رواية صقر الصعيد البارت 14_15_16بقلم مي محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
الفصل الرابع عشر ❣️❣️❣️
--- عاصم .... يا ريت عشان انا مش طايقه خالص و
قاطعهم دخول فهد و زين
نظر عليه عاصم بشر ..
---- فهد وقف قدامه ....جه الوقت اللي لازم نتكلم فيه يا ابن عمتي ....
------------ هههههههه ابن عمتك ...لسه فاكر
فهد بابتسامه وجع ....اه لسه فاكر ومش هنسي ابدا يا عاصم
انت مش ابن عمتي و بس لا انت اخويا..اللي في ضهرى دايما ع
قاطعه عاصم بضيق....خلاااااااص كفااااااايه يا خى مش بتزهق الاسطوانة دى سمعتها قبل كده الف مرةةة وتعبت منها
---- فهد بترجى عندما رأه يغادر.....طب اسمعني لآخر مره والله يا عاصم ...افتكر اي حاجه حلوه ياخي ليا .....
عاصم بشر ....مش فاكر ولا حاجه غير انك خاااااين و غدااااار يا فهد
مسكه فهد من تلة قميصه بقوه.......ياخى اسمعني مشش حتخصر حاجه والله هتندم بعدين يا عاصم
والله....
قاطعه مره أخرى ....لا مش هسمعك ولا هندم بعدين
و تركه وذهب
زين ....متزعلش منه يا فهد انت عارفه كويس
طارق......هو غبى ..متسرع مش عاوز يفهم ليييه ان فهد ملهوش اى علاقه بالموضوع الاسود دااااااا
فهد بضيق ....خلاص مش قادر اتكلم ولا اتناقش تاني...
سلام .
وتركهم وغادر هو الأخر .....
------- عند ملك قاعدة مع الفتيات يضحكون ويتبادلون الأحاديث لحين دخل عاصم بشر متوجه ل ملك مع خوفها من شكله ...
---- ندى يتوتر .....فيه ايه يا عاصم مالك
عاصم ما زال يقترب و عيونه عليهاااا بجحيم
ملك بلعت ريقها بخوف
اقترب.....واقترب لحين اوقفه واجد منه .....
عااااااااصم
كان صوت العمه اميره ....عندما رأته يقترب من ملك
توقف وتراجع للخلف و لكن همس لها ...
---- اقسم بالله لاوجع قلبه عليكي
نزلت دمعه منها بخوف ضلت صامته .....
ابتسم بشر عندما رأى دموعهاااا علي خديها و تركهم و غادر
اقتربت اميره منها....اهدي يا ملك.....متخافيش يا بنتي هو طيب والله بس هنعمل ايه .....
ملك مسحت دموعها.......لا انا كويسه يا ماما متقلقيش.....
اميره بحزن ....حضنتها ... ربنا يهديه يارب يا بنتي
ملك .....يارب
ندى بابتسامه.......تعالي يا ملوكه بقى نطلع فوق
ملك بابتسامه ........يالا
ندى.....متخافيش يا ملك ....هو طيب والله بس اللي حصل غيره خالص .....
ملك بابتسامه......ربنا يهديه
ندى بابتسامه ....أمين يارب
--------عند عاصم ف الفون ---------
نفذ وبسسس ......مش مهم خساير المهم..المهمه تخلص
انت فاهم
عاصم ...لما تخلص تبقي تبلغني علي طول...انت فاااااهم
--------------------
عاصم......تمام غور دلوقتي ووووو
يتبع ......
الفصل الخامس عشر ❣️❣️❣️
----- فى المصنع عند زين و طارق
وفهد
---- طارق بتعب ...خلاص فصلت يا فهد مش قادر تاني.....مش شغل دا ياخي .......
ضحك فهد بخفه ...انت عايز تيجي تمضي وتمشي......
يا بني انت كبرت و بقيت راجل ...
طارق ...ياخي منتا بتفرهدنى جامد والله
زين بضحك .....هههههه يا سلااااام
----- فهد.....طمني انت يا زين عامل ايه مع اسيل
------ زين بابتسامه......تمام والله
------ فهد بابتسامه.....الحمدالله ...قولي مفيش حاجه جايه ف السكه
------- ضحك زين..قائلا ...هههههه يا عم لسه بدري ....شد حيلك انت الاول
------- فهد بضحك....هههههه ملك بيا ياخي سيبني اهيص شويه .....الله
-------- طارق بضحك.....ربنا يوعدناااا ياااااااارب
------- زين غمزله ....مستعجل انت يا جامد
-------- طارق بضيق.....ياخي ابو هزارك
فهد قام ينظر ف الساعه.....طيب عن اذنكم بقى... .يا دوب امشي.....
------ طارق.....خدني معاك
------ فهد .....تمام يالا
------ زين...... تمام هخلص واجى وراك على طول
خرج فهد وطارق الى السيارة بطريقهم الى البيت
-------- عند ملك ------
قاعده لوحدها في البيت
---- طب اتأخر ليه دا دلوقتي يعني عارفني مش بعرف انام لوحدي و بخااااف
----- عند فهد في العربيه -----
كانت السيارة سريعه للغاية
--- طارق بخضه...فيه ايييه ياااااا فهد
----- فهد بقلق...... مفيش فرامل يا طااااارق
----- طارق بصدمه......اييييييييييييه
فهد ويتراوح بالسيارة شمال ويمين ولكن كانت الحاله سيئة جدا
------- فهد ....بقولك مفيش زفت
------ طارق.....طب هنعمل ايه
هنمووووووت ..لاااا لااااا يا فهد انا لسسسه صغير مدخلتش دنيا ...و عايز اتجوز
حرااااااااااااااااام وحياة ربنا
قاطعه فهد بضيق ....اخررررررررس وفك الحزام ونط
طارق بخوف .....😳😳
فهد بص عليه .....بقولك اخلصصصصصص
طارق....انت اتجننت بقولك مش عايز اموووووت
فهد قلع الحزام بتاعه خلاص خليك انا هنط
وبالفعل فتح فهد العربيه ونط وما الا ثواني وطارق نط هو الاخر
-------- الاتنين فاقدين الوعى علي رصيف الشارع
قامت مره واحده بخضه وخوف ... لبست اسدالها وذهبت الى بيت العائلة الكبير كى تسأل علي تأخير فهد الذي لم يرد على هاتفه
-------- عند فهد -------
مرمى هو وطارق علي الرصيف فاقدين للوعى
وكانت سياره أخرى من الجهه الاخرى
توقفت ونزل اللي فيها......فيه حادث هناك اهوووو
الحقى رنى علي الاسعاف حالا
اقتربو منهم ويحاولو يفوقو كلا من طارق وفهد ولكن دون فائدة
---- وصلت الاسعاف واخدوهم الى المستشفي كى يطمنوا عليهم جيدا
وبعد وقت...آفاق فهد بتعب ....ااااااى ...اااااااه
--- الدكتور فهد بيه ..... حضرتك كويس
فهد وينظر الرؤيه متلاشيه من أمامه
---- الدكتور ....فهد بيه طمني حضرتك كويس
يتبع .........
الفصل السادس عشر ❣️❣️❣️
---- عند اميره -----
الكل خايف ومش عارفين يوصلوا لفهد و طارق
زين بيحاول يكلم اى حد ..مش عارف محدش بيرد ليييه
--- ملك ببكاء ...خايفه يكون حصل حاجه
--- فريده بقلق و تنظر لابنها المبتسم..... ربنا يستر يا رب
---- بدر اهدو عاد ....مش أكده يا ولاد.....الصبر حلو
----- حكمت ما هو اتأخر يا حج غير عوايده
ندى وأمل واسيل وباقي البنات ...بيهدو ملك....طب حيكون راح فين .... ؟
------ اهدى والله هو بخير بس اكيد اتأخرو فى الشغل
---- زين وينظر لعاصم ...متكلم حد من معارفك يا عاصم ..بدل ما انت قاعد كده
عاصم بابتسامه ....من عنيا حاضر
.....قام وملك تتنظر له بكره و فى أذنها شيئ واحد
( اكيد أذى فهد )
----- عاصم ....بتبصيلى كده ليييه يا بت انتي
ملك بقهر فضلت ساكته
------ فريده ..... عااااااااصم كفااااااايه ارجوك احنا مش مستحملين اى حاجه
------- عاصم ...ما هيا متنحه فيااااا .....الله
---- فريده ....خلاص روح يا عاصم ربنا يهديك يابني
غادر عاصم كى يجرى بعض الاتصالات .....
----- في المستشفى------
طارق فاق وبه بعض الكدمات مثل فهد
---- الدكتور....الحمدالله على سلامتكم
طارق بوجع فى جسده كله....اااه كنت هموت يا دكتور والله
....... عارف نطيت من العربيه بكل حيلك و اقول لفهد نط ...نط ..هنمووووووت لكن مفيش ...
الدكتور بضحك ....الحمدالله على سلامتك يا طارق بعد اذنك
خرج الدكتور
----- طارق بص علي فهد....مالك يا صقر
-----ابتسم فهد....مفيش...اكيد قلقانين ف البيت لازم نطمنهم
طارق وبيدر ف جيبه ...لااااا .لااااا يا نهار اسود .عليه صورى
----- ضحك فهد .....ليه يا سوسن
----- طارق بضحك......هاتفضح يا خويا
----- فهد .....هههههه هههههه
****** ف البيت ******
نزل عاصم وعلى وجهه علامات غير مفهومه....انا عرفت هما فين ...
الكل بص عليه بتوتر
------ زين ....فنيين؟
----- فريده ...ما تنطق يابني حراااام عليك
---- اميره بأمر ....عااااااااصم اتكلم ..اخلص
عاصم بص علي ملك قائلا......عملوا حادثةةةةة
الكل بصدمة 😳
وقعت ملك مغمى عليها
فريده ......ملككككككككككك
ابتسم بفرحه
----- صابر .....لنت ايه عرفك وهما فين دلوقتي طيب
---- عاصم قعد ببرود .... ف الساحل ..ف المستشفي اكيد يعني
------- زين ...طب يلا يا صابر نتحرك احنا
----- صابر ....تمام يالا
بدر ...جيب العواقب سليمه يا رب ولدى الوحيد يا رب احميه يا رحيم....
**** ملك بيفوقو فيها والكل حواليها وخايفين علي طارق و فهد
قام فهد بالاتصال بفون المستشفى
------- فى البيت الكبير ------
فون البيت بيرن ...ندى جريت عليه .... الوووووو
------ فهد ....ندى
----- ندى بخوف ...انت فين يا فهد وطارق فين؟
----- فهد بتعب.....اهدوا احنا في ميتنج مهم وجايين بعد ساعه كده ....
ندى وملك فاقت بجوارها...طيب انا هطمنهم متقلقش انت
------- فهد ..... تمام ......وقفل
----- طارق .....مالك
------ فهد ...كان نفسي اكلم ملك
---- طارق ض حواجبه ...ومكلمتهاش ليييه ؟؟
----- ابتسم فهد ..... هتعرفنى بكدب
----- طارق..... يا سلااااام على المحن يا خويااااا
---- فهد .....والله بتكم بجد
----- طارق بزهق ....اوعدنا ياااااااارب
**** عند ملك ****
ببكاء..... هو كويس صح ....ردي علياااااا والنبي
ندى بابتسامه.....اهدي هو قال انه كويس...ثم بصت علي عاصم
هو ف ميتنج مهم وهو و طارق.....وبعد شويه كده جايين ....يعني قلقتوا عالفاضي والله
قعدت ملك بارتياح
ف سرها ....هو ليييه مطلبش يكلمني ويطمن عليااا
كله كذب ....ماشي يا فهد اما اشوفك
وقامت كى تغادر
----- اميره ...علي فين يابنتي
---- ملك بابتسامه....هروح ارتاح شويه ف البيت
--- اميره ....خليكي هنا يابنتي لحد ما يجي فهد وتروحو مع بعض
------ ملك بإصرار ...معلش يا ماما عن اذنكم
وذهبت و هي منهاره من البكاء
اااه تذكرت كل شيئ بالماضي اخذت تبكى حتى غفت بتعب
وبعد ساعه وصل فهد الى بيته بعد اطمئنان العائلة عليه
نظر لملك وجد .....ت
يتبع ؛ انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
مجمع الروايات الكامله والحصريه اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل
صفحتنا على الفيسبوك اضغط هنا
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق