القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية كبرياء آسيا وغرور أسر البارت الثاني عشر 12بقلم بسمله صالح جميع الفصول كامله



#روايه_كبرياء_اسيا_وغرور_اسر

#بقلم_بسمله_صالح

#البارت_12

#سبحانك_اللهم_بحمدك_اشهد_ان_لا_اله_الا_انت_استغفرك_واتوب_اليك


بارت طويل تعويضا عن التاخير ي قمرات ❤️

اسيا رفضت وقالت سيب يدي وفجاه يشوف اسر


 الاسد يهجم على اسيا ليدفع اسيا بعيدا لتقع اسيا


 على الارض بعيد عن مكان وقوف الاسد ويهجم


 الاسد على اسر ليقع اسر وفوقه الاسد ليخربش


 الاسد بمخالبه اسر في عنقه لتقف اسيا وتصرخ


 وتقول اسيا: لا اسر قوم انت تقدر تقتله


هذه الكلمات شجعت اسر كثير ويمسك اسر الاسد


 من عنقه ويخنقه ويظل الاسد يخربش في جسد


 اسر ويخربش في صدره وكتفه والجزء العلوي من  جسده


وكان جسد اسر عباره عن جروحات في جسده اسيا


 لثاني مره تخونها دموعها وهذه المره لخوفها على


 اسر لتفتكر انه يوجد في جيبها مسدس التي اخذته


 من ملك تمسك المسدس اسر اصبح هزيل ولكنه


 يحاول ان يحمي نفسه من الاسد ليفتح الاسد فمه


 ولسه هيعض اسر لتمسك اسيا المسدس بسرعه


 وتضغط على الزينات وتضرب بالمسدس لتخترق


 هذه الطلقه جسد الاسد ولكنه لم يموت تضرب


 اسيا مره ثانيه وتخترق الطلقه راس الاسد ليموت


 الاسد لحظيا اسيا  تجري على اسر وهي تبكي وترفع راس


 اسر على رجليه وتجلس على الارض وتمسح بيديها


 دم اسر وتصبح يديها عباره عن دماء وتظل تبكي


 واسر يقول: بصوت ضعيف لا يا اسيا  اسيا عمرها


 ما كانت ضعيفه اسيا اللي اعرفها عمرها ما تبكي


 اسيا قويه  اسيا تقول خلاص مش هبكي بس


 خلاص خليك مفتح عيونك وتبكي وتقول ت

 اسر


 قاطعها واسر قال :وهو ويرفع يديه ويمسح


 دموعها ويقول بصوت مهزوز دموعك غاليه عنديي ى


 اسيا سامحيني يا اسيا اسيا مسامحاك والله


 مسامحاك بس ما تسبنيش اسر يقول: وهو يغمض


 عيناه الحمد لله اني هاموت وانت مسامحاني


 ويغمض عيناه اسيا تصرخ وتقول: اسر لا ما تسبنيش يا اسر


وفي منزل اسيا 

الام: معتز اتصل باسيا ما اتصلتش


 علي النهارده وانا قلقانه عليها يا معتز 

معتز :حاضر


 ويتصل معتز باسيا لكن الفون مغلق يقول :دي ثالث


 مره اتصل والفون مغلق الام تقلق كثيرا وتقول: انا


 قلقانه جدا ومعتز يقول: يا ماما هي في معسكر


 يبقى اكيد المعسكر ده ما فيهوش شبكه وبتبقى


 اغلبيه المعسكرات ما فيهاش شبكه فهدي بس الام: انا


 قلبي مش مطمئن يحضن معتز والداته ويقول: اهدي


 دي اسيا قويه يا ماما المهم اخذتي العلاج الام هزت راسها بمعنى لا


معتز يدخل ويحضر العلاج والفطار ويفطرون معتز


 :ورقيه والام ثم يعطي معتز والدته العلاج ويقول


 :عايزه حاجه انا ورقيه هنلبس ونروح الجامعه الام ربنا يوفقكم يا حبايبي


رقيه كانت راحت المول هي ومريم صاحبتها امبارح


 واشتريت لها فستان جميل جدا يصل طوله الى


 الركبه واشترت ميك اب وكان الفستان لونه احمر


 وفي غايه الجمال ومطرز من عند الصدر وكان


 بحملات قط  وجابت لمعتز معها طقم كان


 عباره عن قميص لونه ابيض وبنطلون لونه اسود


 واشتريت نظاره لها احسن موديل وشوزي يجنن لها ولمعتز 


رقيه:اي

رايك بقى يا اخ معتز في اللبس الجامد ده طبعا


 زي  ما انا وانت خططنا عشان نخلي جاسر يعترف


 بحبه ايه رايك بقى ايه رايك في الفستان وتسريحه


 شعري معتز ده انت بقيتي قمر جامده ده انا اغار


 عليكي يا بنت بس انت لابسه قصير ليه رقيه هو ده


 قصير ده لغيت الركبه معتز ماشي يمشغبه بس


 الفستان هياكل من عليكي حته قالت له رقيه:


 طيب ايه ايه رايك في تسريحه شعري شعري


 مفرود ومنزله خصله من شعري


والله يا روكا انت تقولي القمر انزل وانا اقعد مكانك


تضحك رقيه وتقول حبيبي تسلم ده انا حتى اللبس


 اللي انا جايباه لك هياكل من عليك حته طبعا مش


 رقيه اللي منقياه حته قميص وحته بنطلون هيخلوا بنات الجامعه كلها تعاكسك


كانت ملابس رقيه تظهر انوثتها وبياض جسدها


 وكان معتز ملابسه تظهر جسده الممشوق وعضلاته البارزه


تقول رقيه انا استاذنت من اسيا قبل ما تمشي ان انا


 وانت نركب سيارتها ونروح بيها الجامعه عقبال ما


 تيجي وهي وافقت وادتني المفاتيح واخذ ت المفاتيح


 اهي علشان هتسوقها وكده الخطه هتبقى ماشيه ايه بوم على الاخر


ياخذ معتزل مفاتيح وينزلوا بالمصعد حتى يصلوا


 الى الجراج ويفتحوه ويخرجوا منه السياره


 السوداء ويركبون كانت رقيه ترتدي نظاراتها حتى


 وصلوا الى الجامعه وركن معتز السياره في الجراج


 وكان وراءه يركن جاسر سيارته في الجراج فتح


معتز باب السياره لشقيقته لتنزل منها كالاميره


 وشعرها الذي يطير مع الهواء وكانت بكامل اناقتها


 وجعلت جميع الشباب ينظرون لها باعجاب


 والفتيات ينظرون بغيره وكان الفتيات ينظرون لمعتز


 باعجاب شديد وكانه يقولون ايوه بقى الحلاوه دي


 والجمال ده وكان معتز سمعهم ويبتسم في نفسه


 ولكن لم يبين كانت رقيه تسمع همسات البنات


 وكلام الشباب وكان جاسر ينظر لها باعجاب شديد


 وغيره واضحه على ملابسها


 يغلق معتز  باب السياره وينظر لريناد لانها هي الفتاه


 التي اختارها من بين جميع الفتيات وذهب وسلم


 عليها وهي سلمت عليه دخلت رقيه بكل ثقه


 الجامعه ودخل معتز ورقها بكل ثقه ووضع


 المفاتيح في جيبه ليدخل هو وريناد القسم


تدخل رقيه القسم وقبل ان تدخل ينظر الشباب اليها


 ليتجرا واحد من الشباب ويضع يديه على خصرها


: ليتفاجى بضربه من جاسر في وجهه ويقول جاسر


 بغضب مين سمح لك انك تلمسها ولسه هيضربه


 ثاني رقيه في نفسها الله الخطه بتنجح بس كده


هيعمل في الجامعه  مشكله ممكن العميد  يتدخل


 ويعمل مشكله ولازم احل المشكله دي قبل ما


 :عميد الجامعه  يأتي تجري وتمسك يد جاسر وتقول


 :خلاص يا دكتور سيبه ما تعملش مشكله جاسر


 يعني انت حابه انه يمسكك رقيه :بغضب اكيد لا


 ثاني  مره هتحكم عليا من غير ما تسمعني بس انا


 مش عايزاه عميد الكليه يعمل لك مشكله


ويحصل مشكله بسبب واحد ما يستاهلش


ثم يضغط جاسر على يديها يقول ورايا ويشدها


 ويدخلها مكتبه ويغلق الباب لينظر لها وعينيه لونها


 احمر مثل الجحيم ويقول ايه اللبس ده يا انسه يا


 محترمه ازاي تلبسي كده رقيه بتوتر من قربه لها


 وانت مالك انت مش عاجبك اللبس ليه ايش دخلك


 جاسر مش عاجبني رقيه بس عجبني اهم حاجه


 رايي في نفسي وانا ما طلبتش رايك  ليقرب


 جاسر اكثر ويحوطها بيده وهي تصطدم بالحائط


 ويقول: وانا ما طلبتش ردك اللبس ده لو شفتك


 ثاني به هتشوفي مني رد فعل مش هتكوني


 متوقعيها

رقيه: وانت مين انت علشان تحكم علي تقربني ايه


 كنت اخويا لا كنت ابويا لا كنت ابن عمي لا كنت

قريبي لا

   ما تقربنيش في حاجه ولا يربطك بيا حاجه


 حضرتك دكتور وانا طالبه وبعدين اكثر من نصف


 الجامعه لبسها كده ولبسها عاري يعني انا لبسي


 محترم عنهم لكن انا لابسه فستان قط ولغايه


 الروكبه واشمعنه حضرتك اخترتيني انا وسبت


 بنات الكليه كلها وجاءت عليا انا يخص حضرتك


 في ايه 

جاسر : يخصني كثير


:رقيه: ليه بقى فهمني جاسر ينظر في عينيه ويقول


 مش لازم تفهمي رقيه وانت مش من حقك


 تحاسبني على لبسي او اي حاجه جاسر لا من حقي


 رقيه :لا لو من حقك تحاسبني ليه بقى عايزه افهم


 يقول جاسر: بصوت عالي وهو ينظر له عشان


 بحبك يا رقيه بحبك لما شفتك اول مره ورقصت


 معك حبيتك شفت في عينك براءه لما شفتك


 بتحضني اخوكي وانا ما عرفتش انه هو اخوك ما


 كنتش بانام الليل من كثر التفكير كنت غيران عليكي


 كنت خائف يطلع حبيبك او خطيبك حبيتك من


 اول نظره باغير عليكي من الهواء ما اقدرش اشوفك


 كل الشباب عنيه عليكي وابقى واقف ساكت انا الدم


 هرب من عروقي انا باحبك يا رقيه استريحتي


رقيه قلبها كان ينبض ويعلو ويهبط وينبض بشده


 مثل الطبول ليقترب منها ويسمع دقات قلبها


 ويمسك يديها ويقول وانتي ما بتحبنيش رقيه لم


 ترد جاسر: ردي عليا رقيه تقول: انا تاخرت وعايزه


 امشي يمسك جاسر يديها ويشدها لتصطدم به


 ويلتصق جسدها بجسده وينظر لعيناها وهو يقول


 جاوبيني بتحبيني رقيه ما زالت صامته ليضع اسر


 يده على خسره وتقول رقيه بصوت متقطع


ب ب ب ب بعد اذنك ابعد عني ما ينفعش كده من


 فضلك انا عايزه امشي سيبني وبالفعل يتركها


 جاسر وتذهب هو كان متاكد بنسبه 75% انها تحبه


 ولكن لم يرد الضغط عليها وقال في نفسه* وانا


 هاخليكي تعترفي بنفسك يا رقيه صبرك علي رقيه


 :دخلت المدرج في القسم وداخل وراها جاسر وقال


 النهارده مش هاشرح محاضره هتكون عباره عن


 اللي مش فاهم حاجه يقول لي وانا هاعيدها بدا


 الطلبه يطلبون من جاسر شرح بعض النقاط وبدا جاسر


 في الشرح ولكن رقيه كانت في عالم ثاني تتذكر


 :كلمات جاسر عندما قال انه يحبها جاسر يقول


انسه رقيه انسه رقيه ويقول بصوت عالي انسه


 رقيه انت سرحتي ركزي معي


 رقيه: حاضر يا دكتور اسفه


:عند معتز

 ريناد قالت: له انت طالع حلو النهارده معتز


 شكرا يا ريناد انتي اجمل ريناد :شكرا ودخل الدكتور


 ويبدا شرح المحاضره في المعسكر رنا وسيف


 صحيوا وما لقوش حد رنا قالت فين اسر ومراد


 واسيا وملك سيف والله ما اعرف انا لسه صاحي


 زيكم تلاقيهم طلعوا يتمشوا وسابونا انا جعان قوي


 رنا وانا كمان تعالي ناكل مع بعض وبالفعل يفطروا


 سوا يشربوا قهوه سيف يقول انا مالل جدا تيجي


 نتمشى رنا: لا دي غابه ممكن نتوه احنا كده احسن


 سيف :انا زهقانه اعمل ايه بقىرنا: انا معايا كوتشينه


 كنا متفقين انا والصبايا نلعب سوا تعال نلعب سوا


 ويلعبون سيف ورنا ويكسب في اللعبه سيف


 تقول رنا:لا انت غشاش في اللعب انت كسبت علشان


 قشيت بالشايب وهو اساسا الشايب ما بيقوشش الولد


 هو اللي بيقوش وهنعيد الدور ثاني وبالفعل عادوا


 الدور والمره دي اللي كسبت هي رنا وقامتت وقالت هييه كسبت وهي بتنط


سيف اهدي واقعدي يا مجنونه


عند اسيا تضع راسها على قلب اسر وتقول في نبض


 وتقول لازم مياه علشان انقذه بس مش هاعرف


 ارجع احنا قطعنا مسافه كبيره وبقينا تقريبا في


 نصف الغابه اكيد في بركه مياه في الامام لان كان في


 اسد هنا واكيد كان بيروي عطشوا من البركه


 وتجري باقصى سرعه وتلاقي زجاجه من الزجاج


 مكسور نصفها  لتاخذها معها وتجري ثم تري بركه


 ماء صغيره لتملئ الزجاجه ولكن هذه الزجاجه صغيره


 وبالتالي المياه فيها قليله تقول ماذا افعل يا الله ثم


 تاتي على بالها فكره ثم تخلع الكوتش من قدميها


 وتغسله جيدا لتملي في الكوتش مياه وتجري على


 الارض حافيه الاقدام لتنزف قدمها وهي مازالت


 تكمل رغم وجعها وتجري وقدمها تنزف بالدماء بشده لتصل


 الى اسر وتقول اسر انا جنبك مش هسمحلك تموت


وتشك قميص اسر  لتقطعه ويصبح عاري من


 الفوق وتبدا في قطع قميصه والى قطع صغيره


 وتبلل القطعه الصغيره من القماش بالماء وتمسح


 الدماء من على صدره حتى تمسح الدماء ويتبقى


 اثار الجروح وتنشف بالقماش غير مبلل جسده  


  وقالت في نفسها لازم اداوي الجرح يعني اكيد


 فيها اعشاب في الغابه  لتبحث وتوجد بعض


 الاعشاب المناسبه لوضعها علي الجرح


 وتطحنها بحجر صلب ثم تضعها على جسد ه


 وعنقه وتقطع اوراق الشجر وتضعا على جسده مكان


 الجرح وبعد ان دارت الجروح وعلاجته  لتجده


 يخترف بالكلام ويقول كلام غير مفهوم


للتضع يديها على جبينه وتقول يا الله حرارته عاليه


 جدا وتعمل كمادات لتنزل حرارته تدريجيا وتقول


 الجو بدا يبرد ما فيش مكان هنا قريب هنا وتجري


 وقدمها مجروحه حتى تلاقي كوخ صغير قديم جدا


 تدخل به كان غير مرتب ثم ترجع الى مكان اسر


 وتضع يده حول رقبتها وتسنده وهو ثقيل عليها


 ولكنها وصلت حتى وصلت الى الكوخ وقدميها


 انجرحت اكثر من الاول


تضعه على الارض بالراحه ثم تسمعه يقول مياه


 عطشان تقول اسيا اسر عايز يشرب وتجري


 وتجيب الزجاجه من المكان اللي اسر الاسد جرحه


 فيه وتبدا تسكب الماء في يديها وتشربه من يديها


 وفجاه جسد اسر اصبح بارد مثل الثلج تقول اسيا


 اسر جسمه بارد اعمل ايه ثم تبحث عن خشب


 وتلاقي في الكوخ وتجيب حجرين من الغابه وتبدا


 تحكهم ببعض حتى تخرج شراره من النار ويولع


 الخشب بالنار وتمسك اسيا يد اسر وتدلكها حتى


 يشعر  بالدقى ولكنه مازال جسمه بارد نسبيا وتخله اسيا


 الجاكيت الذي ترتديه لانه كان عاري من فوق لتخلع


 اسيا الجاكيت الذي كانت ترتديه  لتصبح اسيا


 ببنطلون جينز وعليه بدي ابيض كت ولكنه الجاكيت صغير


 على جسد اسر الضخم ولكنه مازال جسده بارد


 نسبيا لي تحضنه وتمسك بيده ثم تنام وهي

 تحضنه وهو ممسكه بيده


عند ملك كان مراد يخبرها وهم يمشون عن المهمه


 الجديده لانهم تدربوا بكفاءه قال مراد اللي هو فؤاد


 عايزنا بعد ثلاث ايام عشان يقول لنا عن المهمه


 الجديده ملك :يعني هتكون عن ايه ما عندكش


 فكره مراد: المهمه هتكون خطيره جدا يا ملك مش


 بالسهوله دي اكثر مهمه خطيره هنطلعها هتبقى القبض على


 تاجر مخدرات بيشتغل مع المافيا وفي كذا واحد


 بيشتغل تحت ايديه وله كذا ذراع يمين مش


 واحد بس وفي كذا لغز في المهمه دي لازم نحله


 احنا عايزين الراس الكبيره علشان نقدر نوصل


 للهدف ونقدر نقبض عليهم اللواء فؤاد بعت كذا


 فريق بس في الاخر كلهم بينقتلوا وما بيعرفوش


 يقبضوا على الراس الكبيره بس اللواء  فؤاد عنده


 ثقه اللي احنا قدها ولازم نثبت له اللي احنا قد


 ثقته اللواء فؤاد هيعرفنا كل حاجه بالتفصيل


 ملك: تمام وربنا يستر الا تفتكر اسر دلوقتي قدر


 يخلي اسيا تسامحه مراد :ما اعرفش والله اسيا


 كبريائها يفوق كل الحدود فهي مش بتسامح


 بسهوله بس ان شاء الله اسر هيخليها تسامحه


ملك قالت :احنا مشينا كثير لازم نرجع علشان ما


 نضيعش في الغابه دي احنا تقريبا قطعنا اكثر من


 نصف الغابه يعني صعب نرجع ودلوقتي الشمس


 بتغرب وانا جعانه جدا مراد :بصي تعالي انا هاتسلق


 شجره وهاجيب لك مانجا واحدفها لك وانت


 تمسكيها تمام ملك: تمام هتعرف قال لها: اه يا بنتي


 ده انا خبير ان انا اطلع واتسلق على الشجر ده انا


 من صغري وانا باطلع على الشجر وغير كده كمان


 يعني الرائد مراد مش هيعرف يطلع


ملك :طب يلا ما تاخذش مقلب في نفسك كده ثم


 يضحك وهي تضحك وهو يتسلق على الشجره


 ويمسك بالمانجا ويحدفها وهي تمسكها حتى تجمع


 عدد من المانجا وتقول له: انزل بقى كفايه كده ثم


 ينزل وياكلون المانجا


 في منزل اسيا كانت رقيه


 تحكي لمعتز وكل حاجه حصلت بينها وبين جاسر  معتز: شفتي انا قلت لك


 جاسر بيحبك وخطتنا نجحت تحضن رقيه اخوها


 وتقول ربنا يخليك ليا يا ميزو يا حبيبي


معتز: انا معجب بريناد ومش عارف هي حاسه


 بنفس الشعور ده يعني بتبدلني نفس الاحساس


 خائف اعترف لها تطلع مش بتحبني او تطلع بتحب


 حد ثاني رقيه: اصبر شويه وهي ريناد على فكره


 بدات تعجب بك انا بنت وافهم في الكلام ده


عند رنا وسيف يتساءلون بعضهم يا ترى راحوا فين


 ماجوش لغايه دلوقت ده الشمس بدات تغرب سيف


 المشكله ان احنا في غابه يعني صعب ندور عليهم والغابه فيها حيوانات مفترسه ولازم نفضل  في مكاننا لغايه ما يجوا 


وفي فيلا هلا النمر تحطم كل شيء وتقول ازاي


 ازاي عمو محمود يعمل كده ازاي طلعهم معسكر


 وانا ما عنديش علم عااااااااا وتصرخ باعلى صوت


 لتجرح يديها وتقول بغل اسر ملكي اسر ملكي انا


 يا اسيا اكيد دلوقتي مع بعض يعني اكيد هم


 قريبين من بعض واسيا كده هتسامح اسر


 وهيقربوا من  بعض اكثر لا انا مستحيل اسمح ان ده يحصل


اسيا لازم تموت لازم تموتي ي اسيا ثم تتصل بشخص


 مجهول وتقول اعمل اللي هاقول لك عليه بعد ثلاثه


 ايام هابعث صوره وكل البيانات وتنفذ كل اللي


 هاقوله بالحرف الواحد واياك احد يعرف اللي انا 


 هقولهولك  انت فاهم لو احد عرف هتكون روحك


 هي الثمن ولو نفذت اللي قلت عليه ده بالحرف وما


 حصلش غلطه هتاخذ 50,000 جنيه مقابل انك تنفذ اللي باقوله

الشخص: اعتبريه حصل يا هانم


عند اسيا في الليل كانت اسيا نائمه وهي مازالت


 محتضنه اسر اسر بدا يفيق لان اسيا كانت تضع


 برفان في عنقها واسر كان قريب منها لذلك عندما


 شم رائحه العطر استيقظ ليرى اسيا  نائمه بسلام وهي


 محتضنه ليبتسم وتحس اسيا بانفاس وتحس ان استيقظ

لتفتح عينها وتضع يديها على خده وتقول اسر انت


 كويس انا كنت هاموت من القلق عليك انت حاسس


 بوجع او اي حاجه انا اسفه انا السبب انا اللي


 موافقتش امشي معك عشان كده الاسد هجم عليا


 وانت الي انقذتني يا اسر والاسد هجم عليك انا


 اسفه يمسك اسر يد اسيا ويقول اهدى ما


 تعتذريش اسيا: باحراج لانها كانت تضع يديها على


 خده ولانها كانت محتضناه انا اسفه بس انت


 حرارتك ارتفعت وبعد كده جسمك برد فاضطريت


 احضنك لان عملت كل الوسائل عشان تدفي بس في


 الاخر جسمك ما كانش بيستجيب قوي فعلشان


 ارجع جسمك على طبيعيه اضطريت اني ادلك


 يدك واحضنك انت كويس دلوقتي اسر  انا


 بخير والحمد لله وشكرا لك انك انقذتيني واسر كان سعيد لان  اسيا كانت قلقه عليه وانها احتضنته اسيا: انت


 زمانك جعان انا هاجيب من الشجره اللي جنب


 الكوخ فيها افوكادو هيجيبه علشان ناكل سوا


 خليك مرتاح وتقف اسيا وفجاه..............


استوب 

ولحد هنا استنوني في البارت ال 13

 


يا ترى ايه  الي حصل ويا ترى ايه هي خطه هلا وهل ريناد  هتحب معتز

 اللي حصل توقعاتكم ايه ايه رايكم في البارت ده 


البارت ده بقى هنطلع منه بمعلومات جميله قوي 


 وعبارات جميله اول حاجه


نصيحتي لفانزاتي الي بحبهم❤️

 هي اهتم بمن يهتم بك اما البقيه ف رد السلام يكفي🔥✌️


دي بقى هنتعلمها من اسيا لا تعطي اهتمامك الا لمن يستحق فهناك بشر لا يزيدهم الاهتمام الا تكبرا


في ناس بتظن ان المرأه ما تقدرش تعمل حاجه بس


 هم غلطانين لان اسيا قدرت تعالج اسر ورغم


 جرحاها في قدمها الى انها وصلت حتى عالجته


 ولم تهتم لجرحها  وسندته على كتفها ورغم انه ثقيل الى انها وصلت حتى انقذته


الانسان ادام حط حاجه في دماغه وعنده اراده

 ينفذها فهينفذها حتى لو كان الامر صعب جدا الامر

 صعب لكن ليس مستحيل فعليك بالمحاوله يا عزيزي فان لم تنجح فيكفيك شرف المحاوله ولكن

 ابذل قصار جهدك لكي تنجح


فحب اقول  ان كنت تظن أن  الانثى مجرد جسم فتاكد ان رجولتك مجرد اسم

🙃🤟🌹🙏🔥✌️

وان اسر لما اخذ هو هجوم الاسد بدل اسيا ده بيدل على الرجوله والشجاعه وان الرجوله افعال وليست اقوال 🙏🖤😎


طبعا باحب اشكر كل اللي دعموني وشجعوني


 وكومنتاتكم الحلوه ❤️اللي خلتني اقدر اكمل ثاني


 وبادعوكم تتفاعلوا معي لاني بتعب جدا في كتابه


 البارت والله بياخذ مني ساعات لان قله التفاعل وقله الدعم ده بيجيب احباط وما باعرفش اكتب


 فبعتذر اولا عن التاخير وشكرا لكل ادعموني يا اجمل متابعين باحبكم جدا جدا جدا♥️♥️♥️🤟

 وياريت تتفاعلوا معي دعما لي استمر ي قمرات✨🤍

دمتم في رعايه الله🙏🌹❤️

اعمل متابعه هنا👈 اضغط هناااااااا👉عشان يوصلكم كل الاجزاء الباقيه هتوصل للمتابعين فقط

#روايه_كبرياء_اسيا_وغرور_اسر

#بقلم_بسمله_صالح

#يتبع

تكملة الروايه من هنااااااا 

تعليقات

التنقل السريع