القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية صغيرة درغام الجزء الثاني البارت الثالث عشر13بقلم سندريلا انوش في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


الفصل الثالث عشر:


من رواية صغيرة درغام بقلمي سندريلا انوش 💋💋❤..


فحمله ليقرأ اسم المتصل ليصعق.

تهكمت معالم وجهه وهو يقول:بتاع ديدان. 

ابتسمت فجر بتوتر ثم مدت اصابعها قائله وهي تسحب هاتفها بسرعة البرق:اوبس!


وفرت راكضه..ظل يحدق في الفراغ امامه ثم صاح قائلاً:فااااااااااجججررر.

فجر من اعلي السلم:واللي يعرف يمسكني يفرچيني.


ركضت الي اعلي وهو خلفها..وظلوا يركضون حتي وصلت فجر الي حائط سد..

فجر وهي تضرب بيدها علي الحائط بفزع:افتح يا سيستم..قصدي يا سمسممممم اااعععع هيعلقوني.


وقف خلفها وهو يلهث بقوه ثم اعتدل في وقفته واخذ يقترب منها ببطء مميت..

فجر بتوتر:عيله وغلطت ياخويا.

درغام بدهاء:واللي غلط بيتعاقب.


ثم حاصرها بين يديه وكبل يدها فوق رأسها قائلاً:قولي مجنونه يا لمونه وهسيبك! 

نظرت فجر باعين متسعه:نعم!

اقترب درغام من اذنيها وتعمد ان تضرب انفاسه عنقها قائلا بصوت عذب:قولي مجنونه يا لمونه..بس مش هنا.


في الاسفل عند حمام السباحه وقفت فجر وهي تضع يدها في منتصف رأسها وتدور حول نفسها وهي تقول:مجنونه يا لمونه مجنونه يا لمونه..وحسبي الله.


اخذ يقهقه بقوه..فركضت اليه ودفعته في في المسبح ولكن لسوء حظها سحبها فسقطوا سويا..


رفعت رأسها من الماء بشهقه كبيره ولكنه سحبها من قدميها الي اسفل حتي تقابلت اعينه تحت الماء..


ابتسم بمكر وحاصر خصرها بيداه ثم ارتفع بها الي اعلي محددا لتشهق ولكن تلك المره بخجل..

فجر بصياح:انت كح كح بتسحبني ويااك لللييييععععع.

درغام:عشان تتربي..ثم رفع قدميها حتي طوقت خصره..فظهور في موقف غرامي لا يحدث الا بين الازواج..


فجر بتعلثم:د..رغام..اي عيب..كدا..اععععع انت بتهبب اييييييييي.

اخذ يخلع ملابسه العلويه حتي كشفت عن عضلاته..والقي بذلك التيشيرت خارج الماء قائلاً بمرح يعتليه مكر:هنتسلي شويه.


اكتسى وجهها حمره لا قبلها ولا بعدها حمره..فتحسس وجناتها قائلاً:فجر لاماضه بتتكسف..يا الله.


اخذت تضربه بقضتي يدها علي صدره وهي تقول:اعععع انت قليل الادب ماشوفتش ربع ساعه ادددب نزلنييييي.


درغام بمكر:حاضر هنزلك.

ابعدها عنه ثم انزل راسها اسفل الماء لتظهر فقاعات الماء بغزاره حوله ثم رفعها مجدداً 

واحضتنها قائلا:هااا.


قالت بصوت شبه باكي:طلعني ونبي انا بموت من التلج.

نظر درغام اسفله وقال بجديه مصتنعه:هي المايه بقيت دافيه كدا لي!! 

نظرت فجر اليه بعد فهم وما هي الا ثواني حتي ادركت مغزاه فصرخت به قائله:والله ما حصللللللل..لالا معملتهااش.


انفجر ضاحكاً..بل صدى صوت ضحكته الرجوليه ارجاء البيت بأكمله علي هيئتها وانفعالها بطريقه هستيريه..


ثم ادارها الي ظهره فطوقت يدها عنقه وحملها خارج الماء بل اكمل بها حتي الداخل فقابل انور في طريقه..


انور:درغام عاوزك في اااا..اااا اي دا.

اشار درغام اليه بان ينتظر وقال:هطلعها واجيلك.

تعلقت فجر به اكثر ثم اخرجت لسانها الي انور الذي رفع احدى حاجبيه باستنكار..


فأتت ديلان وهي تقول بحقد:ينفع اللي بيعمله دا؟!

انور بتهكم:اللي هو! 

ديلان:اللي هو بيعمله مع البنت اللي هي نص عمره دي!!

انور بصرامه:ديلان كلنا عارفين ان درغام بيتعامل مع فجر علي اساس انها هتكون مراته في يوم من الايام.


ديلان باستنكار:طب وانا؟؟

انور بسخريه:انت اي؟! ديلان شيلي من دماغك فكرة ان درغام يتجوزك دي لانه اخد اللي عاوزه منك من زمان.

ثم رمقها بنظرات استحقاريه..وذهب الي غرفة المقابلات..


عند درغام..

انزلها في غرفتها قائلاً:غيري هدومك ونامي كفايه كدا.

فجر:لا هذاكر وبعدها هنا..بس خارجه بكرا معاك.

ابتسم درغام وارجع خصلاتها المتمرده الي الخلف وقال:فجر..انت ممكن تيجي في يوم تكرهيني! 


عقدت حاجبيها قائله:لي بتقول كدا.

تنهد قائلاً:ريحيني يا فجر..اه ولا لاء؟!

تعلثمت وقالت:لل..لاء.

ابتسم بأريحيه..وقال:طيب بصي هخلص مع انور تحت..وهطلعلك هنا..عاوز اكلمك في موضوع مهم..اتفاقنا.


هزت رأسها بالموافقه ثم خرج..نظرت في اثره بتوتر قائله:ربنا يستر.

عند سامر..

اخذ يعرج بقدمه قائلاً:مابيموش لي هاه..متبت فالدنيا كدا لي.

اجابه رجب بحقد:زي القط بسبع ارواح.

سامر:مبيخلصوش يا رجب مبيخلصوش..دا مضروب اكتر من طلقتين وطلع كويس منها..سكاكين في ضهره واخد..سممم يا رجب سمممم..طلع مدرب عليه..اعمل اي تاني.


رجب بترقب:الا هو اي السبب اللي خلى ديغو اسطنبول يقطع رجلك! 

نظر سامر امامه بشرود قائلاً:دي قصه طويله..


عند درغام وانور..

انور بقلق:درغام انت ناوي علي اي؟؟

درغام بهدوء:كل خير.

انور:ومن امتي الخير بيجي من ورا عدنان وسرايا.

اقترب بجذعه من انور قائلاً:انت عارف  لو هما  في صفنا..هنكسب قد اي..ومتنساش دي اخوك الكبير وبنت خالك اللي هي بنت عمي بردو! 


تنهد انور قائلاً:يا درغام انت فاكر اخر مره روحنا لتركيا اي اللي حصلنا؟؟

درغام:عاارف يا انور..بس الوضع دلوقت اختلف هما اللي طلبوا يقبلوني.

ثم تابع بهدوء:بس المره دي الكوره في ملعبي.


في مطار تركيا.. 

تسير تلك الفاتنه بجانب ذلك الوسيم بغرور وتعالى..

سريا بتهكم:لا اعلم لماذا علينا ان نستعين بمساعدة ذلك الوغد.

عدنان:سرايا..انا اعلم سبب كرهك لدرغام ولكن هذا لا يعني اننا ليسنا بحاجة اليه! انت تعرفيني من هو ديغو اسطنبول.


وضعت حقيبتها في ذلك الممر المتحرك قائله:لن انسي يا عدنان..لقد جرحني كيييف كيييف يرفض عرض الزواج بي هاا..والان يخطط للزواج من طفله..لا اصدق ما قاله انور..انها بلغت السادسه عشر منذ فتره صغيييره.


تنهد عدنان بضيق:سرايا..درغام يفعل ما يشاء..لسنا والديه! 

سرايا:ان كان والديه علي قيد الحياة لرفضوا تلك المهزله.

عدنان:اممممم حسنا فالتخبري والدك بذلك! اليس هو من خطط لقتل ابويه.


كممت سرايا فمه برعب قائله:شششش اهدء ستفضح امره..ءانت غبي ام ماااذاااا.

ابعد يدها بعنف قائلاً:اتعلمين ان عرف درغام بذلك ماذا سيكون مصيرك! حتماً الموت..ليكي ولوالدك..وامي أيضاً فهي ساعدت ابيك في قتل اخيها.


نظرت اليه بتوتر ثم سمعوا النداء الأخير لاقلاع طائرتهم الي بلادنا الحبيبه..

في مصر خاصتا عند درغام..

صعد الدرج بعدما ودع انور واتجه الي غرفتها وطرق بابها ففتحه هي له..


افسحت الطريق للدخال فقال:لا مش عندك تعالي عندي في الاوضه.

توترت فجر وتعلثمت:ااا ااا لي؟!

نظر اليها مشاكسا ايها:لا مش اللي في دماغك يا دماغ شمال!


نظرت اليه بصدمه قائله:ش..شماااال؟!

جذبها من يدها وادخلها غرفته ثم اغلق..نظرت اليه بتوتر قائله:اي الموضوع بقي! 

اتجه الي فراشه واشار اليها بجلوس جانبه فاتجهت اليه بتردد ثم جلست بجواره..فتناول كفها بين كفوفه..


نظرت فجر اليه باهتمام فقال:انا كنت متجوز.


جحظت عينان فجر بصدمه وهنا توقف قلبها عن النبض لجزء من الثانيه..مااذا متزوج 

فاكمل درغام الذي شعر بارتعاش كفها اسفل كفه:بس اتقتلت من تمن شهور..ماكنتش بحبها زي ما الكل مفكر.


فجر بارتجاف:از..ازاي.

درغام:يعني كان جواز لهدف معين..ومن اسباب جوازي ليها انها عرفت حاجه ماكنتش ينفع تعرفها..بعد جوازنا علي طول عرفت انها حامل..بس اللي ضايقني انها حملت في بنت! 


فجر برعشه:ومالهم البنات يعني! 

درغام:مبحبهمش..المهم كنا مسافرين وهي لسا في نص التالت العربيه اتقلبت بينا..اخر حاجه شوفتها..لما سامر سحبها من العربيه وسمعتها بتقول متقتلنيش ارجوك..بعدها سمعت صوت الرصاصه..وهنا فقدت الشعور بكل حاجه حوليا.


نظرت فجر بحزن فقال:صحيت بعدها بتلات شهور.. بعدما طبعا دخلت في غيبوبه ولما صحيت عرفت انها ماتت..محدش انقذها..منكرش اني زعلت وقتها..كانسان طبيعي هيزعل علي مراته اللي حامل.


فجر بتردد:ط..طب هي عرفت اي عشان تتجوزها انت؟!

نهض درغام واتجه الي تلك الخزانه وفتحها قائلاً:عرفت دا.

ثم ضغط علي زر ليتحرك الجدار الي الجانب وتظهر مجموعه من الاسلحه بمختلف احجمها..والعديد من بندقيات القنص..


نهضت فجر ووقفت بجانبه..فتوقع انها ستفر هاربه من الخوف..فهي امام قاتل الان..ولكن للمره الألف تخلف تواقعاته عندما صرخت قائله بفرح:اععععععععععع قناصه AWM ثم اتجهت اليه وحملتها فسقطت بها أرضا..واخذت تتفحصها باعين لامعه..


نزل درغام الي مستواها قائلاً باستنكار:انت فرحانه بيها! 

هزت فجر رأسها قائله:بدوخ السبع دوخات عليها في بابجي..ودلوقت هي ما بين ايدي فالواقع..بس كبيره اووي.


نظر اليها بتفحص فقالت:علمني.

درغام:اعلمك اي؟!

فجر بفرحه:علمني اضرب بيها نار..يلا يلا.

نهض درغام قائلاً:لا مينفعش..مينفعش خالص..ممكن تتأذي كدا.


نهضت فجر ومسكت يده بترجي:عشان خاطري يا درغام ونبي ونبي.

تنهد باستسلام قائلاً:خلاص..تعالي فالبلكونه لانها لازم تكون علي ارتفاع معين.


حاولت حملها ولكنه ثقيله للغايه فضحك درغام ورفعها بيد واحده امامها قائلاً:عاوزاني اعلمك وانت اصلا مش قادره ترفعيها عن الارض! 

نظرت اليه بضيق فقهقه بقوه وسار معاها الي الشرفه ووضع تلك القناصه عليها..


درغام وهو يشير امامه:تعالي اقفي هنا بقي.

وقفت بحماس امامه فحاصر خصرها بيداه قائلاً:انا هقف اسندك كدا لان بيبقي في رجعه للقناصه ممكن توقعك.


ابتسمت بتوتر واخذ هو يعلمها كيفية التصويب وكيفية تحديد الهدف ان كان متحرك..

حتي اطلقت اول رصاصه واصيبت هدفها..فقفزت بسعاده فشاركها فرحتها حتي هدءت قائله:عرفني بقي انواع الاسلحه اللي هناك دول.


اتجه درغام الي الخزنه واخرج قناصه اخري قائلاً: دي أفضل 5 بنادق قنص بعيدة المدى في العالم


شرح لها كيفيه استخدامها وأهميتها


جلست فجر باستمتاع تنصت اليه باهتمام حتي ختم حديثه ببنادق القنص كار بانواعها.. 



جلس علي فراشه قائلاً:وفي غيرهم كتير بس مش هنا.

ثم ضغط علي فراشه..فتحرك هو ايضا لتكون امام مجموعه اخرى..


نهضت فجر قائله:يعني انت بتستعمل دول في اي؟!

درغام بهدوء:في القت،،ل اومال هصطاد حمام وعصافير يعني! 

ابتسمت هي بتوتر قائله:قت&$ل! قت&$ل الناس يعني! 


استشف درغام الخوف من مقلتي عيناها..فنهض واحضتن وجهها قائلاً:ايوا قت&$ل الناس..بس اللي بيأذيني بس يا فجر.


ابتسمت فجر بوهن وقالت:يعني هي عرفت كل دا.

رأي درغام الغيره في عيناها فقال:عرفت بالصدفه..ماكنش لازم تبعد بعدها..لاني بكل سهوله كنت هبقي تحت عيون الحكومه..وخاصتا الانتر بول الدولي.


نظرت فجر اليه بتردد قائله:طب علمتها زي يعني كدا ولا انا بس! 

ابتسم درغام قائلاً:لا طبعا..كل اللي عرفته اني قن&"اص وق&$اتل وصورت كام سلاح من اللي عندي..اضطريت اتجوزها طبعا.


نظرت فجر اليه قائله:طب انت بتعرفني لي كل دا؟! مش خايف اروح اقول لاي حد علي الحاجات دي.

درغام:لاني عارفك يا فجر..ومأمنك علي كل حاجه.


ثم تنهد قائلاً:فجر..تتجوزيني! 


يتبععععع...

اظنننننن مفييييش احلي من كدااا انتظروا الحريقه كلها بعد الفصل ال15..

تكملة الروايه من هنااااااا 

#صغيرة_درغام

#درغام_فجر

#سندريلا_انوش




 

تعليقات

التنقل السريع