القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية قدري الأسود الجزء الثاني حظي الأسود البارت الثالث والرابع بقلم غاده رجب في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية قدري الأسود الجزء الثاني حظي الأسود البارت الثالث والرابع بقلم غاده رجب في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


الجزء الثاني 3 قدري الاسود ميرسي ع تفاعلكم القمر

_اتنهدت وقالت اللى عمل فيا كدا واحد اسمه  احمد  نفس ال احمد اللي شوفته عندكم ف البيت قابلته  وحبيته  حبيته بكل الطرق الممكنه تعرفي لما تحبي حد اكتر من اهلك اهو انا بقي حبييت احمد اكتر من دنيتي كلها... 

_ولقيتها بدأت تسكت من الخوف 

احمد  احمد ازاي احمد ال هو احمد عرفك ازاي دا  كملي ياسهر اي حصل بعد كدا وازاي مش بنت؟؟!

رحاب: لا لا اهدي ياسهر واحكي انتوا اتعرفتوا ازاي 

لقيتها عملت فلااااش باك ع ايامها وبدأت تهدا وعيونها توسع كدا وتتكلم 

_انا اول مره  شوفت فيها احمد كنت ماشيه لوحدي لسه خارجه من درس الكيمياء  وفجأة  لقيت كلب ف الطريق 

_مالك ياانسه بتعيطي ليه

_بعيط ع ع ع علشان  خايفه من الكلب اللى هناك دا 

_لقيته بصلي وضحك ياااه خوافه خايفه من حته كلب تعالي تعالي  اعديكي انا 

_ش ش شكرا  حدا لحضرتك

_يالهوي دا انتي بترتعشي من الخوف 

_يومها جبلي عصير  ورجعني لحد البيت فضلنا نرغي كتير وف نص الكلام 

_الله القمر بتاعي ماقليش اسمها  اي

_انا اسمي سهر ف سنه اولي ثانوي  وحضرتك

_ايه حضرتي دي انا اصغر منك ع فكره وانا اسمي احمد عندي 24سنه خلاص من انهارده  اسمي عمو احمد

فضلنا نضحك كتير اوي اليوم دا واخد رقمي بحجه لو خوفت تاني من الكلب اكلموا

_كنت مبسوطه اوي بالكلام معاه كان حنين كان بيسمع كل مشاكلي قعدت احبه خمس سنين  كاملين

_امممممم طيب وايه حصل بعد كدا 

لقيته اتغير معايا بقي بيبعد اول ماضمن اني بحبه بقي بيطلب حاجات انا مش  فاهمه انها غلط

_بت صاحيه

_اه ياحمد صاحيه وحشتني

_وانتي وحشتيني اكتر بكتير وعايز اشوفك

_تشوفني تشوفني ازاي هنزل دلوقتي ازاي 

_لالا مش عايزك تنزلي عايزه تبعتي صوره

_ياااه بس كدا دا انت تأمر ياحبيبي 

_استني بس صوره من بتوع المرتبطين 

_يعني ايه 

_يعني  بلبس البيت هوت شورت مثلا وقط وكدا حاجات احس اني بحب واحده كبيره

_اي دا هو عادي اتصور كدا

_اه طبعا يابت عادي 

_كنت زي الهبله اتصور وياريتها جات ع الصور كان بيطلب اني اعمل حاجات  مش كويسه فيديو كول وانا زي الهبله بصدق وبعمل علشان  كل المرتبطين  كدا

_وبدأت تعيط جامد وسكتت اشربي مايه يااسهر  واحكي ايه حصل بعد كدا 

_اللى حصل ان بعد كل دا بعد كان بيقعد بالاسبوع  معرفش عنه حاجه وانا كنت زي العيله اللى متعلقه بلعبه وفجأة  غابت عنها كنت ليل نهار بعيط واتصل بيه مكنش بيرد عليا خالص

__________

لحد مافي يوم  رد عليا

_أخيراً  بترد عليا يااعم طمني عليك كنت همووت من الخوف عليك والله 

_اطمني انا تعبان شويه 

_تعبااان ازاي تعبان ايه انت فين فيك اي

_انا قولت اني تعبان مش عايز تحقيق

_طيب انا عايزه اشوفك 

_انا ف البيت هتيجي ازاي وانا مش  هقدر انزل

_قولي عنوان البيت ودقيقه واكون عندك  ياحبيبي 

_وبالفعل قالي العنوان  وروحت روحت وانا هموت من القلق عليه  بحبه بقي اعمل اي  روحت لقيت صدمه قدامي....... يتبع

#حظي_الاسود

#بقلم_غاده_رجب



الجزء التاني حظي الاسود 4

_تعرفوا انا لقيت احمد مش تعبان ولا فيه حاجه  كان قاعد لوحدو مكنتش  فاهمه اول ماشوفته جريت عليه حضنتوا حضنتو اوي م انا كنت خايفه عليه.. 

_كدا كنت هتموتني من الخوف عليك 

_وعرفتي تيجي لوحدك عنه ازاي  دا انتي طلعتي شاطره اوي

_اه ركبت تاكس وجيت اشوفك ياحبيبي مالك م انت مش تعبان اهو

_لا ماهو انا تعبان من نوع تاني انتي مش  هتفهمي 

_ااه ياسهر بقولك  شكلك تعبتي من الطريق تقدري تدخلي تاخدي شاور او تغسلي وشك وتعمليلنا حاجه  نشربها اه ماهو البيت هيبقي بيتك وملكك انا كلي هكون ملكك 

_بحبك اوي يااحمد

_دخلت زي العبيطه اخد شاور علشان المكان فعلا بعيد ولما خرجت لقيت احمد قاعد ف الصاله لكنه خالع اتكسفت لقيته جري عليا اخدني ف حضنه حصل شويه تجاوزات بينا بس كنت كل لما اقوله كدا غلط يقولي انتي مراتي لحد ماحصل اللى حصل انا مش وحشه والله

_ياخربيتك ياسهر واي حصل وازاي توافقي ع حاجه زي دي؟؟!

_المفروض انه فهمني انه بيحبني ودا عادي يحصل بينا وخصوصاً انه هيتقدملي بعد كام شهر

_اه وحصل كدا تاااني ولا دي كانت المره الوحيده؟؟؟!

_ماهو المصيبه لسه جايه احمد كان كبير وفاهم اوي فضلت ف حضنو كتير ولبس ونزل وصلني لكن اللى مكنش بيتصل بيا بقي بيتصل كل يوم كان بيطلب يشوفني لوحدنا وكان بيقولي ماينفعش تجيلي الشقه كل يوم 

ولما كنت ارفض كان بيقولي انه مش  هيتجوزني كدا علشان  مش  بسمع الكلام 

وانا كانت روحي متعلقه  بيه 

_وازاي ياسهر ماما ماخدتش بالها انك بتعملي كدا 

_ماما مكنتش فاضيه ليا ولا تشوف اي بيحصل معايا انا بقيت عدوانيه جدا  وبقيت فاشله ف الدراسه وف كل حاجه 

انا فاكره  ف يوم جات رحاب عزمتني ع خطوبتها مكنتش حابه اجي عندكم لكن يشاء القدر واجي بيتكم  والقي صدمه عمري الاقي احمد هو العريس 

لا ومش كدا وبس هو وكمان بيكذب ع مي ورحاب فضلت واقفه اتفرج اي ممكن يحصل لقيتكم فضحتوا احمد بجد وطلع انسان زبالة  وقتها بس حسيت ان روحي بتنسحب مني معقول احمد يكون بيكذب عليا معقول بعد ماخلاني وحشه اوي كدا يطلع كذاب

_٠ياااانهار ابيض واي حصل تاني ياسهر 

سهر بتنهيده وصوت كله حزن وكسره: رجعت من الخطوبه قعدت اتصل بيه طبعا مكنش بيرد عليا 

فضلت اتصل كتير  انا فاكره ان اليوم دا كان اوسخ يوم يعدي عليا 

_جه تاني يوم  ولبست ونزلت جري ع شقه احمد فضلت اخبط واعيط ع الباب زي المجنونه  اعيط بهستريه 

لكني عرفت  المصيبه 

_قالت كدا وبدأت تعيط جامد ومن كتر خوفها بدأت تسكت 

كملي ياسهر عرفتي اي

_عرفت  ان دي مكنتش شقه احمد اصلا وان احمد اجرها شهرين وسابها سابها امبارح بالليل ال هو ف نفس اليوم  اللى كان هيخطب فيه رحاب... 

_يانهار طيب وعملتي ايه  ف المصيبه دي؟؟! 

_ولا اي حاجه  قعدت فتره مش بيسأل فيا ولا عليا لكن بعد كام يوم انا تعبت جاامد وكنت فاهمه ان  تعب من الزعل 

وف يوم اتصل احمد 

_الو ايوه ياسهر

_اي يااحمد انت فين ياحيوان  انت 

_احترمي نفسك ولسانك المهم عايز اشوفك

_وانا كمان عايزه اشوفك 

_خلاص تعالي نتقابل ف اوتيل

_وليه اوتيل ممكن نتقابل ف اي مكان

_المهم روحتي  معاه ولا لا 

_ااه روحت  وياريتني  ماروحت روحت وفضلت معاه لكن هو اثر نعمل نفس الشئ لكن المرادي تعبت تعب شديد كنت بموت وبدل مالحيوان يساعدني سابني بسرعه وجري وانا كنت بموت لبست هدومي وانا بموت ونزلت للدكتور لكني عرفت مصيبه كبيره اوي هي ال خلتني عايزه اموت.... يتبع 

#حظي الاسود الجزء الثاني 

#بقلم_غاده_رجب

تكملة الروايه من هنااااااا 


 

تعليقات

التنقل السريع