القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ذهب ولم يعد البارت التاسع بقلم هاجر حسين في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


#ذهب_ولم_يعد_البارت_9


الجواب اللي كان في جيبه من حبيبته آخر كلمه بتقولها


بحبك ياعاصي ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

الدكتوره /لو حساباتي صح وفضلت حالته مستقره كده احتمال يطلع من الغيبوبه دي بعد شهرين بالكتير 

غير كده هنطر نفصل الاجهزه عنه ده بقاله سنه في الغيبوبه 

الممرضه/ماانا قولتلك يادكتور لحظة ماحرك ايده

الدكتوره/اهو لولا قولتيلي كده كان زمان ادارة المستشفى قفلين الاجهزه بس اظاهر ان مكتبلو يعيش


عده من الوقت 6شهور 

ليل/حياة احنا هننزل مصر وهناك هطلقك وبكده تقدري تشوفي حياتك وزين هيفضل طول عمره ابني 

حياة/اكيد طبعا وانت كمان بقا تشوف حياتك مع ندي بنت كويسه وبنت حلال وباين عليها بتحبك 

ليل/بكسره بس بيحاول ميبينش، ايوه بتحبني 

حياة /سمعت الكلمه دي وطلعت تكمل توضيب الشنط


الباب بيخبط

حياة/مين

ندي/ندي ياحياة ممكن ادخل

حياة /اتفضلي طبعا 

ندي/حياة لازم تعرفي حاجه مهمه قبل ماتسافري انتي وليل

حياة /ليه وانتي مش  هتسافري معانا 

ندي/لا طبعا انا مكاني هنا ومبرتحش غير هنا 

 حياة/بحزن يعني ليل هيرجع هنا تاني عشان تتجوزو صح

 ‏ندي/نتجوز اي يابنتي انا وليل اصحاب واخوات وعمرنا ماشفنا بعض غير كده 

 ‏حياة/بفرحه بجد ونبي 

 ‏ندي/بتحبيه صح 

 ‏حياة/انا عمر ماحد عمل عشاني اللي ليل عمله حتي عاصي الله يرحمه اقولك على حاجه رغم كل اللي حصل بيني وبين عاصي الا اني اول مره احب كده

 ‏

 ‏ اه ياندي انا فعلا بحب ليل 

 ‏ندى/طب وهتعملي اي بقا ياقلب ندي 

 ‏حياة/مش هخلي يبعد عني ابدا بعدين انا عرفت انا هعمل اي 

 ‏ندي/في حاجه كمان 


واخيرا ليل وحياة بيودعو ندي وخلاص مسافرين 


في الطياره 

المضيفه/تطلبي اي يافندم

حياة/ايس كريم بالتوت 

ليل/راح صارخ لا الا ده المره دي هتجبيلنا اي بتوع اعضاء 

المضيفه/مش فاهمه يافندم

ليل/ملكيش دعوه انتي دي حكايه طويله هتلها ايس كريم بالشكولاته 

حياة/بضحك هتيلي ياست شكولاته 


الليل جه 

حياة/ليل ممكن اطلب طلب

ليل/اتفضلي

حياة/بلاش اول مانقبلهم نحكي كل حاجه

ليل/اومال نبقي كويسين ونرجع نقلب مش هتنفع

حياة/عشان خاطري اعمل زي مابقولك

ليل/ماشي 


حياة وليل وصلو القاهرة وريحين علي بيت اهلها


ابو حياة /حمدلله علي سلامتكم ياابني 

ليل/الله يسلمك ياعمي انا تعبان وهروح انا ياحياة لو عايز تقعدي انهارده عندهم مفيش مانع سلام

ابو حياة/في اي يابنتي انتو متخانقين

حياة/ايوه يابابا ليل زعلان مني بس انا عارفه ازاي هرضيه


الصبح جيه 

حياة/ماما انا عايزة منك خدمه 

ام حياة/ من عنيا يابنتي قولي

حياة /انا عايزه تخلي زين معاكي انهارده 

ام حياة/ياه بس كده سبيه معايا طول العمر بس ليه

حياة/انا عايز اصالح ليل ياماما

ام حياة/ايوه كده يابنتي انتي لو لفيتي الدنيا مش هتلاقي زي ليل حقيقي راجل جدع وابن اصول

حياة/احم احم نحن هنا ياست ماما بعدين اي الحب ده كله 

ام حياة/عشان يستاهل يابنتي واللي عمله معانا عمرنا ماهننسا

حياة/انا مش فاهمه حاجه عمل معاكم اي

ام حياة/بصي يابنتي ليل كان محلفنا منجبش سيره بس انا هقولك بس اوعديني متقوليش حاجه

حياة/اكيد ياماما

ام حياة/بعد ما سافرتو ابوكي حصل معاه مشاكل كتير في الشغل وكان شبه انو يأفلس 

وليل هو اللي ساعدنا ياحياة وطلعنا من الازمه اللي كنا فيها 


ام حياة/انا لو مت دلوقتي هبقي ميته وانا مرتاحه ومطمنه عليكي ياحياة عشان انتي معاكي جوهرة 


حياة سمعت كلام امها وجريت علي الاوضه 


حياة /كل ده عملتو علشاني كل ده ووقفتك جمبي ووقفتك مع اهلي 

وانا اللى عمري ماقدمتلك حاجه 


حياة طلعت تليفونها


حياة/الو مطعم...... لو سمحت انا عايز احجز المكان كله انهارده علي الساعه8

وعايزه كل حاجه تبقي علي اكمل وجه 


حياة بتتصل ب ليل 

حياة/ليل عايزك في ظرف ساعه تكون جاهز ورايح علي المطعم اللي ديما كنا كلنا بنبقي فيه 

ليل/ليه 

حياة/اعتبره اخر طلب ليا قبل مانطلق 

ليل/حاضر هكون هناك علي المعاد


ليل/راح هناك وقاعد مستني حياة وفجأة حياة بتدخل عليه بفستان بيبي بلو مليان ورد وقصير لحد الركبه وكانت زي القمر 


ليل خد ايد حياة وابتدو انهم يرقصو 

حياة /ليل انا عايز اقولك حاجه مهمه 

ليل/بيكلم نفسه قولي ياحياة قولي نفسي اسمعها منك 

ليل /قولي ياحياة 

حياة/ليل انا اناــــــــــــــــ عاصي

ليل/عاصي اي 

حياة/عاصي اهو 

ليل بيبص بيلاقي عاصي فعلا 

حياة بتقوله ليل عاصي وبيغمي عليها 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

#ذهب_ولم_يعد 

بقلمي Hager Hussein 

 ‏تكملة الروايه من هنااااااا 


 

تعليقات

التنقل السريع