القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حنين الليل الجزء الثاني البارت الاول بقلم أميره رمضان في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه





#حنين_الليل #الجزء_الثاني  #البارت1❤


دخل بعصيبه وقال _اناااااا مش قوووولت مفييييش خرووووووج  الكلام ما بيتسمعش ليييييييه 

(البنات طلعو يجرو اول مشافو داخل ومسك ماريا من قفاها)


ماريا بصراخ : ااااه وربنا انا مكنتش عايزه اروح بس هما اللي زنو علي دماغي والله 


رعد: انا لما اقول الكلمه تتنفذ 

جنه وهي واقفه بعيد : والله  الزفته ميرا اللي قالت لازم نروح العيد ميلاد عشان صاحبتها

ميرا بتمثل الصدمه : اه ي بنت الغدا*ره بتفتني عليااا 

(رعد ساب ماريا  وجري وراه ميرا ومسكاها )

ميرا باستسلام : انا هعترف بكل حاجه ي باشا انا بريئه والله 

رعد بعصبيه : انتو ازاي تخرجو بليل لوحدكم انتو مجانين

ميرا : لاء اطمن ماهو احنا مخرجناش لوحدنا يوسف وصلنا 

كارما : انتي ما بيتبلش في بوقك فوله ابدااا

ميرا بصوت عالي  : حقك تقولي كده ماهو عشان انتي واقفه بعيد و انا اللي في وش الاسد 

رعد : انتو عارفين ايان لو عرف حاجه زي كده هيعمل فيكم ااااي 

حنين برعب : لاااااااء ابوس ايدك متجبش سيره لايان انت مستغني عننا ولا اااي 

رعد : حتي انتي ي حنين سمعتي كلام الا*وباش دول 

حنين ببراءه : والله كنت مخنوقه من القعده قولت اغير جو معاهم بس والله مش هنطلع تاني من وراكم 

ميرا : احلفي علي نفسك بس ملكيش دعوه بينا 

رعد ضربها علي كتفها : دانتي لسه تحت ايدي 

ميرا : اااااه ايدك تقيله فينك ي بابي تاجي تنقذني من هولاكو ده 

كارما : خلاص بقا ي رعد قلبك ابيض والموضوع عدي وخلص انسي بقا 

رعد بعصبيه: ده ااااي البرررررود بتاعكم ده

دخل يوسف : اي الصداع ده انا داخل البيت ولا داخل سوق 

رعد : اهلاااا بالمحروس نورت

يوسف بيقعد علي الكرسي وبيحط رجل علي رجل : منا عارف اني منور 

رعد هجم عليه مره وحده بالضرب 

يوسف : ااااه يخربيتكككككك همووووووت وشي اااااه بطناااااااي

ماريا : الله يرحمك ي جووو 

ميرا : اجمد كده ياض في اي هو انت اول مره تضرب 

يوسف : حد يشيل البت دي من قداااااااامي 

رعد : انت بارد يلا معندكش نخوه تطلع البنات بليل لاء وكمان تسيبهم لوحدهم 

يوسف : ده انا همووووووتهم

جنه بضحك: ي شيخ اتنيل مش لما تطلع سليم من تحت ايدو الاول 

**(تعريف الشخصيات )


*ايان ليل الحديدي 31سنه قبطان  ،طبعا كلنا عارفينه في الجزء الاول لما كان صغير

  


وتالين اخته 31سنه متجوزه مالك حب الطفوله😂واولادهم ياسين ولينا عايشين في السعوديه

وعز ليل الحديدي25 سنه  دكتور علاج طبيعي 

حنين ليل الحديدي 20سنه كليه صيدله 


****رعد فارس الحديدي 24سنه مهندس ميكانيكي + كابتن في الجيم 

يوسف فارس الحديدي 22سنه رابعه تجاره 

ميرا فارس الحديدي 20سنه تانيه حقوق 


*****

كارما نوح المحمدي  23 سنه  خريجه كليه اعلام وتؤامها ماريا  خريجه تمريض 

و اختهم جنه  18سنه تالته ثانوي 

_________

تاني يوم 

ميرا : مينفعش نقعد كده لازم نصالح رعد 

حنين : ايوا ايان جاي انهارده ولو عرف هيموتنااا

ماريا : طب متكلميه انتي ي بت هو بيسمع كلامك 

حنين بكسوف : لاء طبعاااا 

كارما : انا اصلا مش في دماغي تصالحو او لاء 

جنه : طب نقطينا انتي بسكاتك انا عرفت مين اللي هيحل الموضوع ده 

بعد خمس دقايق 

 يووووووووسف قوووووم انت لسه ناااااااايم 

يوسف بخضه وقع من علي الكنبه  : في ااااااي 

ماريا : ايان جاي انهارده وهيقتلك قوم الحق اهرب بسرررررعه 

يوسف: بقا بسببكم هكون مطارد منكم لله يخربيت الساعه اللي سمعت كلامكم فيهاااااا لا عارف اعيش حلو ولا حتي عارف انام

ده انا حتي معنديش صحه اني اهرب 

#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود 

ميرا : وانت اي اللي منيمك هنا اصلا مش ليك اوضه تتخمد فيها 

يوسف : بت انا مش طايق اشوف وشك بعد مافتنتي  عليا 

ميرا : ماهو كان هيضربني يرضيك ي جووو

يوسف بصلها بارف وبعدين قال : انا جاتلي فكره نصالح بيها رعد عشان ينقذنا من ايد ايان 

____صلو على سيدنا محمد ❤______

في الجيم 

_ كفايه خلاص عضلاتك هتفرقع 

رعد : ياعم فال الله ولا فالك(وقام بابتسامه) حبيب قلبي وحشني اووووووي  (سلم عليه)

ايان بفرحه: وانت والله والمجانين اللي في البيت وحشوني اووووي 

رعد : متفكرنيش بيهم دانا مصدقت طلعت من البيت عشان ارتاح من الصداع بتاعهم 

ايان : انت اللي خلقك ضيق اصلا ده كفايه لمت العيله 

رعد : نعمل اي بقا في ابوك مصدق سافر وارتاح مننا 

ايان : كلها كام يوم والحج يخلص وينزلو كلهم 

(وهما بيتكلمو سمعو صوت دوشه برا)

رعد : شريف شوف في اي برا

_____

بعد شويه 

شريف : اتفضلي اطلعي برا المكان هنا لرجاله مفيش حريم بتدخل هنا 

البنت : ده اي العنصريه دي انا بقا مش طالعه

شريف: انتي ما بتفهميييش انا بقول... (قاطعو خروج ايان ورعد)

ايان : في اي 

تكملة الروايه من هنااااااا 

#يتبع_باقي_البارت ❤   

الجزء الاول كامل من هنااااااا

#حنين_الليل #الجزء_الثاني #بقلمي_اميره_رمضان

تعليقات

التنقل السريع