القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أحببت قمر الصعيد البارت الثالث والرابع والخامس بقلم ميرال احمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية أحببت قمر الصعيد البارت الثالث والرابع والخامس بقلم ميرال احمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 

رواية أحببت قمر الصعيد الجزء الثالث والرابع والخامس بقلم ميرال احمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 






رواية أحببت قمر الصعيد البارت الثالث والرابع والخامس بقلم ميرال احمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


أقبل يا أدمن.  الثالث 

إيهاب : أهلا يا أحمد ازيك يا ابن عمي 

أحمد : انت اتجوزت يا إيهاب 

إيهاب : يوة اتجوزت من سما بنت عمتنا و حازم كمان اتجوز من قمر 

محمد : وانت يا أحمد حتتجوز 

أحمد بصدمة : اتجوز بمين يا عمي 

محمد : انت حتتجوز من رقية هي بنت كويسة وطيبة 

محمد و الكل راحوا قعدوا بالحوش بعد مدة كل واحد راح أوظته فوق سما كانت قاعدة على الكنبة ودف*ن را*سها بين رجل*يها وهي بتعيط إيهاب دخل عندها وهي محستش بدخوله 

إيهاب : كل يوم بتعيطي 

سما : مش ده هو السبب يلي خلاني أعيط يا إيهاب 

إيهاب : في ايه يا سما

سما : انا خايفة انك تروح لنور عشان هي رجعت وانت كنت بتحبها وكنت بتلعب معاها 

إيهاب بابتسامة : عشان كده انت بتعيطي 

سما : أيوة انت بتحبها وحتط*لقني مش كده 

ايهاب : لأ يا سما انت مراتي وهي بنت عمي وحيتجوزها واحد تاني 

سما : بجد 

ومسحت دموعها وراحت عنده إيهاب مسكها من إيدها وحصرها جنب الحيط 

إيهاب : بتحبني يا سما

سما بك*سوف : مش عارفة 

وكانت حتروح بس هو مسك ايدها ورجعها عنده ود*فن را*سه برقب*بتها وهو يبو*سها 

إيهاب : انت لازم تقوليلي بتحبني ولا لأ 

سما : إيهاب انت وجعتني 

إيهاب : خلص يا سما احنا حنام دلوقتي 

إيهاب أخد سما وناموا على السرير بالصبح بأوظة حازم كانت قمر طالعة من الدوش وهي حا*طة على جس*مها فوطة وحازم دخل الأوظة 

قمر : حازم 

حازم : الله عليكي يا قمر انت بجد قمر 

قمر بكس*وف و ابتسامة : انا حلبس هدومي وارجع 

وكانت حترجع للحمام تاني بس حازم مسك ايدها وزتها على السرير 

حازم : فاكرة لي*لة جوازنا ود*خ*ل*ت*ي عليكي 

قمر : يا سا*فل 

حازم : انا سا*فل يا قمري 

قمر : أيوة واكتر من كده 

ودخلت الدوش بسرعة سما كانت بالمطبخ تجهز الفطار وحاطة حاجة على راسها حست با*يد حو*لين خص*رها لفت كان أحمد هو يلي مس*كها 

أحمد : انت اتجوزتي من إيهاب ليه 

سما بخوف : ابعد عني يا أحمد ارجوك 

احمد : انت اتجوزتي من إيهاب وانا حتجوز من بنت عمري ما شفتها 

سما : ابعد عني يا أحمد ولا حلم عليك العيلة كلها 

أحمد : وحتقوليلهم ايه 

سما : إيهاب حينزل دلوقتي ارجوك 

أحمد باعد عن سما وقبل ما يباعد با*سها وطلع ودخل الحوش وكلهم كان قاعدين بالسفرة إيهاب دخل عند سما وهي حست بواحد وراها 

سما : ارجوك ابعد عني انا مش بحبك 

إيهاب : انت مش بتحبني يا سما 

سما لفت عنده وكان ايهاب واقف وراها وهي راحت بسرعة عنده واتعلقت فيه 

سما : ارجوك متسبنيش أحمد حيتجوز من رقية امتى 

إيهاب : ليه السؤال ده 

سما : قولي يا ايهاب 

إيهاب: كتب كتاب حيكون بالليل عليها ود*خ*ل*ت*ه*م اليوم

سما: الحمد لله انا حطلع الأوظة فوق 

يتبع #أحببت_قمر_الصعيد



.   الرابع 

إيهاب : طيب يا سما انا حلحقك وخدب رحتك 

سما بابتسامة : طيب يا إيهاب 

سما طلعت أوظتها فوق وايهاب رجع على الحوش وقعد معاهم حازم كان يبص على قمر يلي كان قاعدة بأوظتها ولابسة قم*يص نو*م أسود وهي بتفرك بايديها 

حازم : بحبك يا قمر

قمر بك*سوف : حازم اقفل الباب لما تدخل 

حازم: عادي يا قمري عشان اوريهم قد ايه البنت يلي بحبها ومراتي حلوة 

قمر : حازم اختي بجد حتتجوز من أحمد 

حازم : أيوة أحمد كويس وطيب وهو حيحبها بس انت لازم تقوليلها الكلام ده 

قمر : طيب انا حطلب من سما تيجي معايا ونروح عندها 

قمر غيرت هدومها وراحت عند سما سما كانت قاعدة باوظتها وهي فاكرة اللحظة يلي قرب منها أحمد بس قاطعت تفكيرها قمر 

قمر : سما ممكن تروحي معايا عند رقية 

سما : أيوة هي فين دلوقتي 

قمر : هي بالأوظة يلي تحت 

سما وقمر راحوا عند رقية ودخلوا عندها وهي كانت قاعدة وبتداكر 

سما : رقية انت كويسة

رقية : ايوة قمر وحشتني يا أختي 

قمر : وانت كمان يا حبييتي بس عارفة عمي محمد انه مش بيسمح لأي حد يدخل عندك وعملك باب تطلعي منه لوحدك وتروحي كليتك ورجعت دلوقتي هينا وانا عارفة يا أختي انك كنت عايشة بالقاهرة وفرحانة بس اي بنت بتتجوز وتخلف عيال 

رقية : بس دي عطلة صغيرة وحرجع تاني للقاهرة 

قمر : لا يا حبيبتي دي مش عطلة صغيرة انت حتقعدي هينا دايما 

رقية : قصدك ايه 

سما : اي بنت لما تكون بعمرك حتتجوز وانت كمان يا رقية حتتجوزي من ابن عم حازم 

رقية : مش موافقة انا لازم اكمل كليتي وبعدها اتجوز 

سما: بس ده قرار عمي محمد وانت بتسمعي الكلام مش كده وحيكون كتب كتابك عليه المسا ود*خ*ل*ت*ه عليكي كمان 

رقية وهي بتعيط : مش عاوزة اتجوز ارجوكي يا سما قولي لعمي محمد مش هو خالك 

سما : ايوة خالي بس انا مرات ابنه واقولوا عمي زي قمر ده قدرك يا حبيبتي واي وحدة حتوافق على قدرها مش انت بتعتبري حازم و إيهاب زي إخواتك 

رقية :أيوة 

قمر : وهو ابن عمهم حيحبك يا رقية جهزي نفسك لكتب كتابك 

بالمسا جا المأدون وكتب كتاب رقية و أحمد رقية كانت قاعدة بفستان الفرح وهي بتعيط ودخل عندها أحمد بكل جبروت وقعد على الكرسي يلي كان جنبها 

أحمد : انا مش بحب دل*ال البنات ده 

رقية : ارجوك انا مش عاوزاك طل*قني 

أحمد : .......يتبع 

#أحببت_قمر_الصعيد



   الخامس 

أحمد : فاكرني حطلقك من ليل*تنا يا رقية 

رقية : انا مكنتش عاوزة اتجوز ارجوك يا أحمد بيه 

وكانت بتعيط أحمد قام من الكنبة وراح وقعد جنبها ورفع وشها ليه ومسح دموعها وبا*سها 

أحمد : بلاش عياط يا رقية 

رقية : أنت مش حتد*خل عليا صح 

أحمد : أيوة براحتك ولما تكوني مستعدة إبقى قوليلي 

رقية : انا حنام فين

أحمد : حتنامي على السرير وأنا حنام على الكنبة تصبحي على خير 

أحمد نام على الكنبة وبالصبح فاقت سما أخدت شاور وخرجت وكان إيهاب مش قاعد بالأوظة 

سما : أنا حاخد رحتي بالأوظة وحعمل مفاجأة لإيهاب بس حنزل واعمل الفطار مع قمر عشان نوديه لأوظة رقية وأحمد....وافتكرت لما أحمد كان عاوز يق*رب منها سما نزلت وكانت قمر تعمل الفطار 

سما : صباح الخير يا قمر 

قمر : سما ممكن تساعدني عشان نودي الفطار لرقية 

سما : أيوة ممكن 

قمر وسما أخدوا الفطار لرقية وهي طلعت من الدوش و قعدت جنب المراية ودخلت قمر وسما 

سما : رقية ازيك 

رقية : كويسة انتو عملتوا الفطار ده عشاني و عشان البيه 

قمر : البيه ايه دي اسمعني يا رقية انت دلوقتي مراته و بلاش البيه دي فهمتي 

رقية : أيوة 

قمر انتبهت للغطا على الكنبة ومخدة تانية عليها 

قمر : مين يلي نام على الكنبة يا رقية يا حبيبتي

رقية : ده أحمد يلي نام على الكنبة وانا على السرير وكمان يا قمر انا مكنتش عاوزاه يلم*سني وهو عمل زي ما انا طلبت منه 

سما : ليه يا رقية انت خايفة منو ولا ايه 

رقية : لأ بس ده قراري بس يا سما انت لما اتجوزت من إيهتب وانت من الاسكندرية مكنتش خايفة منه عارفة كويس أهل الصعيد دون مش بيرحموا أي حد 

سما : متخفيش يا رقية أحمد حيح

وقبل ما تكلم كلامها أحمد دخل الأوظة وهو بقى يبص على سما يلي كانت حطة حاجة على راسها و شعرها الأسود وقمر كانت واقفة 

قمر : ازيك يا عريس 

أحمد وتغيرت ملامح وشه كلها : كويسة وانت يا أخت مراتي 

قمر : كويسة انا حخليك مع مراتك يلا يا سما.

سما خرجت بسرعة وطلعت أوظتها فوق وقعدت على الكنبة والحجاب يلي كانت لابسته على راسها وقع منها سما حست بايد حو*لين وس*طها وكان إيهاب وبا*سها من رقب*تها 

إيهاب : ده شعر ولا ايه 

سما : قصدك ايه شعري أحسن من شعرك يا إيهاب

إيهاب : أه يا مراتي انت اتجوزتي قمر الصعيد مش أي حد وميت وحدة عاوزة تكون مراتي 

سما : عاوز تتجوز عليا 

إيهاب : ما الشرع حلل أربعة وأي ست تتجوزني 

سما : خلاص بقى عارف يا ايهاب انا خايفة على رقية من أحمد ممكن يأديها 

إيهاب : يأديها ليه هو مش بيحب وحدة تانية واكيد حيحبها زي ما حبيتك 

سما: انت حبتني صح يا قمر الصعيد لو حصلي حاجة انت حتتجوز من نور 

إيهاب : دي بنت عبي*طة ووشها زي البصل 

سما : حقولها 

يتبع ؛ انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا

مجمع الروايات الكامله والحصريه  اضغط هنا

تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل

صفحتنا على الفيسبوك اضغط هنا

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 
 

 

تعليقات

التنقل السريع