القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عذابك نعيم البارت 1_2_3 بقلم الاء اشرف في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه

يعني قصدك انا مش بخلف 

اسف ياستاذ إيهاب بس التحاليل بتقول كده 

نظر جواره للجالسة ولم تنظر له حتى خرجا سويا من عند الطبيب وركبا السيارة دون نطق حرف 

ايهاب مي انتي هتسيبيني 

مي ا.انا من حقي ابقى ام ياإيهاب انا استنيت سنتين وكلام الناس عليا انا مش انت انا اسفة بس احنا مش هينفع نكمل سوا 

ايهاب اه طيب من بكره اجيب المأذون ونتطلق

***********

كانا يدخلان للمنزل لتقوم تلك الجالسة بسرعة وعندما رأت منظر وجهه الحزين كادت تبكي فهي تعشقه 

خلود حصل حاجة يابن عمي

ايهاب بهدوء لا ياخلود روحي انتي نامي اي اللي مصحيكي لدلوقتي 

خلود ا.انا بس كنت بشرب وشفتكوا داخلين 

ايهاب طيب عن اذنك 

مي بسخرية بعدما ذهب بتشربي برده مش مستنياه 

خلود بتوتر انتي بتقولي اي استنى مين 

مي متخافيش يابايرة هسيبهولك اصل احنا هنتطلق بكره 

خلود ه.هتطلقوا لي هو زعلان عشان كده 

مي شفتي لما بقولك هيموت عليا ابقي صدقي يا.يابايرة 

خلود بتوهان هو زعلان عشان كده هي ازاي هتسيبه طب لي اذا كان هي متجوزاه تنتقم مني لي هيتطلقوا اكيد في حاجة 

يتبع....❤

#بارت ٢

ايهاب اه ياعمي هطلق 

سعيد بس لي ياإيهاب مانتوا كويسين سوا 

ايهاب كنا ياعمي بس دلوقتي لا انا اتصلت بالمأذون وهييجي عشان أطلق 

سعيد خلود بتعملي اي هنا اطلعي يلا 

خلود كنت بقولك الاكل جهز ومرات عمي عايزة ابنها 

إيهاب انا هروح دلوقتي ليها عن اذنك 

خلود ه.هو في أي يابا لي ابن عمي هيطلق

سعيد معرفش ومتسأليش ياخلود كفاية اني منفذ اللي طلبتيه وكل مايجيكي واحد ارجعه

خلود م.مش دلوقتي يابا لسة شوي

سعيد شوية لحد امتا انتي فكرك ايهاب هيبقي ليكي ايهاب بيحب مرته وهيطلقها لسبب الله اعلم اي هو بس اكيد ده في مصلحتها 

خلود بدموع فاهمة يابا خلاص اديني وقت بس 

******************

بعد اسبوع 

خلود جاهزة يما خلاص جاية 

رباب الله أكبر عليكي يحميكي من عين الحسود يابنت بطني صلي على النبي ماشاء الله

خلود عليه الصلاة والسلام يلا 

رباب تعرفي العريس شكله قمر يابت ياخلود وشكله كده مال وهدومه يعني ميترفضش وكمان أبوكي بيقول ده دكتور يعني هيبقي كويس ليكي 

********** 

الشخص بهمس وانا مش عايز اتجوزها ياماما انتي هتدبسيهالي بالعافية وبعدين مقولتيش أنها كبيرة كده 

نادية اسكت هو انت شفتها البت قمر 14معرفش ازاي متجوزتش لدلوقتي 

الشخص بملل انتي البنات كلهم عندك قمر معرفش مشوفتش بنت مقولتيش عليها كده 

نادية بس دي غير والله البت عيونها ولا البحر وبيضا اووي وكلها على بعضها كده قمراية 

الشخص اما نشوف يمكن ابطل من ناحية البنت اللي قلتلك عليها ومعرفش عنها حاجة 

سعيد تعالي ياخلود هي دي بنتي 

الشخص انتي 

خلود بصدمة انت 

يتبع....

#عذابك نعيم 

#البارت الثالث 

سعيد تعالي ياخلود هي دي بنتي

الشخص بصدمة انتي 

خلود انت اي اللي جابك هنا اي عايزني اكمل عليك 

سعيد خلود احترمي نفسك 

خلود بس يابا ده واحد 

رباب عيب ياخلود اقعدي وانتي ساكته

الشخص ممكن نقعد انا والانسة لوحدنا بعد اذنكوا طبعا 

خرج الجميع من الصالون الواسع وذهبوا للاخر القريب وتركوا الباب مفتوحا حتي يتمكنوا من رؤيتهما جلست خلود بحنق وهي تنظر له بتهكم وغضب 

خلود انت اي اللي جابك ها قول يا 

اهدي كده بس انا مصدوم زيك بالظبط بس صراحة منكرش اني فرحان يعني مكنتش عارف عنك حاجة بس دلوقتي لا 

على العموم أنا عصام ودكتور جراحة عامة 

خلود انت عارف اني مش طايقاك لي قاعد دلوقتي

عصام بس انا معجب بيكي خلود متاخديش انطباع من أول مرة قلتلك اني كنت تايه لما شوفتك 

خلود انت واحد متح*رش وجاي بتقولي كنت تايه لما شفتني ده انت تحمد ربنا اني مقلتش لحد كان علقك

عصام وانا عارف انك مش هترفضي 

خلود بسخرية لي ياخويا مش هرفض ده انا ارفضك انت و 

عصام طب اسكتي ومرة تانية بقولك انا سمعت أن مامتك تعبانة تقريبا عندها القلب مش كده ومتاملة في الجوازة دي فانتي توافقي ماشي ياخلود 

نظرت له ثم نظرت للذي دخل للمنزل للتو نظر لها ثم نظر أمامه لناحية والدها 

إيهاب طب لي مقولتوش أن في واحد عايز يتقدم ل خلود كنت جبت حد يساعدكوا

سعيد لا ياايهاب كله بخير الحمد لله وبعدين اطلع ارتاح شوية انت عاصر نفسك في الشغل

ايهاب بتعب اه هطلع اشوف امي وانام 

رباب اجبلك الاكل يابني 

ايهاب لا يامرات عمي انا مليش نفس عن اذنكوا 

*****************

في شقة فخمة أخرى كانت تنام بحض*نه وهي تضحك بدلع 

الشخص بس اي الحلاوة دي كلها

دي حلاوتك انت ياحبيبي كويس اني بعدت عنه عشان اعرف اقابلك براحتي 

الشخص وهو يشدها له طب مانتي اللي بتبعدي اهوه 

هههههههههه ابعد بس كده الله ابعد ياعم 

الشخص وهو يقب*ل عنقها وحشتيني يامي اوي 

مي وانت كمان ياحبيبي 

يتبع .......❤️


#البارت الرابع 

#بقلمي آلاء أشرف

موافقة يابا 

سعيد بفرحة يعني خلاص كده هتتجوزي 

خلود اه يابا أن شاء الله 

رباب وهي تزغرد بفرح والله انتي تستاهلي كل خير يابت ياخلود صبرتي ونولتي يابنت بطني الله يكرمك ويسعدك ويرزقك بالذرية الصالحة يابنتي 

سعيد احنا ندبح ١٠جمال بالمناسبة دي ونوزعهم على البلد ولا نعمل عذومة حلوة كده عشان ست البنات 

خلود بدموع هو انتوا ماصدقتوا تخلصوا مني يعني انا بايرة ذي الكل مابيقول 

رباب بسرعة اقفلي بؤك ده انتي ست البنات احنا فرحانينلك ياحبيبتي بس 

سعيد انتي حد غصبك على الجوازة دي 

خلود لا يابا انا موافقة عن اذنكوا 

********

كانت ذاهبة للحديقة دون النظر أمامها لتصطدم به وكادت تقع لولا احاطته لخصرها بيده نظرت له بصدمة وهو نظر لها وكاد يبعد يده لولا توهانه بعيونها التي يلاحظ لونها السماوي لأول مرة وهي نظرت له تتأمل ملامحه الرجولية الوسيمة بدءا من شعره الفحمي الغزير ثم حاجبيه العريضين وعينيه الرمادية الحادة نظراتها ثم أنفه الحاد وشفتيه الغليظة التي أعطت لرجولته منحني اخر بينما هو كان ينظر لشفتيها الكرزية الممتلئة وعندما جاء في باله فكرة تذوقها أبعدها عنه بسرعة وصعد لمنزله دون النطق بحرف بينما هي وضعت يدها على خصرها مكان يده وهي تتذكر كيف كان يمسكها بتملك عندما كانا صغيرين فكان هو مراهق بعمر السابعة عشر وهي طفلة بعمر التاسعة والان اصبحت في الخامسة والعشرين قريتها لديها عادات قديمة بتزويج الفتيات بصغرهم وهي بعدما تخطت الثانية والعشرون كان ذلك اللقب يلازمها .

بينما هو صعد لغرفته وجلس على سريره بسرعة ينظر ليده ثم مسح على وجهه بيده الأخرى ليمد يده لانفه يستطيع استنشاق رائحتها المثيرة والفاتنة

ايهاب جرا اي ياايهاب مش هي دي اللي قلت عليها اختك بعد ماكنت بتحبها بس أنا حبيت مي بس مي محبتنيش انا مش عارف اي اللي بيحصلي ده حاسس بحاجة غريبة كان الزمن رجع بينا واحنا صغيرين معقول اكون لسه بحبها ومي كانت تغيير مش اكتر بس هي حقها تبقى ام وانا مش هقدر اديها الحق ده ايهاب انت تبعد الفكرة دي عن دماغك خالص ايوه أبعدها انت مينفعش تظلم وحدة معاك وبالذات خلود .

**************

مي ايوه انا وصلت البنك هو قالي حطلي فلوس في حسابي 

الشخص طيب هاتي الفين كده من معاكي وهديهوملك تاني

مي ماشي ياحبيبي بس مفيش اديهوملك دي فلوسي هي فلوسك يا حبيبي ماشي 

الشخص بس مينفعش يعني 

مي اي اللي مينفعش مش احنا هنتجوز لي بقى بتقول كده يلا سلام قابلت المحامي 

الشخص ماشي ياحبيبتي سلام 

مي اي يااستاذ فاروق كل ده مستنياك 

فاروق معلش يابنتي انا جيت اقولك أن 

مي ايوه عايزة المؤخر بتاعي والشفقة اللي كاتبها باسمي 

فاروق اسف بس حضرتك ملكيش اي حاجه منه 

يتبع ....❤️


تكملة الروايه من هنااااااا 



 

تعليقات

التنقل السريع