القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ذهب ولم يعد البارت الحادي عشر 11بقلم هاجر حسين في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


#ذهب_ولم_يعد_البارت_11


حياة/ليل مالك اتخضيت كده في اي ياليل مالك اتخضيت لما سمعت ان نور خدت زين


ليل رد عليا _________________________

ليل/خد حياة وطلع بيها على الاوضه عشان ولدتها متحسش بحاجه 

ليل/مهما كان اللى هقوله عايزك تستوعبي وتكون قد اللي هتسمعيه

حياة/اسمع اي ياليل بقولك ابني زين

ليل/نور مش زي ماانتي عارفها ياحياة

حياة/يعني اي


ليل حكي لحياة كل حاجه وازي نور من الاول وهي عايزها تموت 

حياة/احنا هنعمل اي دلوقتي انا عاوزه زين ياليل 

حياة بتترمي في حضن ليل وبتعيط 


تليفون ليل فجأة بيرن

ليل/الو

عاصي/فين حياة 

ليل/حياة دي تبقي مراتي عايز اي منها

عاصي/والله موضوع عائلي مابيني ومبينها وبين ابننا 

عاصي/انت مش واخد بالك من حاجه انت ملكش وجود اصلا ياليل 

حياة اخدت التليفون من ليل

حياة/ابني فين ياعاصي

عاصي/قصدك ابننا 

حياة/ابني لو مرجعش ليا في ظرف ساعه انا هبلغ عنك ياعاصي

عاصي/حلو اوي عشان لما الشرطه تسألني هقولهم هو فيه اب هيخطف ابنه 

حياة/انت عايز اي

عاصي/انتي اللي في ظرف ساعه تكوني مطلقه من ليل وجايه عشان نسافر انا وانتي وزين 

حياة/انت شكلك اتجننت انا عمري ماهطلق من ليل انت فاهم 

عاصي/طبعا طبعا فاهم بس انتي اللي بتخليني ألجأ للحلول دي

حياة/يعني  اي

عاصي/يعني لو مطلقتيش من ليل في خلال ساعه 

انا هرجعلك زين 

بس هخده منك في المحكمه وبالقانون يالحلوه وساعتها هيعرفو انو مش ابن ليل

وان الزوجه المصونه كانت علي علاقه بواحد من غير جواز قبل جوازها وخلفت منو ولد

وطبعا عمي مش هيستحمل الصدمه واحتمال يموت

وسمعة حضرتك هتبقي في الارض 

وابنك هخده في كل الحالات وهتبقي لوحدك 

يبقي نعمل اي زي الشطار 


عاصي/انا هقفل وفي ظرف ساعه تكوني عندي بورقتك


عاصي قفل التليفون 

حياة بتعيط ومش عارفه تعمل اي

حياة/ليل انت ساكت ليه 

ليل/لازم نطلق

حياة/انت اتجننت ده بدل ماتقولي انا معاكي ومش هسيبك 

ليل/افهمي ياحياة صدقيني مش هقدر 

حياة/يعني اي مش هتقدر

ليل/مش هقدر اشوفه بيطعن في شرفك وسمعتك مش هقدر اشوفك مكسوره مش هستحمل اسمع عنك كلمه 

حياة/وانت معايا هستحمل كل حاجه وانت معايا انا هقدر اوجه كل ده متسبنيش ياليل 


ليل/وأهلك اللي ممكن حد يموت فيهم لو سمع الموضوع ده


فجأة الباب بيتفتح وبتطلع ام حياة 

ام حياة /هو انا فعلا هموت ياليل لو سبت حياة وخلتها تروح للحيون ده 


حياة /ماما 

ام حياة /مش وقته عتابي ليكي مش دلوقتي المهم دلوقتي نعرف نرجع زين 


أم حياة / مسكت ايد حياة 

ام حياة /شوفي على قد وجعي منك بس لو لزم الامر والموضوع اتكشف فالازم تعرفي اني هفضل طول عمري جمبك 


ام حياة ل ليل /اما انت بقا فأنا مغلطش لما قولت عنك جوهره انت مش بس جوز بنتي انت معزتك في قلبي بقت اكتر من بنتي يابني 


ليل//لو انا فعلا بقيت عندك اغلي من حياة اتصلي بالمحامي دلوقتي خليه يجي وثقي في اللي ابنك هيعمله 


حياة /خلاص قرارت تسيبني

ليل/قولتهالك مره انا عمري ماهسيبك ولا اتخلي عنك 


ليل/واثقه فيا 

حياة/اكتر من نفسي 


المحامي جيه 


المحامي اتفضلو انتو الاتنين وقعو على ورقة الطلاق 

ليل/بيبص لحياة والدموع في عينه وقام موقع على الورقه


حياة /مهما حصل هتفضل انت الاول والاخير في قلبي 

وراحت حياة موقعه على ورقة الطلاق


ليل خد حياة وورقه الطلاق وراح لحد عاصي 

عاصي شاف ورقه الطلاق

عاصي/اظن مهمتك خلصت لحد كده تقدر تمشي دلوقتي وياريت منشوفش وشك تاني


ليل مشي وحياة فضلت مع عاصي


عاصي /طبعا فاكره الحكايه انتهت لحد كده انما دي لسه بتبداء 


عاصي طلع جايب مأذون وهيتجوز حياة 

عاصي/عايزك بقا في ظرف 10دقايق تكوني جاهزه عشان نتجوز 

حياة/انت اتجننت افهم بقا انا مبحبكش

عاصي/عادي زي ماحبيتيني وكرهتيني هترجعي تحبيني تاني 

حياة/ واذا رفضت الجواز منك 

عاصي/عادي جدا بصي هناك كده 

حياة بتبص لقيت زين متعلق فوق حمام البسين وفي من النحيتين شامعه تحت الحبل 

عاصي/الوقت بيعدي ياعروسه ها تحبي تبقي عروسه ولا تمشي في جنازة ابنك

حياة/انا ازي في يوم كنت بحبك انت لا يمكن تكون بني ادم او اب خساره فيك الابوه 

عاصي/يلا اطلعي وخلصي والا اديكي شايفه 


حياة طلعت ولبست فستان الفرح 

وفجأة باب الأوضة بيخبط 

حياة فتحت الباب واتصدمت

   

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

#ذهب_ولم_يعد

بقلمي Hager Hussein

تكملة الروايه من هنااااااا 
 

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع