القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية نور البارت 10_11_12بقلم هدى ناجي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه



10_11_12


نور فتحت الورقه وشهقت بصدمه ( لو يهمك تعرفي حاجه عن امينه( ايسل ) تعالي عند مطعم(......) ع النيل هتلاقي  اخر طربيزه ع الشمال ومتضيعيش وقت ) 

نور ف نفسها : طيب اكلم احمد ولا اروح لوحدي وبعد تفكير طويل قررت انها  تكلم ساره توصلها وبعد خمس دقايق ساره جت ورنت ع نور انها تحت البيت 

نور : معلش يساره هتعبك معايا 

ساره: أي الكلام ده انتي تأمري يابنتي عايزه تروحي فين 

نور قالت لساره ع العنوان  ووصلوا 

نور : ايوا هنا يساره 

ساره :  طيب انتي هتعملي اي هنا 

نور بأستنكار : ابدا هشوف واحده صحبتي كده وارجعلك ع طول  مش هتأخر  

ساره : اوك هستناكي 

دخلت نور المطعم وكانت عن الطربيزه حتي وجدتها ولقيت عليها ظرف مقفول 

نور استغربت ان مفيش حد موجود عشان يقبلها لكنها سحبت الظرف وفتحته  وقرأت ( كنت متأكد انك هتيجي الي عندك يهمني هاتي الورق والمستندات الي عندك وساعتها هرجعلك صاحبتك ولو مش مصدقاني شوفي الصوره الي مع الظرف فحصت نور الظرف واخرجت الصوره فوجدتها ايسل تبدوا مقيده الأيدي والارجل ومحطوط ع بوقها لازقه 

عادت نور تكمل قراءه ( متخفيش لسه عايشه ولو عايزاها تفضل عايشه  جهزي الورق واستني مني مكالمه ابلغك فيها بمكان التسليم ولو بلغتي صحبتك هتموت وانتي بعدها اشتري نفسك واسمعي الكلام  نور خرجت وتبدوا ع وجهها علامات الحيره والتوتر حتي إنها نسيت انها جايه مع ساره حتي ندهت عليها 

ساره : نور انتي رايحه فين  

نور : هه .. انا ايوه جايه اهو 

ساره فتحت لنور باب العربيه ونور ما زالت غائبه ف صدمتها 

ساره : نور مالك اتخنقتي مع صحبتك ولا اي 

نور  : هه  لا ابدا     اا انا بس دايخه شويه 

ساره : طيب يحبيبتي تلاقيكي منمتيش كويس حالا هوصلك

تحت بيت نور 

ساره : ادينا وصلنا يستي   نور نور

نور : اه ايوا  

نور وهي تفتح باب العربيه متشكره اوي يساره 

ساره : العفو يحبيتي 

نور : طب مش هتطلعي معايا 

ساره : لا اصلي رايحه اعمل شوبينج مع اصحابي 

نور وقد وصلت الي الاسانسير 

ساره وقد ادارت العربيه وانطلقت  

نور فتحت باب الشقه وقعدت ع الكنبه تفكر هتعمل اي 

نور ف نفسها : هعمل اي دلوقتي لا عندي الورق الي بيتكلم عنه ولا اقدر  ابلغ البوليس ولا اقدر اسكت واسيب انسانه  بسيطه ملهاش ذنب ف اي حاجه تتقتل طب اعمل اي ساعدني يارب  طب اتصل بأحمد اقوله ع الي حصل ايوا هكلمه وفجأه نور غيرت رأيها لا ممكن يكونوا مراقبين تليفوني وااحمد يحصلوا حاجه لا مستحيل انا مش هكلمه بس اعمل 

وفجاه رن تليفون نور برقم غريب فأنتفضت من مكانها متوتره 

نور ف نفسها: اجمدي يا نور مش كده ثم زفرت بغضب وامسكت التليفون وردت 

نور : الو 

المتصل: ها هتجيبي الورق و لا هتوزعيه ع روح صاحبتك 

نور : لا هجيبه 

المتصل: طب كويس انك طلعتي عاقله بس خدي بالك لو كنتي بتكدبي عليا ولا بتلعبي كده ولا كده روحك هي التمن 

نور :  لا بس لازم اتأكد انها عايشه الاول  

المتصل : طيب  

بعد قليل ارسل المتصل مقطع فيديو لأيسل وهي مقيده ويبدوا ع وجهها وجسدها علامات الضرب 

 رن تليفون نور مره اخري فكان نفس الشخص

المتصل : ها واتأكدتي 

نور: ايوا 

المتصل : طب ركزي ف الي هقوله بقي 

نور : طيب خلاص فهمت 

جلست نور تفكر  وتدعوا ومن ثم نزلت وأشارت الي تاكسي بالوقوف وصعدت  

السائق: ها جهزتي المطلوب 

نور بتوتر: هه اايوا 

السائق انطلق الي مكان مهجور 

في مكان آخر 


""""""""""""""""""""

كان احمد انهي عمله وركب عربيته ورجع للبيت فدخل الي الشقه 

احمد وهو ينظر ف الغرف : نور حبيبتي انتي فين  رنيت عليكي كذا مره مبترضيش ليه 

لا رد 

جلس احمد ع الكنبه 

احمد ف نفسه: يتري راحت فين 

واخرج هاتفه وبدأ يرن ع نور تليفونها بترن لكن مبترضش

بدأ قلق احمد يزداد وهو لا يعرف اين ذهبت 


""""""""""""""""""""

عند ساره 

ساره انهت شراء كل ما تحتاجه من المول وخرجت متجهه لعربيتها وبدأت الحاجات ف العربيه وهي بتدور العربيه الفون وقع ف ارضيه العربيه وطت عشان تجيبه لقت الظرف بتاع نور 

ساره ف نفسها : أي دا  دا كان ف ايد نور اكيد نسيته معايا طيب اودي حاجتي البيت وبعدين اروحلها اديهولها ووصلت ساره لبيتها وندهت البواب  خد الحاجات طلعها فوق 

ورجعت  لعربيتها  وساقت متجهه لبيت نور واحمد 


"""""""""""""""" 

عند نور 

احنا رايحين فين كده 

السائق : مفيناش من اسئله ثم ميل يديه لأسفل السياره  وكانت نور تنظر من شباك العربيه وفوجئت بخبطه ع دماغها  واغمي عليها 

نور متألمه: اااااه  .... 

السائق  : متأخذنيش دي اوامر 


""""""""""""

وصلت ساره لبيت نور واحمد وصعدت بالاسانسير لتصل الي الشقه  ورنت الجرس  وفتح احمد الباب 

كان احمد متأملا ان تكون نور 

احمد : اخيرا جيتي  .. اممم   ساره !! 

ساره : ايوا انا كنت جايه اجيب دا لنور 

احمد : ونور فين واي دا !!

ساره : هي نور مش هنا 

احمد : لا معرفش راحت فين رجعت ملقيتهاش 

ساره  : هي كانت معايا الصبح رنت عليا كانت عايزاني اوصلها كانت رايحه تقابل واحده صحبتها  

احمد  : صحبتها مين؟

ساره : معرفش بسس 

احمد : وبعدين 

ساره : وصلتها ودخلت وخوجت بالظرف دا وكانت متوتره وسرحانه ومقلتليش اي حاجه ونسيته ف العربيه فجيت اجبهولها 

احمد : طيب هاتي الظرف 

ساره : اتفضل 

احمد  : روحي انتي يساره متشغليش نفسك وانا لما اعرف هي فين هطمنك 

ساره بإصرار : لا مش ممكن انا هفضل لحد ما نتطمن عليها 

فتح احمد الظرف وقرأ مافيه واستنتج ماحدث 

ساره : في اي 

احمد : اكيد راحت تقابلهم  وتديهم الورق 

ساره : تقابل مين؟! 

احمد : معرفش وهي كمان متعرفهمش ولا حتي معاها اي ورق  هي بس كل الي هممها تنقذ حياه واحده اصلا متعرفهاش 

ساره :  متخفش نور طيبه اوي وربنا معاها 

احمد : طيبتها دي الي مودياها ف داهيه  ربنا يستر 

ساره : هنعمل اي دلوقت 

احمد : اسمعي الي هقولهولك دلوقتي يساره وركزي فيه 


"""""""""""

عند نور 

استيقظت نور لتجد نفسها مقيده في غرفه مظلمه فبدأت تنادي  ولكن لا أحد يجيبها لتسمع صوت يأتي من اخر الغرفه متتعبيش نفسك محدش هيسمعك انا بقالي هنا سنين ومحدش بيسمعني  فوجهت نور عنيها لمصدر الصوت لتجد فتاه تبدو ف العقد الثاني من عمرها ذات عيون عسليه وشعر بني وبشره بيضاء فتاه يغلب عليها الحزن حتي ف صوتها ويبدو ع جسدها علامات الضرب وتنتشر الجروح وظلت نور تتأمل وجهها لفتره دون أن تتنطق بحرف وكأنها في حلم بل كابوس  او ان الحلم هوا الذي خرج الي الواقع فما كانت تراه نور في نومها اصبح واقع اما عن تلك الفتاه (فطبعا كلنا عارفينها   كويس ايوا هي الي جت فدماغكم دلوقتي ايسل او امينه مش هنختلف )

نور اقتربت منها ببطئ : معقوله دي انتي !

ايسل بتعجب : انتي تعرفيني 

نور : ايوا ازاي معرفكيش اعرفك كويس انتي وحشتيني اوي 

ايسل بصدمه : تعرفيني ازاي ومنين 

نور : دي حكايه طويله اوي 

ايسل بيأس : متخافيش  معنديش اكتر من الوقت وطلما جيتي هنا يبقي هيبقي عندك وقت فراغ كبير اوي تحكيلي فيه 

حكت نور لأيسل كل شئ تعرفه عنها بدايتا من رؤيتها لها ف احلام اليقظه وحتي قراتها لمذكراتها ومعرفه حكايتها مع فريد الراعي 

ايسل : ياااه  عرفتي كل دا اكيد عشان كدا جيتي هنا 

نور : قصدك اي 

ايسل ببكاء  : انا محبوسه هنا بقالي خمس سنين 

نور :  خ خمس سنين!!!

ايسل  : ايوا من يوم ما هددت فريد الراعي انه لو فكر يأذي البشهندس مراد انا مش هسكت كان عندي امل ان مراد يفضل بخير رغم أن مراد نفسه كان يأس وف اخر مره شفته فيها لما زرته ف السجن قالي اخد بالي من ابوه وبعدها عرفت ان مراد انتحر ف السجن كنت متأكده انه منتحرش ولا حاجه وانه اتقتل ووالد مراد مستحملش الصدمه ومات وفضلت لوحدي وقررت اني انتقم من فريد الراعي واسجنه لكنه بعت ناس يخطفوني وانا رايحه ابلغ البوليس 

نور : وازاي مقتلكيش من وقتها 

ايسل: من حسن حظي انه لما خطفني مكنش معايا المستندات كنت مخبياها 

ضربوني وعذبوني عشان اقول ع مكانها لكن كان عندي اموت ولا اني اريح فريد الراعي واخليه ينام وهو مطمن كان ممكن يقتلني ف اي وقت لكنه بيتلذذ اكتر بتعذيبي عشان كده حابسني هنا طول السنين دي 

نور : حيوان.... مش ممكن يكون بني ادم 

ايسل وهي تمسح دموعها: وانتي جيتي هنا ازاي 

نور :  كنت بدور عليكي فهم اني عندي الورق الي هوا عايزه وساومني ع مكانك عشان ياخده وف الاخر جيت هنا ع قد مانا حزينه ع اني هنا ع قد منا فرحانه اني لقيتك 

ايسل : يعني لقيتي الامله

نور : كان ممكن تموتي من زمان بس ربنا له حكمه اني اشوفك وادور عليكي والاقيكي عشان تخرجي من السجن دا وترجعي لحياتك 

ايسل : انتي متفائله اوي 

نور : خلي املك ف ربنا كبير ان شاء الله هنخرج 

ايسل : تخرجي فين انتي لسه مشوفتيش حاجه لسه هيرحبوا بيكي   عشان يعرفوا منك مكان الورق  

نور بخوف : أي 

ايسل : اومال 

قاطعهم صوت شخص يقترب وفجاه تحركت اكره الباب لتعلن عن قدوم شخص ما ...... 🙂 

#نور

#الجزء_العاشر

#بقلم هدي ناجي


( وقد تكون نجاتك ف عيون من تحب ولكن الامان لا يوجد إلا في عينيه ) 💜🥀


نكمل :-


ارتسمت علامات الرعب ع وجه نور حتي دخل الشخص الذي توقعته ايسل فريد الراعي 


فريد : ها يحلوه ناويه تلعبي معانا الجيم جايبالي شويه ورق


 مزيف ف ايدك ومالو زي ما قلتلك هاتي الورق وخدي


 صاحبتك الورق دا كان تذكره عوده ليها لكن انتي اخترتي


 تلعبي معايا وخليتيه تذكره دخول ليكي لعالم انتي مش قده محدش قدر يقف قدامي قبل كده إلا وفعصته زيك زي


 صحبتك دلوقتي هخليكي تتمني الموت ومش هتطوليه 


كانت نور تنظر له ف نظرات خوف تحاول  إلا تظهرها ونظرات احتقار أعلنت عن اشمئزازه منه 


بينما كانت ايسل صامته تتابع كل ما يحدث فكل ما يحدث ليس بالشئ الجديد عليها 


""""""""""""""""""


عند احمد 


ف عربيه احمد

كان احمد وساره ف العربيه قدام شركه فريد الراعي  


ساره :  فهمت خلاص كل حاجه 


احمد : خلي بالك من نفسك  


صعدت ساره في اسانسير الشركه وتوفقت ف الدور الرابع لتدخل الي مكتب السكرتير الخاص بفريد

 

ساره ببلاهه  : حضرتك سكرتير فريد بيه 


السكرتير: ايوا بس فريد بيه مش موجود لو في حاجه ممكن تقوليلي وانا ابلغه

 

ساره :  بس الحاجه الي هقولهالو متنفعش تتقال هنا 


السكرتير بنظرات شهوه : قصدك اي 


ساره بغمزه  : ممكن تيجي معايا وانا افهمك قصدي  

السكرتير: اجي طبعا مجيش ليه 


ساره  : طب اي هنتكلم كتير مش يلا بينا 


السكرتير : يلا بينا 


نزل السكرتير مع ساره وصعد الي سياره احمد وانطلقت ساره بالسياره لينظر ف المرأه ويجد احمد فيلتفت برأسه ليفاجئه احمد بخبطه افقدته الوعي 


""""""""""""""""""""


عند نور 

فريد : انا هسيبك تفكري براحتك خالص ف كلامي ومستني رأيك واطمني انا مبيأسش وعندي طرق كتير اوي تخلي الاخرص نفسه يتكلم وصاحبتك ممكن تحكيلك بنفسها عنهم

خرج فريد 


وظلت نور وايسل 


نور : هما هيقتلونا 


ايسل: ممكن 

نور : لا لا احمد اكيد هيجي وينقذني 


ايسل : احمد مين

 

نور : احمد الراعي جوزي 


ايسل : اي ! جوزك يقرب لفريد؟!


نور بحزن : ايوا يبقي ابنه 


ايسل: أي؟!  يخطف مرات ابنه انا مش مصدقه توصل بيها الحقاره لكده فعلا مش بني ادم ثم تكمل بسخريه وتفتكري ابنه هينقذك ينقذك من ابوه 


نور  : انتي متعرفيش احمد  ثم حكت لايسل عن احمد وكيف ترك منزل والده وتزوجها وكيف قاطعه بعدما عرف بحقيقته

 

ايسل : سبحان الله مش مصدقه ان فريد الراعي ممكن يكون له ابن بالشكل دا وبالاخلاق دي

 

نور : اطمني انا واثقه ان احمد هيلاقيني وهيخرجني من هنا


"""""""""""""""""""


عند احمد وساره 


فتح السكرتير عينيه ببطئ ليري نفسه مكتوف اليدين والرجلين وحوليه احمد وساره 


السكرتير: انتوا جايبيني فين وعاوزين مني اي

 

احمد : انت عارف كويس عاوزين منك اي انت تعرف كل حاجه عن بابا انت زي ضله فأكيد عارف انه خطف نور وعارف هوا وداها فين 


السكرتير : انا معرفش اي حاجه من الي حضرتك بتقوله دا فريد بيه مش ممكن يخطف حد 


احمد يخرج مسدس ويهدد به السكرتير  : مبحبش اعيد كلامي مرتين لو مقولتش نور فين هقتلك

 

السكرتير يبلع ريقه بصعوبه : انا صدقني معرفش 

ليقاطعه احمد ويجهز الزناد 


السكرتير بخوف : خلاص هتكلم... هقولك ع كل حاجه 

السكرتير حكي لاحمد كل حاجه عن والده وعن المخزن الي فيه نور وايسل ومكانه 


احمد لساره : اطلعي انتي ع البوليس واحكيلهم ع كل حاجه  وانا هسبقك عند نور  


ساره: طب والراجل دا هنعمل فيه اي وانت جبت المسدس ده منين 


احمد : هنسيبه متكتف  والمسدس دا لعبه بس هوا الي جبان 


ساره : ليه ما هوا قالنا ع الي يعرفه 


احمد بغضب: لو سبناه هيتصل بابا ويبلغه بكل حاجه وساعتها ممكن بابا يتخلص من نور وايسل قبل ما البوليس يوصل وبعدين البوليس اكيد هيجي يقبض عليه متقلقيش 


ساره بخوف: لا ان شاء الله مفيش حاجه وحشه هتحصل

 

احمد متجه لعربيته :  يلا يساره زي ما قولتلك 


ساره : خد بالك من نفسك


احمد  : سيبيها ع الله 


احمد ركب عربيته وطلع ع المكان الي فيه ايسل ونور

 

"""""""""""""""""""""

عند نور وايسل 

فريد الراعي يتحدث ف الفون

 

فريد: انا مليت من كل حاجه هنا انا هخلص كل حاجه هنا

 واخلص من الاتنين دول واصفي كل حاجه واجيلك  


المتحدث: طب ومراتك وابنك 


فريد : منا سايبلهم الي يكفيهم 


المتحدث: هستناك يحبيبي  


فريد : هاخدك ونطير

 

انهي فريد مكالمته 


نور وايسل قربوا من بعض وهما خايفين 


فريد طلب رجالته وكلهم جم 


فريد : عايزكم تخلصوا عليهم وبعدين تمحوا اي اثر ليهم هنا

 

شخص ١ : اوامرك يباشا 


فريد : مش عايز البوليس يوصل لاي حاجه 


خرج فريد من الغرفه 


ونظر الرجلان الي بعضهم 


شخص ١ : طب اي هنقتلهم كده علطول انا بقول نقتلهم واحده واحده وبراحه


الشخص ٢ : بنظره شهوه اتجه إلى نور  


نور التصقت بأيسل وضمت رجليها لصدرها وصرخت : انتوا عايزين مننا اي 


اقترب الاثنان من نور وايسل 


نور طلعت تجري وتصرخ بأسم احمد وايسل كانت بتعيط وتقول ابعد عني حرام عليك 


""""""""""""""""""""

عند احمد 


احمد وصل للمخزن وفوجئ بشخصان عند الباب وكان لوحده

 

احمد استني ف عربيته لحد ما الشخصين بعدوا عن بعض


 وهجم ع واحد منهم وخبط دماغه ف الحيط ف اغم عليه 


والتاني التفتله فأحمد ضربه بالبوكس وبعدين اقحمه ضرب لحد ما اغمي عليه 

 

واحمد دخل ع صوت صراخ ايسل ونور  وكان هيتجنن كل ما يقرب وبيسمع صرخات نور وايسل 


ولما وصل للاوضه الي هما فيها كان الباب مقفول وكان


 متصمم بطريقه معينه ومش بيفتح احمد فضل يخبط 


ع الباب بكل قوته ونور وايسل بيصرخوا جوه  واحمد هيتجنن


 برا وشاف نقطه ضعف ف الباب (زي شرخ صغير فالباب )  فبقي يخبط عليه بكل قوته عشان يكسر الباب لدرجه ان ايده بقت تنزف بشده وهوا من 


 كتر الغضب مش حاسس بحاجه  وكأن صوت صرخات نور بيقطع ف قلبه واخيرا قدر يكسر الباب


اول ما دخل شاف نور وهدومها مقطعه وبتصرخ بشكل


 هستيري وبتقاوم اشخص معدوم الانسانيه الي بيتهجم عليها بكل قوتها


  وايسل كانت اقوي منها وكانت بتضرب الشخص الي


 بيهاجمها وهوا كان ضغط ع رقبتها و خانقها وكانت خلاص مش قادره وبتصرخ بصوت ضغيف متقطع 


احمد هجم بسرعه ع الشخص الي بيتهجم ع نور  وقدر


 يضربه فالشخص التاني ساب ايسل وضرب احمد بالبوكس


 فأحمد وقع ع الارض وبعدين قام وضربه بوكس والتاني


 والتالت وقع ف الارض وايسل قعدت ف الارض بتعيط


 وكانت تعبانه ومش قادره تتحرك  ونور الي كانت حالتها


 متقلش صعوبه عن ايسل لكن جريت ع احمد ومسكت ايده


 الي كانت بتنزف ومجروحه وقطعت جزء من فستانها وبقت


 تلفله ايده بلهفه زي المجنونه ونسيت  جروحها وبقت تبصله


 بخوف ولهفه قام احمد مسك ايدها يطمنها وحضنها بقوه


 ونور من الخوف بقت تضمه بكل قوتها لدرجه صوابعها كانت مغروزه ف ضهره 

احمد كان حضنها وحاطط راسها ع صدره 


وف نفس اللحظه دي فاق واحد من الرجلين الي ع الارض وقرب  من مسدسه ومسكه ونشن ع نور وضغط ع الزناد و


 أيسل شافته  صرخت 


ايسل : نوررر 


احمد اخد باله وبحركه سريعه نور بقت قدامه والرصاصه اخترقت ضهره نور حاضنه احمد ومش سامعه ولا حاسه بحاجه لحد ما فأجئها قلبها دق بشده 


( هي لا تدري ان كان قلبها ام انها كانت تسمع لنبضات قلبه وكأنهما جسدان بروح واحده  )💜🥀

 

الراجل شاف احمد ثابت وكأنه مش حاسس بحاجه 


( وكأن قربي من عشقي جعل كل الالام تهون فمن اجلك حبيبتي تهون روحي فأقبليها كهديه عاشق )❤🥀


  فأراد أن يضغط زناد ليخرج رصاصه اخري تنهي ع حياه احمد ولكن رأته ايسل  وامسكت يده ودفعتها فأصابط الرصاصه الحائط 

 المسدس وقع منه وبعدين ضربته بالطوبه ع دماغه  اغم عليه

 نور كل دا ف دنيا تانيه وكأنها اسيره بحضن احمد 


فجأه نور حست بحاجه سايله ع ايديها وكان احمد واقف

 صامد مش بيتحرك نور رفعت ايدها والدم مغرق ايديها صرخت 


نور : احمدد


احمد ف اللحظه دي مقدرش يستحمل اكتر من كدا   نزل ع ركبته ولسه حاضنها وبحرك ايده ع شعر نور عشان يطمنها 


ونور بتهز وشها بلا 


احمد بضعف: متخافيش  


نور: احمدد ل..لا 


احمد بنفس متقطع ابتسم وقال : انا جانبك ووعدتك عمري ما هسيبك 


نور بلهفه : وهتوفي بوعدك ومش هتسبني 


احمد بدأ الدم يطلع من بوقه 


وقالها بضعف  : وانا عمري ما خلفت بوعدي وحتي الموت مش هيبعدني عنك😔


نور ضمت ليها وسندت راسه ع صدرها 


وحطت ايدها ع شعره وبقت تقول نور بعياط هستيري: مش

 هسيبك تمشي مش هسيب الموت ياخد كل الي حبتهم


 وحبوني احمد مش هتسبني هه .. مش... مش ه تسبني يا احمدد 


احمد : لا رد 


نور بعياط   : احمد رد عليا  خليك جنبي مليش غيرك رد عليا يا بابا وياابني وي اخويا رد يا حبيبي  مش مش هتسبني لوحدي  مش قلت هتعوضني ع كل حاجه وعن كل الناس انا مش عايزاك تعوضني انت عوضي ع الدنيا كلها 


احمد : لا رد 


( وكان صمتك كفيل لقتلي فنحن لم نعهد الرحيل اين وعدك وقلبي يميل  اين الليالي والفكر راحت الايام الخوالي وراودني السهر )💜🥀


ايسل بخوف زحفت لحد نور ومسكت ايد احمد  وقالت : .......... 


 #نور

#الجزء_الحادي_عشر 

#بقلم هدي ناجي 


انا عيطت 😭😭 وايدي وجعتني من الكتابه يتري اي الي هيحصل وكده خلاص احمد مات ولا  ا



ايسل زحفت لحد نور ومسكت ايد احمد وقالت بضعف: في نبض  يعني لسه عايش يانور متخافيش 

نور بصت لأيسل وحطت راسها ع قلب احمد تسمع نبضاته وابتسمت بفرحه

 وبعدين فاقت من شرودها و قالت بلهفه : بس دا بينزف كتير لازم نوديه مستشفي بسرعه  ايسل ساعديني شيلي معايا 

ايسل : انا هطلع برا هدور ع الطريق يمكن الاقي عربيه او حد يساعدنا 

نور بلهفه: بسرعه يا ايسل بالله عليكي 

نور  حطت طرحتها ع جرح احمد وبقت تضغط عليه وتقول بهمس: اتماسك يا احمد استحمل يا حبيبي هانت وهتبقي كويس 

ايسل اول ما خرجت قابلتها عربيات البوليس ونزل منها ساره وضابط 

واول ما ساره شافت بقع دم ع ايد ايسل جريت عليها بخوف ومسكت دراعها وقالتلها :  فين نور واحمد  

ايسل كانت شارده ف الضابط وكأنها تعرفه وهوا اول ما شافها تاه بخياله فيها هوا كمان 

وساره بقت تهز ف دراع ايسل وف اللحظه دي ايسل فاقت من شرودها وشاروت بأديها انهم جوا البوليس اقتحم المكان وقبض ع الاتنين الي واقعين مغمي عليهم ف المدخل وساره اول ما شافت نور واحمد ونور هدومها كانت غرقانه دم حرفيا من احمد واحمد مش بيتحرك وقفت مصدومه وحطت ايدها ع بوقها وبقت دموعها تنزل والضابط قال : اسعاف بسرعه والاسعاف جت واخدت احمد ونور ركبت معاه هي وساره 

وايسل واقفه شارده ف الضابط وهوا شارد فيها والصمت سيد الموقف 

وف اللحظه دي قرر الضابط ينهي الصمت وقرب وقال : ا اايسل ......  كنت خلاص قربت افقد الامل اني ممكن اشوفك تاني 

ايسل  : ..........

في اللحظه دي خرج واحد من العساكر: مفيش غير الاربعه دول يفندم 

الضابط : خدهم ع القسم وبقيت القوه هتيجي معايا ع بيت فريد 

التفت الضابط مره تانيه لأيسل ملقهاش 

اتنهد بحزن وقال ف نفسه لنا لقاء تاني والمرادي مش هسيبك تضيعي مني تاني 

ومشي هوا والقوه بتاعته متجهين لبيت فريد 


""""""""""""""""""""""""


ف المستشفي عند احمد ونور وساره 


احمد دخل اوضه العمليات ونور سندت ضهرها للحائط وسكتت ودموعها بقت تتكلم عنها وساره شدتها وقعدتها ع الكرسي وقعدت جنبها وقالتلها احمد قوي وبيحبك وهيتمسك بالحياه عشانك نور بردو ساكته ودخلت عليهم ايسل وبصت لنور وقالتلها : احمد عامل اي دلوقت 

نور هزت راسها بأتجاه اوضه العمليات وسكتوا بالساعات  لحد ما قطع سكاتهم خروج الممرضات ودخولهم وخروج واحد من الدكاتره نور طلعت تجري عليه 

وقالت بخوف: طمني احمد بقي كويس مش كده 

الطبيب : مش عارف أقولك اي 

نور بخوف : يعني اي ! 

الطبيب بتوتر : الحاله خطيره ونزف كتير  ومحتاجين نقل دم بسرعه وللاسف المستشفي مفيهاش من فصيلته وو 

نور قاطعته: خد من دمي انا فصيله دمي (o+) 

الدكتور : طب اتفضلي معانا 

الممرضه بقت تاخد دم من نور ونور عنيها ع احمد وع قد الدم الي بيتاخد منها كان في سيل من الدموع بيخرج من عنيها وهي شايفه احمد كده 

الممرضه: كفايه كده  خطر عليكي 

نور : لا خدوا تاني  


(  عن اي مخاطر او مخاوف اتحدث وقد وجدت ف حضنه وطني واماني وملازي ) 💜🥀

الممرضه : بس انتي مش هتستحملي 

نور : لا هستحمل خدي تاني وانا مسؤله ع الي بقولهولك وممكن امضيلك ع كده 

الممرضه فضلت تسحب دم من نور لحد ما اخدت الكميه الي محتاجنها 

ونور خرجت وهي سانده ع الحيطه ومش قادره تتحرك 

ساره وايسل ساندوها بسرعه وساره قالتها 

ساره : تعالي ننزل الكفتيريا انتي مأكلتيش حاجه من امبارح كمان لازم تشربي سوائل عشان تعوضي الدم ده 

نور : انا مش عايزه حاجه ومش هتحرك من هنا قبل ما احمد يفوق 

ايسل: خلاص يساره متضغطيش عليها تعالي ننزل احنا نجيبلها اكل 

ساره : لا مينفعش نسيبها احنا الاتنين خليكي انتي معاها وانا هروح اجيب لها اكل 


"""""""""""""""""""

ف بيت فريد 

الضابط: ازاي مليقتهوش 

فاتن: انتوا بتدوروا ع مين بالضبط ومين سمحلكوا انكوا تدخلو هنا 

الضابط : معانا اذن من النيابه بالقبض ع فريد الراعي 

فاتن : ليه هوا عمل اي 

الضابط : (................) 

فاتن  : اي انت بتقول اي طيب طب فريد مش هنا راح المطار عشان يسافر 

الضابط ف الاسلكي : ابعد قوات ع المطار تقبض علي فريد الراعي وخلي امن المطار يمنعوه من السفر ويتحفظوا عليه

فاتن بدموع : لو سمحت ابني فين جراله حاجه قولي متخبيش عليا لو سمحت 

الضابط بتفهم : حاجه بسيطه ان شاء الله هيبقي كويس 

فاتن بدموع : طب قولي هوا ف مستشفي اي 

الضابط: انا هوصلك بنفسي اتفضلي معايا 

"""""""""""""""""""""" 

ف المطار 

فريد كان بيحاول يخلص ورقه بسرعه فجأه لقي اتنين ضباط محاوطينه مشي معاهم  ولما طلعوا بيه من المطار حاول يهرب منهم الضباط طلعوا يجروا وراه وف اثناء مقاومته ليهم كان شد سلاح واحد من الضباط وكان بيضرب عليهم وقاموه ف اتصاب ب رصا*صه ومات ف وقتها 


""""""""""""""""

ف المستشفي

 

فاتن دخلت بلهفه واول ما شافت نور جريت عليها وحضنتها بدموع قوليلي احمد جراله اي طمنيني يبنتي

 نور مش قادره تتكلم 

الضابط بص لأيسل  وايسل اول ما شافته اتجمعت الدموع ف عنيها وادارت وجهها بحزن 

ايسل ف نفسها : انتي اي الي بتهبيه دا اوعي تبيني ضعفك قدامه 

خرج الدكتور 

كلهم  راحوا عليه 

الطبيب : الحمد لله الحاله استقرت 

نور: طب انا عايزه اشوفه 

الدكتور: مش قبل ٢٤ ساعه 

ساره جت لقيتهم حول الدكتور 

ساره: طمنوني 

فاتن: الحمد  لله احمد هيبقي كويس 

نور سابتهم وراحت ع اوضه احمد وبقت تبصله وتبتسم وتقول 

نور ف نفسها: كنت عارفه انك هتوفي بوعدك 

( وان اجمع كل من حولي انك ستخذلني لصرخت فيهم كيف للروح ان تخزل نصفها وكيف لقلبي ان ينبض بأسم غيره وكيف لعيوني ان تري سواه وكيف اتنفس في غيابه وقد اسمته اكسجيني ) 💜🥀

ايسل حطت ايديها ع كتف نور وقالت: انا مش عارفه اشكرك ازاي 

نور مسحت دموعها: تشكريني ع اي 

ايسل: ع انك خلتيني اشوف النور من تاني واتحرر من سجني بعد ما فقدت الامل وكنت بعد الساعات الي بقيالي ف الدنيا 

نور : متقوليش كده خلي دايما املك ف ربنا كبير 

ساره: اي يجماعه بتتكلموا ف اي 

نور : ولا حاجه 

ساره : طب يلا عشان اوصلك البيت انتي وطنط فاتن 

نور : بيت اي انا مش هروح واسيب احمد هفضل معاه 

ساره: يحبيبتي هنجيله الصبح 

نور : لا 

ايسل: سيبيها براحتها 

نور : ممكن يساره توصلي ايسل البيت 

ايسل: البيت! 

نور : ايوا هتوصلك ع بيتي اهلي ودا مفتاح شقتي خليه معاكي اكيد شقتك محتاجه توضيب كتير وتصليحات وانتي اكيد محتاجه ترتاحي 

ايسل عيطت نور : مش عارفه اقولك اي انا نسيت يعني اي بيت ومليش حد وانتي ف كل الي انتي فيه دا بتفكري ف غيرك مش مصدقه ان لسه في ناس كده 

نور اتنهدت: ولا يهمك بس انا مش قادره اتكلم دلوقتي وانتي اكيد تعبانه اكتر مني 

ساره مسكت ايد ايسل واخدتها عشان تروحها 

الضابط جه وبصلها: انتي رايحه فين 

ايسل :.......... 

ساره: هوصلها بيتها 

الضابط: لا بيت اي مش قبل ما ننهي التحقيق وشدها من ايدها بقوه وخرج بيها من المستشفي وفتح باب عربيته لأيسل 

الضابط: اركبي 

ايسل شدت ايدها من ايده وصرخت فيه وقالت عايز مني اي يا ادم !!!

الضابط : كويس لسه فاكره اسمي  ، عايز انهي التحقيق 

ايسل: تحقيق اي التحقيق دا تنهيه ف القسم وافتكر انك عرفت كل حاجه عن فريد ولو عايز شاهدتي هاجي القسم بكره واقول كل حاجه اعرفها عنه 

ادم بغضب والدموع اتجمعت ف عنيه  : طب والتحقيق الي بينا 

ايسل بحزن :.................

#نور

#الجزء_الثاني_عشر

#بقلم هدي ناجي 

مردتش اموته عشان عيونكم يا حلوين 😍 يتري اي الي هيحصل واي الي الدنيا مخبياه لنور ويتري حكايات ايسل خلصت والا احنا ع وشك نعرف حاجه جديده 🤔 مخبيالكم مفاجأت من العيار  التقيل

تكملة الروايه من هنااااااا 



 

تعليقات

التنقل السريع