رواية أحببت قمر الصعيد البارت السادس والسابع 6_7بقلم ميرال احمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
السادس
إيهاب : يعني بجد حتقوليلها وتبيعي جوزك يا سما
سما : إيهاب حرجعلك تاني
ودخلت الدوش بسرعة وهي تستفرغ وبعدها حست بدوخة ووقعت إيهاب دخل عندها ولقاها دايخة حملها ونزل تحت وكان كلهم قاعدين
إيهاب : فين قمر يا خوي
محمد : في ايه يا بني مراتك كويسة
إيهاب : أيوة يا بابا بس فين قمر بسرعة
رقية : انا حنده عليها
رقية راحت عند قمر وقمر كانت قاعدة بالمطبخ وتكمل الطبخ دخلت عندها بسرعة
رقية : سما مش عارفة حصلها ايه بس هي دايخة بأوظتها فوق و إيهاب بيه طلب منك تقعدي معاها عشان هو رايح يجيب الدكتور يا قمر
قمر : طيب تعالي معايا
قمر ورقية دخلوا عند سما وكانت على السرير وهي فاقدة الوعي إيهاب و أحمد راحوا جابوا الدكتورة وبعد مدة وصلوا الدكتورة دخلت عند سما
الدكتورة : ممكن تطلعوا بره عشان اقدر أطمن عليها
إيهاب: طيب يا دكتورة
قمر : أنا حقعد معاها رقية انت اطلعي
رقية : أمرك
رقية طلعت والدكتورة بثت تطمن على سما و معاها قمر
قمر : في ايه يا دكتورة هي كويسة
الدكتورة : ....
قمر :في إيه ارجوكي يا دكتورة دي أختي وحصلها ايه
الدكتورة: فين جوزها
قمر : هو بره انا حنده عليها
خرجت قمر وطلبت من إيهتب يدخل إيهاب دخل عندها وقعد جنب سما
إيهاب : في ايه يا دكتورة هي مراتي كويسة
الدكتورة : أيوة كويسة بس هي حامل
إيهاب بصدمة : حامل ازاي يعني .
الدكتورة : مراك يا إيهاب بيه حامل مبروك
طلعت الدكتورة وإيهاب قام من جنب سما وكان مصدوم ومنع أي حد أنه يدخل عندهم بعد مدة صغيرة فاقت سما
إيهاب: عملت كده ليه
سما : قصدك ايه
إيهاب: انت حامل من مين
سما : انا مش فاهمة قصدك ايه ويعني انا حامل من مين
إيهاب قرب منها ومسك ايدها بقوة ومسك شعرها كمان بقوة
إيهاب : انت حامل من مين انا حعيد كلامي مية مرة عشان تفهمي بقى
سما : انا مش حامل أرجوك صدقني
إيهاب : حصدقك ليه وانت كسرتني مكنش لازم أوثق فيكي واحبك انت عملت كده ليه
سما : أرجوك يا ايهاب انت وجعتني
*************
أحمد كان قاعد على الكنبة و مكنش لابس التيش*رت ورقية دخلت
رقية : انت عاوز حاجة مني يا أحمد بيه قبل ما نام
أحمد : تعالي يا رقية
رقية قربت من أحمد وكانت واقفة بس هو مسك ايدها و شدها عنده وقاعدها على رجله و د*فن را*سه برق*بتها وهو يبو*سها
أحمد : رقية آسفة
رقية : على ايه ياأحمد بيه
أحمد : انا مكنتش عارفة أنك بنت طيبة انت بنت كويسة وانا مكنتش مقدر قيمتك
رقية : خلاص يا أحمد انت جوزي وكل يلي حصل مكنش قصدك
أحمد : انت حتنامي جنب اللي*لة دي
رقية : ....وقبل ما تتكلم أحمد حط ايده على بوقها وبا*سها مت جبينها
أحمد : مفيش لأ
أحمد أخد رقية وحطها على السرير وناموا
***********
بأوظة حازم كان نايم على السرير وجنبه قمر ود*فن راسها بين ايده
قمر: حازم انا عاوزة منك تجيب اختبار الحمل
حازم : اختبار حمل ليه انت حامل
قمر بكس*وف : ممكن
يتبع #أحببت_قمر_الصعيد
السابع
#أحببت_قمر_الصعيد
حازم بابتسامة : والله بجد انا بحبك يا قمري بحبك
قمر : انت حتقولهم دلوقتي خلي حتى نعرف بالأول ادا كنت بجد حامل ولا لأ
حازم : طيب يا حبيبتي ويا أغلى حاجة عندي بالدنيا دي بس عاوز أعرف مرات إيهاب كويسة ولا لأ
قمر : مش عارفة بس إيهاب منعنا ندخل عندها
حازم: طيب يلا تصبحي على خير
قمر : وانت من أهله
------------------------------
بمكان مجهول كانت قاعدة ست و عيونها مليانة ش*ر و غ*ل
الست : انت عملت زي ما انا قلتلك يا دكتورة
الدكتورة : أيوة انا قلتلهم انها حامل وجوزها أكيد حيك*رها ويطل*قها و يتجزوك انت يا ست هانم
الست : يبقى الفلوس حتوصلك فاهمة
الدكتورة : ايوة فاهمة يا ست هانم
طلعت الدكتورة كن عند الست وهي كانت تبص على صورة ايهاب يلي كانت معلقة
الست : بحبك يا إيهاب بحبك يا قمر الصعيد انت لازم تتجوزني وتط*لق البنت الزبا*لة السا*فلة دي يلي عندك انا وانت وبس يا إهاب يا قمر الصعيد
----------------------------
كان إيهاب قاعد على الكنبة وهو يبص على سما يلي مركزة عليه وعلى كل حركة منه طلع سيجارة من جيبه ودخن
إيهاب : انت عملت كده ليه
سما : انا مش حامل يا إيهتب ولو مكنتش مصدقني يبقى طل*قني وابعد عني
إيهاب : مستحيل أطل*قك انا بحبك وعارف كويس
سما بمقاطعة : عارف ايه انت قلت اني حامل فين الدكتورة يلي قالت الكلام ده انا عاوزة نام تصبح على خير و بالنسبة يلي بينا فيا قمر الصعيد خلاص طل*قني
إيهاب : الصبح حنتكلم الدكتورة قالت أنه لازمك راحة تامة وحعرف ادا كنت حامل ولا لأ
نامت سما باليوم وهي بتعيط وايهاب كان عاوز يعرف حقيقة حمل سما وبالصبح فاقت سما ولبست هدومها ونزلت وكانت قمر قاعدة وهي مستنيا حازم
قمر : انت كويسة يا سما حصل معاك ايه البارحة
سما : أيوة كويسة مش حاجة مهمة انت مستتنية حازم
قمر : أيوة وطلبت منه يجيب اختبار الحمل عشان انا ممكن أكون حامل
سما : ده أجمل خبر سمتعه
قمر : بجد عقبالك وعقبال إيهاب
سما :لو استمر جوازنا يلا يا قمر انت اقعدي هينا وانا حكمل الفطار
قمر : قصدك ايه بلو استمر جوازكم مش انت بتحبي قمر وكبير الصعيد ولا ايه
سما : أيوة بحبه خلاص رقية عاوزة أقولك ان الست قمر حامل
رقية : بجد يعني حيكون حفيد بالبيت ده عن قريب
إيهاب كان نازل من على السلم و شاف سما وهي بتعمل الفطار مع رقية دخل المطبخ وكانت سما مش مركزة على دخوله وقمر قاعدة
قمر : إيهاب صباح الخير
إيهاب : صباح الخير سما انا عاوز نتكلم
سما : بايه
قمر : رقية تعالي أحمد وعمي محمد عاوزينا
رقية وقمر طلعوا من المطبخ و إيهاب قرب من سما ومسكها من ايدها
إيهاب : آسف يا سما
سما : انت بتعتدر مني ليه قمر الصعيد عمره ما حيعتدر من بنت فاهم كلامي
إيهاب : أيوة فاهم تعالي معايا
إيهاب مسك ايد سما وطلعوا بره المطبح وهنا دخلت بنت كانت لابسة هدوم مش زي هدومهم أحمد ومحمد طلعوا بره المكتب وراحت البنت بسرعة عند احمد وسلمت عليه
أحمد : وحشتيني يا نور
يتبع
يتبع ؛ انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
مجمع الروايات الكامله والحصريه اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل
صفحتنا على الفيسبوك اضغط هنا
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق