رواية الصقر الجريح البارت الرابع والخامس والسادس بقلم نوره عبد الرحمن في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
رواية الصقر الجريح البارت الرابع والخامس والسادس بقلم نوره عبد الرحمن في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
رواية الصقر الجريح البارت الرابع والخامس والسادس بقلم نوره عبد الرحمن في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
الصقر الجريح 4 💔
فتون بدموع لا يامحمود قولها اني تربيتك ومش ممكن اعمل كده ..قولها..صفعها بقوة وجذبها من شعرها..الى المطبخ يريد قتلها..
محمود والله لموتك واغسل عارك يافاجره..
فتون بالم اه يامحمود ..والله معملتش حاجه والله..
صقر تضربها ياحيوان والله لكسر ايدك..
((جذبه من يده مانعا الآخر من ضربها..لتحدث مشاجرة...دفعه محمود واسرع والتقط سكينا يريد قتل فتون..))
فتون محمود انت مصدق اني اعملها ..
محمود بغضب اعماه تستغفلني يابنت ابوي جايبه راجل غريب وقاعده معاه ..دنستي بيتنا الطاهر يا*** لم يكمل كلمته ليلكمه صقر لكمت أردته أرضا..
صقر دي اشرف من الشرف يا****..
((نهض محمود ومسح الدماء على شفتيه ليتجه الى صقر ويلكمه ..لكن في تلك اللحظه وصلت اربع سيارت فيها عدد من الحرس..ليهبط من إحداهن شاب في الثلاثين من عمره..))
صقر غير آبه بتلك الحراسة اقسم بالله لو لمست شعره منها لاكون قاتلك..
أسرع بهاء ليفك الشجار مالك ياصقر بتتخانق ليه..
فتون والنبي ياسي صقر والنبي سيبه ده اخويا .. سيبه .
صقر انتي بتدافعي عنه ده مش راجل ماشي ورى كلام مراته..ال****
زوجت محمود سناء لاااا تحترم نفسك ياراجل ياناقص مش كفايه ضحكت عالبت وجتلها البيت والله اعلم عملت معاها ايه..
صقر وهو يحاول الافلات من يدي بهاء والله يا*** لو ماكنتي مره لقصلك لسانك الزفر ده
((محمود كل ماهم الوصول الى فتون ويريد غسل عاره..))
فتون ببكاء محمود انت مصدق ان اعمل كده ..مصدق يامحمود انا تربيتك ..
محمود هجم عليها وبيده السكين يريد قتلها لكن الحرس تدخلو بأمر من بهاء..وابعدوه عنها..
صقر اركبي العربيه..
فتون لا لا ياخويا مش هسيب محمود ..وولاده..
صقر وهو يجذبها يريد ارغامها على ركوب السياره بقولك اركبي ده هيقلك انتي مش شايفاه ماشي ورى كلام مراته…مش هسيبك هناةعشان يموتوكي
فتون مسحت دموعها لا محمود طيب هو كمان شويه وهيندم علي عمله..
صقر اركبي و متجبرنيش اخدك بالعافيه..
فتون بحده انت مالك بيا ..ان مش هسيب..اخو..لتغيب عن الوعي..حملها وسط اعتراض محمود وتهديداته والحرسه يمسكونه..ادخلها السياره وجلس بجانب بهاء وخلفهم السيارات بعد ان قال..لاخيها..
صقر اما تعقل وتصحى من غفلتك تعالى عندى انا صقر الشرقاوي..
محمود بحده والله لاقتلها واقتلك انت كمان..هتاخدها فين..يا**** لو كنت رئيس وزراء هقتلك
صقر بسخريه سلام وابقى اسمع كلام مراتك كويس ياراجل..
…..
في السياره.
بهاء مين دي وايه قصتها وليه ضربتها وخلتها تغمى..
صقر بحده عشان هيا عبيطه وغبيه..عايزه تبقى معاهم عشان يقتلوها..
بهاء وانت مالك فيها..
صقر (حدثها عن كل شيء حدث)
بهاء وانت ناوي تعمل ايه انت مش ناقصك مشاكل.
صقر مش عارف كل اللي اعرفه مش ممكن اسيبها تتأذى يابهاء مش ممكن..
بهاء ماشي ياصاحبي اما نشوف اخرتها..بس تعرف دي حلوه قويي.صقر بحده وغضب اتلم يابهاء لا يمين بالله لانزلك هنا اخليك تتبهدل ..ومتبصش عليها خالص..
بهاء بضحك امرك ياسيدي
____________
بعد مده..
فتون انا فين وانتي مين..
عليا انت بخير وامان هنا متخفيش.
فتون انتي مين..وانا ازاي جيت هنا
عليا ان اخت صقر...وصقر هو اللي جابك
فتون ببكاء والنبي ياختي قوليله عايزه اروح لاخويا ..والنبي..
عليا انا كلمته من شويه وقال هيرجع متاخر..ووصاني انك تاكلي وتنامي وبكرى تتكلموا
فتون لا مش هبقى هنا ثانيه وحده انا هرجع لاخويا وولاده دول عماد واياد مش هيتحملوا بعادي عنهم ..نهضت وهو تشعر بدور..
عليا استني ياحبيبتي انت هنا بالمدينه ومش هتقدر تروحي لوحدك استني اما يجي صقر وياخدك..انتي كوليلك لقمه واستريحي لحد اما يجي..
فتون لا انا عاوزه اروح لتشعر بالدوار ..لتقول اخوكي ايده تقيله قويي نفوخي لسه واجعني ..ربنا يسامحه بقى
عليا بابتسامه معلش شويه وهيخف الوجع كوليلك لقمه واستني لحد مايجيى
فتون مش هاكل انا عاوزه ارجع لمحمود خايفه لايجراله حاجه من كتر الزعل انا لازم اقوله الحقيقه.. لازم
……..
مساء..
عاد صقر متعبا جدا ويرتدي ثيابا فخمه زادته اناقة وجمال. يفتح ازار قميصه من شدة التعب...
صقر انتي صاحيه لحد.دلوقتي ليه وعليا قالت انك مكلتيش حاجه..ليه ان شاء الله صايمه
فتون مش عايزه... انت خطفتني ليه ..هي دي جزاتي يابن الاصول..
صقر...
يتبع...
الصقر الجريح 💔5
صقر بضحك خاااطفك..
فتون اه خطفني..
صقر انتي عبيطه والا بتستعبطي..انتا مش عارفه عوايدكم هناك لوكنتي فضلتي هناك كان اخوكي قاتلك وشرب من دمك..
فتون بدموع حاولت كتمها لا محمود عمره مهيأذيني انا متأكده..
صقربسخريه اه مهو باين انتي مشفتيش وشه وهو ماسك السكينه عايز يقتلك..
فتون جلست على الارض تبكي بشده كالاطفال وتمسح دموعها بكمها ..لتقول بس انا عاوزه اروح عند اخويا وعياله..والنبي ياخويا ..عشان خاطري.
صقر شعر بالضيق عليها..وهو يراها تبكي هكذا..
صقر تنهد بتعب..حاضر..
فتون نهضت بسرعه ارتسمت على وجهها ابتسامه جذابه يعني هتاخدني عندهم..
صقر بس بشرط..
فتون بتذمر شرط ايه بس..
صقر تقومي تاكلي عشان عليا قالتلي مكلتيش حاجه من الصبح.
فتون بس ماليش نفس ..والله والعيال عماد واياد وحشوني قوي..
صقر طب خلاص مش هاخدك مكان..
فتون لا لا خلاص خلاص انا هاكل..قوم قولي المطبخ فين عشان بيتكم كبير وخايف اتوه فيه..
صقر المطبخ ليه..
فتون عشان اعمل لروحي اكل.
صقر لا ارتاحي انتي وهو يمسك سماعة الهاتف الارضي بجانبه..ليطلب العشاء دقايق ويكون الاكل عندك..
فتون ايه ده..!!!؟؟
صقر ايه…!!!
فتون هو انت بتحضر الاكل بالتلفون..!!!
صقر بضحك اهاا انتي بتستعبطي بجد بقى..
فتون بضحك بهزر ياخويا ..والله الا قولي انتا مافيا والله ايه..
صقر بضحك مافيا مره وحده..ليه بس.
فتون ياسي صقر اصلا بيتك زي بيوتهم بالتلفزيون كبير قوي وفيه خدم كتير..وكمان انت كنت هربان ..تبقى ايه..
صقر بضحك ابقى مافيا..
فتون والله انا قولت كده من الاول..
صقر مافيات ايه يابنتي انتي هبله انا صقر الشرقاوي مالك ورئيس مجموعة شركات الشرقاوي فهمتي..
فتون بصراحه لأ..
صقر نفخ يلااا..قاطعهم طرقات على الباب..
صقر اتفضل دخلت احدى الخادمات وضعت الطعام أمامهم دون التكلم وغادرت بصمت..
فتون مالها دي..!!!
صقر مين..؟؟
فتون البنت اللي دخلت هنا مافتحتش بوقها بكلمه ..
صقر ليه تتكلم هي عملت شغلها وراحت..ويلاااا كوليلك لقمه عشان انا تعبان وعايز اروح انام..
فتون متروح هو أنا حايشاك..
صقر لا مش هروح الا لما تخلصي الاكل كله ..يلاا اسمعي الكلام..
فتون جلست أمام الطعام لتهدر والله مش قادره..
صقر بتعب مالك بس..
فتون مش عارفه اكل لوحدي..لتنظر اليه بعينان لطيفتان كالقطة الأليفة..متيجي تاكل معايا..
صقر انا مش بتعشا متأخر..
فتون عشان خاطري والنبي والنبي ياسي صقر..
صقر جلس امامها بقلة حيله وأصبح يمثل انه ياكل..حتى انتهت من طعامها وهي تضحك وتمزح..
……….
صباحا..
فتون كنت فين من الصبح كده..
صقر كان يرتدي ملابس رياضيه..كنت بتمرن..
فتون اه مهي عليا قالتلي بس ازاي عالصبح يجيلك حيلك تركض وتتنطط..
صقر بضحك اركض واتنطط..والنعمه بلاش كلامك ده..
فتون وليه ياسي صقر مش عاجبك كلامي..
صقر اهو ابتدينا نقلب عالوش اللي مبحبوش..قوليلي عاليا راحت فين..
فتون راحت تجهز عشان تروح الكليه ربنا يوفقهاا..هااا احنا هنروح بيت اهلي ايمتا.
صقر لا مش هنروح..
فتون بحده يعني ايه ..كدبت عليا..
صقر اولا متعليش صوتك وانا موجود .وتانيا.انا مكدبتش لأن.اخوكي ومراته وولاده جينا النهارده..
فتون ليهه..اقصد جايين هنا ليهه..ومحمود ازايه..هو كويس..والنبي طمني ياخويا..
صقر ببرود متخفيش هو كويس..بس جايين عشان كتب الكتاب..
فتون كتب كتاب مين..
صقر بهدوء كتب كتابنا انا وانتي.
فتون……….
يتبع....
الصقر الجريح 💔 6
فتون ياخربي اانا وانت ازاي ياخويا وليه...لا لا لا مينفعش..
صقر وليه مينفعش ..
فتون انت فين وانا فين ياسي صقر ..
صقر بابتسامه انا هنا اهو وانت هنا كمان فيها ايه.
فتون بارتباك انا مبهزش ياسي صقر..
صقر بهدوء وانتي شايفاني بهزر...خلاص يابنت الناس انا بعتت ناس لاخوكي امبارح واتفق معاه ودلوقتي جايين عشان كتب الكتاب ..
فتون اصبحت مغيبه من تسارع الاحداث لتقول ببدموع يعني محمود ماسمحنيش..عشان كده هتتجوزني..وتستر عليا..
صقر بذهول وضحك استر عليكي وليه ان شاء الله انت عملتي حاجه غلط..انتي عملتي اللي الرجاله بشنبات مقدرتش تعمله..
فتون بشهقات بس محمود اخويا مستعر مني وفكرني...لتصمت ويزداد بكائها ..لتهدر ببكاء لا ياخويا انت مالكش ذنب عشان تتدبس بالجوازه دي.
صقر بسخريه ااادبس ..مين قالك كده..هو انا اطول اجوز بنت بمية راجل زيك ..ده انا امي دعيالي يابنت الاصول..
فتون احمرت وجنتيها..انت بتقول كده عشان تطيب خاطري..
صقر اممممم انتي شايفه كده.
فتون بشهقات ايواا..
صقر تبقى غلطانه وانا لو لفيت الدنيا كلها مالقيش زيك بنت اصول ..
قاطعتهم احدى الخادمات بهاء بيه برا عايزك يابيه..
صقر ببرود لفتون اطلعي ارتاحي شويه يافتون
فتون بس ..
صقر بقلة صبر اطلعي يافتون وهنتكلم بعدين
فتون حاضر..
صقر للخادمه خليه يسبقنا على المكتب.
الخادمه حاضر يابيه
_________
صقر عملت ايه…؟؟
بهاء بتعب كل حاجه زي ماطلبت..
صقر ازاي احكيلي..اتكلمت مع اخوها
بهاء لا روحت لامراته الشغل..وكلمتها وهي اقنعته..
صقر عايز تفصيل انت هتنقطلي الكلام..
بهاء ماشي ماشي بس سيبني اخد نفسي الاول
فلاش باك..
بهاء بتهديد على فكره انتي متعرفيش صقر الشرقاوي كويس ده بكلمه منه هيفصلك من شغلك وتخسري وظيفتك اللي فرحانه بيها..
سناء زوجة محمود بخوف واضح انت بتهددني يااستاذ.
بهاء بسخريه اه بهددك فهمتيها ازاي لوحدك طب والله انتي شاطره..وتستاهلي تفضلي بشغلك..بس للأسف..شكلك هتخسريه...وكمان جوزك هيترفد من شغله ..وممكن تتسجني لانك ضربتي تلميذه عندك وعورتيها مثلاً
سناء بحده انت عايز ايه حرام عليك..
بهاء بهدوء عاوز جوزك ينسى فتون هانم..
سناء بضحك هيا بقت هانم ايمتا..
بهاء ببرود من النهارده واه هتيجيوا كمان عشان كتب الكتاب كمان ساعتين ويدوب نلحق..
سناء برعب .بس محمود مش هيوافق..
بهاء بسخريه انت وشطرتك تقنعيه زي ما قنعتيه ان اخته بتخون ثقته..
سناء بس مقدرش وال..
قاطعها معاكي نص ساعه تروحي تقنعي جوزك وتتصلي بيا عالرقم ده وهو يرمي كرته..وتقوليلي عشان هبعت الشوفير يجي ياخدكم...ولو ماقنعتيه هتشوفي ايام سوده صدقيني ..واه ابقي اسئلي على صقر الشرقاوي..وبهاء العلي. عشان تعرفي انت بتتعاملي مع مين..
باك….
صقر واتصلت فيك.
بهاء عيب عليك دنا بهاء ..اتصلت ودلوقتي راح الشوفير يجيبهم..
تنهد صقر براحه الحمد لله..
بهاء ايه ياكينك انت وقعت والله ايه..
صقربمراوغه وقعت اللي اهو ازاي.
بهاء حبيتها..
صقر يبني احب مين دي بنت غلبانه ضحت بسمعتها عشان تنقذني ..ومن واجبي احميها والا ايه
بهاء كنت تقدر تحميه باي طريقه غير الجواز والا ايه ياصحبي..
صقر اتلم يابهاء وروح شوف شغلك..
بهاء شغل ايه خلاص انا النهارده هكون معاك ..
بعد فتره وصل محمود الذي بدا عليه الجمود دون ان يطلب مقابلة اخته تم كتب الكتاب واراد محمود المغادره ..
شعر بهاء بتوتر الوضع واستأذن بعد ان اخذ المؤذون والشهود معه..
نهض محمود يريد المغادره.
صقر مش عايز تقابل اختك..
محمود ببرود وهم بالمغادره معنديش اخوات ..
صقر بحده اختك مغلطتش اختك انقذت حياتي وانا كنت بموت ولولاها مكنتش عايش دلوقتي. .
محمود ببرود مش مهم ..خليها تنسانا نهائي ومش عايز اشوف وشها ..عشان لو شفتها مش هيحصل كويس..
سمعت فتون كلماته وعيناها تذرفان الدموع لتسرع اليه.تريد احتضانه لكنه ابعدها عنه بحده.
فتون لا ياخوي لا انا ماليش غيرك بالدنيا دي متقولش كده والنبي وحياتي امك وابوك..متسبنيش ياحبيبي..
محمود دفعها بقرف غوري فداهيه واهو جوزتك البيه اللي غلطتي معاه..مش ده اللي انتي عاوزاه ..وانا دلوقتي مش عايز اعرفك ولا اشوف وشك عشان والله لو طلعتي بوشي هقتلك يافتون هقتلك واغسل عارك..وغادر تاركا اياها تبكي بقهر…تلطم وجهها وتبكي..
صقر اهدي يافتون ان شاء الله هتتحل..
فتون ببكاء ازاي وهو كرهني للدرجادي ..حتى عياله مجبهمش معاه ..عشان اشوفهم..انا خسرت كل حاجه مبقاش ليا حد بالدنيا دي..
صقر رفعها اليه متأثرا بحالها متقوليش كده انا روحت فين..انا مش هسيبك ..واوعدك ان اخوكي هيسامحك..
صقر بعدين ايه ده..
فتون وهي تمسح دموعها ايه..
صقر في عروسه تعيط كده ولأول مره يتجرأ وييي..
يتبع..
تعليقات
إرسال تعليق