القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشقت حبيب صديقتي البارت 12بقلم محمد صالح في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

#عشقت_حبيب_صديقتي

#البارت_الثاني_عشر


سلمى بعتتله اللوكيشن وعلي راحلها.. 


سلمى: اهلا ياعلي عامل ايه


علي: الحمدلله كله تمام


سلمى: اتفضل اقعد تشرب ايه


علي: قهوة


سلمى طلبت من الجارسون يجيب 2 قهوة وقعدو يتكلمو.. 


سلمى: قولي بقا كنت عايز تتكلم معايا في ايه


علي: عايز اعرف انتو كان ايه غرضكم من اللي انتو عملتوه انتي وأدهم


سلمى: انا مليش دعوه أدهم اللي قرر كل حاجه وكل دا علشان شهد تسيبك ويرجعلها


علي: اه وانتي ساعدتيه في كدة 


سلمى: ندمت والله وارجو انك تسامحني كان حبي لادهم عاميني بجد ومبقاش في صلة بيني وبينه


علي: اشمعنا مش كنتو بتحبو بعض 


سلمى: سابني من اول ما عرف قرار فسخ خطوبتك انت وشهد علشان يرجعلها وطلع كان بيستغل حبي ليه علشان نوقع بينكم وهو يرجعلها


علي: علشان انتي جرحتي شهد لما خدتي منها ادهم وكسرتيها شربتي من نفس الكاس وكاسك انتي أمّر واصعب دا انتي مسالة شرف


سلمى معرفتش ترد.. 


علي: زعلتي؟ مش دي الحقيقه! 

خدتيه منها واهو سابك بعد مخد منك اللي هو عايزو.. 


سلمى: انا بجد ندمانة خسرت صاحبتي وشرفي وعارفه الندم مش هيفيد بحاجة دلوقتي.. بس والله كان غصب عني 


علي: أدهم مقالكيش هيرجع لشهد ازاي!؟ 


سلمى: قال انه مستعد يعمل اي حاجه حتي لو هيقتلك 


علي:هههه لما نشوف مين هيقتل مين


♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕

في الخلفية أدهم مع شهد


أدهم: ألو ازيك ياشهد


شهد: تمام الحمدلله 


أدهم: فكرتي في اللي قولتهولك


شهد: لا مفكرتش ومش عايزة افكر في حاجه قولتلك 


أدهم: شهد مش هتلاقي حد يحبك قدي انا اه غلطت بس ندمت وعرفت قيمتك وبتمني نرجع


شهد: طيب انا هقفل دلوقتي علشان علي جه هشوفه عايز اي


أدهم: جاي بصفته مين دلوقتي... الو شهد 


شهد كانت قفلت المكالمة.. 


ـــــــــــــــــــــــــــــــ

في الخلفية علي مع شهد.. 


علي: ازيك ياحبيبتي وحشاني


شهد: بخير بيك انت اكتر


علي: انا قابلت سلمى دي واتكلمت معاها


شهد: ها حصل اي


علي: ندمانة علي اللي هي عملته واتضح ان أدهم طلع بيستغلها عشان بتحبه وخلاها تعمل كدا عشان ننفصل ويرجعلك وخدت هيا الخزوق اللي لبستهولك هههه


شهد: احترم نفسك انا مبلبسش خوازيق بس برضو خازوقها اكبر تستاهل اهي خليها تدوق 


علي: وقالت ادهم مستعد يقتلك علشان يرجع لشهد


أدهم: نجوم السما أقربله.. 


فجأة أدهم داخل علي بيت شهد ولقا علي بيتكلم معاها.. 


أدهم ل علي:واقف معاها علي أساس اي!


علي:وانت مالك انتا انا بكلمها هيا مش انت


أدهم ل شهد:واقف بيتكلم معاكي علي اساس ايي دا ورايح يمسك في علي 


شهد وقفت قدامه قالتله:علي خطيبي انا نزلت البوست عالفيس عشان اخليك تصدق نفسك انت والزبالة سلمى وعارفه كل حاجه بس انسا مش هتعرفو تعملو حاجه


أدهم بعصبية:انتي من نصيبي اناا وبسس سامع ياعلي ابعد عن طريقي قسما بالله مش هرحمك


علي:امشي يلا ابقي تعالي في العيد هندوك لحمة هههههه


أدهم مشي واتفق مع اتنين بلطجية علي انهم يخطفو علي ويقتله


وفعلا فضل مستني علي يخرج من بيته ومستنيه بميكروباص 

واول ما علي نزل غطو وشو وخدوه في الميكروباص وودوه مخزن قديم أدهم قاعد هناك مستنيهم يجيبوله علي


جابو علي قدامه 

وأدهم كشف وش علي..:مش قولتلك ابعد عن طريقي مش هرحمك؟

شهد ليا انا وبس 


علي:هندمك علي كل حرف قولتهولي دلوقتي وعلي كل اللي بتعمله دا هخليك تبكي بدل الدموع دم 


أدهم: مش ملاحظ انك انت اللي متكتف قدامي ياعلي 


الله يرحمك كنت طيب وطلع المسدس..


يتبع... انتظروني انشاء الله في البارت الثالث عشر♥

تكملة الروايه من هناااااا
 

تعليقات

التنقل السريع