن هيحميكي منيي
سهيله.... اسفه اسفه والله دي نهاد
نهاد وهيا بيدها الفشار.... امسكي يا تقي ده ونزالت ليهاا وحطت ايدها علي وسطهااا.. مالها نهاد ان شاءلله هو انا اتحركت مت مكاني
فهد بصلها بغضب...
نهاد.... سوري يا فهودي البت سو دي طلعت سوسه وقعدت تقول فهد ولا حاجه ولا يقدار يعملي حاجه قولتىها اثبتي قامت جابت بلونه والباقي انت عارفه
سهيله بلعت ريقها وقالت الشهاده...
نهاد ضحكت عليها وطلعت تكمل الفشار...
فهد بص لسهيله بتوعد...
سهيله بدموع..... دي نهاد يا فهد حد يصدق نهاد برضو
فهد... معاكي حق انتوا الاتنين هتتعاقبوا
نهاد شرقت بالفشار...... كح كح كح تعاقب مين يا خويا
نيار بحضن عاصم.... ايوا علق نهاد الكلب دي
زهرة دخلت هيا وفارس ماسكهاا من قفاهاا.... ودي اللي مفكره نفسها طفلة بترمي بلالين مايه علي النااس
فهد بصلهم بياس.... والله ما هسيبكم
زهرة.... دي نهاد يا فهودي والله
نهاد بغضب.... يخربيت نهاد انتوا جايين عليا ليي
زهرة... انتي إللي..
نهاد بمقاطعه... اسكتي انتي لا اختشي ولا اعرفكك
مازن بصراخ.... بااااسسسس
بشقهه يوسف.....
يوسف.... ركزي يا لوجي عشان تخلصي واجباتك
لوجينا بدموع.... مش فاهمه يابابا ميس سلمي مرتدش تشرحلي
يوسف... هشرحلك انا
لوجينا هزت راسها بالرفض...... لا عاوزة ميس تقي
يوسف... اجيب ميس تقي منين
لوجينا.... عاوزه ميس تقي
يوسف... ميس تقي بالبيت بكره نبقاا نسالها
لوجينا بعياط.... عاوزه ميس تقي وحشتنى زاي ما مامي واحشاني
اتنهد يوسف بحزن.... حاضر هنروح لميس تقي باليل
لوجينا بفرحه... هي هيهيي بحبك يا بابي ثم قبلته علي جبينه..
يوسف بحب..... وانا بحبك
يوسف في نفسه لا يعرف لماذا وافق لذهاب لوجينا لتقي فهو اصبح يريت رؤيتها دائما يتحج بلوجينا واصالها للمدرسه لاجل ان يراءها وعندما تعبت وكانت بالمشفى قلبه المه كثيراً فروحهاا البرئيه اعجبته بشده لقد اعجبه برائتها وابتسامتها الجميله الصافيه من اي كره رقتها واحترامهاا بات يحبذ كلامها نفض يوسف هذه الافكار واقنع نفسه انها تذكره ببراءه زوجته وفقد ولكن مهلا يريت رؤيت ضحكتها وابتسامتها
جرس الباب رن قام يوسف وفتح الباب كان اهله هما اللي وصله...
يوسف... ماما
اسماء.... قلب امك وحضنت يوسف
يوسف... وحشتيني
اسماء... وانت بابني وحشتيني اووي
محمد والد يوسف...... البقاء لله يا ابني
يوسف بحزن... الدوام لله وحده يا والدي
محمد ربط عاي كتف يوسف.... ربنا يرحمها ياابني ارتحت من عذاب مرضهاا
يوسف... ربنا يرحمها اتفضلوا
اسماء... عمك وعمتك جايين تحت بيجيبوا الشنط..
يوسف بضيق فهت يكره اعمامه بسبب خلافت عائليه... طيب
اسماء وهيا تربط علي يده... استحملهم يا ابني اهي يومين وهيمشوا
يوسف... عشان خاطرك اعمل اي حاجه
اسماء... ربنا يحفظك ويحميك يا ابني
زينه... اتفضلوا القهوه.
فهد... شكرا يا زوزو
شربه كلهم القهوه اما مراد مزاق القهوة اعجبه فهو نفس مذاق القهوه التي تذوقها في بيت تقي..
مراد بتساؤال...... هيا تقي هنااا
نيار..... اه هنا
عاصم باستغراب.... هو انتوا تعرفه تقي
نيار.... اه اصلي تقي صاحبت سهيله
عاصم بتذاكر... اه صحيح
نيار... وسهيله جابتها هنا
مراد... تقي
فهد بصله... هيا بالمطبخ بس انتوا تعرفوها منين
مراد بجمود.... خطيبتي
فهد بصدمه... خطيبتك وس..
مراد... بلاش الموضوع ده قدامهاا وهفهمكم بعدين
فهد هز راسه بتفهم... طب انتوا جايين كلكم اكيد في حاجه
فارس وهو باصص علي زهرة اللي متعلقه... جاي اطمن عليك
فهد لحظ نظراته لزهره وسكت...
نهاد بضيق.... نزالنيييي بقاااا يا فهد اديلي نص ساعه متعلقه كده نزالنيييي يلااااا
فهد... لما تلميي لسانك هنزالك
سهيله باستمتاع... يا جماعه ريلاكس
نيار بضحك .. شايفين الرايقه متعلقه معاكم وهاديه لانها اتعودت
سهيله..... ثانكس يا حوبي
نهاد بغضب... نزالنيييي يا فهد انا حااااملل
فهد بتطنيش... لا يا نهاد مش هنزالك واخرسيي بقا
زهرة ببكاء مصتنع.... فهودي حبيبي نزالني انا طب والنبي
فهد.... لا برضو انتي الجيران جات شكتلي منكك اهه يانييي اعمل ايه تاني فيكي
زهرة.... وانا مالي ديي نهاد
نهاد بضيق.... كل واحده مش لاقيه حجه تقول نهاد
نيار خرجت هاتفهاا.... يلا ابتسموا هخدلكم صوره جماعيه بما انكم متعلقين كده.
سهيله وهيا تعدال من ملابسها... اشطا استني أضحك وانا مبينه سناني ولا ابتسم ابتسامه هاديه
نهاد بغيظ.... يعدي علي قطر يخليكي تبتسمي بجد وانتي متقطعه ميت حته يا بعيدة
سهيله... متغاظه ليي يا نونا
زهرة بخنقه..... اوووف والله انتوا رايقين اوووي
سهيله بضحك.... بزمتكك مش حاسين بفراحه كده انك مش متعلقين لوحدكم احنا التلاته سوا
زهرة بضحك.... اه والله فهد دائما يعلقني لوحدي وزينه حبيبت قلبى تجبلي اكل وتدهولي..
نهاد بتذكر وبسمه.... اه والله هيثم برضو كان بيعلقني من قفاياا ويخلي البت نورا تديني علي قفايا بس لمي اصعب عليها تجبلي تسالي وتيجي برضو تقعد معايا وتحميلي عن قواضي الخلع بتاعتها
سهيله بضحك.... اهواا شوفتم ادي تعليقه جماعيه فله اهيي ورجالتنا بصلينا بكل غل ومفكرين انوا كده بيجبوا حقهم
مازن بيأس.... اقسم بالله تعبت منكم لا وكمان بتحلي ليهم القاعده
سهيله ضحكت بصوت عالي.... وه يا عم مش بهون عليهمم طب وربونا صعبوا عليا بالنسبة ليا فانا متعوده من فهد الله يباركله عاملي كمان قدام مكتبك بيعلقني كل يوم عليه واللي رايح والي جااي يلطنشي ربنا يكرمك يا شيخ
عاصبصلها بغضب وبعض الغيره فلكل سمع ضحكتها وانتبه لها ولكلامها
فهد ببسمه مستفزه.... الله يخليكي يا قمر عنيا هزواد ليكي التعليقه
عاصم لفهد كفايه كده ونزالهم
فهد.... لا خليهم شويه هما متعودين
عاصم.... نزالهم شكلهم مش كويس قدامنااا
مازن...خلاص نزالهم دول جايين يقعدوا مع بعض
نهاد...قولوا ونبي البغل ده
فهد بعند...طب هنزال سهيلةوزهره وانتي لااا
نهاد بتاوه..... يا فهد نزالني بطني واجعني اوي
فهد بمصدقيه وخوف.... حاضر بس متتحركيش
ذهب كلا من فهد ومازن وفارس لينزالوا الفتيات
فهد نزال نهاد براحه... انتي كويسة
نهاد بضحكه شريره... كويس اوى
فهد فهم مقصد ضحكتهاا هذا يعني انها كانت تمثل ولم تكن تعبه..... اه ياا كدابه
نهاد بغمزه.. توشكرات يا جدع
فارس قرب من زهرة ونزالهاا تحت خجل زهرة من فارس.
زهراء بحمحمه... احمم شكرا
فارس... العفووو بس يريت تعقلي
زهرة بضحك... اه عونياا
مازن نزال سهيلة... يريت تعقلي شويه حرام عليكي اللي بتعمليه فياا وفي نفسك
سهيلة بضحك.... يعم دي كانت احلا مره اتعلق فيها كان معايا مسطولتين محليين القعدة
مازن صرب جبينه من اخته البلهاء... ربنا يشفيكي. يا حبيبتي
فهد لزينه.... خديهم جوا واقعدوا سووا
زينه ببسمه..... حاضر.
فهد لرحمه... وانتي خالي بالك من نفسك مصدقت خليتك عاقله شويه
رحمه بضحك... حاضرة
نهاد بضيق..... هناكلهم مثلا
فهد.. اه
دخلت زينه المطبخ جذبت تقي التي كانت تخرج الكيك من الفرن التي تركته زهرة وذهبت لتلعب وتنفذ عقابهاا.
زينه... خلصتي الكيك
تقي بايماء.... اه
زينه..... طب انا هقطعوا وهجي وراكم روحي اوضه زهره هنكمل القاعده هناك
تقي... حاضر
ذخبت تقي غرفه زهره للفتيات...
نهاد بصت لتقي.... بت يا تقي
تقي بانتباءه... نعم
نهاد... هو انتي مقتنعه بمراد
تقي بحزن.... قصدك هو اللى مقتنع بياا
نهاد برفع حاجب.... ليي ان شاءلله ميقتنعش بيكي ليي ناقص ايد ولا رجلك ولا بتمشي علي راسك
تقي بمراره.... بصي. علي شكلي
نهاد وقد فهمت حاله تقي انهاا تعاني من فقدان الثقه والشجاعه وتعاني من شكلها لذالك تعبتر نفسها عئب
سهيلة بصت لنهاد بحزن.
نهاد بصتلها بابتسامة وهمست ليهاا... هنحاول
نهاد ببسمه لتقي..... انتي شايفه نفسك وحشه ومشوهة
تقي بحزن.... دي حقيقتي
نهاد..... يعني خلقه ربنا وحشه
تقي باعتراض... لا طبعا استغفر الله
نهاد... اومال ليي شايفه نفسك كده
تقي بدموع..... نظرات الناس لياا خوف الاطفال مني ومن شكلي كره ابويا واختي لياا كل ده واجعني انا كان ممكن اتقبل شكلي لو ابويا سندني ووقف جمبي امي ضعيفه ومش قادره تواجهه اخويا معايا لكن هيعمل اي اكتر من اللي عمله انا تعبت لا لياا صحاب ولا حتي حد فكر يتجوزني غير مراد نظرات الناس لياا بتوجعني اوووي
سهيله بحزن.... انتي مش وحشه يا تقي
نهاد بدموع وحزن علي هذه التقي وما تعانيه اقتربت منها واحتضنتهاا....... انتي مش مشوهةة ولا وحشه انا مش شايفاكي كده
زهره بحزن ودموع.... ولا انا كمان شايفاكي كده
زينه ورحمة.... واحنا كمان انتي قمر اوووي وضحتك جميله
نيار وهيا تجفف دموعها التي هبطت وهيا تفكر ما ذنب التقي في حياتهم سيجرحوها اكثر
نيار.... انا اهوا اخت مراد وبقولك انك جميله اووي كفايه جمال روحك وطيبتك انا لو شايفاكي وحشه مكنتش هسمح لاخويا انوا يتجوزك ع فكره
ضحكت تقي بمراره.....
نهاد وهيا تجفف دموع تقي... خلاص بقاا بطلي عيااط انتي جميله ولازم تبقي واثقه في نفسك اللي بينتقدوكي دول اللي بيكرهوكي او غيرانين منك او مرضا نفسين لانهم كده بيقولوا لربنا انت خلقت حاجه وحشه وربنا سبحانه وتعاله مش بيعمل كده
رحمه ببسمه..... ربنا خلقكك. كده علشان تبقي مميزه تبقي حاجه مختلفه غيرنا خد منك حاجه وكملك بحاجة تانيه احلا
سهيله وهياا تحتضن تقي.... انتي اجمل واجدع والطف بنت قبلتها بحياتي
تقي بصتلهم بفرحه ووبعض الثقه التي اكتسبتهاا من كلامهم... شكرا شكرا ليكم.
زهرة بوجع.... انتي شكلك واجعك وعمالك مشاكل صح
تقي بايماء... اه بس الحمدلله
زهرة... انا بقا وانا صغيره كنت بدعي اني لو كنت مشوهةة عشان ربنا يرحمني.
تقي باستغراب وتساؤال... مش فاهمه
نهاد بضحك.... اصل كلنا موجعين بس بنضحك ونهزار وبنقول لدنيا ولناس طظ احنا هنضحك برضو حتي لو بنموت
تقي ببسمه.... ربنا يسعدك ويفرح قلبكم
نهاد..... عارفه انا رغم ضحكي وهزاري ده كله الا اني برضو حزينه من حظي يعني هعرفك انك مش بس انتي اللي موجوعه انا يعتبر ميته بنظر الناس نهاد محمد ماتت وورقه وفاتهاا طلعت.
تقي باستغراب.... ازاي
نهاد بحزن.... اه اصل جوزي طلع تبع المافيا لا وكمان كان مطلوب قتل وبالفعل ضربوني بالنار ومازالت عايشه وجوزي عايش حياته مع مراته بعد ما عذبني وقهرني وذالني وانا مكنتش بقدم لسه غير الحب والخير وحميته كتيرر اغتصبني تلات مرات وبدات دموعها تهبط.. ابني اللي في بطني نتيجه اغتصاب بس الحمدلله انا بشكر ربنا وبضحك برضو وهفضل اضحك واحب الحياة بالنسبة لست زهره دي
تقي بحزن علي نهاد وبصت لزهره.
زهرة بضحك.... انا بقا يا ستي فهد مش اخويا من دمي لكنس اعتبرته اخويا وايويا وكل دنيتي انا بابا كان هيجوزني وانا عندي 12 سنهه جواز قاصرات تخيلي جواو اخواتي الكبار قبل كده تلات مرات وقبل ما يجوزني اخواتي قدروا يهربوني واتجوزا هما ومن بعدها اتفرقنا منعرفش عن بعض حاجه ووصلت هنا وشوفت فارس خدنس بيته يومين وبعدها جده رماني في ميتم أطفال المديرة ضربتني جامد وفهد جاء دافع عني وحضني ورباني هو بعد كده بعد عذاب عنناءه عشان يقدر يخليني معاه
تقي بدموع.... انا اسفه زهرة مكمله.... اما زينه شالت مسئوليه اكبر من من سنهاا اشتغلت واتمرمطت عشانا عشاني انا يذات عشان واحده غريبه اتهبلت بالشغل ورحمه ربتني ربوني بتعبهم عوضني عن كل حاجه والحمد الله هما عوضي بس الوجع مش بيخلص
تقي بصتلهم بدموع فسهيله ونهاد وزهره وزينه ورحمه قد عانوا كثيرا بحياتهم وذاقوا العذاب انواع من هذه الحياة لا احد يسلم منها..
نهاد... احمدي ربنا دايما ربنا ميزك وعطاكي اختبار كبير اوي لانه بيحبك وعاوز يشوف صبرك اصبري عشان ربنا يراضيكي ويعوضك واوعي تقولي ليي او مش معني انا انتي ربنا ميزك فربنا اذا احب عبدا ابتلاءه..
تقي بابتسامة.... الحمدلله دائماً وابدا
نهاد ببسمه... الحمدلله
زهرة بضحك.... خلاص بقاا يا جماعه عيطونا وهيا مش ناقصه بصراحه عياط
تقي بضحك.... عاوزة اتعلم منكم
سهيله باستغراب... تتعلمي اي
تقي.... اثق في نفسي واضحك دائما
نهاد بابتسامة.... بس كده عادتشي جداً خليكي باردة وبس
تقي بتساؤال..... ازاي يعني
نهاد.... بص. يا حبيبتي انا كشخص من الناس هل انا بديكي فلوس او بصرف عليكي او باكلك او بشربك او بجبلك لبس
تقي بنفي..... لاا
نهاد.... مدام انا كده فمليش حق اني اقولك انك وحشه فلتقل خيراً او لتسكت.. يا اقول كلمه كويسه يا اسكت خالص واخلي الكلام لنفسي لو عندي اعتراض علي حاجه مثلا الحجاب قصير شويه بيني وبينك هقولك وانصحك وانتي يا تقبلي النصيحه او لاا فانا
تقي... مش فاهمه
نهاد..... يعني متسمحيش لحد يقولك كلمه مش كويسه لو قالك حاجه تردي عليه قوليله لما تقدر تخلق نمله ابقا تعال وتنمر زاي ما انت عايز محدش ليه حق انه يدخل بحياتك انتي جميله اوى هما اللي عيونهم مش حلوه عشان كده مش شايفين حلو
تقي بحب لهذه النهاد... شكرا كلامك جميل جداً
زينه..... انتي باين عليكي حافظه القرآن
تقي.... اه كامل بالتجويد وحافظه احاديث كتيرر
زينه بانبهار..... بسم الله ماشاء ربنا يبارك وجايه تقولي وحشه ونبي ياختي البت سهيله هيا اللي وحشه
سهيله.... الله وانا نالي يا لمبي
رحمه بضحك.... مش انتي اللي اديلك سنهه مش قادره تختمي القرآن
سهيله.... والله بحاول بس الكليه
تقي... ان شاءلله هتختمي فاقرب وقت وانا هساعدك
سهيله بغمزه... اشطااات ياباشاا
نهاد... معاكي كليه اي يا توتو
تقي ببسمه وثقهه... درست كليه اداره أعمال وعملت ماجستير لإدارة الاعمال وبعدين لما بقاء عندي 27 سنهه دخلت كليه تجارة انجليش واتخرجت واتعينت معيده سنتين وقدمت استقالتي واديني رجعت تاني ليها
زهرة ويكاد فكهاا يجاااب الارض... احييي كلتين يا مفتريه وامتيازات كمان ودكتوره
نهاد وحالتهاا لا تختلف عنهااا..... يختي ده احنا اللي معوقين والله يخربيتك كل ده عاملهه
تقي بضحك علي شكلهم.... ليي يعني دي حاجه سهله
زهرة بصدمه... س اي يا عنيا سهله دانا بطلع بمقبول بالعافيه مره جبت جيد فهد وزع كازوزا للناس
نيار.... مش الكزوزا راحت ايامها
زهرة.... فهد رجعها رجعها تاني احتفالا بالجيد بتاعتيي
زينه.... ابقي بخري نفسك يا تقي انتي خديلك كام عين من العيال دول ربنا يستر وترجعي البيت سليمة
نيار بصدمه..... يخربيتكم هتحسدوا البت قبل ما تتجوز
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اسفهه علي اي اخطااء في الكتابه بس ده من الكيبورد وهصلح الاخطاء ان شاءلله لما اجدد الباقة واتمني البارت يعجبكم❤+بتمني الاقي تفاعل لاني هبطل اكتب فيها لو ملقتش اي تفاعل تاني 😪💔
#Nehad #Mohamed
تعليقات
إرسال تعليق