القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية كبرياء آسيا وغرور أسر البارت الخامس والثلاثين 35بقلم بسمله صالح جميع الفصول كامله وحصريه في موسوعة القصص والروايات


#روايه_كبرياء_اسيا_وغرور_اسر

#بقلم_بسمله_صالح_البارت_35

#لا_الا_الا_الله

مراد بدموع وانهيار وصراخ: ملكككككك.


وساعتها وقعت ملك على الارض بضعف جري مراد عليها لكن شاف جاك بيضحك بيهستريا.


وقال :انا مش ها*قتلك لكن هاخلص عليها واضمن انها ما"تت لانكم دمرتوا شغلي وقضيتوا على اكبر صفق"ه واللي كانت حلم حياتي اني اكسبها وكده كده انا مي"ت مي"ت لكن قبل ما اموت لازم احر""ق قلب"ك زي ما حر""قت قلبي على البض"اعه بتاعتي،بعد خمس ثواني بالضبط في قن""بله هتف"جر في المخزن اللي في قلبه بقاقي الضباط وعقبال ما يكون فا'قوا من الدخان.


هيكونوا مات"وا مع انفج"ار القن"بله ودلوقتي جادور الظابط انها تم"وت وجاء علشان يضربها رص"اصه كمان ويتاكد انها ماتت لكن وقف مراد قبل ما يضرب جاك الط"لقه الثانيه، وضغط على الز"نات بسرعه ووجهها ناحيه جاك.


لكن جاك كان اسرع وضرب ط"لقه تجاه ملك فاخدها مراد في كتف"ه بدلها لكن ما اهتمش للالم او ذراعه اللي كان بين"زف، انما ضرب طلقه اخترقت قلب جاك كمان طلقه في راسه  لغايه ما تاكد ان جاك مات وافتكر ان القن"بله خلال ثانيه واحده هتنف"جر.


وفجأه ،انف"جر المخزن اللي كان موجود في سيلين وقصي وامجد وقوه الشرطه صرخ مراد باعلى صوت.

وقال :لااااااااااااااء.


وحضن ملك ،وكان منهار من العياط .


وقال: ما تسبنيش.


ساعتها ساب مراد ملك وجري ناحيه المخزن اللي اتف"جر وشاف اصعب حاجه ممكن يشوفها شاف المخزن كان عباره عن رم*اد.


وقال بدموع: قصي سيلين امجد اياد. لاء لاء.


ونزلت الدموع من عينه ورقعد على ركبته بضعف.


وقال: اعمل ايه اسعااااف.


وفجأه لقى حد بيحط يده على كتفه فبيبص مراد وراه وتفاجيء لما لقاه.


وعند اسر صحي من النوم على اذان الفجر وقام يتوضا ويصلي ويدعى في  صلاته ان اسيا تسامحه وترجع له ،ويعيط في صلاته دائما.


وخلص صلاته وقاعد على السرير والدموع تنزل من عينيه.


ويقول: اسف سامحيني عارف انك مش موجوده معي ومش سمعاني بس عندي احساس انك هتحس بيا وهتحس باللي بيحس بيه دلوقتي لان روحنا متعلقه ببعض.


انا ازاي ما عقبتش نفسي على اللي عملته فيكي انت عقبتيني في بعدك عني وانا لازم اعاقب نفسي لان شوفت دموعك نازله على خدك لاني زعلتك وكسرت قلبك لان ما وثقتش فيكي وخاذلتك وما صدقتكيش ومشيت ورا شيطاني اللي عماني عن الحقيقه.


وقام جاب الكر*باج من المخزن وطلع قوضه وق"لع التيشرت اللي كان لابسه وبدا يضر"ب في جسمه.


 ويقول :انا استاهل استاهل.


 ويضرب بكل ق"وه على جسمه لغايه ما بقى جس"مه بين"زف وبقى لونه ازر"ق من كثر الضرب كان بيتوجع.


 ويقول :الوجع اللي في جسمي عمره ما هيجي حاجه جنب الو"جع اللي في قلبي انا غبي ويضرب نفسه اكثر بالكر*باج لمده 30 دقيقه متواصله وقاعد على ركبته وبقى يبكي كثير.


ويقول بضعف :سامحيني ارجعيلي مش قادر على غيابك، عمري ما هنساكي يا سلطانه قلبي.


(هناك امرأة تنسى بإمرأه اخرى وهناك إمرأه لم تخلق للنسيان).


صحيت اسيا من النوم بفزع وهي حاطه ايديها على قلبها.


وقالت: انا قلبي مقبوض كده ليه؟!


وصبت لنفسها كوبايه ميه وشربتها ومسحت عرفها ،ووقفت وبصت من الشباك وبدا قلبها يدق بسرعه.


وقالت : ايه الاحساس دا حاسه ان في حد حزين وبيناديني و محتاجني حاسه ان في حاجه مش كويسه حصلت ربنا يستر!


وفاقت من شرودها وهي بتبص في السماء على النجوم على صوت موبايلها اللي بيرن.


وقالت: خير مين اللي بيرن في الساعه دي دي الساعه خمسه الصبح.


وبصت في تليفونها لكن لقيته رقم غريب.


فاستغربت اسيا وبعد كده فتحت على المتصل وسمعت صوت احد بيعيط بشده ومش قادر يتكلم من كثر العياط ساعتها قالت الو مين معي وكان المتصل هو اسر وقال بدموع: اااسيا.


انصدمت اسيا لما عرفت ان المتصل هو اسر فهي تقدر تميز صوته، لانه حبها ليه قوي لكن اسيا ما ردتش عليه ،وامتلت عينيها بالدموع.


اسر بدموع واشتياق: وحشتني يا اسيا ارجعلي انا باحبك اسف سام.


لكن اتفاجئ لما اسيا قفلت الخط في وشه ساعتها رمى التليفون على الارض بغضب.


 وقال: اااااه عارف انك مش هتسمحيني بس هفضل احاول!


قعدت اسيا على السرير.


 وقالت بدموع:  انت اللي عملت فيا وفي نفسك كده انت اللي دمرت علاقتنا كان زماننا دلوقتي عايشين زي اي زوجين طبيعيين لو ما كنتش شكيت فيا انت اللي بغباءك وصلتنا لكدا وهيفيد بإيه الندم بعد فوات الاوان مش هاقدر اسامحك!


وتنتها صاحيه لغايه ما دقت الساعه 7:00 الصبح حتى  اسر فضل صاحي وبيأنب في نفسه وبيندم على كل لحظه بتمر.


بص مراد وراه ولقى قصي حط ايده على كتفه وقف مراد بسرعه وقام حضنه وهو بيبكي.


وبص قصي  على ذراع  مراد.


وقال:انت واخد رصا"صه يا حضره الرائد.


مراد :مش مهم، بس ملك بتموت يا قصي فين سيلين وامجد واياد.


قصى:طلعوا معايا ونصف قوه الشرطه طلعت معايا والنصف الثاني ما لحقوش يطلعوا القن"بله فف*جرت فيه.


مراد بحزن: لازم طبعا انت عارف  هويتهم اهلهم كل شهر تبعث لهم فلوس وتساعدهم وانا هاديك الفلوس.

 قصي: تمام يا حضره الرائد.


مراد بفزع: ملك اطلب الاسعاف بسرعه يا قصي ملك اخذت طل"قه في ظهرها ملك بتمو"ت.


و بسرعه اتصل قصي على الاسعاف وبعد دقايق وصلت الاسعاف،وشالت  ملك على النقاله وركب معها مراد وماسك في ايديها وبيبكي ودموعه نزلت على يديها واياد وسلين وقصي وامجد في عربيه الشرطه وراهم وبعد دقائق وصلت الاسعاف للمستشفى وفضلت ملك متمسكه في يد مراد ومش عايزه تسيبها ومراد ماسك في ايديها لغايه ما اياد فك يد ملك من مراد علشان تدخل العمليات.


مراد بغضب: فين الدكتور انت لسه في بتتفرجوا علي فين الدكتور اعملها العمليه انقذوها الممرضه بخوف لو سمحت اهدى شويه لان العمليه دي خط"يره جدا لانها واخذه الرصاصه في ظهرها وعايزه طبيب جراح يكون شاطر وحاليا مفيش طبيب جراح في المستشفى لسه ما وصلش.


مراد بغضب: يعني ايه هتسيبوها لغايه ما تموت، اتحركوا هاتوا دكتور.


وبداوا الممرضات يجروا يتصلوا بالدكتور اللي هيجي بيعمل لملك العمليه وبعد دقائق ووصل الدكتور.


وقال :فين المريضه.


 بص مراد وتفاجئ لما لقى اسر.


 وقال بسرعه وفزع وهو بيمسكم اسر من كتفه: اسر بالله عليك اسر ملك بتموت انا خايفه عليها!


مسك اسر يده وقال بهدوء: اهدى  يا مراد انا هاعمل اللي عليا والباقي على ربنا وسابوا اسر ودخل بسرعه لبس لبس الخاص بالعمليات وبدا يعمل لملك العمليه ويطلع لها الرصا*صه وكان جنبه اطباء وجنبه فريق من الممرضات وكان مراد بيبص عليها من شباك العمليات وبيعيط وبيدعي لها وكان جنبه قصي وسلين بيهدوه وبيدعو لملك.


وفجاه لاحظ قصي ان مراد يده بتنزف وواخذ طلقه.


 وقال بفزع: حضره الرائد انت ايدك بتنزف لازم الرصاصه تخرج.


 مراد :مش وقته خالص اهم حاجه ملك!


 قصي: مش هينفع كده يا حضره الرائد كده خطر على حياتك انت نزفت كثير.


سيلين بقلق :قصي معاه حق ياحضره الرائد كلنا خائفين على ملك طب لو انت حصل لك حاجه مين اللي هيهتم بملك.


 اقتنع مراد ونادت سلين على الدكتور وخرج لمراد الرصاصه ولف وشاش حوالين ايديه مكان الرصاصه وكان الجرح مش  خطير.


وبعد ساعات خرج اسر وهو على وشه علامات الحزن وبيخلع الكمامه.


مراد بفزع ولهفه: اسر ملك كويسه صح قل لي اسر انت ساكت ليه رد عليا.


 اسر بحزن: للاسف ملك في مرحله خطر جدا لان الطلقه قريبه جدا من العمود الفقري احنا قدرنا نطلع الطلقه بس مش هنقدر نحدد حياتها غير بعد 48 ساعه تحت الملاحظه في العنايه المركزه، لو مافقتش خلال 48 ساعه هتدخل في غيبوبه، وان شاء الله تبقى كويسه احنا عملنا اللي علينا والباقي على ربنا اجمد يا مراد.


وفي فرنسا، لبست اسيا دريس ونزلت وسلمت على مصطفى وفطرت معه واتصلت بوالدتها وكلمتها فيديو كول واتطمنت عليها وبعد كده ركبت العربيه وبدات ان هي تتعرف على اماكن كثيره في فرنسا ووصلت للمستشفى ودخلت وكان في واحد بيراقبها من بعيد وبدات اسيا تباشر عملها وتكشف على المرضى وتكتب لهم الادويه وبدا كل اللي في المستشفى يحبها ويتعرفوا عليها وان شهرت جدا في المستشفى وبقوا المرضى بيجوا يطلبوها بالطلب بسبب اتقناها في عملها وجدارتها وروحها الحلوه المرحه.


وانتهى اليوم على كده وخرجت اسيا من المستشفى وروحت بيتها ونامت على السرير ولكن قبل ما تنام خطر على بالها اسر لما اكلمها الصبح في التليفون.


 وقالت :هو دلوقتي بيبكي وحزين اني سبته هو  خلاني ابكي قدام الكل وكسرني قدام الكل يشكك في شرفي وكسر فرحتى وهان كبريائي كله الا ده كله اللي كرامتي انا كرامتي فوق الجميع.


اما بقى مراد كان واقف وبيراقب حاله ملك ويبص عليها من الشباك وهو بيعيط.


ويقول :ما تسبنيش انا بحبك يا ملك.


وفي صباح يوم جديد كان مراد ما نمش ومراقب ملك من شباك العنايه المركزه واسر بيدخل كل فتره ويطمن عليها.


وصحيت اسيا وراحت المستشفى وبدات تشتغل وتسلم على الجميع والجميع سلم عليها وكان في شخص بيراقبها من بعيد بس المره دي قرر انه يكلمها وقرب منها الشخص ده.


 وقال :دكتوره اسيا!


بصت اسيا للشخص.


وقالت: اتفضل ادخل.


 دخل الشخص وقعد على المكتب.


 وقال: انا رحيم انا بحبك جدا يا دكتوره من اول مره شفتك جيت المستشفى وانا حبيتك مش عارف ازاي بس روحك الحلوه المرحه واتقانك في العمل ومدح الجميع فيكي وحب الاطفال الصغيره لك والكل بقي يطلبك بالطلب وشخصيتك القويه خلاتنى انجذب لك ومع مرور الوقت حبيتك انت ما انتيش حاسه بأي شعور تجاهي يا دكتوره.


وهنا اتصدمت اسيا لما سمعت الكلام ده 


وقالت:.............


مراد كان حابب يشوف ملك ولكن اسر كان بيمنعه وبعد محاولات كثير من مراد لاسر سمح له اسر انه يشوفها بشرط انه يلبس لبس الخاص بالعنايه المركزه ويتعقم.


وفعلا لبس مراد ودخل لملك وعنيه مليانه بالدموع وقاعد جنبها على الكرسي.


وقال:  ملك خلال 48 ساعه لو ما صحيتيش هتدخلي في غيبوبه وانا ما اقدرش على بعدك يا ملك انا بحبك كان نفسي اعترف لك بمشاعري من زمان من اول مره شفتك لكن جات المهمه خفت اموت وعلقك بيا وتحبيني زي ما بحبك لكن اقسمت اني لو خرجت من المهمه عايش هعترف لكب بحبي ونزلت دموعه.


 وقال : فوقي قومى يا ملك انا بحبك،وفجأه.


استوب ولحد هنا استنوني في البارت القادم يا ترى اسيا هترد تقول ايه لرحيم وملك هتصحي ولا هتدخل في غيبوبه واسيا ممكن تسامح اسر وايه مصير اركون وسيف ورنا؟؟! انتظروني الجار دمار.


من لم يشرب من بحر التجربه يميت عطشا في صحراء الحياه،فالحياه مدرسه استاذها الزمان هو ودروسها التجارب.


كسر القلب لا يصدر صوتا ولكنه يصدر الكثير من الالام.


التفاعل بدا يقل ثاني انا بانزل كل يوم اهو يا ريت تقدرني وتتفعلوا دعما للاستمر.


  رايكم وتوقعاتكم وتفاعلاتكم تهمني!🤗


يتبع........تكملة الروايه من هنااااااا 


 

تعليقات

التنقل السريع