القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشقت محجبة البارت الثالث والرابع بقلم فاطمة احمد ابو جلاب جميع الفصول كامله وحصريه في موسوعة القصص والروايات


Fatma Abu Jalab (♥Zahraa♥):

عشقت_محجبة

بقلم: فاطمة أحمد أبوجلاب. 


الفصل الثالث.. والرابع..


وأغلق سيف باب المنزل ليستدير ويجد خلفه سالي وهي تنظر اليه بكره 

فأقترب سيف منها وهو يقول: أنا متشكر يا بنت عمي علي اللي انتي قولتيه من شويه انا كنت خايف تقولي حاجه من الكلام او الاتفاق اللي بينا

فأبتعدت عنه سالي وهي تقول: طيب  كويس انك لسه فاكر اني بنت عمك

وانا مش متفقه معاك علي حاجه 

ومتخفش كلها بكره وخالتي هتعرف

سيف: هتعرف ايه؟. 

سالي: هتعرف يا سيف 

سيف: وايه اللي هيخليها تعرف 

سالي بتوتر: عشان هي يعني المفروض 

بص هي هتعرف وخلاص

سيف: طيب ممكن تفهميني هي هتعرف ازاي

سالي: هو انت غبي يا سيف 

سيف: متشكر علي الاهانه ولاء مش غبي

سالي: انت ليه مش فاهمني

سيف: لأنك مش موضحه كلامك عرفيني هتعرف ازاي وانا مش هخليها تعرف

سالي: المره دي مش هتعرف تخبي يا سيف 

عشان هي هتيجي بكره وهتسال فين دليل اننا نمنا مع بعض 

أتمني انك تكون فهمت

وذهبت سالي مسرعه لغرفة النوم وأغلقت الباب 

فذهب سيف ورائها وطرق باب الغرفة

من ثم قام بفتحه ودخل للغرفة

وجلس بجوار سالي وهو يلمس فستانها بيده ويقول: طيب يا سالي أنا مش عايزك تتحطي في الموقف ده 

فخلينا انهارده بس نخلي الدليل ده موجود 

وأقترب سيف من سالي وهو يحاول ان يرفه حجابه ليري شعرها

وأقترب من نفس سالي وهو يهمس قائلاً ريحة البرفيوم بتاعك جميل اووي

واستسلمت له سالي وهو يلامسها 

ولكن فاقت بسرعة وأبعدته عنها وهي تصرخ وتقول: أياك تقرب مني تاني 

هو مش انا اختك ازاي تقربلي

سيف: أهدي أهدي شويه 

اااانا اسف

سالي: اطلع بره 

اطلع بره يا سيييييف

سيف: حاضر بس براحه

وتركها سيف بمفردها وجلس في غرفة مجاوره لغرفة سالي

وظل يفكر ماذا يفعل لكن لم يصل لحل ونام قليلاً 

من ثم أستيقظ علي صوت عصافيره 

فقام وخرج من غرفته ليجد غرفة سالي مفتوحه

فذهب اليها ولكن.. 


يتبع..


عشقت_محجبة

بقلم: فاطمة أحمد أبوجلاب.. 


الفصل الرابع.. 


فقام وخرج من غرفته ليجد غرفة سالي مفتوحه. فذهب اليها ولكن سالي لم تكن بداخل

فبداء يبحث عنها الي أن وجدها قادمه للغرفة وهي مبلله قليلا وترتدي فستان وغير محجبة

فظل ينظر اليها بذهول فهذه أول مره يري فيها سالي بدون حجابها 

وعندما اقتربت من غرفته انفزعت لوجوده وقالت: بسم الله الرحمن الرحيم 

انت واقف كده ليه

سيف: مستنياكي 

سالي: ليه

سيف: قصدي يعني بطمن عليكي 

انتي كنتي فين بجمال ده.

وهنا أرتدت سالي حجابها

وهي تقول: كنت بتوضا عشان اصلي الفجر

انت بقي صحيت اكيد دلوقتي عشان تصلي صح 

سيف: لاء قصدي ايوه

سالي: طيب بعد اذنك ممكن تطلع عشان اقفل الباب واصلي

سيف: طيب ما نصلي مع بعض ونبقي خدنا ثواب سلاة الجماعه

سالي: مش عايزه أي ثواب من وشك

بعد اذنك 

سيف: ماشي يا سالي 

وتركها سيف وذهب وجلس علي أريكه في صالون المنزل

وبعد القليل من الوقت سمع صوت أنين سالي وهي تبكي وتخفي صوتها فأقترب من باب غرفتها

ليسمعها وهي تبكي وتقول: يا رب ساعدني وطلع حبه من قلبي انت عارف هو جرحني قد ايه وانا عشت سنين بحبه وهو كسرني

يارب ابعده عني وربحني من العذاب ده

يارب ساعدني

وهنا انصدم سيف وأبتعد عن غرفتها

وهو ندمان عندما أدرك أنها حطم قلب سالي 

ومر القليل من الوقت 

واتجه سيف لغرفة سالي وطرق الباب قائلاً: سالي انتي لسه نايمه 

وظلت سالي صامته رغم انها كانت مستيقظه

وأدرك سيف أنها لم تجيبه فذهب للمطبخ وحضر قهوة لنفسه وجلس وهو ينظر لهاتفه

ووجد عليه اشعار أن سالي تجلس علي مواقع التواصل 

فذهب اليها مسرعا قائلاً: يا سالي اوعي تكوني فاتحه نت

من فضلك ردي عليا كده هنروح في داهيه 

سالي: من وراء الباب نعم يا سيف عايز ايه 

سيف: ممكن متفتحيش نت

سالي: ليه يا سيف

سيف: عشان مفيش عروسه بتفتح نت في وقت زي دي 

سالي: اه انا اسفه مخدتش بالي اننا بنمثل مسرحيه 

سيف: ممكن تفتحي انا عايز اكلمك شويه 

سالي: لاء وأتفضل أمشي من هنا

سيف: افتحي الباب يا سالي وبلاش عند

سالي: لاء ولو عندك أحساس تمشي وتسبني في حالي يا مهزء

سيف بعصبيه: لاء انتي زودتيها اووي

وابتعد قليلا عن الباب

وثم انصدمت سالي عندما.. 


يتبتع.. تكملة الروايه من هنااااااا 


 

تعليقات

التنقل السريع