القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عيون قلبي البارت 11_12_13_14_15بقلم يارا عبد العزيز في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية عيون قلبي البارت 11_12_13_14_15بقلم يارا عبد العزيز في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


رواية عيون قلبي البارت 11_12_13_14_15بقلم يارا عبد العزيز في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 




رواية عيون قلبي البارت 11_12_13_14_15بقلم يارا عبد العزيز في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 




عيون قلبى 🦋

Part 11 

صل على النبي بس الاول واذكر الله

ادم بصدمة: انتى

ميار : ايوا انا مش تعرفنا يا آدم 

ادم وهو بيمسك ايدها جام'د : انتى ايه اللى جابك هنا

طبعاً الكل كان مستغرب وخصوصاً عين

ميار : يعنى هو مينفعش اجاى بيت جوزى

عين بصدمة ودموع: جوزك

عين وهى بتبص على آدم وبدموع : جوزها ازاى يا آدم 

ادم : متجوزها عر'فى من قبل ما اعرفك والله و دلوقتي هقطع الورقتين وكل حاجه هتنتهى

ادم دخل المكتب: مش هم دول اللى بيربطونى بيكى اهم 

وقام مقطعهم 

ميار بدموع : يعنى ايه يا آدم 

ادم : يعنى انا بحب مراتى ومش عايز غيرها ويلا اتفضلى اطلعى برا بيتى بدل ما هطلعك انا

عين بزعل : لا خليكى انا اللى مش عايزة اكون معاك 

ادم بخوف : يعنى ايه مفيش الكلام دا انتى استحالة تسبينى

ادم بصوت عالى وهو بيمسك ميار وبي'شدها : يلا اطلعى برا

ميار وقتها اغمى عليها 

عين جريت عليها 

عين : ايه اللى حصلها ما ترن على الدكتور يجى يشوفها

ادم : هتلاقيها بتمثل انا عارف الحركات دى

عين بصوت عالى: انت ايه مفيش قلب عمو لو سمحت رن على الدكتور 

بعد مرور ربع ساعة

على : هاا يا دكتور مالها

الدكتور: الف مبروك المدام حامل

ادم بصدمة : ايه  

على : تمام يا دكتور شكراً يا عبده

عبده : ايوا يا فندم 

على : مع الدكتور

عين كانت هتقع وادم جيه عشان يمسكها

عين بعصبية: ابعد عنى واياك تل'مسنى انت فاهم 

ادم : اسمعينى طيب 

فرح : خلاص يا آدم سيبها دلوقتي

فرح اخدتها ودخلت اوضتها هى و ادم 

عين حضنتها وفضلت تعيط جامد 

فرح : اهدى يا عين اهدى هتتعبى

عين بعياط : مش قادره يا فرح حطى نفسك مكانى

فرح : عارفه ومقدرة اللى انتى فيها بس عياطك دا مش هيفيدك بحاجة 

عين : لو سمحتى يا فرح عايزة ابقى لوحدى 

فرح : حاضر بس حاولي تهدى وشوية كدا وهاجى اطمن عليكى

عين : تمام 

ادم جرى على فرح 

ادم : فرح عين عاملة ايه

فرح : دخلت تطمن على ميار

ادم : ميار ايه بقولك عين عاملة ايه

فرح : سيب عين شوية يا آدم هى حابة تكون لوحدها وادخل شوف اللى جوا دى وحط فى دماغك ديما أن فى بطنها ابنك

ادم انت لازم تتجوز ميار 

ادم : بس انا مش عايز غير عين ومش بحب الا عين وبس

فرح : انت غلطت ولازم تتحمل نتيجة غلطتك 

ميار خرجت من الاوضة

ميار وهى بت'قرب من ادم : مبروك علينا يحبيبى

فرح : عاملة ايه دلوقتي

ميار : كويسة

فرح : فكر كويس فى اللى قولتهولك عن اذنكوا

ميار : اتفضلى

ادم : روحى ارتاحى

وسابها ومشى ودخل اوضته لاقى عين قاعدة على الارض وساندة بضهرها على السرير ومغمضة عينها ودموعها على خدها

ادم قر'ب منها وبا'سها من خدها 

عين فتحت عينها وجت تقوم بس ادم مسك ايديها 

ادم بحنية : انا اسفة

عين : مفيش داعى انك تتأسف انا اكيد مش هلومك على ماضي بس للاسف الماضي دلوقتي اثر على حاضرنا بس انا لاقيت الحل 

ادم : اللى هو 

عين : طلقنى يا آدم 

ادم بعصبية: انسى يا عين طلاق مش هطلقك

عين بصوت عالى: لا هتطلقنى انا مبقتش عايزة اعيش معاك والحمد لله أنى لسه مح'افظة على نفسى لى اللى يستاهلنى

ادم بعصبية شديدة وصوت عالى وهو بي'فك زراير قميصه

عين بخوف شديد: انت هتعمل ايه

ادم : ما هو انتى بت'اعتى أنا وبس واستحالة تكونى لحد غي'رى 

يتبع

وصلوا البارت لى اكبر عدد من التفاعلات فى اسرع وقت يجماعة وانا هتشجع واكتب اللى بعده بسرعة


#يارا_عبدالعزيز


عيون قلبى 🦋

Part 12 

صلى على النبى بس الاول واذكر الله

عين بخوف شديد وعياط  : ادم لا يا آدم انت اكيد مش هتعمل كدا

ادم وقتها قلبه اتقط'ع على حالها واخدها فى حض'نه : هشش متخافيش مش هعملك حاجه اهدى خلاص

عين وقتها مسكت فيه جامد وفضلت تعيط لحد اما نامت فى حض'نه ادم شالها وحطها على السرير ونام واخدها فى حض'نه 

فى الصباح

ادم صحى ولاقى عين نايمة لسه وطبع قب'لة صغيرة على خدها

عين وقتها صحيت 

ادم بحب : صباح القمر 

عين بزعل : صباح الخير 

ادم : طب ايه التكشيرة دى بقى

عين : يعنى مش عارف انت كنت هتعمل ايه

ادم : ومعملتش وبعدين انتى اللى عصبتينى يا عين 

عين : طب هتعمل ايه فى موضوع ميار

ادم : هتجوزها رسمى 

عين بزعل وكانت جاية تقوم : تمام 

ادم : وهطلقها يا عين 

عين : طب وابنكوا ذنبه ايه

ادم : ذنبه انى مبحبش مامته يا عين يعيش مع اب وام منفصلين احسن ما يعيش فى جوا كله كر'ه وخناق اسألنى انا 

عين : وانت شايف ان دا الحل

ادم : ايوا وبطلى تعقدى الموضوع بقى ويلا عشان ننزل نفطر تحت 

عين بزعل : تمام

ادم : طب فكى بقى 

عين : لا مش هفك انت بالنسبالك الموضوع اتحل لكن انا لا 

عين وادم نزلوا مع بعض

ميار: انا معرفتش انام طول الليل من كتر ما انا مبسوطة بأببنا يا آدم 

عين بصت لى ادم واضايقت 

سميحه: عين هانم فيه واحدة بتقول انها صاحبة حضرتك اسمها ايمان برا 

عين بفرحة: بجد انا جايلها بسرعة 

عين جريت على إيمان وحضنتها : وحشتينى اوى 

ايمان : وحشتك كنتى جيتى تشوفينى يختى 

عين بدموع : انا محتاجكى اوى يا ايمان

ايمان بخوف : مالك يحبيبتى فيه ايه

عين : تعالى نطلع نتكلم فى اوضتى

ايمان : ها ادينا طلعنا مالك

الباب خبط 

عين : ادخل

فرح ببأتسامة: انا حبيت اجاى اتعرف على صحبتك اللى قومتى جرى عشانها دى 

عين : تعالى يا فرح دى ايمان صاحبة عمرى ودى يستى فرح اخت ادم 

ايمان: اهلا بيكى

فرح : ازيك انا همشى انا بقى لو هتقولوا اسرار ولا حاجه

عين : بطلى هبل يبت واقعدى 

ايمان : هاا يلا احكى 

عين حكت لى ايمان كل حاجه

ايمان بتفكير: طب وانتوا ايه عرفكوا انها بتقول الحقيقة مش يمكن تكون بتكدب 

عين : بقولك الدكتور اللى قالنا

ايمان : عادى جدا ممكن تكون متفقة مع الدكتور

فرح : انا فكرت فى كدا برضوا بس بعد كدا رجعت قولت انها متعرفش الدكتور عشان تتفق معاه

ايمان: ادم شخصية مشهورة واكيد الكل يعرف الدكاترة اللى بيتعامل معاهم 

فرح : صح وجهة نظر برضوا 

عين : لا يجماعة احنا مش لازم نسوء الظن فى حد 

ايمان: بطلى طبيتك اللى مدية على هبل دى 

عين : طب نفترض ان كلامك صح هنتأكد ازاى يا فلحة

ايمان بحماس: لاقيتها

عين وفرح فى صوت واحد : ايه

بعد الضهر كانوا ايمان وفرح وعين قاعدين فى الجنينة

وميار كانت قاعدة فى الريسبشن

سميحه: ميار هانم فيه بنتين برا عايزين حضرتك

ميار : دخليهم

واحدة من البنات : اهلا بحضرتك احنا تبع مبادرة صحة المرأة وكانا جاين ناخد من كل الستات اللى هنا فى البيت عينة دم عشان نفحصها ضد أى مرض

ميار بعصبية: انتى بتقولى ايه انا اكيد مش هسمحلك تعملى كدا

لو سمحتى يا فندم البنات اللى برا ادونا العينات من غير ما يتكلموا فا لو سمحتى خلينا ناخد العينة

وقتها فرح وإيمان وعين دخلوا

فرح : خليها تاخد يا ميار انا سمعت ان فيه امراض كتير انتشرت اليومين دول حللى عشان لو فيه حاجه نلحقها من الاول وكمان عشان البيبى ولا انتى مش خايفه عليه 

ميار بتوتر : معاكى حق خلاص اتفضلى خدى 

وبالفعل سحبوا عينة دم من ميار ومشيوا 

عند عين وفرح وإيمان

فرح : يلهوى انا كنت مرعوبة احسن نتكشف

ايمان: الحمد لله عديت على خير 

عين : مين هيروح يجيب النتيجة

فرح : انا وعين مش هينفع نخرج عشان كدا هتشك فينا 

ايمان : خلاص ولا يهمكوا انا هاجبها و ابلغكوا يلا عن اذنكوا انا بقى 

عين وهى بتحضنها: مع السلامه

عين : ربنا يستر 

فرح : خير باذن الله 

بعد مرور ساعة

ايمان: انا جبيت النتيجة

عين بخوف : ايه 

ايمان: للاسف طلعت حامل بجد 

يتبع 

حرفياً عندى امتحان بكرة وعندي ضغط كبير فى المذاكرة بس لو لقيت التفاعلات كتير احتمال انزل بارت بليل دعواتكم ليا بالتوفيق ولى ماما بالشفا 


#يارا_عبدالعزيز



عيون قلبى 🦋

Part 13 

صلى على النبى بس الاول واذكر الله 🤎

ايمان : للاسف طلعت حامل بجد

فرح بزعل شديد : طب ليه كدا 

عين بزعل : يلا ربنا يكملها على خير 

ايمان بضحك : هههههههه

عين وفرح بصولها وبصوا على بعض باستغراب: !!!!!!!

عين : مالك يا ايمان اتل'بستى ولا ايه

ايمان بضحك: حقيقى مش قادره انتوا صدقتوا طب بجد بقى انا انفع فى التمثيل اتفضلى يطنط انتى وهى النتيجة طلعت سلبية وكل اللى قولتلكوا عليه طلع صح وهى فعلا مش حامل 

عين وهى بتاخد نفسها: وقعتى قلبى

فرح : احنا لازم نعرف ادم 

عين ببراءة : ايوا معاكى حق نستناه اما يرجع من الشركة ونقوله 

ايمان: هتموت'ينى مجلوطة هى دى حاجة تستنا

عين : طب نعمل ايه

فرح : تروحيله الشركة وتقوليوله

عين : انا 

ايمان: ايوا يلا اطلعى البسى وروحى دلوقتي

عين : ماشى

وطلعت لبست ونزلت 

عين : انا مش هروح لوحدى حد فيكوا يجى معايا

ايمان: اه يا آخرة صبرى خلاص انا هاجى معاكى بس مش هدخل معاكى المكتب هستناكى برا

عين : تمام

عين وإيمان وصلوا الشركة

ايمان وهى مبهورة بالشركة : الله حقيقى كبيرة وجميلة اوى دى اد الشركة اللى بشتغل فيها يجى عشر مرات كدا ما شاء الله 

عين : اللهم بارك ربنا يوفقه وديما فى نجاح انتى هتعقدى فين بصى خليكى هنا فى الريسبشن عشان لو طلعت قعدتى فى اوضة السكرتيرة احتمال تتخا'نقى معاها

ايمان: ليه مالها دى 

عين : بعدين بقى انا طالعة 

ايمان: تمام

عين طلعت فوق

عين : عايزة ادخل لى ادم لو سمحتى

نوران : ادم !! هو بيلعب معاكى فى الشارع

عين : طب اعيد كلامى تانى ولا ايه بقولك عايزة ادخله

نوران: مشغول 

عين : طب ادخلى قوليله عين هانم برا

نوران: هانم انتى نسيتى نفسك ولا ايه

عين بصوت عالى: انتى ازاى بتتكلمى معايا بالطريقة دى 

عند ادم كان قاعد بيراجع ملفات

ادم : ايه دا دا صوت عين 

وخرج بسرعة

ادم : ايه يحبيبتى بتزعقى ليه 

عين : تقريبا كدا الست نوران مش عايزة تدخلنى

نوران: يا فندم 

ادم بمقاطعة و بعصبية وهو بيبص على نوران : عين هانم اما تيجى هنا تانى تدخل من غير ما تستأذنينى انتى فاهمة دى مرات ادم النويرى

نوران بصدمة: ايه 

عين وهى بتمسك ادم : زى ما سمعتى مراته

وبعد كدا ادم اخدها و دخلوا المكتب 

عند ايمان

كانت بتتلفت يمين وشمال وبتبص على الشركة وفجأة خبطت فى حد و وقعت الملفات اللى كانت فى ايده

ايمان وهو بتوطى تجيب الملفات: يلهوى انا اسفة جدا مكنتش اقصد

عمر وهو بيوطى يشيلهم معاها: مفيش داعى للاسف حصل خير مش انتى صاحبة عين مرات ادم كنتى موجودة فى كتب كتابهم صح 

ايمان كانت فكراه بس مردتيش تبين 

ايمان: مين حضرتك بقى

عمر : انا عمر صاحب ادم كنت موجود فى كتب الكتاب برضوا

ايمان: اسفة بس مأخدتش بالى عن اذنك 

عمر : اتفضلى

ايمان فى نفسها: يخربيت حلاوتك هو فيه كدا ينهار ابيض غضى بصرك استغفر الله العظيم 

ادم وهو بيقر'ب من عين : دا ايه سر الزيارة دى وحشتك لدرجة دى

عين بتوتر : هاا فيه حاجه مهمة عايزة اقولهلك 

ادم وهو بيح'ضنها : وحشتينى اوى على فكرة

عين : طب اقول انا الحاجة المهمة ازاى دلوقتي ممكن تبعد 

ادم بحنية : قولى واحنا كدا

عين : يا آدم بقى

ادم قعد على الكنبة وقعدها جنبه 

ادم : هاا يستى قولى

عين : اتفضل

ادم : ايه دا

عين : افتحه وانت هتعرف 

ادم بصدمة: دا بتاع ميار

عين : ايوا 

ادم بعصبية: تمام هى كدا اللى لعبت معايا تستحمل بقى

عين : يا ريت متأذيهاش خرجها من حياتنا وخلاص

ادم : طب يلا نروح

عين : تمام

عين وصلتلها رسالة من ايمان بتقولها انها مشيت 

فى العربية

ادم : اربطى الحزام 

عين ببراءة: مش عارفه اربطه

ادم وهو بيربطه وعين كانت متوترة من قربه

ادم : لو عيلة صغيرة هتعرف تربطه

وبعد كدا بص عليها لاقى خدودها احمرت جدا

ادم قر'ب منها جامد وقب'لها وبعد كدا حض'نها 

عين : ادم 

ادم : امم

عين : مش هنروح

ادم وهو بيبعد بصعوبة : اها ماش

ادم وعين وصلوا البيت

ادم بصوت عالى جدا خرج كل اللى موجودين فى الڨيلا : مياااااار

يتبع 

متنسوش ماما من دعواتكم وبإذن الله لو لاقيت التفاعلات كويسة اول اما اجاى من الامتحان هكتب ١٤

دمتم سالمين 🥰


#يارا_عبدالعزيز


عيون قلبى 🦋

Part 14 

ادم بصوت عالى: مياااااار

ميار: فيه ايه يا آدم بتزعق كدا ليه

ادم راح عندها ومس'كها من شعرها

ادم بعصبية وصوت عالى: بقى انتى يا زبا'لة بتضحكى عليا أنا

عين وهى بتحاول تبعده عنها : خلاص يا آدم 

ادم بمقاطعة وصوت عالى : ابعدى

ميار بخوف وعياط: أنا مش فاهمة حاجه

ادم ببرود: دا لسه عايزة تكمل فى الكدب لعبتى مع ادم النويرى يا شاطرة يبقى تستحملى بقى

ميار بعياط : والله عملت كدا عشان خايفة اخسرك بس اما عرفت انك اتجوزت عين 

ادم : اسمها ميجيش على لسان واحدة زي'ك سميحه

سميحه: نعم يا فندم

ادم : اطلعى لملها هدومها بسرعة

بعد ربع ساعة

ادم وهو بيطر'دها برا البيت وبيرمى شنطتها وراها: لولا ان عين قالتلى مأذيكيش كان زمانك دلوقتي فى عدا'د الموتى وابقى ورينى وشك دا تانى 

وقفل الباب فى وشها

ميار بشر : تمام يا عين انتى اللى بدأتى 

فرح : الحمد لله ربنا خل'صنا منها

عين :مكنش فيه داعى انك تعمل اللى عملته دا كان ممكن تطلعها برا البيت من غير اى حاجه

ادم بصوت عالى وزعيق: هو فيه ايه يا عين انتى لولا أنك قولتلى متأذيهاش و رحمه امى كنت دف'نتها حية

عين بزعل : انت بتزعقلى ليه 

ادم : ما انتى اللى بتقولى كلام يعصب

عين زعلت انو زعقلها قدام كل اللى موجودين وطلعت

فرح : هى ذنبها ايه يا آدم اطلع رواها وصالحها

ادم : ماشى

ادم طلع لاقى عين قاعدة بتعيط

ادم بحنية: انا اسف

مفيش رد 

ادم : مخصمانى يعنى

عين بطفولة: اه

ادم اخدها فى حض'نه 

عين ببراءة: بقولك مخاصمك

ادم وقتها قر'ب عليها جامد وقب'لها وعين تجاوبت معاه

ادم بحنية : من الواضح انك مخصمانى خالص

عين : اطلع برا يا آدم 

ادم ضحك ضحكة عالية جدا سمعت كل اللى قاعدين تحت

عين وقتها تاهت فى ضحكته

عين بتوهان : ضحكتك جميلة اوى

ادم بحب: مش اجمل منك لسه زعلانة منى

عين : اه

ادم : طب ايه رأيك نروح نزور محمود و رنا

عين بفرحة: بجد 

ادم : ايوا يلا

عين : اشطا

عند ميار

عايدة بعصبية: يعنى ايه عرف كل حاجه

ميار  : الست عين هى اللى كشفتنى

ندى بزعيق : ما انتى هب'لة 

ميار : بقولك ايه متغلطيش انا مردتيش اعترف عليكوا واقول أن انتوا اللى مخططين لكل دا عشان لازم يبقى فيه حد فينا معاهم احنا لازم نطلع البت اللى اسمها عين دى برا حياة ادم

عايدة بش'ر : احنا لازم نفكر كويس فى حاجة متعرفش تخرج منها 

ادم وعين راحوا بيت عين 

محمود هو اللى فتح الباب

عين وهى بتحضنه: وحشتنى اوى

ادم وقتها شدها و وقفها وراه

ادم: ازيك يا محمود 

محمود: الله يسلمك

وخرجت نادية و رنا 

نادية بضيق : اعملكوا ايه تشربوه

ادم : مفيش داعي عين انا عايز اشوف اوضتك ممكن

عين : ماشى تعال

فى أوضة عين 

ادم قفل الباب

عين بتوتر: بتقفل الباب ليه 

ادم وهو بيقر'ب منها : عادى اوضتك جميلة اوى على فكرة 

عين بتوهان: اه

ادم وهو بيسند برأسه على راس'ها : ممكن بعد كدا متحض'نيش حد تانى

عين بتوهان: دا اخويا 

ادم : حتى لو اخوكى عشان بعد كدا هتصرف تصرف مش هيعجبك خالص تمام

عين : تمام

عين : شكرا

ادم : على ايه 

عين : على اللى انت عملته مع محمود انا عارفه ان دا كان سبب جوزاى منك اصلا هو انك تتكفل بمصاريف الكلية بتاعته بس شكراً لانك قولتله ان دى منحة عشان متحرجهوش

ادم : انتى ازاى بتفهمينى اوى كدا

عين كانت لسه هتتكلم بس الباب خبط 

كانت نادية وكانت واقفة بتسمع كل كلامهم

ادم : ادخل

نادية: عين يا بنتى ايمان صاحبتك برا وعايزكى

ادم : طب انا هخرج برا اقعد مع محمود عشان تخدوا راحتكوا

عين ببأتسامة : ماشى

ايمان دخلت 

نادية راحت عند عين وحضنتها جامد وبدموع : .............

يتبع 

#يارا_عبدالعزيز



عيون قلبى 🦋

Part 15

صلى على النبى واذكر الله

نادية وهى بتحضن عين وبدموع: انا اسفة يا بنتى سامحيني عمرى ما كنت ام كويسة ليكى وانتى طول الوقت كنتى بتستحملى وديما بضحى عشان اخواتك وانا مكنتش مقدرة دا

عين وهى بتعيط وبتبوس ايدها: متعتذريش انا مش زعلانة منك انتى زى والدتى

نادية: لا يا عين انا مش زى والدتك انا ماما فعلا يا حبيبتي من هنا ورايح انا امك ومفيش طنط تانى انا ماما ماشى

عين وهى بتحضنها وبتعيط: بجد شكرا جدا ليكى لانك حسستنى الاحساس دا

ايمان: دراما كوين اوى يعنى

عين ببأتسامة وهى بتمسح دموعها: بس يبت 

نادية: طب اسبكوا انا بقى تعقدوا براحتكوا

وخرجت

عين : بقى بتسبينى وتمشى يا ناد'لة الصحاب فى اجازة فعلا

ايمان: معلش بقى يا عين امى رنت عليا المهم قوليلى ايه اللى حصل

عين حكت لى ايمان كل حاجه

ايمان: كنتى سبتيه عليها

عين : إذا كنت انا زعلت انو خرجها بالطريقة دى

ايمان: يختاااااى دا كانت هتاخد منك جوزك

عين : ربنا يسامحها ويهديها

ايمان ببأتسامة: الا صحيح يا عين هو انتى تعرفى عمر دا 

عين : عمر مين 

ايمان: صاحب ادم اللى كان موجود فى كتب كتابكوا

عين: لا معرفهوش بس بتسألى ليه

ايمان: اصلى شوفته انهاردة فى الشركة و 

عين بخبث: وايه

ايمان بخجل: متبصليش البصة دى

عين : اوه دا ايمان وقعت تقريبا

ايمان: الصراحة اه بس هو فين وانا فين 

عين: وانتى مالك بقى الحب ميعرفش مستوى اجتماعى يا ايمان بس بلاش تعلقى نفسك بيه لانه ممكن ميكونش من نصيبك سلمى امورك لله واكيد ربنا مش هيكتبلك الا الخير وبكرة ربنا يبعتلك اللى يستاهلك

ايمان: صح معاكى حق طب وانتى عاملة ايه مع ادم 

عين ببأتسامة وحب : بيحبنى

ايمان بفرحة: بجد يعنى هو اعترفلك

عين : اه

ايمان بفرحة: يرووحى على القمر وانتى قولتيله ايه

عين : مقولتش حاجه

ايمان: بتهزرى صح 

عين : ما هو انا مش فاهمه مشاعرى ناحيته محبتش قبل كدا انا

ايمان: طب انتى بتحسى بى ايه أما بتكونى معاه

عين : كل حاجه حلوة ساعات كتير بحس انى بحبه

ايمان: طب ما تقوليله مستنية ايه

عين : انتى شايفة كدا

ايمان: مش شايفه غير كدا اصلا

الباب خبط

نادية: يلا ياحلوين العشا جاهز

عين : تعبتى نفسك ليه يا ماما كنتى نادتيلى اساعدك

نادية: ولا تعب ولا حاجه دا انتى اول مرة تزورينى انتى وادم يبحبك اوى يا عين ربنا يسعدكوا

ايمان وهى بترفع ايدها: امين يا رب 

وقعدوا يتعشوا مع بعض وكان ادم مرتاح جدا معاهم

ادم : طب نروح احنا بقى يلا يا عين 

عين : ماشى

نادية : ما انتوا قاعدين

عين : عشان ادم عنده شغل الصبح

ادم : نبقى نيجى يوم من اوله باذن الله يلا سلام

الكل : سلام

ايمان وهى بتحضن عين : قوليله متنسيش

عين : هحاول 

فى العربية

عين كانت بتحاول تقول لى ادم 

عين : ادم 

ادم بحب : عيونه

عين بتوتر : ك كنت عايزة اقولك حاجه

ادم : قولى يحبيبى

عين : انا انا جعانة

ادم ببأتسامة: دا كله عشان تقولى انا جعانة وبعدين ما احنا لسه واكلين

عين بتوتر : اه صح احنا لسه واكلين

عين : تيجى ننزل نتمشى على الكورنيش شوية وناكل حمص الشام

ادم : ماشى 

ووقف ادم العربية عند الكرنيش

عين : يلا احكى

ادم: احكى ايه

عين وهى بتشاور على قلبه: اللى مخلى دا موجو'ع 

ادم وهو بيمسك ايد'ها وبيبو'سها : دا مش موجوع طول ما انتى معايا

عين : يلا يا آدم انا سامعة

ادم : طول عمرى بعيش على خنا'قات امى وابويا كل يوم كانا انا وفرح بنصحى على خن'اقهم كان ديما بيضر'بها قصاد عيننا ومكناش بنعرف نعملها حاجه وكان طول الوقت بيخ' ونها وكان بيجيب ست' ات عندنا البيت لحد اما مقدرتش تستحمل

وكمل بعياط: وانتح'رت 

ومن ساعتها وفرح دخلت فى الحالة اللى كانت فيها وانا انا مكنتش عارف اعملها حاجه

عين وهى بتاخده فى حض'نها وبتبطب عليه : بس دلوقتي فرح كويسة 

ادم : ايوا الحمد لله معلش نكدت عليكى بس انتى اللى كنتى عايزة تسمعى

عين : بطل تقول الكلام دا تانى انت جوزى يا ادم أن مكنتش انا هسمعك واخفف عنك مين هيعمل كدا 

ادم : ربنا يباركلى فيكى

وفضلوا قاعدين شوية

وروحوا الڤيلا واول ما فتحوا الباب لاقوا

يتبع

زوروا قناتنا على التليجرام هتنزل عليها الروايات كامله من هنااااااااا

الرواية كامله هنا👈 (عيون قلبي) 

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 





تعليقات

التنقل السريع