القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية كبرياء آسيا وغرور أسر البارت العاشر بقلم بسمله صالح جميع الفصول كامله

#روايه_كبرياء_اسيا_وغرور_اسر

#بقلم_بسمله_صالح

#البارت_العاشر

#سبحان_الله_وبحمده_سبحان_الله_العظيم


شكرا علي التفاعل ي قمرات❤️ وكومنتاتكم الي زي العسل شبهكم 


بارت طويل اهه زي ما طلبتوا ي قمرات❤️


وفجاه سمعوا صوت بس انت المره دي اتكشفتي


 هلا ومنى واقفوا بصدمه منى قالت محمود

: محمود


 اه اللي اول مره اعرف ان امراتي شيطانه بالغل


 والحقد ده ليه تعملي كده ذنبها ايه المسكينه دي


 ذنبها ايه دي من اكفئ الدكاتره عندي دي عمرها ما


 زعلت حد منها محترمه وخلوقه بتقول الحق


 بتساعد المحتاج دي تبقى نهايه الانسانه الطيبه


 تدخل السجن ظلمتيها حرام عليك افرضي انت


 رديت لك في بنتك او في ابنك عملت لك ايه ردي علي

مني: اااااااصل هي بنت مش كويسه وبتجري وراء


 اسر عشان فلوسه هي بنت حالتها اللي ماديه


 متوسطه وابني اسر بدا يعجب بها وانا ما بحبش


 ابني يحب او يتجوز بنت طماعه وحلتها الماديه


 كده محمود: انت شفتيها قبل كده لا كلمتيها قبل


 كده لا اومال ايه بأي حق حكمتي عليها ليه تظلميه


 وبعدين انت شكلك نسيتي نفسك انت نسيتي انك


 كنت شغاله خدامه في الفيلا بتاعتي وانا حبيتك


 واتجوزتك اتغيرتي بعد الجواز بقيتي عندك غل


 وحقد وكراهيه انت ما كنتيش بتحبي اختي منار


 خالص ما اعرفش ليه كنت دائما تشتكي منها وهي


 طيبه وغلبانه خليتيني ابعد عن اختي وعديت كل


 الكلام ده لاني باحبك قوي وبعدين انت من امتى


 وانت بتروح المستشفى وتعد الفلوس وتفتح


 الخزنه وتبصي في كاميرات المراقبه انا معرفك


 باسورد الخزنه وانت لما بتحتاجي فلوس عمرك ما


 بتروحي المستشفى تسحبي منها انت دائما ما


 بتعوزي بتقولي لي وانا باديك الفيزا بتاعتي يا اما


 بادخل لك فلوس وابعث لك فلوس لكن تفبركي


 فيديو بتعملي حوار وتدخلي دكتور اسيا السجن يا


 ظلمه  انا مش هاقول لك غير حاجه واحده حسبي الله ونعم الوكيل 


منى :انت بتحسبن علي عشان البنت دي انا عملت


 كده عشان هلا بتحب اسر وهلا من نفس الطبقه


 بتاعتنا زينا وكمان هلا زعلانه ودائما كل يوم بتبكي


 وفي حاله اكتئاب لما اسر قال لها ان هو مش


 بيحبها وحرجها قدام اصحابها وهي بتحبه وعايزه


 تتجوزوا وهي من مستوانا لكن اسيا اللي انتم


 فرحانين بها وطالعين بيها القلعه دي مش من مستوانا


محمود ما تنسيش اصلك كويس انا عرفت مراتي


 انها انسانه شيطانه وبتهتم بالمظاهر وبتهتم


 بالفلوس اكثر من سعاده ابنها ومستعده تدمر اي احد عشان تنفذ اللي هي عايزاه


منى لم تهتم بكلامه

 اسر كان واقف على السلم


 وسامع كل حاجه وكان يدور في عقله هل


 ستسامحه اسيا بعد كل هذا الكلام بعد كل الكلام


 الجارح اللي قاله لها فقال في نفسه: يا الهي لقد


 ظلمته ولم اثق فيها ولم اصدقها انا غبي غبي غبي


 غبي لقد جرحتها وتخليت عنها في شدتها اااااه ثم


 نزل الى والدته وقال له ليه تعملي فيها كده ليه


 عشان اتجوز هلا انا باحب هلا حب اخوي ومش


 اكثر عمري ما هاحبها حب اكثر من كده انت ليه


 مش عايزه تفهمي يا هلا هو الحب بالعافيه انت


 عمرك ما حبتيني يا ماما تفضلي بنت اختك عليا


 وما تقفيش مع ابنك ما فكرتيش في ابنك انا خاب


 ظني فيك يا ماما انا هنت اسيا كثير وهل هي


 هتسامحني حرام عليكي ليه ليه بس دي عمرها ما


 اذيت احد انت السبب انت السبب انت وهلا


 مشيتي وراها ومش هتجوزها ما باحبهاش هو الحب بالعافيه يا جدعان


محمود: خلاص اهدى يا اسر احنا دلوقت نروح


 لاسيا ونتنازل عن الشكوى وانت تعتذر لها اسر: يلا


 يا بابا اسيا كانت بتوقع على قفل المحضر ولسه


 هتخرج لاقيت اسر في وجهها اسر مسك يد اسيا


 اسيا مسكت يده وقالت اياك تلمسني يا دكتور اسر


اسر: اسيا انا اسف انا ظلمتك انا اسف اسف

اسيا: للاسف انا


 مش هاقبل اسفك انت هنتني وجرحتني قدام كل


 المستشفى واتهمتني بالسرقه وما صدقتنيش بس


 انا اتوقع اي من واحد مغرور زيك وتقول لي ان


 باجري وراك عشان فلوسك انا مجردش وراك ولا


 عمري رميت نفسي على احد انت اللي طلبت مني اكون


 صديقتك كان اغبى قرار اخذته في حياتي ان انا


 ابقى صديقتك بس انتهت الصداقه اللي بيننا انتهى


 كل حاجه يوم ما تخليت عني وما وصدقتنيش 


  اسر :اسيا اسمعيني

 اسيا: ترفع صاباعها وتقول لي اسمي دكتوره اسيا


 يا دكتور اسر اسيا دي لما فكرتك انك انسان بتقف


 مع الناس بس للاسف ثقتي فيك ما بقتش موجوده


 انا عمري ما افكر اسرق والانسان بيبان معدنه في


 الشده وانا عرفت انك انسان ما تستحقش اللقب


 صديق لانك مغرور قاعدين الثقه وللاسف وقتي معك خلص


اسر :انا كنت جاي اتنازل عن الشكوى ليكي واعتذر


 لك اسيا بعد ايه بعد فوات الاوان انا مش محتاجه


 مساعدتك لاني عندي صديقه عمرها ما تخلت عني


 دائما في ظهري وعندي اخ راجل ما سابتنيش


 ومراد اللي ما يعرفنيش غير مر ه وقف جنبي لكن


 انت تخليت عني بكل سهوله تخليت عني في


 اصعب موقف واشد موقف هنتني والا ان احد يهني


 يا دكتور انا كرامتي فوق الجميع

 اسر :انا ندمان يا


 دكتوره اسيا 

اسيا :ويفيد بايه الندم بعد فوات


 الاوان


محمود: اسيا يا بنتي سامحيه عشان خاطري انا


 كنت مسافر امريكا يا حبيبتي وانت عارفه معزتك


 عندي واني باعتبرك زي بنتي ولو كان حصل كده


 وانا كنت موجود عمري ما كنت خليتك دخلتي


 السجن لاني باثق فيكي جدا وعارف اللي انت انسانه


 محترمه جدا اسر ما لوش ذنب منى وهلا بنت


 خالته هم السبب وانا بعتذر لك نيابه عن منى وهلا


 واسر مش هتقبلي الاعتذار من منه يا بنتي هما


 عملوا كده علشان يبعدوكم عن بعض اسيا :بس يا


 دكتور محمود اسر ما وثقش فيت هو كان ممكن انه


 يدافع عني ويسمع مني بس للاسف خيب املي


 وظني هو حضرتك عارف معزتك عندي يا دكتور


 بس سامحني مش هاقدر اسامح الشخص اللي


 اهني وظلمني وجرحني اسر: دكتور اسيا انا عمري


 ما اعتذرت من احد انت اول واحده اعتذر لك

: اسيا


 احيانا ينكسر في النفس شيئا لا يجبره 1000


 اعتذار ومن بكره هاقدم استقالتي يا دكتور محمود


 لان المكان فيه ما ينفعش اشتغل فيه ولاا بقى


 لحظه واحده فيه انا بقالي سنه شغاله وعمري ما


 حدش اشتكى مني ويوم ما حدش اشتكى مني


 اتهم في السرقه والكل يصدق وما حدش وقف


 معي غير ملك ومعتز ومراد دول اللي يستحقوا


 لقب اخوات مش اصدقاء ي دكتور اسر 


  محمود :لا انا ما اقدرش اخسر دكتوره في كفاءتك


 ثاني وامانتك واخلاصك في العمل 

اسر: طب اعمل


 ايه علشان ما تقدميش استقالتك


كل ده بسببي يا دكتوره اني ما وصفتش فيكي انا


 اسف انا ندمان اسيا بشرط واحد: بس هاقبل ما


  انسحبش من المستشفى بس مش


 معنى كده اني سامحتك  اسر: ايه هو الشرط اللي


 هيخليكي تبقي في المستشفى اسيا: انك زي ما


 اهنتني في المستشفى تعتذر لي وقدام كل الدكاتره


 والممرضين والعمال وتعتذر لي وتوضح كل حاجه


 وتعرفهم مين السبب واني بريئه ومخلصه لعملي


 وعمري ما افكر اعمل كده وان السبب مامتك وهلا


 وهم اللي مدبرين المؤامره دي

 اسر :وانا موافق


 محمود لم يصدق ابنه المغرور قال اسر مستعد ان


: يفعل كل شيء لكي تبقى اسيا في المستشفى اسيا


 بكره هاجي الساعه 10:00 الصبح و تعتذر لي


 وتجمع كل الناس اللي هنتني قدامهم وباي وقت


 خلص معك بس مش معنى كده اني سامحتك يا


 دكتور اسر انت هتعتذر وما تنساش تجيب هلا


 ومدام منى معك وتعتذر قدامهم عشان اقبل اكمل


 شغلي في المستشفى قالت هذا الكلام بكل ثقه وكبرياء


 مراد كان مصدوم في صديقه اللي اتنازل عن


 غروره علشان ما يخسرش اسيا ومعتز وملك


 كانوا سعيدين على رد اسيا لاسر اسيا قالت ما


 تنساش يا دكتور

  لبست اسيانظاراتوها بكل كبرياء واخذت


 مفاتيح سياراتوها من اخوها معتز 

وكلمت رقيه وهي تركب سيارتها


 ولم تنظر لاسر ولم  واعطته ظهرها ولم تعطي له اي


 اهتمام محمود كان مبسوط ان ابنه سيتنازل عن


 غروره ويعتذر لها اسيا: اتصلت ب رقيه وقالت لها


 حبيبتي ماما عامله ايه رقيه :الحمد لله اسيا 


 معتز هيجيء المستشفى وتجيبوا ماما البيت وانا


 اهتم بماما رقيه: حاضر


 معتز ذهب إلي  المستشفى وجاب والدته ورقيه


 وركبوا عربيه اسيا


 ملك روحت منزلها ومراد روح منزله الام :طلعت في


 الاسانسير ودخلت البيت ولقيت اسيا في انتظارها


 واسيا دخلت دخلت والدتها وحضنتها وقالت لها


 الحمد لله على سلامتك يا غاليه الام :الله يسلمك يا


 عمري ثم بدلت اسيا واسرتها ملابسها وجهزت


 اسيا العشاء وتعشوا وناموا ولكن اسيا لم تنام


 فظلت في غرفتها تنظر للقمر وتفكر وقالت في نفسها ليه 


 تعمل فيا كده ليه انا كنت بدات اوثق فيك بس


 الحمد لله ما كنتش لسه لحقت اوثق فيك ثم نزل


 الدمعه من عينها ومساحتها بسرعه وقالت ما


 يستحقش انك تبكي علشان واحد ما وثكش فيكي


 واهانك انت اقوى من كده اقوى  من انك تبكي


ما فيش دمعه تنزل من عينيك ثاني اللي يحاولوا


 انه يكسرك ويهينك الي يحاول يكسرك  اكسريه ضعي قلبك تحت


 قدمك وكرامتك فوق راسك فليرحل من يرحل


 ويبقى من يبقى وانا هاعرفك يا اسر يا مغرور مين


 هي اسيا وازاي تهني بالطريقه دي ومش هاسمحك


 بسهوله زي ما اهنتني  هاسترد بكره كرامتي اللي


 مسحت بها الارض انت ومامتك لان مش اسيا اللي


 تتهمها انها حراميه وتخش السجن بسببكم ي اسر


 هاخليك تشوف النجوم في عز الظهر وتقول وهعرفك


 ازاي تبقى انت ومامتك تدخلوني السجن ثم تبتسم


 وتنام 


جاسر كان مستغرب ليه رقيه  ما جاءتش


 معقول تكون زعلت مني معقول اكون ظلمتها


في صباح يوم جديد تستيقظ اسيا وترتدي ملابسها


 وتصلي ثم تجهز الفطار وتطمن على والدتها


 وتصحي اخواتها ويفطروا جميعا وتعطي اسيا


 ولوالدتها الدواء ثم توصل اسيا اخواتها الجامعه


 تدخل رقيه ومعتز الجامعه ريناد شافت معتز داخل


 قالت له :ما جتش ليه امبارح معتز حكى لها علي


 اللي مامتها قالت ريناد :انا اسفه نيابه عنهم بس


 ماما طول عمرها كدا بس اسر طيب والله يا معتز


 بس في حاجه وحشه ان هو مغرور المهم انت


 اخبارك ايه يا معتز معتز: الحمد لله وانت عامله ايه


 يا ريناد الحمد لله بخير ويدخل الدكتور ويبدا في


 شرح المحاضره 

جاسر شاف رقيه داخله المحاضره


 فرح بس كان عايز يعرف هي ما جاءتش امبارح ليه


 مريم صاحبه رقيه شافتها وجريت وحضنت قالت:


 لها ما جيتش امبارح ليه يا روكا رقيه: قالت لها


 ظروف يا حبيبي مريم: دكتور جاسر سالني عليكي


وانا قلت له ما اعرفش ما جيتش ليه قال لي تمام


 رقيه لم تعطي اهتمام بس حاسه بفرحه بداخلها


 دخل جاسر وبدا شرح المحاضره وبعد ما خلص


 جاسر كان هيكلم رقيه بس رقيه مشيت طبعا ده


 كان من ضمن خطه رقيه ومعتز فاكرينها معتز


 خلص محاضرته وجري على رقيه وحضنها وشلها


 وباسها في خدها وقال وحشتني يا حبيبي جاسر


 ولع من معتز جاسر: قال لمعتز عيب الحركات دي يا استاذ احنا


 في جامعه محترم وبعدين انت ازاي ي محترمه


 تسيبيه يحضنك ويشيلك ويبوسك كمان رقيه


 وانت مالك ده حبيبي واحنا بنحب بعض وبنموت


 في بعض جاسر تحبي بره مش هنا احنا هنا في


 جامعه محترمه وبعدين يقرب لك ايه الحيوان ده


 معتز الحيوان ده يبقى اخوها يا دكتور


جاسر اتحرج جدا وما كانش عارف يقول ايه وقال


 انا اسف رقيه :واديك عرفت انه اخويا جاسر


 اتحرج جدا جدا جدا بس فرح ان هي طلعت


 محترمه وان اخوها وليس شابا تتسلى معه رقيه


 قالت: بعد ما مشي جاسر ها ما قلتليش يا معتز


 بيحبني ولا لا معتز :ده بيموت فيك يا هبله بس


 لازم تعذبيه على الكلام واهانه الي هانك  بها رقيه: حضنت 


 قالت له احلى اخ ده ولا ايه


عند اسيا اول لما وصلت لقيت منى وهلا وكل


 الدكاتره والموظفين والممرضين والمرضى والعمال


 واسر اعتذر لها وقال: لها انا اسف على كل كلمه


 قلتها وجرحتك بها اسف على دخولك السجن اسف


 على عدم ثقتي فيك اسف لاني ما صدقتكيش


 اسف على الاهانه لك اسف اني ظلمتك اسف على


 كل حاجه زعلتك سامحيني وقال قدام كل


 المستشفى دكتوره اسيا بريئه دكتوره اسيا انسانه


 محترمه وخلوقه بتحب وبتساعد المحتاج مخلصه


 ومتقنه في عملها عندها امانه وضمير وماما وهلا


 بنت خالتي هما السبب وهم زي ما خلوني اشك انها


 سرقت الفلوس وخلوا كل اللي الحاضرين دلوقت


 يشكوا انها سرقت الفلوس وهما السبب وهيعتذروا


 لها ومنى وهلا قالوا :احنا اسفين يا دكتوره طبعا


 اسيا قالت :مسمحاكم بس عايزه اعرف السبب


 منى :احنا اعتذرنالك  مش لازم السبب واخذت


 منى هلا ومشيوا 


هلا بتوعد في نفسها والله ما هاسيبك في حالك


 عشان تخلي اسر وعمو محمود يزعقوا لي امبارح


 ويخلوني اجي غصب عني اعتذر منك فلاش باك


 منى افتكرت لما اسر قال ليها لو ما اعتذرتش لاسيا


 ولا انت امي ولا اعرفك هي ما اذتكيش عشان


 تاذيها بكره الساعه 10:00 اسيا هتوصل ولازم


 تعتذر لها انت وهلا محمود :منى لو ما جيتيش


 وعملت زي م اسر قال لك انا كمان مش هاكلمك ثاني منى اضطرت   توافق 

انتهي الفلاش باك


دكتور محمود قال بالمناسبه الحلوه دي وان اسيا


 طلعت بريئه المستشفى كلها هتطلع معسكر بكره


 لاكتشاف الطبيعه ولو حد عايز يجيب حد معه


 ماشي اسيا   قالت انا موافقه وبعض المستشفى


 وافقت واسر لما لقب اسيا وافقت  وافق


ولحد هنا استنوني في البارت ال 11


العباره بقى اللي هنطلع  بها من البارت


 بتاع النهارده واللي هنتعلمها من اسيا ان لا تتنازل


 عن كبريائك ولا تبدا بخساره نفسك من اجل


✌️🤟😎 الحفاظ على من لا يهتم يوما لفقدك..


وان عزه نفسك هي اهم حاجه فيك وعزه النفس


 نقطه ينتهى عندها الف صديق والف حبيب زي


 م اسيا عملت ناهت صداقتها مع اسر لان عزه


 نفسها عندها اهم حاجه وكرامتها فوق الجميع


عباره جميله قوي ان الكرامه ان لم تولد معك لا


 تبحث عنها فهي لا تكتسب خلي دائما كرامتك فوق


 اي حاجه مش عشان انسانه اعتذر لك  وهات  كرامتك


 انك تسامحه على طول لازم تعرفوا قيمتك


✌️✌️✌️😎🤟🖤🖤🖤

عايزه رايكم يا اجمل متابعين في البارت ده ورد اسيا كان حلو


يا ترى ايه اللي هيحصل بكره في المعسكر لاكتشاف الطبيعه وهل اسيا هتسامح اسر وهل جاسر هيعتذر لرقيه على انه ظلمها وهلا ناويه تعمل ايه ثاني في اسيا كل ده واكثر هنعرفه في البارتات القادمه


عايزه اقول لكم اني لو لقيت التفاعل وصلوا ل 300 هانزل كل يوم بارت وما تنسوش تدعموني وتشجعوني اني اكمل واستمر لان تشجيعكم بيفرق معي وبقرا كل كومنتاتكم يا قمرات وباحبكم جدا ما تنسوش تدعموني وتكتبوا لي كومنتات حلو من اللي بتفرحني وشكرا على تفاعلكم القمر يا حبايبي ❤️ 

عايزه اقول لكم كمان ان بنشر الروايه على الواتباد ويا ريت تدخلوا تعملي لي متابعه فضلا وليس امرا باحبكم جدا 

اعمل متابعه هنا👈 اضغط هناااااااا👉عشان يوصلكم كل الاجزاء الباقيه هتوصل للمتابعين فقط

#روايه_كبرياء_اسيا_وغرور_اسر

#البارت_العاشر

#بقلم_بسمله_صالح

#يتبع

تكملة الروايه من هنااااااا 


 

تعليقات

التنقل السريع