القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية الصقر الجريح البارت السابع والثامن والتاسع بقلم نوره عبد الرحمن في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية الصقر الجريح البارت السابع والثامن والتاسع بقلم نوره عبد الرحمن في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 

رواية الصقر الجريح البارت السابع والثامن والتاسع بقلم نوره عبد الرحمن في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 






رواية الصقر الجريح البارت السابع والثامن والتاسع بقلم نوره عبد الرحمن في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


الصقر الجريح 7💔


فتون ابتعدت بحرج انت بتعمل ايه..ياسي صقر


صقر كان يحتضنها ويحاول تهدئتها..


صقر بخبث جذبها اليه مرة اخرى ايه والله معملتش حاجه انا بس حضنتك حضن بريئ..


فتون ابتعدت بخجل ..طب انا هطلع فوق..


جذبها صقر على فين مش هتدي جوزك بوسه صغيره..


فتون افلتت نفسها وصعدت بسرعه وهي تشعر بنبضات قلبها تزداد ووجنتيها ستنفجر من الخجل..


اما صقر بقي يضحك عليها وهو يراقبها..هسيبك دلوقتي بمزاجي..هدر خلفها..


________


في شركة الشرقاوي 


كان بهاء في مكتبه ليسمع صوت شجار في الخارج.


الفتاة ..بقولك عايزه اقابل صقر بيه انت مبتفهميش..


السكرتيره لمى لا انتي واللي مابتفهميش بقولك معندكيش معاد ..انتي مين علشان جايه تقابلي صقر بيه بذاته..


الفتاه بت انتي متعصبنيش لااقسم بالله لاطربقلك المكتب فوق نفوخك..


لمى ممتت..قاطعهم دخول بهاء ايه ايه فاكرين نفسكم بزريبه مالكم صوتكم طالع..


لمى بلطف صدم تلك الفتاه انا اسفه يابيه بس البت ديه جايه عشان تقابل صقر بيه وبقولها معندكيش معاد وبدات تشتم بيا..


الفتاه بت اما تبتك ياحربايه اتغيرتي فجاه وبقيتي قطه ..


بهاء باااااس ايه مالكم متحترموا وجودي..وانتي ياانسه عايزه ايه..


الفتاه عايزه اقابل صقر باشا..


بهاء عشان ايه..


الفتاه باستفزاز انت صقر باشا..


بها بضيق لأ..


الفتاه نفخت بحده يبقى متتدخلش..


بهاء بغضب ايه الغباوه دي انتي مين يابت وعايزه ايه..


الفتاه متحترم نفسك يااستاذ والا عايزني اعلمك الاحترام..


بهاء شبكه ذراعيه ببعضهما بتحدي لاوالله والنبي علميني..


الفتاه يوووووه انا مطلبتش اقابل رئيس الدوله انا عاوزه اقبل صقر بيه بدون مشاكل لو سمحتوا..


بهاء بسخريه ماشاء الله اتحولتي فجائه ..على فكره صقر بيه مش هنا..


الفتاه رمقت لمى السكرتيره بحده اومال من الصبح موقفنا وعماله لوك لوك لوك ليه ياروح امك..


المى بضيق متحترمي نفسك يابت ..شايف يابهاء بيه طريقتها بالكلام. 


بهاء…..


الفتاه الاقي صقر بيه فين..


بهاء لا والله انت جايه وعماله تتخانقي معانا وعايزاني اخليكي تقبليه..على العموم لو عايزه مساعده متتكسفيش انا ممكن اساعدك..


الفتاه ايه ايه شايفني جايه اشحت عندك ياروح امك ...غور من وشي جالك القرف...وهي تغادر وتشتمهما..


بهاء ايه الجنان ده…


___________


في قصر الشرقاوي..


عليا مبروك ياعروسه..


فتون ربنا يبارك فيكي..عملتي ايه في الكليه..


عليا بملل زي كل يوم مفيش جديد الا قوليلي ابيه صقر فين..


فتون وهي تتذكر ما حدث لتحمر وجنتيها معرفش .


عليا بمكر انتي اتكسفتي كده ليه ..لتقترب منها هو ايه اللي حصل ما بينكم..


فتون بتوتر قصدك ايه..


عليا انتي مش شايفه وشك بقى زي الطمطمايه لما جبت سيرة ابيه صقر ...بت احكيلي سرك في بير..


فتون بحرج محاولة تغيير سير الحديث..انا جيعانه جدا مش هتاكلي..


عليا طيب طيب هتفلتي مني المرادي يلاا قومي نقولهم يحضروا لنا الأكل..


فتون طيب…


لتعود.عليا وتنظر اليها بتفحص ..


عليا انت معندكيش غير الهدوم دول..


فتون بضيق قصدك ايه..


عليا ياحبيبتي والله مقصدش حاجه..بس انتي عروسه يبقى لازمك شوية هدوم تبع العرايس ..


فتون مش فاهمه..


عليا خلينا ناكل وهفهمك..


_____________


كان صقر في مكتبه ينظر الى صورة زوجته وابنه..فهو لم يكن لديه الوقت ليحزن عليهما…


دخل عليه بهاء وجلس بتعب جيت ايمتا


صقر بضيق من شويه


بهاء كنت خليك منتا عريس جديد وغمزه ليلاحظ صورة زوجته وطفله بين يديه..


بهاء اعتدل بجلسته احم انا اسف ياصقر...ربنا يرحمهم ياصاحبي..


صقر ملحقتش حتى اشوفهم قبل لا يموتوا ..وابني حتى..ليصمت وهو يشعر باالاختناق فتح ازرار قميصه بضيق وهو يتنهد ..انا مقدرتش احميهم يابهاء مقدرتش..


بهاء ده قدر ربنا يااخي خلاص انت مش هتفضل كده كتير…


صقر بس مكنش لازم...ليسمع صوت شجارا خارج ويسرعا الاثنين ويجدا نفس الفتاه..


صقر بغضب ايه يا لمى مالكم......


لمى بخوف ياباشا والله..


ليهدر بهاء بحده انتي يابنت عايزه ايه تاني مش كفايه بقى... قولتلك لو عايزه فلوس هديك وبلاش تنطيلنا كل شويه ..


الفتاه بحده متحترم نفسك انت.....

ليقاطعها بهاء وهو ينظر الى لمى نادي الامن خليهم يطلعوا الزباله ديه بررااا ومش عايز اشوفها مرة تانيه..


الفتاه بغضب والله محدش زباله الا انت يا*****..انا عاوزه اشوف صقر بيه عشان فيه امانه عندي ليه ..


صقر بهدوء ايه يابهاء من ايمتا وانتا بتعامل الناس كده متحترم انها بنت يااخي..


بهاء ميغركش شكلها وبرأتها دي زباله..


الفتاه بدموع وقوه مصطنعه ..اتكتم يا*** مش جايه اتلكم معاك..


بهاء مشى اليها وعيناه حمراون من الغضب يريد قتلها ليمسكه صقر ..


صقر اهدى..انت بتعمل ايه


بهاء انت مش شايفها...مستفزه ازاي ياصقر..


نظرت الفتاه اليه لتهدر براحه انت صقر بيه..


صقر بضيق ايواا.


الفتاه انا فرح …….

________

في قصر الشرقاوي..

فتون ياخرابي انتي عايزاني البس كده زي دي اللي بالتلفون...لا لا مينفعش..

عليا يابنتي انتي عروسه امال عايزه تفضلي بالجلبيه اللي لبسها ديه..

فتون لا لا مش هلبس كده دي اكنها مش لابسه حاجه..

عليا دي قمصان نوم بتتلبس بالأوضه بس متخفيش محدش هيشوفك الا ابيه صقر..

فتون بذهول يامصيبتي...

يتبع...



الصقر الجريح 8💔


في مكتب صقر الشرقاوي


فرح انا فرح بشتغل بالروضه بتاعت محمد ابنك..الله يرحمة.


صقر بغصة اهلا وسهلا اتفضلي تحبي اساعدك بأيه.


فرح بضيق الحمد لله انا مش بحاجة مساعدة حد بس..فيه امانه ادتهالي مدام فريدة قبل الحادثة بيوم.


صقر باستفهام امانة ايه ديه.


فرح اخرجت ملف من حقيبتها وأعطته اياه الملف ده مدام فريده سابته عندي وقالتي اخبيه ..لحد.متطلبه..ولو حصلها حاجه اديهولك انت ومدهوش لحد تاني.


صقر اخذ منها الملف..باستغراب..ليصدم فور رؤيته ..دي العقود المشبوهه اللي انا رفضتها .. عليها امضتي طب ازاي..


بهاء نهض بسرعه وواخذ ينظر الى الملف..ليصدم ايضاً


فرح انا بكده ريحة ضميري بعد اذنك يا بيه..


صقر استني يا انسه على فين..


فرح الامانه وصلتك ياصقر بيه خلصت اللي عليا..بعد اذنك..


صقر مش عارف اقولك ايه انا متشكر جدا.


فرح وهي وصلت الى الباب العفو يابيه..


صقر طب استنى اقول للسواق يوصلك..


فرح مالوش لزوم يابيه..وغادرت..


بقي يراقبها صقر وهي تغادر وبهاء يراقب الموقف بصمت…


بهاء هتعمل ايه دلوقتي..


صقر تنهد بضيق مش عارف..انا مش فاهم ازاي امضتي وصلت هنا…


بهاء ربنا يستر بس فريده جابت الملف منين..


صقر مش عارف ..مش عارف انا دماغي هتنفجر..


بهاء ربنا يعينك ياصاحبي..انا هروح دلوقتي هشوفك بعدين سلام…


اسرع بهاء خلف فرح ليجدها تنتظر المصعد عدل قميصه وخلل اصابعه بشعره يصففه جيدا وتقدم بخطوات ثابته ليقف بجانبها..لم تنظر له الاخرى..ليصعدا المصعد..وحل الصمت لثواني..


بهاء احم. انا بعتذر ياانسه مكنتش اعرف ..


قاطعته فرح ببرود محصلش حاجه بعد اذنك لتخرج من المصعد.


بهاء وهو يخرج خلفها يحدث نفسه وهو يراقبها تخرج من الشركه..احيانا بارده ومرات لسانها طويل ايه التركيبه الغريبه دي..


فجأة بهاء يصرخ. حاسبييي..


لتصدم فرح سيارة مسرعة وتهرب...ووووو


_______________


فتون يامصيبتي عايزاني البس كده قدام اخوكي انا اتدفن احسنلي..


عليا بضحك يا بنتي ده جوزك ..امال هتلبسي ايه..


فتون بحرج اسكتي ياعليا اسكتي والنبي كلامك قليل الادب قوي..


عليا طب والله  هاخدلك كم قميص على ذوق..


فتون لا اوعي تعملي كده مينفعش ...انت مش عارفه حاجه والنبي متحرجنيش .


عليا وهي تعبث بهاتفها خلاص خلصت اهوه.


فتون يعني ايه..


عليا يعني بعتلهم طلب وهم هيجبوهم لينا بالليل..


فتون فتحت عينيها بتفاجئ طب ازاي هو انت مش هتروحي السوق تشتريهم..


عليا بضحك ده كان زمان دلوقتي تشتري الحاجة عن طريق ده..وهي تشير الى هاتفها..


فتون ايه ده انتي فكراني هبله...طب والنبي انتي عماله تتريقى عليا.


عليا يا حبيبتي اتريق عليكي ازاي هو بقى كده تحملي تلفونك وتختاري اللي عايزاه و تطلبيه ويجيلك وخلاص..


فتون ياخربي ازاي كده.


عليا بابتسامه لطيفه زي الناس..لتعود وتمسك يدي فتون بضيق وتقول..


عليا فتون..انا عايزه اطلب منك طلب..


فتون اطلبي ياختي عنيا..ليكي.


عليا عايزاكي تاخدي بالك من صقر ..عشان صقر الفتره ديه بيمر بوقت صعب جدا..هو صح باين عليه قوي ويتحمل ..بس انا متاكده انه دلوقتي مش كويس ..


فتون سي صقر بعنيا ياحبيبتي ..جميله هفضل شايلاه طول العمر..


______________


عند مدخل قصر صقر الشرقاوي ..


وقف صقر بسيارته وفتح نافذه السياره


صقر للحارس احمد فيه ايه مالكم..


الحارس يابيه مدام حضرتك طلبت حاجات وهما بيوصلوها ..واحنا عاوزين نفتشه قبل مايدخل..


صقر لشاب التوصيل اديهالي..


الشاب اتفضل ياباشا 


صقر صدم عندما رأى ما يوجد داخل الاكياس..وتوتر ليخفيها بسرعه


صقر احم. احم..حاسبهم يا يااحمد .مشيهم..واكمل طريقه بالسياره وترتسم على شفاهه ابتسامه ..


احمد اوامرك ياباشا ..


بعد فتره..


في غرفة فتون دخل صقر..فجأه..


فتون  كانت تسرح شعرها امام المرآة لتغطي شعرها بسرعه ياخرابي خضتني ياخويا مالك مش تخبط..


صقر وهو يرمي الاكياس على الاريكه ويقترب منها ليقول واخبط ليه مش مراتي..


فتون ابتعدت عنه بارتباك..انت جيت ايمتا..


صقر من شويه وهو يقترب منها وينزع حجابها عنها ليظهر شعرها الحريري .ليخطف نظره..انت مخبيه شعرك ليه..


فتون بتوهان من قربه هاا..انا ..انا..لتبعده عنها انت اكيد.جيعان.


صقر وهو يتجه الى الاكياس انت بتنسي بسرعه مش عارفه اني مش بتعشى..ليخرج قميص نوم باللون الارجواني..


شهقت فتون بصدمه ايه ده..


صقر بخبث وهو يقترب منها انا اللي عايز اسئلك ايه ده..


فتون…..


يتبع......



الحمد لله رب العالمين💚

الصقر الجريح 💔 9


صقر الحاجات دي جت باسم فتون الشرقاوي ..ليردف بابتسامة ماكره تبقى لمين...


فتون كادت ان تبكي من شدة الحرج وهي تراه يقترب اليها اكثر..لتقول بارتباك وحرج وهي تبتعد عنه.. انا...انا.. لو حلفتلك من هنا للصبح ان مش انا اللي اشتريتها هتصدقني..


صقر بهدء تؤ ..


((صقر كان يعلم جيدا بانها لم تشتريها ولا تعرف كيف تطلب هذه الاشياء من النت ...لكنه اراد التقرب منها واحراجها ))


فتون ياسي صقر والنبي اختك عليا هيا اشترتهم والنعمه مش انا انا مبعرفش حتى الحجات دي تتلبس ليه ..وهيا..اساسا مش مش..مستوره ومفضوحه قويي..دول ازاي يلبسوها…

صقر بوقاحه وهو يغمزها ويجذبها من يدها انا هعلمك تتلبس ليه و ازاي..لو دي المشكله..


نفضت يده بغضب من جرائته..انت ... انت  بتقول ايه مكنتش فكراك كده..


صقر بضحك استفزها كده اللي هو ايه..


فتون بغيظ...يعني. ..يعني بالسفاله دي..


صقر وهو يضع شعرها خلف اذنها واديكي عرفتي..بس ايه انا سافل اه بس معاك انت بس ياقمر..


فتون بارتباك..انا ..اناا عااييزه ارروح لعلييا..بعد اذنك..


صقر بضحك على فين .. هو انا عملت حاجه عشان تهربي..


فتون خرجت من الغرف بسرعه وتنفست الصعداء..


___________


((كانت نائمة وهو يراقب تفاصيلها الجميله والبريئه شعرها الاسود الحريري..وملامحها البريئه ..اقترب منها وغطى شعرها جيدا(فهي كانت محجبه)وبقي يتأملها..ليشعر بها تستيقظ..بوهن..))


بهاء انتي كويسه..


فرح بتعب انا..انا فين..وايه اللي جراللي.


بهاء في المستشفى..خبطتك عربيه..بس الحمد لله جت سليمه..


فرح نهضت بسرعه وهي تقول يانهار مش فايت الساعه كام دلوقتي..لتشعر بالألم وتعود للسرير بتعب اه 


بهاء اهدي اهدي انتي لسه تعبانه..


فرح انا اتاخرت قوي امي هتطحني..


بهاء بضحك ..ماتخفيش كانت بتتصل كتير فرديت عليها وقولتلها وهيا على وصول دلوقتي..


فرح ربنا يس….


دخلت والدتها بسرعه ياحبيبتي يابنتي ايه اللي جرالك ومين الحيوان اللي خبطك ..لتنظر الى بهاء بشك..ودون ان تسمع انت اللي خبطتها مش كده.


فرح اهدي ياماما..مش


ام فرح.اهدى ايه وزفت ايه انت تقتل القتيل وتمشي بجنازته...


بهاء بصدمه حضرتك …...


والدة فرح بحده ومقاطعة له ... حرام عليك بنتي لسه بزهرة شبابها عاوز تموتها بتهورك وطيشك..انما اقول ايه شباب طايشه ومش متربيه..


وقف بهاء بصدمه مما يسمعه ولم يستطيع التفوه بكلمه ..لاول مرة يوبخه احد هكذا..


والدة فرح اطلع برااا والله همرمطك بالمحاكم.


فرح بحرج انا اسفه ..حضرتك ماما منفعله شويه ..عشان خايفه عليا…ياماما الاستاذ مش هو اللي خبطني ..هو اللي اسعفني وفضل معايا..لحد دلوقتي.


والدة فرحه بحرج معلش يابني سامحني اصل ماليش غيرها هيا واختها...سامحني يابني


بهاء محصلش حاجه حضرتك لينظر الى فرح حمد لله عالسلامه ياانسه بعد اذنكم..


والدة فرح والله مش هتمشي من هنا لحد متشرب حاجه ..


بهاء معلش ان شاء الله غير مره


والدة فرح والله ابدا انا هروح اجيبلكم حاجه تشربوها وغادرت..


فرح بضحك خلاص مش هتخلص منها النهارده..


بهاء تاااه بضحكتها..


لتردف الاخر احم..احم مالك.يااستاذ..


بهاء دون وعي ضحكتك حلوه قويي..تخطف القلب


فرح بغضب نعم ياروح امك انت جاي تسبلي..


بهاء بحده متتلمي يابنت ولسانك ميطولش ..بدل ماربيكي .


فرح بحده بقولك ايه غور من وشي والعب بعيد من هنا يله..


بهاء كان سيرد عليها لولا هاتفه الذي بقي يرن طويلا..


بهاء غادر وهو ينظر اليها نظرة اخافتها لكنها مثلت الشجاعه..


بهاء بضق عايز ايه ياصقر..


صقر البنت ازايها..


بهاء زي القرده مفهاش حاجه.


صقر ضحك مالك مش طايق روحك..


بهاء..البنت دي مستفزه اوي..وعايزه اللي يربيها من اول وجديد بس على مين والله لاربيها..


صقر وانت مالك ومالها..


بهاء شرد لثواني ماليش ..عايز حاجه تاني..


صقر ايوا ..انت عملت زي مقولتلك..


بهاء متقلقش فتون هتفضل بأمان اتطمن.


صقر ربنا يريحك..


____________


فتون ايه اللي عملتيه ده ياعليا والله انا مش عارفه ازاي اوريه وشي..بعد النهارده..


عليا يابنت مية مره بقولك ده جوزك وعادي جدا اللي حصل..


فتون بس انا ...قاطعهم طرقات الخادمه على الباب..


الخادمه صقر بيه عايزك فوق ياهانم بؤضته..


فتون بخوف وهي تنظر الى عليا ماشي شويه وهطلعله..


استأذنت الخادمه وغادرت..


عليا قومي.روحي لجوزك يافتون..


نهضت فتون وهي تفرك كفيها ربنا يستر منك ..انتي..


عليا بضحك دنا غلبانه..


نظرت لها فتون بغيظ وغادرت…..


بعد فتره …


طرقت فتون الباب..وخرج لها صوت صقر ليسمح لها بالدخول..لاول مرة تدخل غرفته لتتفاجأ بانها كبيرة جدا..طاغي عليها اللون الاسود ..نست توترها بدأت تتفحصها بذهول..ليقطع شرودها صقر وهو يغلق الاب توب الخاص به..تعالي يا فتون..وهو يشير الى جانبه لتجلس.اقتربت فتون بخطوات هادئه وجلست على الاريكه بجانبه ..


فتون انت طلبتني ياسي صقر…


صقر ايواا....


فتون اتفضل ياخويا عايز ايه…


صقر احنا مينفعش نفضل كده..


فتون ابتعلت ما بجوفها بتوتر من نظراته قصدك ايه..


صقر ان نقلت حاجتك من اوضتك لأوضتي..


فتون بس ..بس ياسي صقر انا مرتاحه بؤضتي..


صقر ماتخفيش هترتاحي هنا كمان..


فتون بس مممينفعش كده..ياسي صقر.


((صقر شعر بتوترها ولكنه يريد كسر الحاجز بينهما ولن يكسر الا اذا اقترب منها هكذا فهو يريدها ان تعتاد عليه)) 


صقر اممممم..مينفعش ليه بقى..


فتون بتوتر عشان  عشان ..


 يتبع...



 

تعليقات

التنقل السريع