القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية المشوهه البارت 12بقلم نهاد محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


#آلمـشـوهہ‏‏ة🖤

#الفصل #الثاني #عشر🤎

#نهاد #محمد ♥💫


نيار بصدمه.... يخربيتكم هتحسدوا البت قيل ما تجوز

تقي ضحكت عليهم.. 

نهاد... وربنا ضحكت قمر 

تقي لسا هترد قطع كلامها رنه فونها.. 

تقي... السلام عليكم 

عادل... وعليكم السلام يا توتا هااا انا تحت البيت مستنيكي

تقي بصت للبنات... تمام انا نازاله اهوا

سهيله..... رايحه فين 

تقي... هرجع البيت 

نهاد.... نعم يا عمري لا طبعا ده لسا السهره مبداتش 

تقي... عادل مستني تحت ولازم انزال

نهاد بغمزه... عادل مين يا موزه امووت في الانحراف بداتي تعجبيني

تقي فتحت فكهاا... هاا

سهيله بضحك... يخربيتك عادل يبقا اخوهااا

نهاد برفع حاجب... اخوكي خيبتي املي فيكي

زهرة بضحك... كانت ناويه تحط في مرتبه الشرف للمنحرفين

عادل بصدمه وهو علي الهاتف... تقي يا تقي

تقي اتفاجات بالمكالمه لساا موجوده... عادل 

عادل.... هو ايه اللي بيحصل مش كان كفايه سهيله جابتلك شله 

تقي بضحك.... هاخر شويه معلش 

نهاد ساحبت الهاتف منهاا... الوو يا واد

عادل..... واد

نهاد...... بص ياض اطلع اقعد مع الرجاله واسهر معاهم

عادل...... مينفعش والله اسف

نهاد بصيغه امر.... اطلع مع الرجاله واقعد معاهم بدال ما انزالك واسال اختكك عليا

عادل ببعض الخوف.... انا علي السلم أصلا 

نهاد... طب يا خويا سلام 

تقي بصت لنهاد بصدمه... انتي تخوفي

نهاد بضحك.... مش اوووي يعني 

تقي ببسمه.... شكرا 


عادل تحت البيت... يخربيتها انا خوفت منهاا يلا اما اطلع لما نشوف 

عادل طالع ونسي انهي شقخخ وبنفس الوقت شاب طالع جمبه

عادل بتساؤال... احم تعرف شقهه فهد العمراني فين

صقر ببسمه... انا طالع ليه تعال معايا 

عادل ببسمه.... شكرا ليك

صقر... العفو بس تعرفه منين 

عادل... اختي صديقه اخواته

صقر هز راسه بتفهم... تمام 

وصله كلهم شقهه فهد ورنوا الجرس... 

فهد فتخ الباب وبصدمه.... صقر

صقر ببسمه وبعض الخجل يظنه فى صديقه... اهاا

فهد ببسمه.... اتفضل وبص ناحيه عادل.. انت اخوا تقي صحيح 

عادل بابتسامة.... اه

فهد... اتفضل البنات خبروني بوجودك 

عادل... شكرا


زينه دخلت الاوضه.... اهوا يا ستي اخوكي جاء مفيش مشاكل بقاا 

تقي ببسمه.... تمام شكرا 

رحمه... بيعملوا ايي

زينه.... بيتناقشوا في الشغل 

رحمه بتفهم.... تمام  هاا يا نونا هنعمل ايه

نهاد بتفكير.... اممم هنلعب لعبة التحدي خمس تحديات نتحدا بيهم بعض واللي تفشل بتحدي تتعاقب كل تحدي وليه عقاب او عقاب واحد لكل التحديات وانا اللي هعاقب

كلهم هزوا راسهم برفض.... لاااا لااا بلاش منها وبلاش اصلا انتي اللي تعاقبي او تكوني الحكم

نهاد... اممم خلاص نلعبها بس تلات تحديات بس مش هكون انا الحكم هتكون الرجاله برا اشطا 

رحمه... اشطات 

زينه... خلاص ماشي 

تقي... تمام موافقه

نيار... جات عليا طيب يا ست نونا موافقين

نهاد... توكلنا علي الله 


فهد.... والله يا مراد الموضوع مش سهل كده بس هحاول ان شاءلله والباقي صقر هيقدار عليه 

مراد...... بتمني يا فهد 

صقر بتفكير... انا اقدر اجبلك اي حاجه برا مصر وان شاءلله هعرف كل المعلومات اللي عاووها قريب

مراد بإبتسامة.... شكرا ليكوا يا شباب

فهد... علي اي احنا اخوات يا مراد 

مازن.... بس لازم نحط مراقبه علي والده حضرتك 

عاصم.... معاك حق فعلاً 

فارس.... انا هدبر الموضوع ده

مراد.... خلاص اتفقنا يا رجاله 


خرجت زينه والفتيات من الغرفه... 

توجهت عيون صقر النادمه إتجاهاها.. 

زينه دارت وشها الناحيه الاخري واردفت لفهد.... نهاد عاوزه تلعب ومصممه انكم تبقوا الحكم

فهد حط ايده علي وشه بياس... انا مش هخلص من نهاد دي هتجلطني وانا تعبان لوحدي 

زينه..... معلش انت عارفها عنديه 

نهاد قربت... فهوده حبيبي 

فهد... لااا

نهاد... فهدد عاوزة اللعب انا والبنات فلخص

فهد... عاوزة ايي

نهاد ندات علي البنات... تعالوا يا بنات

فهد... هااا

نهاد بصه ناحيه الشباب... بصوا يا شوباب هنلعب لعبه تحديات انا والبنات اشطات اشطات يابابا هما تلات تحديات صغوننين داخل البيت هنا عشان مش يقلقوا

نيار بتنفس.... الحمدلله 

عاصم كتم ضحكته.. 

نهاد بصتلهم.. اي يا بت 

نيار... مفيش كملي يختي 

نهاد مكمله.... تلات تحديات وكل واحده وليها الحكم بتاعها يحكم عليها يعني يعاقبها

فهد..... تمام 

نهاد.... انا اللي هووع الفرق عشان كل واحده هتروح لاخوها وتمحمن مش ناقصه. 

فهد بحده.... رحمه معايا ومش عايز نقاش فاهمه 

نهاد ابتلعت ريقهاا... فاهمه يا معلم يلا نقسم بسم الله. 

سهيله صرخت.... وانا مع مازن 

نهاد وهيا بتخلع شبشبهااا... صرعتيني يا بت الجزمه لا مازن لا ده اخوكي وهيبقاا حونين بالعقاب اخرصي بقاا 

سهيله بتافف... اووووف

نهاد... هنقسم ومش عاوزه اسمع نفس او اعتراض من كلبه منكم 

تقي مع خطيبها مراد. 

تقي بصتلها بصدمه فكانت تتوقع وجودها مع عادل فهي لا تستطيع التحدث مع مراد ولكن فل ترا ما هو عقابه

نهاد مكمله.... وزهره مع الواد المسمس ده واشارت علي فارس 

فارس... انا 

نهاد بغمزه... اه يسطا 

فارس.... تمام 

زهرة بصدمه. وفي نفسها... منكك لله يا نهاد الكلب وربنا هيا قصادها انا عارفها

نهاد.... وزينه مع الواد العصبي ده  اللي مش طايقني ولا طايق القاعده هنا اصلا اشارت علي صقر.. 

صقر بصلها بغضب... 

نهاد... مبخافش انا متبرقش لياا 

زينه بصدمه.... حسبي الله هتدبسني مع هولاكوا

نهاد..... والبت سهيله مع الواد ده واشارت علي عاصم.. 

عاصم برفع حاجب.... واد انا واد

نهاد... اه ولخص

سهيله باعتراض... لا عاوزه مازن او عادوله ابو عيون عسلي فاتح ده حتي عقابه هيبقا يفتح النفس 

نهاد... لا ومفيش اعتراض 

سهيله..... اوووووف عليكي 

نهاد.... اتفخي انفخي. 

عاصم في نفسه... شكلي هتسلاا 

نهاد.... ونيار مع مازن 

نيار... هااا

خفق قلب مازن بشده.. عند. ذكر اسم نيار فهو حتي الان يراها امامه وهيا تعترف بحبها رغم انه يعلم انه عقاب بلعبه ولكن قلبه خفق لهذه الكلمه بشده.. 

نهاد....... وانا بقاا مع الواد الحيلاوه ده ابو عيون عسلي فاتح 

سهيله بغيظ....طيب اي اول تحدي.. 

نهاد بتفكير..... بسم الله الرحمن الرحيم ميهه ضغط

سهيله..... نعممم يا عومررري ميهه ايي

نهاد ببرود... ضغط

سهيله... لا منيش لاعبه

رحمة... لل صعب

زينه... غيري شوفي غيروا احنا فينا صحهه

زهرة بصراخ... اه يا بت انا مستعده

نيار ببسمه.... وانا كمان دي سهله جدا 

نهاد بغمزه.... مانتي خليتي فهد درابك اما انتي يا نيروا فانتي ظبوطه فتعودع

تقي... صعب خالص وكنان قدام شبااب

نهاد بتاففف... اوووف خلاص ودخلت المطبخ وخرجت معاها كرتونه بيض

زينه وهيا بتبتلع ريقها.... انتي جايبه البيض لي

نهاد..... اتفضلوا كل واحده خمس بضات نينه تاكهم ع طول 

سهيله حطت ايظها غلي بقؤءها وطلعت تجري علي الحمام.. 

نيار.... جاتك القرف يا شيخه 

زهره... عاااا اي يا بنتي ارحمي اهلنا وبعدين انتي معانا

نهاد... عارفه اتعودت الواد هيثم كان بيعقبني علي كده وكمان عودني علي اللبن ببيض كان بيشربوا كل يوم الصبح 

رحمه  .. وعشان اتعودتي هطلعي عنيا

نهاد... بقولكم اي نفذوا من غير كلام 

ابتدوا كل واحد تقرب واخده نصيبهم.. 

تقي اكلتهم كلهم وهيا لا تستطيع التنفس... عااااا منكك لله 

زهره اكلت بيضتان ولم تستطيع ان تكمل... 

نهاد بصتلها... خسرتي

زهره... خسرت خسرت عبو شكلك 

رحمه اكلت ثلاث بيضاات... عااا يا نطني منك لله يا نهاد الكلب

زينه باستمئزاز ولكن لم تتعود ان تخسر يوم ولم تريد ان تبين ضعفها امام هذا الصقر فاكلتهم كلهم وبصت ليهم بإبتسامة نصر.. 

نيار اكلتهم كلهم... خلصت يا نونا

نهاد... برافو ابت يا نيرو

سهيلة لم تاكل وانسحبت... 

نهاد كلت ست بيضات🙂🥲💔

زهره ... عبو قرفك بتوكلينا بيض ني

نهاد... كده انا وزينه وتقي كسبنااا انتوا هتتعاقبوا

زهره.. لسا في اختبارين تانين

نهاد بغمزه... اشطااات روحي يا تقي هاتي اللي قولتلك عليه

زهره...هو مفيش غير تقي هناا

نهاد....اه هيا الوحيدةاللي هستامنها عنكم

نيار لزينه.... انا مش مطمنه

زينه... ولا انا يختييي

ضحكت نيار.. 

دخلت تقي المطبخ جابت اللي نهاد طلبته.. 

مسكت نهاد الليمون الكبير وقطعتوا شرايح وكل شريحه ليمونه حطه عليها شطهه وفلفل وحبهااان

نهاد... يلا كلوا واحد ياكل شريحه اللمون دي

سهيله.... نعمممم

نهاد... اي اتفضلي يلاا

زينه... قولي يا نهاد متكسفيش 

نهاد. ... اقول اي

زينه.... انك عاوزة تجبيلنا البواسير مهو مش عمايل حد عاقل الي بتوكلهولنا ده

نهاد... ده لموت وشطه وفلفل وحبهان مش قصه

رحمه بسخريه... مش قصه

فهد... كفايه يا نهاد يتعبوا

نهاد.. بقولك اي هما وافقوا من الاول سوري يعني يلا اطفحوا

نيار.... يرتني ما وافقت يرتني ما جيت هتجبلي البواسير بنت عن محمد 

اكلوا كلهم  شريحه اللمون اللي عطتهالهم نهاد وبداوا بالبكاء بسبب خراره الشطه والفلفل الشديده. 

زهره ببكاء... حسبي الله 

نهاد بدموع.... توشكرات

عادل.... يا بنتي مانتي كمان تعبتي

نهاد.. ... كان لازم انجح

سهيله وهيا بتتنط... اه شطه ناار شطهه نااار عااااا

مازن ضحك عليها... يااءه اخيرا اللي بتعمليه فياا بيطلع عليكي

سهيله... مش وقته ماااايه بسرررعهه

نيار... مااايه يا عاصممم ماايي

عاصم جلب ليها المياه... خدي يختي اخرت التحدي وانا قد التحدي والمواجهه

نيار... مواجهه هههي مع نهاد يبقا اطمن الموت بدي

بعد خمس دقايق... 

نهاد... يلا اخر تحدي... 

رحمه بصررراخ.... لااا لااا اناا انسحب

نهاد... متاكده

رحمه... اه اه

نهاد... اتفضل عاقبهاا يا فهد 

رحمه بصت لفهد....

 فهد..... مش هعاقبها

نهاد.. نعممم يا عنياا يا تعاقبها يا هعقبهاا انا

رحمه بتراجع... لااا لااا عقبني انت

فهد ضحك.... عقابك انك تجبيلي كوبايه مايه

نهاد رفعت حاجبهاا... نعمم يا عنياا 

فهد... اي يا نونا بعاقبهاا

نهاد... ده عقاب

فهد... ملكيش دعوه انتي ده عقابي ليها

نهاد.... ده مش عقاب

فهد... انتي قولتي عاقبي وانا عقبت خلاص 

نهاد... منكك لله 

ذهبت رحمه وجلبت كاسه مياه. 

فهد بابتسامة.... اشربيها يا قمري

نهاد.... عبو محن امكم وانتوا هتكملوا.. 

زهره... لما نشوف اخر تحدي يا بختك يا رحمه وقعتي في ايد فهد 

نهاد.. بطلي لوك لوك لوك المهم اخر تحدي هو انكم تقفوا علي رجل واحده لمده تلت ساعه 

زهره.... يريتني كنت اتشليت في لساني قبل ما انطق

عادل قرب من تقي... دي محتاجه مستشفى امراض عقليه علي اللي بتعمله ده 

تقي بدموع وهميه... دي طلعت عينا ربنا يستر 

نيار... اشطاات جاهزه

نهاد... خلاص عرفنا انك ظبوطه وجامده

نيار... خمسه في عينك. يا شيخه

نهاد وهيا تمصمص شفايفهاا... بلاا وكسه

زينه... بلاش يا نونا يا حبيبتي صحتنا غلي قدنا

نهاد... يبقاا تتعاقبي لو وقفت خمس دقايق العقاب هيقل وهكذا كل دقيقه بتفرق

زينه بتاففف... منكك لله اي اللي جابك

تقي... طب انا طبعا ضهري وجعني وانا الكبيره فمينفعش

نهاد... الكبير ربنا يلا يختي هتخزني صحتك مثلا يلا

تقي... براحه طيب. 

دخلوا كلهم. اوضه زهره ورفعوا رجلهم... 

سهيله بعد خمس دقايق نزلت رجلها وخرجت بتعب قعدت جمب مازن... عاااا تعبتتت يا مازن عذبتني الحلوفه اللي جوا

ضحك مازن عليها... مش انتي اللي اصريتي تيجي 

سهيله... كنت تقولي كنت تنصحني يا خويا حسبي الله 

بالغرفه فضلوا واقفين زينه بعد عشر دقايق... لا خلاص انا تعبت

نهاد.. اخرجي وشوفي عقابك

زينه... يارب عقاب ارحم. منكك

خرجت زينه واتجهت ناحيه الصقر.... 

صقر بصلها بحب... احم

زينه بضيق..... اتفضل قول عقابك 

صقر بضحك... لسا بفكر اعاقبك باي

زينه... اظن مفيش حاجه توجع اكتر من اللي عملته

صقر بحزن... انا انا اسف

زينه... مفيش داعي للكلام اتفضل قول 

صقر... مفيش عقاب

زينه..... لازم عشان مش قد نهاد انا

صقر بغضب..... خليها تقرب سنتي منك وانا همحي وجودها من ع وش الدنيا خالص

زينه بغضب.... ومين هيسمحلك بكده وانت مين اصلا واياكي تقرب منهااا واتفضل قرار اي نيله 

بعد خروج زينه فضلت زهره وتقي ونهاد ونيار.. 

تقي باستسلام... لا تعبت بجد 

نهاد.... حصلي اختك يلا

خرجت تقي واتجهت ناحيه مراد.. 

مراد وقد احس بها واشتم رائحتها التي حذبته من اول مره.. انتي خلصتي

تقي... خسرت لاسف

مراد... والمفروض اعاقبك

تقي... والله انت وذوقكك

مراد... انتي عاوزة اي

تقي... مش عاوزه حاجه 

مراد ببسمه... متخافيش هيعجك اوووي العقاب

تقي... يارب يخويا

بعد مرور الوقت المحدد خرجت زهره ونهاد ونيار... 

زهره بزغروطه... لولولولولي كسبت كسبت لولولولولي 

نهاد.... خسرتي باول اختبار

زهره... لا لا يابابا كلتها واسكتي خالص

نهاد بصت ليهم... يلا كل واحد يعاقب اللي خسرت.. 

عاصم بص بخث لسهيله.. بما اني انا اللي هختار اعقابك فانا اخترت خلاص 

سهيله بتافف.. اشجقيني يا خويا اي هو

عاصم ببسمه.... تطلعي السلم وتنزالي 15 مره وراءه بعض 

سهيله..... نعممممم يا عنيااا انا عاد فياا صحهه بعد اللي عملتوا نهاد فياا لا مش لاعبه

عاصم... ده عقابي والا نهاد هتعاقبك هيا

نهاد بصتلها بخبث....عيوني 

سهيله بلعت ريقها وبصت ببسمه لعاصم... اومر يا كبير

عاصم ضحك علي شكلها... زاي ما قولت اطلعي وانزالي السلم 15 مره

سهيله بصت  لمازن.. ومازن بصلها بفرحه... يلا نفذي خلي اللي بتعمليه فيا يطلع عليكي

سهيله... حب الناس نعمهه عبو اشكالكم

وخرجت سهيله وعاصم ونيار سوا وبدات سهيله بطلوع ونزوال السلم.. 

نهاد... يلا يا ابو الصقور عاقب البت

صقر...... مفيش عقاب

نهاد... مينفعش دي قواعد اللعبه 

صقر بحده.... لعبه ع نفسك مفيش وع الله تقربي منهااا سنتي

بدات عيون نهاد تدمع... 

زينه بصت لصقر بغيظ واردفت بحده..... انت مالك انت في ولا مفيش وبعدين هيا غلطانه انها شاركتاك معانا انت ملكش مكان وسطينا اصلا

فهد قرب من نهاد ومسح دموعها... خلاص يا زينه وبص لصقر اعتذر

صقر... اسف وخرج بعدها 

زينه... متزعليش يا نونتي

نهاد... لا لأ مفيش مشاكل هروح اعملكم كيكه

زينه.. طب االعقاب

نهاد... ده كان لعب عن اذنكم 

زينه بصت لرحمه نظؤه فهمتها... 

رحمه.. هروح لنهاد وهاجي يا فهد

فهد... ماشي يا قمر 

تقي... وانا كمان هدخل معاهم.. 

عادل.. متاخريش عشان نمشي

تقي... حاضر.. 

دخلوا كلهم الاوضه لنهاد.. 

زينه.. مش قولتي هتعملي كيك

نهاد... ما زهره عملت واحده قولت هنام شويه عشان تعبانه 

زينه... اسفهه

نهاد... وانتي ذنبك اي انا قلقانه عليكي من هولاكوا ده كنتي بتحبيه ازاي 

زينه عيونها دمعوا... اسفهه 

نهاد.. مفيش اسف بينا يا هبله

تقي... طب اي بقاا ده انا اول مره اضحك من قلبي واتكلم براحتي من ساعه ما جيت بفضلي

نهاد ببسمه... انتي جميلة اوي يا تقي انا معملتش حاجه 

رحمه... طب يلا عشان نخرج ونغني

نهاد... اشطا واحشني الغناء اصلا

زهره وهيا بتطبل علي الباب... طب واحده واحده وبلاش كل ده يجي مره واحده يجي مره واحده لتجنن كده لو النظام معاك بالشكل لده  مشدرش عليه 

ضحكت نهاد عليها.... متغنيش تاني يا زوزو

زهره... يا شيخه هتذلينا عشان صوتك حلو

نهاد وهيا بتخمس بشوها... الله اكبر الله اكبر 

تقي ببسمه.... تليق بيكي هذه الابتسامة اكثر

نهاد.... بت بقولك اي عارفه عاوز تخرجيني من مودي لكن ادب ولغه عربيه وقتها هديكي ع راسك

تقي... طب خلاص بقاا وبطي عياط

نهاد وهيا بتبصلهم بقرف... عبو اشكالكم مش نافعين في حاجه يلا نخرج

خرجوا كلهم... 

اقتربت رحمه من فهد. لتطمئنه.. متخافش مكملناش كلامنا وضحطت

فهد ببسمه... نهاد برئيه وبتتعامل بطفوليه

نهاد بحنجنه.... معلش يا استاذ فهد ابعت عن البت وبطلوا محن الله يخليكم عشان المراره

فهد بص لرحمه.... اقصد طفله رخمه

ضحكت رحمه باعلا صوتها ع ما قاله فهد... معلش استحمل يا كبير 

نهاد... يا جماعه معلش كل واحد يكمل عقاب التاني وهختار انا عشان مزاجي رايق

زينه... وعاوزه تعملي اي

نهاد... هنغني

تقي  بفزع ثم بصت لعادل... مش هنمشي

عادل ضحك ع ملامحها.... ماشي هستاذنهم ونمشي

عادل لفهد... اتشرفنا بيكم يا جماعه وبالقاعده الجميله دي وان شاءلله تتكرار تاني 

فهد.. رايح فين 

عادل... معلش قعدنا كتيرر لازم نرجع البيت 

نهاد.... اقعد يا بابا لما يتعاقبوا الاول 

عادل.... مره تانيه

اخرج مراد من جيبه مال واعطاء لنهاد... اعفي تقي من العقاب

تفاجات تقي بما فعله واتلجمت الصدمه لسانها... مم

نهاد... لا يا بابا خد فلوسك هاتلي اكل

اخرج مراد هاتفه واردف لعاصم... اتصل هاتلها اكل

نهاد بصت للبنات.... شايفين بيرشيني ازاي عشان معقبش حد فيكوا بس خلاص مش عاوزه يسطا تسلم فهد عزمني

فهد بفزع... وفهد مالوا

نهاد بغمزه... انت الخير والبركه

ضحكوا كلهم ع افعال نهاد وبعد وقت. 

عادل.. هنمشي احنا بقا 

فهد... نورتونا والله يا جماعه 

عادل.. بالعكس شكرا ليكم

فهد.. اديك عرفت العنوان ابقا ابعت اختك يمكن تعلمهم شويه احترام صغننين مش طمعان اكتر من كده 

ضحك فارس... او يمكن هما اللي يخبلوها

فهد... هار اسوح اكيد ده زهره ونيار والبت سهيله ونهاد مصايب

عادل بضحك... اهم هيزود تانى 

فهد.. ع راسي والله 

عادل... يلا سلام عليكم 

فارس وفهد.. وعليكم

خرج تقي وعادل.. 

دخلت سهيله من الباب وهيا تنهد من التعب... منكك لله ي عاصم الكلب 

ضحك عاصم مت وراءها... لي كده عشان شويه رياضه

سهيله وهيا بتزقوا... عشان شويه غتتاته ع تناحه يا غتتت 

وذهب اتجاه مازن وحضنته. 

مازن ربط ع شعرها... انتي كويسة 

سهيله بالم... اه ياني جسمي اتهد بسبب الحيوان ده 

مازن... يبقا كويسة 

سهيله وهيا تدفن نفسها اكتر بحضنه... يلا نمشي 

مازن ببسمه... حاضر وبص اتجاه فهد.. هنستاذن احنا كمان 

فهد... بس مش زياره دي

مازن بضحك.... فعلاً احنا بنشوف اكتر من كده من البنات

سهيله وهيا تتعلق برقبه مازن... شيلني 

عاصم بصلهم. بغيظ وغيره.. 

مازن.... حاضر واشتال سهيله.. عن اذنكم بقا 

فضلت نظرات عاصم متعلقه بيهم لغايه ما خرجوا ونيار لحظت نظراته وبدات تشك بشئ. 

مش يلا بقاا يا عاصم. 

عاصم بصلها... فعلاً يلا

مراد.. طب احنا كمان هنمشي 

فهد... اي كلكم هتمشوا. 

مراد ببسمه... تتعاد مره تانيه 

فهد.. ان شاءلله 

عاصم... سلام عليكم.. 


♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕


وصلت تقي وعادل البيت ودخلت البيت ببسمه وفرحه.. 

سميره... اي اتاخرتوا ليي انهارده 

تقي ببسمه.. معلش يا سوسو مش هنتاخر تانى 

سميره... كنتي فين بقا عشان الضحكه الجميله دي

تقي بضحك... مع سهيله 

سميره.... اه البت سهيله والله دي بت حلال ودخلت قلبي اوي

تقي... وقلبي انا كمان وعرفتني بناس كويسه اوي يا ماما 

سميره... ازاي 

عادل بضحك... طب اوعوا كده هروح اغير انا هدومي وانتوت احكوا مع بعض 

سميره خدت ايد تقي وقعدوا... هااا احكيلي يا بت حصل اي

تقي وهيا تتطلم بابتسامة واسعه ع وجهااا... عرفتني بناس كويسه بقاا لياا اصحاب جديده دمهم خفيف اوي وحبوني واعتبروني اختهم مش صحابتهم وخلوني اللعب و... حكت لها ما جرا

سميره وهيا تمسح دموعها من الفرحه بتقبل هولاء الناس لابنتها... ربنا يسعدك يا بنتي ويحفظك ويبارك فيهم وتدوم الصداقه

تقي ببسمه.. يارب يا سو هروح اغير هدومي واجي اتعشاء مع انوا اظن في مكان في معدتي فاضي

ضحكت سميره ع ابنتهاا فقد بدات تغتلط بالناس.... بالهناء يا حبيبتي غيري وتعالي.. 

دخلت تقي اوضتها والبسمه ع وجهااا... الله بجد شكرا يارب ليك شكرا ع الحظات الحلوه دي ديمهم ليا مفيش حد اتقبلني غيرهم.. 

اتوضت وصلت ودعت ربنا يسندها بهذا القرار الذي ستاخذه فمن بعد ما رات مراد اليوم وقد ذات اصرارها بالتمسك به مهما كان فقد بدات مشاعرها وقلبه يدق له.. 

تقي وهيا ع سجاده الصلاة... يارب انت عارف هعمل كده لي عشانه وعشاني محتاجه حد يفضل معايا محتاجه عائله جميله بجد هوافق ع كلام خالتي زبيده عشان مراد هوافق على جوازي عشانه اجعله ليا كل خير ❤❤

واخرجت هاتفها واجرا مكالمه بزبيده واخبراتهاا بموافقتهاا ع عرضهااا. ♥

بعد ما خلصت المكالمه خرجت واخبرت والدتها بقرار زبيده. 

سميره بزغريط... لولولولوليييي مبروك يا حبيبتي مبروك يا قلبي هشوفك عروسه 

تقي ببسمه... الله يبارك فيكي 

عادل احتصتنها... ربنا يسعدك يا تقي ويجعلوا عوض ليكي

تقي بتاميم... يارب يا عادل 

جرس الباب رن تقي باستغراب... يترا مين اللي جاء... 

تقي باستغراب.... مين اللي هيجي الوقت ده وقامت فتحت الباب واتصدمت.. دكتور يوسف 

يوسف باحراج... احم هو يعني 

تقي باستغراب... يعني اي

يوسف... احم لوجين كانت حابه تشوفك وتكلمك عشان كده جيت انا مش بقدار ازعلها الايام دي لانها مشتاقه لامها ويعني انا اسف عارف الوقت مش مناسب

تقي ببسمه... مفيش حاجه ع فكره اتفضل وحضنت لوجينا واطمئنت عليها

يوسف... اسف ع الازعاج 

عادل.. مفيش ازعاج تنور باي وقت

ابتسم يوسف بلطف... شكرا ليكم 

تقي وهيا تحضن لوجينا... طب خليها معايا انهارده 

لوجينا بفرحه... اه يا بابي خليني مع ميس تقي انهارده 

يوسف باحراج... مينفعش مش هتعرف يعني هيا بنوته صغيره و

تقي... خلاص خد قراري لوجينا هتفضل معايا عشان هتوحشني اوي

يوسف... انتي مسافره

عادل ببسمه... لا يا سيدي هتجوز

يوسف بصدمه.... اي

تقي بصتلها باستغراب ووجع.. اي

يوسف بالم لا يعرف سببه....اه الف مبروك مبروك 

تقي ببسمه... الله يبارك فيك 

يوسف.. طب هضر امشي انا بقا 

تقي... ربنا معاك 

يوسف... شكرا ومعاكم كلكم وقبل جبين لوجينا وخرج


♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕


وصل كلا من نيار وعاصم ومراد. الفيلا تبع مراد واتصدموا باسيل.. 

اسيل بدموع... كنتوا فين كل ده قلقت عليكم 

مراد وهو ينتبه لصوتها... اسيل

اسيل بدموع... ايوا اسيل كنتوا فين

نيار اقتربت منها وحضنتها... بتعيطي لي بس دلوقتي 

اسيل... قلبي وجعني اوي مش عارفه ليي جيت ع هنا خوفت ليكوت حصلكم حاجه اتصلت كتير بيكم محدش رد عليا قلبي وجعني عليكم فكرت اني هخسركم تانى 

نيار... احنا بخير كنا عند فهد.. 

أسيل.. وحشتوني اووي

نيار ببسمه... وانتي كمان وحشانا كلنا

مراد وهو يقترب... مالك يا اسيل

اسيل... خايفه 

مراد... من اي

اسيل... عندي احساس غريب اوي

مراد.... متخافيش كلنا حواليكي ومعاكي

اسيل وهيا تجفف دموعها... شكرا ليكم 

مراد لسا هيرد تفاجا بوجود زبيده.. 

زبيده ببسمه... سلام عليكم 

مراد.. وعليكم السلام ولسا هيطلع اوضه

زبيده... استنا يا مراد رايح فين

اسيل بحنق... اذا حضرت الشياطين ذهبت الملائكه وادارت عجلات الكرسي العجلي لكي تذهب

زبيده طنشت كلامها... ع العموم كنت حابه اخبرك انه كتب كتابك ع تقي يوم الخميس يعني بعد تلات ايام يريت تبقا جاهز عن. اذنكم هتذهب الشياطين ومشت بعد ان قالت كلمتها.. 

نيار بصدمه ودموع... اييي وهزات راسها برفض... لااا يا مررراد لا

مراد... في اي وبتصراخي لي

نيار وهيا تقترب منه... بلاش تتجوز تقي يا مراد بلاش هيا ملهاش ذنب باللي حصل معانا 

اسيل بدات دموعها تنزال وهياا تفكر ستخر من احبته مره اخره💔

نيار بترجي... بلااش هيا مش هتستحمل اللي هيحصا مش هتستحمل كدبنا كفايه اللي هيا عايشه فيخ وبتعانيه مش هنزود عليها تاني 

عاصم بصوت عالي... في اي يا نيار واي كلامك ده

نيار بصراخ... عشان حرام اللي بنعمله بنجرري وراءه وهممممم وهممم مجرد سرراب بنمشي وراءه عشان نعرف الحقيقة  بس الحقيقه واضحة سيلا ماتتت خلاص ماتت من زمان بس احنا اللي مش متقبلين موتها بس خلاص لازم نتقبل كده حرررررام نتدمر حياه شخص ملهوش ذنب باللي حصل 

مراد بصوت اعلا وغضب... لا ليااا ذنب انها. ظهرت بحياتنا واختيار زبيده لازم اتجوزها عشان سيلاا

نيار بانيهار... وهل سيلا كانت هتقبلل يا مراد انك تظلم واحده ملهاش ذنب ليييييي انا مش معاكم بالي هتعملوا 

مراد بجمود... نيااار اطلعي اوضك وملكيش دعوه بحاجة بتحصل

نيار وهيا تجلس ع رقبتها امام مراد.... وحياتي عندك وحيات سيلا انسااا يا مراد ابعت تقي عن حسابتنا واوعدك اني هحاول اخد كل حاجه من زبيده اوعدك اني هبذال جهدي انا وعاصم بس بلاش تقي ملهاش ذنب 

مراد اردق بجمود.. ... نيار خلص الكلام تصبحوا علي خير 

نيار بصراخ وكان مراد يصعد السلالم.... هتندم يا مراد هتندم لانك هتاذي واحده ملهاش ذنب متاكده انك هتتوجع اكتر من وجعك ده مليووووون مره وخرجت خارج الفيلا وهيا تجري ببكاء.. 


♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕

ببيت سهيله... 

سهيله بتذمر.... كل. ده بتعمل كبده يا مازن اشحال لو مكنتش كبده هوهوهو

مازن بسخط.. لي زايك يا معفنه دي كبده بقر زايك كده 

سهيله وهيا تضربه ع كتفه..... مفيش غيرك بقره هنا وخلص جعانه

مازن... يخربيتك مكلتي عند فهد كتيرر غير الحلويات

سهيله... عاا فيها اي لما اكل تانى هتبصلي في اللقمه يا خي

مازن.... اللهم لا اسالك رد القضاء ولكن اسالك اللطف فيه خربتي بيتي الله يخرب. بيتك

سهيله.... اوف يا عم خلص بقاا اكل

مازن.... حاضر يا ستي قربت اهوا

سهيله لسا هتكمل كلامها جرس الباب رن.سهيله باستغراب... مين اللي جاء دلوقتي ياض

مازن وهو يخرج من المطبخ... ممكن بوليس

سهيله بلطم.... احييي احيي بوليس اي يا عم انا معملتش حاجه اكيد انت ايوا انت وش المصايب كلها

مازن وهو يدعي ان يهديها ربنا ويخرج وفتح الباب.. نياار

نيار بدموع... اهلا

مازن اتفاجا بحالتها هذه.. 

مازن بصدمه.... مالك في اي وبتعيطي لي

نيار وهيا تحاول ان توقف دموعها.... لاا مفيش حاجه 

مازن.. مفيش ازاي اكيد فيه حصل اي

نيار ببكاء..... اتخنقت مع مراد وسبت البيت وجيت هنا معرفتش اروح فين

سهيله جات واحتضنتها... تشرفينا اي وقت ده بيتك

نيار... اسفه لو هزعجكم

سهيله وهيا تضربها ع رأسها... ازعاج اي يت حلوفه يا بقره حلوب انتي

ضحك مازن.... مش كنت انا البقره دلوقتي 

سهيله... ودي مراتك مهو انا هجوزكم يعني هجوزكم وبعدين ظي بقره حلوب هل انت حلوب

نيار بخجل... سهيله 

سهيله بغمزه... قلبها

مازن بغيظ... عبو شكلك 

نيار بضحك... اقدر ادخل طيب ولا هتتخانقوا ع الباب

سهيله وهيا تفسح الطريق لها... ادخلي يختي ادخلي ده احنا هنريحوكي

ابتلعت نيار ريقها.... مالك يا سهيله يا حبيبتي في اي

سهيلة... 

ادخلي يا هبله ادخلي ده السهره صباحي هعمل فشار يكون الزفت مازن اختار فيلم رعب وانتي رتبي القاعده

مازن... اشطا هروح اشوف 

نيار... تمام يا كبير 


♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕

جمال... وحشتيني اوي يا سميره 

سميره... وانت والله يا جمال هتنزال امتا يا قلب اختك وحشتني اوي

جمال... بكره هكون نزالت مصر باذن الله 

سميره.... طب الحمدلله عشان تلحق كتب كتاب تقي

جمال بفرحه.... هيا تقي هتتجوز

سميرة.... ايوا هيتكتب كتابها بعد يومين 

جمال... حتي لو مكنتش هنزال كنت نزالت. مخصوص عشان تقي

سميره..... استنتا هندهلك عليها تكلمها

جمال... ايوا لانها وحشتني

وصلت سميره لغرفه تقي.. بت يا تقي

تقي...نعم يا ماما في حاجه 

سميره.... اه كلمي خالك

تقي باستغراب.... خالي رجب بس مش بيكلمك

سميره... رجب مين ده جمال 

تقي بفرحه... خالو جمال وسحبت الفون من مامتها.. الو يا جيمي وحشتني اوي 

جمال بحب.... وانتي كمان وحشتيني اوي يا تقتي

تقي... عشان كده بتسال

جمال بحزن.... اسف يا قمري بس مشاغل الحياه ووافاه الين صعب عليا الدنيا

تقي.... ماشي ماشي يا جيمي لما اشوفك بس 

جمال بضحك... هتشوفيني بكره 

تقي بفرحه... نازال بكره بجد اخيرا

جمال... ايوا يا ستي

تقي... الحمدلله 

جمال... الحمدلله طب انا عندي شغل هكلمك بعدين ونرغي سوا واعرفط بجميله

تقي... تمام يا جيمي هستناك

جمال... تمام يا قمري

قفلت تقي المكالمه معه وابتسمت فهو مان دائما اب لها وعوض لها عن اباءها فهو تقبلها كما هيا ولم يعملها بعامله جافه او كره بل فضلها دائما ويناديها بقمري ويقولها لها انها مميزه وانها جوهره الحظ بهذا المنزال♥


♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕

«لم اكن اريد ان اصبح بهذا السؤء ولكن الحياة اجبرتني ان اكون اسوء كنت ضعيف ولم احارب ولكن الشجاعه ستملكني يوماً ولن ارحم أحد وعندما اتت لي الفرصه اصبحت الاسؤء بينهم🖤» 


♡♡♡♡♡♡

تكملة الروايه من هناااااا 


 

تعليقات

التنقل السريع