القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حورية رابح البارت 5_6_7_8بقلم علياء خليل في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه



رواية حورية رابح البارت 5_6_7_8بقلم علياء خليل في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


#حورية_رابح ال5

مجهول : صورك على النت يا عروسة بعتلك اللينك ابقى شوفيه بقى 

رابح فتح اللينك و هو مصدوم 

حور بدموع : أنا و الله هفهمك 

رابح : انتى ار*خص واحدة أنا دار الروايات شوفتها في حياتى

حور : ارجوك سيبنى اروحله هو عمل كده علشان مسمعتش كلامه أنا هعرف اخليه يمسحهم 

رابح : صحيح اقول ايه ما انتى دار الروايات مكنتيش بتشوفى فى البندر ر*جالة

حور : و الله يا رابح أنا غ*لط بس أنا اتظل*متى 

رابح : اتظلمتى كيف عاد 

حور : ارجوك مفيش وقت دار الروايات أنا عايزة امشى من هنا 

رابح بهدوء : بصى يا حور أنا ممكن اقف جنبك حتى لو طايق اشوف خلقتك دار الروايات بس اعرف ايه جرى و انا اوعدك مين ما يكون هبجلك حقك منه و الصور دى فى لحظة همسحها 

حور : أنا كان ليا زميل فى الجامعة كان طول الوقت بيضا*يقنى و فى يوم اعترض طريقى دار الروايات و خدرنى و اكتشفت أنه اخدنى و صورنى و انا مكنتش اعرف و بعدها بدأ يهدد*نى و يب*تز*نى حاولت دار الروايات كذا مرة اقول لبابا بس خوفت على هنا و لو حد عرف كده يأثر عليها 

رابح : و ابن الك*لب ده وصل معاكى لحد ايه 

حور بخجل : يعنى ايه 

رابح : طلب يقبلك قبل أكده 

حور : هو طلب بس أنا كنت دار الروايات برفض و بحاول اتحجج

رابح : اومال انتى كنتى حامل من مين 

حور : و الله العظيم أنا مكنتش حامل

رابح : قولتلك هساعدك يا بنت الحلال دار الروايات بس بطل عاد تكد*بى و تخبى 

حور : و الله دى الحقيقة 

رابح سكت و ظن أنها مش عايزة تقول 

رابح ابعتيلى دار الروايات رقم الز*بالة ده و انا هتصرف 

انطلق رابح و قفل على حور الجناح 

حور و كأنها تستلجئ بيه كطفلة : ارجوك متسبنيش هنا 

رابح حس انها صعبانة عليه 

رابح : متخافيش 

حور : ارجوك لا أنا عايزة اجى معاك 

رابح : البسى حاجة عليكى 

و انطلقوا سوا فى الفجر 

رابح عمل كام مكالمة و هو بيسوق 

و فات ساعة و هما فى دار الروايات الطريق جتله رسالة أنه اتحذف كل حاجة من على النت و على موبيل الشخص ده 

حور : بجد اتمسحوا 

رابح : أيوة اطمنى عاد 

حور : طيب هنروح فين 

رابح : هتعرفى 

فات ساعة و وصلوا الشقة اللى دار الروايات ساكن فيها الشخص ده 

حور : احنا بنعمل ايه هنا 

رابح : انتى تقعدى هنا و متطلعيش واصل 

حور : لاا بلاش ارجوك انت متعرفش

رابح : أنا وعدتك مش هسيب دار الروايات حقك مهما حصل 

حور : أنا خايفة عليك بلاش خلاص كل حاجة اتمسحت 

رابح طلع و قفل على حور و لكن حور فتحت العربية و طلعت وراه 

كان طالع على السلم و لكن حور  دار الروايات طلعت فى الاسانسير و طلعت قبله دون أن تعلم 

المجهول فتح الباب اول ما لقه حور واقفة قدام الشقة فى نفس لحظة صعود رابح 

المجهول جيه يقفل الباب  دار الروايات و حور كانت بتحاول تفلت منه و تصرخ 

مسك رابح الباب قبل ما يتقفل 

حور : راااااابح 

رابح جيه يشد حور أنصدم لما لف المجهول 

رابح : اخووووووى ؟!!!!!!! 

Stop

اوبا هو الشخص اللى بيب*تز حور اخو رابح 

يا ترى ايه هيحصل


#حورية_رابح ال 5




#حورية_رابح ال 6

حور : راااااابح 

رابح جيه يشد حور أنصدم لما لف المجهول 

رابح : اخووووووى ؟!!!!!!! 

فهد : رابح انت بتعمل ايه هنا و البت دى تعرفك منين 

رابح و هو الد*م يغلى عروقه دار الروايات و يضر*ب فهد ضر*بة تبرحه ارضا : أنا مش متصور انك وس* أكده يا ابن ابوى  

حور بتجرى لتختبئ خلف رابح 

فهد بكدب و ارتباك : انت مالك بدافع عليها دار الروايات كده ليه دى خطيبتى و انا بربيها يا رابح ملكش صالح عاد بيها 

رابح و هو ممسكه من : انت عارف لو كان حد غير أنا كان زمانه د*فنه مطرحه انت ازاى تعمل فى بنت أكده لا و كمان دى بنت عمك يا غبى يعنى شر*فك 

فهد : بنت عم مين يا رابح أزااااااااى 

رابح : اقسم بالله يا فهد دار الروايات أنا كنت رايح ابلغ عنك 

فهد : ملكش صالح عاد باللى بعمله يا رابح 

رابح : عندك حق قاعدتك اهنه بوظتك يا فهد بس انت لازم ابوك يشوف حل فى دلع الماسخ فيك خلاك تتصرف و لا الحريم 

اخد رابح حور و فهد و انطلقوا للصعيد

رابح : محدش يعرف غيرنا اللى هببته دار الروايات يا فهد لحد ما اشوف مع ابوك هنعملوا ايه 

فهد كان ينظر لحور بوقا*حة و كانت حور قاعدة بتحاول متبينش انها خايفة 

حور استأذنت رابح انها تقعد فى اى اوضة لوحدها لأنها مش متعودة تنام جنب حد اصلا 

و لأن رابح حس انها فعلا مرهقة دار الروايات و كان يوم صعب وافق  

دخلت حور الاوضة و هى مش مصدقة أن كل ده عدت بيه و قررت تاخد شاور و تنام و هى تخرج من الشاور و هى بالفوطة  لتجد من يمسك بيها دار الروايات و يلف يده حوالين ج*سدها 

فهد : هتكونى الليلة مل*كى يا حور و هخليى ابويا يكتب كتابنا 

و فجاة .......

Stop 

يا ترى ايه حصل و فهد ازاى يعمل كده فى مرات اخوه و هل يعرف اصلا أن حور اتجوزت رابح و الاهم رابح هيلحق حور و لا 

التفاعل قليل اوى يا جماعة هى مش عجباكم

تفاعل حلو علشان فى بارت كمان

#حورية_رابح ال 6

بقلم #علياء_خليل


#حورية_رابح ال7


 هى تخرج من الشاور و هى بالفوطة  لتجد من يمسك بيها و يلف يده حوالين ج*سدها 

فهد : هتكونى الليلة مل*كى يا حور و هخليى ابويا يكتب كتابنا 

و فجأة ير*مى بها على السرير. 

حور : فهد انت بتعمل ايه ده حرام 

فهد برغ*بة عمياء  : هنتجوز يا دار الروايات حور متخافيش يا مز*ة 

حور : نتجوز ايه افهم أنا مرات اخوك ازاى 

فهد ابتعد للحظة : مرات اخويا ايه يا بت انتى هتستعبطى رابح عمره ما يتج*وز الاشكا*ل الز*بالة دى 

فهد : و الله لاخليه دار الروايات يطلقك يا رخي** 

و ابتعد و خرج من الغرفة و كان حور مصدومة من اللى حصل و خايفة جدا و كانت عايزة تحكى لحد بس خافت لأن ببساطة محدش هيصدقها و كلهم شاكين فيها  

لبست حور و نزلت بسرعة على جناح دار الروايات رابح المفروض انهارده الصباحية و يأتى الكثير من المباركات للعروسين 

اول ما حور نزلت الجناح كان دار الروايات مضلم جدا اقتربت براحة جنب سرير رابح تفتح الستارة و لكن قبل ان تمد ايدها لقيت ايد محاوطة خصر*ها دار الروايات و تسحبها تجاه السرير كان رابح

حور شقهت بخضة مع صرخة بسيطة 

رابح:  اياكى بعد اكده اكون نايم دار الروايات و تنورى الاوضة 

حور بصت بخوف منه و هى تميل راسها بالتأمين على كلامه 

رابح بص لقى فى حاجه فى دار الروايات رقبتها زى كد*مة او علامة مل*كية احدهم 

رابح و هو يمرر يده على رقبتها 

رابح:  ايه ده

حور بارتباك:  ممكن اكون اتخب*ط امبارح 

رابح فضل باصص فى عيونها دار الروايات و لم يفق الا على دموع حور و هو يسحبها فى ق*بلة  

رابح و هو يغمصلها  :  ده بس علشان متنسيش 

حور بعدت فى هدوء دار الروايات و هى بتعيط و تشعر بالذ*نب هل هى ضحية ام خا*ئنة و يجب ان تعترف لرابح بما حدث امس و لكن دار الروايات قطع ذلك خبط الباب 

و كانت نعمة و محضرة الفطار 

حور فتحت الباب 

نعمة بنظرة استحقار:  فين رابح سيدك

حور:  افندم 

نعمة:  بعدى اكده عن طريقى 

حور:  انتى داخلة فين هى زريبة 

نعمة:  رابح بيحب كل  حاجة تبقى دار الروايات جاهزة اول ما يخرج من حمامه 

حور مسكت الفطار بحزم و بكل جدية 

حور:  شكرا يا نعمة على الفطار و قفلت الباب 

نعمة مسكت الباب بخبث :  استنى عمى جلال مأكد دار الروايات عليا تلبسى الفستان ده 

حور : حاضر 

رابح لبس و ساب حور تلبس الفستان دار الروايات و تحصله على الدوار

كانت حور مش مرتاحة فى الفستان دار الروايات و كانت تحاول أن تبتسم حتى اتت عمة رابح لتضم حور بقوة ليكون في لحظة الفستان أرضا 

الكل بصدمة 😳😳😳

Stop

يا ترى هيحصل ايه 🤔

اسفة على التاخير بس حقيقى بكتب البارت و انا تعبانة و محبطة البارت بره بيجيب اكتر من هنا و انا الكاتبة يا جماعه

تفاعل حلو علشان فى بارت كمان بليل

#حورية_رابح ال 7

✍️📖

بقلم #علياء_خليل


#حورية_رابح ال 8


كانت حور مش مرتاحة فى الفستان و كانت تحاول أن تبتسم حتى اتت عمة رابح لتضم حور بقوة ليكون في لحظة الفستان أرضا 

الكل بصدمة 😳😳😳

و لكن كانت هناك يد مسكت الفستان دار الروايات قبل ما يظهر ج*سد حور و قل*ع عبايته و هو يغطيها بغيرة واضحة و ينظر لها بغضب و هو يحملها دار الروايات أمام الكل بين نظر الحاقدين 

فكانت نعمة تظن بأن رابح سوف يع*نف حور على ذلك بدل من خوفه عليها 

رابح و هو يحمل حور لجناحه دار الروايات و هى متمسكه بعنقه كالاطفال رغم خوفها منه و لكن هى تشعر معاه بالأمان اغلق باب جناحه بأحكام 

رابح : انتى ازاى تخرج بفستان زى ده 

حور و الدموع دار الروايات فى عيونها : و الله دى نعمة اللى ادته ليا البسه أنا مليش ذ*نب 

رابح اقترب اكثر : بصى يا حور أنا بخاف عليكى اعتبرها تلسط أو حب اللى يعجبك دار الروايات بس انتى مراتى و مينفعش حد غيرى يشوفك كده 

حور هزت راسها و حسيت انها اطمنتله اكتر و مكنتش قادرة تخبى عليه اكتر من كده

حور : رابح ... فهد امبارح دار الروايات كان فى اوضتى و كان.... بحاول يع...تد.ى عليا 

رابح : انتى بتقولى ايه 

حور : 🥺🥺 زى ما بقولك 

رابح : مش حتة بت زيك دار الروايات توقع بينى و بين اخوى 

حور : و الله يا رابح هى دى الحقيقة 

رابح شد عبائته و هو يحرك يده على رقبتها 

رابح : يعنى ده مش خابطة دار الروايات زى ما قولتى و امبارح يا عالم ايه حصل امبارح 

حور : لااا يا رابح و الله ما حصل حاجة 

رابح شد*ها من شعرها دار الروايات و هو ينظر فى عيونها بغضب 

رابح : اع....ر..ض...ى نف....سك عل..يا 

حور 🥺😳

Stop 

يا ترى رابح هيعرف أن حور مظلومة 

بارت كمان رغم أن التفاعل ضعيف جدا 

تفاعل حلو علشان البارت اللى جاى جامد

#حورية_رابح ال  8

بقلم #علياء_خليل

تكملة الروايه عمل انضمام من هناااااااااا

شاهد البارت التاسع اضغط هناااااااا 



 

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع