القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أحببت قمر الصعيد البارت الاول والثاني والثالث بقلم ميرال احمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه



رواية أحببت قمر الصعيد البارت الاول والثاني والثالث بقلم ميرال احمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


رواية أحببت قمر الصعيد الفصل الاول والثاني والثالث بقلم ميرال احمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 



رواية أحببت قمر الصعيد البارت الاول والثاني والثالث بقلم ميرال احمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


الأول 

إيهاب : البسي هدومك عشان انا مش عاوزك تطلعي بره بالهدوم دي تاني 

سما : بس انا مش من الصعيد وانت عارف الكلام ده اومال عاوز تجبرني البس زيكم ليه 

إيهاب : خلاص بقى انت مش من الصعيد وانا مش من الاسكندرية وانت حتلبسي زي ما أقولك فاهمة ولا حعيد كلامي تاني 

سما بخوف : أمرك 

إيهاب : مش عاوزة تنامي 

سما: لأ انا جاية 

إيهاب نام وسما قعدت جنبه ونامت 

----------------------------------------

كان قاعد على الكنبة وفي ايده كوباية قهوة وهي كانت نايمة على السرير وهي بتعيط

حازم : بتعيطي ليه يا قمر 

قمر : مردتش على حازم 

حازم قام من الكنبة وراح جنبها وحط ايده على راسها 

حازم : انت كويسة يا قمر 

قمر : أيوة كويسة بس ممكن نروح من هينا 

حازم : بس ده بيتنا انت عارفة اهل الصعيد وعارفة كبير الصعيد مين 

قمر : ايوة عارفة انو إيهاب هو كبير الصعيد بس هو اتجوز وحدة من الاسكندرية ليه 

حازم : عشان دي بنت عمتنا يا قمر وهي كانت عايشة بره الصعيد عشان كده هي مش زيك 

حازم : يلا نامي 

قمر لفت عند حازم وحطت ايدها عليه بالصبح فاقت سما وغيرت هدومها ولبست زيهم و إيهاب نزل على السفرة وكان لابس الجلابية قمر كانت بالمطبخ وطلعت الفطار 

قمر : صباح الخير يا عمي 

محمد : صباح الخير حازم إيهاب عاوز اتكلم معاكم بالمكتب 

حازم : أمرك يا بابا 

حازم و إيهاب راحوا مع محمد على للمكتب وقعد و سما دخلت ومعها الفطار وباست ايد محمد إيهاب كان يبص على سما بغي*رة 

سما : ازيك يا عمي 

محمد : كويس يا سما

إيهاب : اطلعي بره وروحي أوظتك فوق وانا حلحقك 

سما : أمرك 

سما طلعت بره المكتب و إيهاب وحازم قعدوا 

محمد : انت عارفين انه عمكم عنده ولاد

حازم : أيوة يا بابا 

محمد : وانتو عارفين أنه إيهاب كبير الصعيد و البلد

إيهاب : ايوة يا بابا بس انت بتكلم الكلام ده ليه 

محمد : عشان انا حروح الحج ويبقى انت كبير الصعيد وبتحل مشاكل الناس وابن عمك حيرجع الصعيد بكره وانت لازم تعمله زي حازم 

إيهاب : أيوة يا بابا 

محمد :احمد زي أخوكم و اسمع يا إيهاب يا ابني انت لازم تجوزه اخت قمر زي ما طلب عمكم الله يرحمه 

ايهاب : كلامك يا بابا مفهوم انا حطلع دلوقتي 

حازم : بسرعة عشان مراتك مستنياك 

يتبع


.  الثاني 

إيهاب طلع الأوظة فوق وكانت سما قاعدة على الكنبة و شعرها كان مبلول و مسدول على ظهرها إيهاب قرب منها وحط ايده على خص*رها 

سما : إيهاب انت بتعمل ايه 

إيهاب : قصدك ايه يا سما أنا جوزك وده حقي انت كويسة 

سما : أيوة كويسة بس انا كنت خايفة منك 

إيهاب رفع سما وقعد مكانها وحطها على رجله ود*فن راس*ه برق*بتها 

إيهاب : انا مش عاوزك تقعدي بالسفرة 

سما: ليه يا إيهاب هو أنا عملت حاجة

إيهاب: يعني عاوزة الناس يشوفوا جمالك وانا لأ 

سما : قصدك ايه ماهو يلي هينا قمر و حازم وعمي محمد وبس 

إيهاب: عارف بس حيجي ابن عمي أحمد بكره وهو حيتجوز 

سما : يتجوز بمين 

إيهاب: برقية أخت قمر 

سما : طيب يا إيهاب 

سما قامت من على رجل إيهاب وكانت حتطلع بره بس ايهاب مسك ايدها و شدها ليه 

إيهاب : رايحة فين 

سما : انا كنت عاوزة 

صقر : البسي حاجة على رأسك وانزلي مش عاوز أي يش وف شعرك 

سما : طيب يا إيهاب

سما حطت حاجة على راسها ونزلت إيهاب كان قاعد بالحوش مع محمد و حازم و قمر دخلت بالقهوة وحطتها فوق الترابيزة 

حازم : تعالي يا قمر اقعدي معانا 

محمد : اقعدي يا بنتي إيهاب زي أخوكي هو فين سما 

قمر : بالمطبخ يا عمي هي مش عاوزة تيجي وتقعد معانا 

إيهاب : انا حروح أشوفها وارجع 

إيهاب طلع من عندهم ودخل المطبخ وكانت سما قاعدة وهي بتعيط

إيهاب : بتعيطي ليه يا سما 

سما مسحت دموعها وقامت وقفت مقابلة لإيهاب 

سما : مكنتش بعيط الدموع دون من البصل 

إيهاب: بجد من البصل يا فل 

إيهاب قرب من سما وحا*صرها جنب الحيط وبا*سها من راسها 

سما بك*سوف : إيهاب ابعد عني قبل ما يدخل حد 

إيهاب : لأ متخفيش مش حيدخل أي حد دلوقتي 

سما : إيهاب قمر و حازم هينا 

إيهاب : انت بتهزري معايا 

ولف وكان حازم واقف و قمر معاه ودخل 

حازم : انا كنت عاوز منك يا مرات اخويا تعميليلي قهوة 

إيهاب : انت مش متجوز يا ز*فت 

حازم : ايوة متجوز ومراتي أحلى حاجة بالدنيا دي 

إيهاب : يبقى هي تعملك القهوة يلا يا سما 

ايهاب مسك ايد سما وطلع بره ودخل أحمد البيت مكنش لابس زيهم 

أحمد : إيهاب حازم عمي محمد انتو فين 

إيهاب : أحمد وصل اطلعي أوظتك فوق يا سما 

سما : بس انا عاوزة أشوف ابن عمي سعيد 

إيهاب بحدة : بقولك اطلعي فوق يا سما 

سما بخوف : أمرك 

سما طلعت بسرعة أوظتها فوق و إيهاب نزل عند أحمد حازم ومحمد طلعوا بره عند احمد 

يتبع تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

#أحببت_قمر_الصعيد




 

تعليقات

التنقل السريع