القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية كبرياء آسيا وغرور أسر البارت السابع والثامن بقلم بسمله صالح جميع الفصول كامله

#روايه_كبرياء_اسيا_وغرور_اسر

#بقلم_بسمله_صالح

#البارت_السابع


رقيه امتلات عينها بالدموع وفجاه قالت بكل ثقه


 وتحدي واخفت الدموع عندما نظرت الى الضوء


 اولا حضرتك ما عدا المحاضره الساعه 9:00 ثانيا


 الساعه 9:00 الا ثلاث دقائق يعني ما فيش تاخير


 حضرتك اللي جاي بدري ثانيا ما اسمحش


 لحضرتك تكلمني بالاسلوب ده وبعدين حضرتك


 المواعيد بتاعنا يعني لفظ الزريبه والكلام ده


 المفروض ما تقولهوش لان المفروض ان حضرتك


 قدوه لنا واحنا بنتعلم منك يعني ما ينفعش احنا


 هنتعلم منك ونقول كلمه زريبه دي ثالثا والاهم


 حضرتك كنت بتقول ان برغي هو معلش حضرتك


 كنت معي يعني شفتني برغي ولا لا ومش مضطره


 اقول لحضرتك كنت فين وباعمل ايه وتقصد ايه


 يعني اني كنت بارغي مع احد حضرتك تقصد شاب


 لا انا مش من النوع ده حضرتك وما تحكمش علي


 وانت ما شفتنيش لان المظاهر خداعه وانت تقصد


 معتز لما حضنته امبارح حضرتك بترمي كلام غير


 مباشر وانا مش مضطره اثبت لحد هو مين هو ايه


صلته بيا لان ده يخصني انا وبس رابعا وعايزه


 اوضح لحضرتك حاجه مهمه ان الفتاه المحترمه 


ليست التي لا تكلم


 الرجال ابدا  انما هي عندما تجلس بين مئات رجل لا


 احد يستطيع ان يتعدى حدوده معها!


وانا عارفه حدودي كويس ودلوقت الساعه 9:00 الا


 ثلاث ثواني وانا هادخل المحاضره لاني ملتزمه


 بمواعيدي قالت هذا الكلام ودخلت وسط زهول


 الطلبه وزملائها وصدمه وكسفه جاسر الذي انصدم


 من البركان الذي انفجر وما ردش نهائي لان الكلام


 هرب من دماغه بعد سماعه  هذا الكلام وبدا


 شرح المحاضره وكان عقله مع تلك الفتاه التي


 احرجته امام الجميع والذي صدم اكثر لما هي كانت


 بتساله اسئله بخصوص المحاضره اللي بتنشرح بس


 هو كان بيجاوب بعد انتهاء المحاضره اتجمعوا


 البنات حوالين رقيه وقالوا يخرب بيتك ايه الجراءه


 والشجاعه اللي عندك دي بقى حد يهزق المز ده يا


 بنتي رقيه والله انا ما هزقتهوش بس ده الرد


 المناسب لما اي حد يجرحني ويقول لي كلام جارح

 زي ده وبعد اذنك انا خارجه كل البنات مشيوا رقيه


 كانت بتشيل الكتب وفجاه وهي طالعه مسكها


 جاسر من يديها وزقها جامد وحويتها بزراعه وراء

 الحائط


رنا دخلت على اسيا وحضنتها قالت :حبيبي حبيبي


 باحبك يا اسيا اخيرا جزء من حلمي يتحقق اسيا


 تضحك وتقول: في ايه يا مجنونه ايه اللي تحقق


 رنا وهي بتنط اخيرا هاخرج مع اسر السيوفي انا


 مش مصدقه هيصه هيصه هيصه💃 يخرب بيت


 عقلك يا رنا انت بقيتي مهوسه  بي اسر السيوفي

   .........................................….......

 

وڤله اسر السيوفي دخلت هلا الى منى ومثلت


 البكاء وقالت: خالتو يا خالتو خالتو 


مني نزلت وقالت :ايه اللي مزعلها هلا روحي


وبدات منى ان هي تمسح لها دموعها بالمنديل 


  وتقول' اهدي واحكي لي ايه اللي حصل نادت منى


 على الخادمه نعمه وقالت :يا نعمه نعمه هاتي


 بسرعه كوبايه عصير للهانم الصغيره وبالفعل 


 نعمه جابت كوبايه العصير لي هلا واعطيتها  وقالت اتفضلي


 يا هانم: هلا بدات تشرب العصير وبدات هلا تحكي


 من اول يوم شفت في اسيا في الفرح وقالت لها


 لدرجه يا خالتو انها ضربت ست شباب واسر انقذها


 في الاخر بعد ما طحنتهم البنت اسيا دي قويه


 جدا  تم كمان وقالت: لها سمعت ان اسر طالع معها مشوار


 يتغدوا سوا يعني يا خالتو بيفضل الغريبه على بنت


 خالته .منى قالت :اذا كانت البنت دي قويه فهي


 قويه على نفسها واحنا هندمرها مش قويه علينا يا


 روح خالتو وانا بقى هادبر خطه لها ما تعرفش


 تخرج منها وتعرف ان هي بتتعامل مع مين مع


 عائله السيوفي عائله الاكابر وتقول هذا الكلام


 بغرور وتبدا منى تعرف هلا الخطه تبتسم هلا ومنى


 بشر وخبث ويقولوا عشان تعرف هي بتلعب مع مين


 حته بنت جربوعه هتجيء تخطف في الاخر ابن


 الاكابر ده احنا نوديها في 60 داهيه ونوديها في


 طريق ما تعرفش تطلع منه وساعتها هتقول حقي برقبتي 


 وهتيجي تعتذر لك وتقول لك انا اسفه يا هلا وبكره تقولي  


 

 منى الخطيب قالت كده


عند معتز بعد المحاضره بتاعته  ما انتهت جاءت


 ريناد علشان تمشي معتز قال لها: انسه ريناد ممكن


 اسالك سؤال

 ريناد: اتفضل

 معتز: هو حضرتك اول


 مره اشوفك النهارده انت منقوله جديد ولا حاجه


 ريناد :اه كنت بادرس في امريكا مع بابي لانه


  بيسافر كثير لامريكا بيروح يشتغل في


 امريكا لانه لي مستشفى خاصه هناك


بس بابي قال تعالى بلدك هنا وما تعشيش وسط


 الغربه وعلى الاقل اكون اطمئن عليك وطبعا بعد


 الحاح كثير من بابي وافقت بس 

ولسه هتمشي


 معتز قال: لها ممكن نبقى اصدقاء

 ريناد: للاسف انا


 ما اعرفكش معتز بس احنا ممكن نتعرف وبالفعل


 يتعرف معتز على ريناد و تقول له: انا اسمي


 ريناد محمود السيوفي عندي اخ اكبر مني واسمه


 اسر محمود السيوفي وبابا بيملك مستشفي 


 السيوفي  ومستشفى خاصه في امريكا وماما بتكون منى الخطيب


طبعا كلنا عرفنا بقى ان ريناد تبقى اخت اسر


وبدا معتز يتعرف على ريناد ومعتز قال انا اسمي


 معتز احمد الدمنهوري ولي اختين بس انا الوسطاني


 تقول ريناد ربنا يخليهم لك معتز وعندي كمان ماما


 اسمها اسماء الصاوي وبابا توفى من حوالي سبع سنين 

ريناد :ربنا يرحمه


 وبداوا فعلا يتكلموا مع بعض


عند ملك كانت صاحيه بدري وبتعمل تمرينات


 الصباح مع نفسها وكان مراد واقف في الشباك


 :وبيتفرج عليها ومعجب جدا بها نزل مراد وقال ايه


 رايك يا حضره الضابط نجري سوا في الجو الرائع


 ده ملك: موافقه يا حضره الرائد 

مراد: ممكن


 نشيل الالقاب خالص بس طبعا ما بيننا لكن قدام


 الضباط هنادي بعض بالالقاب ثم يمد يده لها


 وملك تسلم عليه وهو يقول لها :يلا بينا يا ملك


 وهي تقول له يلا يا مراد ويبداوا في الجري هو


 بيجري مع ملك يقول لها: ملك ممكن اسالك سؤال


 ملك:ا تفضل مراد بصراحه كنت عايزه اسالك ليه


 اخترتي كليه الشرطه بالذات مع انك كنت ممكن


 تختاري اي كليه ثانيه ملك وقفت جري وعيناها


 امتلات بالدموع مراد توقف عن الجري وقال: انا


 اسف لو ازعجتك او السؤال زعلك

 ملك: لا عادي انا


 دخلت كليه الشرطه بناء على رغبه بابا الله يرحمه


 كانت وصيته اني ادخل كليه الشرطه بسبب وفجاه


 سكتت وقالت كمان لان بابا بسبب الشرطه وسكت


 ثاني

 مراد قال: خلاص براحتك اللي يريحك وكملوا جري


 ومراد قال لي ملك :بس انت جدعه انك نفذتي وصيه باباكي


 ودخلتي الشرطه ورغم ان هي صعبه ومش اي احد


 يستحملها وانت تعتبري من اهم الضباط هنا


 وشكلك هتكملي معنا في الداخليه والمخابرات


 المصريه وربنا يوفقك 

تقول ملك: ربنا يوفقنا جميعا

 يا مراد

جاسر بعد ما حاوط رقيه وبص لها نظره ارعبتها


 وقال بصوت عالي وعيناه احمرت واصبحت مثل


 الجحيم من شده الغضب وقال انا ما ردتش عليكي


 ده عشان الاحراج اللي كنت ممكن اسببه لك


 ويحصل لك قدام الطلبه وانا قلت حرام ترد عليها


 وتحرجها وكنت ممكن بكل بساطه احرجك واطردك 


 على ردك ده بس انا ما عملتش كده رقيه وهي


 تنظر عيناه ليه بقى قولي كنت ممكن حرجتني


 اقول لك انا :لانه ببساطه دمك وقف في روعك ولاني


 كسفتك بالادب ولا انت عندك راي ثاني قول لي


 يقول انا وقتي معك خالص تمسك رقيه زراعيه


 وتقول يبقى انا كده كلام صح  جاسر :لا مش صح بس ما


 باحبش انزل مستوايه لمستواكب الرخيص ثم


 يضغط على زراعيها وتفك رقيه  يديها من يده بصعوبه


 وتقول له: لو سمحت متلمسنيش

 يقول لها: ما


 تحاوليش تبيني نفسك انك غاليه ومحترمه


 ومفكراني ان مش عارف اللي انت مقضياها معه


 مش عاجبك ان امسكك  وراهم بس حلو ليه انه يحضنك


 ويبوسك ي محترمه ووحش لي انا امسكك بجد اخس عليكي


 هذا الكلام اغضب رقيه  وضربته كف  علي وجهه جاسر بالصدمه


 وزهوا وقال لها :بصوت عالي وعينيه اصبحت


 سوداء وقال ازاي ترفع يدك علي فهميني يا محترمه


 رقيه بكل ثقه الكف اللي انا رفعت يدي وضربتك ده


 لانك انت هنت  كرامتي وكبريائي والا كرامتي وعزه نفسي فوق الكل ما


 كنتش اتوقع انك تفكر بي بالطريقه الزباله دي انا


 كرامتي فوق كل شيء واياك ثاني يا دكتور تقول


 لي الكلام ده لاني مش عارفه ساعتها 


 وهيكون رد فعلي ايه وبالنسبه بقى لمعتز فانا مش


 مضطره اثبت لك عني حاجه اني بريئه من كل


 ظنونك القذره  دي بس بكره تندم على كل كلمه


 قلتها معتز ده بالنسبه لي كل حاجه ده بقى حبيبي


 وعمري وحياتي كلها وروحي  كله  حاجه في حياتي باحبه


 بجنون بس بجد شكرا للموقف التي تبين لنا حقيقه


 البشر✌️ وتقول وبعدين انت مهتم ليه به وايه يعني


 اما احضنه وانت ما لكش عندي اي حاجه ولا انا ليه


 عندك حاجه  ولا انت لك حاجه عندي


 سكت ليه رد عليا رد عليا 


*** جاسر قال :لاني ب 


وفجاه سكت  ولم يكمل

 رقيه قالت: للاسف وقتي خلص معك


 وتمشي وتسيبه جاسر بقى كان غيران وغضبان


 جدا لما رقيه قالت كل هذا الكلام عن معتز


ووقال لنفسه في ايه معتز عني عشان تحب كل الحب ده

   

رقيه مشيت ولقيت معتز قاعد مع بنت فاستغربت


 وراحت حطت يديها على عيني وقالت انا مين


😂 معتز جحش المعلمين 


رقيه اه يا كسفتي يا حازم حازم كده بردو  يا ميزو 


تكسفني طب انا زعلانه منك بقى 


معتز يقوم


 ويحضنه ويقول: يا بكاشه طبعا كان جاسر بيراقب


 كل ده بصمت وبيقول في نفسه عامله فيها


 الخضراه الشريفه واحده سا*فله وريناد كانت


 مصدومه وساكته 

رقيه: مش تعرفنا بالقمر


 معتز :سوري نسيت اعرفك

 بريناد صديقتي وبعد كده كمل وقال: ريناد دي


 رقيه اختي وتكمل رقيه وتقول: وروحه 


ريناد: ربنا


 يخليكم لبعض في الوقت ده معتز ضرب برجله في


 :رجل رقيه بمعنى اسكتي وبعد كده ريناد قالت


 استاذن انا وبالفعل مشيت  


ومعتز رقيه من ودنها   وقال بتريقه وروحه ده انت 


:ساقعه تضحك رقيه وتقول: يا غبي بجس مشاعرها


 باشوفها بتحبك ولا لا 

معتز: اه وبعدين لقيت ايه ياست المحاميه


رقيه : يعني في نظره اعجاب


 صغنطوطه خالث مالث 

يضحك معتز ورقيه سوا معتز : اه منك ي سوسه


 اسر خبط على اسيا وقال انا


 والشباب هنركب في العربيه بتاعتي وانت والبنات في عربيتك تمام 

 اسيا :اوكي  زمان ملك على وصول وبالفعل وصلت


 ملك ودخلت رنا وقالت وهي بتمد يدي ازيك يا


 دكتور اسر 

اسر ما كانش هيسلم وبص لها بغرور


 وقرف بس لا في اسيا بتبص لي برجاء بمعنى سلم


: عليها وما تكسفهاش وبالفعل اسر سلم عليها وقال


 الحمد لله يلا بقى عشان ما نتاخرش وبالفعل ذهب


 البنات الى المطعم ولو شاب هناك وقعدوا الشباب


 مع البنات سيف لما شاف اسيا مد   ايده  علشان


 :يسلم عليه اسيا سلمت عليه وقالت: اهلا بك سيف


 اخبارك يا دكتوره انا دكتور سيف الشاذلي دكتور


 قلب باشتغل في مستشفى غير مستشفى السيوفي


  اسيا "اهلا بك انا دكتوره اسيا الدمنهوري 


 شغاله في مستشفى السيوفي دكتوره اطفال


 سيف تشرفنا يا دكتوره اسر بغيره: اي السلام خلص


: ولا لسه ضحك الجميع ملك لما شافت مراد قالت


 مراد. مراد :في  نفس اللحظه ملك

 اسر: هو انتم


 تعرفوا بعض مراد اه اصل ملك من امهر الضباط


 عندي في المخابرات المصريه وانا اللي بادربهم


 اسيا:بمرح يعني انت بقى اللي خليتها تشيل اثقال


 وتجري تحت المطر وكسرت جسمها في اليوم ده


 بس ملك كسبت التحدي مراد ضحك وقال: اه يا


 ستي وملك اثبتت شجاعتها وان هي قد التحدي


طبعا اسر كان حاسس ببعض الغيره ورانا لقيت ما


 حدش بيسلم علي سلمت على مراد وسيف وقالت


 انا دكتوره رنا الشريف دكتوره اطفال كل الشباب


 قالوا تشرفنا يا دكتوره اسر قال تطلبوا ايه انا اللي


 عازمكم كلكم يعني العزومه على حسابي تمام الكل


 رد وقال: ماشي يا كبير اطلب على ذوقك وبالفعل


 اسر طلب بيتزا وشاورما سوري واصناف كثير


 وطلب مشروبات اسيا قالت: له كل ده  ليه بس يااسر

 انت ولا اكنك عامل وليمه


اسر قال: مش مهم المهم انكم تاكلوا وتنبسطوا بعد


 ما خلصوا اكل كانوا بيتكلموا شويه اسيا قالت ايه 


   الملل دا 

 اسر: انت زهقتي اسيا الصراحه اه بس ممكن


 نتسلى الكل باستغرب: ازاي اسيا قالت هاسالكم


 اسئله فوازير يعني والا يعرف يجاوب  ونشوف مين اللي


 هيكسب وبالفعل اسيا قالت الفزوره الاولى ان


  ما هو الشيء الذي يستطيع رفع اثقال  ولا يستطيع رفع مسمار؟


الكل بدا يفكر بس ما عرفوش اسيا يلا حظر فزر


 بسرعه مين  بدءوا يفكروا ثاني بس ما عرفوش


 الكل: بليز اسيا قولي اسيا خلاص هاقول الاجابه هي البحر*


الكل قال: يا لهوي على النصاحه

مراد يقول خلاص انا بقى اللي هاسال وهاقول


 فزوره ونشوف مين اللي هيجاوب يقول 


  من هو الشخص الذي يجلس امام الملوك والرؤساء


*اسيا قالت ثواني ثواني عرفتها عرفتها" السائق


مراد صح وساعتها مراد قال :كفك بسرعه واسيا


 ضربت كفها على كفه واسر كان شايط من كثر


 الغيره وقال :دي لعبه بايخه قوي الكل قال لا دي


 حلوه اسر خلاص هاسال سؤال وهاقول فزوره


 حلوه ونشوف مين اللي هيجاوب والفزوره هي 


حط يدك في عيني يلاعب رجليه ؟؟


اسيا كانت لسه هتقول الاجابه بس رنا سبقتها


 "وقالت كفك وضربت على كف اسر وقالت المفك


 اسر نزل صوباعه الابهام لتحت وقال خطا 

اسيا


 قالت :انا عارفه ساعتها اسر مد ايده علشان اسيا


 تضرب بكفها علي كفه  وساعتها اسيا ضربت كفها


 على كفه وقالت* المقص" قال :صح


 والكل صقف لاسيا


 وقال  سيف :عبقرينو وقاعد في وسطنا يا جدعان


الكل ضحك وسط ضحكهم فجاه جاءت مكالمه


 لاسيا من رقم مجهول وقال دكتوره اسيا معايا اسيا:


 ايوه مين قال الشخص المجهول: للاسف والده


 حضرتك وفجاه الفون وقع من يد اسيا وقالت


 ماما .... ......................

والكل قام واقف بصدمه


ولحد هنا استنوني في البارت الثامن


يا ترى ايه اللي حصل لمامت اسيا ويا ترى هلا


 ومنى لهم علاقه باللي حصل لوالده اسيا ويا ترى


 ايه هي الخطه اللي قرروا ان هم ينفذوه عشان


 يوقعوا بها اسيا ويا ترى  ياسر هيعرف ان معتز


 هو اخو رقيه ويا ترى  ايه هو اللي ملك مخبيه


 عن اي احد وراء دخولها المخابرات المصريه  واكل ده


 واكثر هنعرفه في البارت القادم البارتات القادمه دمار وفيها مفاجات جامده جدا 


 ايه رايكم في رد رقيه على جاسر 


العباره اللي هنخرج بها من البارت بتاع النهارده هي


 عن ذكاء اسيا في الفوازير وروحها المرحه الحلوه


 ورد رقيه على جاسر

ان المراه سيده نفسها عجوز في عقلها طفله بروحها


 رجل بمواقفها من استهان بقدره صبرها فقد استهزء


 بنفسه لانها ملكه بمواقفها لا بعمرها


ونصيحه مني الفانزات القمرات اللي باحبهم جدا


 جدا( كل نفسك واهتم بها فانت اكثر من يستحقها)


طبعا اولا باعتذر عن التاخير لان التاخير كان بسبب ان بعد ما كتبت كل البارت والبارت طويل زي ما احنا شايفين بعد بدل ما اعمل له نسخ عملت له مسح فطبعا اخذ وقت معي ث عقبال ما رجعت كتبته


ما تنسوش تدعموني بلايك وتكتبوا لي كومنتات


 حلوه من اللي بتفرحني وتشجعني وتدعمني اني


 استمر لان تفاعلكم معي بيفرق كثير وعايزه اقول


 لكم ان باقرا كل كومنتاتكم القمر اللي شبهكم


 وبفرح جدا بكومنتاتكم الحلوه دي وشكرا على


 تفاعلكم يا قمرات❤️

قولوا لي ايه رايكم في البرت ده وعايزه اقول لكم


 ان لو لقيت تفاعل كبير هانزل بارت بكره


وما تنسونيش من صالح دعائكم دعوه حلوه من قلبكم ♥️

  بحبكم جدا ي اجمل فانزات🤟❤️🥺


#روايه_كبرياء_اسيا_وغرور_اسر

#بقلم_بسمله_صالح

#يتبع


#روايه_كبرياء_اسيا_وغرور_اسر

#بقلم_بسمله_صالح

#البارت_الثامن


#لا_اله_الا_الله


وفجاه الفون وقع من يد اسيا وقالت ماما 


الكل وقف بصدمه ،اسر مسك اسيا من كتفها 


  وقال: اسيا في ايه


اسيا بدموع: ماما ي اسر في شخص اتصل 


وقالي احنا في المستشفي بعد ما سمعوا صوت


 حاجه وقعت كسروا الباب ولقوا ماما فاقده الوعي


وما اعرفش ايه اللي حصل لها وهي في المستشفى


 بتاعتك وفجاه اسيا اخذت بعدها وطلعت تجري


 واسر جري وراها وقال استني اسيا وكتب شيك


 واداه للكاشير بحق ثمن الاكل والغداء ولقي اسيا  بتركب


 عربيتها وعارف ان هي اعصابها بايظه ومش هتقدر


 تسوق قال لها انا هسوق بالفعل اسر وساق ووصل مستشفى


 السيوفي وملك ورنا ومراد وسيف ركبوا عربيه اسر


 وراحوا وراهم 

 


 اسر سأل موظفه الاستقبال: المرضى اللي لسه واصله من 10 دقائق غرفه رقم كم


موظفه الاستقبال السيده اسماء الصاوي صح اسيا: اه رقم كم موظفه الاستقبال 301 يا دكتور


اسيا طلعت وركبت الاسانسير واسر داخل معهم اول


 اما وصلت لقيت المحاليل متعلقه في يدي والدتها


 اسر كان مع اسيا .اسيا بدموع: وهي تقبل يد مامتها


 حبيبتي وروحي قلبي وحياتي كلها ايه اللي حصل


 لك يا عمري ليه تخوفيني عليكي وتعملي فيا كده


انت ما تعرفيش انت لو حصل لك حاجه انا ايه اللي


 هيحصل لي انا اعصابي سايبه ومش قادره اقف


 قالت هذا الكلام ووالدتها كانت نائمة 


وحضنت اسيا والدتها وكانت عاينها تمتلئ بالدموع واسيا تبكي اسر شافها ولاول مره اسر يري اسيا


 تبكي ويشوفها بالضعف ده وقال في نفسه: معقول


 هذه الفتاه تبكي الفتى القويه والشجاعه  يراها منهاره


واسر لما شافها بالمنظر ده ما قدرش يستحمل وافتكر مامته ومعاملته له الجافه والخاليه من


 مشاعر الامومه لان والدته زي ما احنا عارفين كل اهتماماتها بنفسها ومظهرها امام الناس


اسر حزن على اسيا وحط يديه على كتفها وقال


 اهدي يا اسيا مش كده اسيا حضنت اسر وقالت


 ماما دي لو حصل لها حاجه انا مش عارفه هيحصل


 لي ايه انا ماما هي واخواتي كل حياتي ي اسر اسر كان


 مصدوم من اسيا لما حضنته ولكنه بدالها الحضن


 ولمس على شعرها وقال اهدي  مامتك ان شاء الله


 هتبقى احسن اسيا فاقت من صدمتها وطلعت من


 حضنه ومسحت دموعها وكانت محرجه جدا وقالت: انا اسفه بس انا


 وقبل ان تكمل كلامها  قاطعها اسر وقال انت مش


 محتاجه تبرري حاجه وبعدين عادي اسيا انك


 تطلعي كل اللي جواك انا هاكلم الدكتور المتخصص


 بحالتها وخليه يقول لنا ايه اللي حصل له بالفعل


 :نادى اسر علي الدكتور جاء الدكتور وقال

خير يا دكتور اسر

اسر: المريضه ايه اللي حصل لو ايه سبب الاغماء


 الدكتور :ده بسبب هبوط حاد لانها ما اخذتش


 العلاج بتاعها وما فطرتش كويس وما اخذتش


 علاج المكمل الغذائي لان المريضه جسمها ضعيف


 جدا ومحتاجه اهتمام بصحتها وانا كتبت لها على علاج


بس الشخص اللي جابها نقالها المستشفى وعبي


 الاستماره ومشي وما كانش معه فلوس يجيب


 العلاج فاحنا مستنيين اي حد من اهلها عشان


 يجيب لها العلاج اسر قال :للدكتور انت غبي ازاي


 يعني ما تجيبش العلاج لل المريضه افرض حصل


 لها حاجه انا هاوديك في 60 داهيه والعلاج ده


 هتجيبه حالا ورمي اسر الفلوس في وجه الدكتور


 والدكتور قال خلاص والله يا دكتور اول واخر مره


 مش هاكررها ثاني قال اسر: احنا لسه هنلغي روح هات


 العلاج اسيا  كانت تراقب اسر  ولم تصدق هذا وقالت معقول


 اسر المغرور ممكن   انه يتغير وصلت رنا وسيف وملك ومراد المستشفى


: وجريوا على اسيا وقالوا فيه ايه  اسيا الحمد لله 

هبوط حاد علشان كدا فقدت وعيها


:ملك


 الف سلامه عليها سيف ومراد ورانا: الف سلامه عليها اسيا: الله يسلمكم 


 بعد مرور ساعات استاذنا كل يوم سيف ومراد  ورنا بعد ما فاقت والده اسيا


ملك رفضت انها تمشي وقعدت مع اسيا وفجاه سمع


 صوت رقيه ومعتز بعد مااسيا كلمتهم وحكيت لهم


 على اللي حصل ودخلت رقيه بدون مقدمات


 حضنت والدتها وقالت كده يا سوسو تخوفيني


 عليكي معتز راح حضنهت وقال ما اخذتيش العلاج


 لي يعني عشان اسيا نسيت اديكي علاج تنسي


 تخديه الام: كلنا معرضين ان احنا ننسى يا حبيبي


جاسر كان في غرفته التمرينات وكان بيفضي غضبه


 في الرياضه  وكل شويه يفتكر ضرب رقيه ليه


 بالقلم على وشه واحراجه أمام الطلبه


يا ترى مين معتز ومسك دماغه وقال اه دماغي هينفجر من كثر التفكير


البنت دي خطفت قلبي وعقلي بس انا ازاي احب واحده مش محترمه لازم اعرف مين معتز وايه صلته بها


والده اسيا باتت في المستشفى واسيا باتت معها


 وملك كمان واسيا طلبت من معتز ورقيه يروحوا


 وبالفعل روحوا واسر روح وقال هاجي لك بكره


 بدري خلي بالك من نفسك يا اسيا وركب اسر

 عربيته

ملك غمزت لاسيا وقالت :هي السناره غمزت ولا ايه


شكل في قصه حب جديده بيتبدا


:اسيا بص لملك نظره كفيله ان ملك تسكت ملك خلاص يا ستي ما تزقيش


 مامت اسيا كانت نائمه في الوقت ده مراد كان بيفكر في ملك وبيسال نفسه هو انا حبيتها ولا ايه


 بس هي قمر شجاعه محترمه يا الهي هذه الفتاه


 سرقت قلبي وملك كانت بتفكر في مراد في نفس


 الوقت

 في بيت اسيا معتز ورقيه كانوا بيتدربوا مع بعض


 على الدفاع عن النفس معتز بيمسك رقيه ويخنقها


 ورقيه تشد صباعه وتكسره لتحت وتضربه تحت


 الحزام وبالكوع في بطنه بس طبعا ده مش حقيقي


 لان ده مجرد تدريب


لان اصلا كانت بتطلب منهم كده وتقول لهم انا مش عايزاكم تبقوا ضعاف الشخص الضعيف بيبقى مكسور طول العمر وطول حياته والناس بييجوا عليه هو بيجرحوه  وبيظلموه


بينما الشخص القوي الناس بتعمل له 1,000 حساب


 وهو اللي بيستحمل وبيبقى موجود لان البقاء دائما


 للاقوى وكانت تقول لهم ما يبينوش نقط ضعفهم


 لحد 

معتز :صقف لاخته وقال برافو رقيه القويه


 رقيه امال انا حرجت دكتور الجامعه النهارده


 وفجاه تدرك انها وقعت بلسانها 


معتز قال: انت قلتي ايه ايه اللي حصل يا رقيه


 رقيه: ما فيش حاجه


 معتز بصرامه : احنا هنهزر احكي لي وما تخبيش


 عن اخوكي حاجه رقيه بدات تحكي كل حاجه من


 اول لما اجيء جاسر شافها وهي بتحضن معتز لغايه اما ضربته  بكفها على وشه


معتز ضحك وبيقول: ده انا عندي في البيت وحش


 بينربيه بس ده ممكن يخليك تشيلي الماده رقيه لا


 :ما توقعش لو كان عايز يعمل كده كان عمل معتز


 بس تعرفي شكله بيحبك  رقيه بصدمه :نعم معتز


 يقول :علشان نكشفه ونعرف اذا كان بيحبك ولا لا


 هتعملي اللي هاقول لك عليه وبدا معتز يقول لها


 كل اللي هتعمله رقيه نظرت لاخوها بابتسامه


 خبيثه وهو نظر لها بابتسامه نصر وقالت له ايوه


 بقى هو ده معتز اللي بيفكر واديت له على قفاه


 معتز مسكها من شعرها قام جاي مديها على قفاها


 وقال لها هي دي اختي اللي هتنفذ😂✌️


اسر وصل البيت وكانت هلا ومنى اتفقوا على كل


 شيء وكانوا بيقولوا بعد 12 ساعه هندمرها اسر


 سمع اخر كلمتين ولم يعطي اهتمام وطلع على


 :غرفته ومنى وهلا سكتوا وخافوا يكون سمع منى


 قالت لهلا لو اسر سمع كان واجهنا بس الحمد لله


 :كويس اللي ما سمعناش هلا حضنت منى و قالت


 شكرا يا اجمل خالتو ومشيت هلا اسر لعب شويه


 تمرينات لانه بيهتم جدا بجسمه وشكله وعضلاته


 وبعد كده اخذ شاور وبدل الملابس واخذ يفكر بالتي سرقت


 عقله وقلبه وافتكر اسيا لما حضنته وهو حضنها


 وقال في نفسه :اسيا ترتدي قناع القسوه ولكنها


 احن من كده هي طيبه وانسانه خالوقه وقد ايه


 بتحب عيلتها وبتخاف عليهم ثم ابتسم ونام عند


 اسيا كانت نامت على الكرسي وهي ماسكه يد


 مامتها وملك نائمه على كتفها وفجاه  الفون رن صحيت اسيا


: وطلعت بره عشان ما تصحيش ملك ومامتها وقالت


 الو مين معي :الشخص اخبارك ايه: مامتك عامله ايه


 انا سيف محتاجه اي مساعده اسيا :الحمد لله شكرا لك ربنا يخليك يا سيف سيف: اسف لو ازعجتك


 بس حبيت اطمن عليك بس هي لا ولا ازعاج ولا


 حاجه وشكرا لك تصبح على خير

 سيف: وانتي من اهل الخير 


نامت اسيا ونام كل من ابطالنا وفي صباح يوم


 جديد استيقظت اسيا ونظرت للادويه التي


: ستعطيها لوالدتها وسرعا ما افاقت والدتها اسيا صباح


 الخير يا ست الكل الام :صباح العسل يا حبيبي ملك


 صحيت على صوتهم وقالت بمرح وانا ما ليش في


 الصباح العسل ده مامت اسيا قالت طبعا لكي صباح


 الفل والياسمين على اجمل لوكا وحضنت ملك


 مامت اسيا واسيا قالت يلا يا ماما عشان معاد


 الدواء هابعت حد يجيب لنا فطار


اسر استيقظ ثم لبست تيشرت ابيض على بنطلون


 اسود وكان تيشرت يبرز عضلاته ولبس نظاراته


 وركب سياراته ووصل الى المستشفى اسيا نادت علي أحدي عاملات النظافه بالمستشفي


  عشان تجيب فطار وبالفعل ال عماله جابت 


  الفطار واسيااديت لها فلوس بزياده واخذت الباقي


 لها العامله بطلب من اسيا واسيا وملك والام


 بيفطروا داخل اسر وقال صباح الخير ولكل رد وال


 صباح الخير دخل اسر وقال عامله ايه دلوقتي يا


 طنط

 الام :الحمد لله احسن بكثير اسر: الحمد لله

: اسيا


 انت فطرت ي اسر  اسر :بصراحه لا طب تعال أفطر انا جايبه فطار بزياده 


  اسر من جواه عايز يفطر مع اسيا لكنه رفض


  اسيا:علشان خاطري مصدق ان هي قالت كده وبالفعل ان


 راح وقعد معهم وفطروا وفجاه سمعوا صوت زعيق ودوشه بره طلعوا كلهم لقوا البوليس بره وقال فين دكتوره اسيا احمد الدمنهوري


  اسر: ايه في حاجه 


الضابط: فين اسيا احمد الدمنهوري  اسيا : انا ي حضره الظابط 

 الظابط :انت مطلوب القبض عليك بتهمه انك سرقتي 10 مليون جنيه من خزنه المستشفى اسيا بصدمه: انا محصلش


الضابط: انت هتنكري كمان اسيا: طب ايه هو الدليل


 الضابط نادي على العسكري وقال يا عسكري هات


 الفلاشه حطها في اللاب توب وشغل الفيديو


 بالفعل العسكري شغل الفيديو والكل شاف اسيا


 وهي بتسحب بالليل من الخزنه بعد ما فتحت


 الخزينه بالرقم السري وطلعت منها كل الفلوس اللي


 كانوا فيها وكانت ثمنهم 10 مليون جنيه وحاطتهم


 في شنطتها وقال الظابط وحاليا الفلوس في


 الشنطه اسيا:ا تفضل فتش الشنطه عشان انا واثقه


 ان انا ما سرقتش حاجه والضابط طلع من شنطتها


 ال 10 مليون جنيه وقال: الدليل اهو اسيا كانت

 مصدومه

 اسر كان واقف ساكت والصدمه ماثره عليه خليته


 واقف ساكت اسيا :والله ما سرقت حاجه طب لو


 انا سرقت هاحط الفلوس في الشنطه كمان الضابط:


 قال انا ما ليش دعوه بالكلام ده الدليل قدامنا اهو


 ملك قالت للضابط: انا الضابط ملك وانا باقول


 لحضرتك اسيا ما سرقتش حاجه لانها كانت قاعده


 جنبي طول الليل ازاي سرقت بس اكيد دي مؤامره


 الضابط قال والله احنا اتقدم لنا بلاغ ان هي سرقه


 ال 10 مليون جنيه والدليل شوفنت بعنينا


 والفلوس طلعت معها الضابط مسك الفلوس واديها


 لمني وقال اتفضل ده الفلوس بتاعه الخزينه بتاعه


 المستشفى بتاعه حضرتك

 ملك :طب مين اللي بلغ 

الضابط :مدام منى الخطيب جاءت الصبح وكانت


 بتتاكد من الفلوس بس انصدمت لما لقيت الخزنه


 ما فيهاش فلوس فقلبت في الكاميرات واتصلت


 بينا وبلغت عن اسيا 

اسيا :كانت تنظر لاسر برجاء ان


 

يدافع عنها ولكن اسر ساكت

 منى :وصلت اه يا حراميه 


اسيا :قالت انا ما اسمحلكيش ساعتها الضابط قال: يا ابني تعال لبس المتهمه اسيا الكلبشات ملك استنى


 في سوء تفاهم الظابط: عايزه حاجه تيجي قسم


 الشرطه   واسيا كانت تنظر لاسر


 واسر لم يتكلم ولبست اسيا الكالبشات  وهلا ومني فرحانين ولسه


 هتمشي مع الضابط اسر قال ........................................ يا ترى اسر هيدافع عن


 اسيا ولا لا ويا ترى ايه هي خطه معتز ورقيه كل


 ده كل ده واكثر هنعرفه في البارت التاسع وما


 تنسوش تدعموني بلايك وكومنت حلو دعما لي استمر

اعمل متابعه هنا👈 اضغط هناااااااا👉عشان يوصلكم كل الاجزاء الباقيه هتوصل للمتابعين فقط

 ايه رايكم في البارت ده دعوه حلوه من قلبكم يا اجمل متابعين وشكرا على التفاعل يا قمرات❤️🤟🌸

تكملة الروايه من هنااااااا 

#روايه_كبرياء_اسيا_وغرور_اسر

#بقلم_بسمله_صالح

#يتبع

 

تعليقات

التنقل السريع