#آلمـشـوهہة🖤
#الفصل #السابع #عشر🤎
ريهام في الجامعه..
ريهام... تعبانه اوي يا ميرو
ميرام صاحبتها... في اي مالك
ريهام.. بقالي اسبوع دوخه وصداع
ميرام بشكك... هو انتي يعني انتي
ريهام... اي
ميرام... انتي اخر مره كنتي مع وليد امتا
ريهام بتفكير... من كام يوم بس ده مالوا ومال تعبي
ميرام بشك... احتمال انك حامل
ريهام بصدمه.... ايي حامل
ميرام... نتاكد الاول
ريهام بخوف... ازاي
ميرام... هجبلك اختبار حمل ونشوف
ريهام.. طب روحي هاتيه بسرعه
ذهبت ميرام للصيدليه واحضرت اختبار حمل ودخلت ريهام حمام الجامعه بعد وقت..
ريهام بلطم... يا نهار اسود يا نهار اسود
ميرام.... هنعمل اي دلوقتي
ريهام بدموع.... مش عارفه مش عارفه
ميرام... لازم وليد يعرف وهو اللي هيشوفلك حل
ريهام... ايوا لازم يعرف لازم يشوفلي حل في المصيبه دي
ميرام.. يمكن تتجوزوا
ريهام... يارب هروح شقته عشان مش بيجي الجامعه بقالوا فتره
ميرام.... ماشي يا حبيبتي هتروحي دلوقتي
ريهام وهيا تغادر.... ايوا لازم
عاصم.... الحمدلله انك فوقتي
سهيلة ببسمه... الحمدلله
عاصم... حمدالله علي سلامتك
نيار... سهيلللللللللههههههههه
سهيلة بفزع.... يخربيتككككمم قطعتوا خلفي يقطع خلفكم
نيار... الله مش بطمن عليكي
سهيلة بقرف... يطمن عليكي قطر يا بعيده
نيار ببسمه.... اش اش بقيتي موزه بتيجي ع التعب بصي وشك احمر ازاي وعيونك باهتانه بس قمررر
سهيله بغرور... طول عمري قمر
نيار... نينيني هتتغري يا بت
تقي بضحك.... سبيها ترتاح شويه دي طالعه من عمليه
نيار بحنق... مكنتش مطوة اللي عملت فيها كده ومممم...
كان عاصم وضع يده ع فمها لمنعها ان تتحدث اكثر
عاصم.... كفايه بقا صدعتي البت
نيار وهي تشتال يده... ابعت ايدك طيب وبعدين مش بطمن
عاصم وهو يشدها للخارج... معلش يا جماعه هبله وبعدين مين فيكم عاقل اصلا وبعدين بص لتقي مفيش فيكم غير خطيبه اخويا ربنا يحرصها ويبعدها عن جنانكم
نهاد وهيا بتاكل بصتلوا بغيظ..نينيني جاتك البلاء في طولك
رحمه بضحك ع ما يحدث.... والله معاه حق مفيش حد فينا عاقل غير تقي
زهره... والله لو سبتهالي اسبوع هخليها تلعلعتلعلع
فهد.... لااااااااابووس ايدكم عايزين حد عاقل نتعامل معاه سبوها
نهاد... طب واللة لديها دروس في الجنان وتبقا زاينا
تقي بضحك... مستنيه مواعيد الدروس
نهاد.. هبعتلك message بالمواعيد
تقي... تمام ي قمر
رساله وصلت لفهد فتح فهد الفون شافها وابتسم بخبث وخرج من الاوضه مشي مازن وراءه ومسك ايده..
مازن.... لقيتوا يا فهد
فهد بخبث..... اه
مازن... هاجي معاك
فهد وهو ينزاع يد مازن... خليك جمب اختك عشان تعبانه انا هستقبلوا بس وهخليك انت اللي تتصرف
مازن بتفكير... مممم ماشي استقبلوا كويس
فهد بشر.... احلا استقبال ههه
مازن... اتمني
فهد... همشي انا بقا
مازن... هستناك
فهد وهو يمشي... تمام
لسا مازن هيدخل الاوضه لقاء عاصم واقف قدامه..
مازن باستغراب... عاصم
عاصم فهو قد استمع لحديثهم... سهيلة جوا استغرابت انك خرجت
مازن... كنت بشوف الدكتور هيا فيها حاجه
عاصم... لا كويسه
مازن... طب يلا ندخل.
وصلت ربهام لبيت وليد ودقت الجرس...
ادهم بص لوليد بشر... مين اللي جاي
وليد بخوف من نظراته... معرفش
ادهم وهو يمسك السكين ويهدده ويقف خلفه... قدامي وافتح الباب وعلي الله اسمع حس
اقترب وليد وادهم خلفه وفتح الباب واتفاجا بوجود ريهام..
ابعتدت ادهم بعد ما تنهد انها فتاه..
ريهام وهيا تقترب من وليدد وتقبله... وحشتني اوي يا بيبي
وليد برتباك.... عاوزه اي يا ريهام دلوقتي
ريهام بزعل.... بقاا كده وانا اللي جايه اطمن عليك
وليد بغضب... لخصي يا ريهام عاوزه اي
ريهام بخوف من لهجته.... انا انا انا حامل
وليد.... نعممممممم حامللل اي حامل دي
ريهام... حامل منكك يا وليد حامل بابنك
وليد بضحك.... بس يابابا قال حامل مني روحي شوفي مين ابووه وبعدين اتكلمي هيا ناقصه قرف
ريهام بصدمه...... اي اللي بتقولوا ده محدش لمسني غيرك وانت عارف ومردتش اسلم نفسي ليك غير لما اتجوزنا عرفي
وليد بحنق.... وانتي مفكره الورقتين اللي ضربناهم دول ليهم لازمه انا قطعتهم اصلا يعني روحي شوفي مين ابو اللي في بطنك هيا بلا قرف
ريهام وهيا تضربه بالقلم ع وجهه....انت حيووان
وليد وهو يمسك يداها ويخرجها خارج المنزال....غوررريي من هنااا والاا ورب هوريكي مين الحيوان
ريهام بدموع....ابوس ايدك ده ابنك والله
وليد بغضب وهو يقفل الباب... عاه ****ره رخيصه
ادهم وهو ينظر لهم ببسمه تسلايا... ترتؤ تزعل الجمل ده منك
وليد بحنق.... دي شم****
جرس الباب رن تاني..
ادهم بضحك... اديها رجعت تاني
وليد. وهو يفتح الباب بغضب... اقسم بالله لو ما غورتي لك... صدمه الجمت لسانوا فقد كان فهد يقف امامه فهو لم ينساا ملامح فهد حتي الان..
وليد بخوف... ف ف فهد
ادهم بصدمه... فهد
فهد وهوينظرلهم بغضب.... الزباله متجمعه سووا اي الحلاوة دي
ادهم زق او ازاح وليد. ناحيه فهد وطلع يجري...
فهد بإبتسامة خبث..وليد حبيبي وحشتني يا راجل
وليد بخوف... فهد انا مليش دعوه ده ادهم
فهد وهو يشمر اكمامه... اه منا عارف وظل يضربه ويلكمه واخرج ابره وغرزها برقبه وليد...
فهد بقرف وهو ينظر لجسده.. جاتك القرف
ونزال تحت...
ادهم نزال جري من البيت وخرج امامه شخص يعرفه جيدا..
ادهم بتلعثم... ع عاصم
عاصم بغضب... عيووون عاصم وظل يضرب بيه واخرح ابره وغرزها برقبته...
فهد نزال وهو يشتال وليد... هات ادهم وتعال ورايا صقر امالنا مخزن هنرمي الكلاب دول فيه
عاصم وهو يتنفس بغضب..... ادهم يلزمني
فهد برفع حاجب... مش اتفاقنا
عاصم.... بقولك يلزمنيييي
فهد.... مازن ياخد حقهه وبعدين ابقا خدوا
عاصم بسخريه... هاخد جثته اعمل بيها اي
فهد بغضب... انا مصبر نفسي عليه بالعافية عشان مازن ياخد حقه منه
عاصم وهو يتجه ناحيه سيارته وهو يشتال ادهم.... بس تاري معاه لسا مخلصش
فهد بصلوا بخبث..... اه تارك من انهي جودي ولا سهيله
عاصم بصلوا بغضب... ما تذكرش اسمها ع لسانك
فهد ضحك..... شكل المجنونه هتجوز قريب..
في منزال كبير خارج مصر وبهذه الغرفه التي تلمؤءها الاطباء تتنفس الفتاة بصعوبه وتجاهد حتي تبقي على الحياة...
ايفاان... يا راجل انها لا تستطيع التنفس جيدا ماذا سنفعل
ماكس... لا أعلم لقد ظننت انها تحاول ان تقاوم حتي تخرج من الغيبوبه.
بنفس الوقت فتحت هذه الفتاه عيونها ونطقت باسم واحد بصعبوبه... ر ر ج ب واغمضت عيونها مره اخرى
ايفاان.... لقد استيقظت اخيرا
ماكس.... لقد قالت رجب من هذا
ايفاان... لا اعلم يجب ان تصل بالسيد ونخبره بهذا الخبر السار
ماكس... لحظات سافحصها
ايفاان..... نبض قلبها اصبح طبيعي وكذالك نسبه الاكسجين مظبوطه
ماكس... هذا غريب ع حالتها ولكن هذا افضل لها
ايفاان... ساحدث السيد واخبره يجب ان ياتي
ماكس.. حسنا هيا اشاراتها كلها جيده عندما تفوق مره اخرى سافحصها ثانيتا
نهاد بملل... زهقانه يا عيااال
زهره... وانا والله
نهاد بخبث.... نلعب
سهيله وهيا تقبل يداها.... الحمدلله ياارب الحمد الله اني خدلي مطوه في بطني كده مش هيخلوني اللعب وهترحم الحمدلله لك الحمد يارب
نهاد... جرررررا اي يا وليه وبعدين مين قالك انك مش هتلعبي
تقي بضحك.... لعب اي يا جماعه في المستشفى والوقت ده
نيار بضحك.... نهاد معندهاش وقت او مكان بتطق معاها تلعب هتلعب
زينه..... اشهد. ع هذا فهيا مجنونه
نهاد وهيا ترمي لها قبله... بحبك يا فاهمني اما انتي يا زينه مش مسامحاكي ع ظولمك ليا
زينه بسخريه... ظولم هو حد يقدر يظلمك دانتي مفتريه يا شيخه
نهاد... توشكرات ها يلا نلعب وقومي يا ست سهيله مش ناقصه دلع والله دانا خد رصاصه في دماغي ولسا عايشه وفل اهي
رحمه.... الرحمه يارب عشان رصاصه في راسها ذالنا بيها يريتها جات فياا يختي عشان نخلص لا اول ولا اخر واحده تضرب بالنار
نهاد وهيا تمصمم شفايفها.... بلا وكسه احنا عيله بنضرب البنار ونتغز بمطوه زاي الاخت دي وهيا بتشاور ع سهيله وبنعيش زاي القرد اهوا شايفه سهيله دي شكل واحده طالعه من العمليات دي طالعه من ملاهي لا ونازاله زالط في بطنها خلصت نص الاكل بت المفجوعه
سهيله وهيا تمسك بطنهاا بالم.... اااههههه ياا بطنييي منككك لله يا نهااد الكلب
انتفض مازن من مكانه.... في اي مالك حاسه بايه
سهيله بدموع.... الجرح واجعني اوووي اههه
مازن بارتباك... هنشوف الدكتور ثانيه اه ثانيه
تقي.. خليك هروح اشوفوا انا بسرعه
مازن وهو يحضن سهيله وهيا تبكي بالم.... ماشي بسرعه
نهاد بصت لتقي وهيا خارجه... اقطع دراعي لو مكنش قلبكم بيعمل دوم دق دوم دق
زهرة.... يا شيخه هو ده وقته عطيتي البت عين هتموتيها
نهاد بحنق... يختي فداياا
ذهبت تقي لمكتب يوسف.... دكتور يوسف
يوسف منتباها لها... هاا في حاجه يا تقي
تقي بدموع... سهيله سهيله تعبانه
يوسف بوجع نتيجه دموعها... طب طب خلاص هروح اشوفهاا واطمن عليها
تقي... ايوا بسرعه
ذهبوا سوا لغرفه سهيله دخلوا غرفه سهيلة ويوسف تقدم وفحص سهيلة...
يوسف... مفيش حاجه بس مفعول المسكن راح ومينفعش تاخدي مسكن تاني عشان هتتعبي وخطر عليكي
سهيلة وهيا بتعيط... مش قادره يا مازن مش قادره من الالم
مازن بوجع ع اخته... شوفلها حاجه يا دكتور ساعتها دي مش مستحمله
يوسف.... مينفعش تاخد اي مسكن خطر عليها
علت صراخت سهيله بالم.... ااههه
نزالت دموع تقي عليها.. تقي بترجي.... شوفلها حاجه تسكن المها ده مش قادره اشوفها كده
يوسف.... هديها ابره هتدي الموضوع معاها كام ساعه بس لازم تستحمل عشان الجرح
سهيله.... المهم الوجع يروح طلعو مني
جاءت الممرضه بالابره وحقنت بيها سهيلة وبعد وقت بدا الوجع يروح بالتدريج..
مازن بقلق... لسا تعبانه
سهيله... لا بقيت كويسه
نهاد... طب احنا هنمشي عشان نسيبك ترتاحي شويه
سهيله ببسمه... متخليكوا
زهرة... يا حبيبتي انتي تعبانه هنقعد كتيرر لما تقومي بالسلامه
سهيله ببسمه... سلام
زينه... سلام يا سوسو
سهيله... بااي
رحمه لتقي... اشوفك بعدين يا سكرتي هتوحشيني اوي
تقي بيسمه وانتي كمان هتوحشيني..
غادر كلا من زهرة ونهاد وزينه ورحمه ونيار ايضا....
مازن لتقي... ارجعي البيت يا تقي ارتاحي شويه
تقي برفض... لا مش هرجع ومش هسيبها
مازن... انتي من امبارح هنا كفايه كده عليكي وكمان خربنا عليكي ليلتك
تقي... مفيش الكلام ده سهيله اختي بالنسبة لليوم فده اكيد خير واتمني ربنا يعوضك ع اللي حصل
سهيله ببسمه.... شكرا ليكي يا تقي واوعدك اني هعملك احلا فرح
تقي..... قومي انتي وانا هعملك انا احلا فرح
سهيله... هييحححح يا بت وبصت لمازن عاوزه ادوز
مازن ضربها ع راسها... يا شيخه بقاا ده وقته
سهيله.... جواز اي يا تقي اي قله الادب دي اتلمي يا بت هو في احلا من السنجله بنات اخر زمن
تقي لسا هترد فونها رن فتحت تقي المكالمه... الوو
رجب.... الووو يا تقي
تقي... مين معايا
رجب..... شخص تعرفيه كويس بس مش هقولك مين دلوقتي المهم هبعتلك شويه صور وريهم لاهلك وهتعرفي اي هما وضحك بخبث هيعجبكم اوووي..
تقي باستغراب... صور اي وانت مين اصلا
رجب.... سلام يا توتو وبوسيلي الحجه وصدحت ضحكاته بالمكالمه..
تقي... انت مجنون
رجب بخبث... انا فعلاً مجنون سلام يا توتو واغلق المكالمة
مازن لتقي.... مالك في اي وشك قلب لي من المكالمه..
تقي.... ده باين شخص مجنون
سهيله... هو حصل اي
تقي... بيقولي هبعتلك صور وريهم لاهلك معرفش صور اي دي
مازن... طب في صور وصلت
تقي... لا مفيش حاجه بنفس الوقت وصلت رسايل بالصور..
تقي... في صور وصلت .
فتحت تقي الصور وفتحت عيونهااا بصدمه....
رجعت نيار فيلا مراد وطلعت غرفتها اخدت شوار وخرجت...
نيار... سعديه يا سعديه
سعديه... نعمم يا ستي
نيار بتافف.. ستي اي ونبي يا سعديه المهم مراد فين
سعديه.. بغرفته من الصبح ولسا منزلش بس طلب البت سعاد عشان تجهزلوا شنط السفر بتاعته
نيار باستغراب.... شنط سفر هو مراد مسافر
سعديه.... والله ما اعرف يا ستي
نيار..... طب تمام اعمليلي قهوه بقاا مظبوطه عشان راسي هتنفجر وطلعهولي اوضه مراد
سعديه.... عنيا ليكي يا ست البنات
نيار ببسمه... توشكري وصعدت غرفت مراد ودقت ع الباب.
نيار... مراد يا مررراد
مراد من الداخل... ادخلي
نيار بتساؤال.... سعديه بتقول انك جهزت شنط سفر انت مسافر الصعيد
مراد هز راسه برفض... لاا مش الصعيد
نيار باستغراب... امال مسافر فين
مراد.... تركيا
نيار باستغراب اكثر..... لي في شغل هناك يعني
مراد.... لا برضو
نيار.... امال في اي
مراد اتنهد لما يجي عاصم هقولكم
عاصم وهو يدلف للغرفه.... عاصم وصل اي اللي بتقولوا سعديه ده تحت..
مراد... كويس انك جيت عشان اخبركم بقراري
نيار بصت لعاصم استغراب... يترا هيكون اي
عاصم هز رأسه برفض.. معرفش
مراد... انا مسافر تركيا
نيار... منا بسالك لي
مراد... من فترة بعدت تحاليل والشاعات بتاعتي لدكتور محترف وقالي في امل اني اقدر اشوف تاني بعد العمليه اللي هيعملها هو شخصيا
عاصم.... نعم ومقولتش لي وكمان انت رفض من يومين اننا نتكلم بالموضوع ده
مراد... لانه اتاخر بالرد عليا فكنت فقط الامل بس رجع كلمني ووقتها انا خد قراري اني مش هفوت وقت تاني لازم اعملها عشان اعرف اجيب حقنا بدال منا عاجز كده
نيار بدموع.... انت مش عاجز
مراد بحنق... لا عاجز يا نيار وكذالك اسيل عجزت بسببي وسيلا فقدها برضو
نيار وهيا تضم يدها لوجهاا..... لااا مش عاجزز ومش بسببكككك مش بسببككككك بسببهممم
عاصم بحده..... نيااارررررر
نيار بدموع وهسا تغادر الغرفة..... اتمن انكم تقدروا تجيبوا حقنا كويس لاني مش مستعده اني اخسر حد تاني واتمني يا عاصم انك تعرف مراد كل حاجه ولو مراد معرفش هوعدك بعد العمليه هقولوا كل حاجه عن اذنكم
عاصم بص بحزن ناحيه مراد... انا ماشي يا مراد
مراد وهو يمسك ذراع عاصم بقوه.... مش هتقولي الحقيقه برضو
عاصم بدموع... اتمني لو اقدر ونزع يد مراد وذهب
اتنهد مراد بوجع..... مفكراني عاجز ومش هقدر اجيب حقها بس هرجع تاني مراد القديم وهجيب حق سيلا وهوصلها مهما كان التمن😡
يوسف وهو يدخل منزاله ويحمل لعبه كبيره للوجينا...
يوسف ببسمه وهو يناديها.... لوجي لوجس لوجيناا..
لوجينا خرجت من غرفتها.... بابيي
يوسف حضنها بحب.... وحشتيني يا لوجي وحشتيني يا قلبي
لوجينا وهيا تقبل خده.... وانت كمان يا بابي
يوسف... بصي جبتلك اي
لوجينا بفرحه..... هيييي سنفوره
يوسف بضحك... اه سنفوره يا سنفوره حياتي
اسماء والده يوسف خرجت من المطبخ.... حبيبي انت جيت
يوسف وهو يثترب منها ويقبل يداها... اه يا قلبي شامم ريحه ملوخيه
محمد والده... اه يا سيدي امك عامله ملوخيه انما اي
يوسف... اكلها كلو حلو
محمد بضحك.... انا اتجوزها اصلا عشان نفسها بالطبيخ وخصوصا الملوخيه دي عليها شهقه عليها بدوب قلبي
اسماء بخجل.... محمد بقا
محمد بغمزه... عيونوا
يوسف بنحنحه.... احممم لحظوان انوا ابنكم وحفيدتكم واقفه
محمد وهو يحضن اسماء... غمضوا عيونكم سهله اهي
لوجينا وهيا تشد بنكال يوسف.... اه صحيح يا بابي جدو باس تيته انهارده بالمطبخ
يوسف بصدمه.... احيييي يا جماعة مش قدام البت
محمد بحنق.... بنتك اللى ضبت فجاه معرفتش ابوسها
يوسف.... الصبر ياارب اهل مراهقين
اسماء بضحك... حرام عليك الواد
محمد... اللي نتغاظ مننا يعمل زاينا
اسماء بحزن.... الله يرحمها
محمد... ابنك يتجوز ويريحنا
سمع يوسف حديثهم وجاء بخياله تقي وابتسامتها التي تؤثر بيه بشده واردفت باسمها بهيام. متناسين لوجينا.... تقيي
لوجينا باستغراب... ميس تقي
يوسف انتبه ع نفسه... هااا اه شوفتها انهارده اصل صاحبتها تعبت شويه وهيا كانت معاهم
لوجينا.... مين صاحبتها
يوسف... سهيله
لوجينا بحزن..... سو حصل ليها اي بتكح جامد صح
يوسف.... اه يا حبيبتي قوليلي بقاا عملتي اي في المدرسه انهارده
جلست لوجينا وسردت كل شيء ليوسف
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بس بتمني الاقي تفاعل انا بطلت اكتب فيها بجد بسبب عدم التفاعل كنت ناويه اكتبها كامله وتخلص كلها خلال الاسبوع ده بس عدم التفاعل اللي مصعب الموضوع لو لقيت تفاعل كتيرر هخلص الروايه خلال الاسبوع ده ♥
#نهاد #محمد 🌺
تعليقات
إرسال تعليق