#عشقت قمر الصعيد #ندي سامي
البارت الرابع
باسل دخل غرفته وقام بتكسير كل شيء امامه
باسل: لسه برضو بيصدقوا الاشكال دي بس انا مش هخليها تقعد هنا كتير وهخليها تندم علي اليوم اللي فكرت تيجي الڤيلا ونظر بشر وابتسم بخبث علي كلامه
فجأه باب الاوضه اتفتح وكانت والدته ناديه
صدمت ناديه من منظر الغرفه وقالت
ناديه الدمنهوري: اي دا يا باسل يبني اللي عامله ف اوضتك دا
باسل: لو سمحتي يا ماما انا مش طايق نفسي ولا قادر اتكلم مع حد
ناديه: ودا كله لي يا باسل البنت غلبانه و
لم يسمح باسل ل ناديه بتكمله الجمله وقال
و اي يا ماما انتوا لسه بتصدقوا كلام الاشكال دي دا انتوا..
ناديه: بااااسل قالتها بصوت عالي نسبياً
باسل نظر لناديه وابتسم بحزن
باسل: اي يا ماما هتضربيني بالقلم زي ما صالح باشا الدمنهوري عمل ولا اي يلا يا ناديه هانم اضربيني مانا مبقاش ليا لازمه عندكم من ساعت لما البنت دي دخلت البيت وانتوا مش طايقين ليا كلمه
ناديه: لا يحبيبي مش قصدي والله احنا بنحبك و اووي كمان انت واختك وبابا كمان بيحبك هو قاسي عليك عشان تطلع راجل يُعتمد عليه والبنت دي يبني..
لم يسمح لها مره اخري ان تكمل حديثها
باسل: ماما لو سمحتي انا تعبان وعايز ارتاح تصبحي ع خير
ناديه: ماشي يحبيبي بس بكره هتعرف انك فاهم البنت غلط وفتحت باب الاوضه وخرجت
باسل نظر للفراغ ولم ينطق وقام اخد شاور ونام
نروح بقا عند قمر
قمر فضلت تفكر كتير وقالت ف نفسها
قمر: يا تري اي حكايتك يا باسل واي اللي يخليك تعمل كدا اول ما شوفتني وقولت لي بتصدقوا الاشكال دي بكره اعرف حكايتك وصدقني هتعرف ان انت غلطان وغمضت عيونها وذهبت ف نوم عميق
ذهبت ناديه الي حديقه الڤيلا وجلست بجانب زوجها الذي كان شارد ف التفكير
ناديه: اي يا صالح سرحان ف اي
انتبه صالح ل ناديه
صالح الدمنهوري: هكون سرحان ف اي يا ناديه بفكر ف باسل وحالته المفروض ان الموضوع دا خلص من مده طويله من ساعت لما خلص الجامعه بس لسه عنده عقده من الموضوع دا ومش عارف اعمله اي عشان ينسي ويعيش حياه طبيعيه
ناديه بحزن مماثل لزوجها
ناديه: ولا انا يا صالح عارفه اعمله اي بقالي سنين بحاول اتكلم معاه وهو مبيسمعش الكلام وحتي دلوقتي لما جيت اتكلم معاه قاطعني ف الكلام وقالي عايز ينام عشان تعبان
صالح: ربنا يهديه انا عايز افرح بيه بقا قبل لما اموت
ناديه: بعد الشر عليك يحبيبي متقولش كدا ربنا يخليك لينا يارب ويطول ف عمرك
صالح الدمنهوري: ويخليكوا ليا يارب وافرح بولادنا وب قمر عشان هي بقت بنتنا خلاص يلا نطلع ننام والصبح يحلها الف حلاال
تعديل: التفاعل مش عاجبني ولو لاقيت تفاعل كويس هنزل بارت كمان
#عشقت قمر الصعيد #ندي سامي
البارت الخامس
اشرقت صباح يوم جديد علي ابطالنا واستيقظ الجميع لكي يبداوا يومهم ماعدا قمر الغارقه ف نوم عميق
استيقظ باسل هو ووالده لكي يذهبوا الي الشركات التابعه لهم
رن المنبه ف غرفه باسل استيقظ ودخل المرحاض لياخذ شاور ويتناول الفطار ويذهب لشركته
ناديه قامت بدخول المطبخ مع الخادمين لكي تشرف ع تجهيز الطعام بنفسها
ناديه: داده سعاد جهزي الفطار وحطيه ع السفره واطلعي اوضه تالين وقمر وخليهم ينزلوا يفطروا وكمان عدي علي اوضه باسل خليه ينزل يفطر
صالح الدمنهوري: صباح الخير
داده سعاد وناديه ف نفس الوقت: صباح الخير
صالح الدمنهوري: الولاد منزلوش ولا اي يا ناديه
ناديه:قولت ل داده سعاد هتطلع تنادي عليهم
صالح الدمنهوري: ماشي يحببتي تعالي نقعد علي السفره لعند لما ينزلوا
كان باسل نازل من علي السلم
باسل ولم ينظر لوالده
باسل: صباح الخير
ناديه وصالح الدمنهوري: صباح الخير يبني
وجلس باسل علي السفر ليتناول الفطار
تالين: يلا يقمر يحببتي اصحي عشان نفطر كلنا مع بعض
قمر بنعاس: سيبيني انام شويه يا مرات عمي
تالين: مرات عمك اي يبنتي انسيهم بقا انا تالين
فتحت قمر عيونها ونظرت الي تالين ثواني واستوعبت وتذكرت ما حدث
قمر: لا يا تالين روحي انتي انا مش هنزل عشان باسل اخوكي ميقولش حاجه
تالين: هيقول اي يبنتي بس والله ابيه باسل طيب خالص بس ف مشاكل حصلتلها خليته يتصرف كدا مع اي بنت مش هاي كلاس ومش اوبين مايند وكدا (متفتحه يعني يجماعه) بس مش هسيبك غير لما تنزلي بقا يلا عشان خاطري يقمري
قمر: حاضر بس يعني وكانت خجله
تالين: بس اي يبنتي ما تقولي مكسوفه لي
قمر: اصل يعني ممعيش لبس وهدومي وقعت لما خبطت ف العربيه ومينفعش انزل كدا هو انتي مش محجبه؟!
قالتها قمر بتساؤل
تالين: بصي انا ماما كانت جيبالي دريس وطرحه حلوين اووي عشان اجربهم واتحجب بس انا لسه مش جاهزه يعني للموضوع دا عايزه البسه عن اقتناع هجيبهم بقا تلبسيهم يعيوني
قمر: بس الحجاب جميل اووي يحببتي بصي انا هعلمك يتلبس ازاي ولو معجكبيش يبقا براحتك
تالين: ماشي يعيوني يلا هطلعهم ليكي لعند لما انتي شاور وننزل سوا
قمر: حاضر وذهبت الي المرحاض لتاخد شاور
تالين بصوت عالي نسبياً لكي تسمع قمر وهي ف المرحاض
تالين: ماشي يقمري انا هسيبهم هنا ع السرير وهنزل اجيب حاجه من تحت وهاجي عشان ننزل سوا
نزلت تالين تحت وانهت قمر الشاور بتاعه وبدا ف لبس دريس ابيض شتوي وحجاب من اللون النبيتي
دخلت تالين بعد لما طرقت الباب عده مرات وسمحت لها قمر بالدخول وفجاه!!!
تعليقات
إرسال تعليق