القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية طفله الأسد البارت الثالث بقلم مريم محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه

بارت طويل أهو تفاعل بقي

بقلمي الكاتبه : مريم محمد

روايه : طفله الأسد

ملك : صباح الخير يا جدو و باست أيده

سليمان : صباح النور يا قلب جدو

اسد: صباح الخير

وقعدوا

اسد: فين فريده

فريده من علي السلم انا أهو

فريده: صباح الخير

كلهم: صباح النور

اسد لاحظ ملك بتلعب في الأكل ومش بتاكل 

اسد ٠: مبتأكليش ايه

ملك : ماليش نفس مش جعانه

اسد : مفيش حاجه اسمها ماليش نفس و قعدها على رجله يالا افتحي بوقك

ملك شهقت بكسوف: انا ممكن أكل انا عادي

اسد : يالا افتحي بوقك و بدء ياكلها 

ملك :خلاص شبعت

اسد : طيب انا هروح الشركه سلام

سليمان :في رعايه الله يبني

سليمان دخل مكتبه
فريده : بقولك ايه يا ملوكه ماتيجي نخرج و نعمل  Copping

ملك : انتي عايزه اسد ينفخنا

فريده : متخافيش انا هقوله

ملك: ماشي

في الشركه عند اسد:-

مراد يقتحم مكتب اسد: ايه يا ابو الصحاب

اسد :مراد مش ناقصك علي الصبح
مراد: ايه ده في ايه مالك

اسد: جدي يا عم جوزي ملك بنت عمي

مراد: طيب يا صاحبي الف مبروك

اسد :يا عم أنت اهبل ملك ديه عندها18سنه و انا عندي29 الفرق11سنه انا كده بظلمها معايا

مراد: ربنا معاك يا صاحبي المهم أمضي على الورق عشان الصفقه الالمانيه و اجتماع كمان شويه

اسد: ماشي

في القصر :-

فريده :يالا يا ملك لبستي

ملك :اه خلاص يالا ، اه استنى قولتي لاسد 

فريده: اه قولتله يالا

ملك : ماشي 

علي باب القصر:-

الحارس ايمن:رايحه فين يا هانم اسد باشا مانع خروج اى حد فيكوا بدون علمه

فريده : انا قولت له

ايمن :طيب معلش اتأكد من اسد باشا

فريده بعصبيه: ما قولت لك اقولتله مبتفهمش   و اخدت ملك بسرعه و ركبوا العربيه و مشيوا

في مكان آخر تحديدا عند عزت الدمنهوري

لا ديه مرات اسد طلعت بطل بس مش هخليه يتهني بيها عشان البت ديه بتاعتي انا 
تلفونه رن:-

المجهول: .......................

عزت : هههههههه أخيرا طلعوا من البيت

المجهول: ...................................:

عزت: طب انا جاي
المجهول: ................
 
عزت : بكره عدي عليا هروق عليك

عند ملك  و فريده في الطريق:

ملك: انا خايفه اوي
فريده : يا بنتي بطلي جبن بقي تعالى بس هوريكي 
كافيه حلو اوي  و بعد كده نروح المول

ملك: ماشي

في القصر تحديدا عند ايمن

ايمن : الو يا اسد باشا

اسد: ايه يا ايمن فيه ايه

ايمن: فريده هانم و ملك هانم طلعوا من شويه

اسد بعصبيه: ايههههههه و مش منعتهم ايه يا غبي انا مش قايلك  محدش فيهم يخرج من باب القصر

ايمن : يا اسد باشا قالولي حضرتك عارف

اسد : سلام و حسابي معاك بعدين 

اسد طلع من المكتب بسرعه

مراد جري وراه في ايه يا صاحبي بتجري كده ليه

اركب هقولك في الطريق 

في الطريق : اسد بيضرب على الساعه اشتغل اشتغل اشتغل و أخيرا Gbs اشتغل 

(ملحوظه: اسد و فريده لابسين ساعات Gbs )

عند ملك و فريده 

فريده لاحظت حد بيمشي و راهم

فريده : ملك في عربيه بتمشي ورانا

ملك بخوف: و  هي بتبص علي العربيه طب غيري الطريق بسرعه

فريده دخلت طريق غير طريق الكافيه لقت بردو العربيه ماشيه وراهم

فريده بخوف: ملك لسه بردو بتمشي ورانا

ملك : توهي العربيه ديه عننا 

فريده : بدأت تزود السرعه و تدخل في طرق مختلفه

عند اسد : شكل في عربيه بتمشي وراهم يا مراد بيغيروا الطرق

مراد : طب زود السرعه

عند عزت ايه ده فين العربيه

السواق : معرفش يا باشا و الله اختفت مره واحده

عزت : نعم يا روح أمك هي ايه ديه الي اختفت زود السرعه بسرعه

عند ملك و فريده 

الحمد لله بعدنا عنهم

ملك : طيب بسرعه اطلعي علي القصر

فريده : ماشي

عند اسد: دول طالعين علي طريق القصر

مراد:   طب اطلع و راهم

عند عزت بعصبيه : العربيه اختفت اختفت

السواق بخوف: اروح فين دلوقتي يا باشا

عزت : علي الفيلا يا زفت

السواق بخوف: حاضر

في القصر

اول ما دخلوا القصر   سليمان بعصبية : الهوانم كانوا فين

ملك و فريده بخوف : جدوا احنا. .......
في الوقت ده دخل اسد......
           
         كااااات

يا تري ايه اللي هيحصل لفريده و ملك؟؟؟؟
 

تفاعل عشان اكمل

بارت طويل أهو مش حرماكوا من حاجه
عشان الناس اللي بتقولي طولي البارت

بقلم الكاتبه :مريم محمد 

روايه : طفله الأسد

تكملة الروايه من هنااااااا 

تعليقات

التنقل السريع