رواية كبرياء آسيا وغرور أسر البارت الثاني والاربعون 42بقلم بسمله صالح جميع الفصول كامله وحصريه في موسوعة القصص والروايات
#روايه_كبرياء_اسيا_وغرور_اسر
#بقلم_بسمله_صالح_البارت_42
#لا_الا_الله.
وفجأه ضغط الزعيم على الز'نات وضر'ب طل'قه جات في الهواء ،لان اسيا كانت وصلت ووقت اسر وقعت فوقه، وانصدم الزعيم لما اسيا ظهرت وانقذت اسر فبضحك بشر.
وقال: اوبا شكلها حبيبتك، باين في عينيها نظره خوف وحب ،بس انا مش هقتلك انت ،تؤتؤتؤ انا هقتلها هيا علشان اعذبك واندمك على اللحظه الي فكرت فيها ترفع السلاح عليا و تهرب المحتجزين.
وكان اسر في الوقت دا ووقف ادام اسيا، واستغلت هيا الفرصه وعمرت السلاح الي كان جمب اسر ومن غير ما الزعيم ياخد باله، ضر'بت طل'قه اختر'قت رجل الزعيم فصر"خ بقوه، ووقع على الارض.
واسر انصدم ،لان مصدر الطل'قه جاء من وراه وان اسيا هي الي ضربت.
ووقفت اسيا وهي بتقول:انا سبقت بخطوه وضربت الطلقه، انت راغاي و وبتحبب تهدد كتير، انا عكسك مش بهدد تؤتؤ انا بنفذ علطول وابتسمت بنصر.
وفي الوقت دا جاءوا الملثمين ولفوا حولينهم ،لما شافوا الزعيم واقع على الارض ومصاب وبقاوا محاوطينهم وعينهم بطلع ش'ر ورفعوا السل'اح ووجهوا نحيتهم.
وقالوا: انتوا الاتنين هتموتوا دلوقتي وضغط على الزينات واسيا واسر بصوا لبعض بنظره هما فهمينا وأدوا لبعض ضهرهم رفعت اسيا رجليها وضر'بت الملث'م بالرجل تحت الحزام.
واسر كذلك وكانوا بيحموا ظهر بعض فوقع الشخص على الارض وبسرعه كانت اسيا في ايديها سل'اح ولكمت الملثم التاني في انفه، واسر ضرب بي كوعه في بطن المل'ثم، واسيا رفعت السل'اح نحايه الم'لثم الي كان هيض'رب اسر وبصتله بمعني نزل السل'اح خاف الملثم ورجع خطوات.
وكان اسر بيض'رب واسيا بتحمى ظهره، وقام كل المحتجزين يضربوا الملثمين.
وكان حرفيا ضرب طحن بين المحتجزين والملثم'ين، وكتير انصابوا، واسر واسيا بيضر'بوا، والزعيم من صدمته قاعد على الارض وماسك رجله الي بتن'زف، ومصدوم من الي بيحصل رجالته بتنضرب ، واستغل الفرصه أن الكل بيضرب ومحدش منتبهلوا ومسك السل'اح الي كان جمبه،وشد المدير الي كان واقف من جمبه فوقع المدير، على الارض وطلق الزعيم طلقه في الهواء.
وقال: بسس.
الكل وقف عن الضرب لما سمعوا ضرب نا"ر وبصوا للزعيم الي كان بيقول هو حاطط المسدس على دماغ المدير: لو اي حد اتحرك او حاول يتذاكى تاني هقت'ل المدير ، ودلوقتي يا رجاله كملوا بحث عن الخزنه.
وهدد المدير بالقتل وقال بغضب: انطق بقولك فين مكان الخزنه وايه الرقم السري؟؟
خاف المدير ، والكل كان واقف وخائف يتحرك لينق'تل المدير.
وقال المدير بخوف: ا ا ا هقولك ولسه هيقول وفجأه دخل البوليس ، وضر'ب مراد طل'قه في الهواء وارتبك الزعيم.
والكل فرح اوي.
وقال الزعيم بتوتر: ل لو حد قرب مني هقت'ل المدير.
مراد بمكر: طيب اهدى بس محدش هيقرب منك بس متأذهوش.
ولف اسر من ورا اسيا لحد ما وصل للزعيم ، وهو بيتسلل على أطراف اصابعه.
وضربه بالرجل في ايده فوقع السل'اح.
ومسك البوليس الزعيم، وانتشروا في البنك يدوروا على المثل'مين، وكان في ملثم عايز يهرب هو والزعيم ومسك اسيا من شعرها ، وحط السك'ينه تحت رقبتها وقال بغضب: ابعدوا وسيبوا الزعيم وخرجونا والا هقتلها.
اسر قرب وقال بخوف : اسيا سيبها يا حيوان.
وبدا اسر يقرب.
الملثم: لو قربت خطوه كمان هفضل رقبتها عن جسمها ارجع مكانك والكل ينزل سلا'حه.
مراد: الكل ينز'ل سلا'حه وفكوا الكلا'بشات من ايد الزعيم، ونفذوا العساكر الي مراد قال عليه.
فضحك الزعيم بشر وسند على الحيطه وابتسم الملثم ، فضربته اسيا بكو'عها في بط'نه ،فمسك الملثم بطن'ه، ولكمت'ه بقوه تحت ذق'نه ،فوقع الشخص على الارض وقرب منه اسر، وضر'به كتير ومراد بعده عنه، ومسك البوليس الملثمين والزعيم.
وجري اسر على اسيا وحضنها بخوف وقال وهو بيلمس على وشها: انتي كويسه، حد اذاكى وحضنها وقال: خوفت عليكي كتير.
كانت اسيا هتحضنه بس اتراجعت وخرجت من حضنه وقالت: متقلقش انا كويسه الحمدلله.
وخرجت من البنك ومشيت وهي بتفكر خوف اسر عليها، وانو راح يجيب الفون بتاعها، وضحى بحياته، وافتكرت قلقه عليها، وابتسمت وركبت عربيتها وروحت البيت.
وكانت بتفكر في مصير علاقتهم.
اما اسر زعل انها مشيت من ادامه واتجاهاته وروح الفيلا.
وبعد مرور ٦ ايام.
كان انهارده فرح ملك ومراد وقصي وسيلين.
كانت ملك في البيوتي سنتر، ولابسه فستان ابيض جميل وكانت خبيره التجميل بتعمل لها تسريحه لشعرها

وكانت اسيا قاعده جنبها على الكرسي ولبسه فستان
احمر وبيلمع منفوش وجميل وخبيره التجميل بتمكيجها، واسيا وملك فرحانين، وكانت ملك اميره بفستانها الابيض ومكياجها الى زادها جمال ، واسيا كانت جميله جدا وكانت اسيا عمله شعرها مموج.

ورقيه كانت في البيت هي ومعتز ووالده اسيا بيجهزوا.
وكان في الطابق العلوى سيلين ومعاها صديقتها، وسيلين لابسه فستان ابيض جميل ، وفارده شعرها وحاطه مكياج تحفه، وكانت جهزت على الاخر هي وصحبتها ومش ناقص غير قصي.

وباقت ملك جاهزه واسيا قاعده جمبها، وكانوا سعداء جدا واسيا بتباركلها، وملك كانت متوتره واسيا بتهديها.
اسيا: بس اي الجمال دا في عروسه قمر كدا.
ملك ببتسامه: تسلميلي يا قلبي عقبالك!
ابتسمت اسيا بحزن.
ملك : اسفه لو زعلتلك.
مسكتها اسيا من خدودها.
وقالت: يا هبله بتعذري على ايه فين الابتسامه انهارده فرحك يا عروسه وحضنوا بعض.
ابتسمت ملك.
وعند الشباب كان مراد لابس بدله بيضاء جميله جدا أبرزت عضلاته ، وكان مصفف شعره بطريقه جذابه واسر كان جمبه.
اسر : مبروك يا صاحبي اخيرا شوفتك عريس عسل كدا، البدله هتاكل من عليك حته.
مراد بمرح: الشياكه عنوانا يا دكتور.
وحضنها اسر وقال: الف مبروك يا حضره المقدم.
حضنه مراد وقال: الله يبارك فيك يا حبيبي عقبالك متأكد أن اسيا هتسامحك بس مش بسهوله خليك وراها.
اسر : حاضر يلا اركب عربيتك عروستك مستنياك.
و ركب عربيته المزينه بالورد.
واسر ركب عربيته ، ومشيوا وراء مراد وكان في زفه موتسكلات وعربيات ماشيه وراء مراد الي راح البيوتي سنتر لملك.
عند قصي كان جاهز ولبس بدلته السوداء و كان مصفف شعره حلو ومعه اياد وامجد وبارك له ونزلوا وركبوا
العربيات وركب قصي العربيه المزينه بالورد ،وراح عند سيلين.
لبس معتز قميص اسود على بنطلون اسود واخذ عربيه اسيا ،وراح الفيلا يجيب ريناد، وبعد مده وصل وكانت ريناد منتظراه ودخل الفيلا وسلم على والد اسر والده اسر وابتسم ومد ايده لريناد وهي حاطه ايديها في يده وخرجت بره معه وركبت جنبه العربيه وهو ركب وساق العربيه.
وقال لها :ايه القمر ده انتي كل يوم بتحلوي اكثر من الاول بس خلاص هانت اهي ايام وهنكتب كتب الكتاب ابتسمت ريناد بخجل.
وقالت:وانت كمان طالع حلو.
وتحت منزل اسيا كان واقف جاسر بعربيته واتصل برقيه وقال لها ان واقف تحت البيت ومستنيها تنزل هي ووالدتها ابتسمت رقيه.
وقالت له: دقيقه وهتلاقيني قدامك سلام وقفلت التليفون ونزلت هي والدتها واول لما شافها جاسر وهي لابسه فستانها الازرق ابتسم وقرب منها وبا'س ايديها.
وقال: هتجوز قمر ياناس.
ابتسمت اسماء وقالت: احم انا هنا.
ابتسم جاسر وقال بمرح :طيب ما هي القمر طالعه لمين مش للقمر يا طنط.
ابتسمت اسماء وفتح لها جاسر العربيه وركبت في المقعد الخلفي ،وركبت وفتح لرقيه وركبت جنبه وهو ركب وطلعوا على القاعه.
وبعد مده كان وصل مراد واسر قدام البيوتي سنتر وطلع مراد وهو في ايديه بوكيه الورد ووصل وكانت ملك معطياه ظهرها،وهو حط يده على كتفها واديت له وشها وابتسم وقرب منها وباسها من جبينها.
وقال بحب: ما شاء الله انتي اجمل ما رات عيني، اي الحلاوه دي ، اخيرا هنتجوز، دقائق وهنكتب كتابنا، انا مش مصدق نفسي وباس ايديها ، وحضنها بشده وهيا حضنته بشده ودموعها نزلت، وشالها من على الارض ولف بيها وقال: بحبكككك.
مسكت ملك فيه بقوه وشددت على حضنه
وقالت بهمس جنب أذنه: وانا كمان بحبك.
واسيا كانت واقف وبتسقف ، وفرحانه جدا وعيناها مليانه بالدموع، واسر كان واقف بعيد وملاحظ دا ، وقرب منها وباس ايديها برقه .
وقال: طالعه جميله جدا ، يا اسيا.
اسيا ببتسامه : شكرا.
واخذ مراد ملك وركبوا العربيه هي ومراد وطلعوا على القاعه.
وقفت اسيا بتبص على ملك بفرح شديد.
ومد اسر ايده لي اسيا وقال: تعالي.
اسيا: اجي فين.
اسر :هتركبي معايا العربيه،علشان نروح القاعه.
اسيا: لا مش هاركب معك.
اسر: اومال هتركبي مع مين انت اساسا جئتي من غير عربيه.
اسيا بعند :هاتصل بمعتز يجي ياخذني.
اسر: اعتقد ان اساسا معتز وصل والقاعه بعيده جدا فعلشان يرجع ياخذك هياخذ وقت يلا يا اسيا ما تعنديش هتركبي ولا ايه؟!
و طلع قصي وشاف سلين وحضنها وباسها من جبينها.
وقال لها :ايه القمر ده وسيلين حضنته.
وقالت :انت طالع حلو اوي.
ونزلوا وركبوا العربيه ومشيوا وراء مراد وكان في موتسكلات وعربيات كتير ماشيه ورا مراد وبيذمروا كانت ماشيه عربيه قصى وعربيه مراد ورا بعض وكان فرح في منتهى الجمال.
اسيا: خلاص هاركب وفتح لها اسر السياره العربيه وركبت جنبه وهو ركب وساق العربيه.
وهو بيقول لي اسيا: هتسامحيني امتى انا اعتذرت منك كثير وعملت كل حاجه عشان تسامحيني بس انت ما انتيش قبله اعتذاري هنفضل على الوضع ده لغايه امتى؟
هتفضل نتعذب من بعدنا عن بعض لحد امتى، انا بحبك وانتي بتحبني اعتذرت وعملت كل حاجه علشان تسامحيني، ميأستش ابدا ،انا اسف يا اسيا سامحيني.
بصلته اسيا وقالت: مش قادره يا اسر اسامحك، كل ما احاول انسى افتكر مش سهل الي انت عملته، محتاجه وقت.
اسر بحزن: ماشي يا اسيا.
وساق عربيته بسرعه جنونيه واسيا ربطت حزام الامان.
وقالت: اسر براحه شويه هدى السرعه كدا هنعمل حادثه.
بس اسر مش سامعها، مسكت ايده بخوف وكانت ايديها بارده جدا.
وقالت بخوف: ااسر .
فاق اسر من شروده ووقف السياره ومسك ايديها وحط ايده على وشها.
وقال: اسيا انتي كويسه انا اسف ما اخذتش بالي انك بتكلميني بس انا زعلان جدا انك مش عايزه تسامحيني ، مش عارف علاقتنا هتوصل لفين.
اسيا: وانا كمان مش عارفه ايه مصير علاقتنا، بس بحاول اسامحك يا اسر.
اسر ببتسامه : ماشي يا اسيا براحتك.
وكمل اسر سواقه وبعد مده وصلوا.
وفتح اسر لها العربيه وهي نزلت وركن العربيه.
ومد ايده لها.
وقال لها :امسكي في أيدي مش انتي مراتي، هترفضي انك تمسكي في أيدي واحنا داخلين.
حطت ايديها في ايده وهو ابتسم ودخلوا القاعه الي كانت فاخمه وجميله جدا، ووصل وراهم معتز ورينادو ورقيه وجاسر ووالده رقيه.
وكانت ملك ومراد وسليم وقصي في الوقت ده بيكتبوا الكتاب ودخلت اسيا واسر على جمله الماذون الشهيره بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم وفي خير وعلى خير.
شال مراد ملك ولف بها وقصي شال سيلين ولف بها وبداوا يرقصوا تحت تسقيف وفرحه الجميع لهم وملك بترقص سلو هي ومراد على اغنيه.
انا كلي ملكك وكان جنبهم بيرقص قصي وسلين وكانت رقصه رومانسيه في منتهى الجمال والكل بيصقف ومد اسر ايده لي اسيا علشان ترقص معاه
وبصتله اسيا كتير وفي الاخر وحطت ايديها في ايده وهو حط ايده على خصرها وشدها ليه وجسمها التصق بي جسده وهي شهقت.
وهو قال:هششش، اهدي.
وهي حاططت أيدها على كتفه ورقصوا وهو حضنها في الرقصه وهي كانت هتبعد بس هو بصلها برجاء انها تكمل الرقصه ومتبعدش ،وهي رقصت معاه وحضنته وهو فرحان جدا.
وكانت ملك بتردد مع الاغنيه وبتقول وهي حاطه أيدها على رقبه مراد وحضناه، وكذلك سيلين وقصي.
أنا ...
أنا كلي ملكك
أنا كل حاجة حبيبي فيا بتناديك
أنا ...
أنا مش بحبك
الحب كلمة قليلة بالنسبة ليك
أنا ...
أنا كلي ملكك
أنا كل حاجة حبيبي فيا بتناديك
أنا ...
أنا مش بحبك
الحب كلمة قليلة بالنسبة ليك
أنت فرحة جت لعندي
بعد عمر من التعب
في السعادة اللي باعيشها
يا حبيبي أنت السبب
ضحكتك عقلك جنونك
والحنان اللي في عيونك
هاوصف إيه و أحكيلك إيه
أنا ...
أنا كلي ملكك
أنا كل حاجة حبيبي فيا بتناديك
أنا ...
أنا مش بحبك
الحب كلمة قليلة بالنسبة ليك.
وانتهت الرقصه و مراد حمل ملك ولف بها وقصي حمل سيلين ولف بها واسر حمل اسيا ولف بيها تحت تصقيف الجميع ليهم.
ولحد هنا خلص البارت ده تفاعلاتكم وتوقعاتكم ورايكم يهمني جدا🥰 التفاعل قل جدا ورغم اني باخاطر وبنشر ومعرضه اني اتحظر وبرده بانشر بس في الاخر ما فيش تقدير على اللي بنشر يا ريت تقدروا تعبي وتتفاعوا معايا.
يتبع.....
#Basmola
تكملة الروايه أضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق