القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية المشوهه البارت العاشر بقلم نهاد محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



#آلمـشـوهہ‏‏ة🖤

#الفصل #العاشر🤎

#نهاد #محمد ❤


صباااح يوووم جديد باحداث جديدة وقرارت جديدة... 

تقي بفزززع من النوووم... لا اله الا الله لا حول ولاقوة الابالله استغفر آلَلَهّ وبدات دموعهاا بنزوال من هذا الكابوس المرعب وهياا تتذاكر احداث هذا الكابوس.. 

مراد وهو يتجهه ناحيه حرف التله.. 

تقي بصرااخ... مرررراد كفايه ارجع ارجوك 

لا رد من مراد.. 

تقي جرت عليه... مراد كفايه هتقعع

مراد وقف مره واحده..... مش شايف حاجه 

تقي بدموع.... ارجع بس وهخليك تشوف وتبعد عن هنا 

مراد.... لا هكمل

تقي وهيا تمشي بخطوات بطيئة اتجاه... ارجوك ارجع كده هتموت

مراد بدموع... انا اصلا ميت وهيكمل مشيوا

تقي بصراخ.... هحبلك سيلااا

مراد وقف مره واحده... سيلا خلاص ماتت وانا هروحلهاا

تقي هزت رأسها برافض... لاااا سيلاا عايشه ارجع بس 

مراد... كلهم. قالوا انها ماتت وبصلهاا جامد... انتيي سيلاا

تقي هزت رأسها بنعمم... 

مراد وهو بيقرب منها ولا يدري لاي اتجاه يتجه اتجهت نحوها وقبل ان تمسك يده اردف مراد قائلا.... شوفتي حفرت الطين والافاعي اللي وقعنا فيهاا

تقي بصت حواليهااا... مفيش طين ولا افاعي

مراد.... لا موجودين افاعيي كتيرر حواليناا

تقي وقد استطاعت ان تمسك يده... خلاص تعال نمشي

مراد... الافاعي مش هتسيبنا

تقي بإبتسامة... انا معاك 

مراد وهو يحضتنهااا... انا هحميكي واذا بافعه كبيره تهجم عليهم.. 

تقي بصرراخ بعلو صواتهاا... مررررررررراددد

......... 

تقي مسحت وشها اللي غرق بالعرق والتعب قامت اتوضت وصلت وحهزت نفسها عشان تروح المدرسه... 

بعد وقت خرجت من اوصتهاا بعد ما جحزت نفسهااا... 

تقي بابتسامة باهته.... صباح الخير 

سميره بابتسامة.... صباح الورد يا نور عيني 

عادل.... صباح الفل يا توتو تعالي افطري جبتلك مربي مخصوص

تقي ابتسمت بتعب.... ربناا يخليك ليا يا دوله

عادل... ويخليكي ليا يا قلب دوله

تقي فطرت.. 

عادل وهو قايم.... تعالى هوصلك

تقي بنفي.... للا هروح لوحدي 

عادل.... تعالي بس مش عاوزه تجربي عربيتي الجديده 

تقي بضحك... اه صحيح الف مبروك ليكك اخيرا غيرت زوباا

عادل... قطع لسانك قال زوبا دي قلبي اديها بالكراش منين ما اعوزها هجيبها

تقي... طب يلل يا خويا عشان متاخرش علي المدرسه بس هروح الكليه انهارده 

عادل بأستغراب.... الكليه ليي 

تقي... عندي محاضره انهارده بدال اللدكتورعماد عنده معاد مهم فطلب مني اخدها بدالوا وبالمره اسلم الطلبه الكتب والبحثات والحاجات اللي طلبوها مني انهارده 

عادل.... خلاص  اشطا تعالي 


في المستشفي..... 

مراد فااق بتعب.... اااه 

عاصم بنفضه.... مراد 

مراد بوجع..... انت اي اللي جابك اوضي

عاصم بضحك.... وحياتك احنا مش في اوضك

مراد باستغراب.... امال فين

اسيل دخلت الاوضه.... في المستشفى 

مراد انتبه لصوتها... اي مستشفى ليي

اسيل.... حضرتك تعبت امبارح 

عاصم بحده... اسيل

اسيل بلا مباله..... هربت حتي من الواقع فقد القدره في التحكم في نفسك مش قادر تتتخطاا انت ايي

عاصم بصوت عالي.... اسيل اطلعي برررا

اسيل بصتله بغضب..... انا جيبالكم فطار اتفضلوا

عاصم...... مش عاوزين حاجه اتفضلي دلوقتي 

غادرت اسيل وهيا تحرك الكرسي العجلي... 

عاصم بص لملامح. مراد الحزينه واتنهد بوجع..... مراد 

مراد لا رد

عاصم.... انت عارف اسيل مندفعه شويه وعصبيه و

مراد مقاطعا ايااءه.... انا عارف اسيل كويس بتقول اللي في قلبها لاني مبتحبش تجامل او تكدب حتي لو هتاذي مشاعر غيرها بس هتقول الحقيقه وهيا معاها حق انا فعلاً بهرب من حقيقتي بهرب من اللي حصل وبيحصل بامسك في اي قشه تديني امل بس عندي اخر امل دلوقتي وهيا زبيده

عاصم بوجع.... بس انت متعرفش حاجه 

مراد.... مستنيك تحكيلي 

عاصم بوجع...لما يجي الوقت المناسب 

مراد هز راسه بدون رد... 

عاصم.... هروح اشوف عماد. انهارده 

مراد بانتباءه.... انت لسا بتفكر في الموضوع ده 

عاصم بحزن... ده دين عليا ولازم اوفيه

مراد..... بلااش يا عاصم هتوجع نفسك

عاصم وهو يغادر.... ومين فينا مش موجع


سهيله بخنقه.... اووووف خلاص يا مازن فهمت مش هعمل مشاكل وهقعد ساكتهه

مازن.... يارب تكوني فعلاً فهمتيي

سهيله.... طيب يا خويا اقدر اروح كليتي 

مازن.... روحي

سهيلة وهيا ماشيه... اخيرا فلت منكك يا اخيي هو انا بعض يعني عشان كل ده مكنش شويه مشاكل وضرب في الرايح واللي جااي واروحلك القسم ابهدالك الدنيا واتسبب في طردك مفيهاش حاجه ده انا حتي اخته لكن اعمل ايي مبيحبنش كاني مرات امه... 

رحاب وهيا بيتضربهاا علي قفاهاا.... مرات امهه يا بجرره حلوووب

سهيلة..... اااه يا غبيه ايدك تقيله

رحاب.... مش مدربه كونغ فو عاوزاني ابقا اي رقيقه يا حنينه

سهيله... عبو شكلك ع الصبح انتيي كمان 

رحاب بحنق.... انا برضو ولا انتي اللي ماشيه تكملي نفسك الناس هتفتكرك هبله

سهيله.... طب منا هبله

رحاب.... بس هما ميعرفوش

سهيله برفع حاجب.... بزمتك ميعرفوش

رحاب بضحك.... لابصراحه الكل يعرف دانتي معمله علي نص شباب الجماعه وبعض البنات المسهوكه 

سهيله بفخر... اومال 

رحاب.... طب يا بابا اتاخرت علي محاضرتي تكير يا دكتوره هانم

سهيله... ماشي يا بش محاسبهه نص كم

رحاب وهيا بتطلعها لسانهااا... متغظهه كمني بعرف اتكلم عنجليزي وهيا لااا

سهيله بضحك... عنجليزي ده العنجليزي لو طالنا هيعمل منننا كفتهه


دخلت تقيي السيكشن عشان تبدا المحاضره.... 

تقي بإبتسامة..... صباح الخير 

كانت نظرات الطلبه الموجهه ليهاا نظرات استمزاز ونظرات احتقار وقرف ونظرات خوف ونظرات شفقهه ونظرات حب وشغف كانت من طالبين... 

الطالبه بضيق... صباح الخير 

فتاة بهمس لصديقهااا... هو بقاا في خير بعد وجودهاا

صديقتهاا.... دي شيطانه منظرها بشعع جدا

تقي سمعت همساتهم واتوجعت جواها ولكن قرارت ان تتخطاءهم فهيا سمعت الكثير والكثير طوال حياتهاا. 

تقي... انا جايه طبعا انهارده بدال الدكتور عماد اظن انه في ناس  هنا عارفيني 

رحاب بغمزه.... طبعا يا دوك

تقي بإبتسامة.... لا انا فقد الامل فيكي بصراحه 

رحاب... شالله يخليكي 

تقي...تمام وصلتوا لمين مع الدكتور عماد... 

وبدات تقي بشرح المحاضره..... 

تقي.... هااا تمام كده حابين تسالؤا عن حاجه.. 

نانسي... معلش يا دكتوره هو ممكن سؤال 

تقي بإبتسامة... اكيد اتفضلي

نانسي باستمزاز.... هو اي سبب التشوه ده 

تقي رفعت كتاب الماده اتجاهااءه.... اممم مش شايفه حاجه في الماده عن الموضوع ده خالص 

نانسي..... ده سؤال شخصي يا دكتوره 

رحاب وهيا بترد... ومدام شخصي بتسالي لي يا هطله

نانسي.... وانتي مالك 

رحاب... مله اما تملك يا  بعيده 

تقي.... خلاص يا رحاب بالنسبة ليكي فانا سؤالي واضح اي حاجه بخصوص الماده اتفضلي اسالي فيها

نانسي بضيق... لا مفيش 

صاحبتها... علي اساس اننا فهمنا مثلا انا كنت مركزه علي وشها جامد اصلا وعلامته غريبه

نانسي... مفكره نفسهاا حاجه المشوهة دي الدكتور عماد الموز يجيبلنا مشوهة تشرحلنا

صاحبتها بضحك... ده احنا بنحضر المحاضره دي عشان الدكتور عماد 

نانسي لسا هترد... 

تقي بمقاطعه بصوت عالي... والدكتور عماد هيرجع تانى بس هيرجع يدرس مادته هو لاني قرارت اكمل هنا بما اني محبوبه اوي 

رحاب بتصفير.... هو ده الكلام بجد كده انا اتاكدت اني هاخد امتياز 

تقي.... ارجعي مكان يا رحاب 

رحاب...منا مكاني بس وربنا لجيبهم من شعرهم مفكرين صوتهم واطي ولاد العبيطه وصوتهم جايب لاخر الدنيا 

تقس بحده..... خلاص يا رحاب 

رحاب بضيق.... حاضر 


في باريس..... 

ارورا..To se trop, Fille

(لقد. تاخرتي يا فتاة كثيراً).. 


جميله..... Désolé, mais mon père ne me laisserait pas sortir sans mon frère

(اسفهه لكن ابي لم يسمح لي بالخروج لوحدي دون اصطاحبه اخي)

 

ارورا....Peu importe, nous allons d'abord à l'église ou aux enfants

(حسنأ لا باس سنذهب للكنيسه اولا او لعند دار الرعاية للاطفال) 


جميلة بإبتسامة حزن....Nous n'allons pas à l'église. Je veux allumer une bougie pour prier. Aujourd'hui, c'est l'anniversaire de la mort de ma mère.

(لا سنذهب للكنيسه للصلاه فاليوم ذكرا وفاة والداتي) 


ارورا بحزن....Eh bien, mon cher

(حسنا عزيزتي) 

وصلت جميله الكنيسة وادات صلاتها والدعاء لوالدتها المتوفيه... 

خرجت جميله هيا واروار.. 

اروار.....Tu es surprise, ma fille, parce que tu es musulmane et que tu vas prier à l'église et allumer toujours des bougies

(استغرابك يا فتاة فانتي مسلمه وتذهبين دائماً للكنيسه لاداء الصلاه واشعال الشموع) 


جميله بإبتسامة....Ma mère est chrétienne et mon père musulman

(امي تعتنق الديانه المسيحيه وابي مسلم) 


اروار.....Comment est-ce arrivé

(ماذا كيف حدث هذا) 


جميله....Mon père est tombé amoureux de ma mère

(لقد حدث قصه حب بينهم) 


ارورا لسا هتكلم قطع كلامها فون جميله.... 

جميله..... Bonjour 

جميل.... بنجور عليكي وعلي أهلك ابوكي لو عرف انك مش بتكلميني عربي هيعملك كفته محمره

جميله..... خلاص يا عم بقا وحشتني والله 

جميل.... وانتي وحشتيني والله يا جيمي بس غصب عني الشغل والمشروع كبير اوووي

جميله.... فاضل اربع ايام وننزال مصر 

جميل... هنزال وراكم بكام يوم هكون خلصت

جميله.... طب وشغليي والمرضا تبعي هعمل اي

جميل... اروروا او تينا يهتموا بيهم ابعتيهم ليهم وهما كويسين 

جميله.... فاهمه والله بس محدش عارف حالتهم زايي وفاهمهم وعارفه هتصرف ازاي خصوصا اني بعالج بطريقة مختلفه شويه 

جميل.... عارف يا حبيبتي بس دي زياره ويمكن نحب مصر اكتر 

جميله باستغراب.... انا بحبها بس حياتى هنا افضل

جميل.... لا يا جميلة حياتنا وسط اهلنا احسن وكمان انا حاسس اننا هنفضل بمصر علي طوال مش هنرجع تاني 

جميله.... مش فاهمه 

جميل.... ولا انا من ساعت ما قولتلي اننا هنروح مصر وانا حاسس باحساس غريب حاسس اني حاجه غيباني او ناقصاني وهلاقيها بمصر اي هيا معرفش 

جميله..... بتمني بتمني يا قلبي 

جميل.... طب والحج جمال اخباروا ايي

جميله.... ميت فل والله 

جميل.... يديمكم هروح انا عشان بيبصلولي بصه مش كويسه 

جميله بضحك.... ماشي ربنا معاك 

جميل... يارب يا قلبي 


*(((كده اكيد فهمت سبب بعد جمال عن اهله ليي))) 


عماد..... الووو يا عاصم اديلي ساعه مستنيك

عاصم... انا وصلت خلاص هركن العربيه وهاجي

عماد... تمام مستنيكك

بعد وقت وصل عاصم.. 

عاصم وهو يمد يده لعماد... ازيك 

عماد بص لايده ومردش.... في اي ولي اتصلت بياا بعد المده دي كلها 

عاصم اتنهد.... عشان جودي 

عماد بحزن احتل ملامحه.... الله يرحمهاا

عاصم..... هسلمك حاجة جودي وصتني اسلمهالك بعد موتهاا علي طول بس مكنتش قادره اتخلاا عنهاا بس خلاص لازم اقولك عليها عشان ابقا اديتي امانتي.. 

عماد باستغراب.... اي هيا

عاصم وهو يخرج من جيبه رساله ورقيه مكتوبه وفلاشه.. اتفضل 

عماد وهو بيفتح الورقه... اي ده 

عاصم.... بلاش تقراءها هنا 

عماد... لي

عاصم... الفلاشة دي عليها فيديو لجودي وجواب جودي اناعطيتك نسخه من الاصل شوفهم وهستنا تكلمني لاني محتاج مساعدتك

عماد باستغراب.... مساعدة اي

عاصم..... هتعرف لما تشوف اللي بايدك

عماد.... ماشي يا عاصم


في شقه وليد بالحاره الشعبية... 

وليد دخل بلهفه لادهم.... لقيتها لقيتهاا يا ادهم

ادهم.... سهيله 

وليد هز راسه بنعم. 

ادهم بحقد.... فين هات العنوان 

وليد.... حيلك حيلك مفيش حاجه ببلاش يا ادهومه

ادهم باستغراب.... يعنى ايي

وليد.... هديك عنوانهاا مقابل خمس تلاف جنيه وتسيب البيت ومشوفش وشكك تاني ومش بس كده هديلك شويه معلومات هتفيدك عنها 

ادهم بقزاره.... معيش فلوس اجبلك منين 

وليد بص علي سلسال جودي اللي برقبه ادهم واردف بخبث.... بيع السلسه دي شكلها دهب

ادهم حضن السلسه وبدات عيونه تحمر واردف بغضب...... ابيعععع اييي يا روح امككك

وليد بطمع..... السلسه مش دي برضو سلسله جودي 

ادهم قرب من وليد جامد ومسكوا من رقبته وكان هيخنقوا.. 

وليد بضعف.... خلاص خلاص هقولك 

ادهم بغضب... انطقق

وليد....***ده عنوانهااا وهيا بكليه طب حاليا باخر سنهه مش عارف ازاي 

وادهم هو بيشدد علي عنقهه.... واي كمان 

وليد.....مش هتقدر تروح بيتهاا لانه الشقهه اللي قدامها شقهه فهد 

ادهم بغضب.... فهدد

وليد.... ايوا فهد واخواته البنات هنا ومازن كمان عشان نقلوا سوا من اسكندريه وجم هنا ببقولوا عشان شغل 

ادهم.... كمل 

وليد وهو بيحاول الفرار من تحت يده.... مفيش حاجه تانيه غير انوا بتقابل واحده مشوهة ملهاش غيرها صاحبتهاا

ادهم سااب وليد ومشيي. 

وليد بغضب وصياااح.... متجيش هنااا تانى مش عايز اشووفكك فاااهم

ادهم بصله ومردش ومشي وهو يردد في نفسه.... هندمك يا سهيله هندمك وهنتقم منك يا مازن علي موت اختييي هاخد حقييي منكمم حق سنيني اللي ضاعت واختي اللي راحت مني هنتقمم منكم كلكم.. 


سهيله حضرت محاضرتهاا وخرجتت واتصلت بمازن.. 

مازن.... الو يا سهيله 

سهيله.... روحت اطمنت علي فهد بالمستشفى ولا لساا

مازن..... اه روحت 

سهيله.... طب هو كويس عاوزة ازوروا

مازن.... هو خرج من المستشفى مش عايز يبقا فيهاا وخصوصا لما جات نهاد المستشفى دخلت بالزعبرينه بتاعتهااا

ضحكت سهيله جامد..... الله نهاد جات طب هروح انا عند فهد عشان البنات وحشوني اوووي وبالمره اطمن عليه

مازن..... اجيي اوصلك

سهيله... ابقا قول للبت نار تيجي عندهم 

مازن... هتقعدوا سوا بقاا  ربنا يستر 

سهيله بابتسامة... هيستر متخافش 

مازن..... ماشي يختي  عاوزه حاجه تانيه 

سهيله.... لا يسطا تسلم هروح اجيب اكل معايا بمناسبهه وجود نهاد 

مازن.... طب عاوزه فلوس 

سهيله بإبتسامة...لا شكرا سرقتك من محفظتك الصبح

مازن.... حراميه محترمه

سهيله... اومال سلام بقا عشان الحق اجيب اكل واروح للبنات

مازن... اشطا 


عند عاصم عماد مشي وعاصم بحزن ورجع حاوط راسوا وسط ايده وبدات الذكريات تتدافق.... 

Flash Back........ 

مراد..... مفاجأة 

عاصم.... يعني هتودينا فين يعني 

مراد بضحك..... اصبر يبني علي رزقكك

عاصم... طيب يا خويا 

سيلااا قامت باست مراد من خده.... يحيااا مراد يحيااا مراد 

مراد بغمزه.... قلب مراد 

سيلااا بضحك.... طب هروح انا اجهز بقا 

مراد... اشطا وبص لاسيل وانتي يلااا قاعده ليي

اسيل ببرود... اديني لابسه

مراد بصدمه... هتخرجي ببدله الشغل يارب صبرني

اسيل..... ليي فيهاا ااي

مراد..... قومي يا اسيل قومي يا حبيبتي غيري اللبس ده ربنا يهديكي يابابا

اسيل بضيق.... طيب وقامت تبدال ملابسهااا هيااا كمان... 


نياار خلصت ارتداء هدومها وصففت شعرها ونزالت.. 

عاصم بتصفيررر... يخربيتك وانتي طفله كده 

نيار بزعل مصتنع... انا طفله 

عاصم بضحك... بمنظر اهلك ده فاه طفله

نيار وهيا تنظر لنفسهاا فكانت ترتدي سلوبتا جينز وتحتهاا تيشرت ابيض عليه صوره ميكي وتصفف شعرها كعكتين وتضع فيونكه ابيض باحمر. ع كل واحده منهااا وترتدي كوتش ابيض  وتضع القليل من ملمع الشفاه وبعض الكحل.. 

نيار بغضب.... والله حلو وبعدين انت ناسي انك اللي اشتريتهاا ليا

عاصم ببسمه حب.... لا مش ناسي وهيا جميله مخلاياكي طفله كيوت 

نيار وهيا بتدفعوا... طب غور بقا 

وبعد وقت نزالت سيلاا وهياا ترتدي فستان من اللون الوردي ويزينه حزام عند الوسط باللورد الابيض ويصل الفستان لبعد الركبه بشويه وتصفف شعرها ع ضفيره فرنسيه جميله وترتدي جوز بلون الأبيض 


سيلاا لفت بفستانهاا قدام مراد...... ايي رايك بفستاني

مراد باعجاب وحب..... جميل اوووي عليكي الفستان جميل بيكي

سيلاا بفرحه..... بجد يا مراد 

مراد.... بجد يا قلب مراد 

عاصم.... نحن هنااا

مراد.... طب امشيي

عاصم ببرود... واسيبك مع البنايه طلاق تلاته ما يحصل 

سيلاا بضحك.... بس ياض

عاصم بغمزه.... قلب الواد 

مراد ضرب عاصم.... قلبك يقع غور يلا

عاصم.... براحه علينا يا عم من لاقاءه احبابه بقا

مراد ضحك علي اخاه... طيب يا خويا هوينا

عاصم... عيوني 

نزالت اسيل ع صوتهم... اي مالكم. 

عاصم بصلهاا... مفيش يستي بتهزق من مراد عشان بقطع عليه لحظه محنه مع سيلاا يرضيكي

اسيل ببعض الغيره والحزن بتحاول تداريه.... خلاص يلا جهزت. 

كلهم بصولها فكانت ترتدي بنطال من الجينز الواسع وبلوزه بيضاء وتصفف شعرها لاعلا وترتدي كوتش ازرق وتضع نظارتهاا. 

مراد بأستغراب.... هتخرجي كده 

اسيل بلا مباله.... اه ليي

مراد.... براحتك يلاا يا جماعه 

ذهبهم كلهم وابتسمه ظهرت علي وجه اسيل.. 

وصلوا كلهم قدام مطعم ع البحر.... 

سيلاا بصراااخ.... عااا سمكك شامهه ريحه سمك كتير

عاصم بتريقه... والله احنا في مطعم سمك لو واخده بالك 

سيلاا... بس يللل

وذهبهم كلهم لترابيزه الاكل... 

جودي... تطلبوا اي يا فندم

سيلاا بصدمه.... جودي 

جودي بإبتسامة... سولي

سيلاا..... عااا سولي في عينك 

جودي...وطي صوتك يخربيتك 

سيلاا... اطلعهم عليكي يعني 

مراد متداخلا ممكن افهم في ايي وانتوا تعرفوا بعض منين

سيلاا.... يا مراد دي جودي 

جودي.... بقا هو ده سي مراد دي. مطهقانيي بيك يا شيخ مش بتنيمني غير لما تحكيلي عملتوا اي اللي حصل وانتوا مع بعض اتجوزها اللهي يسترك يا شيخ ده صدعتني وجبتلي صرع وانا بجري علي يتامااا

سيلاا بغضب... وسخهه وربنا 

جودي بضحك... طول عمري والله

مراد.. مين حضرتك 

جودي.... انا انتيمه خطيبتك يا دحجش

عاصمم ضحك ع كلامهاا.... دحش اه يا بطنيي

مراد. ضربه... اخرس يلاا

 جودي ببسمه... طب معلش طلباتكم اي عشان الشغل 

مراد تمام وطلبه كلهم الاكل.... 

بعد فترة كلوا وخلصوا وبنفس الوقت كانت جودي خلصت شغلهاا.. 

جودي خرجت وهما كمان خرجوا من المطعم.. 

سيلاا... انتي راجعه البيت

جودي بايماء.... اه يختي عاوزه حاجه 

سيلاا.... ما تيجي تقضي معانا اليوم 

جودي... معلش مره تانيه سايبه ادهم لوحده 

سيلاا.... طيب يا حبيبتي 

بنفس الوقت وصل عماد.. ها يا جودي خلصتي شغل

جودي... اه يا عماد يلا عشان ترحعني البيت 

عماد... تمام ماشي وبص لسيلا وابتسم.... اهلا يا سيلا

سيلاا.... اهلا يا عمعم

عماد.... تصدقي انا غلطان انى سلمت بالاسم ده 

سيلاا بضحك.... خلاص يا عم بهزر 

عماد.... مفيش مشاكل يا ستي

سيلاا بغمزه... وده العشم

مراد ضربها في كتفهاا... اتلمميي

سيلاا لساوهترد حست بدوخهه جامده وحطت راسهاا علي مراد. 

جودي بخضه.... انتي كويسه مش قولتلك تروحي لدكتور تكشفي ع نفسك عشان كده غلط عليكي

مراد بصلها باستغراب.... تكشف ليي 

جودي... هيا مقالتش ليكم

عاصم.... في ايه 

جودي.... لا بس بقالها فتره بتتعب جامد قولتلها تروح لدكتور كانت بطنش 

مراد بص لسيلا بغضب علي تطنيشهاا وبص لجودي وشكرها.. 

جودي... طب معلش انا مطره امشي مع آلُـۜسـۨۚلامه

سيلاا... ولعتيها وماشيه ملاااااك

جودي... اومال ابقي طمنيني عليكي بس 

سيلاا بإبتسامة... حاضر 

باخر اليوم بعد ما قضوا هزار ومرح اتجه كلهم للمشفي للاطمانئن علي سيلا

الطبيب.... حاليا مش هقدر اقولكم حاجه بس انا شاكه في حاجه بس كل شئ هتبان بالتحاليل دي

مراد هز راسه بايماء.... تمام حضرتك شكرا ليك

الطبيب... العفو يا ابني علي ايه عن اذنكم

نيار حضنت سيلاا... متخافيش ي سيلاا ان شاءلله هتبقي كويسه 

سيلاا بإبتسامة.... مش خايفه يا حبيبتي 

عاصم... سلامتك يا سيلاا هانم بتتعبي من روانا ده مراد هينفخكك

سيلاا بضحك.... والله ما خايفه من حاجه غير مراد دلوقتي 

نيار... احسن يعلقهاا شويه يمكن تتهدي

سيلاا... حبيبتي مكنتش اعرف انك بتموتي فياا كده 

نيار... طبعا يا بنتي انا لياا مين غيرك 

مراد دخل الغرفه وبص لسيلا واردفت بهدوء... الف سلامة عليكي يلا عشان هنروح نعمل التحاليل ونرجع البيت 

كلهم. بصوا لمراد باستغراب... 

نيار بغباء... هو انت مش هتزعق لسيلا

مراد ضحك... لا يا ستي هعقابها عقاب تانى 

نيار بنفس الغباء.... هتبوسهاا زاي الروايات اقصد ستقبلها

مراد.... يحزن الحزن علي حظي في اخواتي غوري يا نيار وبلاش قله ادب وحيات ابوكي

نيار لسا هتكمل عاصم حط ايده علي بقوءها.... اسكتيي خالص انتي كل ما بتفتحيه بتعبطي 

ضحكت سيلاا عليها هيا ومراد فنيار وعاصم اشقاء بالرضاعه واصباحوا اكثر من اخوه ولا يتوقفون عن الشجار ابدا 

♕♕♕♕♕

بعد مرور اسبوع عاصم يذهب للجامعه لسيلا ليرخم علي جودي وجودي بدات تعجب بعاصم ونيار بتجهز ورقها عشان هتقدم عشان الكليه ومراد مشغول بشغله ويهتم بسيلا ايضا  واسيل قد بدات غيرتها تاخذ إتجاه اخر لشقيقتها وكانت تحاول التحكم. بها ومراد وظف جودي بالشركة... 

جودي.... اوووف بقا يا عم انت اديلك اسبوع بتتنطط علي كليتنا لي 

عاصم... خلصت كليتي وفضيلك

جودي... كلها نص سنهه واتخرج وابقاا بشمحاميه

عاصم ضحك... ماشي يا بشمحاميه

سيلاا.... يعم انت مش وراك شغل

عاصم... ورايا والله بس ركنته ع نسر كله

سيلاا.. والله قدر خيره معاك 

عاصم... طيب طيب توشكري

سيلاا باستفزاز... العفو علي اي اتفضل امشي بقا 

عاصم.... لا اصلي عزمت نفسي علي الفطار معاكم

جودي... غتتت غتتاته يباااي عليك 

عاصم.... تسلميلي يا قمر 

جودي... بطل ياض مفيش فطار ويلا هوينا

عاصم باستفزاز... انتي مش طيقاني ولا حاجه 

جودي... اه واتفضل يلااا

بنفس الوقت وصل مراد وسحب سيلاا من ايدها ومشي تحت نظرات جودي وعاصم.. 

جودي وهيا فاتحه بقوءها... هو سحبها من وسطينا وخلع

عاصم هز راسه بنعم.. 

جودي وقد لحقت بهم.... استنااا اعممم ياااض اعمم

سيلاا بصتلها وضحكت.. 

مراد وقف بسيلا... خير عاوزة اي

جودي... واخد البت فين

عاصم... رايحين فين

مراد... المستشفى التحاليل ظهرت

عاصم.... اه صحيح طب جاي معاكم

مراد لسا هيعترض.. 

جودي... وانا كمان جايه معاكم

مراد... طب يا جماعه عشان منتاخرش

وصلوا كلهم المستشفى... 

مسك الطبيب التحاليل وبصلهم بحزن... اسف يا جماعه بس الحاله عندها كانسر المخ بس لسه في اول مراحله وفي امل كبير للعلاج

سيلاا بصت بصدمه ليه ودموعهاا نزالت.. 

مراد بصدمه... ك كانسر

الطبيب بايماء... اه

مراد وقلبه ينفطر من الالم علي معشوقته.... ازاي. وكانسر المخ معظمه بيبقاا وراثه او حسب البيئه ومفيش حد عنده كانسر بالعيله و... 

الطبيب... عارف انها صدمه بس في امل كبير بالعلاج

مراد هز راسه بالم... تمام شكرا من بكره هنحدد العلاج والجرعات 

الطبيب بايماء... تمام ودي ادويه خليها تاخدها تسكن الالم عندها شويه 

مراد... تمام حضرتك 

الطبيب.... واهم حاجه نفسيتهاا تكون كويسه ويريت تهتموا باكلها

مراد بايماء... حاضر عن اذن حضرتك.. وسحب ايد سيلاا وخرجوا.. 

عاصم وقف... هاا طمني

مراد بص بدموع لعاصم.. 

عاصم بفزع.... في اي يا مراد سيلاا مالها وبص لسيلا كانت بتبكي 

عاصم قرب من سيلاا واردف بفزع... في اي يا سيلاا مالك في ايه

سيلاا بدموع... عندي كانسر المخ 

جودي بصدمه ودموع.... ايي لا طبعا انتي كويسة شويه صداع وهيروحوا وهتبقي كويسه كانسر اي ده دكتور غبيي اصلا هنروح لغيروا تعالي معايا بس عماد ليه صاحبه دكتور هخليه يشوفه 

سيلاا بدموع.... انا عندي كانسر يا جودي خلاص 

جودي هزت راسها برفض... لااا مش هتروحي منييي انتيي كمان انتي اللي فاضلالي في حياتي انتي وادهم حياتي كلها والله 

سيلاا حضنت جودي جامد وبدات ينهاروا... 

عاصم بدموع... صح كلام سيلاا 

مراد هز راسه من غير ما يرد. 

عاصم شد سيلاا لحضنه.... متخافيش يا قلب اخوكي هتبقي كويسه وهتخفي باسرع وقت صدقيني 

سيلاا ضحكت... انا لسا في اول مراحله فيه مش هاخد وقت بالعلاج 

عاصم... طب ليي المناحه دي كلها علي اي شهرين او تلاته وتبقيي فلللل

سيلاا وهيا بتبعده.... والله انت غلس مش عاوزني اتاثر وكده

عاصم... يختي اعتبريه دور برد وقعتوا قلبي 

مراد ابتسم علي اخوه وربط علي ايده وهمس ليه... عارف انك موجوع وبتحاول تداري وتضحكها

عاصم ببسمه وجع... المفروض اقولك انا كده بس سيلاا اختي وجزء منيي

مراد.... ربنا يحفظها لينا ويشفيها

عاصم... يارب

جودي وهيا تجفف دموعها.... مدام كده فانا جعانهه

سيلاا... مفجوعه يختي 

جودي... اه ويلا يا جماعه 

مراد مسك ايد. سيلاا وقبلهاا.. يلا ملكتي

ابتسمت سيلاا علي حركته وخرجت معاه

وخرجوا كلهم وراحوا مطعم كلوو... 

عاصم... وصل انت سيلاا وانا هوصل جودي للبيت

مراد... تمام وسحب ايد. سيلاا ومشي

عاصم بص لجودي بحزن.. 

جودي فهمت نظراتوو ومسكت ايده زخرجت خارج المطعم.. 

عاصم... اي رايحة فين 

جودي... اكتر مكان بحبه وبرتاح فيه نفسيا

عاصم... اممم

جودي بمرح... تعال بس متخافش مش هعمل فيك حاجه 

ضحك عاصم علي جودي.... ماشي يا لمضه.. 


عند سيلاا ومراد بالعربية.. 

بصت سيلاا لمراد.... مبسوطه اوي

مراد... ربنا يسعدك بس لي

سيلاا.... علاقه جودي وعاصم بتطوار اوي

مراد.. قصدك ايه 

سيلاا بضحك.... عاصم كل يوم بيجي الكليه ع الفاضي والمليان ويغتت علي جودي وبيعزمها علي الاكل ده حتي بينساا يسلم عليا يوجودها وبيحكيلها اللي بيحصل معاه بالشغل ولو حصلت مشكله معاه اعرفها منهاا 

مراد باستغراب..... واي كمان 

سيلاا  بسعاده... اعتقد انه حبهاا  وهيا كمان  بتحبه عشان بتسال عنه كل يوم  حتي بمكالماتي معاها  بتسأل عنه

مراد.......... ربنا يسعدهم ويقدم اللي فيه الخير 

سيلاا....... يارب عشان  نعمل افراحنااا سوا

مراد  ضحك..... يارب ي مجنونه 


وصل عاصم وجودي  لمكان جودي المفضل.... 


عاصم وهو ينظر للمكان حوله.... اي ده

جودي....... انت غبي يلاا مايه وخضرا وزرع وارض رطبه يبقا  اي

عاصم بضحك.... براحه يا حجه  بس المكان جميل أوي 

جودي ببسمه.... بجد 

عاصم بغمزه..... جميل زايك يا قمر 

ضحكت جودي علي مشاكشه عاصم  ليهاا... طيب يا خويا توشكر

عاصم..... طب يا ستي جبتيني هنا ليي لا انا شاب شريف وكلوا الا الشرف 


جودي 

... يخربيت دماغك متركبه غلط ومسكت ايده احكي يا عاصم مالك. 

عاصم وقد ترك العنان لدموعه بالنزوال... سيلل سيلا دي حياتنا كلنا ببتروح مني وانا مش قادر اساعدعا حاسس بشل.هتتوجع قدامي  مش هقدر

جودي ببسمه.... وانت مفكر انوا سيلاا بالضعف ده  سيلا اقوي من كده بكتير  وهتعدي وهتبقاا كويسه هياا  قويه وشجاعه

عاصم..... ياارب يشفيها وتبقاا بخير انا مقدرش علي بعدها 

جودي بضحك.... يارب  يا خويا 

وقضوا السهره بيحكوا عن حياتهم لبعض.❤... 


End flash Back......... 

فاق عاصم علي صوت سهيله مره تانيه وبص ناحيتهاا... 

سهيله بزعيق..... ااديلي ساعتين مستنيه طلبي ولسا مجاش انتوا بهايم 

الموظف... ليي كده بس يا فندم

سهيله.... فين طلبي

الموظف.... ثواني وهوهيبقاا جاهز 

سهيله بضيق....... ثواني دي اللي هيا السنه الجايه... وخرجت فونهت واتصلت بتقيي.. 

تقي... الو يا سو

سهيله...... هبعتلك عنوان تعالي عليه 

تقي..... هنروح فين

سهيله..... هتعرفي لما تيجي يلا ومتاخريش

تقي بايماء.... حاضر 

قفلت سهيله المكالمة... 

الموظف..... اتفضلي الطلب اهوا

سهيله بحنق.. . شكرا يا خويا 


بص عاصم عليها وضحكك يالله علي هذه الفتاه الذي اخذت عقله وقلبه ولكن سيكون معاها عندما ينتهي من الماضي ❤


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

          ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ   ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

                                   ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 


البارت معدي ال4000 كلمه بتمني اللقي تفاعل بعد اذنكم انا بتعب في كتابته بجد والله 🥲💔ايدي بتوجعني فتفاعلوا ونبي عشان اقدر اكمل كتابه فيها ❤❤


كل سنه وانتم طيبين رمضان كريم عليكم يارب ❤

تكملة الروايه من هناااااا

 

تعليقات

التنقل السريع