#احببت_مجنونة
البارت ال (7)
سيف.. ما انتي لو متنازله عن حقكك فا انا لا انطقي
نور بصت ورا سيف انه يفاهم
سيف بص... احم طيب ارتاحي
امل... في ايه حق ايه وايه الكلام دا
نور... بنهزر
سيف بص لي نور وهمس... اقولها ولا هتقولي اسمو ولا ايه
نور بصتله بضيق... مش عارفه انا عارفه شكله بس
امل... وش ايه يا نور في ايه
سيف... مافيش حضرتك بنهزر عادي
امل بشك... ودا من امتا دا انتم قط وفار
نور بضحك... لا شكلك فار ولا شكلك قط انت عجل
سيف ضم ايدو وجز علي اسنانه ووجه كلامو لي امل... بعد اذنك.
امل بصتلها... يعني الولد طلعك لمي لسانك
نور ... دا هو قرص الفساد
امل....يا باي منك يلا تعالي اغيرلك
نور بصتله بشك... تغيري ايه
امل ضربتها علي جبهته بخفه... هدومك ياجزمه
نور ضحكت... اصل احنا كبرنا علي الحاجات دي
امل... طيب يا ام لسان يلا
تسريع الاحداث
امل ساعدت بنتها تخلص و ساعدتها تنام وعده الوقت ونورقامت لقت الوقت قرب الفجر حاولت تقوم وبتحاول تتحرك مش عارفه فضلت قاعده بصه للسقف وبتفتكر
كل اللي حصل
نور... انا عمري ما ضايقت حد ولا أذية حد ولا عملت اي شي يضايق غيري ليه حصل كده
العقل... وعسي انت تكرهو شئ وهو خيرا لكم
نور... الحمد الله
القلب... زمان سليم قاعد في مستشفي مش لقي شغل
نور فضلت تضحك... بس غريب الدكتور يهتم ويحب حد ميعرفش عنه حاجه
العقل... طب وانتي
نور... انا مش حبه ولا كرها انا شايفه اخ جدع
القلب... وليه مش معجبه
نور... اولا انا فكرت الحب دي شي بعيد عني ومش حطه في دماغي ولا عايزه
العقل... يمكن يكون سليم شخص كويس
نور... مقولتش حاجه اخ محترم وكتر خير وبعدين هومفكرني اني غنيه انا بابا كان راجل بسيط جدا بس كان احن حد عليا واكيد مافيش زايو ومش عايزه حد يدخل قلبي مكانه
نور فضلت تفكر كتير لحد ما زهقت فضلت تحاول تتعدل لحد ما قاعدت وبعدين افتكرت الفون بتاعها راح فين
نور... ايه دا صحيح الفون بتاعي فين وحاجاتي فين
حد خبط عليها
نور بخوف... ايه مين
سيف... انا
نور.... هو ايه اللي انا عايز ايه
سيف بهمس... يعني هكون عايز ايه اشوف جمال عيونك
نور من جوها... قليل الاذوق وقليل الادب ومش محترم
سيف... انتي يازفته
نور... علي دماغك ادخل
سيف دخل وبصلها بقرف...
نور بصتله با لا مبالاه.... علي فكره انت في اوضتي يعني تحترم نفسك
سيف بضيق... وربنا اللي ماخاليني ساكت انك مافكيش حتي سليمه
نور ضحكت بستهزء.... اصماله علي اساس امي سبب اللي انا في
سيف بصله وجز علي اسنانه... ايه اللي حصل بالظبط
نور... في ايه
سيف بعصبيه.... هتسطعبتي
نور .... لا خد بعضك وطلع انا مش هفضل استحمل قلة ادبك دي
سيف.... قسم برب العباد اناحايش نفسي انطقي
نور عنيه دمعة.... انت لو اخر واحد ولو هموت مش هطلب منك تساعدني
سيف ضحك بستهزء... ليه انتي مفكر بساعدك لا ياحلوه انا بس عايز اعرف مين فكر بس يلعب عليا اما انتي ولافرق بالعكس كنت هبقا مبسوط لو كنتي موتي.
نور بصتله ومش مصدقه في بني ادم كده
سيف... وانا مش هتحايل عليكي لا هروح اعرفهم وبصلها بخبث وساعتها كله هيلوم عليكي ومش بعيد برضو مامتك يحصلها حاجه من خوفها عليكي وقرب منها وهمس دا غير اني انا اللي هأذيكي لانك بتتستري علي مجرم
نور بصتله وعيطت..... انا بكرهك انت بني ادم مريض وربنا
سيف مسكها من شعرها.... جرا ايه يازبا"له انتي هتفكريني هسكتلك متنسيش يا بت دا احنا لمنكم من الشارع .
نور بعيط.... سيب يا زبا"له شعري
سيف شد اكتر.. انطقي مين اللي اتكلم معاكي
نور... ابعد عني
سيف... بقولك انطقي
نور بضعف ومقدرتش تستحمل... معرفش والله هو اسمو حمزه وكان مديني كرت بس كله كان في شنطة بتاعتي بس انا لسه فاكره دلوقتي ان مش معايا ومعرفش حاجاتي فين.
سيف سبها... كتك القرف شكله ايه
نور فضلت توصف شكل حمزه... بس دا اللي اتكلم معايا
سيف طلع الفون بتاعو.... هوريكي صور وتقولي انه واحد
نور...
سيف... دا
نور.. لا
سيف... دا
نور... لا
سيف... دا لا استني سيف اتلغبط وطلعلها صوره غلط
نور بخوف... لا هو اللي اانت غيرتو
سيف بصدمه... نعم ازاي
نور... والله هو
سيف... ازاي دا مش اسمه حمزه دا ابراهيم صحبي
نور... هو والله صدقني حتي في حاجه في رجلو بتخلي يمشي يعرج
سيف بضيق وبصلها... انتي متاكده
نور... عارفه انك مش هتصدقني بس قسم بالله هو انا متاكده
سيف سبها وقام...
بعد ما طلع نور فضلت تعيط وتفكر تمشي من هنا ازاي
نور... اذاكان جدو عايش وبيحصل كده اكيد لو حصلو حاجه هيرميني انا وامي دا قادر فضلت تعيط وتفكر هتعمل ايه لحد ما نامت
عده الوقت لحد ما لقت امها بتصحيها
امل... قومي يلا يا روحي
نور... حاضر وفتكرت اللي حصل
امل لحظه انها معيطه... يحضرلك الخير يا نن عيني
نور... ماما ممكن اطلب منك طلب
امل... اطلبي عمري كله فادكي
نور... نمشي من هنا انا مش عايزه اعيش هنا عشان خاطري
امل بصتلها بصدمه.... ليه يبنتي دوله حتي كلهم بيحبوكي مظنش حد زعلك
نور... ابوس ايدك نمشي من هنا لو فعلا بتحبيني
امل...جدك هيرفض
نور... نهرب حتي
امل... انتي اتجننتي ليه حصل ايه لي كل دا
نور بعياط... ارجوكي يا امي نمشي لو فعلا عايزني ابقا جمبك لا والله اموت نفسي وارتاح
امل بستغراب... اهدي حاضر اللي انتي عايزه
نور اكلت بالعافيه وامل راحت لي باباها وقالتلو علي طلب نور ورفض وقال هو اللي هيقاعد معاها ويفهم اللي حصل بعد وقت جدها طلع
عاصم... بنتنا العسل كانت عايزه تسيب البيت ليه
نور بصتله وساكته...
عاصم.. افاهم كده انك رجعتي في قرارك
نور بتسرع.... لا انا مصممه
عاصم... ودا ليه بقا
نور...ارجوك يا جدو انا عمري ما طلبت منك حاجه نفذ طلبي وصدقني عمري ما هطلب منك تاني وعد
عاصم... افاهم سبب انك ترفضي تعيشي معانا ليه ايه اللي مخليكي رفضه
نور... مش مرتاحه وارجوك وافق
عاصم...طيب ايه رائيك اسيبك يومين تفكري
نور... لا انا قرارت
عاصم... طيب ادي نفسك فرصه كمان يمكن ترجعي في قرارك وعقبال ما اشوف مكان اتفقنا
نور... انا مش هرجع في قراري
عاصم.... عشان خاطري فكري
نورمن جوها رفضه بس قالت توافق بس هتفضل علي رأئيها.. حاضر
عاصم... تحبي تنزلي تتغدي معانا
نور... لا انا عايزه ابقا هنا
عاصم... اللي يريحك
نور...شكرا
عاصم نزل وهما بيتغدو كلهم قال ليهم علي قرار نور وانها مصممه انها تعيش لواحدها
سيف استغراب ومع نفسه... واحده تانيه تخاف تقعد لي واحدها بعد اللي حصلها
لقت اميره بتخبط...
نور... نعم مين
اميرة.. انا يا نور اميرة
نور... اتفضلي
اميرة بعياط طفولي... انتي فعلا عايزه تسيبي البيت
نور ... اها
اميرة انفجرت في العياط... ليه دا انا حبيتك جدا من كلامهم عنك انتي مضايق من وجودي طيب
نور بصتلها بستغراب... ايه وانا هضايق ليه اساس بالعكس حبه اتعرف عليكي جدا
اميره... طب ليه انتي عايزه تسيبي البيت
نور شاورت تيجي تقاعد جمبها... تعالي
اميره... نعم
نور... انا مش هبعد يعني انتي لو حبه تيجي انتي تعيشي معايا تعالي وياستي يبقا ساعتها فعلا حباني
اميره.... انا عايزه نقاعد كلنا ونبقا جو العيله انا مكنتش مبسوطه لما كنت في امريكا كنت علطول لي واحدي ارجوكي اقاعدي انا كنت فرحانه بالمه اللي اول ما جيت شوفتها متعمليش زاي ادم اتغير وبعد عني هو انتم مش عايزني
نور بخبث... احم ادم ليه بتقولي كده وادم مالو
اميرة.... وعد متقوليش لحد
نور... اكيد طبعا
اميرة....وانا وثق فيكي وتنهدت بصي انا بصراحه بحب ادم بس مكنتش حبه يعرف كده لان انا بصراحه حبيت قبل كده بس محدش كان يعرف ولقيته محبنيش كان اعجاب وخسرتو كا صديق
نور... يعني كان صحبك و اعترفتو لي بعض
اميرة... مش بالظبط احنا كنا اصحاب وانا اللي اعترفتلو ب حبي لما حسيت انه هو كمان بيبدلني المشاعر بس هو كان اعجاب وضحكت وهي بتعيط بس انا شكلي كسفتو وخليتو يحبني
نور... ليه بتقولي كده
اميرة.... لما قولت لي وقتها لقيت فرحان بس اللي هي بشك انه مش كان حابب كده بس محبش يكسفني وانا وقتها اقنعت نفسي ان هو اتفاجأ اني انا اللي بداءت بالخطوه دي
نور... طيب ممكن يكون فعلا اتفاجاء
اميرة... لا ما هو اعترفلي لما لقه مشاعرو مبقاتش معايا
نور.... نعم ازاي
اميرة.. لقه نفسه بيحب صحبتي
نور بصتلها بصدمه.... نعم ازاي كده
اميرة.. مقدرش الوم انا اللي احرجتو
نور.. وانتي كان ردك ايه
اميرة... هقوله ايه يعني قولتلو ولا يهمك وربنا يوفقك
نور....اممم ربنا شيلك الاحسن والاجمل والاطول والظابط وكله هيبقا حلو بس انتي بطلي عياط
اميرة ضحكت... انتي بتقولي ايه
نور ضحكت... بهزر المهم انا مش فاهمه دلوقتي ادم ماله
اميرة بصتلها بالامبالاه.... الا بجد دا عندو حق
نور بستغراب... هو مين دا
اميرة ...سيف
نور بصتله بضيق...ماله
اميرة ضحكت...احيه انتي مش طايقه بجد
نور... لا عادي وهمست انا بكرهو بس
امير ضحكت... سمعتك
نور.. هو قال ايه
اميرة.بضحك... بس متزعليش
نور...قولي
اميرة... غبية
نور فتحت بوقها .... نعم.مين دي انا اصماله طب اقولك اخوكي دا قبل كده فضل يزعق ومش لقي الفون بتاعو وهو كان مسكو في ايدو دا هو اللي غبي بلاش كده قبل كده قاعد ساعه اقنع في انه الملفات عند جدو وهو يقولي لا انا متاكد ان هنا في شركه اقوله ايوه مع جدو يقولي لا.لحد ما قولتلو تعال نروح طيب المكتب عند جدو وراح ولقينا الملف قالي مش قولتلك انها هنا مين فينا الغبي بقا
اميرة ضحكت... اهدي طيب
نور بغضب.. وقالك ايه كمان
اميرة... خلاص فكك
نور... لا قولي
اميرة....هتتعصبي تاني
نور... لا قولي
اميرة... انك يعني مش قد المسؤليه وتافه وجبانه وعصبيه ولسانك طويل
كانت من جوها نار بس سكتت... تمام
اميرة... معلش بس تعرفي ان مامحبه الا بعد عدوه وغمزة ما يمكن يكون نصيبك
نوربصتلها وعنيها دمعة... تصدقي وتؤمني ب ايه انا عندي اكون عانس طول عمري مالقيش حد وقف قدم قبري ولا اني احبه او اتجوزه البنت بتبقا عايز راجل سند بعد ربنا يحافظ عليها يكون حنين ميحسسهاش انها قليله او رخي"صه او انها فشله واخوكي ماشاء الله ماخالش حاجه الا ما عملها معايا واسفه يعني اخوكي مش اللي اطمن علي نفسي معا
اميرة بصتله ومستغرابه علي طريقتها... عشان رائد وحياته علي كف عفرية
نور... ابدا بالعكس انا كان نفسي اتجوز ظابط او رائد او ظابط بحارية
اميرة... للدرجه دي زعلانه منه
نور... لا ابدا والله ولا زعلا نه ولا اي شئ اخوكي ميخصنيش ب اي حاجه ومش بعتبر اننا قرايب حتي مجرد شخص بشتغل عندو
اميره.... علي فكره سيف طيب هو بس في سؤ تفاهم
نور... ميخصنيش المهم خالينا فيكي انتي ادم ماله
اميرة اتنهدد وسكتت... مافيش كان مهتم ومره واحده بعد عني قولت شغل عادي وهيرجع يهتم بس بالعكس بعد خالص بس ولما قولت يمكن زعلان مني روحت لي نتعاتب بصلي وسكت هو انا وحشه او متحبش
نور... انتي عبيطه طيب سواله انتي كنتي بتهتمي برضو
اميرة... لا بصراحه كنت خايفه اهتم ويبعد برضو واهو بعد مش عارفه
نور... طيب سوال بجد وبصراحه ومافيش كدب انتي بتحبي
اميرة... بصراحه اها اووي
نور بفرحه... طيب ما تقوليلو
اميرة... لا كفايه لحد كده هتوجع وأهين نفسي تاني و كرامتي يانور لا صعب ربنا يعلم انا كنت قد ايه بتوجع اها مش هنكر اني بتوجع دلوقتي علي اسلوبو دا معايا بس اهون عليا واهو بشوفه من بعيد احسن من مافيش
نور بخبث... بس انا بصراحه كنت بالحظ انك كنتي بتصدي يمكن فكرك مش قبله وجوده
اميرة... ابدا والله انا كنت خايفه اخسرو خايفه يبعد ومقدارش اكلمو تاني خايفه اتوجع تاني انا حبيته اخ وصاحب وحبيب وكل حاجه
نور بتفاهم... طيب لو جه وتعدل معاكي هتقوليلو ولا هتصدي
اميرة... مش هينفع اقوله
نور... ليه
اميرة بعصبيه... لابقا انتي فعلا غبيه
نور بنفس العصبيه...بت انتي عبيطه وربنا اقوم عليكي
اميرة... انتي بتتعصبي عليا
نور.. امشي يا اميرة
اميرة عياطت... انتي بتكرشيني انتي كمان
نور ضحكت...لا دا انتي مجنونه تعالي وحضنتها
اميرة وهي حضنها... انا مش عايزه اقول ما انا اعترفت قبل كده وتخذلت وخايفه اخسرو
نور بتفاهم... تمام
اميرة... هو كمان بيحبني ولا انا متهيئلي زاي اول مره
نور... بصي ادم اخويا هدحلبو في كلام واقولك
اميرة طلعت برا حضنها وبصت ليها بستغراب...هدحلبو يعني ايه
نور... اهو دا اخرت اللي يعيش في امريكا ويسيب اهلو يعني هجرجرو
اميرة بصدمه ... هتعذبي ادم
نور... لا انتي اللي كده غبيه
اميرة ضحكت... لا مش عايزه اتعصب عليكي تاني
نور ضحكت.... ولا انا
فضلو يتكلمو ويهزرو مع بعض.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند سيف بيكلم حد.في التليفون
سيف الدين.... ايوه بالظبط بس ميعرفش مين
المجهول...
سيف الدين... لا لما اقولك انت محدش يتكلم
المجهول...
سيف الدين... باي
احمد صاحب سيف... طيب ليه كده يا سيف
سيف... انت متعرفش حاجه
احمد.. طيب ممكن هي متعرفش وتلغبطت
سيف... هي متعرفهوش ولا ليها اي كلام معا
احمد... حتي لو كده كنت عاتب
سيف...اعاتب حد كان بيدبر في تدمير مستقبلي وحياتي
احمد بصله وبخيبت امل .. طيب ناوي علي ايه
سيف... اعرف مين ورا ومين تاني عايز يأذيني
احمد... ينفع اسالك سؤال بس تقول الحق
سيف بستغراب...ايه
احمد... عشانك ولا عشانها هي
سيف...تقصد نور لا دي ولا فارقه معايا دي عيله هبله
احمد بصله بستغراب وضم حواجبه... بعد اللي حصلها ورفضت تأذيك مع انها كانت مستفاده جدا
سيف... عادي.
احمد... بجد انت غريب البنت شوفتها مافهاش حتي سليمه دا غير انها مقالتش انت سبب
سيف ضحك بستهزء... يبني دي استنا عليها يومين بس وهتيجي تقولي عايزه حقي
احمد بحزن علي اسلوب صاحبه... ما ظنش بالعكس.ممكن تساعدك.
سيف... شكلك متفهمش الشكال دي
احمد... تمام جدو عاصم كان طلبني اجلكم البيت هتيجي معايا ولا اروح انا
سيف...لا ورايا كذه حاجه روح انت
ــــــــــــــــــــــ
عده الوقت ونور نزلت قاعدت معاهم بعد رجاء كتير من اميرة ونورين وسلمي
كلهم كانو تحت وسليم كلم عاصم.انه يجي يطمن علي نور وهو عزمه كمان انه يتعشا معاهم سليم جه وقاعدو كلهم
بعد العشا
امل... نورت البيت يا دكتور سليم
سليم... بنور حضرتك
امل... ايه حضرتك اللي من ساعة ما شوفتك وانت بتقولها قولي يا ماما احسن
سليم.. وانا سليم بس من غير دكتور
امل ضحكت... اتفقنا يا سليم يبني
سليم... اتفقنا يا ماما
نور بصتلهم...يارب نص الحنيه اللي امي بتوزعو علي خلق الله
امل بضحك... يبت هقوم اضربك
سليم ضحك وبصص لي نور بحب... بالعكس والله دي كانت خايفه عليكي جدا
نور...امم ماشي
سليم بحب...انتي عامله ايه دلوقتي
نور... الحمد الله بقيت احسن
سليم... بتاخدي العلاج بنتظام
نور.. اها الحمد الله
عاصم...بس مش بتاكل كويس
نور... ايوا هنبداء وبصت لي سليم.بص انا باكل كويس بس هما مش مقتنعين
مكرم.... لا انتي فعلا مش بتاكلي
نور... يا حج مكرم دا انا بحبك
مكرم ضحك وقام حضنها... واللهي كنت حاسس اني بنتي فعلا
نور حست انها في حضن باباها بجد كانت هتعيط ومسكت نفسها.. لا بقولك ايه انا مش بحب اعيط قدم ناس
مكرم باس راسها وضحك... ربنا يفرح قلبك ويسعدك
سليم كان بصص وغيران عليها.... لووحبه اكشف عليكي عشان نطمن
ادم بص لي مازن وهمس.. حونين اووي
مازن ضحك... مشاعر جياشه
ضحكو الاتنين بصوت عالي
هبه بصت ليهم... يبقا في مصيبه
ادم... انا لايمكن
اميرة بكسوف... بتضحكو علي ايه
ادم... مافيش
ياسين.. صحيح يا دكتور سليم نور امبارح دخلت اطمن عليها لقيت جسمها بيتنفض
ادم...فعلا لحظة كده.
نورين... صح حتي انا فكرتها بتحلم.
امل.... لا هي كده من صغرها بس لما بتبقا خايفه
سليم...لا مش شرط دي ممكن عندها الاعصاب مش مكتمله
نور... انا عندي 25 جي تقول مش كامله
سليم...عادي نقص فيتامينات
نور... الله اعلم
محمود...نور
نور...نعم يا خالو
محمود.... انتي بجد عايزه تسيبي البيت
نور اتنهدت... خالو ارجوك دا قرار وانا مش هرجع في
محمود...يبنتي انتي بنت وباباكي متوفي وامك انتي وهي هتعيشو لوحدكم ازاي
نور... ربنا مش بينسا حد
محمود... طيب وناس هتقول ايه
نور... مالناش دعوه بيهم.
دخل احمد... السلام عليكم
عاصم بص... اهلا يا احمد يا ابني اتفضل
احمد باس راسه وايدو... عامل ايه يا جدو
عاصم...بخير يا حبيبي يعني لو مقولتش انك تيجي مش هتيجي
فريده... اش حال انا زاي مامتك ومامتك صحبتي مكنتش هنعرفك خالص
احمد ضحك... ما انتي عارفه يا ماما فريده اني شغلنا صعب
ادم...درش وسلم عليه وحشتني والله ياابني
احمد بصله...علي اساس مش كنت الصبح معاك في القسم
ادم....ولد عيب
مازن ضحك....عامل اي يا باش
احمد...بخير
ادم...كنت عايزك في موضوع كده
احمد...اشوف جدو عاصم واجيلك
ادم...اشطا
نور كانت بصله وسكته وهمست لي ياسين... مين دا انا حسه شوفتو قبل كده
ياسين...دا احمد صاحب ادم وسيف
نور...اها بس اول مره اشوفها
ياسين... ما هو مش مقيم هنا دايما
نور...اها
احمد بص لي نور...انسه نور صح
نور... ايه دا دا عرفني وبصت لي ياسين
ياسين ضحك...سبحان الله
احمد ضحك... الف سلامه عليكي
نور... الله يسلمك.
احمد...انا احمد صاحب ادم وسيف
عاصم.... بعدين ابقو اتعرفو علي بعض عايزك يا احمد انت وادم ونور علي المكتب.
نور تنحت...في ايه
عاصم...تعالي وهتعرفي
سليم...طيب استاذن انا
نور بصتله...لا استنا عايزك
سليم فرح بعد.ماكان زعلان... حاضر
مازن وادم ضحكو
نور... ادم و بصتله بلاش عشان هسيح تمام
ادم ... احم تعالي اساعدك
دخلو المكتب وعاصم قاعد وبص ليهم وقال اقاعدو
كلهم قاعدو
نور... في ايه
عاصم... نور انتي تحكيلي اللي حصل بالظبط معاكي
نور بعدم فاهم... حصل ايه
ادم... التهديد اللي في الفون بتاعك
نور...
بقلم الاء
#احببت_مجنونة
البارت ال(8)
عاصم... نور انتي تحكيلي اللي حصل بالظبط معاكي
نور بعدم فاهم... حصل ايه
ادم... التهديد اللي في الفون بتاعك
نور تنحت وبصتلهم وبلعت ريقها... ايه
ادم... نور انطقي
احمد...صحيح يا جدو سيف كلف ناس تجيب ابراهيم وانا حولت اعطل في بس للاسف مسك ابراهيم
عاصم...اها ما انا رجالتو قالولي
نور بصت لي احمد وفتكرت لما سيف قال اسم صاحبه... انا عايزه انام
ادم برقه وبصلها وتعامل معاها ب اسلوب الشغل عكس طبيعة اسلوبه... انتي بتتهري ليه
احمد... يا انسه نور متخافيش احنا هنقدر نحميكي باذن الله
عاصم... نور يابنتي انتي لزم تتكلمي متخافيش
نور بصتلهم بخوف... مافيش حاجه حصلت
ادم بعصبيه....نور انا صبر عليكي
احمد.. ادم اهدا مش كده
عاصم... يبنتي متتكلمي
نور بصت لي ادم وعنيها مدمعه... انا معرفش حاجه
عاصم... لا اله الا الله يا نور متخلنيش اوريكي وشي التاني
نور كانت خايفه تتكلم ليكون سيف هو اللي يأذيها.... مش عارفه مش عارفه
احمد بضيق وعصبيه مكتومه... يا نور احنا مش عايزين حد يعرف عشان نقدر نحافظ عليكي
نور...
عاصم بحده... نور انتي لو متكلمتيش هتصرف معاكي بطريقه مش كويسه
ادم... انطقي
نور بخوف..... معرفش انا غير شكله
احمد... لا قالك ايه وايه الاتفاق اللي بينكم وانتي رفضتي
نور قالت كله ... بس دا وبعدها نزلت من تاكسي لقيت عربيه خبطتني
عاصم... كلمتي بعدها
نور... لا لان فوني اختفا
احمد... تمام
ادم... نور اوعي تكوني مخبيه حاجه
نور هزت راسها بمعنا لا....
عاصم.. تمام يبنتي متزعليش بس احنا خايفين عليكي
نور... حاضر
ادم... انا اسف بجد
نور... عادي
عاصم راح وقاعد جمبها.... حقكك عليا
نور.. عادي عايزه اطلع انام
ادم مسك ايديها... يا نور انتي اختي عارف اني اتعصبت عليكي واسلوبي وحش بس حطي نفسك مكاني اختي شخص بيهددها وكان هيموتها واسكت
نور بصتله.... ومتقولش ليه انكم خايفين علي سيف يحصلو حاجه عموما انا شلت كل ملفات بتاعت الالفي اول ما حسيت ممكن يتأذي وشلتهم يعني لو كان شخص هيتأذي
فا هو انا
احمد بصلها بصدمه...يعني انتي اللي.خفايتي الملفات
نور.... اها لان قالي ان لو مش انا غيري هينفذ
عاصم..... ومخوفتيش يابنتي
نور بصتله.... ياجدي لو سيف كان وقع عليها كان هيتسجن دا غير هيخسر شغلو كا رأئد وكمان ناس هتموت
احمد...بس دا عرض عليكي مليون
نور.... ربنا عمروما هيبارك في فلوس حرام
اادم كان بصصلها وفاهم انها زعلت منه ... طيب خلاص كده ياجدو فاهمنا الموضوع يلا يا نور اطلعك اوضك
نور مردتش عليه... جدو عملت ايه بخصوص الشقه
عاصم....مينفعش يابنتي بعد اللي حصل دا تعيشي لي واحدك انتي ومامتك
نور... لا متخافش وارجوج يا جدو دا قراري
احمد...يا انسه نور انتي ليه طيب عايزه تنفصلي عنهم
نور... اسباب شخصيه
ادم... طيب ياستي لو حد ضايقك حقكك عليا
نور... جدو انت لو منفذتش قراري انا هتصرف بس صدقني عمرك ما هتشوفني تاني
عاصم... انتي بتهدديني يابنت شكل دلعي فيكي خلكي قليلة الادب يكون في علمك مش هتسيبي القصر ووريني ازاي هتمشي
نور بصتله ومش عارفه تقوم ادم جي يساعدها رفضت وبعدت ايدو جه احمد يساعدها وافقة.
ادم بص لي جدو وطلع برا المكتب
مازن وياسين بصو لي بعض ان ادم طلع متعصب
سيلم لحظ... في ايه
مازن...مش عارفه
ياسين... تعالو نشوف
مازن وياسين راحو.وسليم فضل واقف مكانه محرج يدخل مابينهم مازن وياسين لقو احمد. بيساعد نور جريو واخدوها منه
مازن لحظ نور وشها متغير... في ايه
نور... عايزه اطلع اوضتي بسرعه
ياسين... حصل ايه طيب
نور بعصبيه... خلاص سبوني انا هعرف اطلع
ياسين بص لي احمد بمعنا في ايه...
احمد... طلعو طيب مازن وياسين طلعوها..
وياسين فضل قاعد معاها ومازن نزل لي احمد.يفاهم ايه اللي حصل بين كل دا سليم كان شايف نور واحمد لما كان بيساعدها كان مضايق وساب القصر ومشي عشان ماحدش ياخد بالو
ــــــــــــــــــــــ
عند.نور
ياسين.... في ايه مين زعل القمر بتاعنا
نور بنرفزه وغضب... انا مش بتاعت حد وتفضل اطلع برا
ياسين استغرب اسلوبها.... للدرجادي زعلانه
نوربنفز صبر.. لو سمحت خد.بعضك وطلع برا
ياسين.... طيب هما ضايقوكي انا مالي
نور بصريخ... انت مش مستوعب الكلام بقولك.برا
ياسين بصلها بحزن...شكرا جدا علي اسلوبك دا حاضر
نور بصتله ومن جوها مضايقه انها زعلته بس هي كمان مش قادره تستوعب اللي هي في
ياسين راح قفل باب ورجع قاعد جمب نور... ها مالك بقا
نور بصتله بستغراب...نعم انا قولت قطع كلامها
ياسين... اسكتي مش انا اسمي الحقيقي جبله
نور بصتله وضحكت...
ياسين بضحك... اها متستغربيش طيب تصدقي ان شاء الله هتصدقي انا قعدتي مايتشبعش منها دا غير اني محبوب جدا لدرجه امي كل متشوفني تقولي كتها نيله اللي عايزه خلف
نور فضلت تضحك...
ياسين ضحك وباس راسها... معاش ولا كان اللي يزعل نور بيتنا
نور بصتله وابتسمت ورجعت ملامح وشها للزعل..
ياسين...ياختااي يبت يا عشقت النكد مالك
نور ضحكت وبعدها عيطت... جدو رفض اني امشي وهزقني قدم احمد وادم دا غير ادم زعق فياانا عايزه امشي من هنا
ياسين... ليه طيب كل دا
نور بصتله وسكتت... مش هينفع احكيلك
ياسين... انا في مره قولتي حاجه وروحت قولتها
نور بعيط... بالعكس بس مش هينفع
ياسين...بخصوص تهديد بتاع ابراهيم
نور بصتله ونصدمت... انت تعرف
ياسين... اها عشان كده ادم ومازن مردوش يسيبوكي وانا وادم فضلنا حطينك تحت مرقبه خاصه عشان محدش يحس ونعرف مين ومرتين كان حد دخل يخلص عليكي وعلي فكره جدو كان كده كده هيجيبك.هنا بس كان بيظبط حاجات عشان يبان طبيعي وانك انتي اللي طلبه كده لحد ما يجيبك هنا ويطمن عليكي اما بالنسبال سيف برضو كنا قصدين منعرفهوش حاجه لحد مايرجع عشان محدش يشك
نور... طيب وبعدين
ياسين... بس فضلنا حوليكي عشان نطمن عليكي احنا بنحبك.يانور وخايفين عليكي جدو وادم خايفين عليكي
نور... انا مش هينفع افضل هنا
ياسين... ابراهيم ممكن يأذيكي دا بني ادم مريض
نور... وربنا انا ما خايفه من ابراهيم انا مش عايزه افضل قاعده وحسه باالاإهانه دي لو سمحت ساعدني امشي
ياسين...إهانه ليه بتقولي كده
نور نهارت من العياط... مافيش عايزه امشي
ياسين... طب عشان خاطري قوليلي ايه اللي مخليكي مصممه
نور بصله وعمله تعيط...
ياسين.. طب الهي تسمعي خبري لو مقولتليش
نور رمت نفسها في حضنه وفضلت تعيط. وتتكلم بشهقه وهي بتعيط... سي سي سيف
ياسين فضل يطبطب عليها ويهديها.. اهدي مالك بس هو عملك ايه
نور بعياط هستيري وبتتكلم... قالي اني رخيصه انت عارف يوم ما جيت اقوله ان حمزه انه هددني فضل يهزق فيا وقالي كلام عيب يامه وقبلها كان كسر دراعي بس مردتش اقول ويوم الحدثه بعد ما فوقت فكرت انه هيتاسف بالعكس جه وفضل يشت، م ويهزقني
واخر مره عيرني اننا عايشين هنا واننا لولا ان جاينه هنا كان زمانه في شارع انا عارفه اننا مش زايكم وان بابا كان راجل بسيط بس عمرنا ما مدينا ايدينا ولا حتي طلبت حاجه من حد ولوومش مصدقني انا اشتغلت في شركه وستحملت قرف سيف عشان محدش يصرف عليا انا وامي مهما كان يكون محدش يكون بيدينا حاجه.
ياسين كان بيسمع وبيجز علي اسنان من تصرفات سيف...
نور بعيط... انا مش زباله زاي ما هو بيقول انا لو فعلا زاي ما قال كنت وافقة علي الاتفاق وكنت اخد فلوس وسيبتويتأذي عادي بقا ما انا زب"اله
ياسين...انتي عبيطه لا طبعا انتي احسن واجمل بنوته والله طيب تعرفي ان كلنا فرحانين اول ما جيتي هنا لان كان نفسنا نعرف مين اللي جدو بيحبها
نور...انتم مش هو المهم انا استحاله اعيش هنا
ياسين... طيب هقولك حاجه ويارب تفاهميني اشطا
نور عيطت...انت كمان
ياسين...انا ايه
نور.. انت بتقول يارب تفاهميني قصدك غبيه زاي ما زفت دا قال
ياسين ضحك... لا يا قلب اخوكي انتي مصممه ودماغك ناشفه عشان. كده بقولك يارب تفاهمي ومتناشفيش دماغك معايا واستحاله انا هقبل حد يهينك
نور بصتلو وساكته...
ياسين... بصي يا نون اولا انتي باباكي الله يرحمه احسن اب رباكي علي عزة النفس وجدعه ومحترمه محدش شافك إلا لما حبك دي حاجه تاني حاجه عمته امل تبقا بنت عاصم اللي هو جدك واساسا القصر دا يبقا قصر العوضي اللي هو يبقا ابو جدك واخو عبد العزيز الله يرحمه ومجدي الله يرحمه عبد العزيز ابنو مكرم ومكرم ابنه سيف صح
نور.... اها
ياسين... طيب انتي عاصم اللي بنته امل اللي بتنها انتي صح
نور...اها
ياسين... يبقا زاي ما هو لي في انتي كمان ليكي في محدش مديكي حاجه مش حقكك وانتي اساس مفروض انتي كنتي تتربي معانا هنا طب اقولك.سر زاي ما انتي قولتي
نور هزت راسها ب اها....
ياسين... جدو عاصم كلم باباكي انكم تعيشو هنا ورفض وجدو قالو انو مش حابب انكم تبقو بعيد كده عنه
نور بصتله... بجد
ياسين.. اها والله وجدك فضل وراها لحد لما قالو لما اموت خاليهم معاك بس انا مادام عايش يبقا لا وعلي فكره جدك وابوكي كانه متفاهمين مش ضد بعض زاي ما الكل فاهم
نور بصتله بشك... انت بتحور
ياسين...طب قسم بالله ابدا هو جدك كان زعلان من امل وكان مش عايز يبين انو سامح لان خاف ال كل يكسر كلامه زاي امل بنته مش اكتر
نور... بجد
ياسين...وغالوتك عندي
نور... بس دا ميمنعش اني برضو امشي
ياسين... يا عبيطه انتي ليكي هنا زايك زايو وزاينا كلنا وللي مش عجبه يمشي وبعدين غظي وقاعدي وضايقي ان انت مادام مش عجبك امشي
نور.. لا لان مش حبه اكون كده
ياسين... انتي هتقوليلووانه كلامه صح لو مشيتي وان مش من حقكك وان دا مش بيتك اساس
نور اتنهدد... انا مش حبه اقاعد في مكان هو في بجد بكرهو
ياسين ... لدرجادي
نور... انا اتأذية منو يامه
ياسين... حقكك. عليا وياستي انا هقوله يبعد عنك وانتي اوحش حاجه التجاهل تجاهلي انتي اللي هتكسبي
نور... وانا ايه اللي عليا بكده
ياسين... عشان خاطري طيب ياستي لو كده ومرتحتيش انا اللي هجبلك شقه ايه رايك
نور... وعد
ياسين... وعد. ياروح قلب اخوكي
نور.. ياسين ينفع طلب
ياسين... قولي انتي تطلبي عيني
نور... عشان خاطري متعرفش حد بالموضوع دا متندمنيش اني قولتلك
ياسين... انا اخوكي سرك مينفعش اقول حاجه زاي كده اقل حاجه هخسر ثقتك فيا
دي وهخسرك انتي كمان ومش هتكلميني ولما اجي اصالحك واقولك مالك تقوليلي مافيش يابنت مالك تقولي مافيش يبت مافيش يا نور قولي مافيش وهتفضلي مافيش لحد مالقيش امل فا ازعل واكتئب ويجبولي دكتور نفسني هتقوليلي عندك اخوك مازن اقولك كان عالج نفسو
نور وهو بيتكلم كانت عماله تضحك وضحكها كان يخطف القلب اكنها طفله ..
ياسين.... طب تصدقي لو انا مش بحب كنت حبيتك يابت وتجوزتك وكنت انا وسيف الاخوه الاعداء
نور بضحك.... بتحب مين
ياسين غمرة... نورين بس انا وهي بنستهبل
نور بصت لي... مش فاهمه
ياسين... بعني هي بتحبني وانا بحبها بس مش قيلين
نور... ليه
ياسين ضحك... والنعمه ما انا عارف شكلنا متكسفين من بعض
نور ضحكت.... انتم مجانين
ياسين.... شكلنا كده
نور... افرض حد اخدها منك
ياسين بثقه... لا ما هي بتحبني
نور...ايه ياض الثقه اللي واخدك دي اش عرفك
ياسين بضحك... يابت دا انا البنات بتجري ورايا بنت عمي مش هتجري وبعدين لي علمك انا بعطف عليها وهتجوزها
نور بصتله با لامبالاه ورفعت حاجبه... لا كتر خيرك يابابا بنت خالي الف مين يتمنها
ياسين حاول يداري غيرتو...انا الف وانا بتمناها وتلمي اساسا محدش يقدر يجي ناحيتها طول ما انا عايش
نور ضحكت...ايوا بقا الغيره تتحدث
ياسين...تصدقي انك عيله رخمه قومي
نور...اقوم ايه ياعم دي اوضي ودا سريري وانا تعبانه برا
ياسين...يااا لما الانسان يكون بني ادم
نور ضحكت.... انا بحبك اوووي بجد كنت محتاجه اتكلم مع حد مع اني متعودش احكي لي حد مهما حصل بس بجد تعبت من كل حاجه
ياسين باس ايديها... الاخوات بيبقو سند لي بعض مش اسم وخلاص يعني انا واجب عليا اني اسمعك واحميكي وانتي برضو تسمعيني وتحتويني وتقومي تعملي كوبايه شاي
نور...وربنا
ياسين بص علي الجبس... خلاص اهرشيلي في ضهري ما انا لزم واستفاد منك
نورين... احم مين دي اللي تهرشلك
ياسين بخبث... وانتي مالك وبعدين وقفه تتصنتي يا جسوسه
نورين بصت لي نور... وانتي بتحبي يا نور
نور تنحت... ايه دا
ياسين... يعني معدتش علي ودانك اللي هتتشوي في نار بسبب التجسس ان قولت حب اخوات
نورين... يا سلام ما ممكن انت شوفت خيالي
نور بخبث.. حتي لو بنحب بعض ايه اللي مزعلك يا نورين
نورين بنتباه.. ها لا عادي بس بتخبو عليا
نور ضحكت...وقعه
ياسين....مش بقولك مجريهم ورايا
نورين.... انتو بتوشوش بعض بتقوله ايه
نور... لا هي مرار خدها وبرا
ياسين... اخس دا احنا الحب والبوب
نور...والاسد والدوب اللي هيجي يلفحك قلم قوم بدل ما هي تيجي تضربنا
نورين.... شكرا اووي يا نور
ياسين ضحك وقام.... نور اختي يا هبله
نور... يبت وربنا انا اساس مش طيقه بس ابن خالي للاسف
ياسين....واطييييييه يا بسنت
نورين ضحكت.... عادي وانا مالي
ياسين ونور في صوت واحد....اوماااال
نورين اتكسفت... مش هرد عليكم
ياسين مسك ايديها وبص لي نور... هنروح نسطعبت ونيجي اشطا
نور ضحكت.... ماشي ربنا يديم المحبه قصدي العبط
جاين يطلعو ويقفلو الباب الاوضه لقو ادم دخل اوضه نور
ياسين همس... متزودش عليها
ادم بصله بمعنا ميخافش...ينفع ادخل
نور رفعت راسها بتبص.. انا هنام تصبح علي خير
ادم...طيب لو قولت عشان خاطري
نور.. لوسمحت
ادم.... لا بقا ودخل وقفل الاوضه بصي بقا جو تقلبي وشك في وشي دا لا وبعدين انا حطي نفسك مكاني ظابط ومش قادر يحمي اختو لا وايه اختو بتتهدد وهو يسكت ليه يعني
نور....
ادم....يعني انا لو تعبان وجراري حاجه هتسيبيني اسكت وماتجبيش حقي
نور... انا عمري ما رفعت صوتي عليك ولا برقتلك انت مشوفتش انت اتعملت معايا ازاي
ادم باس راسها... حقكك عليا
نور بزعل طفولي...لا انا مش هبله عشان اتصالح
ادم... هعملك اندومي من ورا عمته امل
نور بصتله بفرحه.. اشطا
ادم حضنها...حقك عليا بس واللهي خوف
نوربعدت...هات الاندومي بس عشان جعانه
ادم...ياطفسه يبت مفروض تعيطي تحضنيني تضحكي
نوربصتله... لا عياط كتير انا عايزه اكلو
ادم ضحك..من عيني يا طفسه
تسريع الاحداث.
عده اليوم ونور وادم كانه قاعدين يهزرو ونور نسيت سليم خالص تاني يوم جد نور صالحه وقاعد يتكلم معاها و امل لحظه ان سيف بيصد ها وفكرت ان عشان نور بنتها وقالت تروح تتكلم معا وتفاهم مالو
في جنينه
امل... عامل ايه يا سيف
سيف بصلها... الحمد الله. بعد اذنك وقايم
امل...انا كنت عايزه اتكلم معاك
سيف... معلش مش فاضي
امل.. او بتتهرب انت ليه بتصدني الاول بطريقه غير ملحوظه ودلوقتي ملحوظه
سيف بنفز صبر... لا وجي يمشي مسكت ايدو.
امل... اعتبرني امك وقاعد اتكلم معايا
سيف ضحك بستهزء... اممم والله لا امي ماتت الله يرحمه بسببك
امل...انا ازاي دي مامتك كانت اختي دي كانت بنت عمي واختي
سيف... والله دا انتي بسببك ابويا عمرو ما حبها لان كان بيحبك
امل... ابوك اها كان بيحبني بس انا مقدرتش ابدلو بالشعور دا وفاهمتو وهو قدر دا وبعدها اتجوز بسمه بنت عمي وحبه علي فكر وجابك ووقتها هي بداءت .تتعب والدكتور قال ان مينفعش تخلف تاني وبسمه مرديتش وصممة تخلف ووقتها دكتور قال ممكن تموت وهي بتولد برضو رفضت وكملت حمل ووقتها مسبتهاش لحد ما جابت اميرة وبصتله فاكر لما كنت صغير كانت في واحده بتيجي تديك شكولات وتقاعد معاك
سيف بصلها وضم حواجبه...
امل...كنت بجيلك علطول عشان اطمن لان مكنتش عارفه اشوفك لان وقتها امك كانت في اوخر الحامل وانا مكنتش بعرف اشوفها بستمرار مره اشوفها مرتين لا ولما مكنتش بعرف اشوفها اجيلك انت استناك تطلع.واقاعد معاك بس وبعدها انا عرفت اني حامل في نور مكنتش بقدار اتحرك بطلت اجيلك بس كانت هبه بطمني عليك وعلي اميرة
سيف بصلها وساكت...
امل... ابوك حب امل حتي مقدرش يستحمل موتها وراح سافر عشان ينسا اسالو هو سافر ليه ابوك منكرش كان بيحبني بس لما شاف بسمه وعاش معاها حبها وكان رفض حمل تاني بس هي فضلت مصممه وغالوت بنتي نور ما بكدب عليك
سيف... وبنتك اللي كل شويه يدلع فيها
امل ضحكت.. انت بتغير ابوك بيحبها عشان بتفكرو ب بسمه لان نور لو تلاحظ نسخ من بسمه الفرق لون عنيها وطرقتي وانا صغيرها اها هي عملت مكس زاي ما بتقولو بس الاكتر بسمه لان مره دخلت وسرح وقالها بسمه
سيف... انا اسف
امل... انت ابني اللي مخلفتهوش وابن اخويا بس لو عايز اسمحك هات حضن كده
سيف ابتسم وحضنها...
امل... ربنا يحميك ويحفظك يا ابني
تسريع الاحداث
عاصم. قال لي سيف علي التهديد وخالو ابراهيم يعترف يقول مين اللي وراه طلع هو اللي بيعمل كل دا عشان بيغير من سيف انه دايما احسن منه بلغو عليه ان حاول يقتل نور وان كان بيزور في ملفات وابراهيم غروره مستحملش انه يتحكم عليه انتحر وعده اسبوع علي الاحداث دي ونور بيتحاول تتجانب سيف نهائي واما سليم كان دايما هو ونور بيتكلمو ونور حبته كا صاحب مش اكتر اما هو كان بيحبها وادم كان بيتجانب اميرة خاف تكسفو واميرة اقتنعت انها غير مرغوب فيها ونورين وياسين اعترفو لي بعض بحبهم
اما سلمي ومازن كانو دايما بيتعاركو بسبب تصرفات سلمي المجنونه
وسيف كان بيدور علي ملفات وملقهاش وبيرن علي نور مش بترد.
في القصر العوضي
سيف بغضب وعصبيه... تيتا فين زفته دي
تهاني... انو واحده فيهم وبعدين متعصب ليه.
ادم.... مالك يا ابو الصحاب
سيف... ادم مش وقتك فين نور
ياسين... ايه مالك يا سيف عايز نور ليه
نور كانت طلع من المطبخ بتغني.... الو الو مين معايا اها ياحوده ابطبوطه
كلهم.ضحكو
سيف بعصبيه.. انتي يا بني ادمه.يا متخلفه مش برن عليكي
يا سين بضيق... سيف اتكلم معاها ب اسلوب احسن من كده
اميرة نزلت علي صوت سيف... في ايه بتزعقو ليه
ادم بصلها وسكت...
اميرة...في ايه مش وقت قلبت وشك دي
ادم... سيف مضايق عشان نور مش بترد
اميرة بصت لي ادم من فوق لي تحت... حقو
ادم ضحك ان لقه رد فعلا غريب...
سيف....واحده برن عليها عشان مش لقي ملفاتي مش بترد ليه اكون حببها ومتعركين وبتتدلع عليا
نور بصلو بخوف ياسين بصلها انها ترد متخافش... حبيب مين انا نور.ابصلك انت ليه قالولك عم"يه
تهاني... بت يا نور صحيح فيلم العم"يه بتاع اول امبارح لما نمت.وانا بتفرج خلص علي ايه
نور حبت تستفز سيف... احيه يا تيتا دا حصل حبة حاجات بجد شابو المخرج وللانتاج بجد صرفين
ادم واميرة وياسين ضحكو...
تهاني... ليه صحيح عرفو مين اللي قت'ل
نور... اها في اخر لحظه ياتيتا
سيف وقف يبصلهم ومره واحده زعق.... ايييه انا بكلم نفسي
نور اتفجعت وزعقت وطخنت صوتها من الخضه.... انت متخلف يلاه بتزعق ليه اش عرفني انا زفت ملفاتك فين
سيف...شكلك يا حلو نسيتي العقد اللي بنا
نوربصتله وبتجز علي اسنانه وقامت... اقولك حاجه حلوه
سيف بصلها من فوق لي تحت...
نور...طز وقربت منه وطز فيك انت شخصين وطز في اي حاجه هتقولها بعد كل الطزات الي انا طزتهالك وطز
كلهم ضحكو
سيف وشه احمر وعروق جسم برزت... انتي شكلك نسيتي لما كسرتلك دراعك
ادم... انت اللي كسرت دراعها يعني دكتور سليم كان عندو حق
تهاني...اخس عليك يا سيف في حد يعمل كده في اختو
اميرة... ليه كده يا سيف دي مرضيتش تأذيك
ياسين..
بقلم الاء
#احببت_مجنونة
البارت ال(9)
تهاني...اخس عليك يا سيف في حد يعمل كده في اختو
اميرة... ليه كده يا سيف دي مرضيتش تأذيك
ياسين.. وياريت قدر دا لا بالعكس استهون
نور بصتله انه ميتكلمش...
ياسين بصلها وضايق انها بتسكت عن حقها وانها مش اقل منه عشان تسكت..
نور حبت تلم الموضوع عشان ميحصلش مشكله بسببها... انت عمل كل دا عشان ايه
سيف بضيق وبصلها بقرف... انتي اولا تتكلمي معايا كويس تاني حاجه ملفات بتاعت الشركه التصميم معتصم
نور....لا ثانيه كده اولا دي حاجه دي براحتي اكلامك ازاي ما انا احب ودا اسلوبي عجبك تتعامل معايا اهلا بس انا بصراحه مش بطيقك. ومش حبه اشوف خيالك بس واكيد القلوب عند بعضها تاني حاجه التصميم بتاعت شركة معتصم انا خلصتها وداتها لي ماجد عشان قالي انه هيرجع وطبعا قبل ما تتكلم وتزعق اني اتصرفت من دماغي لا دا خالو هو قالي اعملي كده تالت حاجه ودي من عندي انا مصدعه ومش طيقه نفسي فا عايز تجعر وفرحان بصوتك عندك الجنينه روح اتمشا فيها او صوت او اعمل ما بدلك اشطا يلا الله يسهلك
سيف... جرا ايه ابت انتي انتي مفكره نفسك مين
نور بكل برود.... مش مفكره تؤ تؤ تؤ نور قربت منه وتكلمت بكبريئ انا نور طارق نور بنت طارق وامل احسن واجمل واحلي اب وام وجدو عاصم احيه راجل كده عسليه تعرفو اكيدعارفو وتعرف امي لكن للاسف ما جلكش الشرف انك تشوف بابا معلش ان شاء الله تشوفه لما ربنا ياخدك وبصتله ورفعت حجبها بعد عمر طويل طبعا بس ياريت تعمل حاجه عدله عشان تشوفه في جنه
سيف بصلها وجز علي اسنانه وسبها ومشي...
نور ابتسمت بنتصار وبصت لي ياسين...
ياسين... كم انتي عظيمه اختي العزيزه
نور رقصت حواجبها...
اميرة سقفت... لا بجد شابو انتي عظيمه جداا
ادم راح... ايه الحلودي ايه الطعمه دي
نور... قلبي انت صحيح اميرة عايزك في موضوع انتي وادم
ياسين... طب وانا
نور ضحكت...اقاعد احكي لي تيتا فيلم العمه
ياسين ضحك...هي كده طيب علي فكره في فيلم ليك يوم
نور... عند ام ترتر واخدت اميرة وادم
ادم... خير يانون
نور... انت مزعل ميرو ليه
اميرة تنحت وتكسفت...ايه يبنتي ابدا انا مش زعلانه هو اللي زعلان
ادم...انا مش زعلان وهزعلها ليه
اميرة... لا انت زعلان مني
ادم...لا وهزعل ليه
اميررة... لا انت متغير معايا
ادم....انتي اللي مش حبه تتعملي معايا
اميرة...انا
ادم...اها
اميرة...لا حضرتك انت واللي يأكد كده انك مش بترد عليا
ادم...شوفي حضرتك انتي عملتي ايه رجعي نفسك لو مره.
اميرة...اها قول بقا انت شيل
ادم...والله لا شيل ولا نيله انا حبيت اوريكي اسلوبك معايا
اميرة... انا
ادم...اها انتي اخر مره بقولك ايه رائيك نخرج ردك كان لا
اميرة... ايوه ايه العيب في كده
ادم...انتي شايفه انه عادي
اميرة.. اها طبيعي
ادم... تمام
نور... خلصتو
اميرة.. لا ثانيه بس هو ايه اللي تمام بقولك ايه بقا انت هتتعدل ولا لا انا مش فاهمه انت نفش نفسك عليا ليه
ادم... انا يا اميرة انا دا انتي الواحيده اللي اهتميةبيها وبخاف عليها دا انا اعرف انتي بتحبي ايه وبتكرهي ايه نور اختي معرفش عنها قد ما اعرف عنك
نور بهزار.... اصيل يا ابو رحاب
ادم. بصلها وسكت
اميرة... تعرف تعرف ايه ان شاء الله
ادم.... عايزه تعرفي
نور.. بالله عليكي انا انا اسالك عشان خاطري
اميرة بصتله بخبث...وانا موافقه
ادم...انتم مجانين
نور...لا ياض عشان تثبت كلامك
ادم... تمام
نور بفرحه ..احم. اميرة بتحب اكتر اكله ايه
ادم.... بيتزا وجمبها كاكولا واكتر اكله مش بتحبها السمك
نور بصت لي اميرة...صح الكلام دا
اميرة بفرحه....اها
نور.... ندخل علي اللي بعدو ايه اكتر حاجه اميرة بتكرها في الشخص
ادم... الكدب والخيانه والمتطفل والبخيل
نور...ها صح ولا لا
اميرة بصتله بحب.. اها
نور ضحكت علي نظرتها لي ادم... طيب ايه اكترلون بتحبه
ادم... الاسود والبني والموف الغامق والحمر بس مش بتحب تلبس الاحمر الباقي اها
نوربصت لي اميرة...
اميرة عنيها دمعت من فرحه...اها
نور فرحت لي فرحتها.... طيب اما بتتعصب بتعمل ايه
ادم... يبتزعق وتصرخ وتقول كلام غريب وترجع تندم يا اما تعيط وبتندم انها عياطت يا بتفضل ساكته ومره واحده بتهب في شخص
نور بصت لي اميرة لقتها فرحانه.... يبقا اها طيب اسالك ايه تاني اممم ايه اكتر حاجه بتحبها
ادم...تلعب مع الاطفال
اميرة بعياط...انا اسفه بجد
ادم بصلها وضايق انها عياطت....انتي بتعيطي ليه انا جيت ناحيتك
نور فاهمه انه مضايق عشان بتعيط وعمل نفسه انه مستغراب... يانونوس علي اساس انك مش زعلان عشان بتعيط
ادم بص لي نور..
اميرة... انا معرفش عنك كل اللي انت تعرفو اسفه
نور بصتلها ورفعه شفتها وضمه حواجبها ورفع حاجب اليمن...
ادم.... مش مهم تعرفي عادي مش زعلان
نور بهمس... يانوحي
اميرة... انا عارفه ان اسلوبي كان غلط
ادم... ولا يهمك بس بطلي عياط عشان خاطري
نور...مرهف
اميرة.... انت بجدمتتعوضش
نور.... ماشاء الله مرهفه
اميرة... لسه زعلان
ادم...للاسف عمري مازعلت ولا هزعل منك
نور...يارب المراره اخف بس
اميرة...بجد
ادم... وغالوتك عندي
نور بصوت عالي... لا بقا انا مش قادره علي جو دا انا ماشيه بالعلاج انجزو
ادم واميرة بصولها
ادم ضحك... ايه
نور... متقولها بقا انك بتحبها ونخلص
اميرة... ايه
نور... ايوه بيحبك وبيتمنا اليوم اللي تشيلي اسمو
اميرة... بس
نور...بقولك ايه انجزي بقا انتي كمان انتم الاتنين بتحبو بعض فا ما تعاندوش و انجزو
امل دخلت... نور خالتك فريده عايزكي
نور...حاضر وبصت وغمزة لي ادم واميرة ومشيت
اميرة اتكسفت وضحكت وادم متنح من اول ما عرف ان اميرة بتحبه
ادم..بجد بتحبيني
اميرة وشها بقا عباره عن طماطم...
ادم... يالهوي يامه وربنا انا اللي بحبك
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فريده... تعالي يا نور
نور... نعم يا ست الستات
فريده... عايزكي في موضوع مهم
نور بصتلها بشك... اها معاكي
فريده... هوانتي وسيف تعاركتو ليه
نور...اممم يبقا تيتا قالت وجي تسالي عشان اقولك فا تقولي لي مرات خالي هبه ومرات خالي تقول لي خالي وجدو يعرف وتحصل مشكله لا يا فريده
امل ضربتها في كتفها...بت اتلمي اسمها خالته فريده
نور بوجع.....اها الجبس يا امي
امل... عشان تتكلمي ب ادب
فريده ضحكت.... احلفي طيب ان انتي وسيف مش متعاركين
نور...يا فوفه احنا علطول بنتعارك اساس
امل قرصتها...يبت اتلمي دي خالتك
نور...اهااااااا يا امي بقا اتقي الله
فريده بضحك.... سيبيها يا امل وبصت لي نور لا اقصد يعني دراعك
نور... يا ف وبصت لي مامتها قصدي يا خالتو لو هو اومش هو انا اهو زاي القرد هي بس علي رائي فنان هاني رمزي هي شوية فسفيس
فريده ضحكت... واللهي يابنتي انتي مشكله ماشي وبرضو مطلعتش منك ب حاجه
امل.... لا دي متاخديش منها فايده
نور بصتله...طيب لما هو كده بتجبونا وتهنونه ليه استغفر الله العظيم راحت امل ضربتها علي جبهتها
امل...اتلمي ياجزمه
نور بزعل طفولي... يوووه بقا.
ياسين...ماما هو فين الجاكت الاسود بتاعي
فريده... اخوك مازن لبسو
ياسين...يوووه بقا هو ابنك دا مش هيبطل يلبس هدومي
نور بصله بقرف...
امل.ضحكت... يبني طيب دا اخوك الدور والباقي علي دي كانت بتلبس هدوم ابوها
نور برضو بصه لي ياسين بقرف...
ياسين ضحك... يا خالتو المشكله ان ببقا قايلو اجبلك يقولي لا مش بحب البس دا وسبحان الله بيلبسو
امل ضحكت...ربنا يخليكم لي بعض
ياسين ضحك...تسلميلي وبص لي نور لقها بصلو بقرف مالك يا عشقت النكد
نور....انت عيل واطي علي فكره
امل جي تضربها تاني ياسين جري عليها وحضنها...اي يا خالتو انتي هتضربي قلبي
نور ضحكت... اخوياااااااااا
امل بصتلهم... اتلم تنتون علي تنتن
فريده...والاتنين انتن وانتن
هبه دخل... امل هي فين نور
نور همست لي ياسين... خبيني وحيات امك دي بتفضل تعلف فيا
امل بضحك... مرزوعه جمبي
هبه ضحكت...مستخبيه مني يا جزمه
نور وهي في حضن ياسين ومسك في جامد...وربنا ما هاكل حاجه انا معدتي وجعتني
هبه ضحكت...يبت دي كيكه بالشكولاته
نور... لا برضو انا مش قادره
ياسين.عمال يضحك علي نور اللي مسك في اكنها طفله... خلاص بقا يا مرات عمي سبيها
نور...اسمعي الكلام يلا
امل عايزه تضربها مش عارفه عشان مستخبه في ياسين.... وربنا انتي عايزه تضربي
دخل سيف...عمته هو فين القميص بتاعي
هبه... انو يا حبيبي
سيف... الاسود
نور بهمس.. زاي قلبك
ياسين سمعها فضل يضحك وهمس.. اتلمي
امل هي اللي ردت ... اها يا حبيبي دا في اوضتك بس ورا الشباك
سيف... تسلم ايدك وبص علي ياسين انت قاعد كده ليه وانت مخبي ايه
نورطلعت من حضنه... وانت مالك
سيف استغرب وضم حواجبه انها طلعت مره واحده....ايه دا
نور بصتله بقرف....هو ايه اللي ايه دا
ياسين باسها من خدها....هدي اعصابك يا نون
سيف نفخ بضيق وسابهم ومشي بيتكلم مع نفسه... بني ادمه مقرف ومستفزه
سلمي... مين دي ياسيف
سيف بصلها.... مافيش يا روحي
سلمي... سيف ينفع طلب
سيف... اكيد
سلمي... انا ونور واميرة عايزين نخرج
سيف...حاضر وبعد كده رجع بصلها المقرف دي تيجي لا طبعا
سلمي.. عشان خاطري
سيف.... يا حببتي دي متشلفطه اساس هنخرج بيها زاي
سلمي... لو بتحبني
بعد محايله كتير وافق وقال هياخدهم باليل يخرجهم وفعلا كلهم لبسو نزلين سيف ساعد نور وركبها العربيه نور جمب سيف واميرة وسلمي ورا
في طريق
سيف.. العربيه بقت كتمه
نور بصتله وبصت لي سلمي واميرة...
اميرة... بالعكس الجو حلو
سلمي.... بجد انا فرحان بس كا فكرت اني هخرج
نور....
سيف.... هوديكم مكان تحفه بس خساره في ناس
نور بصت علي طريقه من شباك....
اميرة وسلمي بصو لي بعض وضايقو وفتكرو كلام نور انها رفضه لان هيضايقها
سيف... ها تحبو تشربو ايه لحد ما نوصل المكان اللي هوديكم في
اميرة... انا مانجو
سلمي.. انا نسكافيه
سيف بص لي نور بقرف...والزفته
نور بضيق...لا مش عايزه
سيف.... يلا يابنات ننزل نشرب
سلمي واميرة بصو لي بعض... لا طبعا مينفعش
نور بصتلهم انهم ينزلو... انا مش عايزه يلا انزلو
نزلو وهما مضايقين...
نزلو وسيف بيقفل العربيه
نور... انت قفلت الايزاز ليه سيبه انا كده هتخنق
سيف... افرض حد اخد حاجه وجري
نور... علي اساس هيسرق الكراسي ويجري انت عبيط افتح حتي اللي من ناحيتي انا كده هتخنق
سيف... يارب
نور.... طيب خالي عندك دم وفتح
سيف.... اوف حاجه تقرف وفتح
نور.... غور يلا
سيف... عندي استعداد ارميكي برا العربيه وسيبك في شارع قاعده ولحد ماجي
نور.... سيف امشي عشان طلع في دماغي امسك العكاز اضربك بي
سيف بص علي دراعها.... دارعك خاف ولا لسه
نور... لو شكلو عجباك اعملك واحد زايو وبصت علي دراعو
سيف قفل باب العربيه جامد في وشها
بعد شويه نور فونها رن
نور... سولم عامل ايه
سليم. ضحك... ايه الاسم دا الحمد الله انتي اخبارك ايه
نور... ياعم بدلعك عموما ماشي الحال
سليم... دايما ايه فينك كنت بكلم طنط امل قالت انك مش في البيت
نور...ما انا مع الزفت سيف واميرة وسلمي
سليم ضحك... مادام زفت يبقا مش جمبك
نور...لا وقالتلو
سليم... اها معلش هو اكيد مش قصدو
نور.... انا مكنتش عايزه اجي هما اللي تحايلو
سليم... معلش طيب لو حبه اجي اخدك
نوربفرح...وحيات امك بجد
سليم...ايه
نور بكسفه... اسفه بس بجد.ينفع تيجي
سليم...اها والله
نور.. طيب اكلم.جدو وقوله انك هتاخدني استاذنه يعني ينفع ولا لا
سليم بضحك.... اها والله ينفع مالك مش مصدق ليه
نور بحماس.. اشطا انا مستنيا تقولي وافق
سليم كلم جدها عاصم ووافق لان عارف اكيد.سيف عمل حاجه وهو بيثق في سليم
سليم... اسف بجد رفض وانا كمان جت عمليه ضروري
نور بزعل...لا ولا يهمك.عادي ربنا يقويك
سليم... كان نفسي بجد انا محرج منك
نور صوتها كان بداء يعيط..عادي مره تاني باذن الله
سليم...ينفع طيب بس طلب دا لو مش هيضايقك
نور... اكيد
سليم بضحك... ابعتي العنون عشان اجيلك.
نور سكتت...
سليم...الو
نور.. عبو شكلك انت كنت بتهزر
سليم ضحك...اكيد كنت بهزر يلا بس ابعتي
نور بفرح.... وربنا انت عسل اشطا
سليم ضحك...وربنا مجنونه
نور بفرحه...اقفل ابعتلك باي وقفلت في وشه
سليم ضحك...
نور رنت عليه...وصلك
سليم فرح لي فرحتها ... وصل ياست البنات دقيقه واكون عندك هو قريب مني
نور... تمام
سيف واميرة وسلمي جم
اميرة... والله يانون كانت نقصاكي القاعده جوه
سلمي... بجد انتي فاتك نص عمرك تعالي اشربي ان شالله مياه طيب وانا هجي معاكي المكان تحفه
نور بفرحه ... معلش مره تانيه
سليم جه... السلام عليكم
كلهم بصو لي بعض
سيف...دكتور سليم عامل ايه
سليم... الحمد الله وحضرتك.
سيف... دايما الحمد الله
نور بفرح... تعالي انا هنا
سلمي واميرة بصو لي بعض... في ايه
نور... اصل سليم كلم جدو هيجي يخرجني
سيف... ازاي يعني
نور... استاذن جدو مالكش في وفتحت الباب تعال ساعدني ياسليم
سيف جز علي اسنانه جي سليم ينزلها سيف وقف قصاده ونزلها هو وهبدها في الارض
نور...اهااااا انت غبي
سيف نزل لي مستوي طولها.... انا مش عايز امد ايدي عليكي
نور بصتله بضيق...
سليم اضايق من تصرفاته لف ومسك نور من وسطها ووايديها علي كتفه... يلا عشان نلحق
نور بصت لي البنات...باي هكلمكم
ومشيت.البنات كانو وقفين مش مصدقيني اللي بيحصل
تسريع الاحداث
سيف اخد البنات ومشي بسرعه
ونور وسليم اتحركو هما كمان
ــــــــــــــــــــــــــ
نور...بجد.شكرا
سليم..علي ايه
نور...عشان يعني سبت شغلك وجيت ليا حد تاني كان شاف شغلو
سليم... ياختاااي تاني يابنتي ما انا قولتلك اننا صحاب
نور ضحكت.. طيب هنروح فين
سليم... لا نور هانم هي اللي هتقول
نور ضحكت وتكلمت بطفوله.. انا كان نفسي اروح البحر وقاعد قدمه واشرب نسكافيه ومعا شكولاته يااااا بس ازاي وانا كده
سيلم... معلش لما تخافي وتشيلي الجبس
نور بفرحه... وعد
سليم... اكيد وعد
نور... اشطا شوف انت مكان نروح علي زوقك
سليم... حاضر فضلو يتكلمو لحد ما وقف العربيه ونزل وعده السكه ورجع تاني
نور... روحت فين
سليم... كنت بسالو عن حاجه ورجع بالعربيه ومشي بضهرها العربيه
نور بصتله... انت بتعمل ايه
سليم... ثانيه عشان انا شكلي غلط في العنوان
نور... اممم ماشي
سليم فضل يرجع ويكلم في نور... انتي لسه وجع رجلك مستمر
نور... لا بعدالعلاج اللي كتبته اخر مره بقيت احسن
سليم... بالشفاء يارب دايما
نور بتبص حواليها وتنحت... ايه دا
كان. كوبري اخرو بحر كان فعلا مكان يسحر ويرد الروح اكنها جو البحر مش قدام البحر
سليم غمزة... ثانيه ونزل وفتح العربيه من ورا وعدلها ورجع فتح باب العربيه لي نور وشلها وحطها في العربيه من ورا وخلها تسند نفسها وتقعد براحتها
نور... دا بجد
سليم.. اصل مش بحب مصونش الوعد
نور ضحكت ومن فرحتها حضنتو.. بجد شكرا جداا
سليم قلبه دق واكنه بيرقص من فرحته لي فرحتها... مافيش شكرا بين
نور انتبهت من اللي عملته... اسفه بس بجد كان نفسي في كده
سليم...هتفضلي تتاسفي وتشكري هرجع عيل وعملها
نورضحكت.... لا لا خلاص شخص دخل
الشخص... اتفضل يا باشا وكان جيب نسكافيه وشكولاته
نور فضلت بص لي سليم وتضحك.... لا بجد وفضلت تضحك ضحكه تخطف القلب والعقل ب ملامحه الرقيقه والبرئه وطفولتها اللي غلبه سنها
سليم فضل متنحه قدم ضحكتها ورد فعلها علي الحاجات رغم انها بيسط بس اكنها ملكة الكون
نور.. بجد انا مش مصدقها انت بجد احلي واجمل شخص اتعرفت عليه يارتني عملت حدثه من زمان
سليم لسه سرحان...
نور..سليم روحت فين
سليم...
نور شاورت قصاد عنيه ب ايديها... ياسولم فينك
سليم فاق.. ها
نور... ايه ياعم فينك
سليم... لا ولا حاجه المهم انتي مبسوطه
نور.. جدا جدا بجد مش عارفه اقولك ايه
سليم... ولا حاجه يلا اشربي
ـــــــــــــــــــــــــــــ
كانو.قاعدين قدم البحر في كافيه...
سلمي... بجد نور كان نفسها تشوف البحر
اميرة.... اها والله
سيف... يووه بقا فككو منها
اميرة... ما انت لو مكنتش اتصرفت معاها كده كانت هتبقا معانا
سيف بصلها ومردش...
سلمي.. ياتر هي روحت ولا بتعمل ايه
سيف... لو سكتو هوديكم الملاهي اي رايكم
سلمي واميرة... بجد
سيف... اها
سلمي...طب يلا عشان خاطري
اميرة.. اها بالله عليك
سيف ضحك علي طفولتهم وتحركو
ــــــــــــــــــــــــــــ
سليم... انتي نفسك تعملي ايه دلوقتي
نور... ولا حاجه انا مبسوطه جدا انك عملت كده وجيت هنا
سليم بصلها بحب.. نور كنت عايز اقولك حاجه
نور... قول
سليم...
بقلم الاء
تعليقات
إرسال تعليق