القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية نور البارت 19_20الاخير بقلم هدى ناجي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه



19_20



اتفتح افتكرت احمد وكانت فرحانه اوي 

باب الاوضه خبط 

فتحت بسرعه ومن غير تفكير 

نور : احمد !!

 ثم اتسعت حلقت عينيها بصدمه: انت!!

فارس : ايو انا مستغربه ليه كنتي مستنيه احمد مش كده ثم نظر اليها نظره مقر*فه بس اي الجمال دا 

نور رجعت خطوه لورا عشان تقفل الباب لكنه زق ايديها وفتح الباب بل وأصبح داخل الغرفه رجعت نور عدت خطوات للوراء حتي اصبحت بجوار السرير 

نور بعصبيه وزعيق : اتفضل اطلع برا انت اكيد شارب حاجه او مش واعي للي بتعمله 

فارس بغضب: لا انا واعي كويس للي بعمله انتي بتاعتي انا وبس 

نور بزعيق : انت اكيد مجنون احمد لو شاف الي انت بتعمله دا هيقتلك 

فارس نظر اليها بطرف عينه وبلامبالاه: تؤتؤ ولا هيقدر يعمل حاجه ومش بس كدا مش هيقدر يوصل هنا اصلا اصل انا خوفت عليه ليجراله حاجه لما يشوفك ف حضني فعطلته بطريقتي 

نور بغضب صفعته ع وجهه فتغير لون عينيه من الأخضر للاسود بسبب الغضب وجرها من ايدها ورماها ع السرير  واقترب منها ودفن وجهه في رقبتها ازداد صراخ نور وحركاتها وبصت جنبها شافت فازه كبيره بقت تقرب ايديها ليها بكل الطرق لحد ما وصلتلها وضربته بالفازه ع دماغه 

فارس : ااااه

 

""""""""""""""""""""""""""""""""""

في شركه الراعي للمقاولات 


انهي احمد اجتماعه مع مدير الشئون القانونيه واتجه إلي مكتبه ووقف بجانب الشرفه ونظر الي ساعته فوجدها الرابعه 

فأخد هاتفه ومفاتيح عربيته من ع المكتب وخرج واتجه إلي الاسانسير   

ووصل لعربيته ودخل وادار سيارته واتجه إلي بيته ولكنه فوجئ ف الطريق بعربيه بتحاول تصتدم بيه بأي طريقه وكان احمد يتفادها ولكن فوجئ بط*لقه تصيب زجاج السياره فأنزل راسه قليلا ثم تتابعت الرصاصات ع العربيه واحمد مش عارف كل ده سببه اي بقي يسرع العربيه  ويلفها عشان يبعد عنهم حاول يهدي السرعه عشان ف اخر الطريق في منحدر  فحاول يدوس ع الفرامل لكن ملقاش فرامل ف العربيه وفهم انها خطه مدبره الهدف منها قتله لكن مش عارف مين دبرها واحمد بقي يبعد عنهم ويقرب اكتر من المنحدر وف اللحظه دي فتح باب العربيه ونط بسرعه وساب العربيه تقع ف المنحدر واستخبي ورا صخره كبيره  واول ما العربيه الي كانت وراه وصلت للمنحدر وخرج منها ٣ اشخاص وبصوا ع المنحدر شافوا عربيه احمد وهي واقعه ومولعه افتكروا احمد فيها واحد منهم خرج تلفونه من جيبه  


""""""""""""""""""""""""""

عند نور 

بعد ما ضربت فارس بالفازه زقته وطلعت تجري وهوا وراها ودخلت اوضه تانيه وقفلت ع نفسها الباب وهي بتصرخ وفارس جه يفتح الباب لقاه مقفول 

وقف والشر بيتتطاير من عنيه والدم سايل ع جبينه وقبض ع ايده وبزعيق  : انتي فاكره ان انتي كده خلصتي مني لا مش هسيبك مش هخلي ابن الراعي يتهني بيكي وهنا جاؤه اتصال وخرج تليفونه 

فارس بغضب : الو 

الي بيكلمه: ايوا يباشا عربيته ولعت وهوا اتفحم جواها 

فارس ضحك ضحكه شريره : برافوا عليك 

وقفل تليفونه 

وخبط بغل ع باب الاوضه 

فارس : افتحي مفيش داعي تعادندي معايا كده كده بقيتي بتاعتي متخفيش هحافظ عليكي خالص دانتي اخر حاجه فاضله من ابن عمي الله يرحمه 

نور اول ما سمعت كده شهقت بصدمه وبصراخ: انت بتقول اي 

فارس من خلف الباب : الي سمعتيه احمد الراعي خلاص حصل ابوه 

نور بصوت مخنوق من العياط: لا مستحيل احمد عايش انت كداب وجلست خلف فلم تعد قدمها تحملها بعد سماع موت حبيبها 


"""""""""""""""""""""

عند احمد 

كان جالس خلف الصخره واستمع لكل الي اتقال وخصوصا لكلمه( كده خلاص فارس بيه اكيد هيدينا مكافأه كبيره ) اخترقت الكلمه اذن احمد وقلبه أيضا فشعر بوخذه ف قلبه 

احمد ف نفسه: معقوله فارس يعمل كده طب ليه عايز يقتلني ثم تذكر نور ف البيت دلوقتي وفارس .. فوضع يده ع قلبه لا مستحيل 

يارب تكون نور بخير انتظر حتي رحل رجاله فارس وخرج مسرعا الي الطريق واشار الي عربيه فكانت عربيه كبيره نص نقل ووقفت وركب احمد وكله قلق ثم تذكر هاتفه فوضع يده ف جيبه يتفحص وجود الفون وأخرجه 

"""""""""""""'""""""

عند نور 


كانت قاعده ف الارض بتعيط وكاتمه صوت عياطها بأديها وفارس يخبط ف الباب ويضحك ب شر 

وبدأ يخبط ف الباب برجليه ونور تعيط وتقول بصوت ضعيف :  يارب نجيني منه يارب 

وسمعت صوت هاتفها يرن كان الهاتف بيدها لكنها من شده الخوف مرتبكه لا تدري اين هو الي ان انتبهت فوجدت المتصل احمد وهنا علت الفرحه وجهها لم تعد تسمع صوت خبط الباب ولا صوت فارس المقزز وابتسمت وباقت من شرودها وفتحت

نور: الو .. ااحمد.. انت كويس .. رد عليا 

احمد: انا بخير متقلقيش انتي كويسه؟!

نور بضعف ودموع : فارس بيحاول يتهجم عليا ي احمد انا خايفه بيكسر ف الباب الحقني 

وهنا سمع فارس نور بتتكلم 

فارس بغضب  : بتكلمي مين محدش هيلحقك من ايدي والايد الي هتحاول تحوشني عنك هخليها تحصل احمد الراعي 

احمد: متخافيش متتحركيش من مكانك انا جي 

احمد وصل للبيت وفتح الاسانسير فوجده معطل فصعد يركض ع السلالم حتي وصل إلي شقته وحطم باب الشقه ودخل ولقي فارس واقف وبيكسر باب الاوضه الي فيها نور شده وضربه بونيه ف التانيه وقع فارس ع الارض ومثل انو اغمي عليه

 احمد : نور افتحي متخافيش 

نور فتحت الباب وحضنت احمد بخوف واحمد بقي دافن راسها ف صدره وهما بيخرجوا بهدوء فارس قرب من مسدسه وجابه وضرب رصاصه جت ف احمد واحمد وقع ع الارض كأنه مات ونور صرخت وفارس وقف وراح بيشدها  احمد شد رجله وقعه ع الارض وفضل يضرب فيه لحد ما نور بقت تشده عنه وتقوله لا ي احمد بلاش تموته سيب القانون يعاقبه 

احمد قام وحط ايده ع كتفه كانت الرصاصه خدشت كتفه بس 

احمد لف ايده التانيه ع رقبه نور من ورا وشدها لحضنه وبقي يبوس جبينها 

البوليس جه وقبض ع فارس 

ونور كلمت ساره وايسل وحكتلهم ع الي حصل ومن قلقهم ع نور راحولها وكانو قاعدين جنبها 

والبيت كان متبهدل قزاز ع الارض  وستاير واقعه والباب متكسر احمد كان قاعد ع الكرسي ونور وساره وايسل قاعدين ع الكنبه نور ف النص وهما الاتنين بيحاولو يهدوها 

واحمد مسك تليفونه وطلب اسر  وقاله:  ايوا جهز نفسك هتسافر بكره 

نور : هتسافر!؟

احمد : ايوا احنا كلنا محتاجين نهدي اعصابنا من الي بيحصل وكمان البيت هياخد وقت عشان يتصلح 

نور : هنسافر فين 

احمد : اسكندريه هنقعد ف الفيلا الي هناك 

نور بصت لساره وايسل : بس 

احمد : بس اي هيجوا معانا طبعا  وماما واسر كمان هيجي معانا  جهزوا شنطكم كلكم هنمشي الفجر 

الساعه ١ 

كله كان بيجهز شنطه  


"""""""""""""""""

عند اسر 

فاطمه والده اسر : سفر اي وزفت اي والعروسه الي المفروض نروح نشوفها بكره يحبيبي انا عايزه افرح بيك بقي 

اسر : انا مش عارف انتي مستعجله ع جوازي ليه بست الكل عايزاني اجيب واحده تشاركك ف حبي

 

فاطمه: يحبيبي كل أم نفسها تفرح بأبنها وبعدين انت مالك انا عايزاها تشاركني 

اسر : خلاص يماما اوعدك لما ارجع نبقي نتكلم ف الموضوع دا 

فاطمه: هوا احنا لسه هنتكلم مالها سلمي بنت خالك  عروسه زي القمر ولا اميره بنت طنط فتحيه 

اسر سحب شنطته : ماما انا حافظ كل الاسامي الي هتعديها ولو كنت فاضي كنت عدتهملك بس انا ورايا سفر سلام وخرج وافق الباب ورائه 


""""""""""""""""""""

عند ايسل كانت حضره هدومها 

كلمت ايسل سارا

ايسل : الو ايو يساره انا جاهزه 

ساره: وانا كمان هعدي عليكي دلوقتي اخدك

تحت بيت ايسل كانت واقفه عربيه ادم ع اول الشارع وكان ادم قاعد فيها بيترقب ايسل هو لسه بيحبها ونفسه تسامحه ويقدر يوصل لقلبها من تاني ورغم انو عارف انها لو شافته هتدايق لكن مش قادر يبعد نفسه عنها  

""""""""""""""

 عند احمد ونور 

احمد : حبيبتي انا مش عايزك تفكري ف اي حاجه من الي حصل 

نور : انا كنت مرعوبه يكون حصلك حاجه 

احمد : بس انا قدامك اهو وان شاء الله الي جي هيكون احسن 

أغلقت نور شنطتها 

واحمد اتصل لأسر ايوا 

احمد: طيب ي اسر احنا نازلين 

احمد : يلا ي نور كلهم تحت 

كان واقف قدام الباب احمد ونور وفاتن  وايسل واسر وساره  وانطلقت عربياتهم ف الطريق الي الاسكندريه 

 ووراهم عربيه ادم الي كان متابع ايسل ف كل خطوه وصلو للفيلا 

ودخلو 

احمد ونور دخلو ع اوضتهم  وساره  كانت اوضتها جنب اوضه اسر وفاتن وايسل كانت اوضهم  جنب بعض ف الدور الأول 

كل واحد دخل اوضته وكانو تعبانين من السفر وكلهم تقريبا ناموا 

وأدم قعد ف شاليه قريب من الفيلا عشان يقدر يشوف ايسل كل يوم 

الساعه ٣ العصر

نور صحيت من النوم وكانت ف حضن احمد شالت اديه براحه ودخلت الحمامه اخدت شاور وخرجت لافه فوطه وشعرها مفرود وبتنشفه ودخلت لبست ميني دريس كحلي وراحت تصحي احمد 

احمد بنوم : صباح الخير ينور عيني 

نور : صباح النور يا زوجي العزيز  انا بقول كفايه نوم كده وراحت ناحيه الشباك البحر شكله حلو اوي عايزه انزل 

طب يلا ناكل وبعدين نتمشي سوا 

ايسل ايقظها صوت الهواء يداعب الستاير ففتحت عيناها لتري النور وقامت تغير هدومها 

اسر صحي واخد شاور وغير هدومه ولبس تيشرت ابيض وشورت اسود وكان خارج من اوضته بسرعه خبط ف ساره الي كانت لابسه هي كمان تيشرت ابيض وبنطلون جينز وكوتش ابيض وربطه شعرها الاحمر لفوق وعنيها الزرقا وبشرتها البيضه 

اسر باصلها بصدمه وقال بسم الله الرحمن الرحيم 

ساره : أي شفت عفريت 

اسر بتوهان: تؤتؤ شفت ملاك

ساره : نعم 

اسر : قصدي مش تحاسبي 

ساره: تحاسب ازاي وانت الي خبط فيا اتنهدت بضيق عن اذنك

اسر حط ايده ع راسه : اووووه ..... ودخل تاني اوضته  ..اي دا انا كنت رايح فين.. اه كنت نازل تحت 

فاتن قامت من النوم وخرجت وشافت ايسل 

فاتن: صباح الخير 

ايسل : صباح النور يطنط 

ساره من بعيد : صباح الخير يطنط صباح الخير ي ايسل 

ايسل: صباح النور 

فاتن: انتي رايحه فين كدا 

ساره يعني عايزه انزل اجري شويه 

احمد ونور نزلو ونور وايسل دخلو المطبخ يحضروا اكل 

وفاتن واحمد كانوا قاعدين ع السفره 

واسر نازل 

احمد : ع فين كدا 

اسر : هتمشي شويه 

احمد وايسل وفاتن ونور كانو بياكلو 

واسر خرج بتمشي وساره كانت بتجري حولين البيت خبطت فيه تاني وكانت هتوقع اسر مسكها وحاوطها بأيده وبص ف عنيه الي فيها امواج البحر وفجأه ايسل بربشت واتعدلت وقالتله: وبعدين بقي 

اسر : نعم 

ساره بسخريه : اظن المره دي كمان انا الي خبطك مش كده 

اسر بتريقه  : لا انا 

ساره : افندم 

اسر بتقليد : قولي بقي انك لقتيني قمور وحليوه قلتي تتلزقي فيا

ساره : والله طيب حضرتك هتمشي منين 

اسر مشيرا بيديه :  من هنا 

ساره مشيرا عكسه وانا من هنا بعد اذنك 

اسر غمض عنيه: شكلي لقيتها يا ماما

ايسل بعد ما اكلت خرجت نتمشي لوحدها وكانت لابسه فستان اصفر وفارده شعرها البني  وماشيه تكلم البحر وتحكيله وأدم بيتتبعها من بعيد 

نور واحمد خرجوا يتمشوا سوا ونور قعدت ع الرمل وكتبت عليه( بحبك قد البحر وموجاته ) 

احمد ابتسم وقالها هخليكي هنا هروح اجيب ايس كريم 

نور اتنهدت والتفتت شافت ايسل ماشيه وحد ماشي وراها خافت تكون مصيبه جديده راحت وراها 

وخبطت ع ضهر الشخص دا وبزعيق : تسمح تقولي ماشي وراها ليه عايز منها اي 

التفت ليها 

نور : ادم قصدي حضره الضابط 

ادم: مدام نور 

نور :  عايز اي من ايسل تاني ابعد عنها بقي 

ادم بألم : هي 

نور : ايوا حكت لي كل حاجه 

ادم : والله انا لسه بحبها وهفضل احبها طول عمري  

نور : وهي كمان لسه بتحبك 

ادم برق وعنيه دمعت 

نور والله بتحبك لو مكنتش بتحبك مكنتش هتتوجع كدا  وانا هساعدك لان انت الوحيد الي تقدر تداوي جرح قلبها.............


#نور

#الجزء_التاسع_عشر

#بقلم هدي ناجي

 

الي جي هوا البارت الأخير عايزه تفاعل كبير لو لقيت التفاعل عدي الالف لايك دلوقتي هنزل الاخير😎



(بعض النهايات قد تكون بدايه لحياه جديده )💜🥀


 نكمل:-


ادم : بجد 


نور : ايوا بس امشي دلوقتي لان  ايسل شكلها راجعه وانا

 مش عيزاها تشوفك دلوقتي


 

ادم مشي ونور راحت قعدت ع البحر وايسل جت 


ايسل : الجميل بيفكر ف اي 


نور : فيكي يختي 


ايسل : فيا انا ازاي


نور : ايوا فيكي عاوزه اسألك سؤال وتجاوبيني بصراحه 


ايسل : اسألي طبعا 


نور : لسه بتحبيه ؟


ايسل :  .......


نور : يبقي بتحبيه 


ايسل فضلت باصه للبحر وساكته والتفتت لقت نور مشيت 

نور راحت لأحمد  


احمد : القمر كان بيتمشي لوحده فين انا مش قولتلك خليكي مكانك وروحت اجيب ايس كريم رحتي فين 


نور : هحكيلك ولازم تساعدني 


"""""""""""""""""

فاتن كانت قاعده ف الجنينه 


وساره دخلت عليها 


ساره: انتي قاعده لوحدك ليه ي طنط


فاتن : انتي كنتي فين يسرسور انتي مأكلتيش حاجه ي


 حبيبتي هحضرلك الاكل 


ساره: لا مليش نفس 


فاتن : ليه كده يحبيبتي 


ساره بحزن : خلاص يطنط الاجازه قربت تخلص وهرجع تاني المانيا 


فاتن: وانتي مش عايزه ترجعي ؟


ساره: نفسي اعيش ف مصر علطول نفسي مبقاش نصي


 مصري ونص الماني عايزه اكون مصريه بالكامل واعيش


 حياتي هنا بلاقي نفسي مبلاقيش صعوبه ف التعامل مع


 الناس لكن هناك وبرغم أني اتولدت هناك بس بحس بغربه


 بارده نفسي اعيش هنا واتجوز واخلف واكون حياتي واستقر هنا 


اسر كان جي ورا ساره بس وقف بعيد لما شافها بتتكلم كان


 عنده فضول يسمعها ولما سمع كل الي قالته اتنهد وغمض عنيه وقال: شبيك لبيك ي سرسور 


""""""""""""""""""""""""""" 

نور : كده تبقي عرفت كل حاجه 


احمد : واي المطلوب مني 


نور: كلنا نتعاون وتخلي ادم وايسل ينسوا الي فات ويحبوا


 بعض من جديد وكفايه السنين الي ضاعت منهم انت تخليك جنب ادم وانا هكون جنب ايسل وساره وطنط فاتن واسر


 هيسعدونا داحنا هنبقي تيم هايل 


مدت نور ايديها لاحمد وابتسمت ابتسامه طفوليه: ديل اور نوت تو ديل 


احمد مد ايدها ومسك ايديها وخبط راسه ف راسها: احلي ديل يا نور عيني 


"""""""""""""""""


احمد راح شاليه ادم واتكلم معاه وعرف قد اي هوا بيحب ايسل واتفق معاه ع الخطه 


""""""""""""""""""

باليل كانو كلهم متجمعين ع البحر وهما قاعدين  واحمد واسر


 قرروا يعملوا لحمه مشويه وكانوا بيشوها ف الجنينه وكانو


 عاملين انوار بسيطه وجميله  وساره ونور بيحضروا الاطباق والسلطات ف المطبخ وبيضحكوا 


نور : ايسل  ايسل 


ايسل : ايوا ينور 


نور معلش ي حبيبتي هتعبك معايا ممكن تروحي تشتري


 شيبس وكتشب لان مفيش هنا 


ايسل : ماشي مش هتأخر 


نور : ميرسي يحبيبتي 


ساره: انتي بتوزعيها ليه ما في كاتشب اهو 


نور شدت ساره من ايديها وخرجت 


واحمد وساره ونور واسر ف الجنينه 


نور : دلوقتي نقدر نتكلم 


احمد نده لادم الي كان مستخبي ف اوضه الجنينه 


واتفقوا كلهم ان ادم هيقعد معاهم عشان يكون قريب من


 ايسل بس منغير ما ايسل تعرف 

""""""""""

ايسل رجعت لقتهم قاعدين ف الجنينه وأدم كان مستخبي 


واحمد : اتفضل ي شيف اسر دوق اللحمه  كدا 


اسر : ما شاء الله ي شيف احمد حاجه روعه 


نور : احم احم انتوا هتلقبوا بعض عشان شوتولنا اللحمه 


احمد : لسه كنت بقولك اي اهوا ده الي بناخده منهم ي اسر

 كلام وبس 

نور بزعل : بقي كده طب عن اذنكم ي شيفات 


احمد قبل ما تتحرك كان حاضن*ها من ضهرها نور غمضت عنيها والتفتتلوا 


احمد : يعني انا والغلبان دا نقف ع رجلينا ساعتين ومفيش كلمه شكر وماشيه كدا عادي 


نور بصتله بطرف عينها: انتوا تحمدوا ربنا ان نفسنا حلوه وهناكل الي بتعملوه 


لم تكمل نور كلماتها حتي اقترب احمد وطبع قب*له ع شف*تيها الكريزيه


بربشت نور بعنيها : اا انا ..


احمد طبع ق*بله اخري ع خدها: اه انتي اي ... 

نور :  اا انا بحبك 


احمد : طب منا عارف 


نور نخزته ف كتفه: يسلام ..مغرور وتركته لتجلس بجوار


 ايسل التي شرد فكرها وهي تراقب تصرفاتهم  ممكن لا اكيد بتفكر ف ادم 


ساره كانت بتشيل اللحمه تحطها ف الطبق ايديها صوبعها اتلس*ع من الشوايه 


ساره: ااه 

اسر بلهفه: في اي .. انتي اي الي بتعمليه دا ومسك صوبعها


 وبقي ينفخ فيه.. اقعدي انتي وانا هجيبلك الاكل لحد عندك 


ساره كانت بتبصله بصدمه مكنتش متوقعه تصرفه واهتمامه بيها  وفجأه فاقت من شرودها وسحبت ايديها 


ساره : خلاص بقيت كويسه 


كلهم قعدوا بياكلو ف الجنينه واسر من غير ما حد ياخد باله


 رجع لحد الشجره الكبيره وادي لادم طبقه من غير ما حد


 ياخد باله وكان ادم واقف ورا الشجره بيراقب ايسل وهي


 بتضحك بينهم وقلبه ببضحك مع ضحكتها وارتسمت ع وشه ابتسامه طفوليه جمليه 


وايسل التفتت شافت ادم وادم اخد باله رجع بسرعه ودخل


 اوضته ايسل قامت وراحت عند الشجره ملقتش حد اتنهدت بحزن  وقالت اكيد بيتهيقلي 

""""""""

تاني يوم 


طلع النهار وكلهم بداوا ينفذوا الخطه كانت ايسل قالت لنور قبل كدا انها بتحب الرقص 


وكلهم اتفقوا يعملو حفله ع البحر ويخلوا ادم وايسل يرقصوا مع بعض 

ساره : بس ازاي هترضي ترقص معاه 


احمد : هنشترط ان كل الي يحضروا الحفله يكونوا متنكرين


 ويلبسوا اقنعه تنكر 

وهنخلي ادم وايسل يرقصوا وين*سجموا مع بعض منغير ما


 ايسل تعرف ان ادم الي بير*قص معاها 


ونزلو كلهم واتجمعوا ع الفطار 


ايسل اول ما صحيت وخرجت لقتهم كلهم قاعدين 


ايسل : صحيتوا بدري يعني 


نور بتوتر : اصلي جعانه اوي وساره كمان وطنط فاتن قلقت بدري وصحيت واسر كان بيلعب رياضه عشان كدا يعني 


ايسل بعدم فهم : تمم 


ع الفطار 

ساره قالت لأيسل ع الحفله 


نور  بتمثيل : يااه ي ساره حفله اي بس هوا احنا فايقين الكلام ده 

احمد : عندك حق ي نور حفلات اي وكلام فارغ اي 


ايسل : ليه بتقولو كده يجماعه انا شايفه انها فكره حلوه


 يساره وكمان تغيير 


كلهم ابتسموا وغمزوا لبعض 


نور : طيب بس لازم نخرج نشتري هدوم تنكر 


نور وايسل وساره راحوا المول يختارو هدوم كرتونيه 


نور اختارت(سندريلا sendrella )وساره اختارت (سنووايت  )وايسل


 اختارت( روبانزل) ونور اتصلت بأحمد 


الي كان هوا و اسر وأدم ف نفس المول 


احمد: اختارتي اي ؟! 


نور : سندريلا ي (سمو الأمير )


خلي ادم يختار لبس( يوجين )


واسر الأمير 


احمد ضحك ماشي يا اجمل سندريلا 


"""""""""""""""

باليل ف الحفله كانو كل المدعوين لابسين لبس تنكري واقنعه 


وخرج الاميرات التلاته نور وساره وايسل وكانوا اجمل من بعض 


وبعدأت الحفله ونور طلعت فوق المسرح وقالت كل اتنين


 هيرقصوا مع بعض واكتر ثنائي هينسجم ف الرقص هوا الي هيكسب جاهزين للتحدي 


وقبل ما تكمل كلمتها الاغاني اشتغلت ولقت اميرها حاطت


 ايده ع خص*رها وبي*رقص معاها ساره وايسل كانوا


 واقفين  اسر رفع القناع وغمز لساره ساره فهمت قصده


 وشدت ايسل وقالتها بصي في واحد لابس  (يوجين)  هناك


 اهو تعالي عشان انتوا هترقصوا مع يعض 


ساره سابت ايديها لقت ايد ادم  بتمسك ايديها شدها وطلعوا


 ير*قصوا واسر نزل ع ركبته قدام ساره الي كانت  (اميره ف

 ديزني ) فعلا مش محتاجه تنكر بشعرها وعنيها الزرقه 


وكان متوتر وقال : تقبلي..


ساره : اقبل اي 


اسر ف نفسه تقبلي تتجوزيني لكنه تردد وقالها: تقبلي ..تقبلي ترق*صي معايا 


ساره مسكت ايده قام ورق*ص معاها وكانوا كل الي ف


 الحفله بيرقصوا ويتسابقوا وفضلوا كلهم يرق*صوا 


وايسل كانت متميزه جدا ف رقص*ها وحركاتها الرقيقه وأدم


 كان منسجم جدا معاها  كانوا بير*قصوا مع بعض من وهما


 صغيرين وكانوا قريبين جدا من بعض ايسل كان قلبها بيدق


 بسرعه كانت حسه بحركه ادم ونفسه كانت حسه بيه لكنها


 تجاهلت احساسها وركزت ف الرق*ص كل الي ف الحفله


 تعبوا والي كعب جزمتها اتكسر والي رجليها اتل*وت والي تعبوا


 مفضلش غير تلت ثنائيات بينافسوا بعض ساره واسر وأدم


 وايسل واحمد واخيرا دقت الساعه ١٢ وكلهم وقفوا رقص إلا


 ايسل وأدم الي كانوا ف دنيا تانيه ايسل وصل احساسها


 لليقين ان الي معاها ده ادم حطت ايدها ع القناع بتاعه


 شالته وشافته وقتها بس حست بالدوخه وعنيها دمعت


 ونزلت من ع المسرح تجري ودخلت اوضتها وكلهم بيجروا


 وراها فاتن حضنت*ها: مالك يبنتي انهارت ف حض*نها لحد


 ما نامت ف اوضتها كل واحد فيهم راح ع اوضته بس نور


 كانت حسه رجليها مش شايلاها ودايخه كانت فاكره ان دا


 بسبب الرق*ص بس فجأه وقعت واغمي عليها احمد شالها


 وطلعها الاوضه وطلب الدكتور 


الدكتور شافها 

 

احمد بلهفه  : مالها 


الدكتور : اتطمن المدام حامل 


 احمد بلهفه: اي انت بتتكلم جد انا.. نور حامل ..هبقي بابا هبقي اب 


اسر حض*نه:  مبروك يصحبي 


احمد : الله يبارك فيك عقبالك


اسر بص لساره: يارب 


احمد دخل لنور وحض*ناها رفعها من ع السرير وبقي يلف بيها 

نور بألم : بس ي احمد بتعمل اي 


احمد : بحبك  لا بعشقك 


نور بخجل: طب نزلني 


احمد ح*طها ع السرير برفق وجلس بجانبها يداع*ب خصلات شعرها  حتي نامت ونام بجوارها 


ف صباح اليوم التالي 


استيقظ الجميع ع صوت فاتن وايسل 


فاتن : تنزلي القاهره لوحدك ازاي بس يبنتي 


ايسل : مش هقدر اقعد هنا تاني يطنط 


فاتن: اسمعي بقي انت زي بنتي ولازم تسمعي كلامي 


ايسل : صدقيني يطنط مش هقدر افضل هنا 


ساره بنعاس: اي الصوت دا في اي 


احمد : اي يجماعه بيتخانقوا ليه 


اسر: مش تراعوا الناس الي منامتش طول اليل 


ساره : وانت اي الي مش مخليك تنام طول اليل   امممم بتفكر ف مين 


اسر بتقائيه: فيكي 


ساره: بخجل اي 


فاتن : شوفوا صحبتكم الي عايزه تسافر من دلوقتي 


احمد : في اي ي ايسل عايزه تسافر ليه دا حتي في خبر حلو  نمتوا قبل ما تعرفوه 


فاتن :  خبر اي يحبيبي 


احمد ابتسم : نور حامل 


ايسل وساره وفاتن ف نفس اللحظه: اي 


ساره : انا هبقي خالتوا!!


فاتن : الف مبروك يحبيبي 


ايسل : الف مبروك ي احمد وبارك لنور بنيابه عني 


احمد : بقي كده ي ايسل وانا الي قلت هتطيري من الفرحه وتطلعي تباركيلها 


ايسل بدموع حاولوا تفهموني مش هقدر افضل هنا 

ساره بعد تفكير غمزت اسر 


اسر بصلها بعدم فهم 


ساره : يعني هتمشي من غير ما تحضري خطوبتي انا واسر


 الكل اندهش واسر باصلها: الي هوا ياريت 


ساره : أي ي اسر ما تقول حاجه 


ايسل بفرحه : انتوا بتتكلموا جد 


اسر بفرحه : امال يعني بنهزر الليله خطوبتنا 


ساره : أي اسر باصلها : اه ال ليله خطوبتنا 


ساره ف نفسها: انا اي الي قولته دا انا ورطت نفسي وورطت اسر اكيد هيزعل وهيفتكر مدلوقه عليه 


احمد : ها يبقي هتقعدي 


ايسل بفرح:  ايوا لحد بعد الخطوبه تخلص 


احمد طب طالما هتيجي ع نفسك يبقي استحملي زياده شويه لاننا هعزم الضابط ادم 


ايسل بحزن شعره بوخ*ذه ف قلبها من سيرته: طيب 

"""""""""""

احمد وساره واسر ونور وفاتن كانوا بيرتبوا لحفله خطوبه


 مزيفه اسر بص لساره انا مش مصدق اننا هنتخطب

ساره : متنساش انها خطوبه مزيفه 


اسر قلبه واجعه وحس ان الكلمه اذاته وخرج 


نور : ليه كده يساره 


ساره : هوا انا قولت حاجه غلط مش دي الحقيقه


نور بصت لأحمد اه يعيني ي اسر باين اوي انه بيحبها 


احمد : وهي بتحبه 


نور : عرفت منين 


احمد عشان عارف الاتنين كويس ساره بتبقي كده وهي بتحاول تداري مشاعرها 


ف المساء 


كان في حفله خطوبه اقل ما يقال عنها أنها جميله 


ساره نزلت من ع السلم ووراها ايسل ونور وكانوا لابسين


 فساتين نور لابسه فستان اسود بيلمع وايسل لابسه فستان دهبي وساره لابسه فستان فضي 


واسر وأدم واحمد لابسين بدل وكل واحد لابس كرافته لون فستان حبيبته 


فجأه النور انطفي واشتغل ع اسر لوحده وهو واقف وبيقول


 بحبك انا عارف انك فاكره اني دي حفله مزيفه وهتنتهي لكن


 هي مش كده انا فعلا بحبك حبيتك من اول نظره من اول


 يوم شفتك فيه ف المستشفي وانا بحبك  ونزل ع ركبته قدام


 ساره وف ايده خاتم: بحبك وهكون اسعد واحد ف الدنيا لو قبلتي تكملي حياتي بوجودك 


ساره من الصدمه مش قادره تتكلم  : بس انا انا واتنهدت انا كمان بحبك 


اسر قام وقف وحض*نها وساره  وشها احمر وبربشت وبعدت عنه 

واحمد حط ايده ع كتف نور: مش قولتلك 


نور ابتسمت وبا*ست خده 


ايسل كل دا واقفه تبص لادم بطرف عنيها 


وأدم يبصلها تبص  بعيد وفجاه والكل بير*قص ايسل واقفه


 لوحدها وكان في فوقها نجفه وكانت مش ثابته وهتقع


 ومحدش واخد باله ادم طلع يجري ع ايسل وز*قها وقعت


ايسل بعيد  النجفه فوقه هوا وسط زهول الجميع وصرخاتهم


 ايسل قامت وجريت عليه تشيل النجفه من فوقه وكان في


 جرح ف راسه وراسه بتن*زف وال*دم نزل ع وشه 


 ايسل شالت راسه حطتها  ف حض*نها و بقت تعيط وتقول :


 لا ي ادم مش هتموت انا مصدقت انك ترجعلي متسبنيش انا


 بحبك انا مسمحاك عشان خاطري متسبنيش والنبي ي ادم


 بحبك والله كانت بتعيط وهي بتتكلم  


ادم فتح عنيه واتكلم بألم : وانا كمان بعشقك لازم اموت يعني عشان تنطقي وتسامحيني 


ايسل بدموع: اانت كويس 


ادم اتكلم بضعف: ايوا وحتي لو مت مش مهم طالما

 سامحتيني 

احمد: حد يطلب الإسعاف الواد هيموت

 

الإسعاف جت واخدت ادم واسعفوه 


بعد مرور شهر 


ادم مش مصدق ان النهارده هكتب كتابي ع ايسل 


اسر منا كمان هكتب كتابي ع ساره 


احمد : مبروك 


وكانوا العروستين بيجهزوا ونور مشغوله معاهم 


نور واحمد واقفين ع جنب 


والعرايس والعرسان ف الكوشه 


احمد ل نور 


احمد بهزر : الحمد لله اتطمنا ع الاولاد 


نور بضحك : اه عقبال ما نفرح بأولادهم وحطت ايدها ع بطنها وهما بيلعبوا مع اولادنا 


احمد حض*ن نور 


ادم وايسل ركبوا العربيه وطلعوا ع بيتهم 


احمد : الف مبروك نورتونا 


اسر وساره ركبوا العربيه وطلعوا ع بيتهم 


احمد : الف سلامه نورتونا


نور بمشاكه: كله نورتونا وانا اي 


احمد : انتي نواره حياتي انتي نور قلبي وعيوني ❤❤


تمت بحمد الله 


#نور

#الجزء_العشرون

#الاخير 

#بقلم هدي ناجي


اتمني تكون الروايه عجبتكم وتسبولي رأيكم ف الكومنتات مين اكتر شخصيه عجبتكم ف الروايه ومين اكتر شخصيه كرهتوها  وتحبوا نوفيلا عن مين ف الروايه  ❤❤



 

تعليقات

التنقل السريع